TSI:n jakoketjuongelma ei ole vielä ratkennut?

adsfadfsdafs

Lainaan tekstin toisaalta (alla). Eikös tuo tarkoita sitä, että TSI-moottoreiden jakoketjuongelmaa ei ole vielä korjattu? (eikä korjaannu)


Kyseisen moottorin jakopäässä ei ole muuta kuin hydraulinen eli öljynpaineella toimiva kiristin. Ei siis minkäänlaista räikkää tai jousta, joka pitäisi ketjun kireänä jos öljynpaine ei syystä tai toisesta työtä ole vielä tekemässä. Koska sama moottori myös syö öljyä on öljy usein huoltovälin aikana lähellä minimi tasoa ja kun sitten pakkasaamuna auto käynnistetään ja annetaan vähän kaasua niin jako hyppää kun ei jähmeä öljy ole vielä kerinnyt ketjua kiristämään. Yleensä moottoritekniikassa hydraulinen ketjunkiristin vain kiristää ketjua koko ajan tiukemmalle ja "räikkä" sitten estää löystymisen tai vastaavasti on ihan mekaaninen jousi apuna tekemässä esikiristyksen mutta tässä se unohtui.

37

2130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ketjunpolttaja

      Onhan se ratkennut. Uusissa pannuissa ei ole jakoketjua.

      • Kaippa ne vaihdettii

        Vaihdettiinko vanhoihin TSI-moottoreihin ketjujen tilalle hihnat myöskin?


      • romut pois jaloista
        Kaippa ne vaihdettii kirjoitti:

        Vaihdettiinko vanhoihin TSI-moottoreihin ketjujen tilalle hihnat myöskin?

        Vanhathan joutaa paalaimeen.


      • 2+4
        romut pois jaloista kirjoitti:

        Vanhathan joutaa paalaimeen.

        Heh joo, parin vuoden ikäiset vaginalaiset.


    • tsiih

      Eikä ratkea jos käytetään samoja osia.

      • tsi dsg pum

        Tämä on jääkylmä totuus, sanois Karpo


    • asdfadsfdsf

      Tämän mukaan ei ainakaan vielä vuonna 2011 oltu ongelmaa korjattu:
      http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.0

      Lainaan tekstistä: "VW:n mukaan ketju kestää koko moottorin eliniän". Väite ei taida olla aivan tarkka, pitäisi olla:: "Ketju kestää muutamia kymmeniä sekunnin osia vähemmän kuin mikä on moottorin elinikä".


      Hehe.

    • adsfads
      • asdfadsfsadfd

        Ja vielä tämä: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=9217.0
        josta lainaus alla

        ***************************


        Tietyissä Volkswagenin ensimmäisen sukupolven kaksoisahdetuissa 1,4 TSI -moottoreissa on ilmennyt jakoketjun venymistä.
        Valmistaja on parantanut jakoketjua, joten uudet jakoketjut ovat kestävämpiä kuin aiemmin käytössä olleet.

        Kyseista kaksoisahdettua moottorityyppiä ei ole käytetty Audissa, joten tietojemme mukaan Audin TFSI-moottoreissa ei ole esiintynyt jakoketjuongelmia.

        1535 on valmistajan auton osien koodituksen mukainen numerokoodi, joka tarkoittaa jakoketjua. 0018 on vikalajin koodi, 0018 = irronnut, kulunut, löysä. FGW tarkoittaa suomalaista takuuajan jälkeistä korvausta korjauskustannuksiin.

        Tietyssä 1,2 TSI-moottorin valmistuserässä on ollut viallinen ketju, josta syystä valmistaja on ohjeistanut vaihtamaan uudet jakoketjut kyseiseen autoerään seuraavan korjaamokäynnin yhteydessä.


    • asdfdas

      vaikuttaa siltä, että vw ei yritäkään korjata ongelmaa uudempiin moottreihinsa. Onko niin, että mottorityypin pitää vaihtua, ennen kuin ongelma on korjattu?

      Volkkarissa renkaat kestävät pidempään kuin jakoketju.

    • Saabi 99

      oli öljyllä toimiva jakoketjunkirstin kesti 0.5milj.km. sitten heitettiin uudet hilut jokopäähän.

      • dfafdasf

        Jos Saabilla kestää niin miksi volkkarilla ei?


    • Mazda 3 hyvä

      Ei ole totta!!! vaihtamassa autoa ! mikä ihme ettei enää osata tehdä jakopäätä autoon! uuden golfin olisi n ostanut 1.2tsi. vanhan mazdani 3 on kestänyt jo 188tkm mutt avaihdan uuteen autoon nyt. taidan ostaa koreanpoikien 130 1,6 koneisena. Siitä autosta ei ole moitteita tullut vaan pelkästään hyviä lausuntoja ja en nyt tarkoita essonbaari turhakkeita vaan oikeit aautolehtiä ja toimittajien lausuntoja ne tietää. Golf olisi ollut hieman parempoi ajettava vaan mutta en pommeja osta vaan toimivan auton mutt aaika halvan . Haluan ajaa eri merkillä vaihteeksi.

    • 440

      Mielenkiintoista. Kun Ladaan vaihtoi hydraulisen ketjunkiristäjän, ketjun kestoikä nelinkertaistui.

    • Läntinen

      Hys, ettekös te tiedä että VAGlandiassa ei näistä asioista saa kirjoittaa.

    • Oyutta

      Ilmeisesti sitten ei ole ratkennut, vaan kiristinongelma on edelleen todellinen.

      Toinenhan ongelma oli niissä ketjuissa itsessään. Tehty viallisella toolssilla ja siitä jäänyt ketjuun sen pilalle möyhääviä purseita. Tämä ongelma lienee historiaa, näin olen ainakin käsittänyt....

      • tuomo6

        Paremmissa automerkeissä on hydraulisen kiristimen lisäksi aina jousi varmistamassa ketjun kireyden. Vag ei kuuluu tähän kastiin.


      • hohoho_
        tuomo6 kirjoitti:

        Paremmissa automerkeissä on hydraulisen kiristimen lisäksi aina jousi varmistamassa ketjun kireyden. Vag ei kuuluu tähän kastiin.

        Kiristin olisi maksanu euron. Ei ollut varaa laittaa.


    • ketjuko

      Koettakaapa keksiä jostakin jakoketjuongelma vw-autoon, joka on valmistettu vuonna 2012 tai jälkeenpäin.Semmoisia ei oikein löydy. Vuosimalleissa 2011 ja aikaisemmin jotain tapauksia näkyy olevan,. Mutta onko se kovin yleistä? Jos yksi on ei se tarkoita, että kaikissa on.

      • ei vielä

        2012 ja 2013 ongelmat tulevat tänä tai ensi vuonna.


      • Tuomo6
        ei vielä kirjoitti:

        2012 ja 2013 ongelmat tulevat tänä tai ensi vuonna.

        Niitä odotellessa ajellaan muilla merkeillä ihan varmuuden vuoksi.


      • varmat merkit
        Tuomo6 kirjoitti:

        Niitä odotellessa ajellaan muilla merkeillä ihan varmuuden vuoksi.

        Tuota sanoisin järkivalinnaksi.


    • harmittaa stn

      Tulee vain sääli vanhempien vokkeloiden omistajia.
      Eivät saa vaihdossa mitään,kun kukaan ei uskalla ostaa niitä rakkineita.

    • rellupösösitukka

      Jakopään hihna ketsju on 1 sijalla kun valitsen auton

      Sitten kun tosipaikka tulee ja on kaivettava kuvetta

      Vw malleista olen ajatellu huom vain ajatellut uppia
      ja trasportteria olen jopa rakennellut sen sivuilla . joskus ajattelin että jos se ketju ei niin tärkeä olekkaan

      Volvo
      volvoissa on useassa kuminauha ketjun paikalla ja kerra jäin tielle kun kaverin v40 sesää vm 1996 kuminauhakatkesi ja teki moottoriin tuhoja, -takuuseen meni vaikka oli oli muistaakseni yli takuuajan.

      jaguar
      en muuten tiedä onko niisssä ketju vai kumi siis bensakoniessa uusissa. halvin malli kiinnostaa , mutta vihainen vanhahtava hyny keulassa ei oikein iske, jos ilman sais niin ottasin.

    • kolmoskalja

      On se ratkennut, kaikki vialliset autot on myyty jo VW:n hihnalta.

      • C4 :lla

        Vokkelon huippuherkkä hajoamaan on vielä 2 massavauhtipyörä. Vaihto töineen 2500€.
        Vagia vaan kaikki ostamaan!!

        SITÄ SAAT MITÄ TILAAT..


      • osssss
        C4 :lla kirjoitti:

        Vokkelon huippuherkkä hajoamaan on vielä 2 massavauhtipyörä. Vaihto töineen 2500€.
        Vagia vaan kaikki ostamaan!!

        SITÄ SAAT MITÄ TILAAT..

        Vielä saa uutta skodaa ainakin ketjulla jos välttämättä haluaa konsernipommin alle-rapid.


    • fdgdsfa
      • vaikka ranskasta

        Ongelman välttää helposti ostamalla minkä tahansa muun merkkisen auton


      • opo00
        vaikka ranskasta kirjoitti:

        Ongelman välttää helposti ostamalla minkä tahansa muun merkkisen auton

        Ostakaa Pösö 508 tosi mahtava ajaa ja kestää.....................


    • voew voew
      • virheinvestointi

        Kun suunnittelu ja sen myötä rakenne on onneton, niin korjausta ei tule ennenkuin tuo kone poistuu markkinoilta kokonaan.
        VW-tyyliin ostaja maksaa kunnostuksen, tuhansia euroja.


    • vakiinat

      Miks ratkeaisi, kun pässit ostavat kuitenkin.

    • TSI

      Täältä lohtua VW ..TSI ja TSG Faneille....

      Laittakaa nettiin; VW salainen kirje. Siitä selviää että asiakaan ei tartte maksaa jakoketjusta olevaa remonttia. Meillä Golf 2011 1,6 TSI moottori ekaketjun korjaus 31 000km kohdalla takuuseen...Seuraava 70 00 km ja ketju hyppäsi rattaalta yli korjaus 3000€ kokonaan tehtaan laskuun. Vein tuon kirjeen ja kysyin miten tehdään. Alussa oli hinta 3000€ sitten puolet ja kirjeellä 0€.
      Kysyin asentajalta kun hän korjasi mitä tälle pitää tehdä? Vaihtakaa äkkiä pois ongelmat seuraavalle. Ei meinannut kelvata kellekään oikealla hinnalla. Onneksi ei ollut TSG vaihteisto! Sitten olisi ollut mahdoton vaihtaa mihinkään. Merkki vaihtui ja EI koskaan TSI tai TSB merkinnällä olevaa Vipusta!

      • seataudiskodaVWsama

        https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284

        http://www.moottorihiomo.fi/moottorin-oljynkulutus.html

        Ja tuohon DSG remontti päälle 4000e-on lysti ajella audilla


    • hehkulamppuhuijausVW

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe