Esiav.seksin välttämisen riskit

11.

Käytännössä jos molemmat aikoo pidättäytyä seksistä ennen papin aamenta tarkoittaa mm:

Yhteenmuutto ja seksi vasta aviopareina, mitä riskejä?
- esim.toinen ei kykenekkään seksiin, toinen näyttää oikean luonteensa vasta sitten(luonnehäiriöinen ihminen), yhteiselämä ei sujukkaan jostain syystä...

Miten nämä riskit ja muut asiat mitä nyt en huomaa, voisi välttää mahdollisimman hyvin?
-kokeilla olla pitempään toisen luona kylässä vaikka yötäkin eri sängyissä
-puhua siitä että miten seksi tarpeet tyydytetään ennen avioa
-näyttäytyä toiselle alasti, ettei tule yllätyksiä, näkee toisen paikatkin että on normaali jne.
-keskustelua, puhumista, avautumista paljon että näkee toistensa luonteen ja persoonan mahdollisimman tarkasti
-seurustella mahdollisimman pitkään ennen avioliiton solmimista

Mitä muuta tulee mieleen teillä?

2

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antihihhuli

      No pitäisin järkevänä sitä että seurustelun aikana harrastettaisiin seksiä ihan ilman mitään pronssikautisia satukirjoja jotka luovat ihmisille keinotekoisesti syyllisyydentuntoa.

      Järjetöntä touhua rajoittaa ihmisten rakkautta ja hellyyttä. Hävetkää ajatusdiktaattorit.

    • kokemus-k

      "Mitä muuta tulee mieleen teillä?"

      Valitettavasti ei ole olemassa mitään muuta keinoa kokeilla seksuaalista yhteensopivuuttanne kuin se seksi. Kaikki muu on enemmän tai vähemmän arvailua vaikka kuinka yrittäisit asiaa pohtia etukäteen.
      Se on vain se riski joka sinun on otettava jos haluat harjoittaa tuota pidättäytymistä ennen avioliittoa. Et voi maistaa kakkua haukkaamatta siitä palaa.

      Toinen paradoksi pidättyvyydessä on se että vaikka se näennäisesti pyrkii vähentämään seksin merkitystä puolison valinnassa, se itse asiassa korostaa sitä toisella tavalla. Seksistä tulee nimittäin se keskeisin syy mennä naimisiin jos sitä ei saa harrastaa ennen avioliittoa. Toistensa kanssa seksiä jo harrastaneet taas menevät naimisiin vain siksi että haluavat vahvistaa liittonsa ja rakkautensa, eivät seksin takia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe