Onneksi maksaa

mikaml

Olen kirjoittanut useaan otteeseen moottoripyöräilijöiden välttelystä katsastuksesta ja käyttömaksusta. Onneksi uudessa tekniikan Maailmassa oli artikkeli siitä että käytännössä A-kortti maksaa noin tuhat euroa, eli kortti jolla voi ajaa oikeaa moottoripyörää. Luistaminen maksusta ei tässä kohtaa enää auta, eikä lakimuutostakaan tässä asiassa ole tiedossa.
Minullapa on ajokortti joka oikeuttaa raskaan kaluston ammattiliikenteeseen ja kun sen on hankkinut 80-luvulla tuli myös moottoripyörän ajo-oikeus samaan kauppaan.

60

557

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vali vali

Niin, mp:n ajo-oikeus tuli, mutta ei ajo-osaamista eikä -ymmärrystä. Mitä helv...iä sinä mikaml täällä oikein uliset ja valitat moottoripyöristä ja -pyöräilijöistä, kun ne eivät sinua kerran kiinnosta. Jos joku haluaa, hän voi hommata kortin ja pyörän ja sillä siisti. Ei se ole sulta pois.
      Katsastukset ja muut maksut menevät pykälien mukaan ja ne eivät koske tiettyjä moottorikäyttöisiä laitteita, ihan sama kuin valittaisit, että miksi ruohonleikkureilla ei ole katsastusta tai käyttömaksua. Kummallista ulinaa aikuiselta ihmiseltä, kerjäät vain verta nenästäsi.

• Minäåä ajelenkin !!

Lohdutukseksi sulle ettet sillä pelkällä raskaankalustonkortilla ammatiksesi enää kauaa ajele.

• ABECDE vm.64

Niin minullakin kirjaimet kohdillaan. Aja sinä vaikka hevosta, johon tarvitaan ihanoma ajokortti. Minä susirajan ukkona ajan vain mihin kirjaimet edellyttää. Voit mennä tiiraamaan meitä kaksipyöräisillä ajavia minne tahansa, kunhan et aja päälle. Miten katsastus ja ajo-oikeus tähän liittyy? Kirjoituksesi on hajanainen ja sekava

• niin muuten on..

Tää mikahml on aina ollut hajanainen ja sekava. Ja jotenkin ihmeen katkera ihminen.

• kana ja muna
        niin muuten on.. kirjoitti:

Tää mikahml on aina ollut hajanainen ja sekava. Ja jotenkin ihmeen katkera ihminen.

tuttu tyyppi... pieni muna ja käy äitinsä luona kahvilla joka päivä.
        ei uskalla runkata... kun pelkää käsiin kasvavan karvoja.
        isäkin on lähtenyt ruotsiin börjen mukana. mutta hänellä se raskaan kalustonkortti kuitenkin.

• Viranomaiset ovat toivoneet moottoripyöriin myös etupäähän rekisteritunnusta. Sitä minäkin kannatan. Ei olla sitten nopeusvalvonnassakaan niin tasa-arvottomia kuin nykyisin. Etupään tunnus voidaan nykytekniikalla suunnitella myös turvallisiksi etteivät aiheuta onnetttomuustilanteissa lisävammoja kenellekään.

• Reality Check
        mikaml kirjoitti:

Viranomaiset ovat toivoneet moottoripyöriin myös etupäähän rekisteritunnusta. Sitä minäkin kannatan. Ei olla sitten nopeusvalvonnassakaan niin tasa-arvottomia kuin nykyisin. Etupään tunnus voidaan nykytekniikalla suunnitella myös turvallisiksi etteivät aiheuta onnetttomuustilanteissa lisävammoja kenellekään.

Siinähän kannatat. Nämähän olivat olivat juuri käsittelyssä EU:a myöten. Nykysysteemiin ei ole tulossa muutoksia pitkään aikaan. Järki voitti näissä asioissa. Kyllähän uuvatit voi näitä tänne löpistä, todellisuuspohjaa kun ei ole! Eikä näköjään todellisuuden tajuakaan. Virhearvionteja toisensa perään.

• Moottoripoika vm 72
        mikaml kirjoitti:

Viranomaiset ovat toivoneet moottoripyöriin myös etupäähän rekisteritunnusta. Sitä minäkin kannatan. Ei olla sitten nopeusvalvonnassakaan niin tasa-arvottomia kuin nykyisin. Etupään tunnus voidaan nykytekniikalla suunnitella myös turvallisiksi etteivät aiheuta onnetttomuustilanteissa lisävammoja kenellekään.

Minä kannatan pakollista lisäkoulutusta autoilijoille. Älytöntä tässä on, että esim. 1975 vuonna kortin saanut ajaa samoilla opeilla ja tiedoilla kuin silloin. Ja se sekoilu näkyy tuolla liikenteessä.
        Lisäksi on heti aloitettava autoilijoiden asennekasvatus, jotta ymmärtävät oman paikkanasa liikenteessä ja MUIDEN paikan liikenteessä. Jospa näin saataisiin edes muutama kusipäinen auoilija pois vaarantamsta motoristein truvallisuutta.

Kerropas paljonko katsastus lisäisi moottoripyörien turvallisuutta?

Miksi olet katkera meille motoristeille? Mene kauppaan ja osta itsellesi pyörä, niin ei tarvitse olla kateellisen katkera. Ei se sen vaikeampaa ole.
        Ja mitä tulee tuohon korttiisi, niin minäkin saan ajaa kaikkia vekottimia liikenteessä pl. bussi. Sen lisäksi saan lentää purjekoneella. Jotta vedä siitä herne nenääsi!

• Hetipian
        Moottoripoika vm 72 kirjoitti:

Minä kannatan pakollista lisäkoulutusta autoilijoille. Älytöntä tässä on, että esim. 1975 vuonna kortin saanut ajaa samoilla opeilla ja tiedoilla kuin silloin. Ja se sekoilu näkyy tuolla liikenteessä.
        Lisäksi on heti aloitettava autoilijoiden asennekasvatus, jotta ymmärtävät oman paikkanasa liikenteessä ja MUIDEN paikan liikenteessä. Jospa näin saataisiin edes muutama kusipäinen auoilija pois vaarantamsta motoristein truvallisuutta.

Miksi olet katkera meille motoristeille? Mene kauppaan ja osta itsellesi pyörä, niin ei tarvitse olla kateellisen katkera. Ei se sen vaikeampaa ole.
        Ja mitä tulee tuohon korttiisi, niin minäkin saan ajaa kaikkia vekottimia liikenteessä pl. bussi. Sen lisäksi saan lentää purjekoneella. Jotta vedä siitä herne nenääsi!

Autoilijoille pitäisi sitten saada kypäräpakko ja kaksinkertainen käyttömaksu koska kuluvatat tietäkin paljon enemmän. Senkin koijarit

• Minä olen
        Moottoripoika vm 72 kirjoitti:

ajanut ABC-kortin vuonna -75 enkä pidä itseäni kovinkaan avuttomana liikenteessä. Niillä opeilla ja tiedoilla on pärjätty Keski-Euroopassa jo parikymmentä vuotta. Talvikeleillä tuntee olevansa jopa ylivoimainen muihin verrattuna kun prseen alla on vielä jonkinlainen tuntuma paikallisiin verrattuna. Moottoripyörä minulla on ollut sieltä 70-luvulta saakka sikäli kun ehtii ajelemaan. Joten sekin on jotakuinkin hanskassa. Täällä myös katsastetaan moottoripyörät parin vuoden välein ja homma on tarkkaa. Vääränmerkkiset renkaatkin riittävät hylkäykseen. Kesälomilla Suomessa käydessäni olen tullut siihen johtopäätökseen että moottoripyöräilijät ovat se ryhmä joka eniten sääntöjä rikkoo, erityisesti kyykkypyöräilijät ja bomberit, vai mitä ne nyt olivatkaan.

• Merkistä riippumaton
        mikaml kirjoitti:

Kuten muut sanoivat niin autoilijoille sitten lisää veroa koska kuluttavat tiestöä enemmän, myös kypäräpakko autoilijoille.
        Tasa-arvo on maailman typerin asia ja loppujen lopuksi täysin vastoin biologiaa.

• Minä olen kirjoitti:

ajanut ABC-kortin vuonna -75 enkä pidä itseäni kovinkaan avuttomana liikenteessä. Niillä opeilla ja tiedoilla on pärjätty Keski-Euroopassa jo parikymmentä vuotta. Talvikeleillä tuntee olevansa jopa ylivoimainen muihin verrattuna kun prseen alla on vielä jonkinlainen tuntuma paikallisiin verrattuna. Moottoripyörä minulla on ollut sieltä 70-luvulta saakka sikäli kun ehtii ajelemaan. Joten sekin on jotakuinkin hanskassa. Täällä myös katsastetaan moottoripyörät parin vuoden välein ja homma on tarkkaa. Vääränmerkkiset renkaatkin riittävät hylkäykseen. Kesälomilla Suomessa käydessäni olen tullut siihen johtopäätökseen että moottoripyöräilijät ovat se ryhmä joka eniten sääntöjä rikkoo, erityisesti kyykkypyöräilijät ja bomberit, vai mitä ne nyt olivatkaan.

Tämä on ainoa asiallinen kannanotto keskustelussa. Muut ovat lähinnä keskittyneet minun persoonaani , herjaten ja vähätellen.
        Yhdessäkään ei ole vakavasti pohdittu miksi moottoripyöräilijöillä pitäisi olla etuoikeus em. maksujen ja velvoitteiden suorittamatta jättämiseen.
        Rahasta tämä ei voi olla kiinni. Vuodessa ehkä noin 150 euron verran. Rengas maksaa helposti sen, ajosaappaat jne. Olen sitä mieltä että pääsyy on piittaamattomuus muista ja pyörien säännösten vastainen kunto. Onko niin vaikea edes kerran vuodessa laittaa se pyörä säännösten mukaiseen kuntoon että sen voisi jopa katsastaa ? Nykyiset pyörät isoine tehoineen kuluttavat kyllä polttoainetta lähes auton lailla. Ympäristösyistä meillä on ainakin maksun saajan mukaan se autoihin määrätty. Miksei siis moottoripyöriin ? Sama juttu eturekisterikilven kanssa, miksi pyörää ei saisi tunnistaa myös edestä ?

• TimoEv
        Minä olen kirjoitti:

Olen ajanut kortin 1975 ja ajanut kauppahommissa pahimmillaan 70´000km/v. Lisäksi omistan ja ajan 1100cc cruiserilla ~16´000 km/v
        Olen tullut siihen johtopäätökseen, että autoilijat ovat se ryhmä, joka eniten ajaa kännissä, punaisia päin, leikkivät kaistanomistajaa, roikkuvat takapuskurissa, tunkevat rampilta väkisin lähes päälle, jne.
        Autoilla on katsastukset ja käyttömaksut, mutta eipä se näytä hillitsevän noita kuskeja.

Toisin sanoen, väärinkäytöksiä tai rikkeitä ei estetä tai ratkaista joillain älyttömillä katsastusmääryksillä tai käyttömaksuilla. Juuri uutisoitiin kahden loukkautuneen vakavasti kännissä ajetulla moottorikelkalla ja toisessa paikassa 5 rattijuopon aiheuttamana. Olisiko nämä estetty mootorikelkkojen katsastuksella tai vuosimaksuilla? Ja tuohon autoon ne ovat jo kohdistettu.

Yleensä mootoripyöräilyn arvostelijat vaativat erilaisia asioita, mutta eivät itse omista tai edes saa ajaa pyörillä. Asiantuntemusta ei ole,mutta maailmaa katsotaan putken läpi...
        Minä esim. vaadin alkoholin myymisen tiukkaa rajoittamista, kun en itse sitä juurikaan juo. Ja perusteena on vaikkapa juhannkusena kännissä hukkuneiden määrät. Ja tupakka-aski voisi maksaa 20€, koska se aiheuttaa syöpäkuolemia, n 22´000 vuodessa...

• TimoEv kirjoitti:

Olen ajanut kortin 1975 ja ajanut kauppahommissa pahimmillaan 70´000km/v. Lisäksi omistan ja ajan 1100cc cruiserilla ~16´000 km/v
        Olen tullut siihen johtopäätökseen, että autoilijat ovat se ryhmä, joka eniten ajaa kännissä, punaisia päin, leikkivät kaistanomistajaa, roikkuvat takapuskurissa, tunkevat rampilta väkisin lähes päälle, jne.
        Autoilla on katsastukset ja käyttömaksut, mutta eipä se näytä hillitsevän noita kuskeja.

Toisin sanoen, väärinkäytöksiä tai rikkeitä ei estetä tai ratkaista joillain älyttömillä katsastusmääryksillä tai käyttömaksuilla. Juuri uutisoitiin kahden loukkautuneen vakavasti kännissä ajetulla moottorikelkalla ja toisessa paikassa 5 rattijuopon aiheuttamana. Olisiko nämä estetty mootorikelkkojen katsastuksella tai vuosimaksuilla? Ja tuohon autoon ne ovat jo kohdistettu.

Yleensä mootoripyöräilyn arvostelijat vaativat erilaisia asioita, mutta eivät itse omista tai edes saa ajaa pyörillä. Asiantuntemusta ei ole,mutta maailmaa katsotaan putken läpi...
        Minä esim. vaadin alkoholin myymisen tiukkaa rajoittamista, kun en itse sitä juurikaan juo. Ja perusteena on vaikkapa juhannkusena kännissä hukkuneiden määrät. Ja tupakka-aski voisi maksaa 20€, koska se aiheuttaa syöpäkuolemia, n 22´000 vuodessa...

Asiallisesti perusteltu mutta edelleenkään ei tule ilmi miksi moottoripyöriin ei pidä kuulua samat maksuvelvoitteet kuin autoihin tai vuosikatsastus.
        Liikenneturvallisuusnäkökohta on taas valtiovallan nykyisen pyrkimyksen mukaista eli toteuttavan työn väheksymistä ja hallinnollisen tuottamattoman työn suosimista.
        Rattijuoppous vähenee ainoastaan valvonnan lisäämisellä eli kentälle poliiseja lisää eikä poliisihallintoon.
        Ajamasi kilometrimäärät ovat isoja. Jos käytät omaa autoasi työajoihisi, ansaitset suomalaisen miehen bruttokeskipalkan verran vuodessa verottomana. Tosin auton maksamiseen ja sen kuluihin tuosta rahasta menee valtaosa. Jos taas nautit täyttä autoetua tai pelkästään käyttöetua niin silloin korvaukset ovat erilaisia.
        Rahasta ei siis moottoripyörän käyttömaksun tai katsastusmaksun suorittaminen ei voi olla kiinni.

