1.8 tsi moottori hajosi

moottori_hajosi

Kaksi viikkoa sitten Skoda Octaviani 1.8 tsi ei lähtenyt käyntiin. Kuului vain epämääräistä ääntä, räpsymistä. Hinaukseen ja diagnoosina jakoketjun pomppaaminen joka oli aiheuttanut täydellisen tuhon moottorissa. Kustannusarvio 9000 euroa töineen. Moottori saman tien tilaukseen, jonka toimitusaika oli 1.5 viikkoa. Muutama arkipäivä myöhemmin sain tiedon, että maahantuoja osallistuu 70%:lla. Eli noin 2700 euroa oli arvio "omavastuuksi".

Auto on vuosimallia 2008 ja 113 000 km. Auton historiahan on virheetön. Uutena olen ostanut ja kaikki kalliit merkkihuollot tehty. Niin no kerranhan siitä meni kaasupoljin rikki ja vesipumppu. Ne menivät 100% tuotevastuun piiriin.

Lopulta ttselleni jäi maksettavaa 2237,63 euroa eli kustannusarvio oli hieman yläkanttiin. Tyyris lasku, mutta tuolla hinnalla suostuin "lunastamaan" auton takaisin.

Eikä tuo ole ainut kone joka on hajonnut: http://www.vagarena.fi/index.php?PHPSESSID=715ec03035eae60a14e596a477dcc4d9&topic=6771.1980

268

29886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veka.

      Onhan noissa ollut kieltämättä jakoketjuongelmia. Itsellä on 1.8 tsi, jolla on ajettu yli 160 tkm ja toistaiseksi toimii hyvin. Kieltämättä vähän pelottaa noi jutut heikosta jakopäästä, mutta olen ajatellut niin, että se on lähinnä 1.2 ja 1.4 -tsi-moottoreiden ongelma. Moottorin öljytilavuus on 1.8 :ssa huomattavasti suurempi kuin pienemmissä koneissa, ja kun öljymäärää tarkkailee aktiivisesti öljytikusta ja lisäilee tarvittaessa, niin uskallan kyllä tehdä tällä työ- ja mökkimatkoja melko huolettomasti.

      • autokauppissss

        Osaltaan 1.2 tsi ja 1.4 tsi moottoreiden yleisempi vikaantuminen johtuu myös siitä, että niitä moottoreita on myyty enemmän kuin 1.8 tsi:tä.


      • ----------

        Älä tuudittaudu. Mulla oli juurikin tuo 1.8 TSI Superbissa vm. 2010-2011 ajettu silloin 100 tkm. Tää tapahtu 2012 kesällä. Auto oli rekisteröity 2010 loppukesästä, eli pari kuukautta oli aikaa takuun loppumiseen. Kaikki meni takuuseen, mutta oli törkeän kauan pajalla 5 viikkoa.


      • veka.
        ---------- kirjoitti:

        Älä tuudittaudu. Mulla oli juurikin tuo 1.8 TSI Superbissa vm. 2010-2011 ajettu silloin 100 tkm. Tää tapahtu 2012 kesällä. Auto oli rekisteröity 2010 loppukesästä, eli pari kuukautta oli aikaa takuun loppumiseen. Kaikki meni takuuseen, mutta oli törkeän kauan pajalla 5 viikkoa.

        Ei oo mulla tapana piirrellä piruja seinille, mutta ehkä tosiaan olis parasta purkautua netissä sitten vasta, kun on kerrottavana huonoja uutisia.


      • veka.
        veka. kirjoitti:

        Ei oo mulla tapana piirrellä piruja seinille, mutta ehkä tosiaan olis parasta purkautua netissä sitten vasta, kun on kerrottavana huonoja uutisia.

        Lisäämpä vielä, että vähän ihmetyttää noi plussat aloittajan kohdalla. Vahingonilo taitaa olla toisille se paras ilo..


      • moottori_hajosi
        ---------- kirjoitti:

        Älä tuudittaudu. Mulla oli juurikin tuo 1.8 TSI Superbissa vm. 2010-2011 ajettu silloin 100 tkm. Tää tapahtu 2012 kesällä. Auto oli rekisteröity 2010 loppukesästä, eli pari kuukautta oli aikaa takuun loppumiseen. Kaikki meni takuuseen, mutta oli törkeän kauan pajalla 5 viikkoa.

        Tiesithän sen, että maahantuoja on velvollinen korvaamaa sinulle sijaisautokulut jos kyseessä on tuotevastuu/takuu asia. Veljekset Laakkonen Lahdessa ei noudattanut kuluttajaneuvojan ohjeistusta tämän suhteen, nyt teen kuluttajariitalautakuntaan ilmoituta tästä.


      • nordicca
        moottori_hajosi kirjoitti:

        Tiesithän sen, että maahantuoja on velvollinen korvaamaa sinulle sijaisautokulut jos kyseessä on tuotevastuu/takuu asia. Veljekset Laakkonen Lahdessa ei noudattanut kuluttajaneuvojan ohjeistusta tämän suhteen, nyt teen kuluttajariitalautakuntaan ilmoituta tästä.

        Ihmeellistä touhua, siis merkkiliike kyseessä? Tuohan on aivan selvä juttu! Kaivoin yhden vastaavan päätöksen: http://www.kuluttajariita.fi/lautakunnan-ratkaisuja/index.php?action=read&id=641 .Siis kyllä nyt kusetetaan kunnolla Laakkosella.


      • erasmus ensimmäinen

        Heippa sinullekin!
        Skodan 1.8 mylly paukahti 150 000km ja totalisesti. Jakopää petti että silleen.


      • veka.
        erasmus ensimmäinen kirjoitti:

        Heippa sinullekin!
        Skodan 1.8 mylly paukahti 150 000km ja totalisesti. Jakopää petti että silleen.

        Valittelut, tasan ei käy onnen lahjat. No joo, mun täytyy vielä nauttia Skodasta, kun se toimii niin hyvin ja on taloudellinen. Raportoin varmasti tälle palstalle, jos ongelmia esiintyy, mutta tosiaan vielä ei mitään valittamista.


      • Joopajoo
        veka. kirjoitti:

        Valittelut, tasan ei käy onnen lahjat. No joo, mun täytyy vielä nauttia Skodasta, kun se toimii niin hyvin ja on taloudellinen. Raportoin varmasti tälle palstalle, jos ongelmia esiintyy, mutta tosiaan vielä ei mitään valittamista.

        Joo


      • pässi
        veka. kirjoitti:

        Lisäämpä vielä, että vähän ihmetyttää noi plussat aloittajan kohdalla. Vahingonilo taitaa olla toisille se paras ilo..

        Ei vaan rehellisyys, et vaan tunnista moista.


      • Jussi.
        erasmus ensimmäinen kirjoitti:

        Heippa sinullekin!
        Skodan 1.8 mylly paukahti 150 000km ja totalisesti. Jakopää petti että silleen.

        Yllättävän pitkälle on kestänyt Skodan myllyksi.


      • veka.
        pässi kirjoitti:

        Ei vaan rehellisyys, et vaan tunnista moista.

        Hei Pässi, kyllä mä tunnistan rehellisyyden, kun puhun vain omista kokemuksistani. Toisten kokemusten kautta eläminen tuntuu olevan valitettavan yleistä tällä palstalla.


      • konemiehet

        Miksi jako ketjua kehutaan lähes joka autonmerkissä ikuiseksi?Ei veny ei kulu?Lisksi myyntivaltti moottoriöljynvaihtoväli 30000 km.Hyh.Hyh ettäs kehtaatte olla oikein konemiehiä.Samalla öljynsuodatin vaihdettava tambaxin kokoinen suodin.Hyvintoimii mainitut 30000 km.Olette sitten h...vetin viisaita.Voi Yrjö.


    • sovjet union

      Kyllä ne sokolootat on semmosia vikapesiä ettei ole tosikaan. Te ette vaan uskonne takaa näe mitään. Se on se mentaliteetti että kerran skoda, aina skoda. Ja suut vaahdossa puolustetaan jotain skodaa.
      Heratkää jo.

      • kallistaromua

        No eiköhän siitä viisastu kun makselee korjauksia. Suosittelen muuten välttelemään DGS-vaihteistoja. Ne ovat myös vikaherkkiä ja kalliita. Täytyy ihmetellä miten tuo VAG-konsernnin tuotteet myy hyvin...


      • veka.

        Mulla on eka Skoda tämä 1,8 tsi. Hyvin on toistaiseksi pelannut, joten en ole kanssasi samaa mieltä.

        Olen ajellut vuosien varrella eri merkeillä. 1980-luvulla ajoin japseilla (Mazda, Nissan, Honda). 1990-luvulla ajoin VW:llä (4 Passattia, 1 Jetta, 2 Ventoa). 2000-luvulla ajoin BMW:llä (520,523,525).

        Kokemusta siis on eri merkeistä. Voi olla, että seuraava autoni ei ole Skoda, mutta toistaiseksi se kelpaa mainiosti.


      • veka.
        veka. kirjoitti:

        Mulla on eka Skoda tämä 1,8 tsi. Hyvin on toistaiseksi pelannut, joten en ole kanssasi samaa mieltä.

        Olen ajellut vuosien varrella eri merkeillä. 1980-luvulla ajoin japseilla (Mazda, Nissan, Honda). 1990-luvulla ajoin VW:llä (4 Passattia, 1 Jetta, 2 Ventoa). 2000-luvulla ajoin BMW:llä (520,523,525).

        Kokemusta siis on eri merkeistä. Voi olla, että seuraava autoni ei ole Skoda, mutta toistaiseksi se kelpaa mainiosti.

        Lisään vielä tuohon, että vanhana automiehenä en tietenkään hyväksy, jos moottori laukeaa vähän yli 100 tkm. Moottorin öljynkulutus ottaa myös vähän päähän..


      • skodalla
        veka. kirjoitti:

        Lisään vielä tuohon, että vanhana automiehenä en tietenkään hyväksy, jos moottori laukeaa vähän yli 100 tkm. Moottorin öljynkulutus ottaa myös vähän päähän..

        Niin eihän tuo kaikki moottorit laukea, mutta niitä ongelmia jakopään ketjun kanssa on ollut poikkeuksellisen paljon. Hyvä autohan tuo muilta osin on, mutta moottorin kestävyys on ehkäpä oleellisin juttu. Kun omalle kohdalle tuollainen osuu, niin melko selviö että jää merkin viimeiseksi.


      • Olet romu
        kallistaromua kirjoitti:

        No eiköhän siitä viisastu kun makselee korjauksia. Suosittelen muuten välttelemään DGS-vaihteistoja. Ne ovat myös vikaherkkiä ja kalliita. Täytyy ihmetellä miten tuo VAG-konsernnin tuotteet myy hyvin...

        Voi vitsi näitä hihhulisaarnaajia. Tässäkään viestiketjussa ei yhtään ollut puhetta vaihteistoista, mutta niin vaan liturgia-Lasse halusi sen tänne tuupata. Auton saa muuten manuaalivaihteisenakin, jos DSG kammostuttaa.


      • suo siellä,.....
        Olet romu kirjoitti:

        Voi vitsi näitä hihhulisaarnaajia. Tässäkään viestiketjussa ei yhtään ollut puhetta vaihteistoista, mutta niin vaan liturgia-Lasse halusi sen tänne tuupata. Auton saa muuten manuaalivaihteisenakin, jos DSG kammostuttaa.

        Mutta eikö manuaalivaihteiston ja koneen välillä ole se laukeileva kaksoismassavauhtipyörä, joten jos varovainen ihminen ymmärtää ostaa manuaalin, niin silloinkin joutuu ojasta allikkoon.


      • mä vain
        suo siellä,..... kirjoitti:

        Mutta eikö manuaalivaihteiston ja koneen välillä ole se laukeileva kaksoismassavauhtipyörä, joten jos varovainen ihminen ymmärtää ostaa manuaalin, niin silloinkin joutuu ojasta allikkoon.

        joo, niin on tosi ärsyttävä kytkin. Mulla menossa kaksoismassa vauhtipyörä vaihtoon, siihen saa jonkun korjaussarjan tilalle. vaan noin 1600€. Mulla ei ole varaa tällaisiin kustannuksiin ollenkaan. Nyt auto korjaamolla laturi 600 vaihtoineen ja hehkutulpat 200. Lamppu pimeänä, lamppu 95-145, ohjausyksikkö 280,- johdot 39.- ja työt tutkimukset. Mulla menee työmatka autoiluun jo yli tonni kuussa. Miksi ihmeessä maksan vielä käyttövoimaveroa. Kun vaan julkisilla pääsis niin en omistaisi autoa. Nykyään ei tiedä enää mikä auto kestää. Taisi Skodakin olla tähdenlento vain. Mulla 2005 elegance


      • TSI poksahti
        skodalla kirjoitti:

        Niin eihän tuo kaikki moottorit laukea, mutta niitä ongelmia jakopään ketjun kanssa on ollut poikkeuksellisen paljon. Hyvä autohan tuo muilta osin on, mutta moottorin kestävyys on ehkäpä oleellisin juttu. Kun omalle kohdalle tuollainen osuu, niin melko selviö että jää merkin viimeiseksi.

        Hermohan siinä meni


      • tsiit paukkuvat
        TSI poksahti kirjoitti:

        Hermohan siinä meni

        Etkä ole ainoa


      • tsi yskii
        tsiit paukkuvat kirjoitti:

        Etkä ole ainoa

        Ei Skodasta autoa saa.


      • no ei tod
        tsi yskii kirjoitti:

        Ei Skodasta autoa saa.

        .


      • Poks poks
        no ei tod kirjoitti:

        .

        Skoda sanoo poks däng däng.


      • SEAAN
        veka. kirjoitti:

        Lisään vielä tuohon, että vanhana automiehenä en tietenkään hyväksy, jos moottori laukeaa vähän yli 100 tkm. Moottorin öljynkulutus ottaa myös vähän päähän..

        Eli vanhana auto tietäjänä, et ymmärrä öljyjen viskositeeteistä mitään. Ja näitä vanhoja suomessa riittää. JOS se on w40 200ö rusketusrasva, niin totta perkele perkule se appiukon isän mopossakin toimi. JA LISÄÄN VIELÄ TUOHON! MIKÄÄN MOOTTORI EI PORSI 100 K, JOS SIINÄ KÄYTETÄÄN MOOTTORILLE TEHTYÄ ÖLJYÄ. LISÄÄN VIELÄ TUOHON, ETTÄ VANHASSA HINURISSA TOIMII MIKÄ TAHANSA PERÄOLJY.


    • ketjuton???

      Minun Skodassa on 1.8 TSI. Siinä ei ole ketjua, vaan hihna??????
      Huolto-ohjeen mukaan hihna vaihdetaan 90 000 km:n välein. Uusissa Skodissa 120 000 km:n välein.

      • Onnea

        Uudessa 1.8tsi on ainakin ketju samoin tuossa 2008 vuoden koneessa.


      • kellokoski rulettaa

        joo..ootkos siis ketjuton vai ketjut on?


      • ketjuton???
        Onnea kirjoitti:

        Uudessa 1.8tsi on ainakin ketju samoin tuossa 2008 vuoden koneessa.

        Älä kirjoita vastoin parempaa tietoa, vai väitätkö tietäväsi minun auton huolto-ohjeen paremmin kuin minä?


      • tietokalle
        ketjuton??? kirjoitti:

        Älä kirjoita vastoin parempaa tietoa, vai väitätkö tietäväsi minun auton huolto-ohjeen paremmin kuin minä?

        Se sama huolto-ohje on 1.4 tsi ja 1.8 tsi koneilla varustetuissa autoissa. Siellä lukee myös selkeästi, että jakopään hihnan vaihto koskee vain niitä autoja joissa se on. 1.8 tsi koneessa ei ole hihnaa!


