Tämä on aika pirun monta kertaa tällä palstalla ollut, että mitäs ateistit sitten sanoisitte jumalalle jos hän onkin olemassa ja viimeisellä tuomiolla hänen eteensä joutuisitte.
Yleisin vastaus on tainnut olla se, että kysyttäisiin jumalalta miksi tämä on luonut maailman sellaiseksi, ettei hänen olemassaolonsa näy missään, tai suoraan vaikuta mihinkään jos hän kerta tahtoisi meidän tiedostavan olemassaolonsa ja palvovan häntä.
Itse ensimmäiseksi varmaan kysyisin tuossa hypoteettisessa skenaariossa jumalalta "miksi minun olisi pitänyt, tai pitäisi palvoa sinua?"
Mitä te muut kysyisitte jumalalta viimeisellä tuomiolla/kuoleman jälkeen? Itse siis oletan tässä skenaariossa että kyseessä on raamatun aabrahamistinen jumala, mutta toki muillekin jumalille pohjaavia skenaarioita saa halutessaan käyttää.
Kysymys viimeisellä tuomiolla
50
229
Vastaukset
- Kenen luvalla
Miksi sinä menit luomaan sen paholaisen ja lisäksi vielä annoit tälle vapaat kädet tehdä pahojaan ja eksyttää? Mikä järki? Katso nyt mitä siitä seurasi.
Jos vielä joskus keksit luoda jotakin, niin ihan ilman paholaista, eikös jookos? Ehkä eka kysymys olisi "Ja missä vit'ussa sitä on luurattu kun herraa olisi tarvittu ajoittain ihan OIKEESTI? Et sattunut tuossa matkan varrella huomaamaan noin sataa miljoonaa nälkään kuollutta lasta?"
- kysytään pois
Ei sitten mielessä missään vaiheessa käynyt, että olisit korjannut tekemäsi virheet?
- hihulaati
Jos jumala olisikin ainoa mielikuvitusolento mikä on olemassa niin minkä kysymyksen uskovainen palkintojen jaossa jumalalle esittäisi.
Vai onko jeesus kuiskinu korvaan kaiken mahdollisen mitä tarpeen tietää on?- 1213
"Jos jumala olisikin ainoa mielikuvitusolento mikä on olemassa niin minkä kysymyksen uskovainen palkintojen jaossa jumalalle esittäisi."
Olen tätä hetken miettinyt ja ihme kyllä, minulle ei tule mieleen yhtään kysymystä.
- Tuli Mieleen
Mitä vitttua!??
Onneksi tällaista kysymystä ei tarvitse millekkään mielikuvitusolennolle edes esittää.
Mutta Jos voisi.
Haluaisin kuitekin kysyä, mitä ajatuksia rappeutumisopista jumalalla olisi antaa. Kas kun kiinnostaisi kovasti tietää se, miten rappeutumisoppi käytännössä toimii. Juutalaiset kun ovat ns. Valittua kansaa. Ja silti kaikki ovat Aabrahamin jälkeläisiä. Niin miten kaikki muut ovat jääneet yhdestä kansasta jälkeen?
Rappeutumisopin mukaan kun kaikkien olisi pitänyt rappeutua yhtälailla.
Ja montako sukupolvea pitää mennä ennenkuin jänikset rappeutuvat saalistaviksi lihansyöjiksi?
Ja millä periaatteella kasvisyöjä rappeutuu lihansyöjäksi. Ja voiko sama toimia toisinpäin?
Kysymys johtuu yleisestä kreationistien käsityksestä, että T-Rex oli alkujaan vegaani.- tätä kysyisin
Jos se olisi kristittyjen jumala, kysyisin:
"Miksi v*tussa loit meille järjen, jos et halunnut meidän käyttävän sitä?"- ateismieiauta
Oletko aivan varmasti käyttänyt järkeäsi vai luullut vain käyttäneesi? :)
- seraf
"Miksi minun olisi pitänyt, tai pitäisi palvoa sinua?"
Sen takia koska Jumalan valtakunta on rakennettu sisäisesti ihmisiin. Jos ihminen ei ymmärrä sisimmässään olevaa valmiiksi rakennettua paikkaa, joka odottaa 'takaisinsaattamista' paratiisilliseen olotilaan, niin harhassa oleminen jatkuu, ja sielu kärsii vaan.
Vastaus edellisessä kysymykseesi, en tiedä mitä itse kysyisin sillä tiedän, että kaikki vastaukset selviää siellä kysymättä.- kysyn vaan
Luuletko, että Jumala tarvitsee täällä puolestapuhujaa?
- EiKysyjäTieltäEksy
"Sen takia koska Jumalan valtakunta on rakennettu sisäisesti ihmisiin. Jos ihminen ei ymmärrä sisimmässään olevaa valmiiksi rakennettua paikkaa, joka odottaa 'takaisinsaattamista' paratiisilliseen olotilaan"
Olipa aika ympäripyöreää jargonia...
Miksi tuon "sisimmässämme olevan" paikan "ymmärtäminen" muka edellyttäisi minkäänlaista palvomista?
Mihin jumala tarvitsee meidän palvontaamme, mitä hän tai me itse hyödymme siitä että nuoleskelemme häntä?
"niin harhassa oleminen jatkuu, ja sielu kärsii vaan."
Miksi minä en sitten kärsi, vaikken uskokkaan mihinkään jumaliin saatika palvo yhtään niistä?
"Vastaus edellisessä kysymykseesi"
Minulta meni nyt kyllä ihan ohi, että missä kohtaa sinä tuossa vastasit minun kysymykseeni. "Vastauksesi" olisi aivan yhtä hyvin voinut olla "en tiedä", koska se ei vastannut yhtään mihinkään.
"Aika hiljasta täällä. Missäs muut on?"
- SamiA
Tuohon on olemassa Raamatullinen vastaus, joten antakaamme Raamatun itse vastata.
Matt 25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."- kysyn kysymyksen
Kenen luulet tuon herran olevan? Kumpaan kastiin luulet kuuluvasi?
- ...
Pitikö tuossa olla vastaus tähän "miksi minun olisi pitänyt, tai pitäisi palvoa sinua?"?
- SamiA
kysyn kysymyksen kirjoitti:
Kenen luulet tuon herran olevan? Kumpaan kastiin luulet kuuluvasi?
Tämähän ei varsinaisesti liity viimeiseen tuomioon, mutta se on suuntaa antava jumalallisuuden ja jumalattomuuden välille.
Viimeisellä tuomiolla tuomitaan vain kuolleita, eikä kukaan sano mitään. Kukaan ei sano mitään siksi, koska tietää tuomion olevan oikea/oikeudenmukainen.
Tämä tieto on jo nyt meissä.
Jokainen, joka on Helvettiiin matkalla tietää, että on sinne matkalla. - pari juttua
SamiA kirjoitti:
Tämähän ei varsinaisesti liity viimeiseen tuomioon, mutta se on suuntaa antava jumalallisuuden ja jumalattomuuden välille.
Viimeisellä tuomiolla tuomitaan vain kuolleita, eikä kukaan sano mitään. Kukaan ei sano mitään siksi, koska tietää tuomion olevan oikea/oikeudenmukainen.
Jokainen, joka on Helvettiiin matkalla tietää, että on sinne matkalla."Viimeisellä tuomiolla tuomitaan vain kuolleita, eikä kukaan sano mitään. Kukaan ei sano mitään siksi, koska tietää tuomion olevan oikea/oikeudenmukainen."
Mistä lähtien kuolleet muutenkaan puhuvat mitään?
"Tämä tieto on jo nyt meissä."
Tuo on kaukana tiedosta. - terses vaan
SamiA kirjoitti:
Jokainen, joka on Helvettiiin matkalla tietää, että on sinne matkalla."Jokainen, joka on Helvettiiin matkalla tietää, että on sinne matkalla."
Moikkaa kavereitasi kun sinne pääset, sillä ethän sinä muuten tätäkään tietäisi. - SamiA
pari juttua kirjoitti:
"Viimeisellä tuomiolla tuomitaan vain kuolleita, eikä kukaan sano mitään. Kukaan ei sano mitään siksi, koska tietää tuomion olevan oikea/oikeudenmukainen."
Mistä lähtien kuolleet muutenkaan puhuvat mitään?
"Tämä tieto on jo nyt meissä."
Tuo on kaukana tiedosta.Oikeastaan Helvettiiin mennään vain halusta.
Jokainen, joka on menossa Helvettiiin, menee sinne siksi, että haluaa mennä sinne.
Määränpäässä vasta selviää Helvetin todellisuus ja se että siellä ei olekaan mukavaa.
Sekin on varmasti totta, että Helvetistä ei haluta pois. En tunne yhtään helvettissä käynyttä, joka olisi kertonut sellaista, että ihmiset pyrkisivät sieltä pois. SamiA kirjoitti:
Jokainen, joka on Helvettiiin matkalla tietää, että on sinne matkalla."Jokainen, joka on Helvettiiin matkalla tietää, että on sinne matkalla."
-- Loistavaa. Koska en tiedä olevani matkalla Helvettiin, ei ole menossa sinne.- SamiA
jason_dax kirjoitti:
"Jokainen, joka on Helvettiiin matkalla tietää, että on sinne matkalla."
-- Loistavaa. Koska en tiedä olevani matkalla Helvettiin, ei ole menossa sinne.Mitään sellaista olennaista, mitä me emme jo tietäisi, ei ole olemassa, joten ei pitäisi vedota tietämättömyyteen. Se, että ihminen julistaa olevansa tietämätön, ei vielä tarkoita sitä, että tämä ei jo tietäisi. Viimeisellä tuomiolla ei ole yhtään tietämätöntä.
- näin on..
SamiA kirjoitti:
Oikeastaan Helvettiiin mennään vain halusta.
Jokainen, joka on menossa Helvettiiin, menee sinne siksi, että haluaa mennä sinne.
Määränpäässä vasta selviää Helvetin todellisuus ja se että siellä ei olekaan mukavaa.
Sekin on varmasti totta, että Helvetistä ei haluta pois. En tunne yhtään helvettissä käynyttä, joka olisi kertonut sellaista, että ihmiset pyrkisivät sieltä pois.No painu Hel-vettiin sitten. Sinnehän sinä per-kele kuulut.
- PiiSami...
SamiA kirjoitti:
Mitään sellaista olennaista, mitä me emme jo tietäisi, ei ole olemassa, joten ei pitäisi vedota tietämättömyyteen. Se, että ihminen julistaa olevansa tietämätön, ei vielä tarkoita sitä, että tämä ei jo tietäisi. Viimeisellä tuomiolla ei ole yhtään tietämätöntä.
Ethän sinäkään tiedä, että luulosi ei ole todellisuutta. Vasta viimeisenä päivänäsi tajuat tämän, kun kuolet.
SamiA kirjoitti:
Sekin on varmasti totta, että Helvetistä ei haluta pois. En tunne yhtään helvettissä käynyttä, joka olisi kertonut sellaista, että ihmiset pyrkisivät sieltä pois.Näkemyksesi muistuttaa mielenkiintoisella tavalla Neil Gaimanin 90-luvulla kirjoitetun "Sandman" sarjakuvan näkemystä helvetistä. Kyseisessä klassikko-opuksessa eletään maailmassa, jossa kaikki uskomukset ovat totta (samanaikaisesti). Sarjakuvassa helvettiin menijät ovat juuri ihmisiä, jotka uskovat ansaitsevansa ikuisen kadotuksen ja rangaistuksen teoistaan. Vitsi on, että nuo onnettomat sielut ovat vapaita lähtemään milloin haluavat, mutta kukaan ei uskonsa vuoksi tiedosta tätä mahdollisuutta. Kun itse Lucifer tajuaa tämän, hän potkaisee kaikki ulos helvetistä, sulkee ovet, ja alkaa soittamaan pianoa Yhdysvaltalaisessa yökerhossa. Kaikki ulospotkaistut rupeavat riitelemään ja pyrkivät parhaansa mukaan päästä takaisin sisälle.
SamiA kirjoitti:
Sekin on varmasti totta, että Helvetistä ei haluta pois. En tunne yhtään helvettissä käynyttä, joka olisi kertonut sellaista, että ihmiset pyrkisivät sieltä pois.>>Sekin on varmasti totta, että Helvetistä ei haluta pois. En tunne yhtään helvettissä käynyttä, joka olisi kertonut sellaista, että ihmiset pyrkisivät sieltä pois.
- SamiA
SamiA kirjoitti:
Mitään sellaista olennaista, mitä me emme jo tietäisi, ei ole olemassa, joten ei pitäisi vedota tietämättömyyteen. Se, että ihminen julistaa olevansa tietämätön, ei vielä tarkoita sitä, että tämä ei jo tietäisi. Viimeisellä tuomiolla ei ole yhtään tietämätöntä.
Paremmin sanottuna, ne jotka ovat tämän maailman viisaita tietäjiä, eivät sitten tiedä mitään siinä vaiheessa, kun heihin sovelletaan kylvämisen- ja niittämisen lakia.
”En tiennyt, että tein väärin, joten te ette voi syyttää minua muusta kuin tietämättömyydestä”… - PiiSami...
SamiA kirjoitti:
Paremmin sanottuna, ne jotka ovat tämän maailman viisaita tietäjiä, eivät sitten tiedä mitään siinä vaiheessa, kun heihin sovelletaan kylvämisen- ja niittämisen lakia.
”En tiennyt, että tein väärin, joten te ette voi syyttää minua muusta kuin tietämättömyydestä”…Et edelleenkään tajua eläväsi luulojesi vallassa.
Todellisuus on toista ja se tappaa sinut. SamiA kirjoitti:
Jokainen, joka on Helvettiiin matkalla tietää, että on sinne matkalla."Tämä tieto on jo nyt meissä.
Jokainen, joka on Helvettiiin matkalla tietää, että on sinne matkalla."
Tämä ei varsinaisesti kuulu tämän ketjun aiheeseen. Mutta pikemmin omiin kokonaisvaltaisiin mielipiteisiisi.
"Tuon mukaan minäkin olen ateisti.
Koko vaellus on täynnä hetkiä, jona en usko: olen epäuskoinen, vaikka pitäisi olla uskovainen. Olen siis ateisti..."
Samiahan on jo aikamoinen rebelli kun uskaltaa olla uskomatta jumalaan. Mutta tietää mitä epäuskosta seuraa. Miten siis uskallat olla uskomatta?- totuuksia kehiin
SamiA kirjoitti:
Sekin on varmasti totta, että Helvetistä ei haluta pois. En tunne yhtään helvettissä käynyttä, joka olisi kertonut sellaista, että ihmiset pyrkisivät sieltä pois.
- 234rtg
Miksi vtussa sanelet käyttöoppaassi kirjoitettavaksi sellaisena aikana, jollon luku- ja kirjoitustaitoisia oli vain kourallinen ja annat myöhemmin mulkata, kääntää ja vääntää tuota opasta kulloisenkin mielipidejohtajan/-johtajien tarkoitusten, tulkintojen, mieltymysten ja tavoitteiden mukaiseksi?
- -s-
Voisitkos kertoa, miten SINÄ käsität sanaparin "vapaa tahto"?
- murhajumala
Mä kysyisin vaan: "zup dog? Nice to finally see you when it's too late"
- jep jep
hmm... aivan ensimmäisenä varmaan tulisi kysyttyä:
Ja mikä/kuka sinä olet"
(hyvähän se on varmistua kenen kaas on tekemisissä)
jos kyse olisi raamatun jumalasta, kysymys olisi luultavasti:
näetkö todella tarpeelliseksi antaa ikuinen rangaistus epäuskosta, jopa niille hyville ihmisille? Yksi "oikea" kysymys tuli mieleen: Voisinko vaihtaa pari sanaa sinun Luojasi kanssa?
- hoitoonohjaus
"mitäs ateistit sitten sanoisitte jumalalle jos hän onkin olemassa ja viimeisellä tuomiolla hänen eteensä joutuisitte."
Oletko harkinnut hakeutua hoitoon päässäsi olevan vakavan sairauden eli pirullisuuden vuoksi?Sanoisin jo nyt, että Jumala (monine versioineen) on maailmankaikkeuden onnistunein bluffi.
Kuoltuani en sano, enkä ajatte.
Uskovillekin suosittelen, että tehkää ja kokekaa nyt. Kuoltuasi se on liian myöhäistä.- EiKysyjäTieltäEksy
"Oletko harkinnut hakeutua hoitoon päässäsi olevan vakavan sairauden eli pirullisuuden vuoksi?"
No enpäs kyllä ole.
Minkälainen sairaus on tämä pirullisuus ja miten se minun aloituksessani ilmenee? - hoitoonohjaus
EiKysyjäTieltäEksy kirjoitti:
"Oletko harkinnut hakeutua hoitoon päässäsi olevan vakavan sairauden eli pirullisuuden vuoksi?"
No enpäs kyllä ole.
Minkälainen sairaus on tämä pirullisuus ja miten se minun aloituksessani ilmenee?"No enpäs kyllä ole.
Minkälainen sairaus on tämä pirullisuus ja miten se minun aloituksessani ilmenee?"
Eikö tarkoitus ollut esittää sille kuvitellulle Jumalalle tuo kysymys :O
Nyt kuitenkin otat sen henkilökohtaisena loukkauksena :O
Olet siis hölmö.
No niin taitaa olla se Jumalakin. Se vaan, että sitä nyt ei ainakaan ole,
joten ei sellainen voi olla hölmäkään. - EiKysyjäTieltäEksy
hoitoonohjaus kirjoitti:
"No enpäs kyllä ole.
Minkälainen sairaus on tämä pirullisuus ja miten se minun aloituksessani ilmenee?"
Eikö tarkoitus ollut esittää sille kuvitellulle Jumalalle tuo kysymys :O
Olet siis hölmö.
No niin taitaa olla se Jumalakin. Se vaan, että sitä nyt ei ainakaan ole,
joten ei sellainen voi olla hölmäkään."Eikö tarkoitus ollut esittää sille kuvitellulle Jumalalle tuo kysymys :O
Olet siis hölmö."
No voihan räkä, niin näköjään olen...
Jotenkin menin väsyksissäni tulkitsemaan tuon kysymyksen kommentiksi tekstistäni lainaamaasi pätkään.
Anteeksi älytön sekaannukseni.
- Epäjumalienkieltäjä
Yhtä lailla kristityiltä vosi kysyä, mitä he sanoisivat, jos kuoleman jälkeen he joutuisivat kahdeksankätisen norsupäisen jumaluuden johtamalle lajitteluasemalle, jossa heidän sieluaan sovitettaisiin uuteen asuinsijaan. Vaikkapa rotan sikiöön.
- EiKysyjäTieltäEksy
Totta kai voi, mutta vähän epäilen ettei kristityiltä saisi tuohon kysymykseen useimmilla uskonnot ja uskomukset palstoilla kovinkaan montaa vastausta, vaan lähinnä perusinttämistä tyyliin "tuollainen skenaario ei ole mahdollinen, koska ei ole olemassa muita kuin minun palvomani jumala".
- helatorstain ajatus
Uskovaisten toiveuni: että ei-uskovainen joutuu helvettiin. Se näyttää antavan kummasti voimia, että voi toivoa toiselle pahaa, kun omassa elämässä jokin mättää.
Ei-uskovaisena minulle on ollut jo ajat sitten selvää, että kun kuolet, minäni katoaa ja ruumiini maatuu tai poltetaan. Sen takia pyrin elämään elämäni nyt mahd. hyvin: nauttien, rakastaen ja auttaen niitä jotka tarvitsevat apua. jos sairastun, yritän parantua, en ajattele,että se on rangaistus pahoista teoistani. Minun taivaallani ei jumala seilaa ukkospilven tavoin tarkkailemassa eikä minun tarvitse lymyillä pensaissa.
- ---
Jos kerran loit ihmisen omaksi kuvaksesi, sinun täytyi jo sitä ennen olla tietoinen siitä että Eevalle omena maistuu. Siis jos olet se kaikkitietävä ja kaiken näkevä, kuten fanisi maan päällä väittävät? Miksi ihmeessä sitten käyttäydyt kuin pahainen kuspiäkakara ja vouhotat kostavasi kaiken sukupolvien taakse? Onko tuo nyt kaikentietävän, kaikkivoivan ja kaikennäkevän tyypin tyylistä toimintaa? Siis totta kai saat jumalana tehdä ihan mitä huvittaa, mutta haloo?
- ateismieiauta
Kannattais miettiä kenelle puhut. sinä --- olet Hänen Jalkojensa koroke! ja Helvetissä on valitettavasti paljon tilaa. Hän ei halua että kukaan sinne joutuu paitsi langenneet enkelit Lucifer ja sen kolleegat eli demonit ! mutta sen jälkeen kun tuli uusi liitto eli Jeesus kuoli ristillä ihmisten tekemien syntien puolesta. Ihmisille avautui mahdollisuus pelastua synnistä ja joka rikkoo ja hajottaa ihmistä!
On mahdollisuus pelastua ja saada ikuinen elämä mukavassa valoisassa paikassa Kuninkaaseen Jeesukseen Kristukseen uskomalla se on tarjolla myös Sinulle tänään ja sinulle joka luet tätä nyt!
mutta sinulla on valinnanvapaus ja vastuu valinnastasi joka maksaa koko ikuisuutesi jos valitset väärin.
Totuus on tiedossasi ja siitä saa lisää oppia koko ajan mutta jos ei kiinnosta niin itsepähän tiesi valitset.
Pilkka viha huutaminen raivoaminen kännääminen huoraaminen ,varastelu murhaaminen, raiskaaminen jne. edelleen eivät ole plus pisteitä taivas tiellä vaan syntiä leveällä tiellä joka vie helvettiin...tiedät sen syvällä sisimmässäsi mutta jos et halua kuunnella se on sinun valintasi! - ---
ateismieiauta kirjoitti:
Kannattais miettiä kenelle puhut. sinä --- olet Hänen Jalkojensa koroke! ja Helvetissä on valitettavasti paljon tilaa. Hän ei halua että kukaan sinne joutuu paitsi langenneet enkelit Lucifer ja sen kolleegat eli demonit ! mutta sen jälkeen kun tuli uusi liitto eli Jeesus kuoli ristillä ihmisten tekemien syntien puolesta. Ihmisille avautui mahdollisuus pelastua synnistä ja joka rikkoo ja hajottaa ihmistä!
On mahdollisuus pelastua ja saada ikuinen elämä mukavassa valoisassa paikassa Kuninkaaseen Jeesukseen Kristukseen uskomalla se on tarjolla myös Sinulle tänään ja sinulle joka luet tätä nyt!
mutta sinulla on valinnanvapaus ja vastuu valinnastasi joka maksaa koko ikuisuutesi jos valitset väärin.
Totuus on tiedossasi ja siitä saa lisää oppia koko ajan mutta jos ei kiinnosta niin itsepähän tiesi valitset.
Pilkka viha huutaminen raivoaminen kännääminen huoraaminen ,varastelu murhaaminen, raiskaaminen jne. edelleen eivät ole plus pisteitä taivas tiellä vaan syntiä leveällä tiellä joka vie helvettiin...tiedät sen syvällä sisimmässäsi mutta jos et halua kuunnella se on sinun valintasi!Sinä vaikutat niin umpihullulta, että jos elävässä elämässä kohtaisin, kiertäisin kaukaa. Älä enää koskaan kommentoi tekstejäni mitenkään.
- vaihda jumalaa
ateismieiauta kirjoitti:
Pilkka viha huutaminen raivoaminen kännääminen huoraaminen ,varastelu murhaaminen, raiskaaminen jne. edelleen eivät ole plus pisteitä taivas tiellä vaan syntiä leveällä tiellä joka vie helvettiin...tiedät sen syvällä sisimmässäsi mutta jos et halua kuunnella se on sinun valintasi!Hei nimimerkki ateismieiauta
Uskot väärään jumalaan, etkä siksi pelastu. Olet kuoleman oma!
Ei auta uskoa väärään jumalaan.
- bounod
Ukko ylijumallale sanoisin: "En tiedä uskonnostasi juuri mitään. Kerrotko lisää."
Odinille sanoisin: "Ei ollut sotia, joissa olisin voinut lunastaa paikkani Valhallassa"
Allahille tai Yahwehille (kristillinen jumala) sanoisin varmaan: "En tule koskaan kumartamaan taivaallista diktaattoria."
Anubis saisi kuulla: "Sydämeni on kevyt, joten Ammut ei minua vie."
Krishnalle (hindu) sanoisin: "Nirvana on hyvä bändi, mutta sellaista olotilaa en ole saavuttanut, joten reroll."
Zeus (kreikkalainen) saisi kuulla: "Oletko sattunut huomaamaan, että roomalaisilla on omassa uskonnossa paljoa samaa. Siis siinä vanhemmassa, ei tässä uudessa paavi hömpötyksessä"
Jupiter (roomalainen) saisi kuulla: "Jahas missäs suunnalla on Bacchus, tuo viinin ja juhlien jumala?"
Siltä varalta, että jumala olikin keiju lisätään sekin vielä tähän. Sanoisin: "Nyt v*ttu oikeesti..." - ___karkkivaras
Jos hyvät ja pahat teot olisivat tasapainossa, ja sitten se viimeisenä
punnittu nuoruudessa tehty karkkivarkaus saisi vaa´an niukasti kallistumaan syntien puolelle sanoisin Pyhälle Pietarille:
"S.aatana soikoon, pienestä se on kiinni taivaaseen pääsy / h.elvettiin joutuminen ! Keksi nyt p.erkele joku välimuoto näille ääripäille !" Vastaus aloitukseen
>>>mitäs ateistit sitten sanoisitte jumalalle jos hän onkin olemassa ja viimeisellä tuomiolla hänen eteensä joutuisitte.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1473181- 1082603
- 512571
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402238Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4822059- 1101901
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2521875Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91724Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151637Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1111508