Hei!
Osaisiko joku neuvoa kuinka paljon kiloina menee vapon kuiviketurvetta 8neliön hevosen karsinaan? Niitähän myydään noissa 30 kg paaleissa. Jos ajattelisi, että pitäisi hevosia kesän ajan vain öisin ja huonoina ilmoina tallissa.
Kuinka pitkään pidätte samaa turvepatjaa, kunnes otatte sen kokonaan pois?
Kuiviketurpeesta...
4
1326
Vastaukset
Ei kai kukaan laske kiloissa sitä turvemäärää mitä hevonen tarvitsee. Meillä on melkein saman kokoinen karsina ja talvella menee kuution verran kuukaudessa, kesällä ehkä neljännes siitä. Kiloista ei aavistustakaan.
Se kuinka usein turvepatja pitää vaihtaa kokonaan, riippuu hevosesta. Toiset sotkevat enemmän kuin toiset eikä siihen ole olemassa mitään nyrkkisääntöjä. Jotkut vaihtavat automaattisesti esim viikon välein, mutta se on minusta turhaa jos turve pysyy puhtaana. Siinä kun ei ole parasta ennen-päivämäärää. Meillä vaihdetaan kokonaan viikon parin välein jos ilmat ovat huonot, hyvällä säällä paljon harvemmin.- Kasiro
Sama juttu kuin Lampinajadilla, turve vaihdetaan vain tarvittaessa. Koska minulla on kimoja niin siivoan boxit kahdesti päivässä joten turve pysyy puhtaana pitkään. ( Muuten kimoni ovat keltaisia. ) Noin kuution verran kait meilläkin kuluu kuussa per heppa. Kesällä tietysti vähemmän kun hepat ovat laitumella.
Ja kysymyshän on siitäkin kuinka paksusti turvetta haluaa pohjalla pitää, meillä on tosi paksu patja. - Ravijokke
Itsellä ei ollut vara vapon turvepaaleihin, ostimme virolaisesta firmasta konehalli.com ja samalla rahalla monta paalia enemmän
- turve
Meillä myytävänä 150 L säkeissä kuiviketurvetta. Säkin hinta 4,-. Sijainti Huittinen /Loimaa. puh 0445641512
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412665Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4092180Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens212056Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau171775Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1391736Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1371669Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211143Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01132- 741039
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63925