onko poliisilla oikeus

provosoida

Tilanne: 100alue, auto ilmestyy taakse ajaen pitkät päällä ja lähellä.Edellä ajava kiihdyttää vauhtia 130km/h, kuten tekee myös takana ajava.
Nopeusrajoitus vaihtuu 80:neen, jonka jälkeen takana ajavan katolla alkaa vilkkumaan sinistä ja punaista.Eli rapiat 5o ylinopeutta!
Miksi poliisi ei pysäyttänyt aikaisemmin 100alueella?

18

3156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pöllö

en tiedä varmaksi,mutta luulis että ei.itse muuten teen kun hiillostaja iskee perään,löysään vauhtia 10 per kilometri,ja jos parin kolmen kilometrin jälkeen tapahdu vielä mitään,ensimmäinen levike tai vain ihan tien reunaan parkkiin.

• ihmetellä

jos edessä oleva auto alkaa hidastelemaan koska se saattaa olla sheriffien auto ne yrittävät sillätavalla härnätä takana tulevaa että jos se lähtee ohittamaan niin sen nopeus nousis niin paljon että voi antaa pikavoiton

• Tietty

Poliisilla on oikeus tehdä mitä vaan. Suomihan on oikeusvaltio.

• neon

Tilanne on yleinen. Turhautuneet LP:n pellet yrittävät nakittaa ja pelastaa tylsän työpäivänsä. Pidä aina kaveri kyydissä, digi (miel. videokamera) mukana, kuvaile ja nauhoita. Sakot saatuasi kiistät: raastupaan! Saadaan ainakin yhdelle pelleparille huomautus, eivät ne sakkoja saa eivätkä potkuja. Tyhmää porukkaa

• räpeltäjä

poliisin käytöstä mutta itse tunnistan autot (ainakin tähän mennessä )jotta ei onnistu helpolla...

• xxx

se on taas tätä poliisien vittuilua, luulevat että voivat tehdä ihan mitä vaan liikenteessä!!!!

• räpeltäjä

vaan niiden toimintaa...:)
        sitä vaan on niin vaikee todistaa että siinä jää kakkoseksi melkein aina...
        mutta vaihtoehtosesti voi lyödä luuta kurkkuun toisessa muodossa olla hankala silloin kuin siihen mahdollisuus...

• provosoitua

Jos se ei olisi ollut poliisi, olisit kuitenkin provosoitunut ja kaiken lisäksi tehnyt syntiä 80 km/h alueella vielä pidempään. Tarjoa poliiseille pullakahvit. Joskus myöhemmin voit ehkä todeta tapahtuneen oleellen vain omaksi parhaaksi.

• Runttaaja

"Poliisit provosoi", Tapani Kansakin kerran väitti oikeudessa, kuten minäkin aikoinaan, mutta ei sitä niin vaan todisteta. Tästä aiheesta kirjoitin itsekin jokin aika sitten tuolla yleisellä.

Kiellettyähän sen täytyy olla, mutta jokin aika sitten niillä oli taas yritystä.
      Siksi nyt on aina kamera mukana, kyllä se joskus tärppää.

• räpeltäjä

itselle sattu kerran silleen et joku jeppe veti reilun 150:ä ja taaka tuli saabbi ilman vilkkuja ja hälytys ääniä vaihdin ollessa hiukan enemmän kuin se takaa ajettavan..
        siinä jäi harmittamaan kun en kerenny pussittaa sitä saabbia jumiin siihen ohitus kaistalle..
        mutta sentään tein ilmoituksen ylinopeutta avasta poliisin siviili autosta ...
        päivystäjä kyseli että mistä tiedät että se oli meidän auto...
        vastasin että eipä ne muut toisia tien varteen pysäyttele ja hypi kuin pellet pahimmankin rikollisen kimppuun ...

• _oi

takana ajavan ajotyyli on oikeuttanut ylinopeuteen?

Jos joku tulee takapuskuriin, se on todennäköisesti kohta aikeissa ohittaa. Nopeuden nostamisen on tarkoituksena on estää ohitus, vai?

Missä homekotterosi oli, karavaanari?

• Anssi

Itsekkin ihmettelen noita provosointi väitteitä. Jos minulle tulisi tilanne että takaa tulee auto nopeampaa ja ajaa ihan luukkuun kiinni, niin en todellakaan lähtisi nostamaan nopeutta. Miksi lähtisin? Minä hidastaisi ja helpottaisin ohittamista.

Luulen että nämä tilanteet on pääasiassa sellaisa että joku on tullut ohittaneeksi poliisin siviiliauton, joka luonnollisesti on lähtenyt perään ja tämä on tulkittu kisailuksi ja seuraukset voi arvata.

• C-1
        Anssi kirjoitti:

Itsekkin ihmettelen noita provosointi väitteitä. Jos minulle tulisi tilanne että takaa tulee auto nopeampaa ja ajaa ihan luukkuun kiinni, niin en todellakaan lähtisi nostamaan nopeutta. Miksi lähtisin? Minä hidastaisi ja helpottaisin ohittamista.

Luulen että nämä tilanteet on pääasiassa sellaisa että joku on tullut ohittaneeksi poliisin siviiliauton, joka luonnollisesti on lähtenyt perään ja tämä on tulkittu kisailuksi ja seuraukset voi arvata.

Sen takia nostetaan nopeutta kun joku pussailee perää ettei tule kolaria jos joudutkin ite jarruttamaan älkisti. siinähän yritetään vaan ite vetää isompi turvaväli. Vaikka nopeus on kovempi, mut on parempi mahollisuus ehtiä edes kääntämään kun autojen välissä on 5 metriä kuin 20 cm.

• Anssi
        C-1 kirjoitti:

Sen takia nostetaan nopeutta kun joku pussailee perää ettei tule kolaria jos joudutkin ite jarruttamaan älkisti. siinähän yritetään vaan ite vetää isompi turvaväli. Vaikka nopeus on kovempi, mut on parempi mahollisuus ehtiä edes kääntämään kun autojen välissä on 5 metriä kuin 20 cm.

Kuten täällä on todettu jo usein, niin edellämenevä ei voi huolehtia turvälin pituudesta takanaan, koskan jokainen auto määrää turvavälin edessään. Mutta jokainen voi sovittaa nopeutensa takana olevaan turvaväliin. Eli jos turvaväli takana on 5m, niin nopeus täytyy laskea kävelyvauhtiin.

• Nuori nainen
        Anssi kirjoitti:

mutta kokemuksesta vaan tiedän että se on enemmän sääntö kuin poikkeus että edellä ajava nostaa nopeutta toisen lähtiessä ohittamaan, mutta mistä se johtuu sen haluaisin tietää, minäkin?

• Tony

Syytä vielä muistaa, että täällä luetaan vain tämä "uhrin" versio tapahtuneesta. Todellisuus on usein aivan jotain muuta.
      Sinänsä jännä havaita, että poliisin käytöksestä valittavat useimmin enemmän tai vähemmän säännöllisesti ylinopeutta ajavat.
      Aivan hyvin voisi kysyä, onko poliisilla oikeus provosoida ajamaan auto ojaan? Aina kun henkilö X näkee poliisiauton hän hädissään räpeltää autonsa ojaan. Onkohan se sitten vastaantulevan poliisin vika? Eli alkuperäinen kirjoittaja ei voi syyttää kuin omaa hölmöyttään. Sai mitä ansaitsi.

• jh.

Jos joku tulee perään rupee nyt nostaa nopeutta , hölmö päästä se ohi .Normaalia suomalaisessa liikenteessä .

• Joo

Kuten tuolla aiemminkin olen varoitellut, niin varmaan suurin osa Jyskälässä vähänkin enemmän autoilevat tietävät sen vihreän 90 - alun GT primeran... juurikin tämä kyttä auto harrastaa ko. provoomista ---> roikkuu aivan puskurissa kiinni, yrittää haastaa porukkaa liikennevalo skaboihin. ELI VAROKAA!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4750
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      4
      3384
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      126
      3180
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      26
      2617
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      70
      2332
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1779
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1384
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1245
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1128
    Aihe