Malibu LTZ

Pelkoako merkkiin?

Tosi edullinen Malibu LTZ automaatti runsain herkuin, seisoskelee Turun Metrossa. Hintakaan ei huimaa, 26.700€. Miksi ei kelpaa? Autohan on ehdotonta lajinsa aatelia.

14

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K-kauppias.

      Taisit itse vastata omaan kysymykseesi. Tuossa kokoluokassa ratkaisee moni muukin asia kuin halpa hinta.

    • jaa...a

      Aatelia? Missähän ominaisuudessa aatelia löytyy tuollaisesta?

    • Malibumies

      Ostin viimeviikolla tollasen Metrosta.Hyvä ajaa,mukava kyyti,hiljainen ja kaiken maailman herkuilla,tosi makee peli.

    • gs birotor

      Tuossakin kokoluokassa taitaa sedanien myynti jäädä selkeästi alle puoleen verrattuna farkkuihin ja diesel moottorin puute on myös se mikä rajoittaamyyntiä. Monikin taitaa muistaa TM:n testin 12/2012 jossa malibu jäi selväksi jumboksi, mutta ei se siitä välttämättä tee huonoa autoa, vaan niitä pitää vertailla omilla kriteereillä. Ottaa myöskin aikaa saada merkille tunnettavuutta, koska se on ollut niin kauan pois "normiaalin" ostajan autovalikoimista suomessa.

      • Malibusta peli

        Se vertailussa ollut 2,4 vanha bensakone on kulutukseltaan aivan hirvittävä, joskin kyllähän se Malibu kulkee sillä jotenkin, ainakin automattina.
        TM luonnehti asiaa niin, että totesivat kulutuksen olevan suurin miesmuistiin tuossa luokassa. Kauhistelivat jollain superlatiivilla kulutusta vielä jossain toisessakin kohdassa. Tämän ymmärtää kun kilpailijoilla oli konepellin alla aika pienikulutuksiset turbot tai kuutioita huomattavasti vähemmän.

        Malibun ongelma on varmaan hieman sama kuin Cruzenkin, eli imago.
        Ottaakko hieman kalliimmalla hintalapulla tuttu ja turvallinen Mondeo/Passat/Avensis, vaiko aivan musta kortti Malibu, josta kellään ei ole kerrottavanaan mitään käyttökokemuksia eikä kukaan ei osaa sanoa jälleenmyyntiarvoa tai edes ennustaa, kuka autoa huoltaa/myy vuoden parin kuluttua jne.
        Ostamalla tutun merkin ja mallin tietää mitä saa. Malibu on toki komea, mutta kaikki muu on aikamoista sukellusta tuntemattomaan.
        Kaikki tuon luokan nykyautot ovat varmasti riittävän hyviä ajaa ja tarpeeksi hyvin varusteltuja.


      • 165234
        Malibusta peli kirjoitti:

        Se vertailussa ollut 2,4 vanha bensakone on kulutukseltaan aivan hirvittävä, joskin kyllähän se Malibu kulkee sillä jotenkin, ainakin automattina.
        TM luonnehti asiaa niin, että totesivat kulutuksen olevan suurin miesmuistiin tuossa luokassa. Kauhistelivat jollain superlatiivilla kulutusta vielä jossain toisessakin kohdassa. Tämän ymmärtää kun kilpailijoilla oli konepellin alla aika pienikulutuksiset turbot tai kuutioita huomattavasti vähemmän.

        Malibun ongelma on varmaan hieman sama kuin Cruzenkin, eli imago.
        Ottaakko hieman kalliimmalla hintalapulla tuttu ja turvallinen Mondeo/Passat/Avensis, vaiko aivan musta kortti Malibu, josta kellään ei ole kerrottavanaan mitään käyttökokemuksia eikä kukaan ei osaa sanoa jälleenmyyntiarvoa tai edes ennustaa, kuka autoa huoltaa/myy vuoden parin kuluttua jne.
        Ostamalla tutun merkin ja mallin tietää mitä saa. Malibu on toki komea, mutta kaikki muu on aikamoista sukellusta tuntemattomaan.
        Kaikki tuon luokan nykyautot ovat varmasti riittävän hyviä ajaa ja tarpeeksi hyvin varusteltuja.

        Malibun uusi malli on tulossa ja Malibua myydään jo maailmalla 1.6 ja 2.0 turbolla sekä vapaasti hengittävillä moottoreilla 3.0-litraiseen V6:een asti. Vanhalla 2.4-koneellakin Malibu tosiaan "kulkee jotenkin". 0-100km/h 9.5 sekuntia. Keskikulutus on 7.8l/100km. Dieselille luvut ovat 5.1l/100km ja 9.7s 0-100km/h.

        Chevroletit huoltaa nyt ja jatkossakin Chevroletin maahantuojan valitsemat jälleenmyyjät. Siihen ei ole tulossa mitään muutosta. Todennäköisesti niiden määrä tulee lisääntymään jatkossa.


      • kuluttaa eikä kulje
        165234 kirjoitti:

        Malibun uusi malli on tulossa ja Malibua myydään jo maailmalla 1.6 ja 2.0 turbolla sekä vapaasti hengittävillä moottoreilla 3.0-litraiseen V6:een asti. Vanhalla 2.4-koneellakin Malibu tosiaan "kulkee jotenkin". 0-100km/h 9.5 sekuntia. Keskikulutus on 7.8l/100km. Dieselille luvut ovat 5.1l/100km ja 9.7s 0-100km/h.

        Chevroletit huoltaa nyt ja jatkossakin Chevroletin maahantuojan valitsemat jälleenmyyjät. Siihen ei ole tulossa mitään muutosta. Todennäköisesti niiden määrä tulee lisääntymään jatkossa.

        TM mittasi 2,4 automattiversiolle isojen autojen vertailussa 10,4 sekunnin kiihtyvyyden, jolla se oli vertailun keskitason kiihtyjä. Automaatilla kiihdytys vielä onnistutaan toistamaan hyvin.
        1,6 t Peugeot, Ford Mondeo 1,6 T Mazda ja jopa Avensis 1,8 vaparimoottorilla olivat selvästi nopeampia. Pienellä 1,4 Tsi:llä varustettu vw ja Suberb olivat sentään pari kymmenystä hitaampia.

        Noita tehtaan normikulutuksia on turha tarjota faktana. Aasikin tietää, että valmistajan ilmoituksiin ei pääse lähestulkoon millään autolla.
        Malibun maantiekulutus oli 7,1 (VW:llä 5,0 litraa) ja kaupungissa kakkua paloi 11 litraa, joten sekakulutus yli 9 litraa....vertailun vuoksi todettakoon, että VW Passatin sekakultus oli n. 5,9 litraa.......

        Tässäkin vertailussa hyvin näki, että muut saman luokan autovalmistajat ovat kovasti tehneet töitä saadakseen ison luokan auton massoja pienennettyä, kun Malibu veti puntariin rouheesti kunnon omamassat. Mitään etua hirveä omamassa ei anna, kulutus vaan kasvaa.


      • 1.6T
        kuluttaa eikä kulje kirjoitti:

        TM mittasi 2,4 automattiversiolle isojen autojen vertailussa 10,4 sekunnin kiihtyvyyden, jolla se oli vertailun keskitason kiihtyjä. Automaatilla kiihdytys vielä onnistutaan toistamaan hyvin.
        1,6 t Peugeot, Ford Mondeo 1,6 T Mazda ja jopa Avensis 1,8 vaparimoottorilla olivat selvästi nopeampia. Pienellä 1,4 Tsi:llä varustettu vw ja Suberb olivat sentään pari kymmenystä hitaampia.

        Noita tehtaan normikulutuksia on turha tarjota faktana. Aasikin tietää, että valmistajan ilmoituksiin ei pääse lähestulkoon millään autolla.
        Malibun maantiekulutus oli 7,1 (VW:llä 5,0 litraa) ja kaupungissa kakkua paloi 11 litraa, joten sekakulutus yli 9 litraa....vertailun vuoksi todettakoon, että VW Passatin sekakultus oli n. 5,9 litraa.......

        Tässäkin vertailussa hyvin näki, että muut saman luokan autovalmistajat ovat kovasti tehneet töitä saadakseen ison luokan auton massoja pienennettyä, kun Malibu veti puntariin rouheesti kunnon omamassat. Mitään etua hirveä omamassa ei anna, kulutus vaan kasvaa.

        Kunhan saadaan 1.6T, niin ketä kiinnostaa sen jälkeen joku Passat? Ei minua ainakaan kun ei kiinnosta nytkään.

        Tuollakin 2.4 Malibulla ajetaan puoli miljoonaa ilman pienintäkään ongelmaa. Passatista korkkaa kone ja laatikko jo usein ennen ensimmäistä huoltoa.


      • 1.4Tsi
        1.6T kirjoitti:

        Kunhan saadaan 1.6T, niin ketä kiinnostaa sen jälkeen joku Passat? Ei minua ainakaan kun ei kiinnosta nytkään.

        Tuollakin 2.4 Malibulla ajetaan puoli miljoonaa ilman pienintäkään ongelmaa. Passatista korkkaa kone ja laatikko jo usein ennen ensimmäistä huoltoa.

        hhahhehhhhehehhehehhehhehehehheheh....niin juuri....vapise VW.....Kyllä nyt on VW konserni ja muut vastaavat kilpailijat peloissaan.......hahahhahahahhahahaAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAAHAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • hysteerinen nauru
        1.4Tsi kirjoitti:

        hhahhehhhhehehhehehhehhehehehheheh....niin juuri....vapise VW.....Kyllä nyt on VW konserni ja muut vastaavat kilpailijat peloissaan.......hahahhahahahhahahaAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAAHAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Ei mitään syytä hysteeriseen nauruun. VW on edelleen lähes yhtä suuri autonvalmistaja kuin GM.


      • hullun nauru
        hysteerinen nauru kirjoitti:

        Ei mitään syytä hysteeriseen nauruun. VW on edelleen lähes yhtä suuri autonvalmistaja kuin GM.

        Mutta merkkinä suurempi kuin Chevrolet!!!!!!!


      • Näinkö on?

      • ymmärrys hukassa

    • arrikoski

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe