Lainaan tekstin toisaalta (alla). Eikös tuo tarkoita sitä, että TSI-moottoreiden jakoketjuongelmaa ei ole vielä korjattu? (eikä korjaannu)
Kyseisen moottorin jakopäässä ei ole muuta kuin hydraulinen eli öljynpaineella toimiva kiristin. Ei siis minkäänlaista räikkää tai jousta, joka pitäisi ketjun kireänä jos öljynpaine ei syystä tai toisesta työtä ole vielä tekemässä. Koska sama moottori myös syö öljyä on öljy usein huoltovälin aikana lähellä minimi tasoa ja kun sitten pakkasaamuna auto käynnistetään ja annetaan vähän kaasua niin jako hyppää kun ei jähmeä öljy ole vielä kerinnyt ketjua kiristämään. Yleensä moottoritekniikassa hydraulinen ketjunkiristin vain kiristää ketjua koko ajan tiukemmalle ja "räikkä" sitten estää löystymisen tai vastaavasti on ihan mekaaninen jousi apuna tekemässä esikiristyksen mutta tässä se unohtui.
TSI:n jakoketjuongelma ei ole vielä ratkennut?
37
2259
Vastaukset
- Ketjunpolttaja
Onhan se ratkennut. Uusissa pannuissa ei ole jakoketjua.
- Kaippa ne vaihdettii
Vaihdettiinko vanhoihin TSI-moottoreihin ketjujen tilalle hihnat myöskin?
- romut pois jaloista
Kaippa ne vaihdettii kirjoitti:
Vaihdettiinko vanhoihin TSI-moottoreihin ketjujen tilalle hihnat myöskin?
Vanhathan joutaa paalaimeen.
- 2+4
romut pois jaloista kirjoitti:
Vanhathan joutaa paalaimeen.
Heh joo, parin vuoden ikäiset vaginalaiset.
- tsiih
Eikä ratkea jos käytetään samoja osia.
- tsi dsg pum
Tämä on jääkylmä totuus, sanois Karpo
- asdfadsfdsf
Tämän mukaan ei ainakaan vielä vuonna 2011 oltu ongelmaa korjattu:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.0
Lainaan tekstistä: "VW:n mukaan ketju kestää koko moottorin eliniän". Väite ei taida olla aivan tarkka, pitäisi olla:: "Ketju kestää muutamia kymmeniä sekunnin osia vähemmän kuin mikä on moottorin elinikä".
Hehe. - adsfads
Laitetaas tämä vielä: http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/volkswagenin-jakoketjuongelmat
- asdfadsfsadfd
Ja vielä tämä: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=9217.0
josta lainaus alla
***************************
Tietyissä Volkswagenin ensimmäisen sukupolven kaksoisahdetuissa 1,4 TSI -moottoreissa on ilmennyt jakoketjun venymistä.
Valmistaja on parantanut jakoketjua, joten uudet jakoketjut ovat kestävämpiä kuin aiemmin käytössä olleet.
Kyseista kaksoisahdettua moottorityyppiä ei ole käytetty Audissa, joten tietojemme mukaan Audin TFSI-moottoreissa ei ole esiintynyt jakoketjuongelmia.
1535 on valmistajan auton osien koodituksen mukainen numerokoodi, joka tarkoittaa jakoketjua. 0018 on vikalajin koodi, 0018 = irronnut, kulunut, löysä. FGW tarkoittaa suomalaista takuuajan jälkeistä korvausta korjauskustannuksiin.
Tietyssä 1,2 TSI-moottorin valmistuserässä on ollut viallinen ketju, josta syystä valmistaja on ohjeistanut vaihtamaan uudet jakoketjut kyseiseen autoerään seuraavan korjaamokäynnin yhteydessä.
- asdfdas
vaikuttaa siltä, että vw ei yritäkään korjata ongelmaa uudempiin moottreihinsa. Onko niin, että mottorityypin pitää vaihtua, ennen kuin ongelma on korjattu?
Volkkarissa renkaat kestävät pidempään kuin jakoketju. - Saabi 99
oli öljyllä toimiva jakoketjunkirstin kesti 0.5milj.km. sitten heitettiin uudet hilut jokopäähän.
- dfafdasf
Jos Saabilla kestää niin miksi volkkarilla ei?
- Mazda 3 hyvä
Ei ole totta!!! vaihtamassa autoa ! mikä ihme ettei enää osata tehdä jakopäätä autoon! uuden golfin olisi n ostanut 1.2tsi. vanhan mazdani 3 on kestänyt jo 188tkm mutt avaihdan uuteen autoon nyt. taidan ostaa koreanpoikien 130 1,6 koneisena. Siitä autosta ei ole moitteita tullut vaan pelkästään hyviä lausuntoja ja en nyt tarkoita essonbaari turhakkeita vaan oikeit aautolehtiä ja toimittajien lausuntoja ne tietää. Golf olisi ollut hieman parempoi ajettava vaan mutta en pommeja osta vaan toimivan auton mutt aaika halvan . Haluan ajaa eri merkillä vaihteeksi.
- 440
Mielenkiintoista. Kun Ladaan vaihtoi hydraulisen ketjunkiristäjän, ketjun kestoikä nelinkertaistui.
- Läntinen
Hys, ettekös te tiedä että VAGlandiassa ei näistä asioista saa kirjoittaa.
- Oyutta
Ilmeisesti sitten ei ole ratkennut, vaan kiristinongelma on edelleen todellinen.
Toinenhan ongelma oli niissä ketjuissa itsessään. Tehty viallisella toolssilla ja siitä jäänyt ketjuun sen pilalle möyhääviä purseita. Tämä ongelma lienee historiaa, näin olen ainakin käsittänyt....- tuomo6
Paremmissa automerkeissä on hydraulisen kiristimen lisäksi aina jousi varmistamassa ketjun kireyden. Vag ei kuuluu tähän kastiin.
- hohoho_
tuomo6 kirjoitti:
Paremmissa automerkeissä on hydraulisen kiristimen lisäksi aina jousi varmistamassa ketjun kireyden. Vag ei kuuluu tähän kastiin.
Kiristin olisi maksanu euron. Ei ollut varaa laittaa.
- ketjuko
Koettakaapa keksiä jostakin jakoketjuongelma vw-autoon, joka on valmistettu vuonna 2012 tai jälkeenpäin.Semmoisia ei oikein löydy. Vuosimalleissa 2011 ja aikaisemmin jotain tapauksia näkyy olevan,. Mutta onko se kovin yleistä? Jos yksi on ei se tarkoita, että kaikissa on.
- ei vielä
2012 ja 2013 ongelmat tulevat tänä tai ensi vuonna.
- Tuomo6
ei vielä kirjoitti:
2012 ja 2013 ongelmat tulevat tänä tai ensi vuonna.
Niitä odotellessa ajellaan muilla merkeillä ihan varmuuden vuoksi.
- varmat merkit
Tuomo6 kirjoitti:
Niitä odotellessa ajellaan muilla merkeillä ihan varmuuden vuoksi.
Tuota sanoisin järkivalinnaksi.
- harmittaa stn
Tulee vain sääli vanhempien vokkeloiden omistajia.
Eivät saa vaihdossa mitään,kun kukaan ei uskalla ostaa niitä rakkineita. - rellupösösitukka
Jakopään hihna ketsju on 1 sijalla kun valitsen auton
Sitten kun tosipaikka tulee ja on kaivettava kuvetta
Vw malleista olen ajatellu huom vain ajatellut uppia
ja trasportteria olen jopa rakennellut sen sivuilla . joskus ajattelin että jos se ketju ei niin tärkeä olekkaan
Volvo
volvoissa on useassa kuminauha ketjun paikalla ja kerra jäin tielle kun kaverin v40 sesää vm 1996 kuminauhakatkesi ja teki moottoriin tuhoja, -takuuseen meni vaikka oli oli muistaakseni yli takuuajan.
jaguar
en muuten tiedä onko niisssä ketju vai kumi siis bensakoniessa uusissa. halvin malli kiinnostaa , mutta vihainen vanhahtava hyny keulassa ei oikein iske, jos ilman sais niin ottasin. - kolmoskalja
On se ratkennut, kaikki vialliset autot on myyty jo VW:n hihnalta.
- C4 :lla
Vokkelon huippuherkkä hajoamaan on vielä 2 massavauhtipyörä. Vaihto töineen 2500€.
Vagia vaan kaikki ostamaan!!
SITÄ SAAT MITÄ TILAAT.. - osssss
C4 :lla kirjoitti:
Vokkelon huippuherkkä hajoamaan on vielä 2 massavauhtipyörä. Vaihto töineen 2500€.
Vagia vaan kaikki ostamaan!!
SITÄ SAAT MITÄ TILAAT..Vielä saa uutta skodaa ainakin ketjulla jos välttämättä haluaa konsernipommin alle-rapid.
- fdgdsfa
Skoda-palstalla ketju-keskustelua http://keskustelu.suomi24.fi/node/11302907
Dsg-ongelman voi välttää kun ostaa manuaalivaihteisen, mutta ketjuongelmaa on vaikeaa välttää.- vaikka ranskasta
Ongelman välttää helposti ostamalla minkä tahansa muun merkkisen auton
- opo00
vaikka ranskasta kirjoitti:
Ongelman välttää helposti ostamalla minkä tahansa muun merkkisen auton
Ostakaa Pösö 508 tosi mahtava ajaa ja kestää.....................
- voew voew
No ei ole ratkennut
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11552649- virheinvestointi
Kun suunnittelu ja sen myötä rakenne on onneton, niin korjausta ei tule ennenkuin tuo kone poistuu markkinoilta kokonaan.
VW-tyyliin ostaja maksaa kunnostuksen, tuhansia euroja.
- vakiinat
Miks ratkeaisi, kun pässit ostavat kuitenkin.
- TSI
Täältä lohtua VW ..TSI ja TSG Faneille....
Laittakaa nettiin; VW salainen kirje. Siitä selviää että asiakaan ei tartte maksaa jakoketjusta olevaa remonttia. Meillä Golf 2011 1,6 TSI moottori ekaketjun korjaus 31 000km kohdalla takuuseen...Seuraava 70 00 km ja ketju hyppäsi rattaalta yli korjaus 3000€ kokonaan tehtaan laskuun. Vein tuon kirjeen ja kysyin miten tehdään. Alussa oli hinta 3000€ sitten puolet ja kirjeellä 0€.
Kysyin asentajalta kun hän korjasi mitä tälle pitää tehdä? Vaihtakaa äkkiä pois ongelmat seuraavalle. Ei meinannut kelvata kellekään oikealla hinnalla. Onneksi ei ollut TSG vaihteisto! Sitten olisi ollut mahdoton vaihtaa mihinkään. Merkki vaihtui ja EI koskaan TSI tai TSB merkinnällä olevaa Vipusta!- seataudiskodaVWsama
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284
http://www.moottorihiomo.fi/moottorin-oljynkulutus.html
Ja tuohon DSG remontti päälle 4000e-on lysti ajella audilla
- hehkulamppuhuijausVW
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/ruotsalaislehti-tylyttaa-volkswagenia-jakoketju-helvetista/3ng3yC2u
korvaako Ruotsissa koko lystin valmista-tehdasvikaahan tuo- eikestäkäyttöäVWaudi
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vwn-jakoketjukohu-kiihtyy-ruotsissa---ongelma-autot-listattu/dcA8uLdq
ei kestä mikään VWaudiskodaseatporsse
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581321Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491155- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?207990Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18956- 42889
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875