Franchise yrittäjäksi?

Rate

Onko millaisia kokemuksia? Kannattaako vai sittenkin oma?

7

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-fran

Riippunee hiukan ketjusta mikä kannattaa ja mikä ei.
      Parhaiten ehkä selvität kannattavuutta/kokemuksia toisilta saman ketjun yrittäjiltä.

Itse olin mukana yhdessä ketjussa 9 vuotta ja eroonpääsy kesti yli 3 vuotta.
      Maksut nousi loppuvaiheessa niin kovin, että olin lähes maksumiehenä, kannattavuus hiipui koko ajan maahantuojan keksiessä ihme maksuja.
      Yksinmyynti oikeus tietylle alueelle oli lopulta veteen piirretty viiva ja sitä rikkoi eniten maahantuoja itse osallistumalla paikallisiin tapahtumiin, messuille yms. joihin ei sitten paikkakunnan omalla myyjällä ollutkaan mitään asiaa. Joten sekin mahdollisuus kasvattaa myyntiä meni suoraan maahantuojan taskuun.

• Ei ikinä enää

Ketju nosti kokoajan maksuja, lähetti isoja määriä tuotteita. Tarjoukset olivat peestä

• Täältä kusee kana!

Mieti hyvä ihminen kahteen kertaan!
      Taloudellinen vastuu vain ja ainoastaan sinulla, vapaus tehdä asiat parhaaksi katsomallaan tavalla olematon.
      Ketjussa pahimmillaan ammattitaidottomuus kukassaan ja maksumiehenä juuri sinä. Palkka ei päätä huimaa mutta stressin määrä aivan järjetön.

Palli on horjuva, et ole kuningas omassa linnassasi vaan pelkkä käskytettävä. Jos saamasi ohjeet ovat täysin järjen vastaisia menetät yöunesi. Ketju tekee irrationaalisia päätöksiä ja muuttaa jatkuvasti suuntaa, muutokset maksat sinä.

Nyt kun minulle lyötäisiin sama paperi nenän eteen kuin muutama vuosi sitten, juoksisin ja kovaa.

Vaikea voi olla haastatella ketjussa olevia, niiden suut on sopimuksin tukittu.

Älä helvetissä, sanon minä ihan henkilökohtaisen mielipiteeni.

• Krisuliina

Samaa mieltä kuin edelliset, 10 vuoden fr.yrittäjyyden jälkeen en enää ikinä laittaisi nimeäni mihinkään sentapaiseen paperiin! Ainoa hyöty ollut hyvät liikepaikat, mutta niistä onkin sitten tullut maksettua kova hinta, eikä pelkästään fr.maksuina ja vuokrana. Hyvä yrittäjä tietää itse parhaiten mikä myy ja mitkä kamppanjat vetää porukkaa, mutta sitten olet pakotettu ottamaan ketjun haluamia tuotteita myymälän täyteen , vain hyllyjä lämmittämään. Ja tosiaan ne maksut voi nousta pilviin niin ettei yrittäjälle itselleen jä enää mitään viivan alle, vaikka tekis töitä yötä-päivää ja ottaa KAIKEN taloudellisen vastuun.
        Jos kuitenkin päätät ryhtyä nimenomaan fr.yrittäjäksi, luetuta ketjun sopimus ennen allekirjoittamista asianajajalla, että ymmärrät varmasti mihin laitat nimesi alle. Tämän jätin itse tekemättä reilu parikymppisenä, ja kärsin jälkeenpäin sen seurauksista kun en tajunnut mihin kaikkeen sitouduin, ja millä tavoin ketju pystyy yrittäjää pompottamaan ja riistämään.

• yyeep
        Krisuliina kirjoitti:

Samaa mieltä kuin edelliset, 10 vuoden fr.yrittäjyyden jälkeen en enää ikinä laittaisi nimeäni mihinkään sentapaiseen paperiin! Ainoa hyöty ollut hyvät liikepaikat, mutta niistä onkin sitten tullut maksettua kova hinta, eikä pelkästään fr.maksuina ja vuokrana. Hyvä yrittäjä tietää itse parhaiten mikä myy ja mitkä kamppanjat vetää porukkaa, mutta sitten olet pakotettu ottamaan ketjun haluamia tuotteita myymälän täyteen , vain hyllyjä lämmittämään. Ja tosiaan ne maksut voi nousta pilviin niin ettei yrittäjälle itselleen jä enää mitään viivan alle, vaikka tekis töitä yötä-päivää ja ottaa KAIKEN taloudellisen vastuun.
        Jos kuitenkin päätät ryhtyä nimenomaan fr.yrittäjäksi, luetuta ketjun sopimus ennen allekirjoittamista asianajajalla, että ymmärrät varmasti mihin laitat nimesi alle. Tämän jätin itse tekemättä reilu parikymppisenä, ja kärsin jälkeenpäin sen seurauksista kun en tajunnut mihin kaikkeen sitouduin, ja millä tavoin ketju pystyy yrittäjää pompottamaan ja riistämään.

Just nyt ei kannata minkäänlainen yrittäjyys. Kokeile 2020-luvun puolella

• Fuckurt
        yyeep kirjoitti:

Just nyt ei kannata minkäänlainen yrittäjyys. Kokeile 2020-luvun puolella

Aamen. Jeesus kristus aamen. Vaikkei tällä perkeleen kusimulkulla ole asiankassa mitään tekemistä.

• huuhendaali

Sittenkin oma. Suosittelen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe