Hei!
Osaisiko joku neuvoa kuinka paljon kiloina menee vapon kuiviketurvetta 8neliön hevosen karsinaan? Niitähän myydään noissa 30 kg paaleissa. Jos ajattelisi, että pitäisi hevosia kesän ajan vain öisin ja huonoina ilmoina tallissa.
Kuinka pitkään pidätte samaa turvepatjaa, kunnes otatte sen kokonaan pois?
Kuiviketurpeesta...
4
1560
Vastaukset
Ei kai kukaan laske kiloissa sitä turvemäärää mitä hevonen tarvitsee. Meillä on melkein saman kokoinen karsina ja talvella menee kuution verran kuukaudessa, kesällä ehkä neljännes siitä. Kiloista ei aavistustakaan.
Se kuinka usein turvepatja pitää vaihtaa kokonaan, riippuu hevosesta. Toiset sotkevat enemmän kuin toiset eikä siihen ole olemassa mitään nyrkkisääntöjä. Jotkut vaihtavat automaattisesti esim viikon välein, mutta se on minusta turhaa jos turve pysyy puhtaana. Siinä kun ei ole parasta ennen-päivämäärää. Meillä vaihdetaan kokonaan viikon parin välein jos ilmat ovat huonot, hyvällä säällä paljon harvemmin.- Kasiro
Sama juttu kuin Lampinajadilla, turve vaihdetaan vain tarvittaessa. Koska minulla on kimoja niin siivoan boxit kahdesti päivässä joten turve pysyy puhtaana pitkään. ( Muuten kimoni ovat keltaisia. ) Noin kuution verran kait meilläkin kuluu kuussa per heppa. Kesällä tietysti vähemmän kun hepat ovat laitumella.
Ja kysymyshän on siitäkin kuinka paksusti turvetta haluaa pohjalla pitää, meillä on tosi paksu patja. - Ravijokke
Itsellä ei ollut vara vapon turvepaaleihin, ostimme virolaisesta firmasta konehalli.com ja samalla rahalla monta paalia enemmän
- turve
Meillä myytävänä 150 L säkeissä kuiviketurvetta. Säkin hinta 4,-. Sijainti Huittinen /Loimaa. puh 0445641512
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1972273
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo391547Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1321204Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol271971Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56962- 55886
Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20882Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis263833Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S18765Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58753