Eläimet työpaikalla!

Allerginen!!!

Tänä aamuna tuli uutisissa miten ihmiset vie kotieläimiänsä työpaikoilleen. Minun mielestä homma on ihan ok jos siellä työpaikalla ei käy ulkopuolisia ja jos on muita töissä niin täytyy olla 100% varma ettei eläin aiheuta allergisia reaktioita kenellekkään. Minua ärsytti aivan helv...ti kun kävin aikanaan yhdessä parturissa jossa oli omistajan koira pyörimässä asiakkaiden jaloissa. Ei hitto, onko eläinten omistajat aivan nuijia, ei ajatella asiakkaita yhtään. Lässytetään niille elukoille ihan kuin jollekkin pikkuvauvalle, ja varmaan jotkin asiakkaat joilla yleensä on omia elukoita eikä perheessä ole allergisia ihmisiä niin tykkäävät niistä siellä työpaikalla. Siinä uutisessa sanottiin että onhan se kiva olla sen eläimenkin siellä työpaikalla, kuin yksin kotona. Ihan oikeesti hei, herätkää. Ei pidä hommata kotieläimiä jos niistä ei pysty huolehtimaan myös päivisin, muuta kuin viemällä niitä töihin mukanaan.

5

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin se vain on

      Minun puolestani kaikki saavat viedä rakkaat lemmikkinsä mihin sitten haluavatkin.

    • Sedä

      Allergian kannalta hankalaa, mutta mun mielestä toisaalta kivaa sekä omistajalle että eläimille, että muille eläimistä tykkääville. Voisihan sitä sanoa myös, ettei kukaan saa rakentaa liiketilaansa portaita, jos tulee vaikka joku liikuntavammainen. Jos on allerginen, niin täytyy valitettavasti mennä sellaiseen parturiin jossa eläimiä ei pyöri :/

      • Allerginen!!!

        Onko kotieläimet tarkoitettu työpaikoille? Minun mielestä ainoastaan vahtikoirat on, jotka vahtivat omaisuutta läpi yön. Kyllä muuten eläimet on tarkoitettu pidettäväksi kotona lasten tai omistajien ilona, ei työpaikoille. Kyllä liiketilat pyritään rakentamaan nykyisin siten että ne on myös liikuntarajoitteisille, rampeilla ja hisseillä mm. varustettuina. Jos yleisissä myymälätiloissa mm. parturissa pidetään mukana eläimiä, on siitä minun mielestä muistettava mainita asiakkaalle aikaa tilatessa. Sellainen ihminen kenellä ei ole mitään allergioita, ei voi tajuta miten vakavasta asiasta on kyse. Pienikin altistuminen vaikka koiran hilseelle voi tukkia hengitystiet niin pahasti varttitunnissa että on aika kiire siinä vaiheessa saada apua.


      • Ectopistes
        Allerginen!!! kirjoitti:

        Onko kotieläimet tarkoitettu työpaikoille? Minun mielestä ainoastaan vahtikoirat on, jotka vahtivat omaisuutta läpi yön. Kyllä muuten eläimet on tarkoitettu pidettäväksi kotona lasten tai omistajien ilona, ei työpaikoille. Kyllä liiketilat pyritään rakentamaan nykyisin siten että ne on myös liikuntarajoitteisille, rampeilla ja hisseillä mm. varustettuina. Jos yleisissä myymälätiloissa mm. parturissa pidetään mukana eläimiä, on siitä minun mielestä muistettava mainita asiakkaalle aikaa tilatessa. Sellainen ihminen kenellä ei ole mitään allergioita, ei voi tajuta miten vakavasta asiasta on kyse. Pienikin altistuminen vaikka koiran hilseelle voi tukkia hengitystiet niin pahasti varttitunnissa että on aika kiire siinä vaiheessa saada apua.

        Eläimiä ei ole yleisesti "tarkoitettu" mihinkään -- ihmiset keksivät käyttötarkoituksia sitä mukaa kuin kykenevät ja haluavat.

        Mitä tulee siihen, mitä PITÄÄ tehdä jos omistaa liikkeen -- tietääkseni parturi-kampaamon omistaja voi lakien puitteissa tuoda koiran työpaikalleen jos haluaa ellei jokin tietty säädös sitä erityisesti kiellä. Hänen tuskin täytyy ennakkoon huolehtia erityisesti koira-allergikon terveydentilasta sen enempää kuin esim. henkilöstä jolla on kylmäallergia tai allergia jollekin kemikaalille jota saattaa olla jossain hiustenhoitotuotteessa. Allergikon täytyy tällaisissa asioissa jotka voidaan silkalla valppaudella välttää olla se joka huomioi riskit ja varmistaa että hänen ostamansa tuoteet ja palvelut ovat hänelle turvallisia.

        Jos et osannut aavistaa että myymälätiloissa olisi koira niin, hei, nytpä tiedät sen varmuudella, joten pystyt välttämään sinne menoa tai pyytämään etukäteen ettei se olisi siellä silloin kun tai jos menet seuraavan kerran sinne.


    • Ectopistes

      Mikäli kyseessä oli yrityksen omistaja niin huonompi mäihä, yrityksen omistaja saa tehdä päätöksiä omasta yrityksestään ja siitä miten sitä pyöritetään. Jos ei miellytä, niin mene asiakkaaksi vain sellaisiin paikkoihin joissa koiria ei sallita, mikä varmaankin kattaa suurimman osan kaikista partureista.

      Minä itse ärsyynnyin siitä että muuan eläintarvikekaupan omistaja toi jatkuvasti koiransa töihin. Kyseessä oli ahdas, täyteen tavaraa tungettu kauppa ja kyseinen koira oli rodultaan irlanninsusikoira ja tavoiltaan surkea -- se tervehti asiakkaita tunkemalla kuononsa syvälle heidän jalkojensa väliin ja oli aina tiellä kapeissa hyllynväliköissä vaikka omistajaa pyysi hakemaan sen pois. Lopetin kaupassa käynnin parin huonon kokemuksen jälkeen. Ongelma ratkaistu!

      En tiedä johtuuko se siitä että muut asiakkaat tekivät samoin kuin minä, mutta ainakin eläinkauppa vaihtoi piakkoin sen jälkeen nimeä ja omistajaa. Kannattaa kaikesta huolimatta osallistua hyvien toimintatapojen edistämiseen lompakolla äänestämisen kautta : P

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe