Miksi kaikkien pitäisi kuulua helluntaiseurakuntaan ja ottaa aikuiskaste?
Vauvana kastettu kristitty ei ole sen huonompi kristitty kuin aikuiskasteen saanut.
Ainoa pelastus on usko Jeesukseen Kristukseen.
Se miten tuon kastamisasian ottaa (=rituaali) on jokaisen henkilökohtainen ja siihen ei kenelläkään ihmisellä pitäisi olla mitään sanomista. Jumala näkee jokaisen sydämen tilan ja tuomitsee sen mukaan tai jättää tuomitsematta.
Se on tosiasia, että olemme kaikki Jumalan lapsia niin kastetut kuin kastamattomatkin.
Kaikkia meitä Jumala rakastaa.
Enää on vain kyse, missä iässä ja milloin haluamme ottaa rakkauden ja armon vastaan. Se saadaan ilmaiseksi sitä ei ansaita, eikä sitä sinetöidä kasteella.
Omantuntonsa voi sinetöidä käymällä aikuiskasteella, mutta lapsikaste tai kastamattomuus riittää mainiosti Jumalalle jos tärkein ; USKO JEESUKSEEN KRISTUKSEEN on kunnossa.......
Mikä meitä kristittyjä riivaa, kun haluamme ottaa pelastuksen pois toiseen seurakuntaan kuuluvilta.
Mutta onneksi Jumala on voimallinen, Hän ei ketään hylkää vaikka ihminen /seurakunta hylkäisi.
Onko tämä kristillistä käytöstä? Olemme tukkanuottasille veli veljeä vastaan jonkin kasteoppi asian takia vaikka kaiken sanoman sisältö on itse Jeesus ja Hänen pelastustyönsä.
Rakkautta kehiin siskot ja veljet. Jokaisessa seurakunnassa on "luopioita" ja sitten niitä aidosti uskovia.
Meidän tehtävämme ei ole tuomita seurakuntaa eikä siinä olevia ihmisiä. Tehtävämme on rakastaa lähimmäistä. Jätetään tuomio Jumalalle.
Herran siunausta
kasteesta..............
16
464
Vastaukset
- vain minä
Eipä kukaan kysy vauvalta mielipidettä.
Se kaste on vain aikusten juhla mikä on lapselle lähinnä kiusallinen.- maija
Ei kysy ei. Mutta rakastavat vanhemmat haluavat suorittaa tämän "rituaalin" omalle pienelle vauvalleen.
Samanlainen se rituaali on ja yhtä arvokas kun käydään aikuisena upotuskasteella.
Jos sanotaan että 12 -vuotias on oikeuskelpoinen päättämään ottaako kasteen vastaan sanon, että hakoteillä ollaan. Ikärajaksi aikuiskasteelle pääsyksi pitäisi laittaa sitten 18-vuotta eikä se kun lapsi osaa sanoa kyllä.
En usko, että tyttärelleni kastetilaisuus oli kiusallinen, hän nimittäin nukkui koko toimituksen ajan. Hän ei tajunnut tosiaankaan mitä tapahtui, mutta me vanhemmat ja kummit saimme hyvän omantunnon kun annoimme lapsemme Jumalan syliin.
Jos hän haluaa uudelleen kastaa itsensä aikuisena ei minulla ole sitä mitään vastaan.
Itse en syytä vanhempiani, että minut kastettiin vauvana vaan päinvastoin olen kiitollinen, että sain olla jo pienestä lähtien enkelin ja Jumalan siipien suojassa. Itse armo ja uskoon tulo tapahtui sitten myöhemmin, mutta en minä siihen enää omantunnon kastetta tarvinnut minulle riitti lupaus siitä, että Isä rakastaa minuakin.
Usko Jeesukseen Kristukseen on tärkein. Vielä ainakaan omatuntoni ei ole käskenyt minua menemään uudelleen kasteellle vaikka käynkin paljon helluntalaisten tilaisuuksissa.
Onneksi joukossannne on niitä ihania ihmisiä, joissa Jumalan henki elää ja he katsovat ihmistä eivät sitä mitä ihminen tekee (kastettu koska).
Aidosti rakastavia ihmisiä on erityisesti helluntaiseurakunnassa sen olen oppinut tuntemaan, mutta nämä ihmiset joita tunnen eivät minua pakota kasteelle vaan ottavat avosylin vastaan koteihinsa ja tilaisuuksiinsa eikä meillä ole koskaan "riitaa" lapsikasteestani.
Jumalalle kiitos... - se vain on
maija kirjoitti:
Ei kysy ei. Mutta rakastavat vanhemmat haluavat suorittaa tämän "rituaalin" omalle pienelle vauvalleen.
Samanlainen se rituaali on ja yhtä arvokas kun käydään aikuisena upotuskasteella.
Jos sanotaan että 12 -vuotias on oikeuskelpoinen päättämään ottaako kasteen vastaan sanon, että hakoteillä ollaan. Ikärajaksi aikuiskasteelle pääsyksi pitäisi laittaa sitten 18-vuotta eikä se kun lapsi osaa sanoa kyllä.
En usko, että tyttärelleni kastetilaisuus oli kiusallinen, hän nimittäin nukkui koko toimituksen ajan. Hän ei tajunnut tosiaankaan mitä tapahtui, mutta me vanhemmat ja kummit saimme hyvän omantunnon kun annoimme lapsemme Jumalan syliin.
Jos hän haluaa uudelleen kastaa itsensä aikuisena ei minulla ole sitä mitään vastaan.
Itse en syytä vanhempiani, että minut kastettiin vauvana vaan päinvastoin olen kiitollinen, että sain olla jo pienestä lähtien enkelin ja Jumalan siipien suojassa. Itse armo ja uskoon tulo tapahtui sitten myöhemmin, mutta en minä siihen enää omantunnon kastetta tarvinnut minulle riitti lupaus siitä, että Isä rakastaa minuakin.
Usko Jeesukseen Kristukseen on tärkein. Vielä ainakaan omatuntoni ei ole käskenyt minua menemään uudelleen kasteellle vaikka käynkin paljon helluntalaisten tilaisuuksissa.
Onneksi joukossannne on niitä ihania ihmisiä, joissa Jumalan henki elää ja he katsovat ihmistä eivät sitä mitä ihminen tekee (kastettu koska).
Aidosti rakastavia ihmisiä on erityisesti helluntaiseurakunnassa sen olen oppinut tuntemaan, mutta nämä ihmiset joita tunnen eivät minua pakota kasteelle vaan ottavat avosylin vastaan koteihinsa ja tilaisuuksiinsa eikä meillä ole koskaan "riitaa" lapsikasteestani.
Jumalalle kiitos...Helluntailaiseksi muututaan, kun halutaan ottaa upotuskaste, kirkkoon riittää se vauvakaste.
- Olevainen
ihan noin mene.
>>Se miten tuon kastamisasian ottaa (=rituaali) on jokaisen henkilökohtainen ja siihen ei kenelläkään ihmisellä pitäisi olla mitään sanomista. Jumala näkee jokaisen sydämen tilan ja tuomitsee sen mukaan tai jättää tuomitsematta.- maija
Sinä se osaat olla kristillisen rakastavainen ja suvaitsevainen.
Et nyt varmaankaan tajunnut mitä tarkoitin.
Eihän ihminen määrää mitään millä tavoin pääsee taivaiseen ei todellakaan ei millään kasteilla ei teoilla ainoastaan armosta ja uskosta Jeesukseen pelastuu.
Olen edelleen sitä mieltä, että kastaminen on ihmisen teko ja siinä toimii välineenä ihminen ja vesi. Pyhän Hengen kaste on eri asia.
Minusta on vain ikävää, että ajatusmaailmaasi ei mahdu sitä rakkautta ja suvaitsevaisuutta josta Jeesus puhui vaan olet ehdoton OMAN kantasi mukaan , että lapsikaste on väärin.
Raamattu on olemassa ja se on ihana ohjenuora kristitylle, mutta aivan yhtä monta lukijaa kuin raamatulla on on aivan yhtä monta mielipidettä ja käsitystä, siitä mitä Jumala sanoillaan tarkoittaa.
Meidän tulisi rakastaa ja kunnioittaa jokaisen mielipidettä ja pitää arvossa näitä "rituaaleja" kuten kaste. Jos joku saa hyvän omantunnon aikuiskasteesta se on hyvä. Jos hänelle riittää lapsikaste on sekin hyvä.
Ei Jumala todellakaan ole niin pikkumainen, että heittäisi lapsensa pois sen takia, että on käynyt väärään aikaan kasteella.
Sinun mielestäsi pelastumisen ehdoton edellytys on, että Jeesuksen vaikuttaman uskon kautta uudestisyntyy Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen peson, ja uudistuksen kautta.
Se on sinun mielipiteesi ja kunnioitan sitä. Jos se tuo sinulle hyvän olon ja ja lujan luottamyksen Jumalaan pidä se usko.
Itse uskon, että kaste ja uudestisyntyminen ovat aivan eri asioita ja tunnen , että ainakaan tällä hetkellä en tarvitse aikuiskastetta, vaan minulle riittää se ihana lupaus "Se on täytetty".
Minunkin puolestani, jotta saan elää tavallisena ihmisenä ihmisten joukossa ei parempanan eikä huonompanan vaan yhtä rakkaana kuin muutkin.
Olen joskus miettinyt, mistä nämä "ehdottomat"; ´tämä on ainoa totuus` ihmiset tulevat.
Liekö niin, että heidän sydämissään Jeesus ei ole vielä päässyt tarpeeksi pitkälle, jotta heilla olisi jakaa omastaan avarakatseisuutta ja suvaistevaisuutta ja kunnioitusta toisen näkemystä kohtaan.
Mutta rukoilen maailmaan, että oppisimme jonakin päivänä rakastamaan toisiamme ja elämään vain toinen toisiamme siunaten ......
On hyvä, että mielipiteitä on monta ja niin on myös totuuksia, mutta yksi totuus on ainoa JEESUS KRISTUS,
toivonkin, että voimme siskot/veljet keskenämme kulkea pienistä oppiriidoitameem huolimatta, sillä ne eivät ole este Isän luo, sillä Isän luo on yksi ainoa tie ja se tie on itse Hänen Poikansa
Sinulle toivotan oikein siunauksen täyteistä päivää ja enkeleitä taipaleellesi - maija
missä on vastaukseni kirjoitukseesi ei se nyt...
- mie
maija kirjoitti:
Eihän ihminen määrää mitään millä tavoin pääsee taivaiseen ei todellakaan ei millään kasteilla ei teoilla ainoastaan armosta ja uskosta Jeesukseen pelastuu.
Olen edelleen sitä mieltä, että kastaminen on ihmisen teko ja siinä toimii välineenä ihminen ja vesi. Pyhän Hengen kaste on eri asia.
Minusta on vain ikävää, että ajatusmaailmaasi ei mahdu sitä rakkautta ja suvaitsevaisuutta josta Jeesus puhui vaan olet ehdoton OMAN kantasi mukaan , että lapsikaste on väärin.
Raamattu on olemassa ja se on ihana ohjenuora kristitylle, mutta aivan yhtä monta lukijaa kuin raamatulla on on aivan yhtä monta mielipidettä ja käsitystä, siitä mitä Jumala sanoillaan tarkoittaa.
Meidän tulisi rakastaa ja kunnioittaa jokaisen mielipidettä ja pitää arvossa näitä "rituaaleja" kuten kaste. Jos joku saa hyvän omantunnon aikuiskasteesta se on hyvä. Jos hänelle riittää lapsikaste on sekin hyvä.
Ei Jumala todellakaan ole niin pikkumainen, että heittäisi lapsensa pois sen takia, että on käynyt väärään aikaan kasteella.
Sinun mielestäsi pelastumisen ehdoton edellytys on, että Jeesuksen vaikuttaman uskon kautta uudestisyntyy Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen peson, ja uudistuksen kautta.
Se on sinun mielipiteesi ja kunnioitan sitä. Jos se tuo sinulle hyvän olon ja ja lujan luottamyksen Jumalaan pidä se usko.
Itse uskon, että kaste ja uudestisyntyminen ovat aivan eri asioita ja tunnen , että ainakaan tällä hetkellä en tarvitse aikuiskastetta, vaan minulle riittää se ihana lupaus "Se on täytetty".
Minunkin puolestani, jotta saan elää tavallisena ihmisenä ihmisten joukossa ei parempanan eikä huonompanan vaan yhtä rakkaana kuin muutkin.
Olen joskus miettinyt, mistä nämä "ehdottomat"; ´tämä on ainoa totuus` ihmiset tulevat.
Liekö niin, että heidän sydämissään Jeesus ei ole vielä päässyt tarpeeksi pitkälle, jotta heilla olisi jakaa omastaan avarakatseisuutta ja suvaistevaisuutta ja kunnioitusta toisen näkemystä kohtaan.
Mutta rukoilen maailmaan, että oppisimme jonakin päivänä rakastamaan toisiamme ja elämään vain toinen toisiamme siunaten ......
On hyvä, että mielipiteitä on monta ja niin on myös totuuksia, mutta yksi totuus on ainoa JEESUS KRISTUS,
toivonkin, että voimme siskot/veljet keskenämme kulkea pienistä oppiriidoitameem huolimatta, sillä ne eivät ole este Isän luo, sillä Isän luo on yksi ainoa tie ja se tie on itse Hänen Poikansa
Sinulle toivotan oikein siunauksen täyteistä päivää ja enkeleitä taipaleellesiLapsikaste on aikuisten juhla Jumalalle, jossa pieni vauva kastetaan.
Mutta se vauva saattaakin aikuisena olla sitä mieltä, että ei usko, eikä ymmärrä nitä varten hänet on kastettu.
Aikuiskasteessa aikuinen ihminen tietää, mitä tekee, yleensä ainakin pitäisi tietää! - Oikein
maija kirjoitti:
Sinulle toivotan oikein siunauksen täyteistä päivää ja enkeleitä taipaleellesi>>Olen edelleen sitä mieltä, että kastaminen on ihmisen teko ja siinä toimii välineenä ihminen ja vesi. Pyhän Hengen kaste on eri asia.>Minusta on vain ikävää, että ajatusmaailmaasi ei mahdu sitä rakkautta ja suvaitsevaisuutta josta Jeesus puhui vaan olet ehdoton OMAN kantasi mukaan , että lapsikaste on väärin.>Raamattu on olemassa ja se on ihana ohjenuora kristitylle, mutta aivan yhtä monta lukijaa kuin raamatulla on on aivan yhtä monta mielipidettä ja käsitystä, siitä mitä Jumala sanoillaan tarkoittaa.
- J.H.
Oikein kirjoitti:
>>Olen edelleen sitä mieltä, että kastaminen on ihmisen teko ja siinä toimii välineenä ihminen ja vesi. Pyhän Hengen kaste on eri asia.>Minusta on vain ikävää, että ajatusmaailmaasi ei mahdu sitä rakkautta ja suvaitsevaisuutta josta Jeesus puhui vaan olet ehdoton OMAN kantasi mukaan , että lapsikaste on väärin.>Raamattu on olemassa ja se on ihana ohjenuora kristitylle, mutta aivan yhtä monta lukijaa kuin raamatulla on on aivan yhtä monta mielipidettä ja käsitystä, siitä mitä Jumala sanoillaan tarkoittaa.
Alkuperäiselle ketjun kirjoittajalle sanoisin, että älä ota kaikkea täällä lukemaasi todesta. Luultavasti se on järkevin neuvo mitä voi antaa. Yllä oleva teksti on sitä luokkaa, ettei osaa sanoa onko sen kirjoittanut sheriffi vai joku muu provosoidakseen häntä ja helluntailaisuutta.
Mitä itse aiheeseen tulee, niin uskon että lapsikaste on riittävä. Usko ja kaste eivät ole toisiaan vastaan. - maija
Oikein kirjoitti:
>>Olen edelleen sitä mieltä, että kastaminen on ihmisen teko ja siinä toimii välineenä ihminen ja vesi. Pyhän Hengen kaste on eri asia.>Minusta on vain ikävää, että ajatusmaailmaasi ei mahdu sitä rakkautta ja suvaitsevaisuutta josta Jeesus puhui vaan olet ehdoton OMAN kantasi mukaan , että lapsikaste on väärin.>Raamattu on olemassa ja se on ihana ohjenuora kristitylle, mutta aivan yhtä monta lukijaa kuin raamatulla on on aivan yhtä monta mielipidettä ja käsitystä, siitä mitä Jumala sanoillaan tarkoittaa.
"(Muuten, voisin poistaa tämän sinun aloituksesi, koska opetat vastoin Raamattua. eli vastoin helluntaiherätyksen oppia.)"
Lainauksesi yllä.
Ahaa, sinulla on siis valta tällä palstalla katsoa mitä puhutaan.
Huomautan vielä, että minä EN OPETA MITÄÄN.
Sanon vain mielipiteeni.
Se, että helluntalaisien palstalla ei saa käydä kuin helluntalaiset on mielestäni hiukka hassu juttu. Ei minua helluntalaisten kokouksistakaan ajeta pois, vaikka en ota aikuiskastetta vastaan.
Mutta olen huomannut että jokaisessa seurakunnassa on niin paljon erilaisia ihmisiä.
Itse olen henkilökohtaisesti oppinut tuntemaan helluntalaisista ne, jotka ovat ihania ja välittäviä ja rakastavia ihmisiä. He näkevät ihmisen kokonaisuutena eikä sellaisena joka pitäisi laittaa jonkinlaiseen helluntalaisopin muottiin.
Minä en opeta luterilaisuutta.
Tässä on nyt tullut pienestä asiasta suuren suuri, joten poistun vapaaehtoisesti tältä palstalta.
Onneksi oman kaupunkini helluntaiseurakunta ei ole ajanut minua pois luterilaisuuteni vuoksi.
Hyviä jatkoa sinulle ja oikein paljon Herran siunausta, on vaan ikävää, että kristityn pitää "lyödä" toista kristittyä sen takia ettei opit menen tasan tarkkaan kohdalleen...
- sellaista se on
Ei kaikkien ihmisten tarvitsekkaan kuulua helluntaiseurakuntaan, itse kävin ennen kirkossa, mutta myöhemmin huomasin että haluan kuulua helluntaiseurakuntaan, ja otin kasteen.
Usko on se tärkein asia!- J.H.
Sitten on myös niitä, jotka ovat käännytetty helluntaiseurakuntaan ja myöhemmin ovat huomanneet, että haluavat sittenkin kuulua siihen rakkaaseen luterilaiseen kirkkoon, johon heidät on alunperin vauvana kastettu.
- joo
Tämänkin kirjoittajan alku teksteihin, sama vanha kähmy tekeytyy välillä valkeuden enkeliksi ja sitten muuksi seko p...si. Kyllä varmaan arvattekin kenestä puhun...! J.H Kirjoitti viisaasti, kiitos hänelle:)
- joo
Selvisi että sheriffi oli maijana, läksi taas viesti kun vastasin maijan kirjoitukseen. Tunnistin hänet niin poisti minun ja sen oman valitus, että lähden luterilaisiin takaisin kirjoituksen. Luovuta nyt hyvä mies!!!
- maija
Mä en ole seriffi olen aivan muu kuin tämän palstan seriffi, joka poistelee minunkin kirjoituksia......mistä moinen käsitys..
APUVAAAAAAA - poikalapsi
maija kirjoitti:
Mä en ole seriffi olen aivan muu kuin tämän palstan seriffi, joka poistelee minunkin kirjoituksia......mistä moinen käsitys..
APUVAAAAAAAEn tiedä, mikä meno täällä nyt on. Tämä "joo" syyttää kaikkia seriffiksi, minuakin. En minä tiedä, onko seriffi oikeasti täällä monella nimimerkillä, toivottavasti ei ole. Tuo "joo" on nyt kuitenkin saanut päähänsä häiritä perusteellisesti keskusteluja.
Tiedän, tämä ei liity ketjun alkuteemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281458