En kysy, kumpi elokuva on parempi, vaan kummanko elokuvan välittämä kauhu on "sairaampaa"? Tästä kävin keskustelua tuttavani kanssa ja nyt muutama muukin mielipide kelpaisi joukkoon.
a) Hohto:
Isä ajaa pientä poikaansa takaa labyrintissa kirveen kanssa tappaakseen tämän (mutta ei onnistu aikeissaan)
b) Psyko:
Hotellin omistaja puukottaa kuoliaaksi suihkussa olevan nuoren naisen, joka on vuorokautta aiemmin "mielenhäiriössä" varastanut työpaikaltaan huomattavan summan rahaa.
Jokainen tuntee tarinat, joten eipä niistä sen enempää. Itse pidän "Hohdon" kauhukokemusta karmaisevampana, koska uhka kohdistuu pieneen lapseen ja vieläpä oman isänsä taholta, jonka kaiken järjen mukaan pitäisi suojella lastaan. "Psykossa" rikos todella tapahtuu - iskuja valkokankaalla ei näytetä - tappo ja murha ovat aina järkyttäviä asioita kuvata, mutta kertaakaan Psykossa ei näytetä veitsen uppoamista lihaan, vaikka selkeästi annetaan ymmärtää. Kuitenkin vähemmän kauhea; kohteena aikuinen nainen, joka vieläpä "pikkurikollinen" (lieventävänä seikkana).
Hohto vai Psyko?
6
711
Vastaukset
- friikki
marabou on hyvää:D:D
enpä tiedä??? minun mielestä kummatkin on aika pahoja eli ei selvinny minun ja sinun kohalla tämä:D - pikku mui
mielestäni ehdottomasti Hohdossa.
Perustelusi kelpaa minullekin.
Kumpi elokuva on parempi, (et kysynyt)
niin Psyko tietenkin, heh :)) - Mozo
Psyko on sairaampi koska siinä tapetaan ja todella julmasti nuori tyttö. Hohdossa paha saa palkkansa eikä siinä ehdi tapahtuu mitään pahaa pojalle. Psyko kokonaisuutena ehkä parempi leffa.
- elli
valitsenpa psykon. tuollasta mies riehuu kirveen kanssa -perusmeininkiä saa lukea tuon tuosta päivälehdistä joten äidikseen pukeutuva hotellinpitäjäpoitsu saa minun ääneni sairaampana kauhuna.
- vm -38
Kun Norman Bates yrittää upottaa murhatun tytön auton suohon, katsoja jännittää Normanin kanssa, uppoaako auto vai ei. Hitch houkuttelee katsojat samastumaan rikolliseen.Filmin viimeisessä kuvassa auto nostetaan ylös suosta, ja katsojat palautetaan konkreettiseen todellisuuteen.
Suihkumurha on Alfred Hitchcockin ja Janet Leighin uran huippukohta. Asiat eivät kuitenkaan ole sitä, miltä en näyttävät: Kohtauksen ohjasi ja leikkasi Saul Bass ja siinä käytettiin Janet Leighin sijaisnäyttelijää. - Alik. Kine
Näin molemmat elokuvat pikkupoikana, ja tuolloin ajatusmaailma oli se, ettei nainen pystynyt koskaan tekemään mitään pahaa. Joten Nicholsonin pimahtaminen ei järkyttänyt niin pahasti, kuin äidikseen pukeutunut Anthony Perkins. P.S. Psyko elokuvan toiseksi paras kohta (suihkukohtauksen jälkeen) on hetki, jolloin tapetun naisen sisar menee kellariin ja löytää kiikkutuolista muumioituneen "äidin". Hohdon järkyttävin kohta oli silloin mielestäni se, kun Nicholson tajuaa pussanneensa mädännyttä ruumista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi634832Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1124558- 794030
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963917Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1222964- 352708
- 282637
- 372632
- 382599
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232464