    • mistä tämä sitten
      • tiedoksesi

        Testeissä autot ovat uusia.

        Tsi:t tosin ovat kuulemma lauenneet jopa testiajossa..


      • tietokalle

        Mikäs provopelle sä oot vai muuten vain asioista tietämätön. Testeissä on tosiaan uudet autot eikä niissä tietenkää ilmene jakopäässä mitään vikaa. Tosin jo 15 000 km kohdalla voi jakopää temppuilla näissä laaduttomissa VAG:ilaisissa ja se siis voi aiheuttaa konerikon.

        DSG7-vaihteistot taas järjestään leviävät noin 50 000 -70 000 km kohdilla.

        Näiden syiden vuoksi käytetytyn VAG-auton arvo on heikko, tosin löytyy hölmöjä / rohkeita jotka ostavat käytettyjä Audeja Skodia.


      • ketjuton???
        tietokalle kirjoitti:

        Mikäs provopelle sä oot vai muuten vain asioista tietämätön. Testeissä on tosiaan uudet autot eikä niissä tietenkää ilmene jakopäässä mitään vikaa. Tosin jo 15 000 km kohdalla voi jakopää temppuilla näissä laaduttomissa VAG:ilaisissa ja se siis voi aiheuttaa konerikon.

        DSG7-vaihteistot taas järjestään leviävät noin 50 000 -70 000 km kohdilla.

        Näiden syiden vuoksi käytetytyn VAG-auton arvo on heikko, tosin löytyy hölmöjä / rohkeita jotka ostavat käytettyjä Audeja Skodia.

        Et ole tietokalle, olet tiedotonkalle. Koeta nyt sisäistää lukemasi: minun 1.8 TSI koneella olevassa Skodassa on hihna, ei ketju. Turhaa jankkaat vastaan.


      • ulukopuolinen
        ketjuton??? kirjoitti:

        Et ole tietokalle, olet tiedotonkalle. Koeta nyt sisäistää lukemasi: minun 1.8 TSI koneella olevassa Skodassa on hihna, ei ketju. Turhaa jankkaat vastaan.

        JOs sinun autossa jakopäässä on vaikka lyylin sukkahousut, niin mitä se meille kuuluu. Hajonneessa moottorissa oli kuitenkin se surullisen kuuluisa ketju.


      • ketjuton???
        ulukopuolinen kirjoitti:

        JOs sinun autossa jakopäässä on vaikka lyylin sukkahousut, niin mitä se meille kuuluu. Hajonneessa moottorissa oli kuitenkin se surullisen kuuluisa ketju.

        Aika harvoin se "surullisen kuuluisa" ketju tekee tuollaista. Mutta en tietystikkään kiellä, että eikö näin voisi tapahtua. Ja kait se minun hihna kuuluu nyt sen verran tähän juttuun, että ei kaikki TSI koneet ole ketjuilla.


      • tietokalle
        ketjuton??? kirjoitti:

        Aika harvoin se "surullisen kuuluisa" ketju tekee tuollaista. Mutta en tietystikkään kiellä, että eikö näin voisi tapahtua. Ja kait se minun hihna kuuluu nyt sen verran tähän juttuun, että ei kaikki TSI koneet ole ketjuilla.

        Kaikki koneet eivät olekkaan sillä ketjulla. Uudet 1.2 ja 1.4 tsi:t on hihnoilla, mutta uusi 1.8 tsi edelleen ketjulla. Sen voit tarkistaa vaikka Skodan sivuilta, auton tekninistä tiedoista. Samoin myös tuo vuoden 2008 1.8 tsi on ketjulla. Siitä aiempi kone joka kantaa nimeä 1.8t on taas käsittääkseni hihnalla.


      • ketjuton???
        tietokalle kirjoitti:

        Kaikki koneet eivät olekkaan sillä ketjulla. Uudet 1.2 ja 1.4 tsi:t on hihnoilla, mutta uusi 1.8 tsi edelleen ketjulla. Sen voit tarkistaa vaikka Skodan sivuilta, auton tekninistä tiedoista. Samoin myös tuo vuoden 2008 1.8 tsi on ketjulla. Siitä aiempi kone joka kantaa nimeä 1.8t on taas käsittääkseni hihnalla.

        No sinä se sinnikkö olet sen ketjus kans. Kun minun Skodasa tulee 90 000 km täyteen, siihen vaihdetaan jakopäähän remmi ym. vaihdon yhteydessä tulevat pikku "tilpehöörit". Sitä tosiasiaa ei muuta sinun jankkaus.


      • tietokalle
        ketjuton??? kirjoitti:

        No sinä se sinnikkö olet sen ketjus kans. Kun minun Skodasa tulee 90 000 km täyteen, siihen vaihdetaan jakopäähän remmi ym. vaihdon yhteydessä tulevat pikku "tilpehöörit". Sitä tosiasiaa ei muuta sinun jankkaus.

        Mahtaa saada huolto hyvät naurut kun pyydän hihnan vaihtoa autoon missä on ketju :D Mikä moottori sulla nyt tarkalleen ottaen on, vuosimalli ja ilmeisesti 1.8 tsi? Mut älä siihen huoltovihkoon usko. Se sama huoltovihko on jokaisessa Octaviassa riippumatta mikä kone siinä on, mutta siellä on aina maininta hihnan kohdalla vai niissä malleissa joissa on hihna ja sulla on 90% varmuudella sellainen missä ei hihnaa ole!


      • Insinöörillä TSI+DSG
        tietokalle kirjoitti:

        Mikäs provopelle sä oot vai muuten vain asioista tietämätön. Testeissä on tosiaan uudet autot eikä niissä tietenkää ilmene jakopäässä mitään vikaa. Tosin jo 15 000 km kohdalla voi jakopää temppuilla näissä laaduttomissa VAG:ilaisissa ja se siis voi aiheuttaa konerikon.

        DSG7-vaihteistot taas järjestään leviävät noin 50 000 -70 000 km kohdilla.

        Näiden syiden vuoksi käytetytyn VAG-auton arvo on heikko, tosin löytyy hölmöjä / rohkeita jotka ostavat käytettyjä Audeja Skodia.

        Alkaa jo pelottaa... on 1.8TSI ja DSG. Ajettu 270 tkm. Yksi takatukivarsi on väljänä vaihdettu. Sekä pari polttimoa. Kai tämäkin tästä "järjestään" leviää? ;)


      • k l
        Insinöörillä TSI+DSG kirjoitti:

        Alkaa jo pelottaa... on 1.8TSI ja DSG. Ajettu 270 tkm. Yksi takatukivarsi on väljänä vaihdettu. Sekä pari polttimoa. Kai tämäkin tästä "järjestään" leviää? ;)

        Kai sinulla sentään kypärä ollut koko ajan päässä?

        Nuo moottorit voivat nimittäin poksahtaa koska vain.

        Ei vaan et sinä mikään insinööri ole vaan moporunkkari-amis pöndeltä..


      • romua_laakkoselta
        Insinöörillä TSI+DSG kirjoitti:

        Alkaa jo pelottaa... on 1.8TSI ja DSG. Ajettu 270 tkm. Yksi takatukivarsi on väljänä vaihdettu. Sekä pari polttimoa. Kai tämäkin tästä "järjestään" leviää? ;)

        Oho, on kyllä melkoinen paketti. Sanoisin, että vaihda äkkiä kun saat vielä muutaman tonnin. Kuitenkin DSG remppa ja TSI remppa maksaa yhteensä helposti yli 10 000 euroa. Tuleeko maahantuoja edes millään tavalla vastaan kustannuksissa - tuskin kun on kyse Helkama Autosta ja Skoodasta. Ja jos vielä olet erehtynyt ostamaan autosi Veljekset Laakkoselta Lahdesta, niin turha odottaa tukea tai sijaisautoja.


      • Huolet jatkuvat
        tietokalle kirjoitti:

        Mahtaa saada huolto hyvät naurut kun pyydän hihnan vaihtoa autoon missä on ketju :D Mikä moottori sulla nyt tarkalleen ottaen on, vuosimalli ja ilmeisesti 1.8 tsi? Mut älä siihen huoltovihkoon usko. Se sama huoltovihko on jokaisessa Octaviassa riippumatta mikä kone siinä on, mutta siellä on aina maininta hihnan kohdalla vai niissä malleissa joissa on hihna ja sulla on 90% varmuudella sellainen missä ei hihnaa ole!

        Ei se uusi hihnakaan kuulemma kestä.


      • aisin
        tietokalle kirjoitti:

        Mikäs provopelle sä oot vai muuten vain asioista tietämätön. Testeissä on tosiaan uudet autot eikä niissä tietenkää ilmene jakopäässä mitään vikaa. Tosin jo 15 000 km kohdalla voi jakopää temppuilla näissä laaduttomissa VAG:ilaisissa ja se siis voi aiheuttaa konerikon.

        DSG7-vaihteistot taas järjestään leviävät noin 50 000 -70 000 km kohdilla.

        Näiden syiden vuoksi käytetytyn VAG-auton arvo on heikko, tosin löytyy hölmöjä / rohkeita jotka ostavat käytettyjä Audeja Skodia.

        VAG arvo on kova, sillon kun se ostaa. Vieppä samaan puljuun takas 30000 ajettuna, vaihdossa vaikka mopoon, joudut maKSAMAAN 1300 ja myyjän safkat. MUTTa soliferin automaatti loota toimii kyllä hienosti. KERTAAKAAN EI PERHE TIPPUNU KYYDISTÄ, KUN STADIIN MENTIIN!


    • mikä tuhoaa?

      Ihmettelen aloittajan viestiä. Jakoketju hypähtänyt ja moottori tuhoutunut täydellisesti? Kuis moottori voi ko. tapauksessa tuhoutua täydellisesti? Jos jakopään hihna katkeaa tai ketju hypähtää, suurin tuho tulee, kun mäntä iskee venttiiliin. Usein autojen männässä, myös TSI moottorissa, on männän päällä syvennys, joten mäntä ei todennäköisesti pääse vastaamaan venttiiliin. Tiedän tämän siitä, kun minulla oli kerran Ford, josta hihna katkesi vauhdissa. Ei muuta kuin ajoitus kohdilleen ja uusi hihna ja meno jatkui (tietysti korjaus tehtiin korjaamolla, ei tienpäällä). Katsokaa vaikka Googlen kuvanhaulla TSI moottorin rakennetta, huomaatte syvennyksen männän päällä.

      • moottori_hajosi

        Aloittaja vastaa. En ole tosiaankaan autoalan insinööri, joten tietämykseni on rajoitteellinen. Se on kuitenkin tosiasia, että mäntiin on tullut kolot ja että varaosalistassa lukee V-O Moottori 1.8 bzb ja veroton hinta 4607,42 euroa


      • mikä tuhoaa?
        moottori_hajosi kirjoitti:

        Aloittaja vastaa. En ole tosiaankaan autoalan insinööri, joten tietämykseni on rajoitteellinen. Se on kuitenkin tosiasia, että mäntiin on tullut kolot ja että varaosalistassa lukee V-O Moottori 1.8 bzb ja veroton hinta 4607,42 euroa

        Jaa-a, en tunne tapausta, mutta niissä männissä on valmiiksi kolot, että venttiilit ei vastais mäntään. Tuntuu hassulta????


      • moottori_hajosi
        mikä tuhoaa? kirjoitti:

        Jaa-a, en tunne tapausta, mutta niissä männissä on valmiiksi kolot, että venttiilit ei vastais mäntään. Tuntuu hassulta????

        No mutta jokatapauksessa, täystuho oli diagnoosi taisi huoltomies puhua juurikin että männät oli päässeet hakkaamaan venttiileihin tai jtn. Merkkihuolto kuitenkin, niin pitää luottaa heihin.


      • camper

        hyvin olet läksysi lukenut. se syvennys männän päällä on silloin jees kun hihna on ehjä, ja venttiilit ja männät liikkuvat. mitäs sitten kun hihna katkee. männät jatkaa liikettä, mites venttiilit? niitähän ei pyöritä enään mikään, ja vastusta ei ole. eli hyvin olet selvinnyt voortin kanssa. ja vielä kun on terpeeksi loivat nokkaakselin kulmat, niin venttiilin tuskin tulee mitään jälkeä. joko voortissa on vahvat venat, tai sitten se yläkerta on vaan niin väljä.


      • huh huh

        "on männän päällä syvennys, joten mäntä ei todennäköisesti pääse vastaamaan venttiiliin"

        ei missään nykyautossa, jos sinulle on joku automyyjä myynyt auton että moottori ei tuhoudu hihnen katketessa hän on huijannut sinua.

        "mikä tuhoaa?27.6.2013 09:44"

        et kai itsekään juttuusi usko, vai yritätkö huijata,


    • TSI on lottoa

      Joko kestää tai ei kestä.

      Ollut kohta 10 vuotta markkinoilla ja edelleen ongelmia, miljoonia takaisinkutsuja & moottoririkkoja.

      Ja asiakas maksaa, ei artisti.

      • skeidaaaaa

        Takaisin kutsuja? Niitä kun oiskin, mutta Helkama Auton tapohin ei kuulu ennakointi. He odottelevat rauhassa, että vikaa tulee ja toivovat että auton mittariin on kertynyt kilometrejä jotta he pääsevät asiakasta laskuttamaan. Heidän tapoihin ei kuulu myöskään määräaikaishuolloissa tehdä ylimääräisiä tarkistuksia vaikka tuote on susi.


    • Turo on Helkama

      Hinta ratkaisee: Skeida käyttää TSI 1.8 BZB -moottoria ja Audi TFSI 1.8 CDAA -mallia.

      BZB on halvalla tehty moottori, joka tulee todennäköisimmin Intiasta tai Kiinasta.
      Audin vastaava on saksalaista laatua.

      • veka.

        Uudemmassa Skodassa on myös 1.8 TSI CDAA. Aloittajalla on vanha malli, joten siksi tuo BZB.

        Valmistusmaahan en ota kantaa, mutta yksilölliset laatuerot kyllä vähän hämmäs-tyttävät. Kuitenkin olen sitä mieltä, että ainakin osa moottorivaurioista on johtunut alhaisesta öljynpaineesta.


      • sama kone

        "Hinta ratkaisee: Skeida käyttää TSI 1.8 BZB -moottoria ja Audi TFSI 1.8 CDAA -mallia"

        Ei pidä paikkaansa, ihan samalla tavalla Audissa oli aluksi BZB tuosta 1.8 tsi-koneesta. BZB-kone muuttui CDAA:ksi jossain 2009 tienoilla, sekä Audissa että Skodassa.


      • Ostakaa diesel!!!
        sama kone kirjoitti:

        "Hinta ratkaisee: Skeida käyttää TSI 1.8 BZB -moottoria ja Audi TFSI 1.8 CDAA -mallia"

        Ei pidä paikkaansa, ihan samalla tavalla Audissa oli aluksi BZB tuosta 1.8 tsi-koneesta. BZB-kone muuttui CDAA:ksi jossain 2009 tienoilla, sekä Audissa että Skodassa.

        Eikö Audilla ja Skodalla ole tehoissa eroja noissa 1.8 TSI/TSFi moottoreissa...?


      • make.
        Ostakaa diesel!!! kirjoitti:

        Eikö Audilla ja Skodalla ole tehoissa eroja noissa 1.8 TSI/TSFi moottoreissa...?

        1.8 TSI -moottorista irtoaa zipattuna helposti yli 200 heppaa.


      • uffe.
        make. kirjoitti:

        1.8 TSI -moottorista irtoaa zipattuna helposti yli 200 heppaa.

        Kyllä, ja se on kakkakalsariperslävelle liikaa..


      • 5+5
        uffe. kirjoitti:

        Kyllä, ja se on kakkakalsariperslävelle liikaa..

        Sinusta on tehty tutkintapyyntö poliisille.


      • uffe.
        5+5 kirjoitti:

        Sinusta on tehty tutkintapyyntö poliisille.

        Kerro nyt vähän tarkemmin, että mistä minua tullaan mahdollisesti syyttämään?


    • skooooda

      Mikä ihmeen hinku ihmisillä on ostaa skoodaa, kun samalla rahalla saa länsiauton, minkä takia pitää ostaa sellainen itäauto, joka varmasti hajoaa ja jonka korjaaminen, sekä varaosat ovat länsimaisia autoja korkeammat.
      "Kuule rakas vaimo, mä haluan niin kovasti ostaa skoodan, kun siinä on se ihmeellin en TisSI moottorikin, tulee ihan äiti mieleen."
      Kannattaa mieluiten ostaa vaikka Seat, niin jää rahaa vähän ylikin ja ei tarvitse häpeillä koko ajan, jos omistaisi itäauto skooodan.

      • kakkaaa

        Samaa roskaa Audi, Volkkaria ja Seat. Hauskinta ehkä, että Audi-kuskit maksavat vielä pientä lisää, että saavat roskan nätimpiin ulkokuoriin :D


      • käkätikäkäti
        kakkaaa kirjoitti:

        Samaa roskaa Audi, Volkkaria ja Seat. Hauskinta ehkä, että Audi-kuskit maksavat vielä pientä lisää, että saavat roskan nätimpiin ulkokuoriin :D

        juurikin näin. katsokaa vaikka youtubesta pätkä : hitler kuulee että S3 ei olekkaan aito quattro.


      • skotako se
        käkätikäkäti kirjoitti:

        juurikin näin. katsokaa vaikka youtubesta pätkä : hitler kuulee että S3 ei olekkaan aito quattro.

        Skotako se


    • moottorit tsi

      Onkos uusissa volkkareiden ja skodan koneissa jakohihna vai jakoketju

      • make.

        Skodan ja Audin isoissa koneissa on jakoketjut.


      • Männät
        make. kirjoitti:

        Skodan ja Audin isoissa koneissa on jakoketjut.

        Ne kevennykset niissä männissä ei auta yhtään mitään, jos jako menee sekaisin.
        Kevennykset ovat ajoituksien takia, joilla taas pelataan aika pitkälle moottorin luonteen suhteen. Jos kevennyksiä ei olis, niin nykyennakoilla, mäntien muotoilulla, paljealueilla ja välyksillä männät osuisivat venttiileihin normaalikäynnilläkin.
        Ne eivät todellakaan ole siinä estääkseen mäntiä osumasta venttiileihin jakopään seottua.
        Nyrkkisääntö on, että kaikki nykymoottorit hajoaa aika pahasti jakopään korkattua.

        Joissakin 80 luvun kotteroissa jakopäät voi seota ihan rauhassa. Mahtuu heittään vaikka pöllin mukaan. Ei kannata vertailla.


      • Totta,
        Männät kirjoitti:

        Ne kevennykset niissä männissä ei auta yhtään mitään, jos jako menee sekaisin.
        Kevennykset ovat ajoituksien takia, joilla taas pelataan aika pitkälle moottorin luonteen suhteen. Jos kevennyksiä ei olis, niin nykyennakoilla, mäntien muotoilulla, paljealueilla ja välyksillä männät osuisivat venttiileihin normaalikäynnilläkin.
        Ne eivät todellakaan ole siinä estääkseen mäntiä osumasta venttiileihin jakopään seottua.
        Nyrkkisääntö on, että kaikki nykymoottorit hajoaa aika pahasti jakopään korkattua.

        Joissakin 80 luvun kotteroissa jakopäät voi seota ihan rauhassa. Mahtuu heittään vaikka pöllin mukaan. Ei kannata vertailla.

        Siksi tsi:t ovat niin hajoamisherkkiä.


      • Männät
        Totta, kirjoitti:

        Siksi tsi:t ovat niin hajoamisherkkiä.

        Aivan oikein. Varsinkaan 3-7 vuoden ikäistä TSI-moottoria ei kannata edes harkita, koska riski ajoituksen epäonnistumiseen ja moottorin laukeamiseen on jo erittäin suuri. Ihmeellistä toki on, ettei VW ole saanut uusiakaan moottoreita toimimaan, takaisinkutsujen määrä 0-3 vuotiaiden TSI-moottoreiden osalta on maailmalla ollut jopa kasvussa.


      • Totta,
        Männät kirjoitti:

        Aivan oikein. Varsinkaan 3-7 vuoden ikäistä TSI-moottoria ei kannata edes harkita, koska riski ajoituksen epäonnistumiseen ja moottorin laukeamiseen on jo erittäin suuri. Ihmeellistä toki on, ettei VW ole saanut uusiakaan moottoreita toimimaan, takaisinkutsujen määrä 0-3 vuotiaiden TSI-moottoreiden osalta on maailmalla ollut jopa kasvussa.

        Kiinassahan kutsuttiin juuri 400 000 Audia ja Saksassa 100 000 takaisin. Volkkari on myös itse myöntänyt ongelman ja sen laajuuden.

        Mutta milloin korjausliike oikeasti tapahtuu??


      • sandros3
        Totta, kirjoitti:

        Kiinassahan kutsuttiin juuri 400 000 Audia ja Saksassa 100 000 takaisin. Volkkari on myös itse myöntänyt ongelman ja sen laajuuden.

        Mutta milloin korjausliike oikeasti tapahtuu??

        Tuossa nähdään muuten melkoinen ero. Kiinassa selvästi osataan vaatia tuotevastuuta. Suomessa homma yritetään salata viimeisiin asti ja merkkiliikkeissä puhutaan melko harvinaisesta ongelmasta. Sitten kun kone hajoaa, niin tarjotaan mega hyvää diiliä, maksat vain pari tonnia! Siis mistä, siitäkö että heidn paska hajos vaikka pitäisi olla "ikuinen" osa.


      • että sellaista..
        Männät kirjoitti:

        Ne kevennykset niissä männissä ei auta yhtään mitään, jos jako menee sekaisin.
        Kevennykset ovat ajoituksien takia, joilla taas pelataan aika pitkälle moottorin luonteen suhteen. Jos kevennyksiä ei olis, niin nykyennakoilla, mäntien muotoilulla, paljealueilla ja välyksillä männät osuisivat venttiileihin normaalikäynnilläkin.
        Ne eivät todellakaan ole siinä estääkseen mäntiä osumasta venttiileihin jakopään seottua.
        Nyrkkisääntö on, että kaikki nykymoottorit hajoaa aika pahasti jakopään korkattua.

        Joissakin 80 luvun kotteroissa jakopäät voi seota ihan rauhassa. Mahtuu heittään vaikka pöllin mukaan. Ei kannata vertailla.

        Mulla oli 80-luvulla Escort 1.6 CHV moottorilla ja siinä ongelma oli jakohihna, jonka vaihtoväli oli aluksi 80 000 km. Se ei sitä kestänyt ja moottorille tuli totaalivaurio. Myöhemmin vaihtoväliä lyhennettiin 60 000 kilsaan.
        CHV -moottori oli jotain uutta siihen aikaan ja kyse oli lastentaudeita. Fordeja sai vielä pitkään 50-luvun Kent moottorilla, joka oli työntötankokone. Viimeisin malli taisi olla Ford Ka 90-luvulla, joka sitä käytti.
        CHV-moottoriin sai tarvikkeena nokkaketjupaketin, mutta sen huono puoli oli se, että se kulutti nokka-akselin laakereita. Kun jotain saadaan lisää niin se on jostain pois. Niin kai se on noilla nyky TSI moottoreillakin ja jotenkin ymmärrän hyvin japanilaisia, jotka eivät turboja käytä.
        Toisaalta Bemarin 1.6 turboa, jota käytetään useammassakin automerkissä, taitaa olla melkoisen hyvä moottori. Ei siitä ole mitään pahaa kuulunut, sama juttu GM:n tai Rellun bensaturboista.


      • ketjuuuu
        että sellaista.. kirjoitti:

        Mulla oli 80-luvulla Escort 1.6 CHV moottorilla ja siinä ongelma oli jakohihna, jonka vaihtoväli oli aluksi 80 000 km. Se ei sitä kestänyt ja moottorille tuli totaalivaurio. Myöhemmin vaihtoväliä lyhennettiin 60 000 kilsaan.
        CHV -moottori oli jotain uutta siihen aikaan ja kyse oli lastentaudeita. Fordeja sai vielä pitkään 50-luvun Kent moottorilla, joka oli työntötankokone. Viimeisin malli taisi olla Ford Ka 90-luvulla, joka sitä käytti.
        CHV-moottoriin sai tarvikkeena nokkaketjupaketin, mutta sen huono puoli oli se, että se kulutti nokka-akselin laakereita. Kun jotain saadaan lisää niin se on jostain pois. Niin kai se on noilla nyky TSI moottoreillakin ja jotenkin ymmärrän hyvin japanilaisia, jotka eivät turboja käytä.
        Toisaalta Bemarin 1.6 turboa, jota käytetään useammassakin automerkissä, taitaa olla melkoisen hyvä moottori. Ei siitä ole mitään pahaa kuulunut, sama juttu GM:n tai Rellun bensaturboista.

        Bemarin ja Minin turboista on mennyt juurikin jakopäitä remonttiin ketjun venymisen takia.


      • zundap

        Onkos uusissa volkkareiden ja skodan koneissa jakohihna vai jakoketju?

        näyttäs olevan lainapeite...


    • lottokone

      Joo ja kun näitä tapauksia on paljon, niin voitte vaan arvailla ostaako kukaan käytettynä TSI koneella varustettuja autoja. Kyllähän nuo ovat murheenkryyni autokauppiaille. Ei käy kateeksi olla Skoda myyjä kun pitää pimittää asiakkaalta se synkkä tosi asia, että TSI ja DSG ovat lottoa. Tosin todennäköisyys on TSI tai DSG tuholle suurempi kuin loton 4-oikein tulos.

    • laadalla aina

      lada on paljon lujempi, kun itäautoista puhutaan.kokemusta on.

      • ziguli diesel

        Ladan perustekniikka: kone, laatikko ja perä olivat tavattoman vahvoja. Sen sijaan sähköpuoli reistaili ja pellit mätänivät muita autoja nopeammin. Sama koski polski-fiatia.


      • kazari
        ziguli diesel kirjoitti:

        Ladan perustekniikka: kone, laatikko ja perä olivat tavattoman vahvoja. Sen sijaan sähköpuoli reistaili ja pellit mätänivät muita autoja nopeammin. Sama koski polski-fiatia.

        En kyllä juurikaan muista että vanhassa kunnon takavetoladasa olisi ollut juurikaan sähkövikoja. Ei ollut paljon sähkölaitteita ja omat johdot meni joka paikkaan ilman mitään eletroniikkaa välissä.
        Tekniikka oli karua mutta kestävää, jos pitäisi ajaa siperia ladalla tai jollakin vastaavalla nykyautolla niin eipä taitasi uudella autolla pitkälle pötkiä ladan perässä.
        Väittäisin että pelleissä oli kyllä laatuvaihtelua melkoisesti, jotkut yksilöt ei ruostunut juuri ollenkaan kun taas toiset paljon helpommin.
        Tosin jos vertasi 80-luvulla samaan aikaan myynnissä ollutta kansansuosikkia Nissan Sunnya niin kokemukseni mukaan kyllä Sunny ruostui nopeammin ja ruostuminen alkoi yleensä kummallisesti ehjän maalipinan alta kupruilemalla.
        Toisaalta sääli että nykyään ei enään ole saatavilla uutta autoa parin kuukauden palkalla.


      • Hööpööppööppöö

        Ai Lada on paljon lujempi? Ikäänkuin puhuisit nykymuodossa. Kuka ajaa Ladalla vuonna 2013?


      • kazari
        Hööpööppööppöö kirjoitti:

        Ai Lada on paljon lujempi? Ikäänkuin puhuisit nykymuodossa. Kuka ajaa Ladalla vuonna 2013?

        On se kyllä melkoisen nurinkurista että vanha kommunistikulkine pesee luotettavuudessa läntisen teknologian huippukulkineet.
        En kyllä siinä mielessä alkaisi antamaan nykyskodalle vanhan itäauton statusta.


      • sixteees
        kazari kirjoitti:

        On se kyllä melkoisen nurinkurista että vanha kommunistikulkine pesee luotettavuudessa läntisen teknologian huippukulkineet.
        En kyllä siinä mielessä alkaisi antamaan nykyskodalle vanhan itäauton statusta.

        Totta, 60-luvun Skodat olivat vielä kunnon pelejä verrattuna nykyisiin tylsännäköisiin, epävarmoilla moottoreilla varustettuihin Skodiin halpoine ja vanhoine materiaaleineen ja osineen.


      • järkivä
        kazari kirjoitti:

        On se kyllä melkoisen nurinkurista että vanha kommunistikulkine pesee luotettavuudessa läntisen teknologian huippukulkineet.
        En kyllä siinä mielessä alkaisi antamaan nykyskodalle vanhan itäauton statusta.

        Skoda luotettava, ei ainakaan TSI-romut. Pysy kaukana!


      • ...
        järkivä kirjoitti:

        Skoda luotettava, ei ainakaan TSI-romut. Pysy kaukana!

        UP


      • vanha ziguli
        kazari kirjoitti:

        En kyllä juurikaan muista että vanhassa kunnon takavetoladasa olisi ollut juurikaan sähkövikoja. Ei ollut paljon sähkölaitteita ja omat johdot meni joka paikkaan ilman mitään eletroniikkaa välissä.
        Tekniikka oli karua mutta kestävää, jos pitäisi ajaa siperia ladalla tai jollakin vastaavalla nykyautolla niin eipä taitasi uudella autolla pitkälle pötkiä ladan perässä.
        Väittäisin että pelleissä oli kyllä laatuvaihtelua melkoisesti, jotkut yksilöt ei ruostunut juuri ollenkaan kun taas toiset paljon helpommin.
        Tosin jos vertasi 80-luvulla samaan aikaan myynnissä ollutta kansansuosikkia Nissan Sunnya niin kokemukseni mukaan kyllä Sunny ruostui nopeammin ja ruostuminen alkoi yleensä kummallisesti ehjän maalipinan alta kupruilemalla.
        Toisaalta sääli että nykyään ei enään ole saatavilla uutta autoa parin kuukauden palkalla.

        "Ei juurikaan sähkövikoja", mutta sulakkeita ja kumilenkkejä piti aina olla taskussa. Startti ja laturi pelasivat, mutta puhaltimen moottori sippasi. Vaihto tosin halpaa ja yksinkertaista hommaa.


      • TSITSITSI
        sixteees kirjoitti:

        Totta, 60-luvun Skodat olivat vielä kunnon pelejä verrattuna nykyisiin tylsännäköisiin, epävarmoilla moottoreilla varustettuihin Skodiin halpoine ja vanhoine materiaaleineen ja osineen.

        Joo ja automyyjätkin olivat silloin rehellisiä. Nykyään en luota pätkääkään merkkihuoltoihin, valohoitoo ne antoo vain!


      • -----------------
        ... kirjoitti:

        UP

        Volkkarin UP taitaa olla kanssa Skodaan verrattavissa olevaa romurautaa.


      • ? ?
        vanha ziguli kirjoitti:

        "Ei juurikaan sähkövikoja", mutta sulakkeita ja kumilenkkejä piti aina olla taskussa. Startti ja laturi pelasivat, mutta puhaltimen moottori sippasi. Vaihto tosin halpaa ja yksinkertaista hommaa.

        Mites se homostelun helppous?


      • kilikolin2
        ? ? kirjoitti:

        Mites se homostelun helppous?

        Sujuu varmasti yhtä helposti Skodassa kuin Mersussa. Tuskin myöskään seksuaalisella suuntaumisella on väliä. Saman tilan se vaatii se heteroseksikin. Taidat olla urpo?


    • valitettavaaaa

      Taitaa olla harvassa ne TSI moottorit joilla on ajettu yli 150 000 km. Valitettavan huonoa laatua, auto ois muuten hyvä.

      • ei ehdi kertyä

        Harvalla bensa-autolla ajetaan niin paljon että kilometrejä olisi ehtinyt kertyä yli 150 tkm, kun huomioi sen että TSI moottorit eivät ole vielä kovin montaa vuotta olleet markkinoilla.


      • professorismies
        ei ehdi kertyä kirjoitti:

        Harvalla bensa-autolla ajetaan niin paljon että kilometrejä olisi ehtinyt kertyä yli 150 tkm, kun huomioi sen että TSI moottorit eivät ole vielä kovin montaa vuotta olleet markkinoilla.

        Eikä kerrykkää, laukeavat ensin.


    • vailla vastauksia

      Jestas, että minulla naurattaa nämä maailmanlopun ennustajat. Onko teillä ollut pienenä kireä pipo ja vähän leikkikaluja? Muuta päätelmää ei voi tehdä näistä teidän huhaa ennustuksista. Kuis se Skoda ja Volkkari ovat kuiten myyntivaltteja, vaikka TSI:n ei pitäisi kestää? Asiakastyytyväisyyskyselyssä Skoda ja Volkkari pitävät eka ja toka tilaa. Kuis tämä selittyy?
      Antakaas mielikuvituksen nyt lentää ja kertokaa vastaukset näihin kolmeen kysymykseen. Parhaan vastauksen antanut saa kilon suklaata kaupasta, omaan laskuun.

      • tyhmiä riittää

        Ja sitten itketään kun maksellaan kalliita moottoriremppoja joita volkkari ei korvaa..


      • valllllll

        No sitä tässä ihmettelenkin miksi myy vaikka TSI on sontaa. Yksi syy on, että TDI on ihan hyvä kone siinähän ei ketjua ole. Niitä kuitenkin on varmaan 50% myydyistä autoista. Sitten toinen syy on, että asiakastyytyväisyyskyselyt on yleensä suunnattu 1-2 vuoden ikäisten autojen omistajille. TSI leviää yleensä siinä 100 000 km kohdilla joten se on toisen omistajan murhe.

        Miksiköhän tämä sama konserni on pulassa Kiinassa? Siellä kuluttajat osavat vaatia oikeuksiaan. Kerrohan tuohon vastaus, niin saat 2 kiloa suklaata, omaan laskuun. Sama omaan laskuun periaatehan on VAG:in tuotevastuussa.


      • -------------

        Suomalaiset ovat toisinaan, niin juntteja etteivät kehtaa myöntää että ovat ostaneet huonon tuotteen.


      • zimi.
        ------------- kirjoitti:

        Suomalaiset ovat toisinaan, niin juntteja etteivät kehtaa myöntää että ovat ostaneet huonon tuotteen.

        sorry toi pilkku on väärässä kohtaa lausetta..


      • -------------------
        zimi. kirjoitti:

        sorry toi pilkku on väärässä kohtaa lausetta..

        pilkkuvirheet varmaan sallitaan kun kyseessä on Skoda palsta. Varsinkin kun eivät osaa tehdä moottoria siel Saksassa saati sit osais kirjottaa suomea


      • °^°
        ------------------- kirjoitti:

        pilkkuvirheet varmaan sallitaan kun kyseessä on Skoda palsta. Varsinkin kun eivät osaa tehdä moottoria siel Saksassa saati sit osais kirjottaa suomea

        Totta, zimi onkin pilkunnussija, eikun siis jorman..


      • VW on paska

    • vanha oli hyvä

      Toyota Auriksessa on 1.6 vapaastihengittävä moottori joka on hieman tehokkaampi kuin 1.2 TSI. Tojon kone kestää.
      Skodan/Volkkarin vanhat 1.6 koneet olivat vahvoja pannuja - miksei sellaista saisi Ocuun eikä mitään paskoja äTSIii moottoreita.

      • inssi999

        Paljos Auriksessa on kulutus? Turbottomat ovat mielestäni ponnettomia. Totta varmasti on, että tämä Auriksen vapari 1.6 kestää taatusti pidempään. VAG-konsernilla ei taida olla enää ainuttakaa vaparia?


      • edelline kirjoittaja
        inssi999 kirjoitti:

        Paljos Auriksessa on kulutus? Turbottomat ovat mielestäni ponnettomia. Totta varmasti on, että tämä Auriksen vapari 1.6 kestää taatusti pidempään. VAG-konsernilla ei taida olla enää ainuttakaa vaparia?

        Ei mitään hajua Auriksen kulutuksesta. Eukolla on 1.3 Yaris eikä se ole mikään talousihme, mutta kun emäntä ajaa kymppitonnin vuodessa niin ei sillä niin väliä ole vaikka esim Fabia veisi ainakin litran vähemmän sadalla.
        Ihme vaan ettei Skoda saa TSI moottoria luotettavaksi vaikka esim Rellu/ Dacia tekee ihan luotettavia turbomoottoreita.

        Toyotaa meidän perheeseen enää ei kuitenkaan tule, koska Toyota on Suomessa kaikessa hiljaisuudessa potkinut pois kolminumeroisen luvun henkilökuntaa viime vuosina.
        Asiasta on ollut kirjoituksia tuolla Tojo -palstalla, mutta ne ovat siivottu välittömästi pois.


      • tylsäää
        edelline kirjoittaja kirjoitti:

        Ei mitään hajua Auriksen kulutuksesta. Eukolla on 1.3 Yaris eikä se ole mikään talousihme, mutta kun emäntä ajaa kymppitonnin vuodessa niin ei sillä niin väliä ole vaikka esim Fabia veisi ainakin litran vähemmän sadalla.
        Ihme vaan ettei Skoda saa TSI moottoria luotettavaksi vaikka esim Rellu/ Dacia tekee ihan luotettavia turbomoottoreita.

        Toyotaa meidän perheeseen enää ei kuitenkaan tule, koska Toyota on Suomessa kaikessa hiljaisuudessa potkinut pois kolminumeroisen luvun henkilökuntaa viime vuosina.
        Asiasta on ollut kirjoituksia tuolla Tojo -palstalla, mutta ne ovat siivottu välittömästi pois.

        Niin ja veikkaanpa että Toyotan jälleenmyyntiarvo tulee laskemaan. Heillä köhii ja yskii uusien autojen myynti. Ehkäpä suomalaiset vihdoin ja viimein ovat kyllästyneet Toyotaan ja haluavat jotain muita merkkejä. Enkä ihmettele Toyota on ehkäpä maailman tylsin auto.


      • Auris 1.6
        inssi999 kirjoitti:

        Paljos Auriksessa on kulutus? Turbottomat ovat mielestäni ponnettomia. Totta varmasti on, että tämä Auriksen vapari 1.6 kestää taatusti pidempään. VAG-konsernilla ei taida olla enää ainuttakaa vaparia?

        Itselläni on Auris 1.6 multimode automaatti ja keskikulutus on siinä 6.6L/100km !
        olen pitänyt kirjaa tankkaus.com sivustolla eli kulutus on tosi ei mitään mutu juttua!
        kulutus riippuu ajotavasta!


      • Toyota jyrää
        tylsäää kirjoitti:

        Niin ja veikkaanpa että Toyotan jälleenmyyntiarvo tulee laskemaan. Heillä köhii ja yskii uusien autojen myynti. Ehkäpä suomalaiset vihdoin ja viimein ovat kyllästyneet Toyotaan ja haluavat jotain muita merkkejä. Enkä ihmettele Toyota on ehkäpä maailman tylsin auto.

        Mistä nämä perättömät väitteet on kotoisin ? Jonkun Toyota palstalla vaahtoavan trollaajan suusta? Näyttäkää jotain linkkiä aiheesta!

        Tässä on pikkuisen numeroita ,ettei pääse totuus unohtumaan !

        http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/suomen_autokanta/vuosittain/autokanta_31.12.2013/henkiloautokanta_merkeittain_31.12.2013

        Toyotalla on sentään 3 mallia 10 myydyimmän mallin joukossa (enemmän kuin yhdelläkään muulla valmistajalla)! Skodalla kaikki on oktaavian varassa seuraava skoda vasta sijalla 23 Rapid!

        http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/vuosittain/2014/henkiloautojen_ensirekisteroinnit_malleitain_1-6_2014_(kaikki_mallit)

        http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/vuosittain/2014/henkiloautojen_ensirekisteroinnit_malleitain_1-6_2014_(kaikki_mallit)


      • Auris 1.6
        Auris 1.6 kirjoitti:

        Itselläni on Auris 1.6 multimode automaatti ja keskikulutus on siinä 6.6L/100km !
        olen pitänyt kirjaa tankkaus.com sivustolla eli kulutus on tosi ei mitään mutu juttua!
        kulutus riippuu ajotavasta!

        En ole turboa tarvinnut mihinkään ja ,kun olen lukenut turbojen kestävyydestä esim. Vagarena! Niin olen entistä vakuuttuneempi asiasta! Minulle on paljon tärkeämpää auton toimivuus joka tilanteessa kuin joku alavääntö! Se alavääntö ei paljoa lohduta, kun turbo porsii kesken matkan ja jäät odottamaan hinuria 20 asteen pakkasessa!


    • miiaketunpolku

      Sama juttu kävi meidän perheen autolle. Jakopään ketju hyppäsi ja kone rikko. Kiitos Skoda!

    • Hazi_Oulu

      Skodan omistajan profiili:

      Talo: Pakettitalo
      Auto: Skoda
      Velkaa: Paljon
      Kaljamaha: Iso
      Lihakset: Olemattomat
      Työ: Stressaava

      Huhhuhu ei käy kateeks! Mutta ostakaa nyt ainakin joku muu auto kuin tuo Tsekkien ihme SKOOOODA. Itäauto se on. Saksalainen juonikas piru kyllä käyttää hyväksi itäblokissa sijaitsevat luonteenomaisesti huonot olemassaolevat tuotantokoneistot, työvoiman ja logistiikan - JA SE NÄKYY !!

      • totuuksia

        Vai Skoda kuskin työ stressaavaa. Eiköhän Skodakuskit oli jossain huuhaa toimistohommassa jossa ei aivoja tarvita. Tai vastaavasti ovat olleet Nokian insinöörejä ja työttömyyden tultua kuvaa on jouduttu vaihtamaan Audi Skodaan. Samalla on myyty omakotitalo (pakettitalo) ja vaihdettu rivariin. Rosson pihvit ovat vaihtuneet ABC:n viikon leikkeeseen (S-kortilla 13,90). Kesän etelänloma on vaihtunut Tallinnan risteilyyn Eckerö Linellä (S-bonusta).


      • kimmuli3

        UP


      • teootte
        totuuksia kirjoitti:

        Vai Skoda kuskin työ stressaavaa. Eiköhän Skodakuskit oli jossain huuhaa toimistohommassa jossa ei aivoja tarvita. Tai vastaavasti ovat olleet Nokian insinöörejä ja työttömyyden tultua kuvaa on jouduttu vaihtamaan Audi Skodaan. Samalla on myyty omakotitalo (pakettitalo) ja vaihdettu rivariin. Rosson pihvit ovat vaihtuneet ABC:n viikon leikkeeseen (S-kortilla 13,90). Kesän etelänloma on vaihtunut Tallinnan risteilyyn Eckerö Linellä (S-bonusta).

        Sanoisin, että eläkeläispappoja ne on!


    • ja on halpaa

      Dacian turbomylly kestää!!!

    • huoltomies5

      ettekös te rassukat tajua että skoda, seat, vw ja audi on IHAN samaa tekniikkaa erinäköisissä kuorissa , ja ne on kierrettävä kaukaa...

      • ferrarilla_ajan

        Unohdit Lamborghinin tuosta listasta, joka on myös samaa konsernia. IHAN samaa tekniikkaa erinäköisissä kuorissa, hinta on vain toinen.


      • laakkonen_
        ferrarilla_ajan kirjoitti:

        Unohdit Lamborghinin tuosta listasta, joka on myös samaa konsernia. IHAN samaa tekniikkaa erinäköisissä kuorissa, hinta on vain toinen.

        Varo ettei ketju petä Lambosta :D Viet sen sit korjattavaks Laakkoselle muah :D


      • v*ttu joo

        Skeidan osista 70% tulee paikallisilta alihankkijoilta ja loput Intiasta tai Kiinasta niin ei ne samaa tekniikkaa ole. Osissakin lukee jotain Made in Czech.

        Saksalaisen auton vilkussa kulee Robert Bosch Made in Germany.


      • amissss
        v*ttu joo kirjoitti:

        Skeidan osista 70% tulee paikallisilta alihankkijoilta ja loput Intiasta tai Kiinasta niin ei ne samaa tekniikkaa ole. Osissakin lukee jotain Made in Czech.

        Saksalaisen auton vilkussa kulee Robert Bosch Made in Germany.

        Ai meinaat, että VAG:in kokoinen konserni käyttää aina jotain pieni paikallisia alihankkijoita :D :D Samoja osia ne on. Sitä paitsi autoja kootaa niin monessa eri maassa ettei ole mitään järkeä edes hankkia osia paikallisilta alihankkijoilta :D


      • 10 + 12
        amissss kirjoitti:

        Ai meinaat, että VAG:in kokoinen konserni käyttää aina jotain pieni paikallisia alihankkijoita :D :D Samoja osia ne on. Sitä paitsi autoja kootaa niin monessa eri maassa ettei ole mitään järkeä edes hankkia osia paikallisilta alihankkijoilta :D

        Joo - Skeidan ovet tehdään Saksassa ja penkit Ameriikassa.

        Luuletko Amis, että merkkikohtaisia osia tehdään yhdessä paikassa.


      • amisssssssss
        10 + 12 kirjoitti:

        Joo - Skeidan ovet tehdään Saksassa ja penkit Ameriikassa.

        Luuletko Amis, että merkkikohtaisia osia tehdään yhdessä paikassa.

        Amis ei tosiaan luule, että merkkikohtaisia osia tehdään yhdessä paikassa. Sen verran yksinkertaiselta tyypiltä vaikutat, että otetaan esimerkiksi BigMac hampurilainen. Brändi on Yhdysvalloista ja Suomessakin näitä burgereita myydään. Liha tulee Puolasta Suomen BigMaceihin kuten moneen muuhunkin maahan. No sämpylät tulee Suomesta, kun taas sipuli jostain kaukaa vaikka hyvin meillä Suomessakin sipuli kasvaisi.

        Eli pointti oli se kun puhutaan suuresta yrityksestä, niin hankintoja ei välttämättä ohjaa tuotteen läheisyys, vaan puhtaasti millä toimitusvarmuudella pystyy toimimaa, mikä on laatu ja tietysti millä hinnalla. Hankintoja halutaan keskittää joten sen vuoksi Audin paskoissa on täysin samoja osia kuin Skodan paskoissa.


      • 19 + 2
        amisssssssss kirjoitti:

        Amis ei tosiaan luule, että merkkikohtaisia osia tehdään yhdessä paikassa. Sen verran yksinkertaiselta tyypiltä vaikutat, että otetaan esimerkiksi BigMac hampurilainen. Brändi on Yhdysvalloista ja Suomessakin näitä burgereita myydään. Liha tulee Puolasta Suomen BigMaceihin kuten moneen muuhunkin maahan. No sämpylät tulee Suomesta, kun taas sipuli jostain kaukaa vaikka hyvin meillä Suomessakin sipuli kasvaisi.

