rooma

8881

Rooma

Tässä on ymmärrys, jossa viisaus on: Ne seitsemän päätä ovat seitsemän vuorta, joiden päällä nainen istuu.
Ilmestyskirja 17:9

Rooma sijaitsee seitsemällä kukkulalla. Itse asiassa niiden nimet ovat: Aventinus kukkula, Caelius kukkula, Capitolium kukkula, Esquilinus kukkula, Palatium kukkula, Quirinalis kukkula ja Viminalis kukkula.

Kristuksen käskynhaltija (sijainen): 666

Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.
Ilmestyskirja 13:18

Vicarius Filii Dei kirjaimellisesti käännettynä latinasta tarkoittaa ”Kristuksen sijainen.”

Sanoja, ”Vicarius Filii Dei” käytettiin ensimmäisen kerran, kun Konstantinus luovutti suuren osan Rooman valtakuntaa paavin johtoon.

Tässä on se, kuinka se lasketaan yhteen roomalaisilla numeroilla: VICARIVS FILII DEI. “V” on laitettu ”U” paikalle (”V” ja ”U” olivat yksi ja sama kirjain, ”V”, aina myöhäiskeskiajalle saakka). Niillä kirjaimilla, jotka eivät ole roomalaisia numeroita, ei ole lukuarvoa.

V(5) I(1) C(100) AR I(1) V(5) S F I(1) L(50) I(1) I(1) D(500) E I(1) tai 5 1 100 1 5 1 50 1 1 500 1 = 666.

9

244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antiadventisti

"Vicarius Christi" on jo kuusisataaluvulta ollut paavin virallinen nimitys eikä "Vicarivs Filii Dei".

Myös adventistien - joiden keksintöä koko lukuarvohullutus on ja joihin keskustelun aloittaja varmasti kuuluu, tai ainakin johonkin ääriluterilaiseen ryhmään - perustajasta Ellen Gould White:stä saadaan myös samalla systeemillä 666.

• Näin se menee

8881 - ot oikeilla jäljillä, mutta väärässä.

Ilmestyskirjan 17.-luvussa mainitut 7 kukkulaa tarkoittavat Roomassa olevaa Vatikaanin valtiota. Valtio on ollut itsenäinen vasta 1929 alkaen ja sen jälkeen paavit ovat olleet ilmestyskirjan tarkoittamia kuninkaita. Seitsemäs kuningas oli määrä hallita vain vähän aikaa ja niinhän siinä kävi, että Benedictus paavi erosi yllättäen kesken kaiken ja valtakausi jäi lyhyeksi.

Nyt on vallassa kahdeksas paavi, Fransicus, susi lampaiden vaatteissa. Hän ei ole antikristus, vaan antikristuksen profeetta.

Luku 666 tulee Barack Hussein Obaman muinaisella heprean kielellä kirjoitetusta nimestä ihan suoraan: B(b=2) R(r=200) K(k=20) K(k=20) H(x=5) U(w=6) S(s=300) EI(y=10) N(n=50) O(w=6) B(b=2) M(m=40) H(x=5) = 666

Täällä lisää aiheesta: https://docs.google.com/document/d/1V8JbPEqO_cMiPG17bJ3oib-F6U_bFIOB5vXfX6n_mTk/edit?pli=1

• Mistä tahansa nimestä saa pienellä mielikuvituksen käytöllä lukuarvon 666.
      Jätit sitä paitsi osan numeroista laskematta; keskiajalla roomalainen lukujärjestelmä vakiintui koostumaan kirjaimista I, V ,X, L, C, D ja M, mutta antiikin aikana myös muita kirjaimia saatettiin toisinaan käyttää, esim. A = 500, R = 80.

• Näin se menee

Niin mielikuvituksella saa mitä lukuja tahansa. Sen takia ainoa oikea tapa on kirjoittaa nimi, kuten apostoli Johannes sen kirjoitti omalla äidinkielellä, joka ei ollut kreikka vaan muinainen heprean kielen pohjoinen murre (muinainen aramea).

Kun Barack Hussein Obama lausutaan ja sen kirjaa ylös muinaisella heprean kielellä, kuten kuulee, niin silloin saa suoraan luvuksi 666.

Barack Obaman nimi on suoraan kirjoitettu myös Luukkaan evankeliumin jakeeseen 10:18. Kielen tutkijat ovat ympäri maapalloa yleisesti sitä mieltä, että tämäkin teksti on kirjoitettu alun perin hepreaksi eikä kreikaksi. Edellä olevan linkin takana on asiasta lisää.

• Näin laskin

Kirjoituksesi kaikkien kirjainten yhteenlaskettu lukuarvo, josta vähennetään selitysosan kirjainten lukuarvo, tuottaan tulokseksi 666, joten nimimerkki 8881 on itse ilmestyskirjan peto!

• vanhauskoinen

Yrityksesi menee vikaan jo siinä, että Vatikaanissa ei ole seitsemää kukkulaa. Tässä ei siis missään tapauksessa viitata Vatikaaniin. Luetellut kukkulat ovat itsenäisen Vatikaanin ulkopuolella, Roomassa.

• Näin se menee

Roomassa on seitsemän kukkulaa. Vatikaanin valtiossa ei ole seitsemän kukkulaan, mutta ilm. 17 tarkoittaa Roomaa, jossa on Vatikaani. Raamattua pitää lukea siten, kuin se on tarkoitettu.

• Miu mau mukkaa
        Näin se menee kirjoitti:

Roomassa on seitsemän kukkulaa. Vatikaanin valtiossa ei ole seitsemän kukkulaan, mutta ilm. 17 tarkoittaa Roomaa, jossa on Vatikaani. Raamattua pitää lukea siten, kuin se on tarkoitettu.

Oletpa paavimpi kuin paavi itse, kun tiedät, miten Raamattua on tarkoitus lukea. Kiistät kaiketi paaviuden, mutta sinut on valtuutettu tulkitsemaan Raamattua. Herra isoherra itse.

• Ota vastuu itsestäsi
        Miu mau mukkaa kirjoitti:

Oletpa paavimpi kuin paavi itse, kun tiedät, miten Raamattua on tarkoitus lukea. Kiistät kaiketi paaviuden, mutta sinut on valtuutettu tulkitsemaan Raamattua. Herra isoherra itse.

Mormoonit väittää, että heidän kirkon johtaja on se ainoa oikea. On jokaisen itsensä vastuulla se, mitä johtajaa uskoo. Minä en pidä paavia synnittömänä enkä erehtymättömänä edes silloin, kun tekee niitä erehtymättömäksi väitettyjä opin päätöksiä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      90
      2169
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      139
      1797
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      754
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      731
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      730
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      623
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      560
    Aihe