Syitä miksi olen ateisti:
Minun ei tarvitse niittää sitä, mitä olen elämäni aikana kylvänyt.
Pääsen kuin koira veräjästä ilman, että joutuisin edesvastuuseen teoista, joita tein elämäni aikana.
Voin ottaa elämästäni kaiken irti ilman, että minun tarvitsee huomioida muita ihmisiä.
Tänään otin taas uuden tatuoinnin, se kestää elämäni loppuun asti. Viikon päässä odottaa kaulatatuointi ja pari lävistystä, myöhemmin pohkeisiin tulee tulenlieskat ja kaulaan pääkalloja.
Kuoleman jälkeen lakkaan olemasta ja muutkin lakkaavat olemasta. Julistan tätä ilosanomaa lapsilleni ja lähimmäisilleni.
Minusta on mukavaa, että me kaikki lakkaamme olemasta. Tavallaan ammennan tästä tarkoituksettomuudesta iloa elämääni. Ei haittaa yhtään, vaikka lapseni naamat vääntyilevät. Julistan ilosanomaani elämäni loppuun asti. Pojan otin pois uskontotunnilta ja kielsin ankarasti opettajia suvivirren laulattamisesta koulun kevätjuhlassa.
Hyväksyn abortin, eutanasian ja kansanmurhaamiset, koska ne edesauttavat veljiäni ja sisariani kohti määränpäätä: kuolemaa.
Sitä parempi, mitä vähemmän täällä maapallolla on ihmisiä jakamassa luonnonvaroja. Kannatan ihmiselämän säännöstelyä kaikista päistä. Mitä vähemmän ihmisiä, sitä enemmän syötävää ja hyvinvointia jaettavaksi niille, jotka suhtautuvat elämään yhtä hyvin kuin minä.
Olen erittäin moraalinen ja empaattinen ihminen.
Tunnen suurta empatiaa ihmisiä kohtaan, mutta ymmärrän silti, että hyvinvointi ja elämä ei ole kaikkia varten.
Miksi olen ateisti
16
216
Vastaukset
- ...
Hihhulilla menee lujaa.
Aivan kuin SamiA - vain vähän enemmän empaattisempi.
- ateisti2
... Ja Jumalamme Jeesus Kristus loi meidät kaikki omaksi kuvakseen. Olemme kuin Jumala.
Toivoen avaaja. Tuollaisia ihmisiä ei ole, kuin elokuvissa ja fundamentalistien stereotypisessä mielessä.
- ateisti2
Ihminen on arvoton tässä suuressa kokonaisuudessa, joten ihmistä ei tarvitse pelastaa. Riittää, kun maapallo pelastuu.
- 1 + 2
"Ihminen on arvoton tässä suuressa kokonaisuudessa, joten ihmistä ei tarvitse pelastaa. Riittää, kun maapallo pelastuu."
Mitä tarkoitat tuolla maapallon pelastumisella?
Mehän tiedämme että se tuhoutuu. Vai kuulutko niihin, joille tuo ei ole vielä valjennut?
- jep jep
hmm... hassua miten erilaisia ateistit voivatkaan olla...
"Minun ei tarvitse niittää sitä, mitä olen elämäni aikana kylvänyt.
Pääsen kuin koira veräjästä ilman, että joutuisin edesvastuuseen teoista, joita tein elämäni aikana. "
en näe asiaa näin, itse näen että jos tekisin jotain ikävää, joutuisin vastaan siitä muille yhteisön jäsenille, en suinkaan pääsisi kuin koira veräjästä...
"Voin ottaa elämästäni kaiken irti ilman, että minun tarvitsee huomioida muita ihmisiä."
Itse ole huomannut että elämästä saa enemmän irti kun ottaa muut huomioon
"Tänään otin taas uuden tatuoinnin, se kestää elämäni loppuun asti. Viikon päässä odottaa kaulatatuointi ja pari lävistystä, myöhemmin pohkeisiin tulee tulenlieskat ja kaulaan pääkalloja. "
Itse en ole ymmärtänyt tatuointeja, enkä lävistyksiä... Tosin itsellä on tukan kasvatus operaatio menossa..
"Kuoleman jälkeen lakkaan olemasta ja muutkin lakkaavat olemasta."
niin ikävää kuin se on, niin näin se vain on...
"Julistan tätä ilosanomaa lapsilleni ja lähimmäisilleni.
Minusta on mukavaa, että me kaikki lakkaamme olemasta. Tavallaan ammennan tästä tarkoituksettomuudesta iloa elämääni."
Minusta kyseisessä asiassa ei ole mitään hyvää. Tosin rajoitettu elämä aina rajoittamattoman elämän voittaa, siinähän katoaa kaikki haaste ja mielenkiinto elämää kohtaan
"Ei haittaa yhtään, vaikka lapseni naamat vääntyilevät. Julistan ilosanomaani elämäni loppuun asti. Pojan otin pois uskontotunnilta ja kielsin ankarasti opettajia suvivirren laulattamisesta koulun kevätjuhlassa."
Minusta ei ole aiheuttamaan "lasten naaman vääntyilyä" . Itselläni ei ole lapsia, jos olisi, niin opettajan opetus medoteista riippuen päättelisin saisivatko lapseni olla kyseisellä tunnilla. Itselläni ei ole mitään suvivirttä vastaan, eikä liiemmin sen puolesta. Kaunis lauluhan se on, mutta voisi jotain muutakin kokeilla
"Hyväksyn abortin, eutanasian ja kansanmurhaamiset,"
Abortti ja eutnasia tilanteesta riippuen, kansanmurhaalle en keksi mitään syytä miksi tehdä moista.
"koska ne edesauttavat veljiäni ja sisariani kohti määränpäätä: kuolemaa."
Kuolema on sinusta elämän määränpää? minulle se on elää hyvä elämä.
"Sitä parempi, mitä vähemmän täällä maapallolla on ihmisiä jakamassa luonnonvaroja."
Ihmisten pitäisi vaan oppia säännösteelemään ja tosiaan jakamaan, ne luononvarat
"Kannatan ihmiselämän säännöstelyä kaikista päistä."
Itse en näe tässä mitään järkeä
"Mitä vähemmän ihmisiä, sitä enemmän syötävää ja hyvinvointia jaettavaksi niille, jotka suhtautuvat elämään yhtä hyvin kuin minä."
Jos saan suoraan sanoa, minusta sinulla ei ole hyvä suhtautuminen elämään... ennemmin pelottavan "hyvä" suhtautiminen kuolemaan...
(ps. en usko hetkeäkään että olisit ateisti, ennemmin veikkaan kristityn kirjoittamaksi stereotyypiaksi ateistista) - .............
Olen myös ateisti, siispä uhraan vuohia Saatanalle(vaikka en uskokaan saatanaan, mutta uskottelen näin uskovaisille aivan vittuilumielessä)
- solkkumuusia sulle
Ja eräs Kristitty ei mennyt armeijassa aamuhartauteen, mutta me muut jouduimme menemään. Ilmoitti syyksi ettei huvia ja huonon ilman > pakkasta.
Jumala siis järjesti huonon mielen ja EVVK kiiman ettei hihhuli mennyt? Niin hulllllu oli että saattoi itsensä ampumakieltoon kun ampui liki kapiaisen ja noh, on nyt melkein valmis lääkäri A-miehen paperein.
Vitun ääliö, on tässä tapukssa Jumala - Mitä helvettiä tekee hullullä lääkärillä, kun
jalkansa katkaiseetkin juoksevat ulos sairaalasta, ihan vain omaksi parhaakseen välttyäkseen pahalta (lääkärin vastaanotolta) Miksi minä puolestani olen ateisti?
Koska en usko jumaliin.
Ei siihen sen enenpää tarvita.
Miksi en sitten ole muita hyväksikäyttävä itsekäs hirviö, joka saa aidon onnen vain muiden kärsimyksestä?
Siksi, että olen vain tavallinen ihminen, joka ymmärtää vastuunsa ja nauttii yhteisöllisyydestä, ystävistä ja läheisistä. Haluan tuottaa hyvää ja saada hyvää, ihan ilman että jonkun pitää käskeä minua moraalisuuteen. Moraali löytyy minun sisältäni, ei itseni ulkopuolelta.
Tiedostan myös sen, että hyvinvointini on pois vähäosaisten lajitoverieni lautaselta köyhemmissä yhteiskunnissa. Yritän antaa liiastani edes jotain myös heille, mutta en tietenkään yllä edes lähelle sitä, mitä Jeesus edellyttää seuraajiltaan: Luuk 14:33.- lähimmäisenrakkaus
Niin, Jeesus sanoi jo aikanaan, ettei ihminen elä ainoastaan leivästä. Hän oletti että ihmiset huolehtivat siitä, että kukaan ei elä nälässä. Se on vähintä mitä kristitty voi tehdä. Vaikka aika monet sen näyttävät unohtaneen kokonaan. Varsinkin uskolla toisia hutkivat uskovaiset.
- Helmiä sioille
Ihminen on uskovainen tai ateisti vain siitä syystä ettei tiedä paremmasta...
- 1 + 2
"hminen on uskovainen tai ateisti vain siitä syystä ettei tiedä paremmasta... "
Joo-joo - ja sinä kuvittelet tietäväsi. Ok, kunhan et kuvittele ymmärtäväsi.
- Oikeudenmukaista
Tästä ketjusta on näköjään kadonnut eli poistettu ne hihhulin viestit, jossa tämä päivitteli avauksen "ateistia" tajuamatta ollenkaan, että kyseessä on trolli.
No eihän uskiksen käsityskyvyllä mitään tietysti voikaan tajuta.
Mutta väännetäänpä tuosta vastine:
"Minä olen uskova, koska olen tykännyt tappaa paljon ihmisiä ja pyörittää armotonta rikollisliigaa. Olen ottanut elämästä kaiken irti, enkä ole koskaan huomioinut muita ihmisiä. Olen täysin moraaliton ja epäempaattinen ihminen. Mutta koska en halua joutua vastuuseen teoistani, ryhdynkin uskovaksi ja saan kaiken tuon anteeksi ja pääsen taivaan ikuisiin iloihin karkeloimaan. Pääsen kuin koira veräjästä ilman, että joutuisin edesvastuuseen teoista, joita tein elämäni aikana".
- Terv. Lauri "Late" Johansson. Kommentti aloitukseen
Uskovainen aloittaja nikillä ateisti2 niputti aika hyvin kaikki ne uskovien piirissä vellovat "varmat_tiedot", mitä uskovien stereotyyppiseen ateistiin kuuluu, mutta ainakin ateistin vasemmistolainen poliittinen asenne ja vapaan seksin suosiminen unohtui.
Olepa tarkempana ensi kerralla, nikki ateisti2.- Apo-Calypso
Miksi olen ateisti?
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/943020_573875622664836_23775380_n.jpg
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453096- 1082523
- 512511
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402178Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4721810Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2461791- 1041761
Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91634Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151577R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi231407