        Eli pointti oli se kun puhutaan suuresta yrityksestä, niin hankintoja ei välttämättä ohjaa tuotteen läheisyys, vaan puhtaasti millä toimitusvarmuudella pystyy toimimaa, mikä on laatu ja tietysti millä hinnalla. Hankintoja halutaan keskittää joten sen vuoksi Audin paskoissa on täysin samoja osia kuin Skodan paskoissa.

        Mitä v*tun yhteisiä osia Audissa ja Skeidassa on? Moottorit ovat erilaisia, korit pelteineen erilaisia, korin materiaalit erilaisia, sisustus erilaisia, vaihteistot erilaisia, alusta erilaisia, sähköosat erilaisia.

        Otetaan esimerkiksi Skeidan uusi Taavi ja Audi A4 tai A4. Ei niissä mitään yhteisiä osia ole.

        Skeidan osat ovat tsekkiläisiä tai tulevat muita Skeidan tehtailta.

        Skoda Rapidissa ja Seat Toledossa on paljon samoja osia, mutta eivät nekään ihan identtisiä ole.


      • 5 + 19
        19 + 2 kirjoitti:

        Mitä v*tun yhteisiä osia Audissa ja Skeidassa on? Moottorit ovat erilaisia, korit pelteineen erilaisia, korin materiaalit erilaisia, sisustus erilaisia, vaihteistot erilaisia, alusta erilaisia, sähköosat erilaisia.

        Otetaan esimerkiksi Skeidan uusi Taavi ja Audi A4 tai A4. Ei niissä mitään yhteisiä osia ole.

        Skeidan osat ovat tsekkiläisiä tai tulevat muita Skeidan tehtailta.

        Skoda Rapidissa ja Seat Toledossa on paljon samoja osia, mutta eivät nekään ihan identtisiä ole.

        " Samanlaisuus" on skeidakauppiaiden paskajuttuja. Vai väittääkö joku, että Audin osia voisi siitä vaan asentaa Skeidaan?
        Audissa kaikki on parempaa!


      • reettamarja
        5 + 19 kirjoitti:

        " Samanlaisuus" on skeidakauppiaiden paskajuttuja. Vai väittääkö joku, että Audin osia voisi siitä vaan asentaa Skeidaan?
        Audissa kaikki on parempaa!

        Väittää. Sama turbo menee kumpaakin heittämällä, jopa kokonainen vaihteisto menee sinällään Audiin tai Skodaan. Ei siis ole merkitystä sillä neljällä rinkulalla. Samaa roskaa.


      • sivusta seuraava
        reettamarja kirjoitti:

        Väittää. Sama turbo menee kumpaakin heittämällä, jopa kokonainen vaihteisto menee sinällään Audiin tai Skodaan. Ei siis ole merkitystä sillä neljällä rinkulalla. Samaa roskaa.

        No jaa, esimerkiksi yleisistä GT1749V tai K03 - turboista on eri versioita, joilla on omat varaosakoodit. Tarkkana pitää olla.

        Vaihteistojen suhteen tilanne ei ole ihan niin selvä. EVS ENJ EBN ECW EGY FBX ECW EBP EGW EBM EGV EBD EGT FBV EXB ESP GAX - vaihteistoissa voi olla merkkikohtaisia eroja. Skodan laatikon sisuskalut ovat joitain itäkamaa, Audin lootassa FAG:n laakerit ja Freudenbergin akselitiivisteet.
        Työn laaduissa on eroja.


      • lisaksi:
        sivusta seuraava kirjoitti:

        No jaa, esimerkiksi yleisistä GT1749V tai K03 - turboista on eri versioita, joilla on omat varaosakoodit. Tarkkana pitää olla.

        Vaihteistojen suhteen tilanne ei ole ihan niin selvä. EVS ENJ EBN ECW EGY FBX ECW EBP EGW EBM EGV EBD EGT FBV EXB ESP GAX - vaihteistoissa voi olla merkkikohtaisia eroja. Skodan laatikon sisuskalut ovat joitain itäkamaa, Audin lootassa FAG:n laakerit ja Freudenbergin akselitiivisteet.
        Työn laaduissa on eroja.

        Noista kahdesta audi on se AUTO


      • reettamarja
        sivusta seuraava kirjoitti:

        No jaa, esimerkiksi yleisistä GT1749V tai K03 - turboista on eri versioita, joilla on omat varaosakoodit. Tarkkana pitää olla.

        Vaihteistojen suhteen tilanne ei ole ihan niin selvä. EVS ENJ EBN ECW EGY FBX ECW EBP EGW EBM EGV EBD EGT FBV EXB ESP GAX - vaihteistoissa voi olla merkkikohtaisia eroja. Skodan laatikon sisuskalut ovat joitain itäkamaa, Audin lootassa FAG:n laakerit ja Freudenbergin akselitiivisteet.
        Työn laaduissa on eroja.

        Huoh, turboista tulee uudempia versioita ja niille annetaan uusi varaosakoodi. Samalla tavalla Audeissakin on varaosakoodin omaavia turboja ja vaihteistoja. Ja jos sun mielestä Audin ja Skodan vaihteistossa on niin valtava ero, niin miksi kummassakin merkissä DSG7 hajoaaa noin 50 000 - 100 000 kilometrin nurkilla?


      • Eri laatikoita ne on
        reettamarja kirjoitti:

        Huoh, turboista tulee uudempia versioita ja niille annetaan uusi varaosakoodi. Samalla tavalla Audeissakin on varaosakoodin omaavia turboja ja vaihteistoja. Ja jos sun mielestä Audin ja Skodan vaihteistossa on niin valtava ero, niin miksi kummassakin merkissä DSG7 hajoaaa noin 50 000 - 100 000 kilometrin nurkilla?

        Kaksoiskytkinvaihteistoja (Audilla markkinointinimenä nykyään "S tronic", muilla konsernimerkeillä "DSG") löytyy neljää eri tyyppiä, jotka ikäjärjestyksessä vanhimmasta alkaen.

        Tyyppi 02E (DQ250)
        6 vaihdetta, maksimi vääntömomentti 350 Nm
        märkä kaksoiskytkin, valmistaja BorgWarner (valmistajan oma tuotenimi DualTronic)
        yksi yhteinen öljykierto koko laatikolle; tilavuus 7,2 litraa
        mekaaninen öljypumppu, käyttövoima vauhtipyörältä omalla akselilla
        öljyn ja suodattimen vaihtoväli 60 000 km
        paino n. 94 kg kaksivetoisena, n. 109 kg nelivetoisena

        Tyyppi 0AM (DQ200)
        7 vaihdetta, maksimi vääntömomentti 250 Nm
        kuiva kaksoiskytkin, valmistaja LuK (valmistajan oma tuotenimi XSG)
        vaihteiston ja tasauspyörästön öljytilavuus 1,7 litraa
        mekatroniikkayksikössä oma hydrauliöljykierto suodattimella; tilavuus 1,1 litraa
        sähkökäyttöinen hydrauliöljypumppu harjattomalla tasavirtamoottorilla, käy vain tarvittaessa
        öljypumpun käynnistyspaine 40 bar, pysähtymispaine 60 bar
        ei öljyn eikä suodattimen vaihtoa; suunniteltu kestämään vaihteiston käyttöiän
        paino n. 70 kg

        Tyyppi 0B5 (DL501)
        7 vaihdetta, maksimi vääntömomentti 550 Nm
        märkä kaksoiskytkin
        vaihteiston ja tasauspyörästöjen öljytilavuus 4,3 litraa
        kaksoiskytkimen ja mekatroniikan öljytilavuus 7,5 litraa
        paino n. 142 kg
        nelivetoisille pitkittäismoottorisille autoille
        vain Audin mallistossa

        Tyyppi 0BH (DQ500)
        7 vaihdetta, maksimi vääntömomentti 600 Nm
        märkä kaksoiskytkin
        öljymäärä 7 litraa
        mekaaninen öljypumppu, käyttövoima hammaspyörällä kaksoiskytkimen rungosta
        öljynpaine 5-20 bar, säädetään tarpeen mukaan (öljypumpun max. ottoteho 3 kW)
        öljynvaihtoväli 60 000 km
        ei suodattimen vaihtoa; suunniteltu kestämään vaihteiston käyttöiän
        paino n. 110 kg nelivetoisena

        Kaikki edellämainitut vaihteistot valmistetaan pääosin Volkswagenin Kasselin tehtaalla Saksassa. Dalianin tehtaalla Kiinassa valmistetaan 0AM (DQ200) DSG-vaihteistoja .


      • ropert
        19 + 2 kirjoitti:

        Mitä v*tun yhteisiä osia Audissa ja Skeidassa on? Moottorit ovat erilaisia, korit pelteineen erilaisia, korin materiaalit erilaisia, sisustus erilaisia, vaihteistot erilaisia, alusta erilaisia, sähköosat erilaisia.

        Otetaan esimerkiksi Skeidan uusi Taavi ja Audi A4 tai A4. Ei niissä mitään yhteisiä osia ole.

        Skeidan osat ovat tsekkiläisiä tai tulevat muita Skeidan tehtailta.

        Skoda Rapidissa ja Seat Toledossa on paljon samoja osia, mutta eivät nekään ihan identtisiä ole.

        skeidan ja olympia skeidan osista moni tulee brasialista. vw osat taas kiinasta ja brasialista. bossin sähkö osat valmistettu jo 15 v ties missä, ja kaikki autonhuoltoon oikeesti asennennoituneet eivät mitään possipa.kaa käytä.


      • Skodamiess
        v*ttu joo kirjoitti:

        Skeidan osista 70% tulee paikallisilta alihankkijoilta ja loput Intiasta tai Kiinasta niin ei ne samaa tekniikkaa ole. Osissakin lukee jotain Made in Czech.

        Saksalaisen auton vilkussa kulee Robert Bosch Made in Germany.

        Kyllä minun skodan osissa ihan lukee wv/audi kun konepellin avaa.


    • Kari Hki

      Minun tapauksessani maahantuoja oli erittäin nihkeä korvaamaan hajonnutta dsg:tä. Vasta pitkällisen sananvaihdon jälkeen suostuivat hyvittämään 70% korjauksesta. Itselle jäi silti parin tonnin lasku. Kyseessä 4v vanha Ocu 1,4 tsi dsg.

      • dsg_hajosiko

        Uskomatonta kyllä, teithän valituksen kuluttajariitalautakuntaan? Kyllä DSG:n pitää kestää enemmän kuin neljä vuotta. Pelkään vielä moottorisi puolesta, sekin voi pamahtaa jakopään ketjun vuoksi. Näitä juttuja kun lukee, niin en kyllä uskalla ostaa ainuttakaa Helkama Auton maahantuomaa autoa.


      • Syyskuussa vt4:llä yllättävästi räjähtänyt Skoda Superbin (1,8 TSI DSG) moottori kesti vain 23 000 km:n ajon. Kummallista kertakäyttökalusto julkisessa myynnissä?


    • kendojanarit

      Mitäs ostatte säälittävät pellet jotain bensaturboja, kyllähän sen nyt idioottikin tajuaa, ettei mikään 1,4 nuhapumppu turbon kanssa voi olla hyvä kone. Suorastaan surkuhupaisan typerää on ostaa bensakone ja automaattivaihteisto.

      Diisseliskodat on hyviä autoja (itse ajan diisseligolffilla), meillä perheessä ollut vuodesta 2000 1,6l bensa man. uutena ostettu occu farkku ja ei ole edes määräaikaishuoltoja tehty, jakopää vaihdettu aina ajallaan ja öljyt kuluvat osat kun tarvittu. Ajettu nyt 280tkm ja mitään ei ole vielä hajonnut, helvetin hyvä auto ja varmasti tulee uusi occu tilalle, tosin dieselinä,kun tuosta nykyisestä aika jättää.

      • entinen_asiakas

        Kyllä kuluttaja varmasti jossain mielin odottaa, että autonvalmistaja olisi asiantuntija. Myyjätkää varsinkaan Veljekset Laakkosella ei kerro TSI-koneiden surkeudesta mitään tai DSG7-vaiheiston hajoamisista. Miltäköhän tuntuu myydä paskaa asiakkaille?


      • skeiduu

        Mitäs ostatte säälittävät pellet jotain bensaturboja, kyllähän sen nyt idioottikin tajuaa, ettei mikään 1,4 nuhapumppu turbon kanssa voi olla hyvä kone. Suorastaan surkuhupaisan typerää on ostaa bensakone ja automaattivaihteisto.

        Diisseliskodat on hyviä autoja (itse ajan diisseligolffilla), meillä perheessä ollut vuodesta 2000 1,6l bensa man. uutena ostettu occu farkku ja ei ole edes määräaikaishuoltoja tehty, jakopää vaihdettu aina ajallaan ja öljyt kuluvat osat kun tarvittu. Ajettu nyt 280tkm ja mitään ei ole vielä hajonnut, helvetin hyvä auto ja varmasti tulee uusi occu tilalle, tosin dieselinä,kun tuosta nykyisestä aika jättää.
        VASTAA
        Facebook
        Twitter
        share email
        share url

        laitappas vielä p numeros, niin voin ostaa ton, mut jos yksiki leima löytyy hultokirjasta, niin en osta.


    • mielenkiintoista???

      Pojat, pojat. Kakka puheita nuo tuollaiset, että nykyautoissa motti pamahtaa varoittamatta. Höpö höpö.
      Kyllä se moottorin ongelmista kertova varoitusvalo syttyy jos koneeseen alkaa ilmetä ongelmia. Niissä on katsokaas sellainen ihmeellinen boxi, johon tulee paljon johtoja, jotka on kytketty eripuolelle autoa oleviin sellaisiin ihmeellisiin "murikoihin". Nämä kyseiset "murikat" lähettävät sellaisia ihmeellisiä sähköisiä signaaleja sille boxille ja se boxi "päättelee" signaalien perusteella, onko kaikki kunnossa. Jos ei ole, se ihmeellinen boxi sytyttää jonkin varoittavan merkkivalon. Kukaan ei ole niin viisas kuin ihminen, paitsi saksalainen sähköinsinööri!
      Eikö olekkin mielenkiintoista?

      • on se vaan

        ihmeellistä kun tsi-moottorit vain paukahtelevat, valmistajakin sen myöntää muttei tee asialle mitään.

        Kyllä VW-moottorin ostaja on

        T Y H M Ä


      • siihen vielä
        on se vaan kirjoitti:

        ihmeellistä kun tsi-moottorit vain paukahtelevat, valmistajakin sen myöntää muttei tee asialle mitään.

        Kyllä VW-moottorin ostaja on

        T Y H M Ä

        Skootaloota ympärille niin soppa on valmis..


      • mielenkiintoista???
        on se vaan kirjoitti:

        ihmeellistä kun tsi-moottorit vain paukahtelevat, valmistajakin sen myöntää muttei tee asialle mitään.

        Kyllä VW-moottorin ostaja on

        T Y H M Ä

        Ihanko tosi? Ovat varmaan soittaneet sinulle ja kertoneet asiasta?


      • seuraa poika
        mielenkiintoista??? kirjoitti:

        Ihanko tosi? Ovat varmaan soittaneet sinulle ja kertoneet asiasta?

        maailmaa äläkä vaan nysvää pientä piliäsi. Tai lue vaikka Skoda-palstan otsikoita ;)


      • moottori_hajosi

        Onko kokemusta? Voin sanoa, että moottorivalo ei syttynyt missään vaiheessa kun konerikko tuli.


      • Varmaankin niin on? Jos murikat, boxit ja niiden välillä singahtelevat yhteydet ovat kunnossa, varoitusvalo voi palaa. Paloaika vain saattaa olla niin lyhyt, ettei ihmisparka ehdi tajuta mitään, ennen kuin räjähtää ...?

        Saa nähdä, mitä loppuviikolla tapahtuva Skoda Superb Combin 1,8 TSI DSG moottorin purkaminen paljastaa paloajoista ...? Helkama Auto Oy:ssä paloaika osoittautui pitkäksi. Kului viikkoja kunnes useiden pyyntöjen jälkeen kiinnostuivat selvittämään lähes uuden auton yllättävän vikaantumisen syitä.

        Auton omistava invalidiperhe oli ehtinyt ajaa Skodan lippulaivalla vast 23 000 km:iä ...? Se on vähän. Ehkä uudella autolla ajava luottaa liikaa Skodan kaluston toimivuuteen, seuraa liikennettä ja muutakin ympärillä tapahtuvaa eikä tuijota herpaantumatta kojetaulua, josko vilahtaisi jokin merkki tulossa olevasta räjähdyksestä?

        Skodamies ei hyväksy ajatusta, että nykyaikaisessa autossa pitäisi olla aina vähintään kaksi, joista yksi keskittyy ajamiseen ja liikenteen seuraamiseen ja toinen tuijottaa kojetaulua.

        Skodamies on pahoin pettynyt maahantuojan ja myyjäliikkeen vitkutteluun em. Skoda Superbin omistajan asiassa (sydänsairas eläkeläinen, pyörätuolipotilaana olevan puolisonsa omaishoitaja). Räjähtäneen moottorin korjaamisesta on edelleen tarjous, että maksamalla 10 500 euroa homma hoidetaan. - Huh - huh ... "Hitaita on Helkaman kiireet".


    • hajosiko_volkkarisi
      • TSI kone

        Minulla on 1.8 TSI, eikä pelota pätkääkään. Joten rauha sielullesi!!!!!


      • moottori_hajos
        TSI kone kirjoitti:

        Minulla on 1.8 TSI, eikä pelota pätkääkään. Joten rauha sielullesi!!!!!

        Mullakon on 1.8 TSI eikä pelottanut ennen pätkääkää. Kuten kirjoitin aloituksessa, niin kesäkuussa 113 000 km jälkeen moottori sanoi poks. Sen jälkeen autohuoltaja sanoi maksa 2300 euroa. Luuletko, että TSI saa multa kehuja? Lahjoitan heille 2300 euron arvosta negatiivista markkinointia.


      • TSI kone
        moottori_hajos kirjoitti:

        Mullakon on 1.8 TSI eikä pelottanut ennen pätkääkää. Kuten kirjoitin aloituksessa, niin kesäkuussa 113 000 km jälkeen moottori sanoi poks. Sen jälkeen autohuoltaja sanoi maksa 2300 euroa. Luuletko, että TSI saa multa kehuja? Lahjoitan heille 2300 euron arvosta negatiivista markkinointia.

        Mutta eihän sinulla ole TSI konetta, kohan höpötät.


    • reettamarja
      • TSI kone

        Onpas reettamarja nukkunut näemmä talviunoset. Tuo on kohta vuoden vanha juttu.


      • reettamarja
        TSI kone kirjoitti:

        Onpas reettamarja nukkunut näemmä talviunoset. Tuo on kohta vuoden vanha juttu.

        Jep ja nyt niitä vissiin asennellaan uusiin autoihin. Moottorin sanoo niks naks poks.


      • TSI kone
        reettamarja kirjoitti:

        Jep ja nyt niitä vissiin asennellaan uusiin autoihin. Moottorin sanoo niks naks poks.

        Ai mitä asennetaan uusiin autoihin?


      • paremmin
        TSI kone kirjoitti:

        Ai mitä asennetaan uusiin autoihin?

        unski asentaa siitintään kodakuskin anukseen kuin VW hihnoja moottoreihinsa...


      • pekka.
        paremmin kirjoitti:

        unski asentaa siitintään kodakuskin anukseen kuin VW hihnoja moottoreihinsa...

        Sä voit tosiaan häipyä..siis MARS MARS..ikuinen porttikielto ja potku perseelle..


      • käärit vaan
        pekka. kirjoitti:

        Sä voit tosiaan häipyä..siis MARS MARS..ikuinen porttikielto ja potku perseelle..

        ensin esinahkas ylös, laitat Bepanthenia ja jätät esinahan ylös. Aamulla huuhtelet jas slerssi kiinni. Toista tarvittaessa. Siinä se.


      • äääweepeekoo
        käärit vaan kirjoitti:

        ensin esinahkas ylös, laitat Bepanthenia ja jätät esinahan ylös. Aamulla huuhtelet jas slerssi kiinni. Toista tarvittaessa. Siinä se.

        Jestas kun sinä olet nokkela tyyppi. Eikö olekkin kiva olla noin "älykäs"?


      • kieltämättä
        äääweepeekoo kirjoitti:

        Jestas kun sinä olet nokkela tyyppi. Eikö olekkin kiva olla noin "älykäs"?

        rullaat vaan pikku nysäsi esinahan ylös laitat salavaa, haudot pari tuntia ja taas voit homostella jorman kanssa..


    • vikapesa

      Ei kannata ostaa 100 000 km ajettua TSI kaaraa.

      • käytetyn

        Meikäläinen meni ostamaan, myyjä (merkkiliike) vaikutti rehelliseltä. Eipä maininnut mitään TSI-moottoreiden ongelmista. Kuulemma hyvä moottori ja DSG vauriot todella harvinaisia. Sain onneksi autolla kuukauden takuun!


      • 7 + 17
        käytetyn kirjoitti:

        Meikäläinen meni ostamaan, myyjä (merkkiliike) vaikutti rehelliseltä. Eipä maininnut mitään TSI-moottoreiden ongelmista. Kuulemma hyvä moottori ja DSG vauriot todella harvinaisia. Sain onneksi autolla kuukauden takuun!

        Aika sen näyttää, TSI:n yksi ongelma oli huonolaatuinen nokkaketju, joka ei suinkaan ole joka moottorissa.
        DSG:n ongelmat ovat siellä sähköisellä puolella.


      • huoltoaParhaimmillan
        7 + 17 kirjoitti:

        Aika sen näyttää, TSI:n yksi ongelma oli huonolaatuinen nokkaketju, joka ei suinkaan ole joka moottorissa.
        DSG:n ongelmat ovat siellä sähköisellä puolella.

        Ai nokkaketju ei ole moottorin osa, niinkö ne sanoivat Veljekset Laakkosella Lahessa?


      • hihnaa ja ketjua
        huoltoaParhaimmillan kirjoitti:

        Ai nokkaketju ei ole moottorin osa, niinkö ne sanoivat Veljekset Laakkosella Lahessa?

        On toki, mutta ketjulla olevia koneita on vain osa niistä koneista. Osa on hihnalla. Niissä ei ole ongelmia, ja ketjullakaan olevista koneista ei ole ollut niin paljoa ongelmia 1.8 tsi - koneessa. Enimmät ongelmat ovat pienissä turboissa 1.2 tsi ja 1.4 tsi, vanhemmissa kuin 2010 vuosimalli.


      • osssss
        hihnaa ja ketjua kirjoitti:

        On toki, mutta ketjulla olevia koneita on vain osa niistä koneista. Osa on hihnalla. Niissä ei ole ongelmia, ja ketjullakaan olevista koneista ei ole ollut niin paljoa ongelmia 1.8 tsi - koneessa. Enimmät ongelmat ovat pienissä turboissa 1.2 tsi ja 1.4 tsi, vanhemmissa kuin 2010 vuosimalli.

        Kumma kun talvi tulee niin VW konserni otsikoissa.
        Hihnat paukkuu kertoo talousssanomat.


      • rikki menevät

        Skodaa ei kannata ostaa jos sillä on ajettu yli 10000 km. Koneet hajoaa.


    • moottori_hajosi

      Nyt sain vahvistuksen Skodan moottorin kestosta oikein maahantuojalta:

      Tapauksessanne asia on käsitelty siten, että moottorille on laskettu kestoiäksi 300 000 km ja tällöin asiakkaan osuus korjauksesta olisi ollut 37,7 % (113 000 km / 300 000 km).

      • A V

        Miksihän "räjähtäneen" Superbin tapauksessa 23 tkm ajetun moottorin korjauksesta haluttiin omistajan maksavan kaikki korjauskulut? Laakkosen Lahden korjaamo esitti maksettavaksi ensin 10 500 euroa moottorin (1,8 TSI) vaihdosta, sitten vielä reilusti lisää dsg-vaihteiston ym uusimisesta.

        Maahantuoja hyväksyi Laakkosen järjettömän suuret vaatimukset ja myyjäliike Mäkelän Autotalot selitti hädissään olleelle "räjähtäneen" Superbin omistajalle, että joku maksajahan Laakkosen pajan korjaustöille pitää löytyä.

        Onneksi viikkokausien vääntö sosiaalisessa mediassa toi maksajaksi muun kuin Superbin omistajan.


    • taave1

      Olen epätoivoisesti hakenut näiltä palstoilta asiallista keskuskustelua, mutta turhaan. Minulla on nyt tämä uusi Octavia 1,4 TSI moottorilla varustettu. Erittäin upeat kyydit ja tehoa riittää, olkoot taka-akseli sitten jäykkä tai notkea. Tätä edellisen Octavia Farmarin Tdi 2,0 DSG hankin vuonna 2008 ja ajoin sillä 113000 km. Autoon vaihdettiin Xenon polttimot ja siinä samalla kaikki muutkin polttimot. Ei edes jarrupaloja ja auto pelasi kuin unelma. Ainoa heikkous oli nykymallin mukainen liian pieni moottorinlämmitin. Kovilla pakkasilla ei 2h lämmitys tahtonut riittää. Minulla on ollut 15 autoa ja matkaa on tullut n.1,5 milj.km., joten kaiketi voin puhua huomattavan kokemuksen omaavana autolla ajamisesta.

      • octavia_3

      • jos vaihtais uuteen
        octavia_3 kirjoitti:

        Siitä katsomaan faktatietoja Skoda ongelmista: http://www.skoda-octavia.fi/tsi.html

        Mulle asiasta tulee faktaa vasta sitten jos/kun oman skodan vm 2010 1.8 tsi hajoaa. Sitä odotellessa...... (nyt 117 000 ajettu, eikä mitään ongelmia) .

        Tosin nyt tekis mieli vaihtaa siihen Octavia III :een kun se on vähän vielä tilavampi. Sen taidan tehdäkin, kun rahaa on kertynyt pankkitilille ja töissäkin myönnettiin palkankorotus.


      • wufff

      • dasilva

        koittaisit päästä edes 10 000000, niin sitten voit tulla röyhistelemään. tosiaan ajoit 113k ja se kesti sen. nyt on kyllä kyseessä joku tosi laatu peli. saakohan tuollasiii mistään edes rahalla nykyään. siis 113 tuhatta kilsaa, vau.


    • juk4

      Jku tuolla höpisi, että auton saa manuaali askillakin. Joo niin saa, mutta kun kyse on inva-autosta, niin automaatti on ainoa vaihtoehto. Meillä 1.2 TSI DSG ja siitä lukesi DSG noin 20000km kohdalla, nyt 43000 ja jakopäänketju menee vaihtoon. 18.11 vaihtuu auto ja jostain syystä se ei ole VAG-konsernin valmistama.

      • TSI 4/2012

        Kilometrien perusteella ennen vuotta 2012 valmistettu.1.2 TSI, joten viallinen ketju erittäin todennäköinen. VAG-konserni olisi voinut hoitaa homman paljon tyylikkäämmin. Nyt tieto uudesta paremmasta ketjusta ja uusien moottorien hihnasta ei ymmärrettävästi voisi monia enää vähempää kiinnostaa. Itse maksettavaksi näitä remppoja kuitenkaan ei jää, ellei tosi huijari-liike ole kyseessä...


    • juk4

      Ei tuo ketju ongelma ole korjaantunut 2012 jälkeenkään valmistetuissa koneissa. Kyseessä on suunnittelivirhe, eikä materiaalivirhe mitä ne tuolla huollossa ja automyynnissä innokkaasti selittävät.

    • Yläkanttiin ovat Skodan ostoon erehtyneiden vastuut moottoreiden pettämisestä. Maahantuoja eli Helkama ei vähällä ota tuotevastuuta. Myös myyjäliikkeistä löytyy kummallisia kiemurtelijoita.

      Sukulaiseni Skoda Superb Combin 1,8 TSI moottori kesti 23 000 km, räjähti syyskuussa yht'äkkiä kesken ajon vt4:llä. Auto on ollut yli kuukauden Skodan merkkihuoltoliikkeessä ja omistajalle ainoa kuluneiden viikkojen aikana tehty esitys on: "Maksakaa 10 500 euroa, niin autoonne asennetaan uusi moottori." Huh -huh!

      Omistaja on sydänsairas eläkeläinen, joka toimii pyörätuolipotilaana olevan puolisonsa omaishoitajana. Hän harkitsi pankkilainan ottamista maksaakseen vaaditun hinnan, koska tarvitsee inva-käyttöön hankittua autoa terveyskeskus- ja muihin tarpeellisiin matkoihin.

      Kun lähdimme puolitoista viikkoa sitten omistajan läheisten kanssa peräämään järkeä Skodan maahantuojan ja myyjäliikkeen käyttäytymiseen, käski maahantuoja eli Helkama vihdoin tavarantarkastajan tutkimaan syitä räjähdykseen. Moottori puretaan em. tarkastajan valvonnassa kuluvan viikon lopulla. - Onkohan vain ajanpeluuta yli kuukauden kestäneessä vitkuttelussa?

      Skodamiehen luottamus maahantuojaan on mennyt.

      • Viite: ILTALEHDEN artikkeli "Pettynyt asiakas voi olla yritykselle tuhoisa"

        Skodamies on hyvin pettynyt, mutta ei halua olla tuhoisa.

        Pyrkii auttamamaan ja opastamaan Helkama Auto Oy:n yrityskulttuurin pahimpien puutteiden korjaamisessa.

        Hyviä ohjeita on tarjolla ... kerrottu myös, miten vain 23 000 km ajetun Skoda Superbin moottori räjähti syyskuussa:
        https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=551104701627263&id=221517652429


      • Heikko on
        skodamies44 kirjoitti:

        Viite: ILTALEHDEN artikkeli "Pettynyt asiakas voi olla yritykselle tuhoisa"

        Skodamies on hyvin pettynyt, mutta ei halua olla tuhoisa.

        Pyrkii auttamamaan ja opastamaan Helkama Auto Oy:n yrityskulttuurin pahimpien puutteiden korjaamisessa.

        Hyviä ohjeita on tarjolla ... kerrottu myös, miten vain 23 000 km ajetun Skoda Superbin moottori räjähti syyskuussa:
        https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=551104701627263&id=221517652429

        Normaalia Skoda"laatua".


    • kollaa_kestää

      Kyllä kone kuin kone lopulta hajoaa.

      Se, miten pian se hajoaa, riippuu käyttömäärästä ja -laadusta. Käyttölaatuun taas vaikuttaa paljolti käytetty öljy ja öljynvaihtoväli. Itse vaihdan öljyt kymppitonnin välein.

      Itsellä on kestänyt hyvin vm. 2010 1.8 tsi octaviassa, ja sillä on ajettu nyt 117 000 ja risat.

