eroa kirkosta.fi kirkkovero????

eroko

Moi

Löysin eroakirkosta.fi sivuilta kaavakkeen jolla erota kirkosta. Onko se aivan toimiva juttu kun postimaksukin on maksettu puolestani???

Miten on jos kirkosta eroaa niin ottaako valtio tai kunta tavalla tai toisella sitten sen kirkkoveron itselleen vai jääkö se omaan säästöön.
Minusta kirkkoon kuulumisesta ei tulisi maksaa minkäänlaista veroa ja vielä hullunpaa se on rikkaille koska he ovat eriarvoiséssa asemassa.

Muutenkin kirkon toiminta on yhtä ihmisen syyttämistä syntiseksi teki mitä teki

34

5663

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

MAINOS! Paistaa törkeästi läpi!

• eroko

Ai että se nettisivu on mainos vai uskotko minun mainostavan kyseistä sivua???
        No minä en sitä mainosta vaan kysynkin onko se aivan oikea juttu eli virallinen ja päteekö se
        jos sen kaavakkeen lähettää postin vietäväksi

• minä
        eroko kirjoitti:

Ai että se nettisivu on mainos vai uskotko minun mainostavan kyseistä sivua???
        No minä en sitä mainosta vaan kysynkin onko se aivan oikea juttu eli virallinen ja päteekö se
        jos sen kaavakkeen lähettää postin vietäväksi

Se, että kiellät mainostavasi ko palvelua, ei välttämättä tarkoita, että puhut totta. Haiskahtaa vieläkin vahvemmin mainostamiselta, joka on täällä KIELLETTY!!! Älä enää koskaan mainosta näillä sivuilla. Onko selvä?!

• Jori Mäntysalo

Jos tuo oli mainos, niin olipa huonossa paikassa - tällä samalla sivulla kun on eroakirkosta.fi:stä ollut maininta jo vaikka miten monta kertaa ja osoite löytyy vähänkään vanhoja viestejä selaamalla.

Enkä kyllä ymmärrä miten tuo edes voisi olla _haitallinen_ mainos. Tottakai ATK-ryhmä täyttyy mainoksista jos kaikki Suomen ATK-firmat ryhtyvät mainostamaan sivujaan, mutta Kirkosta eroaminen -ryhmässä maan ainoa kirkostaeroamissivu tuskin tekee samanlaista ongelmaa. Lisäksi eroakirkosta.fi sisältää faktatietoa eroamisesta ja mm. lasten asemasta, joten sen pitäisi pikemminkin vähentää turhaa samojen asioiden kyselyä.

• minä
        Jori Mäntysalo kirjoitti:

Jos tuo oli mainos, niin olipa huonossa paikassa - tällä samalla sivulla kun on eroakirkosta.fi:stä ollut maininta jo vaikka miten monta kertaa ja osoite löytyy vähänkään vanhoja viestejä selaamalla.

Enkä kyllä ymmärrä miten tuo edes voisi olla _haitallinen_ mainos. Tottakai ATK-ryhmä täyttyy mainoksista jos kaikki Suomen ATK-firmat ryhtyvät mainostamaan sivujaan, mutta Kirkosta eroaminen -ryhmässä maan ainoa kirkostaeroamissivu tuskin tekee samanlaista ongelmaa. Lisäksi eroakirkosta.fi sisältää faktatietoa eroamisesta ja mm. lasten asemasta, joten sen pitäisi pikemminkin vähentää turhaa samojen asioiden kyselyä.

Ja taas tuli lisää mainosta ko. sivuille. Nämä foorumithan pelaa yhteen täällä koko ajan (eroa kirkosta sivut, joilla SAA erota ja suomi24 keskustelupalsta, jolla pitäisi keskustella eroamisen hyvistä ja HUONOISTA puolista). Yhä uudelleen tänne ilmestyy naiveja ilmoituksia tyyliin: Erosin muuten äsken kirkosta, kävi tosi kätevästi eroa kirkosta -sivustojen kautta. Siellä on jopa valmis kaavake, jonka vain täyttää ja tulostaa. Sitten vain kirje postiin ja muutaman päivän kuluttua saat ilmoituksen, että eroamisesi on rekisteröity.

Selvää mainostusta, koska aletaan keskustelu?

• Jori Mäntysalo
        minä kirjoitti:

Ja taas tuli lisää mainosta ko. sivuille. Nämä foorumithan pelaa yhteen täällä koko ajan (eroa kirkosta sivut, joilla SAA erota ja suomi24 keskustelupalsta, jolla pitäisi keskustella eroamisen hyvistä ja HUONOISTA puolista). Yhä uudelleen tänne ilmestyy naiveja ilmoituksia tyyliin: Erosin muuten äsken kirkosta, kävi tosi kätevästi eroa kirkosta -sivustojen kautta. Siellä on jopa valmis kaavake, jonka vain täyttää ja tulostaa. Sitten vain kirje postiin ja muutaman päivän kuluttua saat ilmoituksen, että eroamisesi on rekisteröity.

Kysyit koska aloitetaan keskustelu.

Minun puolestani vaikka heti. Sen kun aloitat uuden ketjun ja puolustat kirkkoon liittymistä tai siitä eroamista. Luulen että itse vastaan jotain, ja miksipä ei joku muukin. Mutta jos taas keskustelua ei synny, niin sillehän ei yksinään mitään voi.

• Anssi
        minä kirjoitti:

Se, että kiellät mainostavasi ko palvelua, ei välttämättä tarkoita, että puhut totta. Haiskahtaa vieläkin vahvemmin mainostamiselta, joka on täällä KIELLETTY!!! Älä enää koskaan mainosta näillä sivuilla. Onko selvä?!

Myydäänkö sivulla jotain, vai miten tulkitset tuon mainokseksi?!?

• Anssi
        minä kirjoitti:

Osta suomen kielen sanakirja ja katso siieltä mitä mainos tarkoittaa. Täällä ei saa edistää mainostamalla tuotteen myyntiä.

• tietoa
        minä kirjoitti:

ihmisen tehdä päätöstä erota kirkosta, vai miksi vastustat sivun näyttämistä. Löytäähän tuon sivun vaikka parilla sanalla !

• Nyah

Itse erosin eroakirkosta.fi stä tulostamallani kaavakkeella joten kyllä toimii.

Kirkolliseveron rahat jää omaan taskuun, sitä ei millään toisella korvata.

• inhorealisti

Kunnes ostat jotain, ja maksat siitä arvonlisäveron.

• Nyah
        inhorealisti kirjoitti:

Kunnes ostat jotain, ja maksat siitä arvonlisäveron.

Ja tuo liittyy miten...?

• Jori Mäntysalo

Voithan sinä paperin viedä itsekin lähimpään maistraattiin, mutta kyllä eroakirkosta.fi:n kautta jo pitkälti yli 3000 ihmistä on onnistuneesti kirkosta eronnut. Toki ymmärrän ihmetyksesi, onhan tämä palvelu ensimmäinen ja ainakin toistaiseksi ainoa laatuaan.

Jos kirkosta eroaa niin kirkollisveron osuus jää aivan omaan käyttöön. Tosin vuoden loppuun joudut valitettavasti vielä maksamaan veroa.

• minä

TAAS MAINOS!!!

• Tane
        minä kirjoitti:

TAAS MAINOS!!!

osa ihmisistä kuuluu kirkkoon vain koska he eivät viitsi "vaivautua" eroamaan. Kun he saavat tietää, että kirkosta eroaminen on hyvin helppoa, niin valitettavasti kirkollisverojen maksajat vähenee... jäähän se raha itselle.

Hyvän todisteen kirkon muuttumisesta rahan kerääjäksi ja uskonnon sisällön unohtumisesta saa - kun lukee noiden "todella uskovaisten" kommentteja, ettei kirkosta eroamisen helppoutta saisi mainostaa.

• minä
        Tane kirjoitti:

osa ihmisistä kuuluu kirkkoon vain koska he eivät viitsi "vaivautua" eroamaan. Kun he saavat tietää, että kirkosta eroaminen on hyvin helppoa, niin valitettavasti kirkollisverojen maksajat vähenee... jäähän se raha itselle.

Hyvän todisteen kirkon muuttumisesta rahan kerääjäksi ja uskonnon sisällön unohtumisesta saa - kun lukee noiden "todella uskovaisten" kommentteja, ettei kirkosta eroamisen helppoutta saisi mainostaa.

Ok, lopetan kommentoimisen. Sitten kirkosta tulee mielestäsi taas oman asiansa puolustaja ja rahan mahti loppuu. (Miksi muuten raha saa olla tärkeä vain niille, jotka eroavat kirkosta? Tehän puhutte rahasta koko ajan. Ihan kuin se olisi teille jokin epäjumala.)

• Welhokas
        minä kirjoitti:

Ok, lopetan kommentoimisen. Sitten kirkosta tulee mielestäsi taas oman asiansa puolustaja ja rahan mahti loppuu. (Miksi muuten raha saa olla tärkeä vain niille, jotka eroavat kirkosta? Tehän puhutte rahasta koko ajan. Ihan kuin se olisi teille jokin epäjumala.)

Et ainakaan ole mitään kommentoinut vaahdonnut vain MAINOS MAINOS!
        Miksi muuten vain uskontoa saisi mainostaa!
        Moni on oikeasti ollut äimän käkenä. Tuo eroakirkosta -sivusto on jotain aivan ihmeellistä mitä moni ei ole voinut kuvitellakaan.

• eroko

Minä kysyin tätä kysymystä aivan tosissani
      ja halusin tietää onko se toimiva juttu tuo eroakirkosta sivu. En siis todellakaan mainostanut
      sitä sivua vaan halusin tietää toimiiko se, koska en ole ennemmin tiennyt koko asiasta.
      Nyt minua jo naurattaa kun joku "minä" nimimerkki tosissaan luulee että mainostin vaikka tosiasiassa kysyin vilpittömästi asiasta.
      Tämähän näyttää karkaavan käsistä kun tulee nettiin kysymään neuvoa niin aletaan epäillä
      kysyjää. Aivan tosi en kysynyt sitä mainosmielessä
      mutta tätäkään ei varmaan uskota no uskostahan tässä loppujen lopuksi onkin kyse tosin tämän voi jo uskoa

• Welhokas

ja hyvin toimiikin. Kannattaa kokeilla;)
        Ja erota!!!!

• Larvae

En kuulu kirkkoon ja olen kuullut,että vaikka kirkollisveroa emme joudukaan maksamaan,niin jostain verosta menee joku pieni (?) osa kirkolle joka tapauksessa. Syvältä. Mutta jos joku viitsisi tarkentaa enemmän asiasta,jos tietoa löytyy...

• Jori Mäntysalo

Tarkoitatkohan nyt yritysten voitostaan maksamaa yhteisöveroa? Seurakunnat saavat siitä 1.7 prosenttia, ja tästä määrästä evlut kirkko 99.92 prosenttia ja ortodoksinen kirkko loput.

Summa on suuruusluokkaa 100 miljoonaa euroa, vaihdellen talouskehityksen mukaan.

Voit ajatella, että jokaisesta ostamastasi maitopurkistakin menee sentin murto-osa kirkolle. Oikeammin lienee kumminkin sanoa, että valtio tukee kirkkoa summalla joka määräytyy oudolla tavalla.

• ristitty

Tarkoitatkohan nyt yritysten voitostaan maksamaa yhteisöveroa? Seurakunnat saavat siitä 1.7 prosenttia, ja tästä määrästä evlut kirkko 99.92 prosenttia ja ortodoksinen kirkko loput.

Summa on suuruusluokkaa 100 miljoonaa euroa, vaihdellen talouskehityksen mukaan.

Voit ajatella, että jokaisesta ostamastasi maitopurkistakin menee sentin murto-osa kirkolle. Oikeammin lienee kumminkin sanoa, että valtio tukee kirkkoa summalla joka määräytyy oudolla tavalla.

Yhteisöveroilla hoidetaan vaikka kulttuurihistoriallisestia arvokkaiden kirkkojen remontointia ja muita yhteiskunalisia juttuja.

• Jori Mäntysalo
        ristitty kirjoitti:

Yhteisöveroilla hoidetaan vaikka kulttuurihistoriallisestia arvokkaiden kirkkojen remontointia ja muita yhteiskunalisia juttuja.

Ensinnäkin yhteisöveron tuotto riippuu yritysten voitosta. Yritysten voitto taas ei vaikuta pätkääkään siihen paljonko hautaustoimi tai vanhojen kirkkojen kunnostus maksaa. Sikäli järjestely on omituinen, katsoi sitä miltä kantilta vain.

Joka tapauksessa vanhat kirkot olisi järkevintä hoitaa kuten muutkin vastaavat rakennuksen: museoviraston kautta rahoitettuna. Samalla kirkko tietysti joutuisi selvittämään paljonko korjaus oikeasti maksaa.

• tietoa

ja yhteisövero kuuluu kaikille, lahkolaisille yrittäjillekin, et silleen!

• tietoa

kirkosta, tee se ennen marraskuun 1 päivää, niin et varmasti joudu maksamaan kirkollisveroja seuraavana vuonna. Sinä maksat siis veroja vain veroäyrin verran, et sitä osuutta, minkä kirkkoa saisi.
      En tiedä onko käytäntö muuttunut, mutta kun erosin se oli näin.

• Jori Mäntysalo

Laki muuttui 1.8.2003. Enää ei katumuskuukautta ole, vaan ero tulee voimaan heti kun paperi saapuu maistraattiin.

• jaakkowee

Laki muuttui 1.8.2003. Enää ei katumuskuukautta ole, vaan ero tulee voimaan heti kun paperi saapuu maistraattiin.

Hyvin toimii. Ainakin minulla tuli vahvistus parissa päivässä. Kuukauden kuluttua tuli kirje uskovilta, jotka tietysti painottivat asian vakavuutta. Jos eroat ja palaat takaisin, on edessä massiiviset uskonpuhdistustoimenpiteet.

• reehjagse

Hyvin toimii ja tylee vielä kiitokset, kun erosit. Kyllä helpotti...

• heesgee

Oli hyvin helppoa. Viranomaistiedot leviävät nopeasti verotukseen, Aikoinaan erosin kirkosta n. 3 viikkoa ennen vuodenvaihdetta ja kaikki meni just oikein. Oikeastaan on väärin, että vuoden alussa oleva merkintä velvoittaa koko vuodeksi

• jeesmanff

Kylläpä olisi fiksu teko, jos tuo n.s. valtionkirkko eroaisi oikeasti valtiosta. Tuskinpa minä siihen uudestaan liittyisin, mutta muuten tuntuisi järkevältä.

• nopegom

Kirkko ei tietenkään voi velottaa mitään kirkollisveroa, jos et kuulu kirkkoon.

Voit itse todeta tämän, katsomalla verokortin selityksiä. Jos siellä ei enää mainita mitään ylimääräisiä maksuja, niin voit olla huoletta.

Eri asia on, että saako joku kirkko valtionavustusta.. Toivottavasti ei ja sehän on kirjattu jopa EU;n lakikokoelmaan. Jos tällaista havaitaan, on siitä välittömästi ilmoitettava oikeusasteisiin.

• deekaks

Valitettavasti siinä käy niin, että se entinen kirkollisvero jää sinun omaan käyttöösi.
      Silläpä voi hyvinkin tehdä vaikka risteilyn Viroon.

• jewweeree

Tosiaan täytyy hattua nostaa tuolle porukalle, joka on tämän mekanismin rakentanut.
      Itse ainakin maksoin vapaaehtoisesti viiden ihmisen postimaksut ihan omaksi ilokseni. Pakkohan ei ole maksaa mitään.

• heerbawee

Tosiaankin, se on niin helppoa. Asialleen omistautuneet ihmiset hoitavat ilmoituksen jopa puolestasi jollekin paikalliselle virastolle. Ei minkäänlaisia kuulusteluja ym. se on todella helppoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      462
      2848
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2675
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      272
      1618
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1204
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      441
      1145
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      980
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      938
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      909
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      895
    Aihe