Mikä on oikein

Kipeä sanoma

Minulla on erittäin kipeä asia,jonka Herra tuo minulle uudestaan ja uudestaan eteeni.Kysymys on kahdesta seurakunnasta joita Herra minua kehoittaa varoittamaan.Kysymyksessä on keskikokoinen ja suuri seurakunta.Varsinkin tämä suuri seurakunta saa sydämmeni kyyneliä täyteen sillä sihen liittyy jatkuvasti uusia uskoon tulleitä ja kaikki näyttää esimerkilliseltä.

Kysymyksessä on väärähenkisyyttä ja haureutta johdon osalta.En tiedä kuinka tämän käsittelisi,en missään tapauksessa halua vahingoittaa Herran seurakuntaa.Herra tuo minulle asiat sydämelle kuitenkin aina vaan.

Olen rukoillut asian puolesta ja pyydän rukousta teiltäkin,että asia tulisi ratkaisu joka mahdollisimman vähän vahigoittais seurakuntaa.

11

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • * Ei muuta, kuin kävelet vanhemmiston kokoukseen, ja esität asiasi Herran antamana, ja jos sinua kuullaan, olet todella saanut asian Häneltä, parannus jää vanhemmiston huoleksi, sinä olet asiasi hoitanut ja olet siitä vapaa. Muista kuitenkin, siitä voi voi tulla seuraamuksia ? Esitä niin, ettet astu kenenkään varpaille, vaatii rohkeutta, ja sitän Herra sulle antaa, jos ja kun Häntä tottelet ja olet varma asiastasi, ei mitään pelättävää, siunaukset saat taivaasta.

• ~~tähkäpää~~

Gal 6:1
      Veljet, jos joku tavataan jostakin rikkomuksesta, niin ojentakaa te, hengelliset, häntä sävyisyyden hengessä; ja ole varuillasi, ettet sinäkin joutuisi kiusaukseen.

Matt. 18
      15. Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi.
      16. Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
      17. Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.

>>>>
      Kysymyksessä on väärähenkisyyttä ja haureutta johdon osalta.

• Vaikea totuus

Uskon, että asia on sinulle hyvin kipeä ja toivon, että tässä ketjussa sinut otettaisiin vakavasti ja sinua tavalla tai toisella autettaisiin. Avauksesi takia minun on kuitenkin pakko tehdä ensin muutama tarkentava kysymys:
      ”joita Herra minua kehottaa varoittamaan.” Koetko niin, että Herra kehottaa sinua varomaan noita seurakuntia, vai JOISTA Herra kehottaa sinua varoittamaan muita. Olen pahoillani, mutta sanojen kirjoitusmuoto on joskus ratkaisevan tärkeää asian ymmärtämiseksi. Mitä täsmällisesti ottaen tarkoitat?

Sydämelläsi on kaksi seurakuntaa, toinen suuri ja toinen keskikokoinen. Missä yhteyksissä olet itse kyseisiin seurakuntiin, käytkö niiden kokouksissa säännöllisesti, satunnaisesti ja oletko kenties toisen seurakunnan jäsen. Onko varoitus vain sisäinen tietoisuus, vai onko sinulla omakohtaista kokemukseen perustuvaa tietoa seurakuntien tilasta? Jos tietosi perustuvat seurakuntalaisten kertomaan, niin millä perusteella pidät saamaasi tietoa luotettavana? Nimerkkisi on ”kipeä sanoma”, joka viittaa siihen, että uskot saaneesi seurakunnista sanoman Herralta, lieneekö näin? Se on myös koeteltava, emmekä voi lähteä siitä, että kyseisissa seurakunnissa henkilöt uskoisivat saamasi sanoman olevan Herralta.

Sitten vielä muutama kommentti avauksesi johdosta:
      ”sihen liittyy jatkuvasti uusia uskoon tulleita ja kaikki näyttää esimerkilliseltä.”
      Seurakunnan kasvu ei ole sama asia, kuin uskoon tulleiden määrä. Eräs ystäväni ihmetteli, että kun neljä ihmistä antoi elämänsä Herralle, mutta mikään heidän elämässään ei muuttunut – päihteet ja synnillinen elämä jatkui entiseen tahtiin. Millä tavalla arvioit, onko ihmisiä tullut uskoon vai ainoastaan käänynnäisiksi ja kyseisen seurakunnan jäseniksi? Matt. 23:13-14: ”te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten mennä. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käänynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä Gehennan lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette.” Seurakunnan kasvu ei ole merkki Pyhän Hengen toiminnasta. Nykyään suurimmalla vauhdilla kasvavat uuskarismaattiset, monin tavoin harhaoppia levittävät, voimaa ja menestystä korostavat yhteisöt. Kovaa vauhtia menestyvät myös mm. islam, jehovan todistajat ja hindulaisuus, vaikka ne eivät ole kristillisiä. Voisit lukea täällä parhaillaan pyörivästä ketjusta ”Keitä he ovat” Nikon, Sudet tulevat ja Ja-ri Pe-kan komentit, ne olivat mielestäni hyvin raamatullisia. Elämme lopun aikoja, jolloin harhaopettajat saavat valtaa ja näkyviä tuloksia, vaikka Jeesus ei heitä tunne.

”en missään tapauksessa halua vahingoittaa Herran seurakuntaa”
      Jos kyseessä on seurakunta, joka elää väärässä hengessä, et missään tapauksessa vahingoita Herran seurakuntaa, jos asia tulee kauttasi julkisesti jossain vaiheessa esille. Herran seurakunta on Kristuksen ruumis ja siihen kuuluvat vain armahdetut ja Jeesusta elämässään seuraavat uskovat. Parhaimmillaan se voi johtaa parannuksen tekoon ja puhdistautumiseen – pahimmillaan siihen, että sinua kohtaan hyökätään ja sinut leimataan panettelijaksi. Minulla on kokemusta monista kristillisistä yhteisöistä, joissa taloudelliset väärinkäytökset, haureellinen elämä ja ihmisten hyväksikäyttö olivat todellisuutta. Minulla on tietoa, koska olin yhteisöissä töissä. Mitä pidemmälle ja mitä enemmän syntielämää salataan ja puolustetaan, sitä enemmän synti pääsee vahingoittamaan todellista seurakuntaa, joka on sydämen uskovien yhteisö.

P.S. Tähkäpää viittasi Jeesuksen antamaan ohjeistukseen Matteuksen evankeliumissa ja Paavali liittyy kirjeissään saumattomasti siihen. Onko sinulla uskovia ystäviä tai sitten luotettavia Raamatun tuntevia ja sen Sanaan elämässään pitäytyviä Raamatun opettajia tai sielunhoitajia? Älä jää yksin, jaa asia jonkun ihmisen kanssa - ei vain täällä palstalla.

Joskus on vaikea ottaa yhteyttä ja kertoa tilanteesta seurakunnan johdon tai pastorin kanssa - jos johto ja pastori ovat juuri niitä vääryyteen ja syntielämään menneitä. Myös vanhemmisto saattaa suosia väärämielistä johtoa ja leimata sinut panettelijaksi. Jos joku elää synnissä ja vääryydessä, hänen on helppo hyökätä myös sinua, "nuhtelijaa" vastaan ja mahdollisesti saada syytöksilleen vielä kannattajia. Jos johdossa on narsisti, niin hän torjuu kaiken kritiikin raivokkaasti. Hän tekee itsestään ja yhteisöstään illuusiota, jossa vallitsee keskinäinen kehu ja positiivisuus. Valitettavasti narsisti saa ympärilleen hovin, joita hän suosii ja yhteisössä vallitsee keskinäinen mielistely.
      Voimia sinulle!

• "Vaikea totuus" kirjoittaa asiaa. Juuri helluntailais-karismaattisissa piireissä on hyvin vaikea ottaa esille seurakunnan johdon syntielämää tai tekemiä virheitä. Asian esille tuojaa voidaan varoittaa "puuttumasta Herran voideltuihin" ja syyttää "parjaamisen synnistä".

Vaikka nämä väärinkäytökset pitäisikin ehdottomasti tuoda julki, voi kuitenkin helpompi tie olla se, että vaihtaa seurakuntaa.

