Miten on - uskotteko te todella noihin asioihin, joihin te väitätte uskovanne vai onko koko usko sitä, että on mukava kuulua tuttuun porukkaan jolla on yhteinen kielipeli?
Miten on - uskotteko te todella?
14
89
Vastaukset
- näin se on
Helluntalaisuus on perinne ja kulttuuri. Kaikki muu on kulissia.
- Tjaah-ah
>>Helluntalaisuus on perinne ja kulttuuri. Kaikki muu on kulissia.>>
Jos noin on niin entäs sitten kun joku ressukka retkahtaakin noihin kulliseihin luullen niitä aidoiksi asioiksi. Siinä saattaa hapuileva ja orastava jumalauskokin olla katkolla. Tjaah-ah kirjoitti:
>>Helluntalaisuus on perinne ja kulttuuri. Kaikki muu on kulissia.>>
Jos noin on niin entäs sitten kun joku ressukka retkahtaakin noihin kulliseihin luullen niitä aidoiksi asioiksi. Siinä saattaa hapuileva ja orastava jumalauskokin olla katkolla.* Juuri noin se EI OLE ! Sun tulee kokea se itse, eikä kysellä joutavia, ihan vaan ilkeyttäs kyselet, olet ollut palstalla jo niin kauan, että tiedät varmasti mistä on kyse, eikä suinkaan kulisseista, vaan todellisuudesta, kun ensin saa kohdata Herran Jeesusken henkohtaisesti. Mutta jos ei halua eikä tahdo, ei Jumala ketään väkisin pelasta, Jeesus sanoo useaan kertaan " Joka TAHTOO tulkoon ja juokoon, ja ottakoon elämän vettä lahjaksi, rahatta ilman hinnatta. "
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Juuri noin se EI OLE ! Sun tulee kokea se itse, eikä kysellä joutavia, ihan vaan ilkeyttäs kyselet, olet ollut palstalla jo niin kauan, että tiedät varmasti mistä on kyse, eikä suinkaan kulisseista, vaan todellisuudesta, kun ensin saa kohdata Herran Jeesusken henkohtaisesti. Mutta jos ei halua eikä tahdo, ei Jumala ketään väkisin pelasta, Jeesus sanoo useaan kertaan " Joka TAHTOO tulkoon ja juokoon, ja ottakoon elämän vettä lahjaksi, rahatta ilman hinnatta. "
Näin juuri; "jos ei ole halua eikä tahdo, ei Jumala ketään väkisin pelasta". Tämän kun helluntailais-karismaattiset olisivat muistaneet, eivät olisi väkisin ja pelottelemalla yrittäneet "pelastaa" ihmisiä.
Muistavatko nykyään tämän paremmin?
- perusta pysyy*
En ymmärrä miten ihminen voi olla ilman uskoa, usko on luja luottamus tulevaisuuteen, ihminen joka uskoo, uskoo yksinkertaisesti parempaan huomiseen. Tässä uskon olemus lyhykäisesti, eli uskolla on vuosituhantiset perinteet joten miksi luomaan uutta uskon oppirakennelmaa, kun ikiaikojen Jumala ei tule koskaan muuttumaan?
- !"#/
Minäkin uskon parempaan tulevaisuuteen. Itseasiassa se tulevaisuus on jo täällä, koska elämme paremmassa maailmassa kuin koskaan.
Tiede kehittyy ja elämänlaatu paranee. Elämä on ihanaa.
Minulla on siis luja usko tulevaisuuteen, mutta siihen uskoon ei liity mitään yliluonnollista, eikä mitään satukirjaa. - Tjaah-ah
>>En ymmärrä miten ihminen voi olla ilman uskoa, usko on luja luottamus tulevaisuuteen, ihminen joka uskoo, uskoo yksinkertaisesti parempaan huomiseen>>
Voi olla, että nuorella ihmisellä on noin. Kun tulee tarpeeksi ikää ja viimeiset vuodet
sairauksien ja raihnaisuuden kanssa alkavat olla arkipäivää tulevaisuudessa ei ole paljon paremman huomisen odotuksia.
Ne ihmiset joilla on lapsia tai lampaita, voivat luonnollisesti yrittää lohduttautua sillä, että jotakin heidän elämästään jä jäljelle. Kaikilla ei ole tätäkään lohdututsta.
Uskon Jeesukseen, ja Jumalan Sanaan, ja Kuuluun seurakuntaan,,Ja elän rauha sisällä, 10 vuotta sitten sain tulla Jumalan lapseksi, olin alkoholisti, ja todella syvällä maailmassa. Suositelen kaikille.
Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme. Room.5:8.
Room.10:8-13. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".- rgrregtrg
Uskonhan minä ainakin tahdon uskoa. Jumala vaan sattuu olemaan aika hiljainen. 30 vuotta olen ollut uskossa ja kertaakaan en ole kuullut Jumalan puhuvan minulle.Eli voin sanoa että kaikki perustuu uskoon ei tippaakaan tietoon ja tunteisiin. Jumala on HILJAA. Siinä sitä usko koetellaan kun on 30 vuotta mykkäkoulua..............
- perusta pysyy*
Samaa mieltä, paitsi sain kokea 'Jumalan sormen'.
- näinpä tästä
>>30 vuotta olen ollut uskossa ja kertaakaan en ole kuullut Jumalan puhuvan minulle.
- hellari....
Kyllä minä ainakin uskon. Olen tullut uskoon ja paljon aikaisemmin kuin olin tekemisissä mitenkään helluntailaisten kanssa. ja onhan kaikissa kristillisissä yhteisöissä aitoja uskovaisia ja ei tarvitse kuulua edes mihinkään yhteisöön.
Porukkaan kuuluminen on sitten lisä kaikessa. Jos en olisi uskossa niin pyörisin sitten jossain muissa porukoissa: tuksin istuisin kotona. - 1234567...
Jumalan ilmoittamat totuudet tuleekin uskoa, eikä niitä tule kumota !
- ev.l. evangelinah*
"Tjaah-ah
3.5.2013 17:38
-1
Miten on - uskotteko te todella noihin asioihin, joihin te väitätte uskovanne vai onko koko usko sitä, että on mukava kuulua tuttuun porukkaan jolla on yhteinen kielipeli?"
Siis ensinnäkin nimitys "uskotteko te" on sikäli harhaanjohtava, että "meistä" kukaan ei usko täsmälleen samoin kuin toinen. Jokaisella meillä on, tosin ehkä yhteinen kirkko, tai muu seurakunta, jonka oppia pääkohdin tunnustamme, mutta myöskin omia käsityksiämme näistä asioista. En siis puhu muiden nimissä, vaan vastaan, mitä minä uskon.
Minä kyllä ihan tosissani uskon sen, mitä sanonkin uskovani. Minulle on sivuseikka, mitä muut uskovat, voisin uskoa aivan yksinkin. Kuitenkin erilaisissa uskovien yhteisössä löytää suunnilleen samoin uskovia, eli saa niinkuin samankaltaista seuraa näissä keskusteluissa.
:
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata511695Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l3211494Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.1021466- 1091185
- 221173
- 691134
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva171127- 781072
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f183968Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois40896