Mulla ois tossa n. 3kuukautta vanhat tupakantaimet kasvamassa, että niillä on vasta ehkä sentti mittaa. Onko kasvi oikasti näin pahuksen hiidas kasvamaan vai onko jokin vialla. Maaliskuussa eli melko aikaisin latettu kasvamaan, myös suurin osa toimista on kuollut. Kokemuksia ja vinkkejä, kiitos. Sori epäselvä teksti kännykällä kirjoitettu. :D
virginian tupakka taimi
5
396
Vastaukset
- poltinkarva
Minkälaiseen kasvualustaan kylvit ne tupakit? Ovatko ne aurinkoisella ikkunapaikalla? Yleensä kannattaa siemenet kylvää kaupan kylvö- multaan tai turpeeseen. Parvekekasvatusta varten kylvöön riittää (10-12 cm:n halkaisijaltaan) tavallinen musta muoviruukku. Kun siemenet ova taimettuneet, niin heti kaun vain näkee ja sorminäppäryys riittää, silloin taimet istutetaan eli koulitaan vahvempaan, varsinaiseen kasvualustaan. Taimet voi koulia matalaan laatikkoon. nätisti lomiriveihin.
- poltinkarva
Jatkoa. Jos taimikasvatus on on OK, niin syy tupakintaimien kitumiseen saattaa olla joku kasvitauti. Esimerkiksi tupakan mosaiikkivirus tarttuu hyvin helposti taimiin tupakoitsijan käsistä.
- viljelijälle
Jugurttipurkkeihin istutin ihan normaaliin kukkamultaan. taimien alkuvaiheessa eivät saaneet paljon valoa kun oli vasta maaliskuu ja kevät meni muutenkin vähän pitkäksi. siirretty vähän isompaan ruukkuun 1 senttisinä, mutta siiihen kasvu on sitten pysähtynyt, ne vain pikkuhiljaa kuihtuvat pois. :(
Kiitos vastauksestasi. :)- poltinkarva
Aina kun istuttaa kasveja erilaisin purkkeihin ja ruukkuhin, pitää tarkistaa, että päästävätkö ne kipot ja ruukut läpi valoa. Kasvien juuret tykkäävät elää ja kasvaa pimeässä. Kukkamulta ehkä liian vahvaa taimille. Itse sekoitan puutarhaturpeeseen hiekkaa, ja niin saan sopivaa kasvualustaa taimia varten.
- viljelijälle
Selvä, kiitos. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624282Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1541812Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141513Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351278Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681063- 56914
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.167829Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781