Törmäsin linkissä olevaan kuvaan netissä, omat kokemukseni ovat samanlaiset.
http://aqh59ym2.c4-suncomet.com/tuipal/?p=883&fb_source=pubv1
Kuinka saa ajan terveyskeskuslääkärille?
32
1543
Vastaukset
- qqqaaaaaaa
mee yksityiselle, saat heti ajan.
- Jussi gallup
Tein lyhyen gallupin ja 9/10 vastasi: mee yksityiselle. Kymmenes sano saavansa ajat aina tutulta hoitajalta.
Pahalta näyttää, taitaa qqqaaaaaaaa olla ainoa oikeassa oleva.
- vika on sinun itsesi
Äänestä demareita ja kokoomusta lisää ja hajoa sitten itseaiheutettuun paskaasi.
- 10+15
Kuvahan kertoi hyvin Porin terveydenhuollon todellisen tilanteen. Se on kaukana juhlapuheista.
- Hakees
Itse soitin eilen ja sain heti seuraavalle viikolle ajan. Hyvä puhe aluksi niin kyllä aikoja löytyy. Kannattaa se perus aloitus vaihtaa johonkin vähän hienompaan. Itse suunnittelen paperille jo valmiiksi puhuttani etten heti mene solmuun.
- ei suhteit
Hakees kirjoitti:
Itse soitin eilen ja sain heti seuraavalle viikolle ajan. Hyvä puhe aluksi niin kyllä aikoja löytyy. Kannattaa se perus aloitus vaihtaa johonkin vähän hienompaan. Itse suunnittelen paperille jo valmiiksi puhuttani etten heti mene solmuun.
Itte oon soittanu usein. Se on varattu tai ei vastata ja jsoksus ku on vastattu, nii kaikki ajat on menny.
- hakees
ei suhteit kirjoitti:
Itte oon soittanu usein. Se on varattu tai ei vastata ja jsoksus ku on vastattu, nii kaikki ajat on menny.
Soitto aika kannattaa ottaa huomioon. Paras aika on soittaa 8 aikoihin aamusti ja pommittaa linjoja soitollasi. Varmasti saat jonkun peruutusajan tai jos vaivasi on akuutti niin aikoja löytyy aivan varmasti samalle päivälle. Olen keskustellut lääkärini kanssa kyseisestä asiasta ja hän pahoitteli tilannetta kovasti, mutta valitettavasti ajanvarauksia voi tehdä vain 30päivän sisään eli kuukauden sisään. Useat lääkärin työajasta menee potilaiden soittoihin ja ajanvarausta tilattessasi puhelimeen vastannut täti tai setä keihoittaakin soittoaikaa. Voit myös pyttää sairaanhoittajan tai terveydenhoitaja aikoja joka mahdollistaa terveydentilasi akuuttisuuden. Käynnistä kyseisillä henkilöillä voi poika aika lääkärin vastaanotolle yllättävänkin nopeasti.
- hakees
hakees kirjoitti:
Soitto aika kannattaa ottaa huomioon. Paras aika on soittaa 8 aikoihin aamusti ja pommittaa linjoja soitollasi. Varmasti saat jonkun peruutusajan tai jos vaivasi on akuutti niin aikoja löytyy aivan varmasti samalle päivälle. Olen keskustellut lääkärini kanssa kyseisestä asiasta ja hän pahoitteli tilannetta kovasti, mutta valitettavasti ajanvarauksia voi tehdä vain 30päivän sisään eli kuukauden sisään. Useat lääkärin työajasta menee potilaiden soittoihin ja ajanvarausta tilattessasi puhelimeen vastannut täti tai setä keihoittaakin soittoaikaa. Voit myös pyttää sairaanhoittajan tai terveydenhoitaja aikoja joka mahdollistaa terveydentilasi akuuttisuuden. Käynnistä kyseisillä henkilöillä voi poika aika lääkärin vastaanotolle yllättävänkin nopeasti.
Pahoittelen kirjotitusvirheitä, mutta olen liian laiska poistamaan puhelimestani automaattikorjausta pois päältä, mutta keihoittaakin=kehoittaakin ja poika=poikia. :D
- mt-hoito etusijalla
Ei ole reilua että eräskin perussuomalainen Olli haetaan viikottain hoitoon sairaalaan väkipakolla ja muut jotka sairaalaan ihan tosissaan haluavat, fyysisistä sairauksista johtuen, eivät pääse sinne vaikka kuinka yrittäisivät varata aikaa.
- Totuus
Tänään oli SK:n yleisönosastossa kirjoitus "Porin perusterveydenhuollosta". Kirjoittajan kokemukset olivat aivan samanlaiset. Lääkäriaikaa ei saa.
- 10+11
Olihan sielä mielipiteissä Toteutuuko Porissa terveydenhuollon taso -juttukin. Sen mukaan ei toteudu, kauaks jää eikä lääkäriä saa
- Emmääsittiärä.
Soitin maanantaiaamulla sitkeästi ja sain ajan keskiviikkoaamuksi. Meinasin purota persiilleni mutta onneksi istuin jo valmiiksi.
- Emmääsittiärä.
Kuten kirjoitin, sain ajan keskiviikkoaamuksi klo 0800. Olin siellä 0750-0915. Sinä aikana ei lääkäriä näkynyt. Kävin luukulla kaksi kertaa kysymässä että missäs ylilääkäri svirta huilaa.? Kukaan ei tiennyt, Pyysin sitten uuden ajan oikealle eli tavalliselle, ei siis ylilääkärille, ja sain ensi viikon, vko 20, tiistaiksi. Menen taas katsomaan josko olis lääkäriä tavattavissa. Ja luukulla oltiin todella ystävällisiä ja annettiin osoitteet, kenelle voi valitukset tehdä. Eli Karralle ja Nordmannille eli yhtä tyhjän kanssa. Teenkin valituksen lääkintöhallitukseen ja tiedustelen samalla voinko saada korvausta kivusta ja särystä jonka tämä sairauteni nyt aiheuttaa ja pitkittyessään pahenee koko ajan. Sais edes kunnon lottovoiton niin en enää kusisikaan Koko Porin perusturhan suuntaan vaan muuttaisin vaikka Raumalle. Sekin on parempi kuin Porin lääkäriasema.
- 12qqqqq
Menkää yksityiselle vaikkapa Porin Lääkäritaloon.
Aamulla voi katsoa netistä vapaita aikoja ja niitä on paljon. Homma maksaa 50-60 ekua, mutta eipä tarvitse hermoja menettää ja odotella.. - työläisille ei aikoj
Suuret ikäluokat siellä nyt valtaa kaikki lääkäriajat kun eivät viitsi itse terveyttään hoitaa. Ne luulee että pillerit pelastaa kaiken ja itse ei tarvi kun istua ja valittaa. Tunnen monta tällaista lääkärin mieliharmia.
- tyttö
Soita porin terveyskeskukseen (otavankadun vastaanotto).
Odotat puhelimessa reippaan tunnin. Soittaen useasti siis uudelleen, kun puhelu katkeaa about 20min jälkeen.
Saat puhelimeen vastaamaan jonkun elämään kyllästyneen ihmisen joka kysyy ensimmäisenä "oletko varma,e ttet voi mennä yksityiselle".
Vastaus pitäsi olla päivän selvää, kun tämä hoitaja on luultavasti sen 1,10h kuunnellut sitä puhelimen soimista. Eli kyllä se yksityinen olisi ollut kannattavampaa kuin soittaa tunnin terveyskeskuksen ajanvaraukseen.
Sitten se seuraava kysymys "oletko varma, että kyseessä ei ole akuutti tilanne, jotta voisit mennä päivystykseen". Vastaus tähän jälleen aika varma, kun siinä ajassa, kun soitti kunnalliseen terveyshuoltoon olisi mennyt kävellen Porin ääri rajalta satakunnan keskussairaalaan päivystykseen kävellen.
Kolmas kysymys "Oletko varma ettet voi käyttää yksityistä lääkäriasemaa".
Tässä vaiheessa lopetan puhelun ja toetan, että tässä maailmassa on joku asia päin helvettiä, kun maksetaan kunnallisveroa ja ylipäätään veroa kunnalle tai valtiolle, kun et saa sitä palvelua jonka sillä veronmaksulla rahoitat.- Otavankadunhelvetti
Minulle on käynyt Otavankadulla aivan samoin, kun olen soittanut. Eikä palvelu parantunut yhtään, kun menin käymään siellä. Aikaa ei saanut.
- älä pihtaile
Maksa enemmän veroja jos ei ne riitä kun elämäänsä kyllästyneen vastaanottotädin kysymysten kuuntelemiseen. Maksaisit tuplaten veroja niin kaupungilla olisi varaa palkata sinne vielä lääkärikin.
- pihtailenpa
Politiikot ja virkamiehet käyttää Porissa verorahat päin peetä. Sun milestä asia korjaantuu keräämällä lisää veroja. Taidat olla kaupungin palkkalistoilla tai politiikasa.
- tervekupukki
Soita sinne ja sano että oot kippee ja että tarttet lääkitystä. Toimii joka kerta.
- ei oo ku junanvessa
Kävin jopa sanomas, että oon kippee ja jotain tarttis tehä. Ei saanu lääkäriaikaa.
Mee yksityisel sanottii. - Teletappi,
ei oo ku junanvessa kirjoitti:
Kävin jopa sanomas, että oon kippee ja jotain tarttis tehä. Ei saanu lääkäriaikaa.
Mee yksityisel sanottii.Tilaa joka päivä aika niin pääset ehkä kerran kuukaudessa. Kolme ensimmäistä maksaa jollei sossu. Loput ilmasia ja jee jee, saat hullunpaperit ja suljettua hoitoa mielisairaalassa.
- Pkkoo
Itselläni oli viimekeväänä silmätulehdus, soitin terveyskeskukseen huhtikuun puolivälissä. Lääkäriajan olisi saanut heinäkuun lopussa. Menin Lääkäritaloon, odottelin 5min, olin sisällä 2 minuuttia ja apteekin kautta kotiin.
Maksoi about 50e apteekki. - kohtaexporilainen
Hammarperi kirjottaa tänään SK:ssa, että uhkasakko potilasjonoista Porissa on täysin jälkijättöistä, tilanne on kunnossa ja Karra kehuu kuinka hyvin asia hodettiin.
Karra vaan ei kerro ja Hammarperi ei osaa, ei uskalla tai ei ymmärrä kirjottaa, että potilasjonot varmasti lyhenee, ku ihmiset ei saa lääkäriaikoja eikä lähetteitä, ei tuu uusia potilaita jonoon. - Polle poissa on.
Karra ja muut johtohenkilöt ovat sitä mieltä että nk luonnollinen poistuma on juuri sitä hyvää jonon lyhentämistä. Eli kuolema. Näin kävi serkulleni. Ja kutsu sairaalaan tuli vielä sen jälkeen kun serkkuni kuolinilmoitus oli SK:n ristisivulla. Kumman vika, SK:n vai Porilaisen terveydenhoidon. Olisi kuulemma vaan tarvittu yksi kunnollinen liuotushoito ja serkkuni voisi vieläkin jonottaa.
Tottahan se on,että aikoja vaikea saada.Mutta itse toimin näin,että pääsin heti parissa päivässä lääkärin puheille.Varasin ajan hoitajalle,joka katsoi vammaani ja totesi,että lääkärille on päästävä.
Heillä on joka päiväksi juuri tälläisia tapauksia varten muutama aika.Eli suosittelen menemään hoitajalle ensiksi...Hoitajan mielipide hoidon tarpeesta auttaa kummasti.Ja se,että aikoja ei ole.Ei ole vastaanotto tiskin takana olevien hoitajien vika.Jos se heistä olisi kiinni,aikoja varmasti annettaisiin.Kyse on vain siitä,että ei ole lääkäreitä tarpeeksi.
- 2nd hand patient
Niistä kahdesta Otavankadun lääkäristä toinen ei viitsi edes tulla sovitulle vastaanotolle. Ei viitsi edes ilmoittaa ettei tule. Ja on vielä olevinaan ylilääkäri.
- 5+4
Meinas mennä aamukahvit väärään kurkkuun, kun luin SK:sta, Aulis Laaksosen väitteen, että nyt toimii ajanvaraus lääkärille ja jos ei vastata, niin soitetaan takaisin kahdessa tunnissa. Apulaiskaupunginjohtaja puhui p:aa.
Keskiporin vastaanotto ei edelleenkään vastaa eikä soita takaisin.
Olen viimeisen neljän vuoden aikana päässyt Porissa kaksi kertaa terveyskeskuksen lääkäriiin, kummallakin kerralla sain ajan tiskin alta tutulta hoitajalta. Valitettavasti hän lopetti Porissa.
Toivon todella, että Porilaiset Imagorakentajapäättäjät saisivat jostain maalaisjärkeä ja siviilirohkeutta päättää oikeista asioista. - Yksityisille
Käykää yksityisillä. Arvauskeskuksissa ei muutenkaan saa apua, vaan pelkkiä arvauksia. Toinen vaihtoehto on keskussairaalan päivystys 24/7.
- KÄSITTÄMÄTÖNTÄ!!!!
3 kertaa koittanut saada aikaa, ei saa ikinä. Yksityiselle vaan joo, ja sitten maksat 35-75€ siitä kymmenestä minuutista. HERÄTYS PÄÄTTÄJÄT jumalauta!!!!!!!! Maksaako Porin kaupunki meidän kaikkien yksityisellä käynnin vai?!
- Moro!
Et saa Porista millään nopeasti aikaa terveyskeskuslääkärille, ellei vaivasi ole niin paha, että se vaatisi nopeita tutkimuksia.
Mene siis yksityiselle tai työpaikkalääkärille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938696
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264858- 504308
- 623867
- 513246
- 503060
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.542790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422415