Ihminen ymmärtää toki itsekkin, että hän ei ole tehnyt kaikkeuden kaikkeuksia, eikä edes tätä omaa maapalloaan, niin silloinhan täytyy olla jokin MUU VOIMA, elämän energianlähde, josta KAIKKI on lähtöisin.
Senvuoksi on realiteettistä uskoa siihen, että on olemassa iankaikkinen ja kaikkiallinen olevaisuus, ELÄMÄ. Jumala itse on elämä, Hänellä ainoalla on kaikiallinen äly ja tietosuus. Monet käyttävät iankaikkisesta elämästä (siis Hänestä, josta KAIKKI elämä on peräisin) nimeä Jumala.
Jumala sanoi nimekseen (suoraan suomennettuna,) kun Mooses sitä kysyi, ainoastaan :"MInä OLEN".
On siis kysymys kaikkiallisesta hengestä, tietoisuudesta ja älystä, olevaisesta, joka ON ja joka tulee aina olemaan.
"lman Jumalaa(elämää) ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on."Kaikki elämä on Jumalan, eli "elämän" henkeyttämää.
Jumala luo alati UUTTA.
ELÄMÄ, Jumala on Iankaikkisuus :
11
105
Vastaukset
- Onni olevainen
Hyvin päätelty!
Tyhmäkin tuon tajuaa.- 1 henki-lö
Päinvastoin, tyhmät eivät voi sitä millään käsittää, vaan pitää vängätä jos jotakin selvän asian edessä.
- Lunnaat on maksettu
Se on ainakin varmaa ettei ilman elämää kukaan voi olla tietoisessa tilassa. Elämää siis tarvitaan kaikeen missä on mitään älyä tai tuntoa.
Ihan hyvin voi päätellä niinkin, että vain Jumalasta on kaikki elämä lähtöisin.
Jumala on KAIKKIVALTIAS ISÄ ja Jeesus Kristus on Jumalan Poika, meidän Herramme ja Lunastajamme ja Pyhä Henki on jumaluuden kolmas persoona, joka toimii aina Jeesuksen kautta.## Se on ainakin varmaa ettei ilman elämää kukaan voi olla tietoisessa tilassa. Elämää siis tarvitaan kaikeen missä on mitään älyä tai tuntoa. ##
Niin se on, hitler ja stalin olivat elävinään, mutta heillä ei ollut mitään tuntoa, vaan kuolleina kävelivät ja kylvivät tuhoa. Viisas Jumala tuomitsee heidät vasta iankaikkisuuden puolella, kostaa oikein kunnolla, vanhurskaiden tähden.
Moni jättäisi tekemättä isot kolttoset, jos tietäiisivät, että jokaisen ihmisen on kerran kuoltava "ja SITTEN tulee tuomio". Ei voida syyttää Jumalaa, riittävästi sitä korostetaan Sanassa, mm. Daniel . . .
Dan. 12:2
Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
U.T. Luuk. 16:24 :
Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.'
Antti- aloituksentekijä
AnttiVKantola kirjoitti:
## Se on ainakin varmaa ettei ilman elämää kukaan voi olla tietoisessa tilassa. Elämää siis tarvitaan kaikeen missä on mitään älyä tai tuntoa. ##
Niin se on, hitler ja stalin olivat elävinään, mutta heillä ei ollut mitään tuntoa, vaan kuolleina kävelivät ja kylvivät tuhoa. Viisas Jumala tuomitsee heidät vasta iankaikkisuuden puolella, kostaa oikein kunnolla, vanhurskaiden tähden.
Moni jättäisi tekemättä isot kolttoset, jos tietäiisivät, että jokaisen ihmisen on kerran kuoltava "ja SITTEN tulee tuomio". Ei voida syyttää Jumalaa, riittävästi sitä korostetaan Sanassa, mm. Daniel . . .
Dan. 12:2
Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
U.T. Luuk. 16:24 :
Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.'
AnttiAntti ...eipä meidän itsekunkaan tarvitse mennä peilia kauemma, sieltähän se syyllinen katsoo. Jokainen on Jumalan kirkkautta vailla ja ilman Kristusta kelpaamaton, vain Kristuksessa oleme jokainen epäkelpoja syntisiä.
2. Kor. 4:18
meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia.
Kol. 1:15
ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
Kol. 1:16
Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
1. Tim. 1:17
Mutta iankaikkiselle kuninkaalle, katoamattomalle, näkymättömälle, ainoalle Jumalalle, kunnia ja kirkkaus aina ja iankaikkisesti! Amen.
Joo. Ennakkoluulottoman ihmisen luulisi käsittävän, että tämä näkyväinen maailmankaikkeus on vain tilapäinen, sillä kaikkihan täällä hajoaa ja muuttuu.
Näkymätön kaikkeus on todellisempi, täällä on "tulevaisen varjo" vain. On tärkeää olla epäitsekäs täällä niin sitten pysyväisellä puolella se hyvitetään kunnolla.
Luuk.16:25
Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi,
ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas
kärsit tuskaa.
Luuk. 16:9
Ja minä sanon teille: tehkää itsellenne ystäviä väärällä mammonalla,
että he, kun se loppuu, ottaisivat teidät iäisiin majoihin.
Luuk. 6:35
Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.
AARRE
Matt. 19:21
Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
Mark. 10:21
Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".
Luuk. 12:33
Myykää, mitä teillä on, ja antakaa almuja; hankkikaa itsellenne kulumattomat kukkarot, loppumaton aarre taivaisiin, mihin ei varas ulotu ja missä koi ei turmele.
Luuk. 18:22
Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
Antti- isä.aurinkoinen-
Kyllä Allah on kaiken luonut. Sen pitäisi olla selvä asia.
- On-on
"Minä olen"- on mielenkiintoinen nimi. Se voisi tarkoittaa vaikka sitä, että Jumalan olemus on läsnä kaikkialla ympärillämme yhtäaikaa. Jumala on läsnä luonnossa. Hänen Pyhä henkensä on läsnä meissä ihmisissä. "On" on vastakohta ei ole:lle. Jumala on kaikkialla.
Yksi tulkinta tuolle "minä olen"-jumaluudelle on se, että jokainen minuuden kokemus on peräisin samasta ajattomasta lähteestä.
Sen vuoksi samastuminen syntyvään ja kuolevaan, ajalliseen ja lihalliseen kehoon on silkkaa väärinkäsitystä.
Jos tuollaisen oivalluksen tavoittaa oikeasti, kuolema menettää lopullisesti pelottavuutensa. Sitä voisi hiukan joustaen sanoa vaikkapa armoksi. Ja esimerkiksi Paavalin päällisin puolin kiharainen kirjoittelu Galatalaiskirjeen 2. luvussa saa uutta ilmaa siipiensä alle.
Tämän tapainen ajattelu yhdistää monien eri maailmanuskontojen piirissä esiintyneitä mystikoita.- ma-X-olen
v.aari kirjoitti:
Yksi tulkinta tuolle "minä olen"-jumaluudelle on se, että jokainen minuuden kokemus on peräisin samasta ajattomasta lähteestä.
Sen vuoksi samastuminen syntyvään ja kuolevaan, ajalliseen ja lihalliseen kehoon on silkkaa väärinkäsitystä.
Jos tuollaisen oivalluksen tavoittaa oikeasti, kuolema menettää lopullisesti pelottavuutensa. Sitä voisi hiukan joustaen sanoa vaikkapa armoksi. Ja esimerkiksi Paavalin päällisin puolin kiharainen kirjoittelu Galatalaiskirjeen 2. luvussa saa uutta ilmaa siipiensä alle.
Tämän tapainen ajattelu yhdistää monien eri maailmanuskontojen piirissä esiintyneitä mystikoita.Ihmisillä fyysiset erot ovat mitättömän pieniä...jokin (minuuden) kokemus aivotoiminassa ehtii tuottaa tietoisuuden tilassa kokemuksellisia tunnetiloja esim.(mystisyys,jumaluus)jne. jo ennen kuin tietty itsetietoisuuden tila palaa.
Näiden kokemuksellisten tilojen jälkeen tulee viiveellä kuitenkin kokijalle tunne että nämä ovat hänen omia tilojaan ja niissä tapahtuu eräänlainen kaipauksellinen laimentuminen.
Kyseisen kokemuksen tilaa voidaan verrata ihmisen tietoisuuden "500 millisekunnin vapaan tahdon tilaan", tilanteessa jossa olemme toimineet nopeasti jo ennen kuin olemme ehtineet ajatella mitään,kyseisessä ½ sekunnin hetkessä ihmisen muistikin toimii kuin tuon tietoisuuden tilasta käsin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad831332- 45950
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että367788- 142749
- 55689
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän117667- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56594