Miten olette saaneet reseptin Lyricaan?

--------------------

Olen siinä käsityksessä että julkisella puolella olis lähes mahdotonta saada Lyrica-reseptiä. Oletteko varanneet ajan yksityiselle lääkärille ja ehdottaneet itse tuota lääkettä? Minulla on ollut jo monta vuotta kestävä melkein jatkuva todella paha ahdistus ja olen ajatellut että jos viimein yrittäis saada reseptin Lyricaan joka on kuulemma tehokas lääke myös yleistyneen ahdistushäiriön ja sosiaalisten tilanteiden pelon hoidossa.

77

11606

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyyt.Lyr.käyt.

Miten niin lähes mahdotonta saada? Taidat nyt sekoittaa kyseisen lääkkeen johonkin aivan toiseen valmisteeseen. Kyseistä lääkettä käytetään niin epilepsian hoidossa, neuropaattisessa kivun hoidossa kuin gad:n hoidossa.

Oletko kysynyt asiaa hoitavalta lääkäriltäsi? Siis pyytänyt kokeeksi Lyricaa?

• hermosärky28v-

Lyrica on kyllä hyvin suosittu päihdekäyttäjien lääke. Ja kyllä sitä kysytäänkin, kas juuri sitä nimeltä halutaan. Ja kummallista, nuoret "vaivaiset" joilta löytyy sitä hermosärkyä ja mitä vaan?
        Siksi on vaikea saada. Ahdistukseen on monta parempaa lääkettä. Kannattaa hakeutua psykiatrille, jos ahdistus on paha. Ja erittäin harvoin epilepsiaan käsittääkseni, hermosärkyihin kyllä mutta silloin pitää kyllä olla selkä mäsänä. Tai diabetesneuropatia.
        Kokemus on, että suurin osa, jotka nimellä osaa kysellä tätä "erinomaista ystävän kehumaa lääkettä", hakee sitä tietynlaisiin päihdetarkoituksiin.

Ja korjattakoon tuo kaupunkilegenda: Ei, lääkäri ei saa mitään provikoita lääketehtailta. Ei edes kuulakärkikynää nykyisin saa antaa. Ei ole koskaan saanutkaan provikkaa, joskus muinaisina aikoina saattoi jotain reissuja olla. Ne on kuitenkin olleet historiaa jo kauan, että ihan ihmetyttää, miksi tällaista legendaa jaksetaan jauhaa.

• Juhohl

Peter C Gotzschen kirjassa "Tappavat lääkkeet ja järjestäytynyt rikollisuus", joka on voittanut Britannian lääkäriliiton kirjallisuuspalkinnon 2014 puhutaan siitä että koko lääketeollisuus on korruptoitunut ja tätä lahjontaa tehdään erittäin räikeästi koko ajan, tänäkin päivänä.

• --------------------

"Oletko kysynyt asiaa hoitavalta lääkäriltäsi? Siis pyytänyt kokeeksi Lyricaa?"

En muistaakseni ole kysynyt mutta jotenkin olen siinä käsityksessä että lääkärit suhtautuu Lyricaan yhtä nihkeästi kuin benzoihin.

• ...

Minulle lääkäri kirjoitti Lyricaa neuropaattisiin kipuihin ja nivelrikon särkyyn.

• --------------------
        ... kirjoitti:

Minulle lääkäri kirjoitti Lyricaa neuropaattisiin kipuihin ja nivelrikon särkyyn.

Voi olla ettei sitä suostuta määräämään ahdistukseen.

• Lyrica gad:n
        -------------------- kirjoitti:

Voi olla ettei sitä suostuta määräämään ahdistukseen.

"Voi olla ettei sitä suostuta määräämään ahdistukseen. " Miksi ei? Sen yksi indikaatio on nimenomaan ahdistuneisuus.....

• koska ne
        Lyrica gad:n kirjoitti:

"Voi olla ettei sitä suostuta määräämään ahdistukseen. " Miksi ei? Sen yksi indikaatio on nimenomaan ahdistuneisuus.....

jotka sitä ahdistukseen pyytää nappailee sita opamoxin ja viinan kanssa.

• "pilleristi"
        ... kirjoitti:

Minulle omalääkäri määräsi Lyrican neuropaattiseen kipuun kun mikään muu lääke Abalginista Tradolaniin ja kaikki siltä väliltä oli kokeiltu. Vuosi oli muistaakseni 2004. Sillä sitten on menty.
        Nyt sitten on nivelrikko peukaloissa ja ajoittain hyvin kivulias onkin. Lääkkeenä Cartexsan ja Panadol.

• hapotonmaha

No voi hyvät hyssykät sentään! Lyricaa tuputettiin lähes joka vaivaan: ota, ota. Kipu kuin kipu, vaiva mikä vaiva. Ja kun sitten kieltäytyi, olivat pettyneitä, melkein vihaisia ja tenttasivat, että miksi, miksi? Onko nyt tilanne sitten muuttunut; jospa lääkkeen patentti on vapautunut ja siitä on olemassa rinnakkaisvalmisteita eikä pfizer saa siitä enää fyrkkaa, eikä lääkärit bonusta, tiedä häntä...

• ed.kirj.

Eipä ole Lyricalla rinnakkaisvalmistetta.....

• --------------------

Ei ole kyllä yksikään lääkäri edes ehdottanut tuota lääkettä minulle jo vuosia jatkuneesta pahasta ahdistuksesta huolimatta.

• kikkakaksi

Patentti vanhenee 2018.
        En tiedä, minkälaisen soparin Pfizer on kunkin lekurin kanssa sopinut, mutta Ruotsissa ollaan ensi vuoden alusta minun lääkärin mukaan kieltämässä koko lääke ahdistuneisuushäiriön hoitomuotona.suomi seuraa perässä.

Ei ole kyllä mulle tuputettu, mut kyselijöitä on.
        Tarjolla vastaavia on niitä uskaltaville tilaajille maailmalla.Jos haluaa saada varmasti sitä mitä tilaa, hanki vanha resepti joltain, ja tilaa Aasiasta jostain apteekista, joka käyttää toimittajnaan jotain isoa tehdasta. Suomen päässä vastaanottajaksi ei käy enää postilokerossa nimimerkki.
        Paras keino on laittaa tiikerisalvaa rohtuneisiin huuliin....EI pitkään ahista ainakaan sama asia.
        Venäjältäkin saa tuoda, kuhan ottaa vähän jännitystä ja ruplia peliin.

• Vikloko

Pfizer jäi kiinni kusetuksesta että Lyrica ei muka aiheuta riippuvuutta, ei päihdytä ja on täysin turvallinen lääke. Lisäksi narkomaanit jotka olivat menneet pyytämään bentsoja ja tulleet lääkäristä pettyneinä Lyrica resepti kourassa olivatkin yhtäkkiä että "Jess, parempaa kamaa kuin bentsot"..

• Anonyymi
        ed.kirj. kirjoitti:

Eipä ole Lyricalla rinnakkaisvalmistetta.....

Onhan silla gabapentiini

• ei lyricaa

Jaa a, kokemukseni mukaan Lyricaa tyrkytetään tk:ssa kipupotilaille, masennukseen ym.ym. Itse ainakin olen lukuisia kertoja joutunut sanomaan, etten huoli ja silti on muutaman kerran onnistuttu ujuttamaan respa mulle siitä.
      Ei pitäisi olla vaikea saada.

• ei lyricoita 06

ja missähänpäin suomea tyrkytetään lyrikoita? meillä ei ainakaan anneta...

• lyricamus

Mulla ois 90kpl 75mg lyricaa ylimääräsenä:)

• Kipuaa
        lyricamus kirjoitti:

Mulla ois 90kpl 75mg lyricaa ylimääräsenä:)

Tännetännetänne mekis hyvään tarkotukseen

• Sain diabeettisen neuropatian aiheuttamaan jalkojen leposärkyyn yksityislääkäriltä, mutten usko etteikö tk-lääkäri olisi kirjoitttanut sitä vaivaani.

• --------------------

Eri asia sitten ahdistuksen kanssa kun on olemassa nämä ssri/snri-lääkkeet mitä lääkärit on aina tyrkyttämässä vaikka itse haluaisin kokeilla Lyricaa.

• Jokonänö

Sitä lääkettä tyrkytetään jota agressiivisimmin markkinoidaan. Lääkeyhtiö voi tehtailla vaikka 100 tutkimusta jossa väitetään että lääke on hyvä. Jos sitten joku puolueeton taho tekee tutkimuksen että lääke on humpuukkia niin se on 100 vastaan 1. Ja lääkeyhtiö voi tehdä taas 10 lisää. Se on sit 110-1 ja asio on korkeintaan "kiistanalainen"

• Hilnlln

Raha ratkaisee mikä on totta sen hetkisessä maailmassa.

• Lyrica gad:n

Lyrican yksi indikaatio on ahdistuneisuus, joten sitä voi kyllä kysyä kokeilukäyttöön.

"1. Mitä Lyrica on ja mihin sitä käytetään

Lyrica kuuluu lääkeaineryhmään, jonka valmisteilla hoidetaan epilepsiaa, neuropaattista kipua ja yleistynyttä ahdistuneisuushäiriötä aikuisilla."

• ed.kirj.

"Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö: Lyricalla hoidetaan yleistynyttä ahdistuneisuushäiriötä. Yleistyneen ahdistuneisuushäiriön oireet ovat pitkäaikainen suhteeton ahdistuneisuus ja huolestuneisuus, joita potilaan on vaikea pitää hallinnassa. Yleistynyt ahdistuneisuushäiriö voi aiheuttaa myös levottomuutta, jännittyneisyyttä tai kyvyttömyyttä rentoutua, nopeaa uupumista (väsymistä), keskittymisvaikeuksia, mielen tyhjäksi pyyhkiytymistä, ärtyneisyyttä, lihasjännitystä tai unihäiriöitä. Nämä oireet ovat korostuneempia kuin jokapäiväisen elämän aiheuttamat stressi- ja rasitusoireet."

Itse ehdotin kokeeksi, sain ja havaitsin hyväksi, nyt menossa toinen vuosi Lyricaa. Ja siis tuohon yl.ahd.h.

• zaska123

Mulla on lyricaa, vaan en ole käyttänyt....saapi jos tartte on kova lekurilta, heitän omani roskiin , ei sovi mulle, huumaa jotenkin oudosti..
      Kipuihin mullekkin määrättiin, nivelrikkoon ja terkkari lekuri oli kyseessä.

• ph-66

Kokeile pienempää vrk/annosta.....

• ällä

paljonko pyyät?

• Sitä sun tätä!

Nosta niin sanotusti kissa pöydälle, kun seuraavan kerran menet lääkäriin ja sano hänelle, että haluaisit vaihtaa lääkityksesi Lyricaan ja perustele kantasi! Nykyisin potilas saa osallistua omaan hoitoonsa ja sen suunnitteluun. Toki lääkärisi voi silti kieltäytyä kirjoittamasta sinulle Lyricaa, mutta myös hänen on perusteltava kieltäytymisensä syy vedoten lääketieteellisiin faktoihin, eikä siihen, ettei viitsi vaihtaa uudempaan lääkkeeseen, kun vanhakin auttaa!

• ph-66

Minä sain Lyrica reseptin hyvinkin helposti. Tiedustelin kyseisen yksityisen psykan toimintamallia parilta eri potilaaalta, ja sainpa tietoa myös erittäin luotettavalta lähteeltä, hänen entiseltä esimieheltään.....joka otti liikaa vastuuta suomalaisittain liian suuresta ihmismassasta julkisen sektorin "ylipälenä" aikansa. Minusta tuli hänen kanssaan vuosien varella sanoisinko eräänlainen konsultoija, joka on saanut oppinsa muualta kuin lääkiksestä.(Olen opiskellut lääkiksen kirjoista muistaakseni reilusti yli 1000-sivuisen kirjan Farmakologia ja toksikologia. Antabus on ihmeellisin lääke, mitä on keksitty,, kun katsoo disulfiraamian aikaansaamaa ketjureaktiota)

VASTAUS kysymykseesi:
      1.Ota selvää lääkäristäsi, kenen vastanotolle olet menossa.Kyllä joku jotain tietää.Rekistereissä on ainakin palvelusaika....
      2. JOS lääkärisi potilaisiin kuuluu ENTISIÄ huumeiden käyttäjiä, saat reseptin helposti, kun kerrot mahdollisimman vähän valheita iitsestäsi. SSRI-lääkket on kokeiltu.Sanot että, yksi tuttava syö Lyricaa ahdistukseen, ja sain kinuttua häneltä viikon annnoksen. Aamulla 75mg ja illalla 150mg. -- mulla selitys meni läpi, ja sain pitää vielä 10mg pamitkin. jos ehdotaa pienempää annosta, suostu....

• HooTL

SINUN tehtävä on kertoa lääkärille oireesi.

LÄÄKÄRIN tehtävä on määrätä siihen hoitoa ja sen tueksi PARHAAKSI KATSOMAANSA lääkettä.

• dingdong

Lyrica on sellainen yleislääke, että kyllä sille aina sairaus löytyy.

• Vkbknl

Noin joka kymmenes tutkimus joka lääkkeestä tehdään on off-label käytön tutkimus, eli yhtiö yrittää keksiä jotain uutta juttua mihin sitä voisi määrätä. Vaikka kuukautisiin? Ripuliin?

• Ei edes auttanut

Minä en enää koskaan laita Lyricaa suuhuni, oli sen verran vaikea lopettaa. Osalle ei tule pahoja vieroitusoireita, mutta minä näköjään kuulun niihin joille Lyrican lopettamiseen on yhtä helvettiä. Tosin söin lähes vuoden ja kovilla annoksilla kipuun, mutta silti. Ei enää koskaan.

• jazka1

Jos potilaalla on vähäänkään päihteiden väärinkäyttö historiaa tai alkoholismia, niin on todella suuri todennäköisyys että lääkäri EI reseptiä tähän kirjoita.
      Lyrica nimittäin vahvistaa kaikkia lääkkeitä ja alkoholia, aika reippaasti vahvistaakin. Ja tämän tietää kaikki päihteiden väärinkäyttäjät, sen takia tämä onkin todella kysyttyä tavaraa katukaupassa..
      itselläni 600mg/vuorokausi annos neuropaattisiin kipuihin tätä, ja kaljalla jos käyn, niin jo 3-4 tuoppia aiheuttaa olotilan että olisi aivan kaatokännissä.

• farm.25

"Lyrica nimittäin vahvistaa kaikkia lääkkeitä " Ei todellakaan vahvista kaikkien muiden lääkkeiden tehoa....

• Ckvkbll

No ainakin kaikkien huumeiden tehoa vahvistaa tai muuten vain muuttaa kokemusta.

• jansu2

oletko farm.25 edellä mainittu päihteiden väärinkäyttäjä vai mistä väittämäsi?

• 12+5

Pystyyköhän alaikäinen saada milläänkeinolla reseptiä tähän? Sehän voisi jopa auttaa tohon ahdistuneisuushäiriöön ja jostain kuulin että jopa horton neuralgiaan molemmat pois kerta heitolla? Sais kortisonit ja neuroleptit hiiteen.. Yksityiseltä vai julkiselta? Mitä pitää sanoa?

• 476457567

Aika helposti tuon lyrica-reseptin saa, pitää vaan olla pää tarpeeksi pipi.. Mutta ei se ole hintansaväärti välttämättä..

• lyrica respa

onko etelä-pojanmaalla/pohjanmaalla lääkärikeskusta mistä saisi lyrika respan itselle? olisi tarvetta koska kuulemma se auttaa ahdistukseen todella hyvin ja kaikkia lääkkeitä syönyt ja bentsoja en halua..tk:Sta en saa niin nyt sit tarvis tietää mistä voisi saada ne? [email protected] tuonne vastauksia odotan..kiitos...

• juice8

Yksityiseltä irtos ku soitti ja pyyti vaan. Itsellä auttaa ahdistukseen ja vittumaiseen selkäkipuun.

• lyrica respa

mistä yksityiseltä? kerrotko nimen...

• juice8

jyväskylän terveystalolta.

• tyyt.hoitoon

No ei niiitä reseptejä pelkän soiton perusteella kirjoiteta jos potilas ei ole lääkärille ennestään tuttu.

Ja se jos jollekin kirjoitetaan ei tarkoita sitä että kaikille sitä kirjoitettaisiin.

Itselläni indikaationa neuropatia, Lyrica auttaa.

• juice8

jo ei varmaankaa kirjoteta mutta oli oma lääkäri!

• meriadog

Sehän riippuu ennen kaikkea siitä, onko potilaalla lääkkeiden väärinkäyttöhistoriaa. Lääkärit tietää ihan hyvin, miten paljon sitä käytetään väärin.
      Toisekseen, se ahdistuksen hoito ei taida olla se ensisijainen vaiva, johon sitä määrätään, vaan vain yksi seikka, joka otetaan lääkettä valitessa huomioon.
      Tottakai ahdistuksen hoitoon kokeillaan ensin vaarattomampia lääkkeitä, kun niitä niin paljon on olemassa.
      Itselläni oli kassatyöstä aiheutunut kipu yhdessä pisteessä selässä, jonka syytä tai hoitoa ei löytynyt tavallisilla tutkimuksilla, fysioterapeutilla eikä hermoratatutkimuksilla, niin lääkärit kyllästyi tutkimaan ja määräsi Lyricaa kipuun. Se, että se auttaa myös ahdistukseen, oli vain plussaa siinä, sen ansiosta minulle ei tarvitsisi määrätä lisäksi uutta lääkettä mielenterveysongelmiin liittyvään ahdistukseen. Tai niin ainakin kuvittelen lääkärien järkeilevän; mitä enemmän oireita saadaan hoidettua samalla lääkkeellä, sen parempi. Mutta sitten lääkärit vaihtuu ja jokainen haluaa kokella ite jotain uutta lääkettä potilaaseen, niin ollaankin äkkiä monilääkitystilanteessa...
      Musta Lyrica ei edes ollut hyvä, kipua, ahdistusta, sosiaalista fobiaa jne oli yhtä lailla, ehkä vaan pikkasen peittyi sen alle. Ja maksaa aivan liikaa "hinta-laatusuhteeseen" nähden, jos itse maksaa eikä sossu. Tosin äkkiähän sillä saa lääkekorvauskaton täyteen...

• ....................

Neuropaattisen kivun lääke, joka voimistaa päihteiden vaikutuksia. Narkkarit ovat tämän myös keksineet. Onneksi lääkärit eivät tätä enää kovin herkästi määräile.

• Lblbl

Noh, ei se sulta ole pois jos sitä joku narkomaani ottaa jotta ei tarvitse ottaa niin paljon sitä itse pääruokaa.

• Dasdas234

Narkkarit käyttävät lyricaa myös päästäkseen irti Subutexistä, joka on vielä kovempaa kamaa, joten eikös se ole ihan hyvä jos vaihtaa opiaatin miedompaan?

• miii1

Vuosien käyttö takana (hermokipuun) lopulta haitta isompi kuin hyöty. Kallis lääke... Monta pakettia jäi käyttämättä kun lääke vaihdettiin :(

• k,k,k,k

6*56 kpl 300mg 1-2 tab /vrk lukee lootassa,mulle aina kuus lootaa kerralla.

• Lappeenranta-82

Miulle määrättiin Lyricaa useiden tuloksettomien SSRI sekä SNRI kokeilujen jälkeen. Sain niistä vain sivuoireita eivätkä ne auttaneet oloon mitenkään. Seitsemää eri lääkettä koitettu, jokaista yli vuoden. Lyrica ja Rivatril auttavat edes vähän. Ainoa negatiivinen asia minkä olen huomannut on apteekin suhtautuminen asiaa. Kun tiskille menee iloisena ja saa iloisen tervehdyksen niin huomaat sen fiiliksen häviävän kun sanot "paketti Lyricaa, kiitos". Todella nihkeä suhtautuminen, teki jo eilen viimeeksi mieli sanoa jotain asiasta. Samalla jätin vielä Rivatrilin uusittavaksi niin naisen ilme synkkeni entisestään. Diagnoosit ovat sosiaalisten tilanteiden pelko sekä yleistynyt ahdistuneisuus häiriö. Jotain persoonallisuushäiriötäkin oli. Helvetin kallista on kun ei ole sossu maksamassa lääkkeitä :D Alle kuukauden lääkkeet korvausten jälkeen 59€ ja sentit päälle.

• kipuilija

Hermosärkylääkkeenä käytössä nyt vajaan viikon ei ole poistanut kipuja, panacod myöskään. Milloinkahan nämä pitäs alkaa vaikuttamaan?
      Väsyttää vaan hurjasti...

• Lappeenranta-82

Eräs lääkäri sanoi että vaatii isot annokset että Lyrica auttaa kipuun, pienemmillä sitten muihin vaivoihin. Itse syön ahdistukseen.

• lyrica75

Eihän tämänpäivän lääkärit muuta reseptiä kirjoitakkaan,kuin lyrica.
      Se on kuin armeijassa asperiini,sopii joka vaivaan.
      Potilaat vai kävelee ,kuin olisivat pienissä pieruissa.

• kalli1

Kyllä Lyricaa saa sen takia ne ei ehdota sitä kun on aika tyyris lääke 600 mg
      pakkaus 56 kpl maksaa melkein 150€ itse syön 4x6 kpl vrk ääreishermo
      kipuun(ohutsäijen-neuropatia)on taudilla nimi mulla tulee lääkekatto täys
      noin 3 1/2 kuun jälkeen hyvä lääke velatkin tuntuu saatavilta ja auttaa myös
      kipuun mikä sillä on tarkoitus alkuun tuli vähän hutera olo ,olen nautiskellut
      vuodesta 2007 asti,

• bentsot in

Itse olen melkein joka lääkärin ja psykiatrin käyny läpi ja olen pohjanmaalta kotoisin eikä yksikään ole vielä suostunut lyricaa kirjoittamaan joten sen saaminen todellakin on hankalaa. Olen kuitenkin seinäjoelta löytänyt yksityisen psykiatrin joka niitä määrää ja ihan vahingossa yhen tutun kautta.

• tyyt.käyttäjä

Ihan olen saanut indikaatiolla gad. Lyricaa ei ole 600 mg:n vahvuisena, 300 mg on suurin vahvuus ja sen 56 kpl:n pakkaus KELA-korvauksen jälkeen maksaa 83,22.

Ja sinulla on sitten muitakin lääkkeitä joilla kasvattaa maksukattoa, tuolla se ei tule täyteen vielä 3,5 kuukauden aikana.....se kun on siinä 600 euron kieppeillä...

Lisätietoja, hintoja, laskuri ym. mm. täältä: http://www.yliopistonapteekki.fi

Itse olen saanut, onneksi, avun kys.lääkkeestä.

• tietämätön

Hei ! Mitä mieltä olette siitä että saanko lyrican reseptille jos minulla on olkapäässä nivel revennyt joka on kyllä leikattu ja korjattu mutta nytten uudestaan revennyt ja kipuilee niin per.. sekä kädessa tuntuu tunnottomuutta ja viiltävän pistävää kipua ? välillä ei voi liikuttaa vaan pitää olla käsi kantositeessä . miten lääkäri suhtautuu kun pyytää lyricaa ?. vastauksia kiitos

• Lyrica on lääke siinä missä muutkin lääkkeen. Käyttäjästä riippuu miten sitä käyttää, ottaako huumena vai lääkkeenä.
      Itse sain Lyrican ahdistuneisuuteen, reseptin sain tkoosta.. Vuoden olen käyttänyt ja on tehonnut vaivaani.
      Olen kuitenkin usein miettinyt että kun lääkettä määrätään joka vaivaan, ja on niin paljon lääkkeitä ja niitä markkinoidaan niin ei minun mielestä hyvä asia.
      Ehkä se entisaika että aspiriini ja sisulla eteenpäin, oli parempi vaikka itsekään en kyllä niitä aikoja ole kokenut ja käytän lyrican ohella montaa muuta lääkettä.
      Ihminen haluaa vain olla tyytyväinen ettei mikään nypi, mutta perästä kuuluu sano torventekijä, tää nykyinen hyvinvointi malli ei toimi ikuisesti, ja muualla maailmassa on monessa paikkaa asiat toisin ettei ole sitä aspiriinia edes kipuun, sisulla täytyy mennä.
      ja itsekin olen sisäistänyt tän jutun että kamapus pitää olla kunnossa, hiushoitoaine viimeisintä muotia, mutta olen kyllä miettinyt että jos tekis radikaalin elämänmuutoksen vaikka kaurapuuroa aamuin illoin, ei muuta ruokaa, lääkkeenä vaan tuo välttöämnätön verenpaine lääke, aloittaisin liikunnan, lenkkeilyn, ei mitään salilla käymistä joka ei ole mitään liikuntaa ja itsensä rasittamista, salilla käynti on vaan sitä itsensä hoitamista ja palkitsemista. Se on tosiaan niin että verenmaku suussa on mentävä ja elettävä elämää, elämä ei ole pumpulissa olemista eikä tarkoitettu kivuttomaksi. lyriicat on vaan sitä pehmittämistä, kun polonen ihminen haluaa olla täysin narsisti ettei mikään häiritte ja nypi kampausta, se käy liian kipeää jos vähän elämä koskee.
      Mutta juuri kivulla joka aina ei tarkoita sairautta on parantava vaikutus, sitä niin ku säpsähtää ja huomaa että ai että elämäkin on ja se pitäis elää. siis lyricat pois ja metsään hikilenkille, ja vaivaamaan niitä kipukohtia. tätä radikaaliaelämän muutosta itselleni olen mielessäni valmistellut. Vuosi sitten talvella olinkin monta kuukautta kaurapuurolla ja voimistelin päivät, kolestrolit tipahti normaalille tasolle monta pykälää. Täytyy saada vaan uudestaan se siuanus tälle asialle niin sitten en palaa enää kaurapuuro linjalta takaisin.

• conrty lobe

herää kysymys,miksi juuri tätä lääkettä haluat? markkinoilla on paljon vastaavaan sairauteen lääkkeitä,onko kaduilta kuulunut että siitä saisia parhaimmat vibat? sori mut tuli vaan mieleen kun tätä niin kaipaat...

• lääke

Tiedän turusta lääkäreitä ketkä määrää lyricaa.jos todella tarvit sitä niin laita sähköposti osoite tänne.

• ninjascroll

[email protected]. Voitko kertoa minulle sähköpostiini, tulisi todella tarpeeseen. Kiitos ja hyvää alkavaa kesää! :--)

• Anttiiiii

• Trenrulax

Lyrica-vinkit ja keneltä saa, nimenomaan ahdistukseen. Kaupungit pääkaupunkiseutu, tallinna ja tukholma. En mielellään lähde kokeiilemalla lääkkeitä tyylillä hakemaan mikä minkäkin lääkärin ajatus oikeasta lääkkeestä on ja masennuslääkkeet ei kiinnosta. Kiitos etukäteen vinkeistä
      [email protected]

• 23r23r

Varoitus lyrican käyttöä aikoville. Aiheuttaa pitkässä käytössä masennusta.

• AwsFD
    • fhdfhdgdg

Kärsin voimakkaasta sosiaalisten tilanteiden pelosta ja lääkäri meinasi määrätä tähän Lyricaa, mutta eräs toinen lääke toimikin niin ei sitten kirjoittanut reseptiä Lyricaan.
      Itselläni ainakin toimi se kun sanoin, että mun on vaikea liikkua tuolla ihmisten ilmoilla ja että on tunne että tuijotetaan yms.

• lyri

Auttaa selkäkipuun, ja ahdistukseen joka on tullut kivuista. Ei mitään sivuvaikutuksia minulla. Tramalin annosta on voinut pienentää lyrican käytön aikana. Johtuen varmaan siitä kun lyrica voimistaa ns opiaatteja. Tiedän riskit,ja lopetuksen aiheuttamat vieroitusoireet. Selän kunnon takia syön ikäni särkylääkkeitä, joten ei paljon jaksa kiinnostaa, mikään muu kuin lääkkeen antama apu.. Mieskuntokin parantunut vaikka monella asia menee päinvastoin.

