kuinka kauan kestää maksaa ulosotossa pois noin 50 000,-?

oksdof

Olen sössinyt raha-asiat oikein kunnolla ja nyt olen ajatellut, ettei enää kannata ottaa velkaa velan päälle, jotta selviäisi kuukausittaisista maksuista. Jos annan kaikkien velkojen mennä ulosottoon, yhteensä noin 50 000 euroa ja palkastani pystyisin niitä makselemaan noin 1000 euroa/kk, niin kuinka monta sataa vuotta mahtaisi kulua tuosta summasta eroon pääsemiseen?

Meillä on asunto, josta on lisäksi lainaa noin 100 000, puolet lainasta ja asunnosta miehen. Asunto kai saisi olla, jos lainaa lyhennettäisiin säännöllisesti edelleen?

Miehelle en ole mitään puhunut, mutta kai se on pakko kertoa...

28

30141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikki kunnossa

      Ei tarvi kertoa kotona kellekkään. Ei sitä kukaan huomaa....

      mutta olisko pitkässä juoksussa niin, että kuluihin 200€ ja pääomaan 800€, niin 9600€ vuodessa ja jakolaskulla noin viisi vuotta.

      Mutta kun en tiedä ulosoton toimintaa, niin arvaan...

    • ex-vouti

      50000e kasvaa kulujen myötä ja on n.60000e ulosoton alkaessa. Korot n.400e/kk lyhennysmaksut. Parissa vuodessa lyhennät arviolta 10000e. Sitten tuo hieman nopeutuu, kun ulosottomaksut loppuvat. Jos taloanne ei siis ulosmitattaisi. Kestäähän se siis tovin..

      • 18+3

        Mahtaako saada vapautuksen taulukkomaksuista tuon ajan jälkeen, jos on tehnyt vapaaehtoisen maksusuunnitelman ulosoton kanssa?


    • jatka samaa rataa...

      Miten tämän sanoisi hienovaraisesti. Teillä suhde parhaimmillaan kun ette toisillenne puhu asioista. No tapa sekin. 50 tonnia varmaan sitten mennyt hankintoihin minkä voi realisoida?. Noh, luulen ettei tässä tapauksessa niin vaan ylenpalttiseen elämään hetkeksi ja laskut maksetaan sitten jälkikäteen seuraavat 10 vuotta.... Juuh eihän puolisolle tarvi mitään kertoa...

    • jepsiss

      minulla oli 40 tonnia ulosotossa, maksoin sinne, noin 500e kuukaudessa,joka kuukausi. 3 vuoden päästä velka oli kasvanyt 70 tuhanteen euroon. Että se siitä ulosotosta.. Velkaa ei kannata päästää ulosottoon, korko ja kulut on mielettömiä.

      • 1+1+1+1+10

        En ymmärrä miksi ihmiset puhuvat että ulosoton korko ja kulut ovat mielettömiä.

        1. Korko on tasan se mikä velan korko on ollut aikaisemminkin ennen ulosottoon menoa. Jos se on joku vakuudeton korttiluotto, niin korko on jossain 6 - 12 % välissä

        2. Ulosoton kulut ovat taulukkomaksuja, joiden määrät löydät ulosoton sivuilta. Lisäksi nykyään on vielä myönnytys velallisille, että nämä taulukkomaksut poistuvat kahden vuoden maksamisen jälkeen. Eli käytännössä kahden vuoden jälkeen ulosoton kautta maksaminen maksaa tasan saman verran kuin EI ulosoton kautta maksaen (tosin saat maksuhäiriömerkinnänä pitkäaikaisesta ulosotosta).

