TSI:n jakoketjuongelma ei ole vielä ratkennut?

adsfadfsdafs

Lainaan tekstin toisaalta (alla). Eikös tuo tarkoita sitä, että TSI-moottoreiden jakoketjuongelmaa ei ole vielä korjattu? (eikä korjaannu)


Kyseisen moottorin jakopäässä ei ole muuta kuin hydraulinen eli öljynpaineella toimiva kiristin. Ei siis minkäänlaista räikkää tai jousta, joka pitäisi ketjun kireänä jos öljynpaine ei syystä tai toisesta työtä ole vielä tekemässä. Koska sama moottori myös syö öljyä on öljy usein huoltovälin aikana lähellä minimi tasoa ja kun sitten pakkasaamuna auto käynnistetään ja annetaan vähän kaasua niin jako hyppää kun ei jähmeä öljy ole vielä kerinnyt ketjua kiristämään. Yleensä moottoritekniikassa hydraulinen ketjunkiristin vain kiristää ketjua koko ajan tiukemmalle ja "räikkä" sitten estää löystymisen tai vastaavasti on ihan mekaaninen jousi apuna tekemässä esikiristyksen mutta tässä se unohtui.

37

2356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ketjunpolttaja

      Onhan se ratkennut. Uusissa pannuissa ei ole jakoketjua.

      • Kaippa ne vaihdettii

        Vaihdettiinko vanhoihin TSI-moottoreihin ketjujen tilalle hihnat myöskin?


      • romut pois jaloista
        Kaippa ne vaihdettii kirjoitti:

        Vaihdettiinko vanhoihin TSI-moottoreihin ketjujen tilalle hihnat myöskin?

        Vanhathan joutaa paalaimeen.


      • 2+4
        romut pois jaloista kirjoitti:

        Vanhathan joutaa paalaimeen.

        Heh joo, parin vuoden ikäiset vaginalaiset.


    • tsiih

      Eikä ratkea jos käytetään samoja osia.

      • tsi dsg pum

        Tämä on jääkylmä totuus, sanois Karpo


    • asdfadsfdsf

      Tämän mukaan ei ainakaan vielä vuonna 2011 oltu ongelmaa korjattu:
      http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.0

      Lainaan tekstistä: "VW:n mukaan ketju kestää koko moottorin eliniän". Väite ei taida olla aivan tarkka, pitäisi olla:: "Ketju kestää muutamia kymmeniä sekunnin osia vähemmän kuin mikä on moottorin elinikä".


      Hehe.

    • adsfads
      • asdfadsfsadfd

        Ja vielä tämä: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=9217.0
        josta lainaus alla

        ***************************


        Tietyissä Volkswagenin ensimmäisen sukupolven kaksoisahdetuissa 1,4 TSI -moottoreissa on ilmennyt jakoketjun venymistä.
        Valmistaja on parantanut jakoketjua, joten uudet jakoketjut ovat kestävämpiä kuin aiemmin käytössä olleet.

        Kyseista kaksoisahdettua moottorityyppiä ei ole käytetty Audissa, joten tietojemme mukaan Audin TFSI-moottoreissa ei ole esiintynyt jakoketjuongelmia.

        1535 on valmistajan auton osien koodituksen mukainen numerokoodi, joka tarkoittaa jakoketjua. 0018 on vikalajin koodi, 0018 = irronnut, kulunut, löysä. FGW tarkoittaa suomalaista takuuajan jälkeistä korvausta korjauskustannuksiin.

        Tietyssä 1,2 TSI-moottorin valmistuserässä on ollut viallinen ketju, josta syystä valmistaja on ohjeistanut vaihtamaan uudet jakoketjut kyseiseen autoerään seuraavan korjaamokäynnin yhteydessä.


    • asdfdas

      vaikuttaa siltä, että vw ei yritäkään korjata ongelmaa uudempiin moottreihinsa. Onko niin, että mottorityypin pitää vaihtua, ennen kuin ongelma on korjattu?

      Volkkarissa renkaat kestävät pidempään kuin jakoketju.

    • Saabi 99

      oli öljyllä toimiva jakoketjunkirstin kesti 0.5milj.km. sitten heitettiin uudet hilut jokopäähän.

      • dfafdasf

        Jos Saabilla kestää niin miksi volkkarilla ei?


    • Mazda 3 hyvä

      Ei ole totta!!! vaihtamassa autoa ! mikä ihme ettei enää osata tehdä jakopäätä autoon! uuden golfin olisi n ostanut 1.2tsi. vanhan mazdani 3 on kestänyt jo 188tkm mutt avaihdan uuteen autoon nyt. taidan ostaa koreanpoikien 130 1,6 koneisena. Siitä autosta ei ole moitteita tullut vaan pelkästään hyviä lausuntoja ja en nyt tarkoita essonbaari turhakkeita vaan oikeit aautolehtiä ja toimittajien lausuntoja ne tietää. Golf olisi ollut hieman parempoi ajettava vaan mutta en pommeja osta vaan toimivan auton mutt aaika halvan . Haluan ajaa eri merkillä vaihteeksi.

    • 440

      Mielenkiintoista. Kun Ladaan vaihtoi hydraulisen ketjunkiristäjän, ketjun kestoikä nelinkertaistui.

    • Läntinen

      Hys, ettekös te tiedä että VAGlandiassa ei näistä asioista saa kirjoittaa.

    • Oyutta

      Ilmeisesti sitten ei ole ratkennut, vaan kiristinongelma on edelleen todellinen.

      Toinenhan ongelma oli niissä ketjuissa itsessään. Tehty viallisella toolssilla ja siitä jäänyt ketjuun sen pilalle möyhääviä purseita. Tämä ongelma lienee historiaa, näin olen ainakin käsittänyt....

      • tuomo6

        Paremmissa automerkeissä on hydraulisen kiristimen lisäksi aina jousi varmistamassa ketjun kireyden. Vag ei kuuluu tähän kastiin.


      • hohoho_
        tuomo6 kirjoitti:

        Paremmissa automerkeissä on hydraulisen kiristimen lisäksi aina jousi varmistamassa ketjun kireyden. Vag ei kuuluu tähän kastiin.

        Kiristin olisi maksanu euron. Ei ollut varaa laittaa.


    • ketjuko

      Koettakaapa keksiä jostakin jakoketjuongelma vw-autoon, joka on valmistettu vuonna 2012 tai jälkeenpäin.Semmoisia ei oikein löydy. Vuosimalleissa 2011 ja aikaisemmin jotain tapauksia näkyy olevan,. Mutta onko se kovin yleistä? Jos yksi on ei se tarkoita, että kaikissa on.

      • ei vielä

        2012 ja 2013 ongelmat tulevat tänä tai ensi vuonna.


      • Tuomo6
        ei vielä kirjoitti:

        2012 ja 2013 ongelmat tulevat tänä tai ensi vuonna.

        Niitä odotellessa ajellaan muilla merkeillä ihan varmuuden vuoksi.


      • varmat merkit
        Tuomo6 kirjoitti:

        Niitä odotellessa ajellaan muilla merkeillä ihan varmuuden vuoksi.

        Tuota sanoisin järkivalinnaksi.


    • harmittaa stn

      Tulee vain sääli vanhempien vokkeloiden omistajia.
      Eivät saa vaihdossa mitään,kun kukaan ei uskalla ostaa niitä rakkineita.

    • rellupösösitukka

      Jakopään hihna ketsju on 1 sijalla kun valitsen auton

      Sitten kun tosipaikka tulee ja on kaivettava kuvetta

      Vw malleista olen ajatellu huom vain ajatellut uppia
      ja trasportteria olen jopa rakennellut sen sivuilla . joskus ajattelin että jos se ketju ei niin tärkeä olekkaan

      Volvo
      volvoissa on useassa kuminauha ketjun paikalla ja kerra jäin tielle kun kaverin v40 sesää vm 1996 kuminauhakatkesi ja teki moottoriin tuhoja, -takuuseen meni vaikka oli oli muistaakseni yli takuuajan.

      jaguar
      en muuten tiedä onko niisssä ketju vai kumi siis bensakoniessa uusissa. halvin malli kiinnostaa , mutta vihainen vanhahtava hyny keulassa ei oikein iske, jos ilman sais niin ottasin.

    • kolmoskalja

      On se ratkennut, kaikki vialliset autot on myyty jo VW:n hihnalta.

      • C4 :lla

        Vokkelon huippuherkkä hajoamaan on vielä 2 massavauhtipyörä. Vaihto töineen 2500€.
        Vagia vaan kaikki ostamaan!!

        SITÄ SAAT MITÄ TILAAT..


      • osssss
        C4 :lla kirjoitti:

        Vokkelon huippuherkkä hajoamaan on vielä 2 massavauhtipyörä. Vaihto töineen 2500€.
        Vagia vaan kaikki ostamaan!!

        SITÄ SAAT MITÄ TILAAT..

        Vielä saa uutta skodaa ainakin ketjulla jos välttämättä haluaa konsernipommin alle-rapid.


    • fdgdsfa
      • vaikka ranskasta

        Ongelman välttää helposti ostamalla minkä tahansa muun merkkisen auton


      • opo00
        vaikka ranskasta kirjoitti:

        Ongelman välttää helposti ostamalla minkä tahansa muun merkkisen auton

        Ostakaa Pösö 508 tosi mahtava ajaa ja kestää.....................


    • voew voew
      • virheinvestointi

        Kun suunnittelu ja sen myötä rakenne on onneton, niin korjausta ei tule ennenkuin tuo kone poistuu markkinoilta kokonaan.
        VW-tyyliin ostaja maksaa kunnostuksen, tuhansia euroja.


    • vakiinat

      Miks ratkeaisi, kun pässit ostavat kuitenkin.

    • TSI

      Täältä lohtua VW ..TSI ja TSG Faneille....

      Laittakaa nettiin; VW salainen kirje. Siitä selviää että asiakaan ei tartte maksaa jakoketjusta olevaa remonttia. Meillä Golf 2011 1,6 TSI moottori ekaketjun korjaus 31 000km kohdalla takuuseen...Seuraava 70 00 km ja ketju hyppäsi rattaalta yli korjaus 3000€ kokonaan tehtaan laskuun. Vein tuon kirjeen ja kysyin miten tehdään. Alussa oli hinta 3000€ sitten puolet ja kirjeellä 0€.
      Kysyin asentajalta kun hän korjasi mitä tälle pitää tehdä? Vaihtakaa äkkiä pois ongelmat seuraavalle. Ei meinannut kelvata kellekään oikealla hinnalla. Onneksi ei ollut TSG vaihteisto! Sitten olisi ollut mahdoton vaihtaa mihinkään. Merkki vaihtui ja EI koskaan TSI tai TSB merkinnällä olevaa Vipusta!

    • hehkulamppuhuijausVW

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7615
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4203
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3695
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3180
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      64
      2541
    7. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2398
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51
      2368
    9. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40
      2339
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2276
    Aihe