jarrulevyistä

neon vm.-05

Itseä on askarruttanut tuo jarrulevyasia, että mitä merkitystä sillä on jos ne on hieman syöpyneet tai ruosteessa. Levyn pintaan tulee kevyt ruoste jo kun se auto yön seisoo vaikka sateessa. Parilla jarrutuksella se siitä irtoaa. Viimeksi katastusmies löysi jotai ruostetta takapöyrän sisäpuolelta elikkä sieltä alta välistä elikkä aika hyvin oli tähystetty. En viitsisi kurkkia. Palat muotoutuvat levyihin parin jarrutuksen jälkeen ja pidon luulisi vain paranevan jos levyt on hieman karheat.

Ei niitä viitsisi huvikseen vaihdella. Vasta 105000 km ajettu noilla levyillä. Palt vaihdoin 65000 kohdalla. Joka pyörään kaksi kipaletta.

Onkohon sillä jokin liikenneturvallisuuteen vaikuttava asia. ???? Siinä jarrutestissä ei sitten millään saanut eroa vaikka kuinka yritti eli 0 % pukkasi eroa kummalekin akselille. Käsijarrussakin oli eroa vaivaiset 20 % (sai olla 70 %)
Jarrut on hyvät. Ja palatkaan ei kulu kun ei ole niitä jarrupalatehtaiden keksimiä ajonvakautusjärjestelmiä sun muita aivan joutavia järjestelmiä, jotta kuski voisi olla viisas kuin apina ja painaa vaan menemään.

2

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Old driver.

      Jarrulevyjen pitää olla todella pahasti syöpyneet, että olisi riski, että hajoaisivat.
      Noin uudessa autossa tuskin mahdollista, tai sitten jarruja on suorastaan lioteltu maantiesuolalitkussa.

      "... että mitä merkitystä sillä on jos ne on hieman syöpyneet tai ruosteessa..."

      Eli ei ole mitään merkitystä.

      • neon 2005

        Sitähän minäkin. Siis noista jarrulevyistä. Mulle sattuu aina se kaikein huonoin katastusmies. Jotain kitinää joka kerta. Siinä neonissa on jarrurevyjen takana kun ottaa pyörän pois semmottinen pelti. Siis takana ja eessä on samanlaiset levyt. Tässä lx-mallissa on jarrurystingit ihan kivat. Ja on siinä sillein, ettei lukkiinnu jäällä eli ns. lukiutumattomat, pohjin täristää kun ompi talvella täysjarrutus, kesällä taas ei. Siinä ei varmaan takana ole sentti mistä pääsee alta kurkimaan siinä pellin ja levyn välis ja siitä kehtas kitistä. Se on ihan p-katastusasema, mutta siitä hyvä kun ei ole minun lisäksi koskaan ketään muuta asiakasta. Pääsee heti pukille vaikkei ole varannut aikaa. Sitä arvostaa kun työt semmottiset, ettei aina arvaa missä sitä on. Erään kerran käskivät säätää vaimon Yarikseen valoja vaikkei niissä ollut mitään vikaa. Aivan pelleporukkaa. Näin stadis.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe