Uskovaisuus ja kirkkoon kuuluminen

aegadsdxvcbx

Hei! Minulla on kysymys uskovaisille, jotka kuuluvat kirkkoon, pidättekö kirkkoa Jumalan palvelijoiden yhteisönä tai Jumalan pyhänä seurakuntana?. Itse olen kuulunut kirkkoon syntymästä saakka, aluksi ateistina en arvostanut kirkkoa, mutta en myöhemmin käännyttyänikään kirkossa käynyt, koska koin kirkon turhana... Koska raamatussa ei puhuta kertaakaan kirkosta, vaan seurakunnasta, joka on Jumalan/Jeesuksen johtama uskovien yhteisö, ei ihmisten rakennuttama organisaatio. Myös kirkon Jeesus-ikoni ovat jumalankuvia, lapsikasteelle ei löydy perustelua raamatusta edes Martti Luther ei opettanut lapsikastetta. Lisäksi kaikki kirkon papitkaan eivät todistettavasti usko Jumalaan:
http://www.virtuaalikirkko.fi/kirkot/saveljuhla/arkisto/273-agnostikkoilta-11-4-2013.html

5

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin sen näen

Hei! Minulle kirkko on se yhteisö, joka helluntaina Pyhän Hengen voimasta syntyi. Kirkko on uskon, toivon ja rakkauden yhteisö, joka toteuttaa maailmassa Jumalan hyvää tahtoa. Kirkko on juuri se seurakunta, josta Raamatussa puhutaan.

• Aloittaja!

Kiitos vastauksesta. Itse koen sen mikä helluntaina Pyhän Hengen voimasta täyttyi olleen alkuseurakunta, jonka jäsenet on nykyään hajonneet useisiin kirkkoihin/kirkkokuntiin. Itse en usko luterilaisen kirkon pystyvän edustamaan Jumalaa, koska kirkko on liian sidottu valtioon, enemmistö jäsenistä on ateisteja ja kirkolla on paljon oppivirheitä kuten lapsikaste, jonka tilalle haluaisin upotuskasteen sen vuoksi että Johannes Kastaja raamatun mukaan kastoi ihmisiä Jordanissa, raamattu ei mainitse kastettujen olleen lapsia tai jumalattomia/ateisteja.

Evankeliumi Markuksen mukaan 1:4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli KÄÄNTYÄ ja OTTAA KASTE, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi. 5 Hänen luokseen tuli paljon väkeä Jerusalemista ja joka puolelta Juudeaa. He tunnustivat syntinsä, ja Johannes KASTOI heidät JORDANISSA.

• Kirkko ei pelasta...

Miksi valtaosa kirkon jäsenistä on ateisteja, eikö se jo todista kirkkoa vastaan? Miksi kirkkojen seiniä koristaa kuvat "Jeesuksesta" vaikka raamattu kieltää jumalankuvat, eikä Jeesus edes näytä tuolta seuraavasta syystä:

Ensimmäinen kirje korinttilaisille 11:14. Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi.

Ainut poikkeus äskeiseen on nasiirilupauksen tehneet miehet.

Miksi kirkko käyttää lapsikastetta, vaikka ihminen voi pelastua ainoastaan jos on kääntynyt Jeesuksen palvelijaksi?

Näihin kolmeen kysymykseen olisi kiva saada vastauksia...

• weha

Kuvista senverran, että ne kuvaavat Raamatun tapahtumia. Jumalaa ei oikein voikkaan kuvata, mutta Jeesus ihmisenä luontoineen voidaan kyllä kuvata.

Raamattu opettaa, että armo täytyy tarjota meille jotakin kanavia pitkin. Niinpä armo tarjotaan meille ihmisille, vain sanan ja sakramenttien kautta. Kasteessa tarjotaan sitä työtä, jonka Jeesus ristillä teki (Room.6:3; gal.3:27). Jeesus kuuluu siis kasteessa, myös pienille lapsille.
        Lisäksi Raamattu sanoo kasteen pelastavan:
        1.Piet.3:21 "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus".
        weha: "Kaste pelastaa: Tämä on Raamatun sanaa. Kaste ei poista syntiä, vaan antaa sen anteeksi, ettei syntiä enää lueta(apt.22:16). Kaste on hyvän omantunnonliitto Jumalan luona. Kasteen perustuksena on Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus. Usko omistaa tämän kasteen lupauksen.

• Kirkko ei pelasta
        weha kirjoitti:

Kuvista senverran, että ne kuvaavat Raamatun tapahtumia. Jumalaa ei oikein voikkaan kuvata, mutta Jeesus ihmisenä luontoineen voidaan kyllä kuvata.

Raamattu opettaa, että armo täytyy tarjota meille jotakin kanavia pitkin. Niinpä armo tarjotaan meille ihmisille, vain sanan ja sakramenttien kautta. Kasteessa tarjotaan sitä työtä, jonka Jeesus ristillä teki (Room.6:3; gal.3:27). Jeesus kuuluu siis kasteessa, myös pienille lapsille.
        Lisäksi Raamattu sanoo kasteen pelastavan:
        1.Piet.3:21 "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus".
        weha: "Kaste pelastaa: Tämä on Raamatun sanaa. Kaste ei poista syntiä, vaan antaa sen anteeksi, ettei syntiä enää lueta(apt.22:16). Kaste on hyvän omantunnonliitto Jumalan luona. Kasteen perustuksena on Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus. Usko omistaa tämän kasteen lupauksen.

"Jumalaa ei oikein voikkaan kuvata, mutta Jeesus ihmisenä luontoineen voidaan kyllä kuvata."

Tapahtumien kuvaamisessa taiteilijat ovat onnistuneet, mutta Jeesuksen kuvaamisessa ei, koska Raamattu sanoo;
        (Uusi testamentti 1938, Ensimmäinen kirje korinttilaisille 11:14)
        "Eikö itse luontokin opeta teille, että jos miehellä on pitkät hiukset, se on hänelle häpeäksi"

Ikoni-Jeesus näyttää pohjois-saksalaiselta, ei heprealaiselta/arabilta. Jos Jeesuksella olisi pitkät hiukset se olisi (kummallisuutena tuona aikana) mainittu Raamatussa.

"Jeesus kuuluu siis kasteessa, myös pienille lapsille."

Raamatussa ei kertaakaan kasteta lapsia, eikä etenkään valelukasteella vaan upotuskasteella, ne Raamatun kohdat on kirjoitettu ylempänä. Pienet lapset eivät osaa kertoa uskostaan Jeesukseen ja Jeesus on "tie, totuus ja elämä", kukaan ei mene Jumalan luokse muuta tietä pitkin, ainoastaan Jeesuksen ei sakramenttien. Jos lapsikaste olisi Raamatullinen miksi Jeesus kastettiin aikuisena upotuskasteella?

Evankeliumi Markuksen mukaan 1:9." Ja niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.
        10. Ja heti, vedestä noustessaan, hän näki taivasten aukeavan ja Hengen niinkuin kyyhkysen laskeutuvan häneen."

Ihminen saa syntinsä anteeksi katumuksella ja anteeksipyynnöllä Jumalalta, mitä järkeä on antaa anteeksi varkaalle jos tietää ettei hän kadu, vaan ryöstelee huomenna uudestaan?

Miksi luterilaista kirkkoa johtaa arkkipiispa, vaikka Raamatun mukaan seurakuntaa kuuluu johtaa vanhemmiksi/paimeniksi kutsuttu miesjoukko? Uskotko jokaisen kenet on kastettu pelastavan

Kirje Roomalaisille 8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
        2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista. (Jeesus vapauttaa sinut kuolemasta ei lapsikaste)

Apostolien teot 26:17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.’
        (Huomaa! "Saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi", pelkkä usko riittää ei kaste)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1422
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      913
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      882
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      821
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      53
      786
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      677
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      10
      660
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      330
      639
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      58
      634
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      604
    Aihe