Kotiäidin pe-päivä

hyhyy

Aamulla heräsin, kun lapsi heräsi pinnasängyssä vieressäni. Yllätyksekseni mies oli jo herännyt aiemmin ja alkanut työt kotitoimistossa. Voivottelin ja pyysin lapselta lupaa pötköttää vielä hetken sängyssä, jotta voisin tuntea masuvauvan potkut ennen ylösnousua ja varmistua että kaikki oli masussa hyvin. Lapsi ojensi unipupunsa, tyynynsä ja peittonsa mulle. Sitten se kiemurteli levottomasti siinä, silitti meidän koiraa joka tuli katsoon ylösnousun sujuvuutta.

Lopulta lapsi otti vaatekaapista alushousukorini, heitti mulle rintsikat ja rupesi sovitteleen alkkareitani päällensä. Nousin ylös. Aamutoimet siinä tehtiin. Lapsi iloisesti juoksenteli pitkin asuntoa ja minä juoksin perässä vaatteiden ja vaippojen kanssa. Istahdettiin olohuoneen lattialle, hömpötettiin koiraa ja luin yhden kirjan lapselleni. Aurinkoinen, iloinen päivä tulossa. Laitoin lapselle leivän, keitin kahvit ja puurot koko porukalle.

Syötiin yhdessä koko perhe aamupuurot ja luettiin lehtiä. Lapsi söi puuronsa nopsaan ja yllättävän siististi. Ei mun tarvinnu nousta kesken aamupalan syöntini pesemään lapsen käsiä ja kasvoja ja vaihtamaan vaatteita.

Siinä jotain touhusin epämääräistä mutta tärkeää jotain puol tuntia. Soitin tärkeitä puheluita. Lähdettiin lapsen kaa autolla ruokakauppaan. Lapsi halusi hedelmäosastolla kaikkia mahdollisia hedelmiä. Lapsi vaikutti nälkäiseltä. Yritti syödä hedelmiä jo niiden pakkauksista. Lapseni on hyvin auttavainen ja asiallinen kaupassa. Istuu ruokakärryissä ja auttaa tavaroiden keräämisessä tai heittää ne sinne kärryyn selkänsä taakse.

Lapsi auttoi kauppakassien purkamisessa. Tällä kertaa tosin niin että aina kun se sosepurkki hävisi hänen kohdaltaan ruokapöydältä kaappiin niin hän haki uuden kassista ja asettui tuoliinsa valmiina syömään. Oli pakko antaa lapsen syödä ensihätänälkään yksi sosepurkki. Laitoin ruokaa pikapikaa, mutta tarkkana sai olla kun lapsi hinasi tuolinsa koko ajan tiskipöydälle rohmuamaan salaatteja ja hedelmiä. Sai pelätä että nappaa sen veitsen jolla sitä salaattia siinä yritin tehdä samalla kun ruoka meinas palaa pohjaan. Lapsi söi yllättäen ison palan paprikaa ja ja oli minuutin päästä takaisin veitsen äärellä.

Voi että sitä juhlaa kun ruoka saatiin valmiiksi ja siitä tuli yllättävän hyvää ja koko perhe söi yhtäaikaa. Oli hetken tosi hyvä fiilis.

Pikkuhiljaa mentiin päiväunille. Katsoin hetken tv:tä ja yritin sitten nukkua mutta oli todella hiostavaa ja kuuma enkä saanut unta kunnolla. Lapsi heräsi mielestäni vähän turhan aikasin päikkiksiltä, vaikka hyvähän se oli ettei kauempaa nukkunut. Oli todella uupunut, väsynyt olo. Jotenkin sain raivattua meidät välipalalle. Huimasi pöydän äärellä ihan reilusti. Mittasin verenpaineeni. Ihan hyvä oli.

Luulin että olin tullut kipeäksi. Haahuiltiin siinä ja jotenkin sain iltaruoan laitettua hellalle valmistumaan. Liian myöhään tietenkin niin että kerkesi tuleen taas lapselle liian nälkä ennen sitä. Uloskin olisi ollut kivempi lähteä vähän aikaisemmin kuin klo 19. Perussetit. Siinä kerkesi jo tuleen riitaa miehen kanssa kun sen työpäivä meinasi venyä ylipitkäksi.

Leikkipuistossa oli kivaa. Annoin miehelle luvan keittää iltapuurot lapselle ja menin itse sohvalle makaamaan kun oli vähän huono olo. Tuli riitaa siitä, kun mies ei saanutkaan katsoa MM otteluita ja ämmä vaan makaa eikä tajua kuinka helppo elämä sillä on. Siinä riideltiin. Sain kuitenkin katsoa Marko Paanasen sisustusohjelmaa vaikka enhän mä siitä mitään kuullut kun oli pakko pitää ikkuna auki ja mies tiskasi aika raivokkaasti. Hiukan meinas tulla syyllinen olo. Ainoo ilta kuukauteen kun mun ei ole tarvinnut "vahtia" lapsen iltasyömistä. Autoin lapsen nukuttamisessa. Mies lähti hakeen saunakaljaa ja jäätelöt meille. Oltiin taas sovinnossa miehen kanssa.

Syötiin ne ja tulin tähän koneelle kuunteleen musaa. Lapsi tais nukahtaa jo. Hyvää yötä kaikille!

0

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

        Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
        Maailman menoa
        263
        2583
      2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

        Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
        Ikävä
        192
        1652
      3. Se katse silloin

        Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
        Ikävä
        59
        1434
      4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

        Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
        Suomalaiset julkkikset
        3
        1159
      5. Kaipaaville

        Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
        Ikävä
        79
        1156
      6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

        8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
        Maailman menoa
        223
        1022
      7. Miten haluaisit

        Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
        Ikävä
        78
        990
      8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

        mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
        Ikävä
        45
        895
      9. Kohta me ei enää nähdä :(

        En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
        Ikävä
        39
        729
      10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

        Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
        Kärsämäki
        15
        720
      Aihe