      • Skoda ei kestä

        Lopulta kaikki hajoaa mutta keskimäärin Skodissa on ilmeisesti heikoin moottori nykyautoista. Vielä kun DSG:t särkyvät ja turbot sekä jakoketjut ja -hihnat pettävät niin onpahan heikko esitys.


      • Kommarilaatua?
        Skoda ei kestä kirjoitti:

        Lopulta kaikki hajoaa mutta keskimäärin Skodissa on ilmeisesti heikoin moottori nykyautoista. Vielä kun DSG:t särkyvät ja turbot sekä jakoketjut ja -hihnat pettävät niin onpahan heikko esitys.

        Ai se olikin Skodan moottori, ei VAG:n...


      • osssss
        Kommarilaatua? kirjoitti:

        Ai se olikin Skodan moottori, ei VAG:n...

        Ladan konekestääsiinäeroa..


      • Bosssssss
        osssss kirjoitti:

        Ladan konekestääsiinäeroa..

        Skodan jakopäähän kelpaisi tsekkiläisen karvakäden asentama kiilahihna.


      • Ziguli Zaguli
        Bosssssss kirjoitti:

        Skodan jakopäähän kelpaisi tsekkiläisen karvakäden asentama kiilahihna.

        Kommarit on kateellisia, kun Lada ei tienaa dollareita mafialle...


      • emmieälyä
        Skoda ei kestä kirjoitti:

        Lopulta kaikki hajoaa mutta keskimäärin Skodissa on ilmeisesti heikoin moottori nykyautoista. Vielä kun DSG:t särkyvät ja turbot sekä jakoketjut ja -hihnat pettävät niin onpahan heikko esitys.

        Paljonkohan maailma on pelastunut noiden nykymoottorien myötä?
        Olis vaan tehty 90luvun koneita pilkkahintaan ja ajettu niillä 500tkm.
        Puolilitraa sadalla vieny enemmän mutta vain hyötyajossa.
        Uusia raahataan lavetilla ja ihmiset käyt töissä niitä korjaamassa, opiskeelakin pitää ensin 4v. kun ennen osas saapaskin.


    • sekottaja

      Ovelasti kyhätty tarina. Tuo skoda voi olla vanhakin auto.
      Huollettu muualla kun skodalla. Varmaa rahanmenoa jonka eläkeläinen maksaa.

      Paukkuu muutkin autot.

      • sokota prole

        Sillä vain Skodalla osataan laittaa venyneen nokkaketjun tilalle uusi venyvä nokkaketju. Suunnitteluvirhettä ei kuitenkaan osata korjata.


    • osssss

      Miksi maksoit?

    • pommiko

      Mulla hajosi octavia 1.8 tsi vm 2010 kilometrit 78000tkm.kone mäsäksi ketju loikkasi kunnolla 8500e, meni takuuseen.on se peli .heh heeee

      • romu_on

        Hah tyyppivika!


    • aika käy nyt

      onneksi kaikki alkavat nuo ongelmat jo tietämään,myynti sakkaa nyt ja hinnat putoo rajusti.

    • MJK..

      Ei ainakaan vielä ole hinnat pudonneet

      • TSI_DSG

        Riippuu mistä suunnasta katsoo. Autokauppias ei hirveästi hyvitä TSI koneista tai varsinkaan DSG TSI yhdistelmistä. Myyntihinta laitetaan kuitenkin korkeaksi eli kate laitetaan suureksi. Kate korkeaksi siksi, että kun ketjuremppa tulee eteen niin liike joutuu väistämättä jotain korvaamaa asiakkaalle


      • älämölö 666
        TSI_DSG kirjoitti:

        Riippuu mistä suunnasta katsoo. Autokauppias ei hirveästi hyvitä TSI koneista tai varsinkaan DSG TSI yhdistelmistä. Myyntihinta laitetaan kuitenkin korkeaksi eli kate laitetaan suureksi. Kate korkeaksi siksi, että kun ketjuremppa tulee eteen niin liike joutuu väistämättä jotain korvaamaa asiakkaalle

        Kerro lisää, kun niin hyvin tiedät nuo katteet ja autokaupan lainalaisuudet.


      • TSI_DSG
        älämölö 666 kirjoitti:

        Kerro lisää, kun niin hyvin tiedät nuo katteet ja autokaupan lainalaisuudet.

        Kerro ensin mitä haluat tietää :)


    • liri liri silmään

      olisi a.v.lle töitä paljon

    • jukisuus sattuu vag

      valituksia edelleen paljon päivittäin tsi ja dsg ongelmista

    • loppuuko koskaan

      tämäkin ongelma jatkuu ja jatkuu vaan

    • miksi ne ei kestä??

      >Eli noin 2700 euroa oli arvio "omavastuuksi".

      Aika hyvin kun yleensä joutuu kyllä omistaja maksamaa puolet (yli 3000, näissä konerikoissa, ja jos ei ole huollettu merkkihuollossa, joutuu maksamaan koko paskan. Taloyhtiön hallituksen pj jutteli kun siltä hajos skoda octaviastaan kone, että onneksi oli huollattanut merkkiliikkeessä, sai puolet kustannuksista anteeksi.

    • kuka tahansa

      Tiesittekö, että tuollaiset sivustot eivät ole mitään virallisia sivustoja (aloittajan linkki). Kuka tahansa meistä voi esim. vuokrata nettihotellista ositteen ja tehdä sinne omat sivustot (ei vaadi kovin paljoa ATK taitoja). Sivuston nimi ei vaan voi olla mikään varattu nimi, mutta nimivaihtoehtojahan on lukemattomia.
      toinen sivusto on esim. se, mikä vag sivusto se nyt olikaan. Joku Kilpaileva automerkin maahantuoja voi perustaa tällaisen sivuston ja esitellä sielä kaikkea p*askaa.
      Opetelkaa seulomaan Netistä luotettavat sivustot.

    • E=MC^2

      Ko sivuston ylläpitäjä on ihan yksityishenkilö/eri alan yrittäjä. Se on VAG-autoilijoiden ja harrastajien keskustelupalsta. Kyse ei ole mistään mustamaalaamissivustosta. Ota asioista selvää ennen kuin mekkaloit!

      • kuka tahansa

        Lue ja sisäistä tuo viimeinen lause!


      • E=MC^2
        kuka tahansa kirjoitti:

        Lue ja sisäistä tuo viimeinen lause!

        Viimeinen lause täyttä asiaa. Samaa mieltä! Kuraa täynnähän nuo vilunkitahojen itselleen anastamat domainit ovat. Yritysten ja yhteisöjen pitäisi huolehtia paremmin tuotemerkkiensä suojauksesta esim rekisteröimällä relevantit .XXX domainit itselleen.

        Uudelleen viestisi alkuosan luettuani seison edelleen aiemman kommenttini takana. Ehkä viimeinen lause on turhan karkea.


      • kuka tahansa
        E=MC^2 kirjoitti:

        Viimeinen lause täyttä asiaa. Samaa mieltä! Kuraa täynnähän nuo vilunkitahojen itselleen anastamat domainit ovat. Yritysten ja yhteisöjen pitäisi huolehtia paremmin tuotemerkkiensä suojauksesta esim rekisteröimällä relevantit .XXX domainit itselleen.

        Uudelleen viestisi alkuosan luettuani seison edelleen aiemman kommenttini takana. Ehkä viimeinen lause on turhan karkea.

        Onko kyseinen yrittäjä VAG sidonnainen vai kilpailian hommissa?


    • E=MC^2

      Ihan eri alalla. Sivustolta löytyy yhteystiedotkin.

      No autan aikasi säästämiseksi. On Valokuvaaja.

      Olen siis koko ajan tarkoittanut mainitsemaasi aloittajan linkkiä. Eli juurikin vagarenaa.

      Kirjoitteletko tänne muuten yksityishenkilönä vai työn puolesta?

      Itse olen vain Skodan omistajan (kuluttajan) roolissa, ja yritän pysyä aina asialinjalla toisin kuin niin monet täällä kirjoittavat provoterot.

      • E=MC^2

        Hupsista, onnistuin katkaisemaan säikeen :(


      • kuka tahansa

        Lueskelin hieman noita vagareenan sivustoja. Ovat todella harrastelijoiden sivuja. Yhdessäkin aiheessa keskustelivat Volkkarin öljynkulutuksesta. Hurjimmat lukemat olivat 1 litraa 1000 km????
        Kai jokainen ymmärtää, että tuollaisen määrän kuluttava auto ei pääse liikkeelle, on sen verran väljä moottori.
        Ei nämä keskustelusivut, ei edes vagareena, ole mitään luotettavia tiedonlähteitä. Tiedän ainoastaan yhden sivuston, jossa keskustelut ovat asiallisia ja korjausvinkit erittäin hyviä. Siellä on pätevä valvoja, joka ei hyväksy joutavanpäiväistä kirjoittelua.


      • E=MC^2
        kuka tahansa kirjoitti:

        Lueskelin hieman noita vagareenan sivustoja. Ovat todella harrastelijoiden sivuja. Yhdessäkin aiheessa keskustelivat Volkkarin öljynkulutuksesta. Hurjimmat lukemat olivat 1 litraa 1000 km????
        Kai jokainen ymmärtää, että tuollaisen määrän kuluttava auto ei pääse liikkeelle, on sen verran väljä moottori.
        Ei nämä keskustelusivut, ei edes vagareena, ole mitään luotettavia tiedonlähteitä. Tiedän ainoastaan yhden sivuston, jossa keskustelut ovat asiallisia ja korjausvinkit erittäin hyviä. Siellä on pätevä valvoja, joka ei hyväksy joutavanpäiväistä kirjoittelua.

        Kyllä tuollakin tiettyjen dickien kirjoitukset ovat ihan oikeasti asiaa. Esim vianhaut eivät ole merkkihuoltojen reiskoilta onnistuneet kuin osia peräkkäin vaihtamalla ilman rootcause analyysiä.

        Kahden vuoden ammattitutkinnolla mitättömällä kokemuksella nuori sälli ei tuohon vaan pysty. Muutenkin huoltojen henkillöstön koulutustaso on melkoisen alhainen. Asiakkaissa on sitten DI ja insinööritutkinnon suorittaneita autoista oikeasti ymmärtäviäkin.

        Jaatko tuon foorumin tännekin? Tai vastaappa edes alkaako "auto...". Säätiömuotoinen pyörittäjä jne

        Et vastannut kysymykseeni eli kirjoitatko tänne työn puolesta vai yksityishenkilönä?


      • kuka tahansa
        E=MC^2 kirjoitti:

        Kyllä tuollakin tiettyjen dickien kirjoitukset ovat ihan oikeasti asiaa. Esim vianhaut eivät ole merkkihuoltojen reiskoilta onnistuneet kuin osia peräkkäin vaihtamalla ilman rootcause analyysiä.

        Kahden vuoden ammattitutkinnolla mitättömällä kokemuksella nuori sälli ei tuohon vaan pysty. Muutenkin huoltojen henkillöstön koulutustaso on melkoisen alhainen. Asiakkaissa on sitten DI ja insinööritutkinnon suorittaneita autoista oikeasti ymmärtäviäkin.

        Jaatko tuon foorumin tännekin? Tai vastaappa edes alkaako "auto...". Säätiömuotoinen pyörittäjä jne

        Et vastannut kysymykseeni eli kirjoitatko tänne työn puolesta vai yksityishenkilönä?

        Ei ala "auto...", kyseessä on traktorit.
        Olen yksityishenkilö. Toimiala aivan muuta kuin autot.
        Ja en väitä, etteikö vagarenallakin voi olla ihan oikeaakin keskustelua ja vinkkejä, mutta enimmäkseen kuitenkin turhia lätinöitä (siis ne kohdat joita olen lukenut).


      • E=MC^2
        kuka tahansa kirjoitti:

        Ei ala "auto...", kyseessä on traktorit.
        Olen yksityishenkilö. Toimiala aivan muuta kuin autot.
        Ja en väitä, etteikö vagarenallakin voi olla ihan oikeaakin keskustelua ja vinkkejä, mutta enimmäkseen kuitenkin turhia lätinöitä (siis ne kohdat joita olen lukenut).

        OK. Ei ne traktoritkaan enää mitään "suuremman kaliiberin" laitteita ole vaan huipputekniikkaa. Itsekin olen niiden kehitystä huokaillut.

        Katsoppa hakusanalla VCDS tuolta "arenalta" niin huomaat että huipputietämystä tuoltakin löytyy. Autoon pystytään tekemään juttuja joihin tehdastesteri ei kykene ja muokkaamaan auton toimintaa CAN-väylän kautta melkoisesti.

        Netissä pitää olla aina melkoiset suodattimet päällä. Niin paljon sonnanjauhantaa ja provoilua esiintyy.


      • mitä tahansa
        kuka tahansa kirjoitti:

        Ei ala "auto...", kyseessä on traktorit.
        Olen yksityishenkilö. Toimiala aivan muuta kuin autot.
        Ja en väitä, etteikö vagarenallakin voi olla ihan oikeaakin keskustelua ja vinkkejä, mutta enimmäkseen kuitenkin turhia lätinöitä (siis ne kohdat joita olen lukenut).

        Vagarena on harrastelijoiden sivu, koska siellä vapaasti myös harrastelijat (siis tavalliset autonkäyttäjät) avautuvat. Mukana on myös ammatti-inttäjiä, joilla on mennyt konsernin autojen kanssa jotain pieleen ja epäilevät suunnilleen salaliittoa kuluttajaa vastaan.

        Asialleen omistautunut amatööri on usein paljon parempi tietolähde, kuin palkan eteen hommia hoitava "ammattilainen". Että sikäli näille foorumeille on käyttöa.

        Ja tätä Suomi24-palstaa ei pidä edes mainita samassa yhteydessä kuin esim. vagarena. Tämä on pelkkä v'ttuilu ja huumoripalsta. Apua tai vertaistukea on turha odottaa.


      • E=MC^2
        mitä tahansa kirjoitti:

        Vagarena on harrastelijoiden sivu, koska siellä vapaasti myös harrastelijat (siis tavalliset autonkäyttäjät) avautuvat. Mukana on myös ammatti-inttäjiä, joilla on mennyt konsernin autojen kanssa jotain pieleen ja epäilevät suunnilleen salaliittoa kuluttajaa vastaan.

        Asialleen omistautunut amatööri on usein paljon parempi tietolähde, kuin palkan eteen hommia hoitava "ammattilainen". Että sikäli näille foorumeille on käyttöa.

        Ja tätä Suomi24-palstaa ei pidä edes mainita samassa yhteydessä kuin esim. vagarena. Tämä on pelkkä v'ttuilu ja huumoripalsta. Apua tai vertaistukea on turha odottaa.

        Täysin samaa mieltä tästä palstasta. Kiitokset harvinaisen järkevästä dialogista kanssasi. Eipä ole aiemmin päässyt täällä juuri keskustelemaan normaalisti.


      • Auton asentaja
        kuka tahansa kirjoitti:

        Lueskelin hieman noita vagareenan sivustoja. Ovat todella harrastelijoiden sivuja. Yhdessäkin aiheessa keskustelivat Volkkarin öljynkulutuksesta. Hurjimmat lukemat olivat 1 litraa 1000 km????
        Kai jokainen ymmärtää, että tuollaisen määrän kuluttava auto ei pääse liikkeelle, on sen verran väljä moottori.
        Ei nämä keskustelusivut, ei edes vagareena, ole mitään luotettavia tiedonlähteitä. Tiedän ainoastaan yhden sivuston, jossa keskustelut ovat asiallisia ja korjausvinkit erittäin hyviä. Siellä on pätevä valvoja, joka ei hyväksy joutavanpäiväistä kirjoittelua.