        3. Miksi sitten velka kasvaa ensin ulosottoon mennessä:
        - Alussa tulee velkoomustuomioista kulut - ehkä noin 300 euroa per velka
        - Lisäksi velkaan on ehtinyt tulla päälle perintätoimiston tai alkuperäisen velkojan kuluja, ehkä noin 100 euroa per velka
        - Ja tottahan toki velan määrä on jo ehtinyt kasvaa, jos se menee velkoomustuomioon asti - olet ollut maksamatta velkaa 3 - 6 kuukautta, ehkä enenmmänkin, joten ennenkuin alkuperäinen pääoma alkaa pienentyä, saat maksela aika monta kuukautta viivästyskorkoa
        - jos velkojia on useita (kai niitä voi pikavippiaikakaudella olla vaikka 50 kpl), niin aika paljon kuluja tulee ennen kuin velka on ulosotossa. Siis huom ennen ulosotoon ehtimistään. Ei ulosotto näitä kuluja muodosta.
        Jos on 50 velkaa, ylimääräiset kulut voivat olla siis vaikkapa 500 euroa per velka, eli yht. 25000 euroa. Jos alkuperäinen velkapääoma on ollut 50000 euroa, mutta muodostuen monesta velasta, voi se olla yhtääkkiä 75000 euroa. Tuon 75000 euron maksamiseen 500 euroa kuukaudessa ei riitä, kun se jaetaan useammalle velkojalle. Velan korko on kuitenkin ihan tasan saman suuruinen kuin ei ulosotossa ollessaan. Jos on 50 velkaa, ei 500 kuukausittainen lyhennys riittäisi siis ei ulosotossakaan ollessa.


      • 15+2

        No jos sulla on se 40tonnia ollut ulosotossa ja kolmessa vuodessa se on kasvanut 70tuhanteen vaikka olet sitä lyhentänyt, niin silloin ulosottovirkailija on tainnut kusettaa sinua. Ulosoton korko on 8.5%. Sekä jokaisesta suorituksesta ulosotto ottaa n.10% summasta. Eli tuosta 500€ se on n.50€. Ja taulukkomaksu tosiaan poistuu kun tarpeeksi kauan siellä ulosoton asiakkaana olet. Siinä kannattaa olla tarkkana, en tiedä poistuuko automaattisesti vai pitääkö sitä itse oikein pyytää. Itse olen ollut nyt 1.5vuotta ulosoton asiakkaana ja ei vielä ainakaan ole poistunut.


    • 1+1+1+1+1+1+10

      ps. jatkoa vieä edelliseen - tai siis vastausta alkuperäiselle.

      Ensinnäkin, kannattanee jakaa asia puolison kanssa.

      Toisekseen, käytännön neuvo:
      Pyri maksamaan ennen velkoomustuomioita velkoja pois pienimmästä päästä. Näin säästät kuluissa paljon. Eli mitä vähemmän kappalemääräisesti on velkoja, sitä vähemmän menee kuluja.

      Onnea matkaan, ja raha on kuitenkin vain rahaa.

      • Aloittajalle:
        Totuus tekee vapaaksi. Kysy neuvoa viranomaisilta miten ulosoton saat sujumaan parhaiten. Noin kuuden vuoden kuluttua olet aika kuivilla. Kerro puolisollesi. Katso tilannetta silmiin äläkä masennu vaan tee hommia. Pää pystyyn, et ole ketään tappanut. Tsempillä,


    • Hghjkjh

      Olen nyt tasan vuoden maksanut vanhaa verovelkaa ulosottoon, tasan 200 e/kk ja siitä 27 e on kuluja. Tippuuko tuo kulu pois nyt, kun vuosi maksettu? Tai pian se kuitista selviää, mutta tietääkö joku?

    • odsosksm

      no jos on v mäinen UO mies niin se ulosmittaa talosta puolet, ja ainakaan mulla ei sopinut minkäänlainen sovittu maksu vaan piti ottaa ihan taulukon kautta suoraan tilistä. kokemusta vuoden ajalta UO sta.

    • nainen 50 v

      Mitä mahtaa kuulua aloittajalle? Itsellä lähes sama tilanne.Ulosotossa noin 30 000 € ja 23 000 € muualle velkaa, jota lyhemmän sovitusti pitkällä maksuajalla. Ulosottoon menee 620 € kuukaudessa ja muita lyhemmän noin 350 € kuukaudessa. Nettotulot 2500 €. Lopuilla rahoilla maksetaan asuminen ja muut menot. Tiukkaa on, kun on kolme lasta.
      Tavoitteena on päästä veloissa alle 34 00 €,jolloin voisi hakea Takuusäätiön lainaa. Tähän taitaa käytännössä mennä pari kolme vuotta. Velkaneuvontaan en ole vielä päässyt. Itse otin ulosottoon yhteyttä ja sovin,että ottavat palkasta osuuden. Hävetti silloin, mutta on lopulta ainoa järkevä vaihtoehto. Valtakunnalliseen velkaneuvonnan palvelunumeroon olen soittanut sekä lukenut Takuusäätiön nettisivuja. Nyt makselen velkoja ja vuoden päästä katsotaan uudelleen tilanne ja saldo. Luottotiedot tietysti jo menneet,mutta siitä ei ainakaan vielä ole ollut haittaa. Miten muut selvinneet tällaisesta jamasta?

      • nainen35

        Mulla sama tilanne kuin nainen 50v,llä. myös kolme lasta ja sama summa velkaa. Ulosotto vasta alkaa ottamaan nyt palkasta. Tulot lähes sama 2400€ kk. minäkin toivon pääseväni jossakin vaiheessa takuu-säätiön ketjuun. Mitä teille nyt kuuluu? Miten on asia edennyt? Meillä on asumisoikeusasunto mieheni kanssa ja olen nyt poistanut itseni siitä jotta ulosotto ei veisi velkojeni takia asuntoamme, kun niinkin voivat kuulema tehdä 8velkaneuvonnassa sanoivat) Huh mitä ressiä.


      • keskustelunaloittaja

        Olipa hauska löytää tämä aloittamani ketju lähes 3 vuoden takaa :). Minä päädyin päästämään velat ulosottoon, niitä oli kaikkinen oikeudenkäyntikuluineen siellä noin 60 000,-. Makselin uo:n kautta pois reilu 1,5 vuotta, jona aikana velkapotti lyheni noin 18 000,- euroa (maksoin keskimäärin 1400 euroa kuukaudessa), eli ihan höpöpuhetta, ettei velka uo:ssa lyhenisi. Alkuperäisissä lainoissa oli monessa ihan järjetön korko ja siihen nähden uo:n 7,5 % kulut oli ihan halpaa lainaa.

        Sitten päädyimme puolisoni kanssa ottamaan pankista lainan (asunnossa riitti hyvin vakuuksia), jolla maksoimme pois uo-velkani.


      • Wautsi!!!!


      • VelatonNykyään

        Sulla on nyt sitten asiat paljon paremin. Hienoa, että mies ymmärsi asian. Onnea elämäänne:)


    • tiittuliina87

      mulla sama juttu, 19kesäsenä piti koittaa oottaa jousto luotto ja vippejä,luottokortteja. sitten tuliki kaksoset ja luottotiedot meni kyllä se silloin itketti kun ne meni mutta toisaaltaan en ole niitä enää tarvinnutkaan, oikeastaan olen tyytyväinen että ei ole luottotietoja niin en saa tyhmiä lainoja. ulosoton asiakkaana olen ollut melkein 6vuotta töissä kävin 5vuotta ja palkasta lähti osa ulosoton maksuihin, eipä ne ole lyhentynyt yhtään, itseasiassa siellä on nyt enemmän.

    • Amiksia liikaa

      Voi eikä!

      Miten joku pankki voi antaa asuntolainaa noin edesvastuuttomalle amikselle!

      • $$$$

        Makselet aikas voudille ja huomattuasi että velat ei meinaa lyhentyä millään haet velkajärjestelyä. Tsemppiä.


    • äläkää leikkikö

      Sormi tuntumalla paisuu sinne 70 tuhatta e.
      Ota pankista ja maksa jos on luottotiedot vielä. Tuskin on.
      JOka ikiseen velkkaan tulee oikeuden kulut yms 100e velka on paisunut ulosottoon mennessään 400-500 e. ja korot juoksee.

      • elkää pelleilkö

        Itse makselen noin 1-11te vuodessa.
        Alunperin varmaan 30 te paisui 54te kaikkineen kuluineen ym.
        700-800 kk palautukset ym lomarat menee.
        5v keikka koska vouti oli sen verta asiallinen maksaa kerralla pois aina lainan eikä ripottele rahoja sinne tänne.
        Vuoden päivät vähän alle ois vielä maksettavaa.


      • y54234
        elkää pelleilkö kirjoitti:

        Itse makselen noin 1-11te vuodessa.
        Alunperin varmaan 30 te paisui 54te kaikkineen kuluineen ym.
        700-800 kk palautukset ym lomarat menee.
        5v keikka koska vouti oli sen verta asiallinen maksaa kerralla pois aina lainan eikä ripottele rahoja sinne tänne.
        Vuoden päivät vähän alle ois vielä maksettavaa.

        Vouti pyrkii kohdentamaan ne 1-3 kerralla, ei siis tietenkään jae summaa 20:lle jos niin monta on velkojia. Siinä ei olisi järkeä kenenkään kannalta.
        2 vuoden jälkeen poistuu taulukkomaksut. Joka vuosi tulee kooste jota kannattaa verrata edellisiin kuukausi ilmoituksiin. Siitä näkee miten lyhentyvät (jos lyhentyvät). Takuusäätiö kannattaa jos velat ei lyhene tai haluaa ne velat nopeammin pois. Maksuhäriötmerkintä pysyy sen ajan joka omatiedossa lukee, se ei poistu sen nopeammin.
        Lyhennettävä summa on TS:llä suurempi kuin UO:lle menevä, joten käteenkin jää vain välttämätön ( tietenkin saa pitää täysin lomarahat ja veronpalautuksen).


    • hhhhjhjj

      Paljonko takuusäätiön takaamaa lainaa lyhennetään,jos summa max 34 000?

      • dnflkdsldsjfd

        Mielestäni se lyhennetään kokonaan eli kaikki 34 000 euroa :)


    • dmith

      Niin minunkin mielestä voi olla että himpun päällekin kun korotkin pitää maksaa.

    • velallisenhäirintää

      riippuu voudista, itsellä sinnetänne n.15000 velkaa, eikä ota vastaan pyyntöä että maksettaisiin palkan lyhennyksistä yksi kerrallaan...kait palkkansa koostuu paljonko saa nyhdettyä ja pidennettyä maksuja, nämä oikeuksien lisäämät kulut ovat mielestäni törkeät varsinkin kun yksipuolisia eikä niitä sen enempää käsitellä, liukuna vaan uo:hon.

      • hiiiiikrvi

        ite oon 800 euron eläkkeellä ja makselen 500 euroa kk vapaaehtoisesti.....ei sähköä ja asuntona pieni mökki. tapan hirven joka syksy ja syön marjoja ja muita luonnontuotteita......tiukkaa tekee, mutta eipähän ole minussa ainakaan madoille syötävää jos sattuu kuolema yllättämään.ja tämä tarina on tosi.


    • Anonyymi

      Hei mitä jos on opintolainaa 16,000€

      Olen opiskelemassa viimeistä vuotta toista alaa/koulutusta

      Onko kenelläkään ideaa 23 vuotiaana mitä töitä tekis että sais tämän opinto lainan pois maksettua.

      tiedän että on hirveä määrä mutta faijjani maksoi 13,000 vuodessa poikki koska hänellä on "työ"

      Minä asun itekseen mutta stressia on vain tulevaisuudesta koska suomessa on vaikea saada töitä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe