Mites sinä sumeri suhtaudut Marian palvontaan ja Marialle kohdistettuihin rukouksiin? Ovatko ne viidakonlaissa sallittuja ja pyhiksi havaittuja, vai onko ne tuomittava raamatunvastaisina synniksi?
sumerille
100
159
Vastaukset
- Mariologia kadottaa
Syntiä on. Jeesus on välimies ihmisen ja JUmalan välillä, ei Maria.
- ---------------
Vai välimies... tai olisko pilkkaaminen mielessä!
Johanneksen evankeliumi:
10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.
Ilman Isää ja Poikaa ei ole Pyhää Henkeä! - Trajaanus.
--------------- kirjoitti:
Vai välimies... tai olisko pilkkaaminen mielessä!
Johanneksen evankeliumi:
10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.
Ilman Isää ja Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!"---------------"
Luulen että se Pilkkaaja on örvelö , yhtä lailla
kuin toiset, puhtaita. tosi olisisi ..
- marianpojatonkoviapo
Joo ei auta etes tuo imeskelytablettikaan syntilöä se on!
- Sumeri.
Marian kiitosvirsi
46 Silloin Maria sanoi:
-- Minun sieluni ylistää Herran suuruutta,
47 minun henkeni riemuitsee Jumalasta,
Vapahtajastani,
48 sillä hän on luonut katseensa vähäiseen
palvelijaansa.
Tästedes kaikki sukupolvet ylistävät minua
autuaaksi,
49 sillä Voimallinen on tehnyt minulle suuria
tekoja.
Hänen nimensä on pyhä,
50 polvesta polveen hän osoittaa laupeutensa
niille, jotka häntä pelkäävät.
51 Hänen kätensä on tehnyt mahtavia tekoja,
hän on lyönyt hajalle
ne, joilla on ylpeät ajatukset sydämessään.
52 Hän on syössyt vallanpitäjät istuimiltaan
ja korottanut alhaiset.
53 Nälkäiset hän on ruokkinut runsain määrin,
mutta rikkaat hän on lähettänyt tyhjin käsin pois.
54 Hän on pitänyt huolen palvelijastaan Israelista,
hän on muistanut kansaansa ja osoittanut laupeutensa
55 Abrahamille ja hänen jälkeläisilleen, ajasta aikaan, niin kuin hän on isillemme luvannut.
Luukkan evankeliumin 1 luvusta- Sumer.
autuaaksi,
sillä Voimallinen on tehnyt minulle suuria
tekoja.
Hänen nimensä on pyhä,
Marian kiitosvirrestä
Ylistätkö sinä, Saara, Mariaa Jeesuksen äitiä autuaaksi?
Olen avoimesti kertonut olevani luterilainen. Minun kirkollani on 1500 -luvulta asti ollut selkeä kanta pyhimysten palvontaan.. Tämä on ilmaistu Augsburgin tunnustuksessa, ja yhdyn siinä annettuun opetukseen koko sydämestäni. - Saara ei kirj.
Sumer. kirjoitti:
autuaaksi,
sillä Voimallinen on tehnyt minulle suuria
tekoja.
Hänen nimensä on pyhä,
Marian kiitosvirrestä
Ylistätkö sinä, Saara, Mariaa Jeesuksen äitiä autuaaksi?
Olen avoimesti kertonut olevani luterilainen. Minun kirkollani on 1500 -luvulta asti ollut selkeä kanta pyhimysten palvontaan.. Tämä on ilmaistu Augsburgin tunnustuksessa, ja yhdyn siinä annettuun opetukseen koko sydämestäni.Ehdottomasti Maria on autuas. Kysymys olikin Marian palvonnasta ja Marialle kohdistetuista rukouksista. Eli pidätkö sellaisia pelastuvina uskovina jotka rukoilee Mariaa?
- saara ei kirj.
Saara ei kirj. kirjoitti:
Ehdottomasti Maria on autuas. Kysymys olikin Marian palvonnasta ja Marialle kohdistetuista rukouksista. Eli pidätkö sellaisia pelastuvina uskovina jotka rukoilee Mariaa?
sumeri, kartatko vastaamasta kysymykseeni?
- Sumeri.
saara ei kirj. kirjoitti:
Näetkö jossain Raamatussa kirjoitetun Marian rukoilemisesta?
Olen osoittanut mistä sinä ammennat kauheaa puhettasi Mariasta Izebelinä ja Baabelin porttona.
Mutta asiatieto ei näytä merkitsevän sinulle mitään, joten mistä keskustelemme? Sinun saamastasi valaistuksesta alexander Hislopilta Petri Paavolalta ja Saksan Napaan Kansanlähetyksen äärihelluntailaisilta.
Syytät kirkkoani harhaoppiseksi, julistat sakramentit pakanallisiksi, manaat äiti Marian rukoilijat kadotukseen ja ikonien suutelijat helvetin kuuseen.
Keskityn täysin turhan keskustelun sijasta osoittamaan tänne tuomasi aineiston todelliset juuret.
En keskustele myöskään kovin nokkelien Jehovan todistajien kanssa, heidän ainoa tavoitteensa on vakuuttaa minut asiansa puolelle, ei totuus.
Älä sinäkään rupea heidän kanssaan keskusteluun.
Ortodoksien hymni Maria Jumalaäidille on niin täynnä kauneutta että siitä on oksat pois.
Vierasta meille uskonpuhdistuksen maissa, mutta naisen kunnioittamista äiti Marian hahmossa.
Katolisessa ja ortodoksisessa kirkossa naisella on paikka ylhäällä taivaassa Poikansa luona.
Protestantit pistävät Jumalansynnyttäjän matalalle pallille istumaan muiden kuolevaisten pariin. - 5+7#
saara ei kirj. kirjoitti:
Nyt menee minusta jankkauksen puolelle. Jos sumeri sanoo olevansa luterilainen, etkä tiedä sen tarkoitusta, niin luulisi sinun löytävän sen netistä.
Sumeri. kirjoitti:
Näetkö jossain Raamatussa kirjoitetun Marian rukoilemisesta?
Olen osoittanut mistä sinä ammennat kauheaa puhettasi Mariasta Izebelinä ja Baabelin porttona.
Mutta asiatieto ei näytä merkitsevän sinulle mitään, joten mistä keskustelemme? Sinun saamastasi valaistuksesta alexander Hislopilta Petri Paavolalta ja Saksan Napaan Kansanlähetyksen äärihelluntailaisilta.
Syytät kirkkoani harhaoppiseksi, julistat sakramentit pakanallisiksi, manaat äiti Marian rukoilijat kadotukseen ja ikonien suutelijat helvetin kuuseen.
Keskityn täysin turhan keskustelun sijasta osoittamaan tänne tuomasi aineiston todelliset juuret.
En keskustele myöskään kovin nokkelien Jehovan todistajien kanssa, heidän ainoa tavoitteensa on vakuuttaa minut asiansa puolelle, ei totuus.
Älä sinäkään rupea heidän kanssaan keskusteluun.
Ortodoksien hymni Maria Jumalaäidille on niin täynnä kauneutta että siitä on oksat pois.
Vierasta meille uskonpuhdistuksen maissa, mutta naisen kunnioittamista äiti Marian hahmossa.
Katolisessa ja ortodoksisessa kirkossa naisella on paikka ylhäällä taivaassa Poikansa luona.
Protestantit pistävät Jumalansynnyttäjän matalalle pallille istumaan muiden kuolevaisten pariin.sumeri, väännät asiat tahallasi kieroon! En ole sanonut Mariaa Iisebeliksi, vaan Marian palvojia ja rukoilijoita Iisebelin hengessä eläviksi. Siinä on kuules enemmän kuin pieni ero!
Et siis itse palvo Mariaa. Sitä en kysynytkään. Kysyin pidätkö Mariaa rukoilevia pelastavassa uskossa olevina?5+7# kirjoitti:
Nyt menee minusta jankkauksen puolelle. Jos sumeri sanoo olevansa luterilainen, etkä tiedä sen tarkoitusta, niin luulisi sinun löytävän sen netistä.
5#7 -ei suinkaan jankkausta, paitsi sumerin puolelta, joka välttelee vastaamasta selkeään kysymykseen. On hyvinkin olennaista ja paljastavaa pitääkö kaikkia kristinuskon alla kulkevia tapoja hyvinä ja raamatullisina, vai näkeekö esim. Marian palvonnassa epäjumalan palvontaa, jota se onkin.
"Ei jokainen, joka sanoo minulle Herra, Herra, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se joka tekee Minun Isäni tahdon"!!! Isän tahto on, että emme palvo epäjumalia!
- Sumeri.
Iloitse, Saara, istuessasi siellä Isän Jumalan kanssa tuomitsemassa Kristuksen lunastamia kadotukseen, kasvosi loistavat kuin Mooseksen Siinain vuorella ja vaatteesi lumena kuin Herodeksen rontakilpi Kesarean teatterissa!
Näin röyhkeitä eivät ole Marian esirukouksia rukoilevat "ora pro nobis" joille Jeesuksen äidin hahmo ei ole kaltaisesi älykäs kylmäsydäminen kuolemaa uhkuva tuomari, vaan Pojan armoa kaipaavia.
Istu siellä valtaistuimellasi Isän luona ja tuomitse maailmaa!
Minä varoitan kaikkia sinun valheistasi.Käärme kiemurtelee. Niin teet sinäkin sumeri! Hermostut, kun pitäisi antaa selkeä vastaus selkeään kysymykseen! Uskonnollisen (muotojumalisen) on helppo esittää harrasta, mutta totuutta se ei kestä!
- sumeri.
saara-.- kirjoitti:
Käärme kiemurtelee. Niin teet sinäkin sumeri! Hermostut, kun pitäisi antaa selkeä vastaus selkeään kysymykseen! Uskonnollisen (muotojumalisen) on helppo esittää harrasta, mutta totuutta se ei kestä!
Kysyt, Saara, pelastuvatko mielestäni Mariaa palvovat ja kunnioittavat ihmiset.
eikö niin.
Sinä tiedät - kiitos Petri Paavolan ja Alexander Husleyn ja muiden avulla - että katoliset ja ortodoksit ja luterilaiset joutuvat kadotukseen väärine oppeineen.
Näin asetut Jumalan rinnalle tuomitsemaan maailmaa.
Näin teet Jeesuksesta rääpäleen, joka on menettänyt suurimman osan kristikunnasta P.erkeleelle.
Siis ryhtymällä Jumalan kanssa tuomitsemaan maailmaa saamasi hengellisen valon kanssa.
Iloitse, Saara, suuressa kirkkaudessasi.
Minä asetun polvilleni Neitsyt Marian edessä ja kiitän Jumalaani siitä, että tämä nainen suostui raskaaseen tehtäväänsä, jossa hänen sydämensä lävisti suunnaton tuska, miekka.
Minä ihmettelen, miten monta hyvää ja kaunista sanaa ortodoksit saavat Marian ylistykseensä.
Minä kunnioitan kristittyjä, jotka on opetettu Mariaa palvomaan.
Luterilaisena minä jyrkästi tuomitsen Marian palvonnan ja hyväksyn vain sen, että Mariaa pyydetään esirukoilijaksi.
Ortodoksien ja kaikkien protestanttisten kirkkojen kanssa hylkään Rooman laatimat dogmit Marian synnittömästä sikiämisestä ja Marian taivaaseenottamisesta.
Sinua nimimerkki Saara pidän vakavasti harhaoppisena ja jumalattoman itsekylläisenä kristittynä, jolla ei ole minkäänlaista tajua totuudesta..
En silti tuomitse sinua, vaan pyydän että myös Neitsyt Maria rukoilisi puolestasi Poikaansa, että pääsisit totuuden tuntoon.
Sillä Jumalalle kaikki elävät. Ei Hän ole kuolleitten Jumala. sumeri. kirjoitti:
Kysyt, Saara, pelastuvatko mielestäni Mariaa palvovat ja kunnioittavat ihmiset.
eikö niin.
Sinä tiedät - kiitos Petri Paavolan ja Alexander Husleyn ja muiden avulla - että katoliset ja ortodoksit ja luterilaiset joutuvat kadotukseen väärine oppeineen.
Näin asetut Jumalan rinnalle tuomitsemaan maailmaa.
Näin teet Jeesuksesta rääpäleen, joka on menettänyt suurimman osan kristikunnasta P.erkeleelle.
Siis ryhtymällä Jumalan kanssa tuomitsemaan maailmaa saamasi hengellisen valon kanssa.
Iloitse, Saara, suuressa kirkkaudessasi.
Minä asetun polvilleni Neitsyt Marian edessä ja kiitän Jumalaani siitä, että tämä nainen suostui raskaaseen tehtäväänsä, jossa hänen sydämensä lävisti suunnaton tuska, miekka.
Minä ihmettelen, miten monta hyvää ja kaunista sanaa ortodoksit saavat Marian ylistykseensä.
Minä kunnioitan kristittyjä, jotka on opetettu Mariaa palvomaan.
Luterilaisena minä jyrkästi tuomitsen Marian palvonnan ja hyväksyn vain sen, että Mariaa pyydetään esirukoilijaksi.
Ortodoksien ja kaikkien protestanttisten kirkkojen kanssa hylkään Rooman laatimat dogmit Marian synnittömästä sikiämisestä ja Marian taivaaseenottamisesta.
Sinua nimimerkki Saara pidän vakavasti harhaoppisena ja jumalattoman itsekylläisenä kristittynä, jolla ei ole minkäänlaista tajua totuudesta..
En silti tuomitse sinua, vaan pyydän että myös Neitsyt Maria rukoilisi puolestasi Poikaansa, että pääsisit totuuden tuntoon.
Sillä Jumalalle kaikki elävät. Ei Hän ole kuolleitten Jumala.Kiitos rehellisestä vastauksestasi! Tuot siinä selkeän todistuksen hengellisestä pimeydestäsi. Kukaan Jeesusta seuraava ei voi ajatellakaan rukoilla Mariaa. Se on syntiä ja epäjumalan palvelemista.
""Ortodoksien ja kaikkien protestanttisten kirkkojen kanssa hylkään Rooman laatimat dogmit Marian synnittömästä sikiämisestä ja Marian taivaaseenottamisesta."""
Mitä tarkoitat tuolla? Kyllähän Maria sikisi synnittömästi, kun hedelmöittyi Pyhästä Hengestä. Eikä Maria synnissä siinnyt muidenkaan lastensa kohdalla, sillä hän oli naimisissa Joosefin kanssa.
Maria nukkui pois tästä ajasta armosta pelastuneena, kuten muutkin uskossa poisnukkuneet.
Minä siis Pyhän Henken ilmoituksen mukaisesti sanon sinulle, että olet hengellisesti kuollut. Sinun tulee tehdä parannus, katua syntejäsi ja kääntyä Jeesuksen puoleen anomaan armoa, että saisit syntisi anteeksi ja voisit uudestisyntyä ylhäältä.
Nykyisessä tilassasi et peri taivasten valtakuntaa, etkä voi sitä edes nähdä. Katsos, tässä käytän päästämistä ja sitomista ja totean, ettei sinun tilassasi olevaa ihmistä voi päästää, vaan on pidätettävä.
Hei vaan,
en malta olla tuomatta Lutherin kommenttia tähän:
Sillä ihmisen sydän, joka on lihaa ja verta, taipuu itsestään helposti julkeuteen. Kun sen haltuun lisäksi annetaan valtaa, omaisuutta ja kunniaa, taivuttavat tuollaiset voimakkaat perusteet sen vielä enemmän julkeuteen ja liian vapaaseen varmuuteen, niin että se unohtaa Jumalan eikä välitä alamaisistaan. Ja koska sillä on varaa rangaistuksetta tehdä pahaa, se jatkaa edelleen ja siitä tulee peto, joka toimii vain mielihalunsa mukaan, ja nimeltään se on herra, mutta teoiltaan paholainen. Tätä myös viisas mies Bias on tarkoittanut sanoessaan: »Magistratur virum ostendit. Millainen hallinta, sellainen mies. » Sillä alamaiset eivät esivallan pelosta uskalla ilmaista mielipidettään. Siksi on kaikille vallan haltijoille tarpeen, koska heidän ei tarvitse pelätä ihmisiä, että he pelkäävät ennen muita Jumalaa, tuntevat hänet ja hänen tekonsa, vaeltavat huolehtien kuten pyhä Paavali sanoo: »Joka hallitsee, olkoon huolehtivainen.» (Room. 12:8).
Minä en todellakaan tiedä koko Raamatussa mitään muuta, mikä niin hyvin palvelisi tätä tarkoitusta kuin tämä korkeasti siunatun Jumalan äidin pyhä laulu, joka kaikkien niiden, jotka haluavat hyvin hallita ja jotka haluavat olla hyvää aikaansaavia herroja, on hyvin opittava ja pidettävä muistissaan. Hän laulaa siinä toden totta kaikkein suloisimmin Jumalan pelosta ja siitä, millainen Herra hän on ja ennen kaikkea, mitkä ovat hänen tekonsa korkeissa ja alhaisissa säädyissä. Kuunnelkoon joku toinen rakastettuaan, joka laulaa maallista laulua. Ruhtinaan ja herran sopii kuunnella tätä siveää neitsyttä, joka laulaa hänelle hengellisen, puhtaan, tervehdyttävän laulun.
Ei ole myöskään sopimaton tapa, että kaikissa kirkoissa tätä laulua lauletaan päivittäin vesperissä, lisäksi muihin lauluihin verrattuna erityisellä sille sopivalla tavalla. Suloinen Jumalan äiti suokoon minulle sellaisen hengen, joka voisi olla hyödyksi tälle hänen laululleen ja joka selittäisi sen perusteellisesti, niin että Teidän Ruhtinaallinen Armonne ja me kaikki oppisimme siitä tervehdyttävää ymmärrystä ja kiitettävää elämää ja sen kautta iankaikkisessa elämässä voisimme ylistää ja laulaa tätä ikuista Magnificatia; siihen meitä auttakoon Jumala. Amen.
Täten sulkeudun Teidän Ruhtinaallisen Armonne suosioon alamaisesti pyytäen, että Teidän Ruhtinaallinen Armonne suvaitsisi armollisesti ottaa vastaan vähäisen aikaansaannokseni. Wittenbergissä kymmenentenä päivänä maaliskuuta vuonna 1521.
-Marian ylistyslaulu. Suom. Anja Ghiselli. SLEY-kirjat 1986
Luther ei pitänyt Mariaa taivaan kuningattarena tai synnittömänä neitsyenä, vaan esikuvana nöyrästä kristitystä, joka antoi kaiken kunnian Jumalalle.
Maria oli aivan tavallinen ihminen, joka sattui olemaan oikeaa sukua. Jumala valitsi hänet huolimatta hänen syntisyydestään.
Esirukouksia Marialta ei pidä mennä missään tapauksessa pyytämään.- Ruhtinas vietintuoja
Niin, ... tässä ovat nyt menneet käsitteet sekaisin.
Eihän täällä kukaan Jeesus poikaa kohdussaan kantanutta neitsyt Mariaa ole koskaan moittinutkaan.
Hänen tilansa me tidämme tarkkaan Raamatusta: Hän oli ARMOITETTU!
Luuk. 1:26-35
Kuudentena kuukautena sen jälkeen Jumala lähetti enkeli Gabrielin Galilean kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret, neitsyen tykö, joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta; ja neitsyen nimi oli Maria.
Ja tullessaan sisälle hänen tykönsä enkeli sanoi:
"Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi."
Mutta hän hämmästyi suuresti siitä puheesta ja mietti, mitä tämä tervehdys mahtoi tarkoittaa.
Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä. Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus. Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen, ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
Mutta lukekaapa tarkoin, mitä tuo itsessään ja taivaallisessa olemuksessaan hämmästyttävä enkeliruhtinas sanoo tästä lapsesta, jonka Maria tulee synnyttämään. "Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen, ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman." - Oletko sinä ryväri?
Ruhtinas vietintuoja kirjoitti:
Niin, ... tässä ovat nyt menneet käsitteet sekaisin.
Eihän täällä kukaan Jeesus poikaa kohdussaan kantanutta neitsyt Mariaa ole koskaan moittinutkaan.
Hänen tilansa me tidämme tarkkaan Raamatusta: Hän oli ARMOITETTU!
Luuk. 1:26-35
Kuudentena kuukautena sen jälkeen Jumala lähetti enkeli Gabrielin Galilean kaupunkiin, jonka nimi on Nasaret, neitsyen tykö, joka oli kihlattu Joosef nimiselle miehelle Daavidin suvusta; ja neitsyen nimi oli Maria.
Ja tullessaan sisälle hänen tykönsä enkeli sanoi:
"Terve, armoitettu! Herra olkoon sinun kanssasi."
Mutta hän hämmästyi suuresti siitä puheesta ja mietti, mitä tämä tervehdys mahtoi tarkoittaa.
Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä. Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus. Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen, ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."
Niin Maria sanoi enkelille: "Kuinka tämä voi tapahtua, kun minä en miehestä mitään tiedä?"
Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
Mutta lukekaapa tarkoin, mitä tuo itsessään ja taivaallisessa olemuksessaan hämmästyttävä enkeliruhtinas sanoo tästä lapsesta, jonka Maria tulee synnyttämään. "Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen, ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen valtakunnallansa ei pidä loppua oleman."Huomio on siis koko ajan VAIN YHDESSÄ.
- Jeesus Kristus Jumalan Poika Vapahtaja.
Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä;
ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
- Joh. 9:41 Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy."
Joh. 10:1-8 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri. Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen.
Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos.
Joh. 10:4 Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä. Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."
Tämän kuvauksen Jeesus puhui heille; mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hänen puheensa tarkoitti.
Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi. Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.
Sumerille. Kirjoitit, että Marialta voi pyytää esirukouksia.
Pohdin tässä että miten ihmeessä se voi olla mahdollista.
Miten perustelet sen, että Maria on jo täysissä sielun ja ruumiiin voimissa Taivaassa eikä vasta tuonelassa tai haudassa odottamassa kuolleiden ylösnostamista. Käsittääkseni kummastakaan paikasta ei pahemmin operoida.
Onko Raamatussa tällaisesta poikkeuksesta mainittu?- sumeri.
Rikas mies ja Lasarus
19 "Oli rikas mies. Hänen vaatteensa olivat purppuraa ja hienointa pellavaa, ja päivästä päivään hänen elämänsä oli pelkkää ylellisyyttä ja juhlaa. 20 Mutta hänen porttinsa pielessä virui köyhä Lasarus, täynnä paiseita. 21 Köyhä olisi nälkäänsä halunnut syödä niitä ruokapaloja, joita rikkaan pöydältä putoili. Koiratkin tulivat siihen ja nuolivat hänen paiseitaan.
22 "Sitten köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Abrahamin huomaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. 23 Kun hän tuonelan tuskissa kohotti katseensa, hän näki kaukana Abrahamin ja Lasaruksen hänen rintaansa vasten. 24 Silloin hän huusi: 'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.' 25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa. 26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.' 27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon. 28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.' 29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.' 30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.' 31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
Luukas 15- sumeri.
Tyhmeliini, et kai sinä kuulu niihin, joilla on tarkka kartta kuoleman jälkeisistä tapahtumista ja tämän maailman kuolemasta, lopunajoista?
Jos on niin tiedä, että Raamattu ei sellaista anna.
Jeesus sanoo hyvin ihmeellisiä asioita, ja Hän on ainoa, joka tietää, missä oikeasti mennään.
Siihen Herrallamme on varmaan omat syynsä, että on jättänyt kuoleman jälkeiset asiat ja maailmanlopun keskimäärin melko hämäräksi.
Me ihmiset kartoitamme tietenkin järjellämme kaikki tarkasti, siihen kun niin hyvin pystymme!
Mutta Raamattu ei sitä tee, antaa vain hyvin suuret puitteet mitä tulee tapahtumaan. sumeri. kirjoitti:
Tyhmeliini, et kai sinä kuulu niihin, joilla on tarkka kartta kuoleman jälkeisistä tapahtumista ja tämän maailman kuolemasta, lopunajoista?
Jeesus sanoo hyvin ihmeellisiä asioita, ja Hän on ainoa, joka tietää, missä oikeasti mennään.
Siihen Herrallamme on varmaan omat syynsä, että on jättänyt kuoleman jälkeiset asiat ja maailmanlopun keskimäärin melko hämäräksi.
Me ihmiset kartoitamme tietenkin järjellämme kaikki tarkasti, siihen kun niin hyvin pystymme!
Mutta Raamattu ei sitä tee, antaa vain hyvin suuret puitteet mitä tulee tapahtumaan.Sumeri. En todellakaan kuulu mainitsemaasi ryhmään - minua eivät kiliastiset jutut niin kauheasti kiinnosta. En myöskään laske vuosia enkä tutki Raamatun sukuluetteloita. Suoraan sanoen, kartan yleensä sellaisia keskusteluja.
Esikoislestadiolaisessa opetuksessa nämä lopunajan asiat eivät ole myöskään olleet korostettuina, lukuunottamatta Ilmestyskirjan upeaa viimeistä eli 22. lukua jossa puhutaan elämän veden virrasta.
Lähdinpä vaan kyselemään, kun tuo Marialta esirukouksien pyytäminen kuulosti minusta varsin epäraamatulliselta. Toisaalta, olen aina valmis oppimaan uusia asioita.- Oikias oli hän
sumeri. kirjoitti:
Mutta Raamattu ei sitä tee, antaa vain hyvin suuret puitteet mitä tulee tapahtumaan.Aika loppuu kuolemaan. Kellot ei enää käy ja kalenteri on täysin tarpeeton turhake.
Henkilö joka täältä lähtee siirtyy siis sekunnin murto-osassa tulevaan paikkaansa.
Tämä on tietenkin vaikea miltää paikassa jossa olemme tarkasti sidotuita sekuntiviisarin osoittamaan tahtiin. Me emme voi vielä olla miljardi vuotta ennen ja toinen miljardi vuotta jälkeen - nyt - hetkessä. Kuoleman jälkeen on vain nyt hetki
joka ei lopu koskaan.
Kuten tiedämme Raamattu on kirjoitettu tässä ajassa eläville, siksi siellä on vuodet ja vuorokaudet. Kuoleman jälkeen vuosilla ja vuorokausilla ei ole enää merkitystä eikä niitä ole olemassakaan enää, on vain nyt hetki.
Jos taivaan (ajattomuuden) ovea raotettaisiin (joillekin lähellä kuolemaa käyneille on raotettu), niin voisimme katsella siellä tuttuja Kristuksessa kuolleita henkilöitä, tanssin ja ylistyksen pyörteissä. Tässä ei ole kuin ohut väliverho edessä, joka erottaa meidät ajattomuudesta.
Siis aivan oikein Sumeri totesi, henkilöstä joka kadotuksen tuskassa suri veljiään jotka olivat vielä tällä puolella.
Mitä sitten kadotetun toiveeseen tulee, että lähetettäisiin joku kertomaan vielä eläville parannuksen tarpeellisuudesta. Jokainen voi kuvitella jos joku henkilö kävelisi vastaan, taikka nousisi kateederille ja kertoisi tulleena kuoleman jälkeisestä maailmasta. Hän kuulisi vain sanat, sinä olet hullu mene kiireesti lääkäriin saamaan pillerit vaivaasi! Oikias oli hän kirjoitti:
Aika loppuu kuolemaan. Kellot ei enää käy ja kalenteri on täysin tarpeeton turhake.
Henkilö joka täältä lähtee siirtyy siis sekunnin murto-osassa tulevaan paikkaansa.
Tämä on tietenkin vaikea miltää paikassa jossa olemme tarkasti sidotuita sekuntiviisarin osoittamaan tahtiin. Me emme voi vielä olla miljardi vuotta ennen ja toinen miljardi vuotta jälkeen - nyt - hetkessä. Kuoleman jälkeen on vain nyt hetki
joka ei lopu koskaan.
Kuten tiedämme Raamattu on kirjoitettu tässä ajassa eläville, siksi siellä on vuodet ja vuorokaudet. Kuoleman jälkeen vuosilla ja vuorokausilla ei ole enää merkitystä eikä niitä ole olemassakaan enää, on vain nyt hetki.
Jos taivaan (ajattomuuden) ovea raotettaisiin (joillekin lähellä kuolemaa käyneille on raotettu), niin voisimme katsella siellä tuttuja Kristuksessa kuolleita henkilöitä, tanssin ja ylistyksen pyörteissä. Tässä ei ole kuin ohut väliverho edessä, joka erottaa meidät ajattomuudesta.
Siis aivan oikein Sumeri totesi, henkilöstä joka kadotuksen tuskassa suri veljiään jotka olivat vielä tällä puolella.
Mitä sitten kadotetun toiveeseen tulee, että lähetettäisiin joku kertomaan vielä eläville parannuksen tarpeellisuudesta. Jokainen voi kuvitella jos joku henkilö kävelisi vastaan, taikka nousisi kateederille ja kertoisi tulleena kuoleman jälkeisestä maailmasta. Hän kuulisi vain sanat, sinä olet hullu mene kiireesti lääkäriin saamaan pillerit vaivaasi!Päinvastoin, raamattu selittää hyvin selkeästi lopunajan tapahtumat, tuhatvuotisen valtakunnan aina uuden maan ja uuden taivaan luomiseen asti. Viimeinen tuomio, sekä Kristuksen tuomioistuin ovat hyvin selvästi kerrottuja asioita.
Se että teillä ei ole ymmärrystä niistä asioista, ei poista niitä raamatun ilmoituksesta. Mutta vain ne joilla korvat on kuulee, mitä Henki seurakunnille sanoo.tyhmelin kirjoitti:
Sumeri. En todellakaan kuulu mainitsemaasi ryhmään - minua eivät kiliastiset jutut niin kauheasti kiinnosta. En myöskään laske vuosia enkä tutki Raamatun sukuluetteloita. Suoraan sanoen, kartan yleensä sellaisia keskusteluja.
Esikoislestadiolaisessa opetuksessa nämä lopunajan asiat eivät ole myöskään olleet korostettuina, lukuunottamatta Ilmestyskirjan upeaa viimeistä eli 22. lukua jossa puhutaan elämän veden virrasta.
Lähdinpä vaan kyselemään, kun tuo Marialta esirukouksien pyytäminen kuulosti minusta varsin epäraamatulliselta. Toisaalta, olen aina valmis oppimaan uusia asioita.tyhmelin, ohitatko Raamatun sanat ilmestyskirjan lukemisesta ja tutkimisesta?
Kuinka siellä julistetaan autuaiksi niitä jotka sitä lukevat. Ja sanotaan, että kenellä korvat on kuulla...saara-.- kirjoitti:
tyhmelin, ohitatko Raamatun sanat ilmestyskirjan lukemisesta ja tutkimisesta?
Kuinka siellä julistetaan autuaiksi niitä jotka sitä lukevat. Ja sanotaan, että kenellä korvat on kuulla...En haluaisi ohittaa, mutta aikani ei riitä kaikkeen..itse juuri nyt tutkin eniten VT:n kirjoituksia, koska ne ovat jääneet aiemmin niin kovin vähälle.
Pidin ennen Vanhaa Testamenttia vain lakikirjana ja vähempiarvoisena, kunnes sain oman "tornikokemukseni" jokunen vuosi sitten. Sen jälkeen olen lukenut Raamattua täysin eri silmillä.- teu.
Oikias oli hän kirjoitti:
Aika loppuu kuolemaan. Kellot ei enää käy ja kalenteri on täysin tarpeeton turhake.
joka ei lopu koskaan.
Mitä sitten kadotetun toiveeseen tulee, että lähetettäisiin joku kertomaan vielä eläville parannuksen tarpeellisuudesta. Jokainen voi kuvitella jos joku henkilö kävelisi vastaan, taikka nousisi kateederille ja kertoisi tulleena kuoleman jälkeisestä maailmasta. Hän kuulisi vain sanat, sinä olet hullu mene kiireesti lääkäriin saamaan pillerit vaivaasi!""oikias oli hän""
Niinn kuka oli oikiassa , Kuolemassa loppuu vain Tämän ruumiin aika
ja elämä . Ja Sielu viheltää Paratiisaiin "minne" Sinne jonne Kristus vei
Ryövärin ,
Ei enää ole Tuonelassa ketään Kristus toi sieltä sielut Paratiisiin ennen
silloin kun Hän liikkui Sieluisesti ,,ja ennen kuin Jumala Hänet Herätti.
Siksi toiseksi Kaikki tulee kokemaan Viimeisen Tuomion henkilökohtaisesti
Kukaan ei mene Loppusijoitus paikkaan tosta vaan suoraan , sitä ei
Raamattu Niin todista . Vaan Raamattu topdistaa että kukin tulee tuntemaan
kun Karitsa ;Jumalan tuomari tulee ja tekee tuomion .. - teu.
teu. kirjoitti:
""oikias oli hän""
Niinn kuka oli oikiassa , Kuolemassa loppuu vain Tämän ruumiin aika
ja elämä . Ja Sielu viheltää Paratiisaiin "minne" Sinne jonne Kristus vei
Ryövärin ,
Ei enää ole Tuonelassa ketään Kristus toi sieltä sielut Paratiisiin ennen
silloin kun Hän liikkui Sieluisesti ,,ja ennen kuin Jumala Hänet Herätti.
Siksi toiseksi Kaikki tulee kokemaan Viimeisen Tuomion henkilökohtaisesti
Kukaan ei mene Loppusijoitus paikkaan tosta vaan suoraan , sitä ei
Raamattu Niin todista . Vaan Raamattu topdistaa että kukin tulee tuntemaan
kun Karitsa ;Jumalan tuomari tulee ja tekee tuomion ..Ihmisen sielu ei kuole , nyt on kyse siitä
Eli sielu on taivaasta ja se on ikuinen .. tyhmelin kirjoitti:
En haluaisi ohittaa, mutta aikani ei riitä kaikkeen..itse juuri nyt tutkin eniten VT:n kirjoituksia, koska ne ovat jääneet aiemmin niin kovin vähälle.
Pidin ennen Vanhaa Testamenttia vain lakikirjana ja vähempiarvoisena, kunnes sain oman "tornikokemukseni" jokunen vuosi sitten. Sen jälkeen olen lukenut Raamattua täysin eri silmillä.Se onkin paras pohja ilmestyskirjan ymmärtämiselle, sillä juuri vanhan testamentin profeetat kertovat lopunajoista!
Hienoa! Antoisia lukuhetkiä!
- sumeri.
Away then, with the deadly delusion that Rome is Christian! There might once have been some palliation for entertaining such a supposition; but every day the "Grand Mystery" is revealing itself more and more in its true character. There is not, and there cannot be, any safety for the souls of men in "Babylon." "Come out of her, my people," is the loud and express command of God. Those who disobey that command, do it at their peril.
Alexander Hislop
The Two Babylons
http://www.biblebelievers.com/babylon/sect23.htm- sumeri.
Lainaamassani A. Hislopin kirjan luvussa kirjoittaja selvittää, miten Neitsyt Maria edustaa pakanallista naisjumalatarta.
Tämä 1850-luvun teksti on Petri Paavolan ja muiden kautta tuotu esille myös täällä suomi24.lest.lest. forumilla.
Kyseessä on syvä viha Irlannin katolisten ja protestanttien välillä, joka vielä sata vuotta myöhemmin puhkesi avoimkesi taisteluksi Pohjois-Irlannissa, Belfastissa ja muualla verisin seurauksin.
Hislopin kirja on täyttä potaskaa ja aivan täynnä väärinkäsityksiä ja väärää tietoa, mutta tietyt protestanttiset piirit lukevat sitä yhä ahkerasti ja ammentavat siitä hengen totuutta Rooman kirkosta. sumeri. kirjoitti:
Lainaamassani A. Hislopin kirjan luvussa kirjoittaja selvittää, miten Neitsyt Maria edustaa pakanallista naisjumalatarta.
Tämä 1850-luvun teksti on Petri Paavolan ja muiden kautta tuotu esille myös täällä suomi24.lest.lest. forumilla.
Kyseessä on syvä viha Irlannin katolisten ja protestanttien välillä, joka vielä sata vuotta myöhemmin puhkesi avoimkesi taisteluksi Pohjois-Irlannissa, Belfastissa ja muualla verisin seurauksin.
Hislopin kirja on täyttä potaskaa ja aivan täynnä väärinkäsityksiä ja väärää tietoa, mutta tietyt protestanttiset piirit lukevat sitä yhä ahkerasti ja ammentavat siitä hengen totuutta Rooman kirkosta.Täysin raamatun vastaista puhetta!
Luther: "Suloinen Jumalan äiti suokoon minulle sellaisen hengen,"
Joko Luther on kirjoittanut tuon, ollessaan vielä uudestisyntymätön, tai sitten tuo on väärennös. Luultavasti se kuitenkin on totta, että Luther itse noin kirjoittaa, joten se kertoo kyllä Lutherin hengellisestä tilasta. Tuo rukous on täysin tuomittava synniksi raamatun mukaan.saara-.- kirjoitti:
Täysin raamatun vastaista puhetta!
Luther: "Suloinen Jumalan äiti suokoon minulle sellaisen hengen,"
Joko Luther on kirjoittanut tuon, ollessaan vielä uudestisyntymätön, tai sitten tuo on väärennös. Luultavasti se kuitenkin on totta, että Luther itse noin kirjoittaa, joten se kertoo kyllä Lutherin hengellisestä tilasta. Tuo rukous on täysin tuomittava synniksi raamatun mukaan.Luther kirjoitti tuon kirjansa 1521 eli melko aikaisessa vaiheessa. Lutherin erkaantuminen katolisesta kirkosta tapahtui pikku hiljaa, hengellisen kasvun myötä. Olen kyllä huomannut hänellä muitakin piilokatolilaisuuksia; ne vähenevät oleellisesti 1530-luvulla.
Olen sitä mieltä, ettei tuo esittämäsi lause kuulu luterilaisuuteen eikä ole raamatullinen.- Sanaan vai kiihkoon?
tyhmelin kirjoitti:
Luther kirjoitti tuon kirjansa 1521 eli melko aikaisessa vaiheessa. Lutherin erkaantuminen katolisesta kirkosta tapahtui pikku hiljaa, hengellisen kasvun myötä. Olen kyllä huomannut hänellä muitakin piilokatolilaisuuksia; ne vähenevät oleellisesti 1530-luvulla.
Olen sitä mieltä, ettei tuo esittämäsi lause kuulu luterilaisuuteen eikä ole raamatullinen.Yhdistyneen kirkon ulkopuolella elävillä, (jotka eivät YHDESSÄ uskossa yhdy kolmeen vanhan kirkon uskontunnutukseen), on selkeästi viha myös luterilaista kirkkoa vastaan.
Tosin tämä koskee vain uudestikastajien piirissä eläviä hurmahenkisiä voimia. Pikku hiljaa keskinäinen ymmärrys alkaa lisääntymään kun kirkon ulkopuolella elävät hengelliset johtajat ja papit saavat asiamukaisen teologisen koulutuksen tehtäviinsä.
Helluntaikirkko on tästä hyvänä esimerkkinä. Hellutailaisten piirissä elävät kiihkohenget eivät liittyneet, helluntaikirkkoon, vaan he kiihkoilevat omissa pienryhmissään edelleen.
Näitä tunnejohteisia ihmisiä, joilla ei ole paljon Jumalan sanan tuntemusta, on kaikissa tunnetuissa seurakunnissa mukana. - sumeri.
tyhmelin kirjoitti:
Luther kirjoitti tuon kirjansa 1521 eli melko aikaisessa vaiheessa. Lutherin erkaantuminen katolisesta kirkosta tapahtui pikku hiljaa, hengellisen kasvun myötä. Olen kyllä huomannut hänellä muitakin piilokatolilaisuuksia; ne vähenevät oleellisesti 1530-luvulla.
Olen sitä mieltä, ettei tuo esittämäsi lause kuulu luterilaisuuteen eikä ole raamatullinen.Ei tyhmelin
Martti Luther on se jonka kautta Kristus puhdisti kirkkoaan - tässä saivat kyytiä kaikki pyhimysten palvomiset ja paavin johtama läntinen kirkko muuttui monella tavoin.
Lutherin työn seurauksena syntyi "protesti" porukka, protestanttiset ryhmät, jotka omaksuivat pyhimysten palvonnan torjunnan ja joista eräät alkoivat ikonoklastisen työn, jossa esimerkiksi Sveitsin keskiaikaisen kirkon taideaarteet lyötiin säpäleiksi. Suomessa kivikirkkojen seinämaalaukset kalkittiin.
Mutta Martti Lutherilla säilyi aina sydämellinen ja herkkä suhde Jeesuksen äitiin, Mariaan.
Kaikki eivät esimerkiksi tiedä, että luterilainen kirkko opettaa, että Maria on ikuinen neitsyt.
On käsittämätöntä, että sinä tyhmelin puhut Lutherin "piilokatolisuudesta" mutta sana on vapaa kaikille ja näin opimme tuntemaan tänne kirjoittavat toistemme teologisia näkemyksiä.
Koko tämä Saaran edustama rakennelma perustuu Martti Lutherin työhön. Koska nämä ihmiset eivät tunne laisinkaan kirkon todellista historiaa ja vaiheita, kaikenlainen Aksli Hyssopilainen paska menee täydestä.
Totuus on rankka asia, liian rankka useimmille kristityille, paljon mukavampi hyssytellä ja kuvitella kaikenlaista.
ota sinä tyhmeliini vastaan rakkaus totuteen suoraan Isältä Jumalalta, Hän mielellään sellaisen pelastavan lahjan antaa lahjaksi kuten apostoli Paavali 2 Tess 3 luvussa kertoo. Sanaan vai kiihkoon? kirjoitti:
Yhdistyneen kirkon ulkopuolella elävillä, (jotka eivät YHDESSÄ uskossa yhdy kolmeen vanhan kirkon uskontunnutukseen), on selkeästi viha myös luterilaista kirkkoa vastaan.
Tosin tämä koskee vain uudestikastajien piirissä eläviä hurmahenkisiä voimia. Pikku hiljaa keskinäinen ymmärrys alkaa lisääntymään kun kirkon ulkopuolella elävät hengelliset johtajat ja papit saavat asiamukaisen teologisen koulutuksen tehtäviinsä.
Helluntaikirkko on tästä hyvänä esimerkkinä. Hellutailaisten piirissä elävät kiihkohenget eivät liittyneet, helluntaikirkkoon, vaan he kiihkoilevat omissa pienryhmissään edelleen.
Näitä tunnejohteisia ihmisiä, joilla ei ole paljon Jumalan sanan tuntemusta, on kaikissa tunnetuissa seurakunnissa mukana.Älä nolaa ihmisraukka enempää itseäsi! Hävettää puolestasi! Osaat heittää keskusteluihin vain muutamia, yleensä asiaan millään tavalla liittymättömiä raamatunlauseita, jotka nekin selität reppana ihan päin prinkkalaa.
Otahan kuules kiltisti kynä, vihko ja viivotin ehdottomasti teroitin sillä tekstiä tulee paljon. Kumin voisit ottaa myöskin, kun tuo oikolukutaitosi on noin heikko, niin saat virheet kumitettua pois.
-Eväät mukaan, koulupäivistä tulee pitkiä!- sumeri.
sumeri. kirjoitti:
Ei tyhmelin
Martti Luther on se jonka kautta Kristus puhdisti kirkkoaan - tässä saivat kyytiä kaikki pyhimysten palvomiset ja paavin johtama läntinen kirkko muuttui monella tavoin.
Lutherin työn seurauksena syntyi "protesti" porukka, protestanttiset ryhmät, jotka omaksuivat pyhimysten palvonnan torjunnan ja joista eräät alkoivat ikonoklastisen työn, jossa esimerkiksi Sveitsin keskiaikaisen kirkon taideaarteet lyötiin säpäleiksi. Suomessa kivikirkkojen seinämaalaukset kalkittiin.
Mutta Martti Lutherilla säilyi aina sydämellinen ja herkkä suhde Jeesuksen äitiin, Mariaan.
Kaikki eivät esimerkiksi tiedä, että luterilainen kirkko opettaa, että Maria on ikuinen neitsyt.
On käsittämätöntä, että sinä tyhmelin puhut Lutherin "piilokatolisuudesta" mutta sana on vapaa kaikille ja näin opimme tuntemaan tänne kirjoittavat toistemme teologisia näkemyksiä.
Koko tämä Saaran edustama rakennelma perustuu Martti Lutherin työhön. Koska nämä ihmiset eivät tunne laisinkaan kirkon todellista historiaa ja vaiheita, kaikenlainen Aksli Hyssopilainen paska menee täydestä.
Totuus on rankka asia, liian rankka useimmille kristityille, paljon mukavampi hyssytellä ja kuvitella kaikenlaista.
ota sinä tyhmeliini vastaan rakkaus totuteen suoraan Isältä Jumalalta, Hän mielellään sellaisen pelastavan lahjan antaa lahjaksi kuten apostoli Paavali 2 Tess 3 luvussa kertoo.jos lääkekemiassa tarvitaan tieteellistä tarkkuutta, että kaikki asiat on selvästi ilmaistu ja koeteltu ja tutkittu
eikö sitten teologiassa?
Jumaluusopissa tarvitaan tieteellistä tarkkuutta.
Kyseessä on nimittäin paljon enemmän kuin lääketieteen tarjoama ajallinen tervehtyminen sairaudesta tai tautien ennalta ehkäiseminen.
kyseessä on ihmisen sielun, hengen ja ruumiin iankaikkinen kohtalo.
mitään valheellista ei saa omaksua.
isät ja äidit eivät tienneet monista luonnon asioista, tietämättömyys ei ole synti. Vastoin parempaa tietoa puhuminen tai Raamatun sanoman vääristely opin nimissä jne on sellaista totuuden puutetta, jota anti-Kristuksen henki osaa erittäin hyvin käyttää hyväkseen.
se on selvästi näkyvissä myös tällä areenalla. - sumeri.
sumeri. kirjoitti:
jos lääkekemiassa tarvitaan tieteellistä tarkkuutta, että kaikki asiat on selvästi ilmaistu ja koeteltu ja tutkittu
eikö sitten teologiassa?
Jumaluusopissa tarvitaan tieteellistä tarkkuutta.
Kyseessä on nimittäin paljon enemmän kuin lääketieteen tarjoama ajallinen tervehtyminen sairaudesta tai tautien ennalta ehkäiseminen.
kyseessä on ihmisen sielun, hengen ja ruumiin iankaikkinen kohtalo.
mitään valheellista ei saa omaksua.
isät ja äidit eivät tienneet monista luonnon asioista, tietämättömyys ei ole synti. Vastoin parempaa tietoa puhuminen tai Raamatun sanoman vääristely opin nimissä jne on sellaista totuuden puutetta, jota anti-Kristuksen henki osaa erittäin hyvin käyttää hyväkseen.
se on selvästi näkyvissä myös tällä areenalla.Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä.
Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska HE EIVÄT OLE RAKASTANEET TOTUTTA , joka olisi pelastanut heidät.
Siksi JUMALA LÄHETTÄÄ RAJUN EKSYTYKSEN, JOTTA HE USKOISIVAT VALHEESEEN, ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka EIVÄT OLE USKONEET TOTUUTEEN vaan ovat VALINNEET VÄÄRYYDEN.
2 Tess3:9-11
----
Ei Jumala ole tässä epäoikeudenmukainen, vaan kuten Paratiisissa oli kielletty hedelmä, tässä ajassa on tarjolla EKSYTYKSIÄ
On olemassa puolustus - RAKKAUS TOTUUTEEN
ja se annetaan ilmaiseksi ja lahjaksi
mutta IHMISET VALITSEVAT VÄÄRYYDEN
monista syistä.
Jos nämä eksytykset olisi helppo huomata, eivät ne olisi eksytyksiä.
Meillä on Totuuden Henki, Puolustaja, joka ei puolestamme tee valintoja.
Mutta Pyhä Henki auttaa kristittyä näkemään valehtelijat ja eksyttäjät, jotka eivät sellaisina suinkaan esiinny.
Tämä on Jumalan suurta armoa.
Älä siis milloinkaan valitse vääryyttä ja valetta, kun olet tienhaarassa ja näet, mikä on totta.
Tuomio on hel.vetin ankara.
Jos sen sijaan puolustat totuutta, jonka uskot todeksi - vaikka se olisi virhe - ei sinua tuomita.
Näin tahtoisin uskoa.
Mutta Raamattu ei niin sano, vaan kertoo, että Jumala itse lähettää rajun eksytyksen ja sin män, ei ollut rakkautta totuuteen, joka olisi voinut hänet pelastaa.
Tämä on esikoislestadiolaisen herätyksen suurin ongelma tänään - PUUTTUU RAKKAUS TOTUUTEEN
kaikenlainen vilppi, kaksinaamaisuus, sinne päin Raamatullisuus, väärien oppien hyväksyminen ja tukeminen syystä tai toisesta on saanut sijansa.
näin on. sumeri. kirjoitti:
Ei tyhmelin
ota sinä tyhmeliini vastaan rakkaus totuteen suoraan Isältä Jumalalta, Hän mielellään sellaisen pelastavan lahjan antaa lahjaksi kuten apostoli Paavali 2 Tess 3 luvussa kertoo.Sinun pitäisi katsos ensin pelastua itse. Sitten vielä kasvaa hurjasti, että voisit toisille opettaa hengellisiä asioita. Historiaa voit opettaa, siihen kykenee jokainen joka viitsii tutkia kirkkohistoriaa. Olisinkin kiitollinen jos kirjoittaisit Israelin kansan asemasta ja liitosta, jonka Jumala teki Israelin kansan kannssa.
Minulle oli kuitenkin uusi tieto, että luterilainen kirkko opettaa Marian olevan ikuinen neitsyt. Mitenkäs ne sitten Jeesuksen veljet selittävät.
Kyllä Lutherilla oli tuota katolista hapatetta paljon. Eihän Luther ymmärtänyt sitäkään, ettei vauva voi uudestisyntyä ja sanoutua irti perkeleen vallasta, edes kummien suulla.
Se on mielenkiintoista, että mikä ihmisten mielestä on suurta, on Jumalalle usein vähäpätöistä, jos ollenkaan arvollista.
Lutherista on tehty puolijumala, jonka oppejakaan ei saisi arvioida Jumalan sanan valossa.
Sellaiseen tottelemattomuuteen sanaa kohtaan minä en lähde, vaan arvioin Lutherin siinä missä jokaisen ihmistuotannon raamatun arvovallan valossa.
Ei pidä Mariaa rukoilla, ei! Eikä ollenkaan lähteä luotua palvomaan, vaan pitää jyrkästi tuomita epäjumalan palvelemiseksi sellainen touhu, joo!sumeri. kirjoitti:
Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä.
Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska HE EIVÄT OLE RAKASTANEET TOTUTTA , joka olisi pelastanut heidät.
Siksi JUMALA LÄHETTÄÄ RAJUN EKSYTYKSEN, JOTTA HE USKOISIVAT VALHEESEEN, ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka EIVÄT OLE USKONEET TOTUUTEEN vaan ovat VALINNEET VÄÄRYYDEN.
2 Tess3:9-11
----
Ei Jumala ole tässä epäoikeudenmukainen, vaan kuten Paratiisissa oli kielletty hedelmä, tässä ajassa on tarjolla EKSYTYKSIÄ
On olemassa puolustus - RAKKAUS TOTUUTEEN
ja se annetaan ilmaiseksi ja lahjaksi
mutta IHMISET VALITSEVAT VÄÄRYYDEN
monista syistä.
Jos nämä eksytykset olisi helppo huomata, eivät ne olisi eksytyksiä.
Meillä on Totuuden Henki, Puolustaja, joka ei puolestamme tee valintoja.
Mutta Pyhä Henki auttaa kristittyä näkemään valehtelijat ja eksyttäjät, jotka eivät sellaisina suinkaan esiinny.
Tämä on Jumalan suurta armoa.
Älä siis milloinkaan valitse vääryyttä ja valetta, kun olet tienhaarassa ja näet, mikä on totta.
Tuomio on hel.vetin ankara.
Jos sen sijaan puolustat totuutta, jonka uskot todeksi - vaikka se olisi virhe - ei sinua tuomita.
Näin tahtoisin uskoa.
Mutta Raamattu ei niin sano, vaan kertoo, että Jumala itse lähettää rajun eksytyksen ja sin män, ei ollut rakkautta totuuteen, joka olisi voinut hänet pelastaa.
Tämä on esikoislestadiolaisen herätyksen suurin ongelma tänään - PUUTTUU RAKKAUS TOTUUTEEN
kaikenlainen vilppi, kaksinaamaisuus, sinne päin Raamatullisuus, väärien oppien hyväksyminen ja tukeminen syystä tai toisesta on saanut sijansa.
näin on.Sumeri. Älä hyvä ystävä vedä hernettä nenääsi.
Saattaa olla että puhuin läpiä päähän, enhän ole teologi ammatiltani enkä sinne päinkään. En ymmärrä myöskään lääkekemiasta mitään - luulitko minua joksikin tutuksesi?
Teologia on vain alkanut viime vuosina kiinnostaa kovasti. Olen päivisin töissä enkä ehdi tarkistaa lähteitä. Enkä väitä että minulla on eideettinen muisti.
Vedän nyt vahvat mielipiteeni toistaiseksi pois ja tarkistan seuraavat asiat Lutherin kirjoituksista, kunhan saan enemmän aikaa:
Yksi kysymys on ajoitus, eli milloin Lutherin piilokatolisuus oleellisesti loppui. Ehkä on hyvä määritellä termit ensin ennen kuin alkaa keskustella ammattilaisten kanssa. Tarkoitan piilokatolisuudella enemmänkin katolisia sanontoja, en vanhurskauttamisoppia joka on suurin erottava asia luterilaisuuden ja katolisuuden välillä. Muistelen että ainakin roomalaiskirjeen luennoissa p-katolisuutta vielä esiintyy.
Luther myös korjasi jonkin verran mielipiteitään myöhemmällä iällä. Ei siinä ole mitään pahaa. Vertaa Augustinuksen Retractationes.
Toinen asia on ikuinen neitsyys. Tuo voi pitää paikkansa, mitä sanoit. Tarkistan.
En tunne mitään vetoa Hyssopin oppeihin. Vilkaisin hänen kirjaansa joskus kun löysin netistä, vaikuttavat Da Vinci -koodin tapaisilta jutuilta.
Sumeri. Mielestäni voisit lopettaa esikoisten moittimisen yhtenä laumana. Joukosta löytyy monenlaista hiihtäjää, myöskin saarnaajista. Osalla on rakkaus totuuteen, osalla on rakkaus turvalliseen äitiseurakuntaan. Ja jollain voi olla jopa rakkaus Mariaan. Kuka voi tietää mitä jonkun pääkopassa liikkuu.
Olen itsekseni ihmetellyt mistä inhosi esikoisia vastaan johtuu. En tunne sinua henkilökohtaisesti, enkä tiedä historiaasi. Sen tiedän, että olit Nettiruukussa aktiivinen, minä taas en kirjoittanut koskaan sinne sanaakaan.- arto aitovieri
saara-.- kirjoitti:
Sinun pitäisi katsos ensin pelastua itse. Sitten vielä kasvaa hurjasti, että voisit toisille opettaa hengellisiä asioita. Historiaa voit opettaa, siihen kykenee jokainen joka viitsii tutkia kirkkohistoriaa. Olisinkin kiitollinen jos kirjoittaisit Israelin kansan asemasta ja liitosta, jonka Jumala teki Israelin kansan kannssa.
Minulle oli kuitenkin uusi tieto, että luterilainen kirkko opettaa Marian olevan ikuinen neitsyt. Mitenkäs ne sitten Jeesuksen veljet selittävät.
Kyllä Lutherilla oli tuota katolista hapatetta paljon. Eihän Luther ymmärtänyt sitäkään, ettei vauva voi uudestisyntyä ja sanoutua irti perkeleen vallasta, edes kummien suulla.
Se on mielenkiintoista, että mikä ihmisten mielestä on suurta, on Jumalalle usein vähäpätöistä, jos ollenkaan arvollista.
Lutherista on tehty puolijumala, jonka oppejakaan ei saisi arvioida Jumalan sanan valossa.
Sellaiseen tottelemattomuuteen sanaa kohtaan minä en lähde, vaan arvioin Lutherin siinä missä jokaisen ihmistuotannon raamatun arvovallan valossa.
Ei pidä Mariaa rukoilla, ei! Eikä ollenkaan lähteä luotua palvomaan, vaan pitää jyrkästi tuomita epäjumalan palvelemiseksi sellainen touhu, joo!Voi tyttörukkaa. Herra armahda.
Täällä kaksi harhaoppista pöllyttää toisiaan, taittaa olla molemmat hiukka heikoilla vesillä.
Veikkaisin, että tuo saara nimimerkki saattaa olla jonkun nettihörhön valeprofiili, mene ja tiedä???? Ainakin jonkinlaista traumaa on sisällä, näyttää vähän sellaselle. Pitääköhän näitä netttipersoonia ottaa vakavasti? Kyllä kai, kun eläviä ihmisiä taitaa istua koneilla skriivaamas..
Pahimmillaan esikoislestadiolaisuus ajaa mielenterveyden alas. Tiedän esimerkkejä.
Pistetähän käret ristihi ja rukoillahan, jookos???? saara-.- kirjoitti:
Sinun pitäisi katsos ensin pelastua itse. Sitten vielä kasvaa hurjasti, että voisit toisille opettaa hengellisiä asioita. Historiaa voit opettaa, siihen kykenee jokainen joka viitsii tutkia kirkkohistoriaa. Olisinkin kiitollinen jos kirjoittaisit Israelin kansan asemasta ja liitosta, jonka Jumala teki Israelin kansan kannssa.
Ei pidä Mariaa rukoilla, ei! Eikä ollenkaan lähteä luotua palvomaan, vaan pitää jyrkästi tuomita epäjumalan palvelemiseksi sellainen touhu, joo!Nyt on Saara muuten niin että pelastusta ei voi päättää itse. Se tulee jos tulee.
Vain Sumeri ja Jumala tietävät onko hän pelastettu vai ei. Sinä et sitä voi tietää, kyseessä on kahdenvälinen äärimmäisen herkkä asia.
Lue vaikka Korkeaa veisua :
Minä vannotan teitä, te Jerusalemin tyttäret, gasellien tai kedon peurojen kautta: älkää herätelkö, älkää häiritkö rakkautta, ennenkuin se itse haluaa.
Minä nukuin, mutta minun sydämeni valvoi. Kuule, rakkaani kolkuttaa: "Avaa minulle, siskoseni, armaani, kyyhkyseni, puhtoiseni. Sillä pääni on kastetta täynnä, kiharani yön pisaroita."
Pane minut sinetiksi sydämellesi, sinetiksi käsivarrellesi. Sillä rakkaus on väkevä kuin kuolema, tuima kuin tuonela on sen kiivaus, sen hehku on tulen hehku, on Herran liekki.
Eivät suuret vedet voi rakkautta sammuttaa, eivät virrat sitä tulvaansa upottaa. Jos joku tarjoaisi kaikki talonsa tavarat rakkauden hinnaksi, häntä vain halveksuttaisiin."
---> Sumerin sydämen morsiuskammioon ei ole meitä muita kutsuttu. Sama pätee meihin muihin.- *sisar*
arto aitovieri kirjoitti:
Voi tyttörukkaa. Herra armahda.
Täällä kaksi harhaoppista pöllyttää toisiaan, taittaa olla molemmat hiukka heikoilla vesillä.
Veikkaisin, että tuo saara nimimerkki saattaa olla jonkun nettihörhön valeprofiili, mene ja tiedä???? Ainakin jonkinlaista traumaa on sisällä, näyttää vähän sellaselle. Pitääköhän näitä netttipersoonia ottaa vakavasti? Kyllä kai, kun eläviä ihmisiä taitaa istua koneilla skriivaamas..
Pahimmillaan esikoislestadiolaisuus ajaa mielenterveyden alas. Tiedän esimerkkejä.
Pistetähän käret ristihi ja rukoillahan, jookos????Shalom...
Valitettavasti jälleen kerran annat väärän todistuksen lähimmäisestäsi!
Herra Jeesus Kristus ei katso hyvällä veljien ja sisarien syyttäjiä...
Valeprofiilista ei todellakaan ole kysymys, jos ihminen rehellisesti esiintyy omalla kuvallaan.
Sinä kirjoitat eri nimimerkeillä herjaavia viestejä jatkuvasti Jeesuksen verellä pestylle sisarelle, sinussa ei ole sen vertaa miestä, että kirjoittaisit edes yhdellä nimimerkillä, vaan piiloudut herjaten monien nimimerkkien taakse.
Voi voi mitä epärehellisyyttä...
Tee parannus, kun vielä on armon aikaa!
Sana RISTISTÄ on hullutus, niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille se on JUMALAN VOIMA!
Jatkamme rukousta Suomen Siionin puolesta.
Ylistys Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle kaikukoon nyt ja iankaikkisesti. Amen. - Olkaa tarkkoina!!!
*sisar* kirjoitti:
Shalom...
Valeprofiilista ei todellakaan ole kysymys, jos ihminen rehellisesti esiintyy omalla kuvallaan.
Sinä kirjoitat eri nimimerkeillä herjaavia viestejä jatkuvasti Jeesuksen verellä pestylle sisarelle, sinussa ei ole sen vertaa miestä, että kirjoittaisit edes yhdellä nimimerkillä, vaan piiloudut herjaten monien nimimerkkien taakse.
Sana RISTISTÄ on hullutus, niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille se on JUMALAN VOIMA!
Ylistys Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle kaikukoon nyt ja iankaikkisesti. Amen.Mistä sisar tietää kirjoittaako arto aitoviesri muilla kuin tällä yhdellä nimimerkillä?
- rudiini
tyhmelin kirjoitti:
Sumeri. Älä hyvä ystävä vedä hernettä nenääsi.
Saattaa olla että puhuin läpiä päähän, enhän ole teologi ammatiltani enkä sinne päinkään. En ymmärrä myöskään lääkekemiasta mitään - luulitko minua joksikin tutuksesi?
Teologia on vain alkanut viime vuosina kiinnostaa kovasti. Olen päivisin töissä enkä ehdi tarkistaa lähteitä. Enkä väitä että minulla on eideettinen muisti.
Vedän nyt vahvat mielipiteeni toistaiseksi pois ja tarkistan seuraavat asiat Lutherin kirjoituksista, kunhan saan enemmän aikaa:
Yksi kysymys on ajoitus, eli milloin Lutherin piilokatolisuus oleellisesti loppui. Ehkä on hyvä määritellä termit ensin ennen kuin alkaa keskustella ammattilaisten kanssa. Tarkoitan piilokatolisuudella enemmänkin katolisia sanontoja, en vanhurskauttamisoppia joka on suurin erottava asia luterilaisuuden ja katolisuuden välillä. Muistelen että ainakin roomalaiskirjeen luennoissa p-katolisuutta vielä esiintyy.
Luther myös korjasi jonkin verran mielipiteitään myöhemmällä iällä. Ei siinä ole mitään pahaa. Vertaa Augustinuksen Retractationes.
Toinen asia on ikuinen neitsyys. Tuo voi pitää paikkansa, mitä sanoit. Tarkistan.
En tunne mitään vetoa Hyssopin oppeihin. Vilkaisin hänen kirjaansa joskus kun löysin netistä, vaikuttavat Da Vinci -koodin tapaisilta jutuilta.
Sumeri. Mielestäni voisit lopettaa esikoisten moittimisen yhtenä laumana. Joukosta löytyy monenlaista hiihtäjää, myöskin saarnaajista. Osalla on rakkaus totuuteen, osalla on rakkaus turvalliseen äitiseurakuntaan. Ja jollain voi olla jopa rakkaus Mariaan. Kuka voi tietää mitä jonkun pääkopassa liikkuu.
Olen itsekseni ihmetellyt mistä inhosi esikoisia vastaan johtuu. En tunne sinua henkilökohtaisesti, enkä tiedä historiaasi. Sen tiedän, että olit Nettiruukussa aktiivinen, minä taas en kirjoittanut koskaan sinne sanaakaan.http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Neitsyt_Maria Tuossa evl-sivuilta Mariasta, ikuisesta neitsyestä.
"Olen itsekseni ihmetellyt mistä inhosi esikoisia vastaan johtuu" -tyhmelin
Onpa erikoinen kommentti, kun koko sumerin toiminta ja kirjoittelu osoittaa valtavaa rakkautta esikoisia kohtaan. Todellinen Kristuksen rakkaus välittyy viesteissään.
Olen kovasti iloinnut siitä, että Herra on hänet tuohon tehtävään kutsunut.
Vielä kysyisin tyhmeliniltä, mitä tarkoitat piilokatolisuudella? Termi kuulostaa todella kummalliselta. Kuulummehan mekin, toivottavasti jokainen meistä, katoliseen kirkkoon (http://fi.wikipedia.org/wiki/Katolisuus). - pitäs tietääki jotai
tyhmelin kirjoitti:
Nyt on Saara muuten niin että pelastusta ei voi päättää itse. Se tulee jos tulee.
Vain Sumeri ja Jumala tietävät onko hän pelastettu vai ei. Sinä et sitä voi tietää, kyseessä on kahdenvälinen äärimmäisen herkkä asia.
Minä vannotan teitä, te Jerusalemin tyttäret, gasellien tai kedon peurojen kautta: älkää herätelkö, älkää häiritkö rakkautta, ennenkuin se itse haluaa.
Minä nukuin, mutta minun sydämeni valvoi. Kuule, rakkaani kolkuttaa: "Avaa minulle, siskoseni, armaani, kyyhkyseni, puhtoiseni. Sillä pääni on kastetta täynnä, kiharani yön pisaroita."
Pane minut sinetiksi sydämellesi, sinetiksi käsivarrellesi. Sillä rakkaus on väkevä kuin kuolema, tuima kuin tuonela on sen kiivaus, sen hehku on tulen hehku, on Herran liekki.
Eivät suuret vedet voi rakkautta sammuttaa, eivät virrat sitä tulvaansa upottaa. Jos joku tarjoaisi kaikki talonsa tavarat rakkauden hinnaksi, häntä vain halveksuttaisiin."
---> Sumerin sydämen morsiuskammioon ei ole meitä muita kutsuttu. Sama pätee meihin muihin.Eihän sisarella ja Saaralla muuta aineistoa ole tuomitsessaan, kuin omat varmat mielipiteensä. "Ellet ole samaa mieltä kanssani, niin olet kadotettu".
Tällaisessa asenteessa ei ole mistään muusta kysymys kuin ylpeästä ihmisestä, joka ei suostu kuuntelemaan yhtään oikeita tehtäviinsä koulutettuja kristinopin opettajia.
Toki jokaisella on oikeus valita mitä uskoo ja mitä jättää uskomatta, mutta kyllähän sellainen ihminen lopulta hukassa on, joka ei selvää Raamatun sanaa usko, ja ryhtyy vielä pilkkaamaan ja halveksimaan Jumalan sanaa.
MIrtä palstaan tulee niin jokaisella on oikeus sanoa mielipiteensä. Itse en anna sellaisille mielipiteille mitään arvoa, joita esittäjä ei voi oikeaksi todistaa useilla eri Raamatun paikoilla, - yhtäpitävästi.
Ennen kun Raamatun tekstejä voi oikealla tavalla ymmärtää pitää olla hyvin perehtynyt siihen tapaan jolla näitä vanhoja tekstejä on aikanaan kirjoitettu.
Itselleni on ollut hyvänä opettajana raamatun tekstien tuntemisessa teologian lisensiaatti diplomikielenkääntäjä Jukka Norvanto rudiini kirjoitti:
http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Neitsyt_Maria Tuossa evl-sivuilta Mariasta, ikuisesta neitsyestä.
Onpa erikoinen kommentti, kun koko sumerin toiminta ja kirjoittelu osoittaa valtavaa rakkautta esikoisia kohtaan. Todellinen Kristuksen rakkaus välittyy viesteissään.
Vielä kysyisin tyhmeliniltä, mitä tarkoitat piilokatolisuudella? Termi kuulostaa todella kummalliselta. Kuulummehan mekin, toivottavasti jokainen meistä, katoliseen kirkkoon (http://fi.wikipedia.org/wiki/Katolisuus).Rudiini,
vastaan tuohon piilokatolisuus-kysymykseen.
Ensinnäkin, määrittelin termin aiemmin ketjussa näin: Tarkoitan piilokatolisuudella enemmänkin katolisia sanontoja, en vanhurskauttamisoppia joka on suurin erottava asia luterilaisuuden ja katolisuuden välillä
Taitaa olla niin, että käyttämäni termi oli huono ja ehkä jopa väärä kuvaamaan Lutheriin jääneitä katolilaisuudesta peräisin olevia hurskaita tapoja.
Piilokatolisuus on, tarkemmin mietittynä, juurikin vanhurskauttamisopin vääristymät roomalaiskatolisuuden suuntaan. Ollaan mukamas luterilaisia, mutta kuitenkin uskotaan kuin paavilaiset.- Hyggesbränning
pitäs tietääki jotai kirjoitti:
Eihän sisarella ja Saaralla muuta aineistoa ole tuomitsessaan, kuin omat varmat mielipiteensä. "Ellet ole samaa mieltä kanssani, niin olet kadotettu".
Tällaisessa asenteessa ei ole mistään muusta kysymys kuin ylpeästä ihmisestä, joka ei suostu kuuntelemaan yhtään oikeita tehtäviinsä koulutettuja kristinopin opettajia.
Toki jokaisella on oikeus valita mitä uskoo ja mitä jättää uskomatta, mutta kyllähän sellainen ihminen lopulta hukassa on, joka ei selvää Raamatun sanaa usko, ja ryhtyy vielä pilkkaamaan ja halveksimaan Jumalan sanaa.
MIrtä palstaan tulee niin jokaisella on oikeus sanoa mielipiteensä. Itse en anna sellaisille mielipiteille mitään arvoa, joita esittäjä ei voi oikeaksi todistaa useilla eri Raamatun paikoilla, - yhtäpitävästi.
Ennen kun Raamatun tekstejä voi oikealla tavalla ymmärtää pitää olla hyvin perehtynyt siihen tapaan jolla näitä vanhoja tekstejä on aikanaan kirjoitettu.
Itselleni on ollut hyvänä opettajana raamatun tekstien tuntemisessa teologian lisensiaatti diplomikielenkääntäjä Jukka NorvantoEi valitettavasti voi opettajalle pisteitä antaa, kun oppilaan jälkiä katsoo.
Ensimmäisenä tulee mieleen, että olisiko aika rukoilla Opettajaa ylempää. Sitä Joka On ja On Oleva, raamatunkin kirjoittanut. - gb.
rudiini kirjoitti:
http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Neitsyt_Maria Tuossa evl-sivuilta Mariasta, ikuisesta neitsyestä.
Vielä kysyisin tyhmeliniltä, mitä tarkoitat piilokatolisuudella? Termi kuulostaa todella kummalliselta. Kuulummehan mekin, toivottavasti jokainen meistä, katoliseen kirkkoon (http://fi.wikipedia.org/wiki/Katolisuus).Raamattu kuitenkin osoittaa Marian neitsyyden loppuneen Jeesuksen jälkeen. Hän sai montakin lasta. Nuo termit Mariasta evi:llän sivuilla sattuivat silmään. Martille jäi valitettavasti paljonkin katolista hapatusta, vajavaisia me luodut olemme. Armosta tuli kaikki Martillekin, ei ansiosta. Ehkä Martin oli helpompi vaikuttaa tuon kirkon sisällä, tiedä häntä. Martin kirjatuotanto näyttää ehkä vielä paremmin ihmisen vajavaisuuden. Siitä saisi suuren osan polttaa heti ja loppuja lukea rukouksella. Tämäkin on taivaasta näin sallittu, että katseemme pysyisi ylhäällä, Jeesuksessa Kristuksessa. Se on Jumalan tahto ja se on hyvä. Jeesuksen Kristuksen kirkko pysyy viimeiseen päivään asti, siinä on hyvä ja turvallinen olla. Maalliset kirkot ja herätysliikkeet eivät Jumalaa kiinnosta. Ihmiset yksilönä, sen sijaan kateuteen asti. Se on todellista rakkautta.
Jeesuksen sanoin; Matt.12
48 Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." tyhmelin kirjoitti:
Rudiini,
vastaan tuohon piilokatolisuus-kysymykseen.
Ensinnäkin, määrittelin termin aiemmin ketjussa näin: Tarkoitan piilokatolisuudella enemmänkin katolisia sanontoja, en vanhurskauttamisoppia joka on suurin erottava asia luterilaisuuden ja katolisuuden välillä
Taitaa olla niin, että käyttämäni termi oli huono ja ehkä jopa väärä kuvaamaan Lutheriin jääneitä katolilaisuudesta peräisin olevia hurskaita tapoja.
Piilokatolisuus on, tarkemmin mietittynä, juurikin vanhurskauttamisopin vääristymät roomalaiskatolisuuden suuntaan. Ollaan mukamas luterilaisia, mutta kuitenkin uskotaan kuin paavilaiset.Jatkan piilokatolisuudesta.
Rooman kirkossa katumus on ihmisen oma suoritus. Katumus on ikään kuin ansiollinen asenne, jolla ansaitaan Jumalalta armo. Synnit siis pyyhitään pois, kun niitä inhotaan. Synnit saadaan anteeksi, kun niitä katuu, ts. katumuksen kautta, eikä uskon kautta Kristukseen. Tätä asennetta esiintyy luterilaisuudessakin, minullekin niin tutussa herätysliikkeessä. Ihminen sovittaa itse itseään.
Katolisilla ja piilokatolisilla on väärä käsitys perisynnistä. Rooman kirkko opettaa, että ihmisen luonnolliset kyvyt ovat säilyneet eheinä ja muuttumattomina. Ihmisen järki muka kykenee opettamaan oikein, ja tahto voi toimia sen mukaisesti oikein, että Jumala antaa armonsa, kun ihminen omasta vapaasta tahdostaan tekee voitavansa. Rooman kirkossa usko edeltää parannusta, ”sillä kukaan ei tee parannusta, ellei hän usko”. Parannus on pelkkää epävarmaa ”paikkailua” tekosynneistä.gb. kirjoitti:
Raamattu kuitenkin osoittaa Marian neitsyyden loppuneen Jeesuksen jälkeen. Hän sai montakin lasta. Nuo termit Mariasta evi:llän sivuilla sattuivat silmään. Martille jäi valitettavasti paljonkin katolista hapatusta, vajavaisia me luodut olemme. Armosta tuli kaikki Martillekin, ei ansiosta. Ehkä Martin oli helpompi vaikuttaa tuon kirkon sisällä, tiedä häntä. Martin kirjatuotanto näyttää ehkä vielä paremmin ihmisen vajavaisuuden. Siitä saisi suuren osan polttaa heti ja loppuja lukea rukouksella. Tämäkin on taivaasta näin sallittu, että katseemme pysyisi ylhäällä, Jeesuksessa Kristuksessa. Se on Jumalan tahto ja se on hyvä. Jeesuksen Kristuksen kirkko pysyy viimeiseen päivään asti, siinä on hyvä ja turvallinen olla. Maalliset kirkot ja herätysliikkeet eivät Jumalaa kiinnosta. Ihmiset yksilönä, sen sijaan kateuteen asti. Se on todellista rakkautta.
Jeesuksen sanoin; Matt.12
48 Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?"
49 Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni!
50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."AAMEN! Ei ollenkaan aleta palvomaan Lutheria erehtymättömänä!!! Esimerkiksi kiistelty kirja juutalaisia vastaan osoittaa Lutherin lapsellisuuden niin selkeästi, että ihmetellä pitää! Montakymmentä sivua jankuttaa vain siitä, ovatko juutalaiset muka arjalaisia jalompaa sukua. Niin lapsellista kirjaa saa etsiä.
Myöskin tuo Marian rukoilu kertoo Lutherista todella paljon. Lutherin viha juutalaisia kohtaan vain paheni hänen vanhetessaan. Nuorempana ei ollut niin paha.
Jos Luther on pelastunut, niin taatusti tapahtuu Jeesuksen sanat: MONET VIIMEISET TULEVAT ENSIMMÄISIKSI JA MONET ENSIMMÄISET VIIMEISIKSI. Tulemme näkemään, mikä Lutherin elämästä kestää palamatta Kristuksen tuomioistuimella!- Saara ei kirj.
tyhmelin kirjoitti:
Nyt on Saara muuten niin että pelastusta ei voi päättää itse. Se tulee jos tulee.
---> Sumerin sydämen morsiuskammioon ei ole meitä muita kutsuttu. Sama pätee meihin muihin.tyhmelin: pitäisi tietää että Jeesus puhuu tuossa MORSIAMMELLEEN! Ei suinkaan kenellekään, joka ei ole uskossa.
tyhmelin: pitäisi tietää että Jeesus puhuu tuossa MORSIAMMELLEEN! Ei suinkaan kenellekään, joka ei ole uskossa.
Saara. Olen ymmärtänyt että Korkea veisu on kuvaus uskosta Kristukseen. Se on aivan mahtava kirja Raamatussa.
Tarkastellaanpa vaikka tätä:
"Älkää herätelkö, älkää häiritkö rakkautta, ennenkuin se itse haluaa."
Tämä tarkoittaa suomeksi ettei kukko käskien laula. Jeesus ei siis tule päättämällä uskoa.tyhmelin kirjoitti:
Saara. Olen ymmärtänyt että Korkea veisu on kuvaus uskosta Kristukseen. Se on aivan mahtava kirja Raamatussa.
Tarkastellaanpa vaikka tätä:
"Älkää herätelkö, älkää häiritkö rakkautta, ennenkuin se itse haluaa."
Tämä tarkoittaa suomeksi ettei kukko käskien laula. Jeesus ei siis tule päättämällä uskoa.Ei tarkoita. Se tarkoittaa morsiamen ja yljän erossa elämistä, ennen häitä! Vertaa juutalaisiin häihin!
- 9+1
*sisar* kirjoitti:
Shalom...
Ylistys Isälle ja Pojalle ja Pyhälle Hengelle kaikukoon nyt ja iankaikkisesti. Amen.Herra Jeesus Kristus ei katso hyvällä veljien ja sisarien syyttäjiä...
Tuo on totta.
Tuo koskee myös "sisarta" ja erittäinkin Saaraa!!!! - 4+1
saara-.- kirjoitti:
Ei tarkoita. Se tarkoittaa morsiamen ja yljän erossa elämistä, ennen häitä! Vertaa juutalaisiin häihin!
Ehdottomasti kertoo uskosta Kristukseen tuo Korkea veisu, siis aivan kuten veli todisti.
Mutta jos ei ole Hengen antamaa viisautta, niin ei sitä sitten ole. Kun alkaa pöyhkeänä jakamaan itseviisaita tuomioita, se katoaa, jos koskaan on ollutkaan. Pyhä Henki ei milloinkaan nosta ihmistä itseään, vaan korottaa Kristusta. Hän ei anna sitä valtaa, mikä kuuluu yksin Jumalalle, yhdellekään ihmiselle, ei siis Saarallekaan! 4+1 kirjoitti:
Ehdottomasti kertoo uskosta Kristukseen tuo Korkea veisu, siis aivan kuten veli todisti.
Mutta jos ei ole Hengen antamaa viisautta, niin ei sitä sitten ole. Kun alkaa pöyhkeänä jakamaan itseviisaita tuomioita, se katoaa, jos koskaan on ollutkaan. Pyhä Henki ei milloinkaan nosta ihmistä itseään, vaan korottaa Kristusta. Hän ei anna sitä valtaa, mikä kuuluu yksin Jumalalle, yhdellekään ihmiselle, ei siis Saarallekaan!Raamatun jokainen kirja kertoo tavalla tai toisella Kristuksesta.
Korkea veisu kuvaa kristityn uskoa - ja seurakuntaa. Siinä on niin perustavan upeaa tekstiä, ettei paremmasta väliä. Tulkintatapoja on useita, niihin kuuluu myös Saaran mainitsema vähemmän allegorinen.
Kaikkein syvällisimmät tulkinnat voi käsittää vain uskova ihminen, joka pitää mielessä punaisena lankana sen tärkeän asian, että Raamatun tärkein tehtävä on kirkastaa Kristusta..
Olen lukenut Korkeaa Veisua monet, monet kerrat. Joka kerran tulee uutta ja ihmeellistä opittavaa. Tekstin monikerroksisuus on uskomaton ! Kukaan muu kuin Jumala ei ole voinut sitä kirjoittaa, jonkun uskovan ihmisen kautta.- 19+15
Sanaan vai kiihkoon? kirjoitti:
Yhdistyneen kirkon ulkopuolella elävillä, (jotka eivät YHDESSÄ uskossa yhdy kolmeen vanhan kirkon uskontunnutukseen), on selkeästi viha myös luterilaista kirkkoa vastaan.
Näitä tunnejohteisia ihmisiä, joilla ei ole paljon Jumalan sanan tuntemusta, on kaikissa tunnetuissa seurakunnissa mukana.Totta tuo mitä kirjoitit >Sanaan vai kiihkoon?<
Ne jilla ei ole seurakuntaa raamatun vastaisesti, ovat irtolaisia.
On se vain niin tärkeätä kuulua seurakuntaan, jossa saa opetusta ja voi rakentaa omalta osaltaan Jumalan armolahjoilla Kristuksen ruumista. Siksipå vihollinen saa eksytettyä niin helposti milloin mihinkin suuntaan, niinkuin joillekin näyttää käyneen. - *sisar*
9+1 kirjoitti:
Tuo on totta.
Tuo koskee myös "sisarta" ja erittäinkin Saaraa!!!!Shalom....
En olekaan syyttänyt ketään....
Olen vain nuhdellut vääristä todistuksista lähimmäisiäni kohtaan...
Rukoilemme.... tyhmelin kirjoitti:
Raamatun jokainen kirja kertoo tavalla tai toisella Kristuksesta.
Korkea veisu kuvaa kristityn uskoa - ja seurakuntaa. Siinä on niin perustavan upeaa tekstiä, ettei paremmasta väliä. Tulkintatapoja on useita, niihin kuuluu myös Saaran mainitsema vähemmän allegorinen.
Kaikkein syvällisimmät tulkinnat voi käsittää vain uskova ihminen, joka pitää mielessä punaisena lankana sen tärkeän asian, että Raamatun tärkein tehtävä on kirkastaa Kristusta..
Olen lukenut Korkeaa Veisua monet, monet kerrat. Joka kerran tulee uutta ja ihmeellistä opittavaa. Tekstin monikerroksisuus on uskomaton ! Kukaan muu kuin Jumala ei ole voinut sitä kirjoittaa, jonkun uskovan ihmisen kautta.Korkeaveisu on Jeesuksen ja seurakunnan vuoropuhelua. Alkuun sanoit, että se puhuisi vielä uskosta osattomista jotain. Sitähän se ei tee.
- teu,
tyhmelin kirjoitti:
Olen sitä mieltä, ettei tuo esittämäsi lause kuulu luterilaisuuteen eikä ole raamatullinen.Totta kai se tapahtui pikku hiljaa , koska hän sai n.1516 USKON
Ja vaikka hän oli hengeen ja kaikkeen sen asian eteen kasvava .
hän ei saanaut vielä silloin kirkkoa aikaiseksi , taisipa mennä 1521
ennen kuin oli kaikki Jumalan asiat kasassa .
Luin jonkun sanaa , että 2017 vietettäisiin Lutherin 500 vuotta
eli minusta joitain vuosi liian aikasin , Silloin kun sitä vietetään .
pitää olla tilanne sellainen , että kaikki tapahtuu jo siinä tilassa
että ,Lutherinkin kaiken lainen uskon asia on niin paljon vamiina
että muitakin on jo kristillisyydessä , ja että sellaiselle köyhälle
jolla ei ole vielä uskoa , se voidaan Jeesuksen kautta toimittaa.
- *sisar*
Shalom....
Siunausta iltaan....
Minä olen armahdettu syntinen, kiitos Herralle Jeesukselle on pelastanut ja kohdannut väkevästi armollaan.
Minä seuraan Jeesusta ja Hänen opetustaan...Pyhää Bibliaa.
En pilkkaa Jumalan Sanaa...olkoon Jumala taivaassa todistajani.
Kuka kokee Jeesuksen loukkauskiveksi ja Jumalan sanan itselleen kadotukseen vieväksi sille ei voi mitään.
Jumalan Sana on tosi ja pysyy iankaikkisesti.
Jokainen tutkikoon itseään nyt.... Jumala tarkkailee taivaassa ja näkee meistä tälläkin hetkellä jokaisen. Hän on ainut Tuomari, jokainen joko seisoo tai kaatuu Herran edessä....
Ennen kuin Raamatun tekstejä voi oikein ymmärtää täytyy olla uudestisyntynyt Pyhästä Hengestä ja rukouksessa Herran edessä.
Joh. 4:23...
Mutta hetki tulee, ja jo nyt on, että totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä Isä tahtoo myös senkaltaisia, jotka Häntä rukoilevat.
Jumala on Henki, ja jotka Häntä rukoilevat, niiden pitää hengessä ja totuudessa Häntä rukoileman.
Ylistys Isälle ja Rakkaalle Jeesukselle ja Pyhälle Hengelle.
Rukouksin ja siunauksin Herran armossa eteenpäin...- Tarkkana saapi olla
Syötkö sinä Jeesuksen elävää kehoa ja juotko Jeesuksen lämmintä verta sisar hyvä?
Tämä on ydinkysymys, ilmän tätä ei kukaan voi pelastua, ja epäuskossa ei voi Jeesukseta kohdatakaan, niin että voi juoda hänen vertaan ja syödä hänen kehoaan iankaikkiseksi elämäksi.
Joh. 6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
Saaran komppaaminen hänen iljettävissä röyhkeissä pilkkakirjoituksissaan on väärin Jumalan edessä. Siitä joutuu tuomiolle ellei saa parannuksen armoa tästä synnistä. Samoin se että ryhtyy arvioimaan toisen henkilön Jumala-suhdetta, silloin kun henkilö tunnustasa itsensä omasta puolestaan tyhjäksi, mutta Jumalan kaikkivaltiaaksi voimakseen tiellä ja matkalla, Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta. - *sisar*
Tarkkana saapi olla kirjoitti:
Syötkö sinä Jeesuksen elävää kehoa ja juotko Jeesuksen lämmintä verta sisar hyvä?
Tämä on ydinkysymys, ilmän tätä ei kukaan voi pelastua, ja epäuskossa ei voi Jeesukseta kohdatakaan, niin että voi juoda hänen vertaan ja syödä hänen kehoaan iankaikkiseksi elämäksi.
Joh. 6:53 Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ellette syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertansa, ei teillä ole elämää itsessänne.
Saaran komppaaminen hänen iljettävissä röyhkeissä pilkkakirjoituksissaan on väärin Jumalan edessä. Siitä joutuu tuomiolle ellei saa parannuksen armoa tästä synnistä. Samoin se että ryhtyy arvioimaan toisen henkilön Jumala-suhdetta, silloin kun henkilö tunnustasa itsensä omasta puolestaan tyhjäksi, mutta Jumalan kaikkivaltiaaksi voimakseen tiellä ja matkalla, Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta.Shalom....
Tarkkanapa hyvinkin...
Nautin Herran Ehtoollista rakkaideni kanssa Jeesuksen muistoksi useinkin.
Herra näkee salatuimpaan saakka!
Hän myös näkee syytökset ja väärät todistuksemme lähimmäisistämme.
Sinun ei enempää kannattaisi enää pilkata Jeesuksen omia ja Herra kehoittaakin sinua nyt tekemään parannusta.
Jääkäämme siis Hänen tarkan tutkintansa alle itsekukin.
Rukouksin eteenpäin HENGESSÄ ja TOTUUDESSA, sillä senkaltaisia rukoilijoita Isämme tahtoo. - 18+2
Tässä saaralle opiksi ja ojennukseksi:
"Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.
Room. 14:2 Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
Room. 14:3 Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa.
Room. 14:4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
Room. 14:8 Jos me elämme, niin elämme Herralle, ja jos kuolemme, niin kuolemme Herralle. Sentähden, elimmepä tai kuolimme, niin me olemme Herran omat.
Room. 14:9 Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra.
Room. 14:10 Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen.
Room. 14:11 Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa."
Room. 14:12 Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme.
Room. 14:13 Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta.
Room. 14:14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
palvelee Kristusta, se on Jumalalle otollinen ja ihmisille kelvollinen.
Room. 14:19 Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme.
Room. 14:22 Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;
Room. 14:23 mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.
Room. 15:1 Mutta meidän, vahvojen, tulee kantaa heikkojen vajavaisuuksia, eikä elää itsellemme mieliksi.
Room. 15:2 Olkoon kukin meistä lähimmäiselleen mieliksi hänen parhaaksensa, että hän rakentuisi.
Room. 15:3 Sillä ei Kristuskaan elänyt itsellensä mieliksi, vaan niinkuin kirjoitettu on: "Niiden herjaukset, jotka sinua herjaavat, ovat sattuneet minuun."
Room. 15:4 Sillä kaikki, mikä ennen on kirjoitettu, on kirjoitettu meille opiksi, että meillä kärsivällisyyden ja Raamatun lohdutuksen kautta olisi toivo.
Room. 15:5 Mutta kärsivällisyyden ja lohdutuksen Jumala suokoon teille, että olisitte yksimieliset keskenänne, Kristuksen Jeesuksen mielen mukaan,
Room. 15:6 niin että te yksimielisesti ja yhdestä suusta ylistäisitte Jumalaa ja meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen isää.
Room. 15:7 Hoivatkaa sentähden toinen toistanne, niinkuin Kristuskin on teidät hoivaansa ottanut Jumalan kunniaksi.
on,
1. Kor. 1:29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
1. Kor. 4:5 Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset"
Vakavasti otettavia sanoja meille jokaiselle.
saaralla, sen paremmin kuin muillakaan uskonsa Herraan Jeesukseen tunnustaneilla ei ole varaa hylätä noita neuvoja. - Saara ei kir.
18+2 kirjoitti:
Tässä saaralle opiksi ja ojennukseksi:
"Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä.
Room. 14:2 Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia.
Room. 14:3 Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa.
Room. 14:4 Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
Room. 14:8 Jos me elämme, niin elämme Herralle, ja jos kuolemme, niin kuolemme Herralle. Sentähden, elimmepä tai kuolimme, niin me olemme Herran omat.
Room. 14:9 Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra.
Room. 14:10 Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen.
Room. 14:11 Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa."
Room. 14:12 Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme.
Room. 14:13 Älkäämme siis enää toisiamme tuomitko, vaan päättäkää pikemmin olla panematta veljenne eteen loukkauskiveä tai langetusta.
Room. 14:14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.
palvelee Kristusta, se on Jumalalle otollinen ja ihmisille kelvollinen.
Room. 14:19 Niin tavoitelkaamme siis sitä, mikä edistää rauhaa ja keskinäistä rakentumistamme.
Room. 14:22 Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;
Room. 14:23 mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.
Room. 15:1 Mutta meidän, vahvojen, tulee kantaa heikkojen vajavaisuuksia, eikä elää itsellemme mieliksi.
Room. 15:2 Olkoon kukin meistä lähimmäiselleen mieliksi hänen parhaaksensa, että hän rakentuisi.
Room. 15:3 Sillä ei Kristuskaan elänyt itsellensä mieliksi, vaan niinkuin kirjoitettu on: "Niiden herjaukset, jotka sinua herjaavat, ovat sattuneet minuun."
Room. 15:4 Sillä kaikki, mikä ennen on kirjoitettu, on kirjoitettu meille opiksi, että meillä kärsivällisyyden ja Raamatun lohdutuksen kautta olisi toivo.
Room. 15:5 Mutta kärsivällisyyden ja lohdutuksen Jumala suokoon teille, että olisitte yksimieliset keskenänne, Kristuksen Jeesuksen mielen mukaan,
Room. 15:6 niin että te yksimielisesti ja yhdestä suusta ylistäisitte Jumalaa ja meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen isää.
Room. 15:7 Hoivatkaa sentähden toinen toistanne, niinkuin Kristuskin on teidät hoivaansa ottanut Jumalan kunniaksi.
on,
1. Kor. 1:29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
1. Kor. 4:5 Älkää sentähden lausuko mitään tuomiota, ennenkuin aika on, ennenkuin Herra tulee, joka myös on saattava valoon pimeyden kätköt ja tuova ilmi sydänten aivoitukset"
Vakavasti otettavia sanoja meille jokaiselle.
saaralla, sen paremmin kuin muillakaan uskonsa Herraan Jeesukseen tunnustaneilla ei ole varaa hylätä noita neuvoja.Miten saa sovitettua nuo jakeet Lutherin kirjoitusiin? :)))))))
- pilkka piika
Saara ei kir. kirjoitti:
Miten saa sovitettua nuo jakeet Lutherin kirjoitusiin? :)))))))
Väistöliike saaralta. Kysymyshän oli miten ne saadaan sopimaan sinun kirjoituksiin? :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))hahhahahhahah))))))))))))keskivertoa tyhmempiä))))))))))salli mun nauraa)))))))))))))))))olette ihan pimeitä)))))))))))):)))))))))))hahaahhahhah)))))))))))ette ole uudestisyntyneitä))))))))))::))))))))))))))))))))))haahaahhhhaaa)))))))))))))herra toimii minun kautta ei teidän:)))))))))))))hahhahahahahhha)))))))):)))))))lutteri)))))))))):)))))))))hahahahahahah)))))))))))))))))))))))tiedän sinun nimesi:))))))))))))))))hahhhahhahha:)))))))))))))paljastan sen kaikille:)))))))))))))))))))))))tiedän kaiken ja paavola on profeetta:))))))))))))))))))))))))haahahhahhhahaa)))))))))))))))))kuolen nauruun:))))))))))))))))lapsikaste:)))))))))))))
että noin tiedoksi. - 18+2
pilkka piika kirjoitti:
Väistöliike saaralta. Kysymyshän oli miten ne saadaan sopimaan sinun kirjoituksiin? :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))hahhahahhahah))))))))))))keskivertoa tyhmempiä))))))))))salli mun nauraa)))))))))))))))))olette ihan pimeitä)))))))))))):)))))))))))hahaahhahhah)))))))))))ette ole uudestisyntyneitä))))))))))::))))))))))))))))))))))haahaahhhhaaa)))))))))))))herra toimii minun kautta ei teidän:)))))))))))))hahhahahahahhha)))))))):)))))))lutteri)))))))))):)))))))))hahahahahahah)))))))))))))))))))))))tiedän sinun nimesi:))))))))))))))))hahhhahhahha:)))))))))))))paljastan sen kaikille:)))))))))))))))))))))))tiedän kaiken ja paavola on profeetta:))))))))))))))))))))))))haahahhahhhahaa)))))))))))))))))kuolen nauruun:))))))))))))))))lapsikaste:)))))))))))))
että noin tiedoksi.pilkka piika!
Sehän saarasta on tullut. Valitettavasti.
Saatiin oiva esimerkki miten hän suhtautuu Jumalan sanaan. Saara lukee sitä vain toisille. Ei hyvää tiedossa.
- Saara ei kirj.
""""Marialla on tärkeä asema sekä idän ortodoksisessa että lännen roomalaiskatolisessa kirkossa. Myös luterilaisissa kirkoissa Mariaa pidetään kaikkien kristittyjen hengellisenä esikuvana. Merkittävin Mariaa ylistävä luterilainen kirjoitus on Martti Lutherin selitys Marian kiitosvirteen (Magnificat; Luuk. 1:46–55), jossa Luther ylistää Mariaa kristillisen uskon esikuvana. Myös luterilainen kirkko tunnustautuu vanhaan kristilliseen uskoon, jonka mukaan Maria on sekä Jumalansynnyttäjä että ikuinen neitsyt (lat. semper virgo). Neitsyt Marian asema tunnustettiin kirkkoa sitovaksi jo ensimmäisissä ekumeenisissa kirkolliskokouksissa. """"
EI HYVÄNEN AIKA SENTÄÄN!!!! Luterilaiset siis kieltävät Marian saaneen muitakin lapsia kuin Jeesuksen????????
Ei tule mitään! NYT PITÄÄ ESSUJEN KIIREESTI OTTAA JALAT ALLEEN TUOLLAISTEN PILKKAAJIEN SEURAKUNTAYHTEYDESTÄ!!!! -muuten he tulevat osallisiksi kaikkiin luterilaisen kirkon synteihin!!!! Luterilainen oppi todellakin sanoo, että Maria on ikuinen neitsyt (semper virgo).
Tämä kuulostaa uskomattomalta.
Miten voi lapsi syntyä ja äiti jää silti ikuisesti neitsyeksi?
Raamatussa on kerrottu että sikiäminen tapahtui erityisellä tavalla. Ei siitä sen enempää. Se on vain uskottava.
Mutta että äiti jää neitsyeksi (miehen koskemattomaksi) !
Ensin tuntui mahdottomalta järjen ymmärtää - kunnes tuli ratkaisu mieleen.
Keisarinleikkaus.
No sitten, mitens ne Jeesuksen veljet ja sisaret?
Ortodoksien perimätieto tietää, että Jeesus oli perheensä nuorin lapsi. Hänen äitinsä oli Maria, joka oli kihlattu Joosefille. Ennen Marian ja Joosefin häitä Marian havaittiin olevan raskaana. Joosef oli vanhurskas mies, joka aiottuaan ensin hylätä Marian, ottikin hänet nimelliseksi puolisokseen. Joosef oli vanhahko leskimies, jolla oli neljä poikaa ja ainakin kaksi tytärtä edellisestä avioliitostaan. Nämä ovat ns Herran veljet ja sisaret. Joosef kuoli ilmeisesti, kun Jeesus oli 12-13-vuotias. Hänet mainitaan viimeisen kerran kertomuksessa " Jeesus 12-vuotiaana temppelissä". Tämän jälkeen perheen pää oli Jeesuksen vanhin veli Jaakob.
Perimätietoja on useita. Katolinen kirkko opettaa, että ns Herran veljet ja sisaret olivat hänen serkkujaan, sillä veli ja sisar sanoilla on arameassa laajempi käyttö.Sanat voivat tarkoittaa serkkujakin. Myöhempi roomalaiskatolilaisuus 1300-luvulta lähtien kuvaa Joosefin nuoreksi mieheksi eikä vanhukseksi.
Noniin. Tähänkin oli selitys.
Sitten vielä pitäisi todistaa ikuinen neitsyys.
Matt. 1:25: eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus.
---> Nyt meni vaikeaksi. Tässähän viitataan siihen että neitsyys meni kuin menikin - Jeesuksen syntymän jälkeen.
Miten kummassa luterilainen kirkko voi nyt enää opettaa ikuista neitsyyttä?
Voiko sumeri auttaa?- teu.
Minä arvelinkin , ettei Tyhmelin miettinyt asiaa loppuun , Katsdoppa Hän
Herra JUMALA sanoi sanoi niin , että Hän antaa Marian Neityeenä takaisin
Että Hänen lainansa oli Jeesukseksen Raskauden mittainen , jomka jälkeen
Hän JUMALA luo Marian kohdun Neitseelliseen tilaan , Herralla oli kaikki
mahdollista ,Ihmisellä ei juuri mikään. , edes ajatuksissa . .
- Saara ei kirj.
"""Jokainen rippikoulun käynyt on opetellut ulkoa sanat ”syntyi neitsyt Mariasta”, mutta luterilaisen opin mukaan Maria on myös ikuinen neitsyt. Siis siitäkin huolimatta, että Raamattu tuntee Jeesuksen veljet. Ikuisen neitsyyden dogmi on toinen Mariaan liittyvä ekumeeninen, ortodoksien, katolisten ja luterilaisten hyväksymä dogmi.
Väitöskirjansa Lutherin Mariakäsityksistä tehnyt Anja Ghiselli sanoo, että Luther seurasi Marian kohdalla katolisen kirkon oppia.
– Luther liittyy vanhaan katoliseen käsitykseen Mariasta. Sillä hetkellä, kun Pyhä Henki tulee Mariaan, Maria tulee synnittömäksi eli neitsyeksi.
Luterilainen kirkko ajattelee Lutherin jäljissä, että Maria oli neitsyt ennen Kristuksen syntymää, hän pysyi neitsyenä synnytyksen aikana ja jäi neitsyeksi sen jälkeen. Katolisen dogmin vuodelta 1854 mukaan Maria myös sikisi synnittömänä. Siinä luterilaisuus ottaa pesäeroa katolisiin.
Oppi Marian ikuisesta neitsyydestä on saanut vaihtelevia tulkintoja kirkon historian aikana. Kirkkoisät Ignatius Atiokialainen ja Justinus opettivat, että Marialle syntyi muitakin lapsia. Käsitys Marian ikuisesta neitsyydestä vakiintui kirkon opetukseen 500-luvulla ja vahvistettiin vuonna 649 lateraalisynodissa.
– Marian synnittömyys oli tärkeä, koska se takaa Jeesuksen synnittömyyden ja se on kaksiluonto-opin perustana. Sen sijaan kaksiluonto-opin kannalta myöhempi neitsyys ei ole tärkeää, sanoo Ghiselli.
Miten Luther sitten selitti Raamatussa esiintyvät Jeesuksen veljet?
– Lutherin mukaan juutalaisten sukukäsitys oli laajempi ja Jeesuksen veljistä puhuttaessa voidaan puhua Jeesuksen serkuista. Toinen tulkinta on, että Jeesuksen veljet ovat Joosefin lapsia edellisestä avioliitosta, sanoo Ghiselli.
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kulttuuri/6988-myos-luterilaisen-opin-maria-on-ikuinen-neitsyt
"""Luterilainen kirkko ajattelee Lutherin jäljissä, että Maria oli neitsyt ennen Kristuksen syntymää, hän pysyi neitsyenä synnytyksen aikana ja jäi neitsyeksi sen jälkeen. Katolisen dogmin vuodelta 1854 mukaan Maria myös sikisi synnittömänä. Siinä luterilaisuus ottaa pesäeroa katolisiin."""
Huoh!! Kyllä pitää vääntää sanaa! Voi kauhistus! - Saara ei kirj.
"""Moni Kuopion piispanvaaliehdokkaista on ottanut julkisesti kantaa kysymykseen, pitävätkö he Jeesuksen neitseestäsyntymistä tosiasiana. Keskustelua seurannut teologian tohtori, tietokirjailija ja pastori Kari Kuula kommentoi aihetta Kotimaa24:n pyynnöstä.
Kuula itse pitää Jeesuksen sikiämistä neitseestä totena, mutta hänen mielestään se ei ole kristinuskon keskeisin opinkappale.
– Kyllä minä uskon neitseestäsyntymiseen, vaikka se on naiivia ja epäfilmaattista nykyään. Uskon neitseestäsyntymiseen saman logiikan nojalla, kuin jolla Luther perusteli lapsikastetta. Kirkko on sitoutunut sekä lapsikasteeseen että lauseeseen ”sikisi Pyhästä Hengestä”, Kuula toteaa.
Hän sanoo kuitenkin, että neitseestäsyntymiseen liitetään virheellisiäkin uskomuksia. Hänen mielestään esimerkiksi piispakandidaatti Miikka Ruokanen esitti neitseestäsyntymisen liian keskeiseksi opiksi. Kuulan mielestä Jeesuksen jumaluus ei perustu siihen, että hän syntyi neitseestä.
– Neitseestäsyntyminen ei ole se tapa, jolla jumaluus tulee ihmiseen. Jeesus ei ole Jumalan ja ihmisen yhdistelmä.
Tämän vuoksi Kuula ei lähtisi korostamaan neitseestäsyntymistä yhtään nykyistä enempää esimerkiksi joulun raamatunkertomuksista opetettaessa. Hän ei sano suoraan, onko hän aina ajatellut neitseestäsyntymisestä samoin kuin nyt, mutta toteaa käyneensä läpi omat skeptiset vaiheensa.
Ehdokas Sakari Häkkisen ilmoitus, ettei hän pidä Jeesuksen neitseestäsyntymistä tapahtuneena tosiasiana, oli Kuulan mielestä ennennäkemätön epäpiispallisessa tyylissään.
– Ihailen hänen suoruuttaan, vaikka en olekaan samaa mieltä asiasta, Kuula toteaa hyvän ystävänsä kannanotosta.
Ehdokas Jari Jolkkosen kanssa Kuula on samaa mieltä siitä, että vaikka Paavalin teksteistä puuttuvat viitteet neitseestäsyntymisestä, se ei oikeuta päättelemään, että ajatus olisi ollut tuntematon alkuseurakunnalle.
Neitseestäsyntyminen tapahtui Kuulan mukaan siksi, että Jumalan täytyi ottaa aloite omiin käsiinsä.
– Jumalan toinen persoona (Jeesus) ei odottanut jonkun pariskunnan lemmenleikkejä, joihin hän menisi mukaan inkarnoitumaan, vaan teki itse aloitteen. Pyhä Henki puhui Neitsyt Marialle, ja hups tämä oli raskaana."""
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/6978-kari-kuula-neitseestasyntymisesta-virheellisia-uskomuksia - Saara ei kirj.
""""
< Edellinen
Seuraava >
Häkkinen vastaa Jolkkoselle: ”Et ilmeisesti tunne eksegetiikkaa edes perusteissaan”
Olli Seppälä 13.12.2011 15:24
Hkkinen_Sakari205Kuopion piispanvaali saa entistä värikkäämpiä piirteitä, kun ehdokkaana oleva Sakari Häkkinen sivaltaa blogissaan terävästi vastauksen toiselle ehdokkaalle Jari Jolkkoselle, joka puolestaan suhtautui kriittisesti Häkkisen puheisiin neitseistä syntymisestä ja uskontunnustuksesta. Häkkisen mielestä uskontunnustus ei ole tiivistelmä kristillisen uskon totuuksista.
”En ole esittänyt uskontunnustuksen muuttamista tai sen poistamista. Minusta se vain ei edelleenkään ole mikään tiivistelmä kristillisen uskon totuuksista. Missä siinä puhutaan lähimmäisenrakkaudesta? Mitä siinä sanotaan Jeesuksen opetuksista? Entä kuinka keskeisenä pidät ajatusta tuonelaan astumisesta ja uskotko sen ihan yhtä kirjaimellisesti kuin näytät uskovan neitseestäsyntymisen?”, Häkkinen kirjoittaa.
Häkkinen sanoo pelkäävänsä, että pitäytymällä antiikin ajan maailmankuvaan kuuluviin käsitteisiin ja keskiaikaisiin oppilauselmiin kirkolta menee uskottavuus.
”Siinä on käymässä niin, että Raamatusta on tullut jotain, jota selitetään kirkon opilla. Tämä ei ole luterilaisen käsityksen mukaan oikein. Eikö Raamatun pidä olla innoituksen lähde ja haastaa meitä vakavaan vuoropuheluun niin oman traditiomme kuin tämän päivän kysymystenkin kanssa?”
Häkkinen myös arvelee, että Jolkkonen ei tunne eksegetiikkaa edes perusteissaan."""- traditio 2000v.
Voi voi tätä Olli Seppalan & kumppanien uskollista Saaraa.
Jätä hyvä ihminen jo tällaiset harhaoopiset ja ala tutustumaan Raamattuun.
Kirkon lähes 2000 vuotinen traditio on suoraan johdettu Raamatun opetuksista,
siinä ei ole siis mitään korjattavaa. Taistelu on kautta vuosisatojen käynyt kuumana sen ympärillä, - ettei kukaan vahingossakaan pääse sorkkimaan ja muuttelemaan sitä. traditio 2000v. kirjoitti:
Voi voi tätä Olli Seppalan & kumppanien uskollista Saaraa.
Jätä hyvä ihminen jo tällaiset harhaoopiset ja ala tutustumaan Raamattuun.
Kirkon lähes 2000 vuotinen traditio on suoraan johdettu Raamatun opetuksista,
siinä ei ole siis mitään korjattavaa. Taistelu on kautta vuosisatojen käynyt kuumana sen ympärillä, - ettei kukaan vahingossakaan pääse sorkkimaan ja muuttelemaan sitä.Olli Seppälä on ainoastaan artikkelin kirjoittanut toimittaja. Noista artikkeleista käy ilmi, ettei luterilaisen kirkon piispat ja papit ole suinkaan yksimielisiä Marian neitseydestä.
En ymmärrä miksi vääristelet taas sanojani ja syytät minua luterilaisen kirkon omasta uskontunnustuksesta, jossa Mariaa pidetään ikuisena neitseenä.
Siellä se seisoo kirkon omilla sivuilla. Olisi rehellistä tunnustaa edes noin selkeät tosiasiat.
Raamatustahan käy ilmi, ettei Maria suinkaan neitsyeksi jäänyt. Maria oli neitsyt synnyttäessään Jeesuksen.
- Jeesuksen neitsyenä
Luterilaisen opin ja Raamatun mukaan Maria - OLI - neitsyt, synnyttäessään Jeesuksen. Puhe ikuisesta neitsyestä ei ole luterilaisuutta, vaan suoraa valetta.
Muun muassa Jaakob ja Juuda olivat Jeesuksen velipuolia:
Juud. 1:1 Juudaan kirje Juudas, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja Jaakobin veli, kutsutuille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesukselle Kristukselle varjellut.
Myös Jeesuksen velipuolet Joosef ja Siimon mainitaan Raamatussa nimeltä. Jeesuksen sisarpuoletkin mainitaan, mutta ei heidän nimiään. Joten se siitä
Marian ikuisesta neitsyydestä. Pelkkää valetta, EPÄUSKON HEDELMÄÄ, kuten Jeesus Raamatussa todistaa.!
Matt. 13:53-58 Ja kun Jeesus oli lopettanut nämä vertaukset, lähti hän sieltä.
Ja hän tuli kotikaupunkiinsa ja opetti heitä heidän synagoogassaan, niin että he hämmästyivät ja sanoivat: ...
... "Mistä hänellä on tämä viisaus ja nämä voimalliset teot?
***) Eikö tämä ole se rakentajan poika? Eikö hänen äitinsä ole nimeltään Maria ja hänen veljensä Jaakob ja Joosef ja Simon ja Juudas? Ja eivätkö hänen sisarensa ole kaikki meidän parissamme? Mistä sitten hänellä on tämä kaikki?"
Ja he loukkaantuivat häneen. Mutta Jeesus sanoi heille: "Ei ole profeetta halveksittu muualla kuin kotikaupungissaan ja kodissaan." Ja heidän epäuskonsa tähden hän ei tehnyt siellä monta voimallista tekoa.- Saara ei kirj.
Puhe Marian ikuisesta neitsyydestä on luterilaisen kirkon virallinen oppi. Se löytyy luterilaisen kirkon omilta sivuilta. Älä
kiertele totuutta!
Kuinkas olet nyt sumerin opetusta vastaan? sumerikin sanoo, että luterilainen kirkko opettaa Marian olevan ikuinen neitsyt?
Mites suhtaudut siihen että Luther rukoili Mariaa? - Katolilaisia ollaan
Puhe Marian ikuisesta neitsyydestä on luterilaisen kirkon virallinen oppi. Se löytyy luterilaisen kirkon omilta sivuilta. Älä
kiertele totuutta!
Kuinkas olet nyt sumerin opetusta vastaan? sumerikin sanoo, että luterilainen kirkko opettaa Marian olevan ikuinen neitsyt?
Mites suhtaudut siihen että Luther rukoili Mariaa?Maria ikuinen neitsyt, - tämä ei kuulu luterilaisuuteen.
Luther oli katolilainen munkki, kuolemaansa saakka. Katolilaisia ollaan kirjoitti:
Maria ikuinen neitsyt, - tämä ei kuulu luterilaisuuteen.
Luther oli katolilainen munkki, kuolemaansa saakka.Ei kuulu luterilaisuuteen? -Miksi sitten luterilaisen kirkon omilla sivuilla selvitetään, että luterilainen kirkko uskoo ja tunnustaa Marian ikuista neitseyttä?
Raamatun opin mukaiseen uskoon se ei kuulu, mutta luterilaiseen oppiin se kyllä kuuluu. Kuka sitten haluaa luterilaista oppia kannattaa, on jokaisen oma asia.
- pseudotietoa
Tarkistin vielä tunnustuskirjoita, ikuinen neitsyt on luterilaisille täysin tuntematon käsite.
- valokulkea
Anteeksi, olisihan se pitänyt muistaa;
Sinun mielipide = luterilaisten mielipide = esikoislestadiolaisten mielipide = raamatun totuus = ainut oikea mielipide = narsismi - 5+11
valokulkea kirjoitti:
Anteeksi, olisihan se pitänyt muistaa;
Sinun mielipide = luterilaisten mielipide = esikoislestadiolaisten mielipide = raamatun totuus = ainut oikea mielipide = narsismiTäällä ahkeroi narsistinen persoona, joka waatimalla waatii vastailemaan itselleen kaikenlaisiin joutaviin kysymyksiinsä. Hän on onnessaan, kun HÄN on keskusteluiden keskiössä. Hän haluaa loistaa kirkkaampana tähtenä kuin yksikään kirkkoisistä ja Lutherista puhumattakaan!
Hän on nostanut itsensä ylimmäksi tuomariksi!
Jumalan sana ei ole mitään, kun hänellä on henki! Tosin se ei ole Pyhä Henki. Voi voi voi. Pseudotietoa:lle ja muille mariologiasta kiinnostuneille
Yksimielisyyden ohje, kohta 8. Kristuksen persoona:
"Luontojen persoonalliseen yhtymykseen ja yhteyteen perustuu se, että suuresti ylistetty Neitsyt Maria ei synnyttänyt pelkkää ihmistä, vaan sellaisen ihmisen, joka enkelin todistuksen mukaan todella on Korkeimman Jumalan Poika. Jo (Luuk. 1:32) äidinkohdussa hän osoitti jumalallisen majesteettinsa siinä, että neitsyt synnytti hänet neitsyyttänsä menettämättä. Maria on todella Jumalan äiti, mutta on silti säilynyt neitsyenä."
Luterilaiset tunnustuskirjat siis SAATTAVAT myöntää ikuisen neitsyyden.
Mutta. Tässä on TULKINNANVARAISUUS!
Yllä mainitussa kohdassa EI VÄLTTÄMÄTTÄ SANOTA, että Maria on ikuinen neitsyt, vaan teksti voidaan ymmärtää myös siten, että Maria on säilynyt neitsyenä ensimmäisestä synnytyksestään. Mutta mitään ei sanota seuraavista synnytyksistä.
Ikuisen neitsyyden kannattajat vetoavat myös seuraavaan Hesekielin jakeeseen:
Hes 44:2 Niin Herra sanoi minulle: "Tämä portti on oleva suljettuna: sitä ei saa avata, eikä kenkään saa käydä siitä sisälle, sillä Herra, Israelin Jumala, on käynyt siitä sisälle. Se on oleva suljettu.
--> minusta tuo allegoria on todella kaukaa haettu.
Minulla ei ole vahvaa mielipidettä kumpaankaan suuntaan. Ehkä kallistuisin kuitenkin ettei Maria ole ikuinen neitsyt. Ja Suomen Ev.Lut kirkko on ehkäpä virheellisesti tulkinnut tunnustuskirjoja.
Ikuista neitsyyttä vastaan puhuu sana: "Joosef ei yhtynyt häneen, ennenkuin .."
Ei Raamattu, eikä myöskään Tunnustuskirjat anna riittäviä perusteluja ikuisen neitsyyden puolesta. Toivon että Sumeri löytää perustelut, mikäli on vielä omassa kannassaan."""Tarkistin vielä tunnustuskirjoita, ikuinen neitsyt on luterilaisille täysin tuntematon käsite.""" -pseudotietoa-
Miten VOIT väittää vastaan, kun tässä lukee selkeästi näin:
" Myös luterilainen kirkko tunnustautuu vanhaan kristilliseen uskoon, jonka mukaan Maria on sekä Jumalansynnyttäjä että ikuinen neitsyt (lat. semper virgo). Neitsyt Marian asema tunnustettiin kirkkoa sitovaksi jo ensimmäisissä ekumeenisissa kirkolliskokouksissa. "
Ja osoite josta tuo löytyy on luterilaisen kirkon oma sivusto:
http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Neitsyt_Maria
Tällaista tämä keskustelu on täällä: Noin selkeää asiaa vastaan väitetään ja syytetään sitä joka puhuu totta ja pystyy osoittamaan puheensa todeksi.
Oletteko te nyt oikeasti loukkaantuneet siitä, ettei luterilainen tunnustus olekaan sitä, mitä olette luulleet sen olevan?- teu.
saara-.- kirjoitti:
"""Tarkistin vielä tunnustuskirjoita, ikuinen neitsyt on luterilaisille täysin tuntematon käsite.""" -pseudotietoa-
Miten VOIT väittää vastaan, kun tässä lukee selkeästi näin:
" Myös luterilainen kirkko tunnustautuu vanhaan kristilliseen uskoon, jonka mukaan Maria on sekä Jumalansynnyttäjä että ikuinen neitsyt (lat. semper virgo). Neitsyt Marian asema tunnustettiin kirkkoa sitovaksi jo ensimmäisissä ekumeenisissa kirkolliskokouksissa. "
Ja osoite josta tuo löytyy on luterilaisen kirkon oma sivusto:
http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Neitsyt_Maria
Tällaista tämä keskustelu on täällä: Noin selkeää asiaa vastaan väitetään ja syytetään sitä joka puhuu totta ja pystyy osoittamaan puheensa todeksi.
Oletteko te nyt oikeasti loukkaantuneet siitä, ettei luterilainen tunnustus olekaan sitä, mitä olette luulleet sen olevan?Saara,, Ei alkuseurakunta tunnustanut , mitään erityistä MARIASSA,
Päin vastoin Maria ja Jooseff koettivat salata koko asiaa se siis
oli tavallaan kuin tapu , Ei muut lapsetkaan tiennheet yhtään mitään
siitä että Jeesus oli Jumalainen , Jopa Jumalan Poika .
Vastakun Jaakob, Sai Herätyksen Ristin luona ja siten ymmärrsi
Jumalan Tahdon, sekä Jeesuksen Ristin Uhrin Suuruuden ,
Jaakob piti kyllä senjälkeen tiedottamisesta heillä kotona , muille
jäsenille ja nyt Tuli Jaakobille kiire saada Jumalan sanan tietoa ,
Ja Jeesuskin ilmestyi Jaakobille . (muille veljille ja siskoille ei ole
annettu mitään tietoa , mutta ei Ole paljon kerrottu Jeesuksen 12-30
vuotisen ajan välistä yhtään mitään ..
Pelkään että pahan puhujat tekevät, silloin kuin nytkin pahaa puhetta .
SITTEN EI EDES TIEDETÄ MITEN ASIAT ON .
Vaan niitä arvellaan sinne ja tänne, mitään hyvää saamatta aikaiseksi ,
Jos Katolinen kirkko ja Orttodoksi kirkko tekee omalla tapaa
se ei voi merkitä sitä , että Lutrilainen olisi siinä mukana koska
niitä asioita on n,1500 vuotta ennen jo eletty, tehty , kuten
Luther s. 1483 vuonna. Meni ainakin 33.vuotta ennen kuin hän
uskon , siis henkilökohtaisen , sitten vielä muutama vuosi kun,
EVL saattoi toimia ., Kun Luther , Talvikaunna 1512/13. kävi Roomalais-
katolisen kirkon pakeilla , ja tutki siellä asioita , Sai selville kuinka piloilla
katolisen kirkon asiat , Hän päätti paluumatkallaan alkaa asioita parantaa .
Kaikki mitä saisi Herralta apua ja ohjetta ,,nyt väitän että kaikki mitä
täällä on kirjoitettu Marian Neitseellisestä jutusta ,joka olisi Martin puheita
ja kirjoituksia Nde voi olla tuon matkan jonka hänteki , aiempia juttuja
ei missään tapauksessa ainakaan 1516 jälkeen koska hän sai silloin
uskonsa , nyt ehdotankin että kaikkein pahimmat kirjoitukset on niitä
joita ihmiset sai pelastettua siitä roviolta . Ja jotka on tulleet myöhemmin
esiin niitä on muutanpia luettu /kirjoitettu tälläkin .. teu. kirjoitti:
Saara,, Ei alkuseurakunta tunnustanut , mitään erityistä MARIASSA,
Päin vastoin Maria ja Jooseff koettivat salata koko asiaa se siis
oli tavallaan kuin tapu , Ei muut lapsetkaan tiennheet yhtään mitään
siitä että Jeesus oli Jumalainen , Jopa Jumalan Poika .
Vastakun Jaakob, Sai Herätyksen Ristin luona ja siten ymmärrsi
Jumalan Tahdon, sekä Jeesuksen Ristin Uhrin Suuruuden ,
Jaakob piti kyllä senjälkeen tiedottamisesta heillä kotona , muille
jäsenille ja nyt Tuli Jaakobille kiire saada Jumalan sanan tietoa ,
Ja Jeesuskin ilmestyi Jaakobille . (muille veljille ja siskoille ei ole
annettu mitään tietoa , mutta ei Ole paljon kerrottu Jeesuksen 12-30
vuotisen ajan välistä yhtään mitään ..
Pelkään että pahan puhujat tekevät, silloin kuin nytkin pahaa puhetta .
SITTEN EI EDES TIEDETÄ MITEN ASIAT ON .
Vaan niitä arvellaan sinne ja tänne, mitään hyvää saamatta aikaiseksi ,
Jos Katolinen kirkko ja Orttodoksi kirkko tekee omalla tapaa
se ei voi merkitä sitä , että Lutrilainen olisi siinä mukana koska
niitä asioita on n,1500 vuotta ennen jo eletty, tehty , kuten
Luther s. 1483 vuonna. Meni ainakin 33.vuotta ennen kuin hän
uskon , siis henkilökohtaisen , sitten vielä muutama vuosi kun,
EVL saattoi toimia ., Kun Luther , Talvikaunna 1512/13. kävi Roomalais-
katolisen kirkon pakeilla , ja tutki siellä asioita , Sai selville kuinka piloilla
katolisen kirkon asiat , Hän päätti paluumatkallaan alkaa asioita parantaa .
Kaikki mitä saisi Herralta apua ja ohjetta ,,nyt väitän että kaikki mitä
täällä on kirjoitettu Marian Neitseellisestä jutusta ,joka olisi Martin puheita
ja kirjoituksia Nde voi olla tuon matkan jonka hänteki , aiempia juttuja
ei missään tapauksessa ainakaan 1516 jälkeen koska hän sai silloin
uskonsa , nyt ehdotankin että kaikkein pahimmat kirjoitukset on niitä
joita ihmiset sai pelastettua siitä roviolta . Ja jotka on tulleet myöhemmin
esiin niitä on muutanpia luettu /kirjoitettu tälläkin ..Olen samaa mieltä teu alkuseurakunnan käsityksestä kanssasi. Minulla on sellainen mielikuva, ettei Maria itsekään tiennyt millaisella kuolemalla Jeesus tulisi kuolemaan.
Se olisi ollut äidille valtava taakka tietää etukäteen.
Tuohon tyhmeliinin tuomaan Lutherin kirjoituksesta, eikös se ollut kirjoitettu 1521?
Vai oliko se sitten se Marian rukoileminen siinä kirjassa?
Varmaan siinä aikaa meni, ennenkuin asiat pikkuhiljaa Lutherille selvisi.
Luterilainen kirkko vain on kyllä ottanut Marian ikuisen neitseyden tunnustuksekseen. Milloin se on tehty, sanovat että ensimmäisissä ekumeenisissa kokouksissa, mutta oliko välillä poissa, sitä en tiedä.
Eihän siihen kuitenkaan ole pakko yksilöuskovan tunnustautua, vaikka se kirkon tunnustuksessa onkin.
- asiassa pysytään
Olisi hyvä ensin opetalla lukemaa ja ymmärtämään lukemaansa. Yksimielisyyden ohje ei ole Lutheria, vaan mukana on mm. Melanctonin sotkua, HUOM! - eikä siinäkään ole sanaakaan Marian ikuisesta neitsyydestä.
" ... neitsyt synnytti hänet neitsyyttänsä menettämättä."
Näinhän todella tapahtui. Maria todella synnytti Jeesuksen ollessaan neitsyt.
Mutta heti Joosefin kanssa avioiduttuaan hän menetti, (luulisin heti ensimmäisenä yönä), neitsyytensä. Kuinka lukutaisoitset ihmiset voivat olla noin dorkia tulkinnoissaan, että puhuvat ison perheen äidistä ikuisena neitsyenä.
Marian neitsyys loppui hänen ensimmäiseen yhdyntäänsä Joosefin kanssa., jNäinhän meille kaikille on käynyt, joilla lapsia on.
Jeesus on ainut joka on syntynyt (siis inkarnoitunut) maailmaan ilman miehen spermaa.Mr. "asiassa pysytään"lle
Olen samaa mieltä kanssasi, ettei Yksimielisyyden ohjeessa ei ole selkeästi puolustettu ikuista neitsyyttä. Kuten jo aiemmin kirjoitin.
Wikipediasta pari lausetta: Yksimielisyyden ohje tuo paremmin esiin aitoluterilaisten kuin filippistien näkemyksiä. Tämä tunnustuskirja voidaan nähdä myös luterilaisen ortodoksian aluksi.
Melanchtonin kuoleman jälkeen luterilaisuus oli vaarassa hajota filippisteihin ja aitoluterilaisiin. Yksimielisyyden ohje on tätä tarkoitusta varten kirjoitettu. Eikä siinä siis ole Melanchtonin sotkua.
Ei kannata halveksia tätäkään tunnustuskirjaa. Erinomainen opus, sanon minä.- teu.
tyhmelin kirjoitti:
Mr. "asiassa pysytään"lle
Olen samaa mieltä kanssasi, ettei Yksimielisyyden ohjeessa ei ole selkeästi puolustettu ikuista neitsyyttä. Kuten jo aiemmin kirjoitin.
Wikipediasta pari lausetta: Yksimielisyyden ohje tuo paremmin esiin aitoluterilaisten kuin filippistien näkemyksiä. Tämä tunnustuskirja voidaan nähdä myös luterilaisen ortodoksian aluksi.
Melanchtonin kuoleman jälkeen luterilaisuus oli vaarassa hajota filippisteihin ja aitoluterilaisiin. Yksimielisyyden ohje on tätä tarkoitusta varten kirjoitettu. Eikä siinä siis ole Melanchtonin sotkua.
Ei kannata halveksia tätäkään tunnustuskirjaa. Erinomainen opus, sanon minä."tyhmelin"
Niin ikuiseta Neitsyydestä ,on kyllä puhuttu mutta ei sitä ole määritelty ,
Vaikka Jeesuksen lapsuudesta , Ei kerrota mitää Jälkeen 12,ikävuottaan
ennen kuin hän meni Johannes Kastajan Kasteellee n. 30 vanhana .
Tästä haluan mainita , että minunkin mielestä , Marian Neitsyys Loppui
kun Hän meni Joosefin kanssa ensimmäiseen suku puoliseen liittymaan
eli Yhdyntään . Oli hde sittden avioituneet milloin tahansa , heillä oli noin
4 Vuoden mittainen Pako matka Egyptiin .
Jos sitä Raamatusta lukee , sekin tapahtui kohta kun Tietäjät oli lähteneet
Jostakin luin että Jeesuksen synnyts kävi pari kolma kuukautta aikaisemmin
jolloin heille ilmoitettiin nasareettiin Lähtekää tietäjiä vastaanottamaan ..
Mutta neitsyydestä ei selitetä mitään. Wikipedia on ihmisten tekemä siksi
en yleensä sitä lue .. Kun luin kerran noita Aitoluterilaisia ja filippiläisi'ä
näkemyksiä , sain sellaisen kuvan, että filippiläiset ottivat rajusti yhteen
AitoLuterilaisten kanssa ,(Riidat saattoi olla itsensä Melaghtonin tekemiä
olen myös sitä mieltä että hän ruokki aitoluherilaisiakin .
Ottain huomioon Että Luther kuoli jo 1546 ja Melanghtonin = 1560 .
Loppu vuodet Phlipp Riidoissa kaikkien kanssa , ja hän sanoi että,
Kuolema vapauttaisi "teoloogien raivolta " Pitäytyessä määriteltyyn
oppiin ja korostaessaan kirkollista perimätietoa ja järjestetyn kirkko-
laitoksen merkitystä , hän vaikutti kehitykseen , jonka tuloksena ,
1600 ,luvun Lut. puhdasoppisuus julkaistiin kootut teokset ja kirjeet
GORPUS REFORMATORUM (28 NIDETTÄ )Valmistui ,, "Olisi hyvä ensin opetalla lukemaa ja ymmärtämään lukemaansa. Yksimielisyyden ohje ei ole Lutheria, vaan mukana on mm. Melanctonin sotkua, HUOM! - eikä siinäkään ole sanaakaan Marian ikuisesta neitsyydestä."
-asiassa pysytään-
Luther ITSE ylistää Mariaa ikuiseksi neitsyeksi, sekä RUKOILEE Mariaa. Ei sitä miksikään saa muutettua, kun se Lutherin omissa teksteissä seisoo.
- Jotaki tästä
Ei halveksita ei. Tietääkseni Melanchton oli eri linjoilla kun Luther aikanaan.
Philipp Melanchthon (alun perin Philipp Schwartzerd) (16. helmikuuta 1497 Bretten – 19. huhtikuuta 1560 Wittenberg) oli saksalainen humanisti ja Martti Lutherin työtoveri.
Melanchthon toimi Wittenbergin yliopiston kreikan kielen professorina vuodesta 1518 ja tutustui silloin Martti Lutheriin. Hän oli Lutherin mukana jo Leipzigin väittelyssä puolustamassa alkavaa uskonpuhdistusta. Lähinnä Melanchthonin laatimat Augsburgin tunnustus ja Augsburgin tunnustuksen puolustus (1530) ovat luterilaisen kirkon tunnustuskirjoja.
***) Melanchthon ei Lutherin kuoleman jälkeen pystynyt hallitsemaan nuoren luterilaisen kirkon sisällä syntyneitä opillisia erimielisyyksiä. Opillisten riitojen (mm. Augsburgin interim ja Leipzigin interim) aikana huomattiin Melanchthonin haparointi opillisissa asioissa. Hän halusi luoda rauhaa kirkkokuntien välille ja tämä näkyi hänen kirjoituksissaan.
Hän esimerkiksi olisi suostunut hyväksymään katolilaisia seremonioita ja alamaisuuden paaville ja hänen piispoilleen, mikäli nämä suvaitsisivat luterilaista oppia.
Kahdeksan vuoden päästä hän myönsi olleensa väärässä. Jopa reformaattori Jean Calvin kirjoitti Melanchthonille. Kirjeessä hän "syyttää sinua vasten kasvoja", sekä sanoo "kenraalin ja johtajan epäröinnin olevan häpeällisempää kuin kokonaisen sotilasrykmentin paon". Melanchthonin ryhmä nimettiin filipisteiksi ja aitoluterilaiset asettuivat heitä vastaan. Tuolloin aitoluterilaisten teologisena johtajana toimi Matias Flacius.
Hänen elämänsä keskeisimpänä saavutuksena pidetäänkin koululaitoksen uudistamista. Hän saikin kunnianimen "praeceptor Germaniae", eli "Saksan opettaja". Hän korosti humanismia ja eettisen kasvatuksen merkitystä. Melanchthonin ansiosta humanistinen koululaitos levisi Saksasta myös muihin, erityisesti luterilaisiin maihin. - Missä niin lukee
Luther ITSE ylistää Mariaa ikuiseksi neitsyeksi, sekä RUKOILEE Mariaa. Ei sitä miksikään saa muutettua, kun se Lutherin omissa teksteissä seisoo. Kirjoittaa Saara.
En ole löytänyt tällaisia tekstejä Lutherin teoksista. Luther koki kääntymisen elä'vään Kristus-uskoon ollessaan katolilaisena munkkina. Munkkina hän yritti kaikki täyttää pilkulleen mitä munkilta vaaditaan. Jeesuksen omana hän on yhtä tarkka eikä poikkea opetuksissaan Jumalan sanasta millään tavalla.Onhan niitä tekstejä täälläkin ollut. mm. tyhmeliini on kirjoittanut lainauksia Lutherin tekstistä.
Lutherin tekstistä, jota tyhmelin on ylempänä lainannut:
"Suloinen Jumalan äiti suokoon minulle sellaisen hengen, joka voisi olla hyödyksi tälle hänen laululleen ja joka selittäisi sen perusteellisesti,..."
siis: Jumalan äiti SUOKOON MINULLE SELLAISEN HENGEN
-EIKÖ TÄSSÄ TULE ESIIN että Luther uskoo Marian jakavan esim. henkeä, jota Luther haluaa saada Marialta?- Hälytyskellot soi
saara-.- kirjoitti:
Lutherin tekstistä, jota tyhmelin on ylempänä lainannut:
"Suloinen Jumalan äiti suokoon minulle sellaisen hengen, joka voisi olla hyödyksi tälle hänen laululleen ja joka selittäisi sen perusteellisesti,..."
siis: Jumalan äiti SUOKOON MINULLE SELLAISEN HENGEN
-EIKÖ TÄSSÄ TULE ESIIN että Luther uskoo Marian jakavan esim. henkeä, jota Luther haluaa saada Marialta?Lause liittyy Mariasta tekemänsä virren tekemiseen. Se ei liity oppiin eikä opetukseen millään tavalla.
- Luther ei puhunut suomea.
- Kuka hyvänsä voi tuollaisia tekstejä sepittää, kun lähdettä ei ole manittu.
Luther eli kolme vaihetta elämässään. Yksi näistä katolilaisena munkkina.
Lutherilla on päivänselvä evankeliumi, kirkas ja puhdas, eikä siinä ole Marialla muuta osaa kuin se minkä Raamattu hänestä kertoo. Maria sai tehtäväkseen luovuttaa yhden munasolunsa Jumalan käyttöön, joka hedelmöitti tämän. Maria kantoi IHMISEKSI INKARNOITUNEEN Jumalan pojan kohdussaan ja synnytti tämän.
Saaran pitäisi nyt keskittyä ainoastaan rukoilemaan parannuksen armoa omalle kodalleen, se on tärkeintä nyt. Niin hirveitä olet kirjoitellut Jeesuksen omista tänne. Samoin Jeesuksen asettamista pyhistä Sakramenteista, joka ovat Isä Poika ja Pyhä Henki. Olet siis julkisesti pilkannut Jumalaa, ja hänen verensä voimalla pyhitettyja puhtaita Jumalan lapsia, - tämä ei tiedä hyvää.
Kuka tämä houkka on, joka on sinun pääsi sekoittanut noin 1 vuoden aikana ymmärtämästä lainkaan Jumalan sanaa? - olisitarjollaoppia
Hälytyskellot soi kirjoitti:
Lause liittyy Mariasta tekemänsä virren tekemiseen. Se ei liity oppiin eikä opetukseen millään tavalla.
- Luther ei puhunut suomea.
- Kuka hyvänsä voi tuollaisia tekstejä sepittää, kun lähdettä ei ole manittu.
Luther eli kolme vaihetta elämässään. Yksi näistä katolilaisena munkkina.
Lutherilla on päivänselvä evankeliumi, kirkas ja puhdas, eikä siinä ole Marialla muuta osaa kuin se minkä Raamattu hänestä kertoo. Maria sai tehtäväkseen luovuttaa yhden munasolunsa Jumalan käyttöön, joka hedelmöitti tämän. Maria kantoi IHMISEKSI INKARNOITUNEEN Jumalan pojan kohdussaan ja synnytti tämän.
Saaran pitäisi nyt keskittyä ainoastaan rukoilemaan parannuksen armoa omalle kodalleen, se on tärkeintä nyt. Niin hirveitä olet kirjoitellut Jeesuksen omista tänne. Samoin Jeesuksen asettamista pyhistä Sakramenteista, joka ovat Isä Poika ja Pyhä Henki. Olet siis julkisesti pilkannut Jumalaa, ja hänen verensä voimalla pyhitettyja puhtaita Jumalan lapsia, - tämä ei tiedä hyvää.
Kuka tämä houkka on, joka on sinun pääsi sekoittanut noin 1 vuoden aikana ymmärtämästä lainkaan Jumalan sanaa?Jeesus ei ole asettanut ainuttakaan sakramenttia !
Siitä voitte aloittaa tämän päivän uskonne puhdistuksen.
Mitään pyhää kastetta ei ole olemassakaan siinä kehyksessä kuin siitä tänne kiivailevat muutamat.
Eikä sen enempää ehtollisen sakramenttia, nämä kuuluvat katoliseen pimeyteen joista lutter ei kokonaan päässyt eroon ties mikä oli syy.
Saaralla näyttää olevan kirkas evankeliumi ja oppi !
- onkosesynti
Pimeyttä oli paljon Lutterin jutuissa, eikä se nyt mikään suuri ihme ole huomioon ottaen mikä historiallinen jaksoi oli menossa !
Mutta `SE on joihme, että tämä viissataa vuotta ei ole saanut mitään HYVÄÄ aikaan Lutterin perinnössä, se vasta ihme on !?
Luulis nyt olevan selvää, että JOS JUmalan Henki saisi ohjata kirkkolaivaakin, ei se olisi satoja vuosia ankkurissa keskellä merta eikä ainakaanympyrää seilaisi vaan päätyisi satamaan jossa onkirkasta Jumalan oppia ja julistusta.
Mutta ei !
Saako muuten anekaupalle irvailla yhtään tällä osiolla ? - 100!
100 viestiä ketjussa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh942294Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1741878- 1791446
- 243894
- 68816
- 62789
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11786- 55692
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako213643Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349611