        Ette tekään mitään järjen jättiläisiä ole! Kyllä 1L/1000km kuluttava auto vielä käy ja komiasti eikä se välttämättä tarkoita väljää konetta venttiilin ohjureiden kumitkin saattaa vuotaa ! kaverilla oli joskus kadetti joka söi juurikin tuon 1L/1000km ja kauhea sininen savu perseessä se meni eteenpäin ! ja sitäpaitsi lukekaas sitä oman autonne ohje kirjaa siellä usein mainitaan ,että vielä 1L/1000km öljyn kulutus on normaalia ainakin VW:n autoissa! Se on vain nykyään niin ettei sitä sinistä savutusta enää nykyään niin huomata, kun autoissa on tehokkaat katalysaattorit jotka polttavat pakokaasun ennen kuin se poistuu putkesta!!


      • Auton asentaja
        Auton asentaja kirjoitti:

        Ette tekään mitään järjen jättiläisiä ole! Kyllä 1L/1000km kuluttava auto vielä käy ja komiasti eikä se välttämättä tarkoita väljää konetta venttiilin ohjureiden kumitkin saattaa vuotaa ! kaverilla oli joskus kadetti joka söi juurikin tuon 1L/1000km ja kauhea sininen savu perseessä se meni eteenpäin ! ja sitäpaitsi lukekaas sitä oman autonne ohje kirjaa siellä usein mainitaan ,että vielä 1L/1000km öljyn kulutus on normaalia ainakin VW:n autoissa! Se on vain nykyään niin ettei sitä sinistä savutusta enää nykyään niin huomata, kun autoissa on tehokkaat katalysaattorit jotka polttavat pakokaasun ennen kuin se poistuu putkesta!!

        Tässä Lentää öljyä pakoputkesta kun turbo on menny väljäksi ja päästää sitä pakoputkeen!

        https://www.youtube.com/watch?v=p_VHH44ZbCg

        Kyllä on laatu vehkeitä nää volkkarit!!!


      • Kuules Pas`housu
        Auton asentaja kirjoitti:

        Tässä Lentää öljyä pakoputkesta kun turbo on menny väljäksi ja päästää sitä pakoputkeen!

        https://www.youtube.com/watch?v=p_VHH44ZbCg

        Kyllä on laatu vehkeitä nää volkkarit!!!

        kyllä niitä tusboja on hajonnut paremmistakin vehkeistä,kun mikään ei ole ikuista


    • moottorit_hajoaa
      • niinpä niin

        Ja tietolähteenä luotettava suomi24. Milloinkas se Joulupukki tuleekaan tapaamaan sinua? Joko sait Hammaskeijulta lahjan kun laitoit irronneen maitohampaasi tyynyn alle?


    • vag-ryhmän moka

      Tuon epäonnistuneen TSI -moottorityypin kohtalo oli tavallaan jo piirretty etukäteen, kyllähän normaalilla järjellä tajuaa sen, ettei 1.2 , 1.4 ja 1.8 litraisista bensakoneista mitenkään saa moottorin hajoamatta sellaisia tehoja puristettua ulos. Jollekin 1.8 tsi moottorityypille normi teho olisi oltava luokkaa 140-150 hv.

      Ei pidä mieltää tätä pelkästään skodan ongelmaksi, samoja epäluotettavia koneita on myös VW:ssä ja Seatissa, audista en tiedä.

      • ABC:n nurkkapöytä?

        Voi voi. Oletko unohtunut 1900-luvulle? Tällä hetkellä pienen kuutiotilavuuden turbo-moottorit ovat tulleet tai tulossa lähes kaikkiin automerkkeihin ja samalla usein myös kolmisylinterisinä. Onko se hyvä vai huono suuntaus, aika näyttää, mutta ei TSIn perusteella ainakaan kilpailijat ole vapareissa pysyneet. Taitaa kyseessä olla jotain ihan muuta, kuin "vag-ryhmän moka". Kannattaa hieman seurata asioita, ellei aivan kieli poskessa provoja kirjoita...

        Ford, Peugeot, Nissan esimerkiksi repivät suurempia litra-tehoja, kuin TSI-moottoreissa on. Jostain syystä kuitenkin esim. Nissanin 1.2 turbon käyttöominaisuuksia on arvioitu 1.2 TSIn vastaavia huonommiksi, vaikka tehoa on 10 hv enemmän...


      • tissikone hajoaa
        ABC:n nurkkapöytä? kirjoitti:

        Voi voi. Oletko unohtunut 1900-luvulle? Tällä hetkellä pienen kuutiotilavuuden turbo-moottorit ovat tulleet tai tulossa lähes kaikkiin automerkkeihin ja samalla usein myös kolmisylinterisinä. Onko se hyvä vai huono suuntaus, aika näyttää, mutta ei TSIn perusteella ainakaan kilpailijat ole vapareissa pysyneet. Taitaa kyseessä olla jotain ihan muuta, kuin "vag-ryhmän moka". Kannattaa hieman seurata asioita, ellei aivan kieli poskessa provoja kirjoita...

        Ford, Peugeot, Nissan esimerkiksi repivät suurempia litra-tehoja, kuin TSI-moottoreissa on. Jostain syystä kuitenkin esim. Nissanin 1.2 turbon käyttöominaisuuksia on arvioitu 1.2 TSIn vastaavia huonommiksi, vaikka tehoa on 10 hv enemmän...

        Tokihan sellainen moottori on epäonnistunut, joka hajoaa vähäisessä käytössä ja kuluttaa ihan sairaasti öljyä. Mitä lisätodisteita vielä tarvitaan? Ei siinä tarvita abc:n nurkkapöytää.


      • miloin tojo näyttää
        ABC:n nurkkapöytä? kirjoitti:

        Voi voi. Oletko unohtunut 1900-luvulle? Tällä hetkellä pienen kuutiotilavuuden turbo-moottorit ovat tulleet tai tulossa lähes kaikkiin automerkkeihin ja samalla usein myös kolmisylinterisinä. Onko se hyvä vai huono suuntaus, aika näyttää, mutta ei TSIn perusteella ainakaan kilpailijat ole vapareissa pysyneet. Taitaa kyseessä olla jotain ihan muuta, kuin "vag-ryhmän moka". Kannattaa hieman seurata asioita, ellei aivan kieli poskessa provoja kirjoita...

        Ford, Peugeot, Nissan esimerkiksi repivät suurempia litra-tehoja, kuin TSI-moottoreissa on. Jostain syystä kuitenkin esim. Nissanin 1.2 turbon käyttöominaisuuksia on arvioitu 1.2 TSIn vastaavia huonommiksi, vaikka tehoa on 10 hv enemmän...

        nissan on aina kestävämpi kuin vagit tai ranskikse vaikka naitettu on ranksaan


    • halleluujaa

      Mut siitä huolimatta skoda jatkaa nousu kiitoa!

    • myynti laskee

      Moottorit senkun porsivat mutta nyt on jo myyntikin reagoinut tähän.

    • ei olisi pitänyt

      tsi ja dsg on pirun keksintöjä.viallisia jo suunnittelu pöydällä.

      • Helppo_nähdä

        Eivät taida kirjoitushommat olla oikein sinun alaasi?


    • tietoa salailtu

      no nykyään tuon tietää kaikki......................TOIVOTTAVASTI..

    • up and failure
      • vai niin, lueppa

        Lainaus linkistäsi:
        "Tapasin äskettäin automaattivaihteistojen asiantuntijan, joka on VW-ryhmän kanssa kilpailevan toisen saksalaismerkin palveluksessa. "
        Siis KILPAILEVAN TOISEN.....

        Luetun ymmärtäminen ei olis pahasta


    • riesaksi muille

      nyt noiden kanssa tapellaan ympäri maailman

    • olenkoainoa

      kaikenlaista kivaa kuluu skodistin arkeen.

    • elämä.on.jännää

      Skodalla kun ajelee niin elämä ei ole tylsää, joka päivä saa jännittää, että koska se skeidanen hajoaa, tai jopa räjähtää, kuten on myös tapahtunut !!!!

    • Omatunto_kop_kop

      Etkö tiedä, että valehtelu tappaa sielun

      • moraali_ja_etiikka

        Sehän valehtelua on jos skodaa väittää vähävikaiseksi tai viattomaksi. Totuuden kertomista on se että kertoo tosiasioina eikä yritä väittää mustaa valkoiseksi, että skoda muka olisi kestävä.


      • Olet_niin_säälittävä

        Ookkonä joku hiihtäjä? Meinaan vaan, kun hiihtäjät on tottuneet selittämään.


    • moottori_hajoaa_skodista

      Moottori kun hajoaa niin silloin ei autolla ajeta. Ei autolla, eikä Skodalla......

    • moottori_hajosi

      Ei autolla, eikä etenkään Skodalla. Harmitti kyllä tuo tapahtunut. Nykyään jo eri merkkinen auto, niin sanottu länsiauto.

      • Olet_niin_säälittävä

        Just joo. Sinun ainoa kulkupeli on ruosteinen Jopo


    • kuinkas29

      Se on mielenkiintoista tässä ketjussa, että kaikista merkeistä on hajonnut erityisesti besiinimoottoreita.
      Mahtaako käyttötyylillä olla osuutensa asiaan???
      Nykyiset bensiinimoottorit kiihtyvät niin nopeasti, että huippukierroksista yhtäkkiä taas laskettaessa kierroksia nopeasti, tulee sellaiset rasitukset kohdistumaan nimenomaan jakopäähän, että mikähän materiaali siinä kestäisi? Nollasta kun kaasutetaan parissa sekunnissa tyhjäkäynnistä kuuteenkin tuhanteen kierrokseen!
      Yksikään tasaisemman kuskin käyttämä kone ei ole hajonnut! Ajatusta siinä tarvitaan toiminnan lisäksi.

      • uskaltakaakertoa

        Ajan äärettömän huolellisesti ja tasaisesti, mutta niin vaan 1.4 TSI 90000 km kohdalla sytytti merkkivalon ja jakopää vaihtoon(30% omakustannus). Useita uusia on ajettu ilman suuria ongelmia, eikä näissäkään koskaan ole ongelmia(merkkikorjaamon lausunto). Vuosimalli 11. Konehan oli pari vuotta maailman paras bensakone, että tuon verran se merkitsee.


    • vahvistaako_säännön

      On tosiaan aika poikkeuksellista, että mottori hajoaa esimerkiksi autosta.

    • jokainenskoda

      skeidaa tyrkkää

    • skoda_on_harmi

      skodan koneet porsii yksi toisensa jälkeen

    • itäkajakit_inhottaa

      pultit ja mutterit lentää muiden ikkunoihin skeidoista, halpalaatuiset ledit posahtelee, vesi tulee kajakkiin sisään.... ei ole hääppöstä skeidaajan arki ,eikä pyhä..

      • Paa_patsasanomus

        Topelius sai patsaan pienemmillä ansioilla


    • vepsukka

      ups

    • kaikkialla.uutisissa

      näköjään nuo hajoo kaikki samalla lailla 1,2 1,4 ja,1,8 samaa rytöä

    • moottori_hajosi

      En enää ostanut Skodaa, koska merkkin on äärimmäisen epäluotettava. Skoda on nyt jonkun muun riesana. terveisin aloittaja

    • tottahan.tuo.aloitus.oli

      NYT UUTISISSA KERROTAAN TSI JA DSG ONGELMIEN HERMOSTUTTANEEN OMISTAJAT JOKA MAASSA.

    • tsidsg

      Mulla meni kanssa superb vaihtoon,dsgn toinen kytkinpakka sanoi sopimuksensa irti,kustannus n 2500€,maahantuoja 30%.ei kiitos,siinähän on kaksi kytkinpakkaa sekä mekatroniikka ja laatikko,kuulostaa liian monimutkaiselta ja kalliilta laitokselta etä auto äkkiä kierrätykseen!taustalla kummitteli TSI mottori mistä olisi huonolla tuurilla saanut vielä lisälaskun

    • tsidsg

      autolla siis ajettu reilu 90 000km

    • tsidsg

      Enää ei tule VAG konsernin kulkupeliä,se oli ensimmäinen ja viimeinen.

      • Tukehdukoiratukehdu

        Lisäänpä koiran tuskaa. Tilasin uuden Ocun


    • skeidast.eroon

      Jos moottori hajoaa niin eipä siinä ole paljoa vaihtoehtoja, itse korjauttaisin halvimmassa paikassa, ellen osaisi itse korjata. Sitten myisin pois kiiruusti.

    • ihan.paska.moottori

      Skeidoihin ja muihin Vaggina-autoihin pitäisi vaihtaa aivan uudentyyppiset moottorit. Miksi väkisin tunkea niihin epävarmaa hajoavaa tekniikkaa vuodesta toiseen? Menetetty maine on vaikeaa saada takaisin, asioista tietävät muistavat kauan tuon tsi-dsg vikarumban. Koko konsernin laatumielikuva on kärsinyt, ei vain Skeidan.

      • Olet_erittäin_säälittävä

        Katohan, peruskoululaisella tainnut olla jo terveystietoa, kun käyttelee tuota vaggina- sanaa.


    • niinpahoillani.kaikesta

      Voi Skoda! eli suomeksi: Voi Harmi!

      • voi.mikä.skoda

        näinhän se menee, tai Voi, Mikä Häpeä


    • paska_on_kakkaa_on_skoda

      näitä tapahtuu päivittäin, surullista, todella noloa touhua,skoda!!!

    • ongelmakippoja

      paskalaatu ja venäläiset jäteosat syynä

    • kallistaautoilua

      paaliin paaliin

    • Lostmarblez

      Koko ketju yhden ja saman sekoboltsin tehtailema. Esiintyy eri nimimerkeillä, aina sama tyylilaji. Ei taida olla kaverilla kaikki ihan kunnossa...

    • kerrassaan_ikävää

      Harmi, taas yksi skeida ruohonleikkuri-sikakiikkumoottori hajonnut. Aloittajalla kävi kuitenkin siinä mielessä hyvin että skeidapulju suostui noinkin paljolla osallistumaan korjauskustannuksiin.

      Harmittaa kovasti skodistien puolesta, toivottavasti edes diesel mallit kestäisivät vähän paremmin.

    • niksi-pirkkavolkkari

      Voin kertoa vinkin millä skeidojen ja muidenkin vag kippojen jakopään saa kestämään vähän kauemmin.
      1. vaihda öljyt ja suodatin usein, mielellään 10 000 km välein
      2. älä koskaan jätä autoa pelkän vaihteen varaan, vaan käytä aina käsijarrua pysäköidessä/pysähtyessä kun sammutat moottorin

      Noin toimien moottorin voi saada kestämään yli 100 000 km, joka on jo paljon tsi -koneille.

      • Tuhonvwskoda

        Asialinja.
        Jälkimarkkina konserni suunnittelua on vw autot.


    • jeesiä

      Olinkin juuri menossa huomenna koe ajamaan Octaviaa Tsi 1,8 koneella. Ajettuna 160 000km, vm -11. Oliko tässä koneessa hihna vai ketju? Sen verran tylyä tekstiä täällä ollut että taitaa jäädä hommaamatta... Hyvä että eksyin tänne, jos TSI DSG yhdistelmä on todella noin farssi, kun moni puhellut.

      • hyvä_jos_avuksi

        Joo ehkä teet viisaammin jos jätät hommaamatta. Monissa länsi merkeissä koneet kestää: bensakoneet 250 000km ja dieselit 350 000 - 600 000 km


      • qanteeksiVW

    • Anonyymi

      Skeidanen marssii surullisen klovnin roolissa kohusta kohuun ja skeidojen omistajat pettymyksestä ja epätoivosta kohti uusia katastrofeja. Kierre ei lopu ikinä ja takuutahan näissä ei oikeastaan ole

    • Anonyymi

      Se on ikävää!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe