TOSI vahvat oluet (niiden ystäville)

ei keppanaa mulle

Kuinka vahvoja (siis alkoholiprosenteiltaan) oluita olette saaneet a) Alkosta, b) baareista? Ainakin täällä meillä päin Alkoista ei juuri yli 11-prosenttisia saa. Jostain baarista, olikohan Turus sain kerran jotain 14-15 -prosenttista, mut vieläkin vahvempaa tekis mieli maistaa

13

857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jigsawpuzzle

      Paikallisesta ruokakaupasta ostin kerran Samichlaus-nimistä olutta, jossa prosentteja 14%. Karmeaa tavaraa. Maistui ihan viinalle, eikä kyllä eksy meikälaisen ostoskoriin toiste. Viina viinana ja olut oluena.

      • vahva on hyvää

        Paikallisesta ruokakaupasta? Ilmeisesti ei ollut Suomessa, tai jos oli, niin kerropa äkkiä kaupan nimi :)


    • lare votikka

      Olvi Tumma on muistaakseni 11,5%

      • iisalmelainen.

        Ei oo Olvilla niin vahvoja, 8,5 löytyy


    • pahaa !!
    • jippula

      niin.. ne promilleluvuthan niissä oluissa on tärkeintä.

      • Hyvää on

        Oluen laatua ei määritetä alkoholin perusteella - toki oluet voidaan voidaan jakaa alkoholin perusteella, mutta ei se laatuun vaikuta.

        Erittäin hyviä oluita löytyy luokasta alle 4% ja sama homma yli 12-14% oluista. Parhaat löytyvät varmaankin tältä väliltä. Valitettavasti tästä vahvemmat oluet eivät ole ainakaan minua miellyttäneet - alkoholin alkaa hallita liikaa oluen makua.

        Olut on jotain muuta kuin perusbulkkiolutta - olut on maltaan ja humalan maustamaa juhlajuomaa....


      • Anonyymi
        Hyvää on kirjoitti:

        Oluen laatua ei määritetä alkoholin perusteella - toki oluet voidaan voidaan jakaa alkoholin perusteella, mutta ei se laatuun vaikuta.

        Erittäin hyviä oluita löytyy luokasta alle 4% ja sama homma yli 12-14% oluista. Parhaat löytyvät varmaankin tältä väliltä. Valitettavasti tästä vahvemmat oluet eivät ole ainakaan minua miellyttäneet - alkoholin alkaa hallita liikaa oluen makua.

        Olut on jotain muuta kuin perusbulkkiolutta - olut on maltaan ja humalan maustamaa juhlajuomaa....

        Mistäs mahrais saada oikke wahwaa?

        Lasu


    • lehve

      Alkosta vahvin ostamani lienee ollut Nøgne Ø Dark Horizon 1. edition, 16-prosenttista, mutta sitä ei ole enää saatavilla.

      Kaada viinaa olutlasiin, niin saat vahvempaa. Ei se alkoholin maku itsessään ole kovin kiinnostava.

      • lehve taas

        BrewDog Tokyo Imperial Stout, kysy olisiko Turun Cosmic Comic Cafessa sitä vielä.

        Nuo vahvimmat oluet ovat yleensä pienpanimoide valmistamia erikoisuuksia, joita tehdään vain pieni erä, joten kovin pitkään niitä ei ole tarjolla.


      • lehve edelleen
        lehve taas kirjoitti:

        BrewDog Tokyo Imperial Stout, kysy olisiko Turun Cosmic Comic Cafessa sitä vielä.

        Nuo vahvimmat oluet ovat yleensä pienpanimoide valmistamia erikoisuuksia, joita tehdään vain pieni erä, joten kovin pitkään niitä ei ole tarjolla.

        Jaa ei olekaan tuota mainitsemaani jäljellä, mutta testaa saman panimon Sink the Bismarck tai Tactical Nuclear Penguin, ovat vielä vahvempia. Varaa tarpeeksi rahaa mukaan. Nuokin muuten valmistetaan niin, että lisätään alkoholia olueeseen, joten halvempi menetelmä on ostaa pullo hyvää olutta ja hoitaa prosenttisäätö itse.


      • 2+2
        lehve edelleen kirjoitti:

        Jaa ei olekaan tuota mainitsemaani jäljellä, mutta testaa saman panimon Sink the Bismarck tai Tactical Nuclear Penguin, ovat vielä vahvempia. Varaa tarpeeksi rahaa mukaan. Nuokin muuten valmistetaan niin, että lisätään alkoholia olueeseen, joten halvempi menetelmä on ostaa pullo hyvää olutta ja hoitaa prosenttisäätö itse.

        TNP tehdään jäädyttämällä 10% Imperial Stout ja "tislaamalla" se sillä tavoin 32 volttiseksi.

        Oluen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä tosin...


    • Anonyymi

      Vahvoissa oluissa tökkii se että niistä maistuu usein liikaa alkoholi ja sokerinen makeus läpi. Pienpanimo Takatalo&Tompurilla on siedettävä vahva olut, olisiko sen vahvuus jotain 9% tienoilla. Maailmalla olen maistanut jotain 12-15% vahvuisia, mutta eivät ne mitään makuelämämyksiä olleet. Oluet oluina ja viinat viinoina, kiitos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10320
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      422
      4594
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3114
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1899
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1650
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe