Eli olen 17v poika joka täyttää tässä heinäkuussa 18v opiskelen lukiossa ja viimeinen vuosi siellä nyt kesän jälkeen.
Kova hinku olisi muuttaa pois, vanhemmilta en saa yhtään tukea ajokorttiin,autoon,asuntoon tai mihinkään eli saman tien voisin yksin asua.
Mutta koska olen opiskelija niin pystyykö sossu maksamaan vuokraa? vai pitäisikö olla työtön.
tililla runsaat 600e ja niillä pitäisi lähteä rakentamaan oma elämä, täksi kesäksi ei töitä saanut.
Eli jos muutan pystyykö sossu maksamaan opiskelijan vuokran ja mitä tukia voisin saada, pystynkö elättämään itseni?
pitäisi muuttaa
2
285
Vastaukset
- gsfgsdf
"Kova hinku olisi muuttaa pois, vanhemmilta en saa yhtään tukea ajokorttiin,autoon,asuntoon tai mihinkään eli saman tien voisin yksin asua."
Luuletko sitten saavasi nuo jutut sossusta jos asut pois vanhempien luota? Ei, et saa autoa tai muutakaan kivaa. Saatat ehkä saada sen verran rahaa, että saat ruokaa ja jonkun kämäsen luukun. Ja senkin (enimmäkseen) Kelasta opintotuen&asumislisän muodossa. Olisiko kuitenkin mukavampi pysyä kotona äidin ruuissa?
Kuinka pitkään muuten luulet työllistyväsi pelkillä yo-papereilla? Kuinka kauan viihdyt kaupan kassalla (tosin sinnekin hinkuaa jo niin paljon tradenomeja, ettei sinulla taida olla paljoa mahdollisuuksia)?
Niin, ja miten ihmeessä tämä kysymyksesi liittyy kiinteistöihin? Ajattelitko ihan talon ostaa sossun rahoilla? - .k..
Asumistukea voit saada parisataa, mutta ei se riitä edes vuokraan.
Kela katsoo vanhempien tulot ja ne pienentävät etuuksia.
Sossu ei kyllä maksa mitään opiskelijalle... kehottavat ottamaan opintolainaa tai pyytämään vanhemmilta avustusta.
Jos et saa työtä, niin tiukkaa tulee olemaan.
Tilillä olevarahasi riittä tuskin takuuvuokraan...
Omassa kämpässä alkaa tulla laskuja: sähkö, vesi, vakuutus, netti, ruuat....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2802898Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka482284Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1141723
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051654Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181- 551179