Vaatimukseni perustuu vain siihen että kahden moottoriajoneuvon harrastajat ovat maksuissa ja velvoitteissa aivan eri arvoiset ilman mitään tosiasioihin perustuvaa syytä.

Tupakan käyttö on kiitettävästi alentunut asennekasvatuksen ansiosta viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana. En itse ole koskaan aloittanut tupakoimaan joten askin hinta on minulle yhdentekevä paitsi siinä suhteessa kun sen hinta kohoaa tarpeen suureksi lisää se rikollisuutta salakuljetuksen ja pimeän myynnin vuoksi.
        Viinan suhteen kaikki tietävät mitä tapahtuu kun hintaa ja jakelua rajoitetaan tarpeeksi, kieltolaki lähinnä lisäsi rikollisuutta ja ohjasi humalahakuiseen juomiseen josta vieläkin kärsimme.

• TimoEv
        mikaml kirjoitti:

Asiallisesti perusteltu mutta edelleenkään ei tule ilmi miksi moottoripyöriin ei pidä kuulua samat maksuvelvoitteet kuin autoihin tai vuosikatsastus.
        Liikenneturvallisuusnäkökohta on taas valtiovallan nykyisen pyrkimyksen mukaista eli toteuttavan työn väheksymistä ja hallinnollisen tuottamattoman työn suosimista.
        Rattijuoppous vähenee ainoastaan valvonnan lisäämisellä eli kentälle poliiseja lisää eikä poliisihallintoon.
        Ajamasi kilometrimäärät ovat isoja. Jos käytät omaa autoasi työajoihisi, ansaitset suomalaisen miehen bruttokeskipalkan verran vuodessa verottomana. Tosin auton maksamiseen ja sen kuluihin tuosta rahasta menee valtaosa. Jos taas nautit täyttä autoetua tai pelkästään käyttöetua niin silloin korvaukset ovat erilaisia.
        Rahasta ei siis moottoripyörän käyttömaksun tai katsastusmaksun suorittaminen ei voi olla kiinni.

Vaatimukseni perustuu vain siihen että kahden moottoriajoneuvon harrastajat ovat maksuissa ja velvoitteissa aivan eri arvoiset ilman mitään tosiasioihin perustuvaa syytä.

Tupakan käyttö on kiitettävästi alentunut asennekasvatuksen ansiosta viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana. En itse ole koskaan aloittanut tupakoimaan joten askin hinta on minulle yhdentekevä paitsi siinä suhteessa kun sen hinta kohoaa tarpeen suureksi lisää se rikollisuutta salakuljetuksen ja pimeän myynnin vuoksi.
        Viinan suhteen kaikki tietävät mitä tapahtuu kun hintaa ja jakelua rajoitetaan tarpeeksi, kieltolaki lähinnä lisäsi rikollisuutta ja ohjasi humalahakuiseen juomiseen josta vieläkin kärsimme.

>> Vaatimukseni perustuu vain siihen että...

• TimoEv kirjoitti:

>> Vaatimukseni perustuu vain siihen että...

Kirjoitin sanan velvoitteet. Siihen sisältyy katsastus jonka tärkein tehtävä on liikenneturvallisuuden takaaminen kulkuneuvon käyttökunnon osalta.
        Katsastuksessa voidaan huomata esim. määräystenvastaiset valot, moottorin viritykset ja omatekoiset vaaralliset muutokset. Samat ihmiset ajavat autoilla kuin pyörilläkin joten aivan yhtä huolimatonta porukkaa löytyy kummastakin. Itsellä auton katsastus ei ole ollut koskaan ongelma ja kaikki ovat menneet tähän asti lävitse koska laitteet ovat olleet asianmukaisessa kunnossa. Nykyisen käyttöauton ensikatsastus on 2014 ja harrasteautojen joko vuosittain tai kahden vuoden välein.

On varmasti mukavaa käydä asiakaskäynneillä moottoripyörällä. Saathan 33 senttiä kilometriltä verotonta korvausta. Sen lisäksi menopeliä ei tarvitse katsastaa eikä maksaa käyttömaksua. kuitenkin pyöräsi, joka on todennäköisesti ilman katalysaattoria ja ehkäpä kaasutinkoneinen, aiheuttaa päästöjä huomattavasti enemmän kuin nykyaikainen pienimoottorinen henkilöauto.

Ei minulla mitään vastaan että käyttömaksu määrättäisiin moottorikäyttöisille kulkuneuvoille. Onhan jo nyt yli 20-hevosvoimaiset veneet rekistöitävä ja siitä saadaankin valmis tietokanta maksun määräämiseen.
        Omistan laitteen tai en olen sitä mieltä että käyttö saa maksaa, ei omistaminen.
        Eivät ne tallissa mitään kuluta.

Automiehet maksavat aivan saman veron polttoaineesta ja muista kuluista. Hyvät renkaat maksavat myös autoihin ja eivät välttämättä myös kestä paljoa yli kymmentätuhatta kilometriä.Moottoripyörien vakuutusmaksun korkeampi hinta perustuu vahinkojen suurempiin korvausmääriin.

Kommunistinen liikenneministeri oli kyvytön tehtäväänsä eikä suinkaan ensimmäinen vasemmistolainen liikenneministeri jolla ei ollut ajokorttia ollenkaan.
        Tosin tuossa valoasiassa en usko että ministeri on edes ymmärtänyt mitä asiaa oli ajamassa. Epäilen kyllä taustalla olleen ministeriön tunnetun hankalan virkamiehen U.U.J. Koposen jonka ansiosta emme saaneet autoihin lisäjarruvaloa ennenkuin em. virkamies jäi eläkkeelle. Perusteluna oli Koposella lisäjarruvalolle "vain kuolleen ruumiini yli". Tittelinä oli muuten neuvotteleva virkamies.

• TimoEv
        mikaml kirjoitti:

Kirjoitin sanan velvoitteet. Siihen sisältyy katsastus jonka tärkein tehtävä on liikenneturvallisuuden takaaminen kulkuneuvon käyttökunnon osalta.
        Katsastuksessa voidaan huomata esim. määräystenvastaiset valot, moottorin viritykset ja omatekoiset vaaralliset muutokset. Samat ihmiset ajavat autoilla kuin pyörilläkin joten aivan yhtä huolimatonta porukkaa löytyy kummastakin. Itsellä auton katsastus ei ole ollut koskaan ongelma ja kaikki ovat menneet tähän asti lävitse koska laitteet ovat olleet asianmukaisessa kunnossa. Nykyisen käyttöauton ensikatsastus on 2014 ja harrasteautojen joko vuosittain tai kahden vuoden välein.

On varmasti mukavaa käydä asiakaskäynneillä moottoripyörällä. Saathan 33 senttiä kilometriltä verotonta korvausta. Sen lisäksi menopeliä ei tarvitse katsastaa eikä maksaa käyttömaksua. kuitenkin pyöräsi, joka on todennäköisesti ilman katalysaattoria ja ehkäpä kaasutinkoneinen, aiheuttaa päästöjä huomattavasti enemmän kuin nykyaikainen pienimoottorinen henkilöauto.

Ei minulla mitään vastaan että käyttömaksu määrättäisiin moottorikäyttöisille kulkuneuvoille. Onhan jo nyt yli 20-hevosvoimaiset veneet rekistöitävä ja siitä saadaankin valmis tietokanta maksun määräämiseen.
        Omistan laitteen tai en olen sitä mieltä että käyttö saa maksaa, ei omistaminen.
        Eivät ne tallissa mitään kuluta.

Automiehet maksavat aivan saman veron polttoaineesta ja muista kuluista. Hyvät renkaat maksavat myös autoihin ja eivät välttämättä myös kestä paljoa yli kymmentätuhatta kilometriä.Moottoripyörien vakuutusmaksun korkeampi hinta perustuu vahinkojen suurempiin korvausmääriin.

Kommunistinen liikenneministeri oli kyvytön tehtäväänsä eikä suinkaan ensimmäinen vasemmistolainen liikenneministeri jolla ei ollut ajokorttia ollenkaan.
        Tosin tuossa valoasiassa en usko että ministeri on edes ymmärtänyt mitä asiaa oli ajamassa. Epäilen kyllä taustalla olleen ministeriön tunnetun hankalan virkamiehen U.U.J. Koposen jonka ansiosta emme saaneet autoihin lisäjarruvaloa ennenkuin em. virkamies jäi eläkkeelle. Perusteluna oli Koposella lisäjarruvalolle "vain kuolleen ruumiini yli". Tittelinä oli muuten neuvotteleva virkamies.

>>...tärkein tehtävä on liikenneturvallisuuden takaaminen...>...omatekoiset vaaralliset muutokset....15´000€. Eikä niissä ole mitään liikennettä ja ajamista vaarantavia juttuja.

>>...joka on todennäköisesti ilman...>...eivät välttämättä myös kestä paljoa yli kymmentätuhatta kilometriä....40´000km. Tai sitten et tässäkään tiedä mistä puhut?

>>...ministeri on edes ymmärtänyt mitä asiaa oli ajamassa.

• Kerro kerro pelätin
        mikaml kirjoitti:

Voi voi, sinä olet vaan niiiiin ahdasmielinen mp vihaaja ihan perusluonteeltasi, kerro nyt kuitenkin mitä sinä harrastat, niin katsotaan mitä sieltä voitaisiin verottaa?

• sucuk
        TimoEv kirjoitti:

>>...tärkein tehtävä on liikenneturvallisuuden takaaminen...>...omatekoiset vaaralliset muutokset....15´000€. Eikä niissä ole mitään liikennettä ja ajamista vaarantavia juttuja.

>>...joka on todennäköisesti ilman...>...eivät välttämättä myös kestä paljoa yli kymmentätuhatta kilometriä....40´000km. Tai sitten et tässäkään tiedä mistä puhut?

Menikö Mikalla jauhot suuhun??

• sote45
        TimoEv kirjoitti:

Olen jo jonkin aikaa seurannut tämän Mikan itkemisiä näillä foorumeilla, mutta en koskaan ole vaivautunut provosoimaan/oikomaan selvästikkin jostakin pahasti katkeroitunutta miestä. Suuret kiitokset Timolle loistavasta kommentistasi.

• TimoEv
        sote45 kirjoitti:

Olen jo jonkin aikaa seurannut tämän Mikan itkemisiä näillä foorumeilla, mutta en koskaan ole vaivautunut provosoimaan/oikomaan selvästikkin jostakin pahasti katkeroitunutta miestä. Suuret kiitokset Timolle loistavasta kommentistasi.

Tähän minä lopetan. Kun ko. "vastapuoli" kirjoittelee kuin taannoin toisella palstalla ollut betonivenekonsultti: Hän oli vain oikeassa ja koko maailma häntä vastaan. Eikä uskonut / hyväksynyt / ymmärtänyt ihan todellisia faktoja vaan kirjoitteli olemattomia. Salaliitossa häntä vastaan olivat mm. poliisi, syyttäjälaitos, oikeuslaitos jne.

Jörn Donner sanoi jokus, että idioottien kanssa ei kannata väitellä, ja jos keskustelet idiootin kanssa, huolehdi, ettei vastapuoli tee samoin.

Turvallisia kilometrejä kaikille motoristeille. Bembölessä torstaisin...

• TimoEv kirjoitti:

Kerron nyt oman näkökantani asioista. En tosiaan ole sitä mieltä etteikö katsastus parantaisi liikenneturvallisuutta. Haluan kyllä nähdä sen liikenneministeriön virkamiehen joka toista tosissaan väittää. Ikävä kyllä kaikenlaista rahansiirtoa tapahtuu kuten Kyprokselle rahansa piilottaneiden venäläisten tukemista.

Edelleenkin moottoripyörien harrastajakunta on yhtä moninaista kuin Suomen kansa joten kyllä sinne mahtuu kaikenlasita kokeilijaa joukkoon. Mielenkiintoista oli tuo asenne että huonokuntoisessa autossa ei tule niin suurta vaaraa itselle kuin huonokuntoisessa moottoripyörässä. Entäs ne muut ihmiset sitten ? Ei siis väliä vaikka muilta menisi henki. Varmaankin tuntemiesi harrastajien joukossa on yleistä kalliit pyörät mutta kaikilla kun ei ole varaa eikä välttämättä halua niihin.

Omasta pyörästäsi kysyn nyt onko siinä katalysaattoria, polttoaineen ruiskutusta vai onko kaasutinmoottorinen ? kaikissa omistamissani kulkuneuvoissa olen tietänyt niiden rakenteen ja osannut tunnistaa ja sijoittaa osat sen rakenteeseen.
        Tämä liittyy siihen päästöpohjaiseen käyttömaksuun. Jos auto on vähäpäästöisempi kuin 16000 km vuodessa ajettava moottoripyörä niin miksi pyörän pitäisi olla ilman käyttömaksua.

Erilaisia renkaita olen yli neljännesvuosisadan kestäneen ajourani aikana ostanut kyllä riittävästi. Koskaan e ole ostanut muuta kuin nk. laatumerkkejä ja niissä on ollut kokemuksena renkaita jotka kestävät vahän yli 10 tuhannesta 60 tuhanteen asti. Aikansa kutakin.

Poliittisilla ministereillä on lähinnä tärkein tehtävä varmistaa oma uudelleenvalinta eduskuntaan. Sen tähden asiantuntevia ministereitä on harvassa.

Vaihdepyöräasiaan sen verran että olen siitä harvinainen suomalainen etten ole kade. Syy miksi ihminen omistaa tai ei omista jotain asiaa, löytyy useimmiten omasta peilistä. Ei kenestäkään muusta henkilöstä.

Tiesitkö että Bemböle on suomeksi Hölmölä ?

• outoa höpinää
        mikaml kirjoitti:

Kerron nyt oman näkökantani asioista. En tosiaan ole sitä mieltä etteikö katsastus parantaisi liikenneturvallisuutta. Haluan kyllä nähdä sen liikenneministeriön virkamiehen joka toista tosissaan väittää. Ikävä kyllä kaikenlaista rahansiirtoa tapahtuu kuten Kyprokselle rahansa piilottaneiden venäläisten tukemista.

Edelleenkin moottoripyörien harrastajakunta on yhtä moninaista kuin Suomen kansa joten kyllä sinne mahtuu kaikenlasita kokeilijaa joukkoon. Mielenkiintoista oli tuo asenne että huonokuntoisessa autossa ei tule niin suurta vaaraa itselle kuin huonokuntoisessa moottoripyörässä. Entäs ne muut ihmiset sitten ? Ei siis väliä vaikka muilta menisi henki. Varmaankin tuntemiesi harrastajien joukossa on yleistä kalliit pyörät mutta kaikilla kun ei ole varaa eikä välttämättä halua niihin.

Omasta pyörästäsi kysyn nyt onko siinä katalysaattoria, polttoaineen ruiskutusta vai onko kaasutinmoottorinen ? kaikissa omistamissani kulkuneuvoissa olen tietänyt niiden rakenteen ja osannut tunnistaa ja sijoittaa osat sen rakenteeseen.
        Tämä liittyy siihen päästöpohjaiseen käyttömaksuun. Jos auto on vähäpäästöisempi kuin 16000 km vuodessa ajettava moottoripyörä niin miksi pyörän pitäisi olla ilman käyttömaksua.

Erilaisia renkaita olen yli neljännesvuosisadan kestäneen ajourani aikana ostanut kyllä riittävästi. Koskaan e ole ostanut muuta kuin nk. laatumerkkejä ja niissä on ollut kokemuksena renkaita jotka kestävät vahän yli 10 tuhannesta 60 tuhanteen asti. Aikansa kutakin.

Poliittisilla ministereillä on lähinnä tärkein tehtävä varmistaa oma uudelleenvalinta eduskuntaan. Sen tähden asiantuntevia ministereitä on harvassa.

Vaihdepyöräasiaan sen verran että olen siitä harvinainen suomalainen etten ole kade. Syy miksi ihminen omistaa tai ei omista jotain asiaa, löytyy useimmiten omasta peilistä. Ei kenestäkään muusta henkilöstä.

Kerro mikä autonrengas merkki kestää ajoa vain 10tkm vai onko niin että olet laiminlyönyt autosi huollot ja aurauskulmat ovat olleet ihan retuperällä , muutoin ei 10tkm rengas ole vaihtokunnossa.
        Etkö pidä kalustoasi kunnossa-hengenvaarallista.

Kyllä sitä moottoripyöräilijät joutuvat maksamaan veroja,vakuutuksia riittävästi.
        Toki kuluttavat teitä huomattavasti vähemmän ja usein kyllä pyörän omistajilla on auto josta maksaa veroja vaikka kahdella kulkuneuvolla on paha ajaa yhtä aikaa...

• tuksjk
        mikaml kirjoitti:

Anna nyt jo hyvän tähden Mika olla etkä käsitä kuinka pellen itsestäsi täällä teet ? En tiedä mikä tai kuka on se syy miksi olet näin katkeroitunut ja mutta hanki nyt hyvä mies vaikka joku harrastus ennenkuin menetät järkesi kokonaan.

• -[][][]-
        niin muuten on.. kirjoitti:

Moottoripyöriä on aivan riittävästi..

• Höhlä
        mikaml kirjoitti:

"""" Omasta pyörästäsi kysyn nyt onko siinä katalysaattoria, """
        Eihän tuo nyt liity mitenkään tohon sun vaatimaan katsastukseen. Ja jos sua kiinnostaa käy kattomassa.Kaikesta päätellen tuo on Bembölessä torstaisin.

• TimoEv kirjoitti:

Tähän minä lopetan. Kun ko. "vastapuoli" kirjoittelee kuin taannoin toisella palstalla ollut betonivenekonsultti: Hän oli vain oikeassa ja koko maailma häntä vastaan. Eikä uskonut / hyväksynyt / ymmärtänyt ihan todellisia faktoja vaan kirjoitteli olemattomia. Salaliitossa häntä vastaan olivat mm. poliisi, syyttäjälaitos, oikeuslaitos jne.

Jörn Donner sanoi jokus, että idioottien kanssa ei kannata väitellä, ja jos keskustelet idiootin kanssa, huolehdi, ettei vastapuoli tee samoin.

Turvallisia kilometrejä kaikille motoristeille. Bembölessä torstaisin...

Toivottavasti olet lukenut täällä erästä kirjoittajaa joka pitää a-kortin hankintaa liian suurena menoeränä ja rupeaa ajamaan ilman moottoripyörän ajo-oikeutta.
        Se siitä moottoripyöräilijöiden paremmuudesta ja rehtiydestä automiehiin nähden.
        Muut maksavat, minä en- periaatteella motoristit näköjään ovat liikkeellä.

• suzu

Ehtiin jo ihmetelläkkin mihin se Mika on kadonnut kun ei minkäänlaista itkua eikä valitusta pitkään aikaan!! Käys lukaseen se sun edellinen viestiketju taas läpi! Mene sen jälkee kattelemas itteäs peilistä ja mieti mikä sussa on vikana...

• Suzugizi

Minä olen tullut siihen tulokseen, että joku motoristi on nusassut mikan muijaa ja mika on jäänyt lehdelle soittelemaan tai toinen vaihtoehto on, että mika on saanut selkäänsä joltain moottoripyöräilijältä. Muuten tuota katkeruutta motoristeja kohtaan en ymmärrä. Toki kaikenlaisia veroja ja maksuja voidaan harrastuksille määrätä. Myös monille muille, kuin moottoripyöräilylle, mutta tuo mikan kiukku tätä harratusta kohtaan tosiaan johtuu jostain, eikä se syy ole mikään tasaveroinen kohtelu autoilijoihin nähden. Suurin osa motoristeista kyllä osallistuu autoilta perittäviin maksuihin.

• Helvetinbomberi

mikaml toivoo vain muitten elämän yhtä mitättömäksi ja kurjaksi kuin omansa. Kuuluu varmaan kerrostalokyttääjiin ja valittelee varmaan muistakin toisten ihmisten harrastuksista, mitä hän ei ymmärrä. Hän on niin yksin, mitätön ja huomaamaton yksilö. Hän ei edes sano itestään "minä vaan" pelkkä "vaan" riittää.

• Suzugizi

Joo!! mika tosiaan sopii hyvin kerrostalokyttääjäksikin.

Ootko mika kuulolla tai paremminkin netin moottoripyöräpalstoilla??? Mites on? Vaikuttaako em. arvelut oikeilta?

Tulee muuten vielä semmonenkin asia mieleeni, että minulle ei tullut mieleenikään edes katsella moottoripyöräkeskusteluja netistä muutama vuosi sitten, kun itselläni ei ollut pyörää. Ja tiedoksi mika vielä, että sain A-kortin automaattisesti 80-luvulla, kun ajokortin ajoin, kuten sinäkin olet tainnut mainita saaneesi, nimittäin sen kortin.

Osta mika pyöprä, kun sulla kerran kortti on ja ajele pikkuhiljaa varovasti aluksi ja kokeile, kuinka mukavaa on moottoripyöräily!!

Katkeruutesi voi jättää sinut rauhaan ikiajoiksi.

• MP fanaatikko

Mikaml on unohtanut sellaisen asian moottoripyörälijöiden kohdalla kuin ajovarusteet joita motoristi joutuu uusimaan yleensä 3-10 vuoden välein. Esimerkiksi minulla on jo pelkkiin ajovarusteisiin mennyt rahaa 10 vuoden aikana karkeasti arvioiden jo noin 1700-1900e. Olen joutunut kerran uusimaan ajotakin, ajohousut, hanskat 2 kertaa, kypärän,kypärähupun. Ajosaappaat olen joutunut uusimaan jo 3 kertaa. Syynä se että vanhat ajovarusteet ovat menneet rikki käytön myötä tai ruvenneet vuotamaan vettä läpi.

• Toisin sanoen käytät ajovarusteisiin noin 200 euroa vuodessa. Minulla menee käyttövaatteisiinkin enemmän vuodessa. Hyvä kypäräkin maksaa jo käytännössä 1000 euroa. Minulla menee pelkästään autotallin sähkölaskuihin vuodessa huomattavasti enemmän. Jos se on noin pienestä kiinni niin ohjeeni on kaikkea ei voi saada.

• Suzugizi
        mikaml kirjoitti:

Toisin sanoen käytät ajovarusteisiin noin 200 euroa vuodessa. Minulla menee käyttövaatteisiinkin enemmän vuodessa. Hyvä kypäräkin maksaa jo käytännössä 1000 euroa. Minulla menee pelkästään autotallin sähkölaskuihin vuodessa huomattavasti enemmän. Jos se on noin pienestä kiinni niin ohjeeni on kaikkea ei voi saada.

Jaahans!!

Mika on täällä tänään. Sinulla mika siis on pörssi kunnossa. Sinulla on oikein autotalli ja kuljet kunnon vaatteissa, vai kuljetko? Mutta kysymys kuuluu, mistä katkeruutesi motoristeja kohtaan johtuu??

Onko entinen naisesi kenties samassa sängyssä motoristin kanssa??

Kerro meille motoristeille, mikä ohimoitasi pullistaa?

• Suzugizi kirjoitti:

Jaahans!!

Mika on täällä tänään. Sinulla mika siis on pörssi kunnossa. Sinulla on oikein autotalli ja kuljet kunnon vaatteissa, vai kuljetko? Mutta kysymys kuuluu, mistä katkeruutesi motoristeja kohtaan johtuu??

Onko entinen naisesi kenties samassa sängyssä motoristin kanssa??

Kerro meille motoristeille, mikä ohimoitasi pullistaa?

Minulle riittää vallan hyvin että moottoripyöriin tulee samantyyppinen käyttömaksu kuin autoihin ja myös vuosikatsastus. Eturekisterikyltistä olen valmis tinkimään.
        kukaan ei vielä ole perustellut miksi moottoripyörien pitäisi olla ilman em.velvoitteita.
        Kirjoituksissa on lähinnä keskitytty herjaamisen ja maksamisen välttelyyn.
        Kaikkea ei voi saada ilmaiseksi muiden kustannuksella.

• Timo_68

Käyttömaksua ja vuosikatsatusta ei tällä hetkellä ole, eikä näköpiirissäkään näy tulevaksi ihan heti. Piste.

Mene elämässäsi eteenpäin ja keskity vaikka nälänhädän poistamiseen tai sotien lopettamiseen.

• suxuki

Edellisen kerran kun tämä säälittävyyden keskittymä Mikaml täällä purki pahaa mieltään tuli uutisissa päätös ettei mitään käyttö maksuja ja ja katsastuksia tule.
        Tästä vittuuntuneen kyseinen ressukka kirjoitti suora lainaus

"Kun nyt kovasti toivotaan vaikeuksia moottoripyöräkollegoille niin pitää varmaan järjestää asia niin palautteen mukaiseksi. Neljä pyörää ja skootteri saavat kokonaan lähtöpassit muiden moottoripyöräilijöiden toiveesta. Tuon tilalle jonkun uuden harrasteautoni. 15 euroa per pyörä ja kuukausi pyysin säilytyksestä lämpimässä varastossa jossa mukavuuksina oma pääsy talliin, kaikki tuntevat toisensa, sosiaalitilat ja sauna yms. En tarvitse sitäkään rahaa, ei tämä summa kattanut edes vuotuista sähkölaskua saatika muita menoja."

Tämä kertonee kaiken tästä herrasta joka ajatusmailmaltaan jäänyt poikasen tasolle.

• 15134509

Tämä on kummallinen palsta.Joku valitti mp kortin hintaa toisessa ketjussa ja tietysti heti joku vastasi,että unohda,moottoripyöräily ei ole persaukisten hommaa.Mutta kun puhe tulee katsastuksesta,niin itku pääsee,sehän maksaa.Samoin etukilpi,miksi se on kauhea paikka motoristille.Kaikkea selitellään jonkun turvallisuuden nimissä,vaikka tyhmäkin tietää miksi niitä vastustetaan.Viime kesänä suorastaan hurrattiin LP lakkauttamisuutiselle.Samoin poliisi on vaaran aiheuttaja,kun lähtee hurjastelijan perään,koska motoristi voi vaikka kuolla,jos tiellä on esim. hiekkaa,kun ajaa pakoon poliisia!!!!On outoa,että on jokin porukka joka pitää niin yhtä,että ei tajua oikeaa väärästä.
      Ja lopuksi,nyt kaikki yhtenä motoristina kirjoittamaan,olet vain "KATEELLINEN JA KATKERA".Se sopii johonkin yhteyteen,mutta ei kaikkeen.Esim. jos en pidä siitä,että rauhallisella omakotialueella motoristi hurjastelee ja keulii,niin olenko silloin kateellinen.Sitten vielä kaikki äänestämään,että kaikenlainen temppuilu ja liikennesäännöistä piittaamattomuus on OK ja olen totaalisesti väärässä.

• No voi kauheeta

Mistäs nyt noin olet katkeroitunut, eikö äiti anna ostaa mootoripyörää?
        Ja kateellisena purat sitä täällä.

• mmkjjha

Katos mikan äiti tuli tänne puolustamaan luuseri poikaansa

• Risto Soukka

>>...Mutta kun puhe tulee katsastuksesta, niin itku pääsee, sehän maksaa....

• 4?20=1234

En ole Mika ja äitini on 89v, mutta selittäkää,miksi motoristeilla on/pitäisi olla oikeus tehdä liikenteessä ihan mitä vain ja kaikki on muiden syy. Ja miksi teillä on kaikkeen se sama vastaus, kulunut fraasi "olet kateellinen ja katkera".Keksikää jotain uutta.Ymmärtäkää nyt hyvät nahkahousupojat,ei teitä kukaan katsele ihannoiden.Moottoripyörä ei herätä muissa mitään intohimoja kuin teissä itsessänne.Samanlainen kulkuneuvo kuin muutkin.Tuolla logiikalla minun pitäisi katsella hekumoiden ohi ajavaa bussia.Anteeksi että loukkaan teitä,mutta näin se on. En minäkään ajattele,että kaikki katselevat,kun ajelen autollani,ajanpa vielä ylinopeutta niin minua jumaloidaan.

• suzugizi

Voi sinua!!

En todellakaan koe, että minulla olisi minkäänlaisia etuoikeuksia.

Minua koskee samanlainen laki kuin sinuakin. Enkä käytä nahkahousuja, vaikka varmaan nahkahousujani hekumoiden haluaisit katsella.

Moottoripyöräily vaan suomen kesässä on mukavaa.

Ajatellaanpa asiaa vaikka ekologisesti; Useimmiten 2500 kg painavassa maasturin rohjossa on yksi ihminen, siis se kuljettaja ja auto kuluttaa rapiat 15 litraa satasella. Sen sijaan, että moottoripyörällä liikutetaan alta viidensadan kilon painoista kulkupeliä kuljettaja mukaanlukien alta viiden litran kulutuksella.

Me moottoripyöräilijät olemme myös ekologisia sen lisäksi, että olemme rohkeita!!

Ja noudattakaamme kaikki lakia ehdottomasti!!

Ps! Moottoripyöräilijä vastaa aina hengellään, jos törmäillään!! Maasturikuski selviää rahalla.... maasturilla ajelenkin vain sadepäivinä ;)

• suzugizi kirjoitti:

Voi sinua!!

En todellakaan koe, että minulla olisi minkäänlaisia etuoikeuksia.

Minua koskee samanlainen laki kuin sinuakin. Enkä käytä nahkahousuja, vaikka varmaan nahkahousujani hekumoiden haluaisit katsella.

Moottoripyöräily vaan suomen kesässä on mukavaa.

Ajatellaanpa asiaa vaikka ekologisesti; Useimmiten 2500 kg painavassa maasturin rohjossa on yksi ihminen, siis se kuljettaja ja auto kuluttaa rapiat 15 litraa satasella. Sen sijaan, että moottoripyörällä liikutetaan alta viidensadan kilon painoista kulkupeliä kuljettaja mukaanlukien alta viiden litran kulutuksella.

Me moottoripyöräilijät olemme myös ekologisia sen lisäksi, että olemme rohkeita!!

Ja noudattakaamme kaikki lakia ehdottomasti!!

Ps! Moottoripyöräilijä vastaa aina hengellään, jos törmäillään!! Maasturikuski selviää rahalla.... maasturilla ajelenkin vain sadepäivinä ;)

Tuo ekologia kyllä ihan samalla tavalla pyörästä kiinni kuten autoissakin. Luin juuri uusimmasta Tekniikan Maailmasta vertalutestin jossa oli neljä customia ja yksi kolmipyöräinen. Keskimääräiset kulutukset olivat yli kuutta litraa päättyen 8,3 litraan sadalla kilometrillä. Eivät nuo tavallisista nykyautoista mitenkään eroa pikemminkin
        enemmän kuluttavat kuin moni säästeliäs malli. Tuo kulutus ei minusta oikeuta vapautukseen käyttömaksusta eikä myöskään katsastuksesta. Viritystouhuissa helposti päästöt muuttuvat korkeiksi ja saattaapa kalysaattori kokonaan puuttua.
        En ole vielä nähnyt sähkömoottoripyöriä käytössä vaikka niitä on olemassa jo suhteellisen vauhdikkaitakin versioita ja kohtuullisen pitkällä toimintasäteellä.
        Merkki on Zero ja maahantuojakin Suomesta löytyy. Sähköautoja on Suomessa jo taksissakin esim. Espoo jossa on käytössä Nissan Leaf sähköauto. Hybridejä on sitten löytyy paljonkin kuten Toyota Prius yms. Tämä moottoripyörien ekologia väitteestä.

Toivottavasti sinulla on joku oikea maasturi eikä ilman alennusvaihteistoa oleva teeskentely Qashqai.

• MP fanaatikko

"Ymmärtäkää nyt hyvät nahkahousupojat,ei teitä kukaan katsele ihannoiden.Moottoripyörä ei herätä muissa mitään intohimoja kuin teissä itsessänne."

Luuletko oikeasti että meitä paljonkin kiinnostaa jotenkin edes yrittää viihdyttää muita ihmisiä?
        Se että temppuilen(keuliminen, kaahailu, sudittelu) omalla moottoripyörälläni ei todellakaan tarkoita että näyttelen sinulle tai muille ihmisille jotain. Minä viihdytän vain itseäni enkä muita, eikä pätkän vertaa kiinnosta toisten mielipiteet minun ajostani. Eli v*tt**ko katsot minuun päin erittyisesti jalankulkijana silloin kuin et ole ylittämässä tietä?

Minä katselen ympärilleni vain siksi että olen ajan tasalla tilanteesta/ympäristöstäni ja turvallisuussyistä , en siksi että etsisin sopivaa henkilöä jolle näytellä. Ajon aikana tervehdin vain motoristeille ja tutuilleni. En muille ihmisille, edes lapsille.

Sama juttu autollakin ajaessani. Tosin autolla ajan vielä rajummin ja tunteettomammin. Niin kauan kun alle jäänyt ei ole ihminen niin en sure yhtään mitään vaan ajan surutta käyttännössä kaikkien hirveä pienempien eläinten päälle ja ajan pois paikalta kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan tarkistamatta jäikö eläin kitumaan vai ei. Mitäs tulivat eteeni. Laitonta on mutta ei kiinnosta. Ihmiset ovat melkein ainoita joita väistän.

Olen ajat sitten kuolettanut seksuaalisuuteni joten on erittäin helppoa olla tunteeton/sydämmetön toisia kohtaan.

• Timo_68

"Ymmärtäkää nyt hyvät nahkahousupojat,ei teitä kukaan katsele ihannoiden.Moottoripyörä ei herätä muissa mitään intohimoja kuin teissä itsessänne."

No ei tarvitsekaan herättää ja emme me mitään erikoisoikeuksia liikenteessä tarvitse. Höh, mistä sinä moisen ajatuksen olet saanut päähäsi? :)

Se riittää, että annatte meidän vaan harrastaa moottoripyöräilyä ihan kaikessa rauhassa ja pysyttte moottoripyöräilyä käsitteleviltä palstoilta poissa, jos teillä ei ole mitään muuta kuin negatiivista sanottavaa.

Kaikella ystävyydellä.

• ,mnbbvcc

"emme mitään erikoisoikeuksia liikenteessä tarvitse", mutta ei teitä saa edes poliisi häiritä jos mittarissa on 150, 40 sijasta.Meidän pitää vaan saada harrastaa motorismia.Ei mikään muu ryhmä hermostu niin paljon arvosteluista kuin motoristit.
      Jos joku sanoo jotain negatiivista teistä, onko se muka aina väärin.Voisko joku hieman valaista. En ainakaan itse puolustaisi autoilijaa tai motoristia joka häiriköi liikenteessä,mutta motoristi on aina oikeassa.
      Tänään olin 45min liikenteessä Espoossa ja ainut ongelma oli motoristi joka halusi kait näyttää pätevyytensä.Siinä sai liikenteen sekaisin.Mutta mehän muut oltiin taas niitä kateellisia.

• hc doc

Viesti näyttää menneen perille. Jotkut on vain hidasälyisiä. Muutama yrmeäilmeinen paukuttelija on tullut vastaan, loput murjottaa jossain. Hyvä näin. Johan noita piti ihmetellä aikansa. Olihan tuo aikamiesten roolileikki kummallista.Joku vois tehdä siitä väitöskirjan ja sais tohtorihatun.

• tmtm1

Tee palvelus ja kirjoittele sinne tekniikan maailmaan..

• Motoristi-Lappi

Moottoripyörän vuosikatsastus on aivan turhaa rahastamista.

Perustelu: Motoristi joka ajaa puutteellisella pyörällä leikkii omalla henkikullalla. joten kyllä vehkeet on varmasti huollettuja ja kunnossa. Puutteet valoissa ,äänissä jarruissa yms. Poliisi hoitaa tienpäällä.

Ajokortti: Suomessa on euroopan kalleimmat ajokortit. Hinta ei todellakaan vastaa laatua. Asennekasvatus turvalliseen liikkumiseen lähtee jo äidinmaidosta. Vaikka kortti maksaisi 10 000 ei asenne muutu. Moottoripyörän kuljettamiseen riittää kohtuullinen ajoharjoittelu mutta runsas itsetutkiskelu asennepuolella on tarpeen ja sitä ei autokoulut voi antaa.

Käyttömaksut : on puhtaasti veroluonteisia maksuja. Lieneekö mokomalle verolle perusteita ?? Ei pyöränrengas paljoa tietä rasita sallitaanhan meillä rapistuville teille jo 76 tonnin rekatkin.

Eikö olisi kivempi kun annettais toisten nauttia lyhyestä kesästä harrastustensa parissa ja keskityttäis ihan siihen omaan suoritukseen oli se sitten pitsin nypläys golf, masturbointi, veneily tai mikä hyvänsä.

Hyvää kesää kaikille !!!

• Kuten olen monta kertaa todennut tuolla edellä moottoripyöräilijät ovay hyvässä ja pahassa vain ihmisiä. Ei se muuta mitenkään sitä että osa autoilijoista pitää kulkuneuvonsa hyvässä kunnossa ja toiset pitävät kunhan liikkuu jollakin tavalla eteenpäin. Samoin moottoripyöräilijät. Henkiparan lähtemisen pelko ei varmaan hetkauta välinpitämättömiä kummankaan kulkuneuvon käyttäjiä.
        Käyttömaksut ovat myös päästöperusteisia. kuten aikaisemmin kirjoitin uudessa TM-lehdessä oli vertailu customeista ja kolmipyöräisestä. Kaikkien kulutukset olivat yli kuusi litraa sadalla eili nykyauton veroisia.

Ajokorttien hinnasta sen verran että miehen bruttokuukausipalkkaa ne jo 80-luvulla olivat. Ainakin ABC-kortti yhdellä insinööriajolla saatuna.
        Meilläpäin kyllä löytyy autokouluja jotka käyttävät väkeä ajoharjoittelussa esim. moottoriradalla ja antavat sitä asennekoulutusta ja myös pitävät motoristeille nk. ruosteenpoistokursseja.

• Harrastelija jne

Mikaml! se on vaan niin ihanan kallista ajaa MP.lä,arvo autoilla,purje/jenkkiveneillä,hypätä laskuvarjolla,kiipeillä Mount Everestillä,Ym,Ym,Ym,jne.
      Mutta parasta on panna tuollaisten valitta sohvaperunoiden vaimoja,Ne vaan on niin kiimaisena tosimiesten perään.

• Motoristi- Lappi

Mikami perustelut kyllä jokseenkin järkeviä mutta kyseenalaistan edelleen asennekasvatuksen ostamisen. Pässi on Pässi ,vaikka sitä järkeä kuinka isolla rahalla taotaan päähän se ei sinne mene jos piuha vastaanottopuolella on poikki.

Moottoripyörä kanta suomessa on niin pieni että sen verottaminen päästöperustein ei maailmaa saasteista pelasta. Laitetaanko mopot ja moottorikelkatkin verolle??.
      Suomessa on omituinen tyyli jos ei pidä jostain harrastuksesta sitä pitää sitten verottaa toisten kiusaksi (esim koirat, kissat, Moottorivehkeet jne jne) .

Meillä maksaa ajokortti 1000 euroa enemmän kuin Ruotsissa (sivistysmaa). Tutkimusten mukaan Ruottalaiset nuoret ovat taitavempia kuljettajia kuin suomalaiset.

Jos auto on heikossa kunnossa sulla on kuitenkin peltikuori ja ilmapussi suojana. Moottoripyöräiliän suojana on 0,6mm nahkaa tai jotain muuta tekstiiliä ja muovihattu joten kyllä vaara on lähinnä motoristille itselleen. Ei katsastus autokoulu tai vero asiaa miksikään muuta.

Vaikuttaa siltä että henkilökohtaisista syistä haluat moottoripyöräilyn olevan varakkaiden kansalaisten yksinoikeus eikä koko kansan liikkumis / harrastusmuoto.

Mielummin pyöräretkellä kuin perseet olalla tunkkasessa kapakassa.

• Suzugizi

Voisimme ehkä lopettaa kokonaan keskustelun tällä palstalla tämän mikan kanssa. Sen asennevamma on sen korvien välissä sen verran syvällä, että se ei näistä keskusteluista parane. Sillä on varmuudella jokin traumaattinen kokemus moottoripyöräijijöihin liittyen. Mikä sen on, sitä on arvailltu viestiketjussa. Minusta tuntuu, että mika voi ihan itse vastailla omiin kirjoituksiinsa ja olla itsensä kanssa samaa mieltä.

• Suzugizi kirjoitti:

Voisimme ehkä lopettaa kokonaan keskustelun tällä palstalla tämän mikan kanssa. Sen asennevamma on sen korvien välissä sen verran syvällä, että se ei näistä keskusteluista parane. Sillä on varmuudella jokin traumaattinen kokemus moottoripyöräijijöihin liittyen. Mikä sen on, sitä on arvailltu viestiketjussa. Minusta tuntuu, että mika voi ihan itse vastailla omiin kirjoituksiinsa ja olla itsensä kanssa samaa mieltä.

Tästä on helppo voittajana nauttia. Yksikään ei ole perustellut miten moottoripyöräilijöiden pitäisi olla erioikeutettuja käyttömaksun ja katsastuksen suhteen. Minua on on herjattu ja haukuttu kaikilla tavoin. Syynä etuoikeutettuun asemaan on ainoastaan maksamisen välttely perusteettomasti ja tieliikenteen turvallisuuden tahallinen välttely oman edun vuoksi.

• Semmosta se elämä on
        mikaml kirjoitti:

Tästä on helppo voittajana nauttia. Yksikään ei ole perustellut miten moottoripyöräilijöiden pitäisi olla erioikeutettuja käyttömaksun ja katsastuksen suhteen. Minua on on herjattu ja haukuttu kaikilla tavoin. Syynä etuoikeutettuun asemaan on ainoastaan maksamisen välttely perusteettomasti ja tieliikenteen turvallisuuden tahallinen välttely oman edun vuoksi.

>> Vaatimukseni perustuu vain siihen että kahden moottoriajoneuvon harrastajat ovat maksuissa ja velvoitteissa aivan eri arvoiset ilman mitään tosiasioihin perustuvaa syytä.

• Aamen aamen aamen

No annetaan mikaml olla rauhassa. Ei provosoiduta mistään, eikä vastata hänen juttuihin. Aamen aamen

• Motoristi-Lappi

Joo kyllä Mika pojan pointti tuli mullekkin selväksi AAMEN

• KylläMaijatTykkää

Tiedän montakin, jotka ruuvaavat katin takaisin autoonsa ennen katsastusta, koska katti lisää kulutusta parhaillaan about 0,5l satasella. Moottoripyörilläkin voisi olla sama juttu. Tai peräti helpompaa vaihtaa katti, kaasari, putket, Customeilla swingi, keula, ym. Jopa moottori/mäntä esim. Crosseissa koneen vaihto on lastenleikkiä, jos osaa.

Mopoissa tämä nähty. Ajetaan Virittäen ja Poliisia peläten.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2138
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1786
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      177
      1329
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      234
      801
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      577
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      40
      530
    Aihe