• sklucbn

Siis tämä kirjoitus oli vuodelta 2013....?

Käytin Lyricaa yleistyneeseen ahdistuneishäiriöön useita vuosia, mutta lopetin lääkkeen noin vuosi sitten, koska se ei auttanut minua. Mitään ongelmia reseptin uusinnan kanssa ei ollut, oikeastaan päinvastoin tuntui, että lääkäri suositteli jatkamaan kyseisen lääkkeen käyttöä. Ja siis kyseessä oli tosiaan julkisen puolen lääkäri (Varsinais-Suomi).

Lääke määrättiin minulle siis vaikean ahdistuksen vuoksi ( muitakin diagnooseja löytyy..). En suoraan sanoen ollut tullut edes ajatelleeksikaan, että tätä lääkettä 'väärinkäytettäisiin' (siis saako joku tällä lääkkeellä pään sekaisin..???), tai että Lyrica-reseptiä olisi jotenkin vaikea saada lääkärissä.

• awq23rt5

Ei Lyricalla sinänsä saa päätä kovin sekaisin. Se helpottaa sosiaalista kanssakäymistä, juttu luistaa kuin itsestään. Helpompaa sanoa juuri oikeassa tilanteessa oikeat sanat, sanat tulevat kuin itsestään. Parhaimmillaan siis siinä voi käydä niin että sosiaaliset suhteet paranevat koska ihmiset kokevat sinut mukavaksi ja sosiaaliseksi.

Huonoimmillaan Lyrican kanssa käy niin että olet kompuroiva hölmö ja kaikki ihmettelevät että miksi aina olet noin sekaisin.

Lyrican aiheuttama euforia on hyvin mieto. Vastaa ehkä yhden oluen juomista, mutta se vahvistaa muitten päihteiden vaikutusta. Senpä takia subutexiä narkkaava saattaa haluta Lyricaa koska sen kanssa voi ottaa huumetta pienemmän annoksen ja se tuntuu silti samalta. Lyrica poistaa myös opiaattinarkkarin vieroitusoireet aika tehokkaasti.

Lyrica aiheuttaa monilla riippuvuutta jo ihan muutamankymmenen pillerin jälkeen ja olo voi olla todella alakuloinen ja huonovointinen monta päivää.

• aw4tr34

"Huonoimmillaan Lyrican kanssa käy niin että olet kompuroiva hölmö ja kaikki ihmettelevät että miksi aina olet noin sekaisin."

Siis vaikka mieli olisi hyvinkin kirkas niin tasapaino saattaa olla kuin kaatokännisellä.

• kamaa

okei eli mistä saan naopeija että voin vetää pään täyteen kamaa ja olla tappamatta itteä tai tappaa

• Karhunpalv

Se on hyvä, ettei saa reseptiä....toista niillä, jotka voivat ite kirj itselleen mitä vaan.

• vaihtoehtoja

Neurontin on aivan pätevä, onhan lyrica siitä kuitenkin tullut. eli gabapentiinistä kehitetty, lyrica on hiukan vahvempi mutta gabapentiinin kohdalla annosta voi säädellä mukavammin, Neurontin, gabrion.. Niitä kannattaa kysyä/kokeilla ensin. Itselläni on suurimmalla annoksilla gabapentiiniä käytössä sekä tarvittavana panacodia ja hyvin niillä on pärjännyt kroonisen kivun kanssa kaksi vuotta.

• vaihtoehtoja1

plus että neurontin on epilepsia ja hermokipulääke ei niinkään rauhoita tms. mutta henk.kohtaisesti voin sanoa että se rauhoittaa minua, tai sitten se on se muu lääkesoppa mitä lääkäri on määrännyt. Kipuun kuitenkin toimii.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      56
      4526
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      86
      4215
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3678
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3607
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      114
      2637
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2458
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2342
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2339
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2319
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2204
    Aihe