Kysymys Raamatusta

Uskova2

Mitä Jeesus mahtoi tarkoittaa sanoessaan Markus 10: 29-30:ssä "Totisesti: Kuka ikinä minun tähteni ja evankeliumin tähden on luopunut talostaan, veljistään tai sisaristaan, äidistään tai isästään, lapsistaan tai pelloistaan, hän saa satakertaisesti nyt, tässä maailmanajassa, taloja, veljiä, sisaria, äitejä, lapsia, peltoja - tosin myös vainoa - ja tulevassa ajassa hän saa iankaikkisen elämän."

Usein kuulee menestysteologien(?) tulkitsevan tämän Jeesuksen lupaaman satakertaisen saamisen taloudelliseksi ja materiaaliseksi vauraudeksi. Mutta minusta se on epämielekäs tulkinta, koska Jeesus käyttää ilmausta, jota ei mitenkään voi tulkita materiaalisesti ja konkreettisesti: "...hän saa satakertaisesti... äitejä, veljiä, sisaria..." Miten muka voi saada kirjaimellisesti lisää äitejä jne. Ts. Jeesus ei voi tarkoittaa materiaalista vaurautta.

Miten sinä tulkitsisit tuon kohdan?

7

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksinkertaisesti tarkoittaa, että kun luovutat kaiken Jumalalle. Lapset, kodin, rahat, auton ym ja luovut omasta unelmastasi ja alat elää Jumalan suunnitelmaa, Hänen unelmaansa elämässäsi, niin elämäsi on rikas. Ei aineellisesti rikas, mutta mitään ei puutu. Siitä pitää Isä huolen.

Elämästäsi tulee Jeesuksessa rikas. Ja se tuo sinulle valtavan tyydytyksen, ihan niin kuin Sanakin sanoo;
      " Sinä annat minun sydämeeni suuremman ilon, kuin heillä on runsaasta viljasta ja viinistä."

• MiksiTeEksytte????

Ei aineellisesti rikas, mutta mitään ei puutu. Siitä pitää Isä huolen.

Jer. 38:9 "Herrani, kuningas! Nuo miehet ovat pahoin tehneet kaikessa, mitä ovat tehneet profeetta Jeremialle: he ovat heittäneet hänet kaivoon, kuolemaan nälkään siihen paikkaansa." Sillä kaupungissa ei ollut enää leipää.

Fil. 4:12 Osaan elää niukkuudessa, osaan myös elää runsaudessa; kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin minä olen tottunut; sekä olemaan ravittuna että näkemään nälkää, elämään sekä runsaudessa että puutteessa.

4. Moos. 14:8 Jos Herra on meille suosiollinen, niin hän vie meidät siihen maahan ja antaa sen meille, maan, joka vuotaa maitoa ja mettä.

Jer. 32:22 ja annoit heille tämän maan, jonka sinä heidän isillensä vannotulla valalla olit luvannut antaa heille, maan, joka vuotaa maitoa ja mettä.

hhmm yritä uudelleen.

eli jos ottaa yhden jakeen ja sen perusteella tekee tahi julistaa muuta oppia kuin...
      no eni wei, Kuka puhuu ja kenelle ja missä asia yhteydessä ?

kenties taivas on senkaltainen kuin profeetat ovat kuvanneet, että se maa todellakin antaa parasta mitä maa antaa, eli viljaa eli jyviä eli leipää.
      eli Jumalan ominaisuus : Jumalan Sana eli nyt Jeesus !

ja mitä sitten viiniin tulee, häissä ensimmäisiä tehtäviä on viinin juonti ja, kuka tarjoilee sitä ??

• hellari....

Minulle tuli nyt mieleen monet islamista uskoon tulleet. Islamiyhteisössä on hyvinkin yleistä, että suku heittää klaanista ulos, puoliso hylkää ja jää perinnöttömäksi. Ei ole ennekuulumatonta meilläkään.
      Kun silloin 80-luvulla kävin kasteella niin eräs toisella paikkakunnalla asuva täti antoi porttikiellon ja läheltä piti toinenkin. Sittemmin kielto on kyllä kumottu ja olen väleissä hänen kanssaan.
      Jos omat vanhemmat hylkää niin seurakunnassa voi saada äidillistä ja isällistä rakkautta vanhemmilta sisarilta ja veljiltä. Moni rikkinäisen kodin kasvatti onkin löytänyt todellisen perheen seurakunnan keskellä.
      Ja yksinäisellä on enemmän alpsia kuin sillä jolla on mies.
      Itse olen tästä esimerkki. Kun omaa jälkikasvua ei ole niin teen osani auttamalla kehitysmaan orpoja, tuen ja autan esim. netissä ongelmanuoria ja voihan se tarkoittaa myös lapsia joita Pyhä Henki synnyttää evankeioimisen kautta.
      Ja pointti on se, että emme palvele siksi, että palkkana olisi aineellinen siunaus ja vaan sen antaa sitten Herra jos niin hyväksi näkee tulevassa elämässä.

• Otitko oppia

Monivarmasti on kokenut sen, että kun uskoon tulee jää yksi uskonsa kanssa ja oma perhekunta ei hyväksykkään uskoon tuloa.
        Sitten tulee seurakunnan kautta sisaria veljiäja äiti ja isä hahmoja.
        Sitten tulee se sama Henki Kristuksessa se Henki kannattelee.
        Kun on pieneen tyytyväinen huomaa, että kaikea on mitään ei puutu.
        Herra huolehtii omistaan voimpa omalta kohdaltani sanoa Herra holehtii kyllä kaikesta, kunhan oman osani teen täytän hänen tahtonsa.
        Ei tarvitse olla miljunääri ja rahaa paljon, jos näin on saattaa tulla rahan vakila.
        se on vaikeampi ansa, kuin joku väärän teon ansa.

• Sukulaisten ja ystävien antamat porttikiellot voivat johtua myös uskoontulleen henkilön pakonomaisesta todistamis- ja käännytystarpeesta

• Jeesushan piti itseään juutalaisten kuninkaana, jota odotettiin.
      Hän olisi kai antanut kannattajilleen maallisia rikkauksia kuninkaaksi päästyään ja taivaallisen elämänkin kun oli kirjoittaja oli kääntymässä kristinuskoon.

• Tapio522eikirj...

Uskova2: "Miten muka voi saada kirjaimellisesti lisää äitejä jne. Ts. Jeesus ei voi tarkoittaa materiaalista vaurautta".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      101
      3786
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      54
      3131
    3. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      79
      3057
    4. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      19
      2915
    5. Menen nyt koisimaan

Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2754
    6. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      52
      2472
    7. Mitä tuntemuksia

Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      19
      2217
    8. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      5
      2145
    9. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      60
      2138
    10. Oletko uhriutuja?

vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      59
      1996
    Aihe