Jos väärinkäytökset liittyvät lain rikkomiseen (kavallus, pedofilia ym), olisi asia viipymättä ilmoitettava viranomaisille. Ja mielellään asialle vielä todistajat seurakunnasta.

• hä?

Herra? Herro presidentti?

• Kipeä sanoma

Kiitos kaikille vastanneille.Kesikokoisen seurakunnassa ole käynnyt ja isomasta olen katsonut videoita.Molemmista tulee vähän samanlainen olo kuin Koiviston Nokia missionista.Hurmahenkistä ja katteettomia lupuksia,ihan kuin Herra on laitettu palvelemaan seurakuntaa,eikä seurakunta Herraa.

Tässä seurakunnassa missä kävin pidin siitä ensin kovasti ja harkitsin siihen liittymistä,mutta Pyhähenki alkoi paljastamaan minulle että vääryyksiä on tehty.Seurakunnan toiminta on voimallista ja rohkeaa,mutta se henki mikä vaikuttaa ei ole Pyhähenki,vaan jotain muuta.

Toivoisin niin olevan väärässä,mutta henkientunnistaminen on ollut minulle raskasta,sillä paljon on valhehenkisiä tänä päivänä.Ainakin neljä väärähenkistä on Pyhähenki minulle paljastanut jotka ovat jo jääneet kiinni vääryyksistä Herran nimeen.

Pelkoni on että mitä pidemälle tämä paljastuminen menee sitä suurempi on vahinko Herran työlle.

• body2

"Jonka Herra tuo minulle uudestaan ja uudestaan.."

Herra ei niitä tuo,vaan ne on ihmisen sisäistä värinää ja niitten kanssa voi tehdä mitä haluaa, joko polttaa näppinsä tai antaa olla.

• Vaikea totuus

Pidän Mazdelsin neuvosta: ”voi kuitenkin helpompi tie olla se, että vaihtaa seurakuntaa.” Jääminen epäraittiiseen yhteisöön voi olla sinulle vahingoksi etkä varmaankaan saa kyseisestä seurakunnasta hengen ravintoa ja rakkautta totuudessa. Voit rukoilla rohkeutta, että ennen lähtöäsi puhuisit jonkun väärintekijän kanssa niin kuin Jeesus ohjeistaa Matteuksen evankeliumissa. Ole rohkea, älä pelkää – otettuasi asian esille ja poistuttuasi paikalta omatuntosi on puhdas ja olet toiminut kuuliaisena Jumalan Sanalle. Jos kysymys on rikollisesta toiminnasta, asia kuuluu poliisiviranomaisille, kuten Mazdels huomautti.
      Kirjoitat: ”tulee vähän samanlainen olo kuin Koiviston Nokia missionista. Hurmahenkistä ja katteettomia lupauksia, ihan kuin Herra on laitettu palvelemaan seurakuntaa, eikä seurakunta Herraa.”

Nokia Missio tuotti monenlaisia tuntemuksia, hyvin laajasti siihen myös innostuttiin ja moni arvioi, että siellä toimi Pyhän Hengen tuli. Mission alkuaikoina soraäänet olivat hyvin harvassa. Sinne järjestettiin muualta oikein linja-automatkoja Jumalan voimaa näkemään ja kokemaan. Sanottiin suoraan, että epäilijät taistelevat itse Pyhää Henkeä vastaan.

Niin, emme voi laittaa tai pakottaa Herraa palvelemaan seurakuntaa ja näyttämään meille tunnusteoilla voimaansa. Kuitenkin Herra on se, joka seurakunnassa palvelee meitä. Hän palvelee meitä Sanallaan julistuksessa, kuuntelemalla meidän rukouksemme ja huokauksemme ja tarjoamalla meille läsnäolonsa ehtoollispöydässä. Meidän palvelemisemme on aina vastapalvelua saatuamme kokea armon evankeliumin riemastuttavan vaikutuksen. Jumala palvelee meitä täydellisellä uhrillaan ja rakkaudellaan, me vastaamme puolinaisella palvelemisella kohdatessamme lähimmäisiä.

Voi olla, että sinulla on erityinen henkien erottamisen armolahja. Saatat jäädä helposti yksin, sillä yhteisösi on nähtävästi sokea. Muutenhan siellä ei olisi väkeä antamassa väärintekijöille tukea. Ymmärrän sinua, sillä minulla on tavattoman raskaat kokemukset vääryyksiin menneistä kristillisistä yhteisöistä, joissa olen ollut töissä. Olen joutunut niistä kaikista lähtemän. Asioiden arka esilleottaminenkin tuotti raivoisan reaktion: minua syytettiin panettelusta, negatiivisuudesta ja leimattiin kyseiseen kristilliseen työhön ja järjestöön sopimattomaksi. Useat tiesivät vääryyksistä (haureus, talousrikokset, ihmisten väärä kohtelu) mutta työpaikan edut, turvattu palkka ja tutuksi käynyt sosiaalinen ympäristö ollivat liian suuria asioita, jotta niistä olisi voinut luopua.

Rohkautta, tee ratkaisusi mahdollisimman pian, ettet jää liian pitkäksi aikaa näivettymään niin kuin minä tein. Se tuottaa sisäistä pelkoa, itsehäpeää ja masennusta.

• Siis HÄ?

Hä?

• EndTimes

Jos seurakunnassa jotain väärää on, niin seuraamuksia on turha pelätä, ethän kuitenkaan voi jäädä niistä osalliseksi. Ehkä olet siellä juuri tätä varten. Jos he sinua kuulevat ja tekevät parannuksen, voit halutessasi jäädä. Menihän Joonakin varoittamaan, ja kansa teki parannuksen. Henkien erottamisen armolahja annetaan usein omaksi varjelukseksi, mutta myös kehoituksen ja nuhteen viemiseksi. Profetaalisuus ei ole kuitenkaan pelkkien epäkohtien esilletuomista, sillä sitä on paljon jo ihmisen lihassa, ja negatiiviseen palautteeseen on monessa paikassa tullut sellainen mieli, että "kaikkia ei voi miellyttää", vaan nudellessakin siinä on aina rakkauden kutsu. Henkilökohtainen nuhde viedään henkilökohtaisesti, johdon nuhde suoraan johdolle, seurakunnan nuhde seurakunnan keskelle. Väärässä paikassa tuotu sana saa aikaan saman minkä panettelu ja juoru. Katso ettei sinua voida siitä syyttää, vaan tämänkin keskellä toimit kunnioituksen periaatteella, sillä se huonokin vanhimmisto on Herran asettama. Siksi kehoittaisin minäkin menemään suoraan sinne missä oletetaan parannusta tehtävän. Luota siihen, että Jumala tietää kenet lähettää. Rukoile ja siunaa, että sydämesi olisi täynnä rakkautta ja nöyryyttä kun viet asiasi heille koeteltavaksi. Olkoon Herra sinulle ykkönen, ja mahdollisen menetyksenkin keskellä kallisarvoisin aarre.
      On erottelun aika. Se on hyvä. Ole siunattu!

• Rohkeasti vain

EndTimes kirjoitti oikein hyvin! Ennen nuhtelemaan menemistä on hyvä lukea Paavalin kautta tullutta rakkauden määritelmää: "Vaikka minä puhuisin enkelten kielellä, eikä minulla olisi rakkautta...." Toinen hyvä mukaan otettava eväs on Jeesuksen neuvo, että voimme ottaa rikan veljemme silmästä vasta sitten, kun olemme ensin ottaneet malkan (hirren) omasta slmästämme. Nuhteleminen tapahtuu rakkaudessa, kyynelsimin ja nuhtelijan on tiedostettava oma suuri syntisyys ja armo Jeesuskessa Kristuksessa. Nuhtelu ei koskaan tapahtu ylhäältäpäin.

On ymmärrettävää, että koemme arkuuttaa tällaisissa tilanteissa. Raamatun Sana on kuitenkin meidän auktoriteettimme ja siihen turvaten voimme turvallisesti lähteä liikkeelle. Nuhrelu tapahtuu lähimmäisen iankaikkiseksi parhaaksi. Saamme rohkeuden ja voiman tiedostaessmem, että kysymys saattaa olla syntielämään menneen ihmisesn iankaikkisuudesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3095
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1328
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1250
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe