VEOLIAN MIEHET PUHKAISEVAT MÄTÄPAISEEN.

voimaa ukoille!

Tämä on se hetki jolloin orjatyön teettäjät joutuvat nöyrtymään.Veolian sankarit tekevät nyt historiaa ja avaavat ladun ihmisarvoisiin oloihin mitä tulee joukkoliikenteen työoloihin ja työaikoihin.Tähän ei pystynyt edes AKT jolle on maksettu vuosia.

89

1539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mauri7

      No on nillä pokkaa ainakin, kun tämmöisinä aikoina uskaltavat lähteä lakkoilemaan. Hattua nostan kyllä.

    • paska-kuskit

      Kyykkä se hymy hyytyy näillä mätäpaise-lakkoilijoilla. Ensimmäiset irtisanottavat on päätetty jo.
      Mahtaa ahdistaa vähän kun häntä koipien välissä luikitaan laittoman lakon jälkeen töihin takaisin ja varikolla ei annetakaan autoa vaan otetaan reppu pois ja käsketään suksia tontilta vittuun ja vähän nopeasti kuitenkin. AY-hallituksen jäsenillä voi olla melko kivaa tiedossa.

      • Totta mooses...

        Kerro keitä he ovat ettei heidän tarvitse jännittää sen enempää?
        Miksi kommentoit asiaa, josta sinulla ei ole mitään käsitystä?

        Ovatko he lakossa, mielestäni eivät vaan jatkavat edelleen ulosmarssia.


      • kamelilinjaaasilla

        TOTTA NÄIN KÄY PASKAKUSKEILLE ! HAH HAH VEOLIAN TULEVAT AAVIKKOKUSKIT AASILLA JA KAMELILLA KUN ON AINASKI AJOTAITOA MUTTA HAISEVAT KUN EI OLE TOTTUNEET SUIHKUIHIN KUN JOSKUS KUN SATTUU SATAMAAN AAVIKOLLA !! JA RISAT KUTEET HYI HITTO ! HAH HAH HAAAAAA.... ;))


    • ex-veo

      Oiskohan kuitenkin fiksumpaa antaa tietyille pomoille kenkää?
      Pari narsistia ja pariskunta veks niin ehkä ilmapiirikin paranisi. Samalla voisivat vaihtaa tämän toimitusjohtajan kun ei ole mitään tehnyt asian eteen.
      Sitä voi myös miettiä kuka nämä esimiehet palkkaisi kun aika tehokkaasti myrkyttävät ilmapiirin. Stadista ei välttämättä duunia löydy.

    • 1+15

      Saahan sitä lakkoilijoille kenkää antaa, mutta sen jälkeen kannattaa varautua maksamaan korvauksia laittomista irtisanomisista, ihan pikkurahoista ei ole kyse.

      P.S. Tuskin kukaan ihan huvikseen lakkoon menee, ansionmenetystä tulee joka päivä ja laskut pitää maksaa kaikesta huolimatta.

      • laiton lakko

        on selkeä irtisanomisperuste, eli työstä kieltäytyminen. Joten ei edes AKT lähde oikeuteen puolustamaan asiaa.


    • Scaniaki

      Pitäkää pintanne tuuli käy pian toisella kerroksella.

      • Talkoo-Taavetti

        Ihan tässä tulee wanhat kunnon ajat mieleen kun nähtiin oikeanlaista toimintaa portilla. Ruuttaryhmäämme ei tarvittukaan ja se on eka kerta pitkiin aikoihin lakkoporteilla missä aina on joku rikkuriksi haaveileva kerjäämässä uittamistansa. Mutta tälläkertaa lakkorintama yksimielinen eikä rikkureita ole. Esimerkkinä olette lakkovahdit ja lakkolaiset. On muissa firmoissa hameväellä paljon opittavaa teistä.


      • taavetti se ei ole
        Talkoo-Taavetti kirjoitti:

        Ihan tässä tulee wanhat kunnon ajat mieleen kun nähtiin oikeanlaista toimintaa portilla. Ruuttaryhmäämme ei tarvittukaan ja se on eka kerta pitkiin aikoihin lakkoporteilla missä aina on joku rikkuriksi haaveileva kerjäämässä uittamistansa. Mutta tälläkertaa lakkorintama yksimielinen eikä rikkureita ole. Esimerkkinä olette lakkovahdit ja lakkolaiset. On muissa firmoissa hameväellä paljon opittavaa teistä.

        koskaan nähnyt mitään toimintaa enempää porteilla, kuin niiden ulkopuolellakaan. Taavetin ruuutta on ollut jo alkuun niin tyhjä, että akkakin lähti jo aikaa sitten. Tyhjän ku saa pyytämättäkin. Taavetti haikaileen ruuttansa uittamista, mutta kun se ei ole onnistunut koskaan aikaisemminkaan, niin ei se onnistu enään tulevaisuudessakaan. Löysälle letkulle kun ei juuri oikein todellista tarvetta ole.,


      • Iskua löytyy.
        taavetti se ei ole kirjoitti:

        koskaan nähnyt mitään toimintaa enempää porteilla, kuin niiden ulkopuolellakaan. Taavetin ruuutta on ollut jo alkuun niin tyhjä, että akkakin lähti jo aikaa sitten. Tyhjän ku saa pyytämättäkin. Taavetti haikaileen ruuttansa uittamista, mutta kun se ei ole onnistunut koskaan aikaisemminkaan, niin ei se onnistu enään tulevaisuudessakaan. Löysälle letkulle kun ei juuri oikein todellista tarvetta ole.,

        Veolian portilla rikkurit ui ja ui sen jälkeenkin, jos tarvetta on, tuo Taavetille vastannut oli taas munaton mies, rikkuri ja paise, toisesta firmasta, haisee tänne asti.


    • Todellisuudessa

      joonat vuodet eolian äijät tekee hallaa koko alalle.Vantaa LM on pelkästään oman itsensä asialla, ei alan asialla. Mutta helppoa on on hölmöjä hyötykäyttää.

    • eikka9

      No täytyy ny sanoa läheltä nähtynä, että aikapaskoja hommiahan nuo on ajaa PK- seudulla. Liksat ny suht ok. Äijä ajaa HKI-VANTAA. On ne jotakuinkin 40-50t noin vuositasolla. Ukon liksat on ikälisillä ilman vkl-töitä jotakuinkin 1100e käteen kaksviikkojaksossa, tosin niissä on sitte niitä taukotunteja kanssa myös suunnilleen 6-11H.
      Kyllä tuolla pärjäilee jotenkuten.

      • 0o0po

        Ei todellakaan jää käteen 1100e/2viikossa edes täysillä ikälisillä ilman viikonlopputöitä tai ehkä jos tekee pelkkää iltavuoroa tuo voi olla lähellä...


      • kuule oopo
        0o0po kirjoitti:

        Ei todellakaan jää käteen 1100e/2viikossa edes täysillä ikälisillä ilman viikonlopputöitä tai ehkä jos tekee pelkkää iltavuoroa tuo voi olla lähellä...

        tuo 1100 jää ihan keskimääräisesti käteen, vaikka et aja yhtään iltavuoroa ja vain joka toisen vkl.n ja nekin lyhkäsiä. Itselle jää nettona 2 viikko jaksoon jok tilissä ksm. 1150 enkä aja yhtään ilta/yö-vuoroa. Vuosiansio on ollut viimeiset 5 vuotta n. 40.000€ ja joka toinen vkl vapaa. En oikein aina ymmärrä tuota palkkojen vääristelyä, sillä todellisuudessa bussikuskit ansaitsee vuositasolla enemmän, kuin moni insinööri tai muu ns. akateeminen palkannauttija. Työtkään ei juuri ole ylipääsemättömiä, vaikka noita pitkiäkin päiviä toki on. Mutta vähän niitä on jaksoa kohden.


    • Veolian portilla

      http://www.akt009.fi/ajankohtaista/veolia-vantaan-lehdistotiedote/

      Ilman viikonloppuansioita vuosiansio 35 tuhatta ja sisältää paljon 12 tunnin päiviä ja kusivuoroja..

      Tästä on kyse, 16 päivän työputkia ja vain pari yhden päivän vapaata.
      Mätäpaise on puhkaistava.
      Apuun on saatava muutkin yhtiöt, työnantajan tarkoituksena on heikentää jo ennestään heikko sopimusta.
      Me kuljettajat vaadimme normaalin 8 tunnin päivän, kuten muillakin ihmisillä, työantajan tarkoituksena on heikentää sopimusta ennestään.
      Seistään vaikka koko kesä, mutta osasto apuun ja koko Pk-seutu seis, tässä on Kyse LIIKENNETURVALLISUUDESTA ja ihmisen jaksamisesta.

      Veolian mätäpaise on puhkaistava ja alan olot nykypäivää vastaaviksi.

      • Dilemma,

        Olen kullut että noita 8 tunnin työpäiviä ei saada aamu ja ilta ruuhkan takia ??? Jos todella halutaan niin en usko että se olisi mikään ongelma . Töissä oleminen kun tänä päivänä perustuu enemmänkin vapaaehtoisuuteen kuin suuriin tuloihin . Voittona tulisi sitoutuneempia kuskeja , joilla olisi myönteinen vaikututs liikennöintiin .


      • metabolina

        Yleensä olen ollut näitä akt:n vouhottaija vastaan, mutta tässä tapauksessa, mikäli
        työvuorolistat todella ovat järjestelmällisesti yksittäisten vapaiden ympärille rakennettuja, olen akt:n kanssa samalla linjalla.
        Yksittäinen vapaa menee satunnaisesti ja on ok, mutta eihän se jatkuvana ole järkevää.
        Taitaa olla kyse listantekijän taitamattomuudesta tai sadistisesta halusta tehdä elämä vaikeaksi.

        Mielenkiintoinen kysymys onkin, ovatko lähes kaikki lístat uutisoinnin mukaisia vai onko kyse yksittäistapauksesta?


      • väitätkö oikeesti

        nimimerkki veolian portilla, että teet 16 päivän työputkia ja sulla on vain pari 1 päivän vapaata ko. putken aikana? Vittu mikä valehtelija sä olet! Jos oletat saavasi jotan tukea moiseen bullshittiin, niin tulet kokemaan pettymyksen.


    • Missä Liikenneturv?

      Toivottavasti saavat jotain aikaan, alan työolot ovat kurjat ja työpäivät pitkät.
      Olen 100% Veolian kuljettajien puolella, alalle on saatava muutos, porukka ei jaksa ja ei kaikki voi perustua, vain kurssikeskuksen kautta tulleiden ulkomaalaisten työharjoitteluun.
      Väsynyt kuljettaja on iso riski liikenteessä, muistelen tässä vuosi, pari sitten kun uutisoitiin tapauksesta, jossa Vantaan Veolian kuljettaja nukahti bussin rattiin ja ajoi päin pylvästä.....

    • talkootaavetti

      Perkele joku ruuttasi päälleni kusitynnyrin ja nyt kun olen lähtenyt vaatteiden vaihdolle lähti rikkurit ajamaan. Olen aina tiennyt ettei musta muuhun kuin huulen heittoon.

    • ensiksi.. olisi hyvä palata vaan kiltisti töihin, ilman ehtoja.. noyrästi.. ja aloittaa keskustelu puhtaalta pöydältä. ja yksilöimällä asiansa selvästi. lakko on väärä ase ,silloin kuin on sopimus voimassa...toiseksi yrityksellä on omistaja, ja omistaja päättää, kuka toimii johdossa, joten työntekiöiden huutoaanestys komppanian johtajasta tuskin on järkevää toimintaa.. silloin kun lain ja työehtosopimuksissa on hyväksynyt...sopimukseksi. pitäisi sitä kunnioittaa... eikä ruveta nyppinään rusinoita pullasta...kyllä näiden asioiden hoitopaikka on ihan muualla kun työpaikanportilla..
      mutta tyhmyys tiivistyy porukassa.. näin se vaan on... kunnioituksella jyrki mattila parkano

      • tämä tiedoksi parkan

        Jykä sä et oo tilanteen tasalla.Parkano on kaukana ja realistinen näkemys myös.Meitä kuljettajia koitetaan täällä saada epäinhimillisiin raameihin.Tästä jos livetään niin siitä alkaa hidas helvetti.


    • kyllä. parkano on 300km päässä helsingistä, mutta ajan ITSE PAIKALLISLIIKENNETTÄ POHJOLANLIIKENTEELLÄ.. JA MINUA ON KOHDELTU KAIKELLA TAVALLA HYVIN JA AINA KUN OLEN OIKEASTI TARVINNUT VAPAATA, OLEN NE SAANUT, ILMAN ETTÄ RUPEAN, alffa urokseksi... EI OLE TARVETTA SYYTTÄÄ TYÖNANTAJAA, koska työhön otossa olen nimeni paperiin laittanut ja kaikki mitä on luvattu on tullut... ei kai sopimuksia kannata tehdä, jos niita ei kunnioiteta... kumminkin puoleisesti... siksi suutari pysykoon lestissä ja kuskit ajakoon asiaansa, MUTTA AKT KAUTTA, SILLOIN KUN HALUAA MUUTOKSIA ASIOIHIN.. MUTTA KUN PITÄISI SANOA JOTAIN OIKEASTI AANEEN ASIOISTA, KUN KYSYTÄÄN. EI TULE PUHETTA SUUSTA EIKÄ PERSEESTÄ.. SITTEN JÄLKEENPÄIN RUVETAAN VALITTAMAAN.. HOITAKAA ASIANNE ENSIKEVÄÄNÄ JA OIKEALLA TAVALLA.. KUNNIOITUKSELLA JYRKI MATTILA PARKANO..

      • TALKOOJYKÄ

        Jykä itki kuinka westendin liikenne kusetti rahallisesti sitä kymmenien tuhansien edestä. Onnea vaan ! Tälläiset talkookuljettajat kuin jykä ovat varmasti joka haluttuja joka bussiturmassa. Ja saa vapaapäivän jykäkin silloin kun haluaa. Saihan se jykäkin lautasellisen hernekeittoa westendiltä monen sadan tunnin talkootyöstä. Kun ei ainakaan ois kannattanut syödä lautasellista hernekeittoa jonka hinta tuhansia euroja. Lienee jykä jostain Parkanon kuusikosta lähtenyt kun noin helppo kusetettava.


    • sysisanttu

      Jykä se nuoleksii pomoja. Miksi odottaa ensi kevääseen kun työnantaja pelleilee nyt. Jykä ajanut konkurssi pesä westendillä mut ei näköjään saanut tarpeeksi vaan sama nuoleminen jatkuu.

    • KYLLÄ NÄITÄ PUSKISTA HUUTELIOITA AINA LOYTYY.. JOTEN SILLE EI VOI MITÄÄN... JA JOS ASIANSA HOITAA SIVISTYNEESTI.. NIIN KYLLÄ LOPPUTULOS ON PAREMPI... KUNNIOITUKSELLA JYRKI MATTILA..PARKANO.. PS. JOS MULLA ON JOTAIN POMOILLE SANOTTAVAA, SANO SEN KYLLÄ ITSE. TYKKÄSI TAI EI....
      JA KAI MÄ OLIN AINOA JOKA SANOI AANEEN EX-WESSUSTA.. MITÄ MIELTÄ OLIN MENOSTA ISOSTA-PIENENPÄÄN JOHTAJAAN..

    • maisteri äö 162

      Parkanon jykä kun olet noinkin etevä! Miten wessu sai sulta huijattua kymmeniä tuhansia? Heh heh tee satusetä Parkanon tiheästä kuusikosta. Liekö äö luku pieni.

    • AILOEV

      Jyrkihän sitte vois soittaa meidän Juhalle ja tulla töihin. Jos mieheltä noin helpolla pystyy kusettaan rahat niin TERVETULOA TALOON

    • ei ne saanut huijattua mua.. kaiken saan syyskuussa, korkojen kera.. piti vaan malttaa mieli.... konkurssipesä maksaa kaiken, ja siitä jo päätös...mulla ei ole niin kiire, etten malttaisi odottaa että saisin oikeuden mukaisen päätöksen....eli omani sain pois korkoineen ..... se että varmaan olen tyhmä johtuu monesta asiasta..
      mutta nimeni osaan kirjoittaa ENTÄ SINÄ ?????JYRKI MATTILA PARKANOSTA

    • Kaikki hyvin

      Hyvä Jyrki! Olet fiksumpi kuin kaikki nämä muut yhteensä ja vieläpä suoraselkäinen. Samaa ei voi näistä muista valitettavasti sanoa.

      Hyvää kesää ja pidä lippu korkealla.

      • wessun ex-kuljettaja

        Komppaan! Tunnen Jyrkin Wessulta, ääntä lähti, mutta asiaa. Kyllä ne on muut jotka puskista huutelee...


    • VELI HYVÄ... ALKÄÄ NYT VETÄKÖ HERNETTÄ NENÄÄN... MÄ VAAN ANNOIN HYVÄN NEUVON.. KUN VANHA OLEN JA ELÄMÄNKOKENUSTA PIISÄÄ....NIIN JAETTAVAA ON....EI SIITÄ KENENKÄÄN PIDÄ LOUKKAANTUA JOS VAADITAAN JOTAIN, EIKÄ HETI SAADA.....DEMOKRATIA ON HIENO MUT HIDAS.. SILTI SE ON AINUT TAPA EDETÄ ASIOISSA JA SAADA HYVÄ LOPPUTULOS... LAKKO ON MUINAISJÄÄNNE JA LAITONLAKKO ON YHTEISTEN PELISÄÄNTÖJEN HALVEKSEMISTA.. JOS LAKKOON YLEENSÄ PITÄÄ MENNÄ.. PITÄÄ OLLA SOPIMUKSETON TILA JA SILLOINKIN PITÄÄ MIETTIA TARKKAAN JA JÄTTÄÄ ASIA AMMATTILAISILLE ELI AKT.SOTA ON HELPPO ALOITTAA, MUTTA VAIKEA LOPETTAA.. LOPETAN KESKUSTELUN OMALTA OSALTANI TÄHÄN.. KUNNIOITUKSELLA JYRKI MATTILA

      • Totta mooses...

        Onko noin ettei mikään asia saa sinua menemään lakkoon, jos on sopimus päällä?

        Kuinka tietoinen edes olet koko "lakon" syistä ja pitääkö vain kaikki hyväksyä työnantajalta?

        Oletko ikinä ollut lakossa? Jotenkin on tunne ttä olet siivellä saanut kaikki edut jotka muut ovat taistelleet.


      • pölhökuski
        Totta mooses... kirjoitti:

        Onko noin ettei mikään asia saa sinua menemään lakkoon, jos on sopimus päällä?

        Kuinka tietoinen edes olet koko "lakon" syistä ja pitääkö vain kaikki hyväksyä työnantajalta?

        Oletko ikinä ollut lakossa? Jotenkin on tunne ttä olet siivellä saanut kaikki edut jotka muut ovat taistelleet.

        No ei kai Parkanon siipiveikko talkookuski koskaan lakkoon mene. Lahjoo bussifirmoja ajamalla joka vuosi satoja tunteja ilman. Hyvä sellaiselle miehelle töitä riittää ja leipäähän saa hurstilta. Palkasta viis!?


    • totta mooses. vastaan vielä sinulle ja sitten lähden mustalais-akkani luokse parkanoon... olen akt... on hyvä että asiat hoidetaan keskitetysti ja ammatti-ihmisten voimin.... järjellisesti ei tunteella.....miksi itse olen akt.. lähinnä siksi että se on oikea tapa hoitaa asiat ja että voin käydä kaikkien kanssa kahvilla... silti kannatan jokaiselle oikeutta olla myös liitymättä akt.en... ei se että ei ole liitossa tee kestään sen huonompaa.. se että jotain nimitellään rikkuriksi.. kertoon vain minulle millainen ääliö nimittelia itse on ja kyseiset henkilot pitäisi kiireen vilkkaa postaa
      akt listoilta.. he ovat häpeaksi asiansa kunnolla hoitaville... minusta tälle ns änkyräsiivelle pitäisi tilata viikon matka kiljavalle sak opistoon itsensä sivistämään.. otan maksuun osaa....en malta olla tässä kehumatta pohjolan-liikenteen luottamusmiehia... kaikella tavalla hyviä miehiä ja sivistyneitä...

      • EX- BUSSIKUSKI

        Ne pääkaupunkiseudun työolot ovat olleet P:stä jo vuosikymmeniä! Ajoin keskustassa tosi kauan vuodesta -76, kyllästyin pitkiin vuoroihin ja sanelupolitiikkaa toteuttavaan työnantajaan, vaihdoin totaalisesti ammattia ja muutin vielä Lappiin. Nyt on hyvä, normaali päivän pituus ja palkka, ei tarvitse ajaa kellon kanssa kilpaa, eikä pelätä asiakkaita, viikonloput vapaata, kuten pyhätkin. En aio autoalalle enää, jos vain voin välttää sen! Veolian kuskeille tsemppiä, pitäkää vaatimuksistanne kiinni, ilman kuskeja ei kuitenkaan yksikään bussi liiku!!!


      • Totta mooses...

        Paljon tuli tekstiä, muttet vastannut kysymyksiin ollenkaan.


    • #######

      Ihmetyttää miksei Veolian kuskit saa muilta kuskeilta tukea?
      Olis varmaan nopeesti asiat kunnossa jos aikki linja-autot toppais päiväksi Helsingin seudulla!

    • huomenna nähdään,

      en kyllä aloittasi tollasta touhua ikinä... itte sekotetaan asiat ja kavereita huudetaan hulluuteen mukaan, kun ei näytä enää olevan kunniallista tietä vetäytyä....menkää nyt itteenne... jos noin toimii kun te nyt toimitte on ihan hyvä että menette häntäkoipien välissä huomenna töihin.......sopimuksia kunnioittava kuski....

    • Homma hoitoon

      Ihmetyttää kans, miksi Akt hiljaa, nyt pitää saada Nobina ja Pohjolan Liikenne mukaan ja koko Veolian liikenne, niin rupeaa tapahtumaan.
      Kunnon Luotsi siellä tuupakassa nyt, jämäkkä mies, hoitakaa kaverit homma loppuun asti, olette MIEHIÄ.

      • villikuski

        AKT hiljaa kun ei jäsenten asioiden hoitaminen kiinnosta. Maksakaa vaan AKT:lle jotta liiton pamput pääsee kelohonka mökille. Johan se kertoo AKT:n asenteesta kuskeja kohtaan kun vielä 2013 vuonna työajat on retuperällä. Ja varsinkin pääkaupunkiseudulla aikataulut liian kireät ja sarjojen alotus ja lopetus ajat ei tahdo riittää. Mitäpä se AKT: tä kiinnostaa. Ja seuraava palkankorotuskin ruhtinaallinen 3 c. Voi mahdotonta mihin sen rahan kans joutuu.


    • HUOMENNA NÄHDÄÄN

      PARENPI VAAN RUVETA ASETTELEMAAN HÄNTÄÄ SINNE KOIPIEN VÄLIIN... HUOMENNA NÄHDÄÄN

      • Parenpi

        PARENPI SITTE NÄHDÄ KANSA HUOMENA NÄET MIHIN HÄNTÄSI JOUTU


    • rikkuri 3

      töihin vaan. levee hymy naamalle. ja asiakkaita palvelemaan

    • Tämän jälkeen

      Kaikkissa yrityksissä voidaan työajat määrätä mielivaltaisesti. Ei pidä unohtaa että työntekijäpuoli yritti neuvotella mutta työnantajapuoli ei suostunut minkäänlaisiin neuvotteluihin.

    • rikkuri 8

      lainaakohan mulle joku portilla työvaatteita, kun olen keikkakuski, tarvin kokoa 56
      mielellään silitettynä.. kello 4.35.. pitäis ajaa jotain linjaa 453 mastinlaaksosta.. joku sano että portilla neuvotaan reitti.. kun kysyy vaan reilusti?

      • Talkoo-Taavetti

        Rikkuri 8 lle varmasti joudutaankin lainaamaan , mutta ei työvaatteita ,sillä siankusella täytetty ruutta soi sillä hetkellä kun menee portille pyrkimään työaikeissa sen sisäpuolelle. Että ottaa vaan itse ne 56 mukaan ja turhaan silittelet kun rällääntyyvät siinä tuoksinassa ne varahepenetkin neidiltä.


      • Tuota noin

        Parempi, kun et mene ajamaan, jollet edes tiedä mistä 453 lähtee.

        Linja ajaa Martinlaaksosta Stadiin ja takaisin.

        AKT ei ole koskaan hoitanut hommiaan ja jopa niiden m....ujen takia
        minut erotettiin metalliliitosta -80 luvulla.

        Anoivat lakkoavustusta ja minä en suostunut maksamaan,
        joten minut erotettiin metalliliitosta ja otettiin samana päivänä uutena
        jäsenenä liittoon takaisin edes minulta mitään kysymättä.

        Avustuksen olisin voinut maksaa, jos se olisi siinä vaiheessa kestänyt
        enemmän kuin 2 päivää.

        Onneksi ei eläkeläisenä tarrte maksella liiton maksuja eikä paskan
        akt lakkoavustuksia.


      • tyhmä, tyhmempi taavetti
        Talkoo-Taavetti kirjoitti:

        Rikkuri 8 lle varmasti joudutaankin lainaamaan , mutta ei työvaatteita ,sillä siankusella täytetty ruutta soi sillä hetkellä kun menee portille pyrkimään työaikeissa sen sisäpuolelle. Että ottaa vaan itse ne 56 mukaan ja turhaan silittelet kun rällääntyyvät siinä tuoksinassa ne varahepenetkin neidiltä.

        Keskity sinä Taavetti vain siihen itsesi hiplailuun


      • Oiva lapualt.
        tyhmä, tyhmempi taavetti kirjoitti:

        Keskity sinä Taavetti vain siihen itsesi hiplailuun

        Rikkurit saa hiplailla itseään, eiköhän ne ui vielä..
        rikkuri on ameeba reppana ja liittohon kuulumaton loinen.
        Me voiraan pohjaanmaalta tulla tän taavetin avuksi portille, siellä oli jotkut reppanat käyneet yöllä vandalisoimassa lakkovahtien tuoleja ym., nimet on kohta selvillä varmaan., voi moukari lentää.


      • Klosetti.
        Oiva lapualt. kirjoitti:

        Rikkurit saa hiplailla itseään, eiköhän ne ui vielä..
        rikkuri on ameeba reppana ja liittohon kuulumaton loinen.
        Me voiraan pohjaanmaalta tulla tän taavetin avuksi portille, siellä oli jotkut reppanat käyneet yöllä vandalisoimassa lakkovahtien tuoleja ym., nimet on kohta selvillä varmaan., voi moukari lentää.

        Tulee tapahtumaan portilla, rikkurit ei silmille hypi, säälittävät limanuljut kääpiöt.


    • ex-veolia

      Eikös tässä nyt olisi helpointa vaan vaihtaa esimiehet ja uudet tilalle.
      Ilmapiiri muuttuisi parempaan. Sen jälkeen voisi miettiä työaikoja ja muita epäkohtia.
      Muistaakseni Ilmalassa jokunen vuosi sitten vaihdettiin esimiehet jonka jälkeen homma toimi paljon paremmin.
      Ei muutakun tsemiä ja lakkoa vaikka kuukausi, muuten homma on hävitty ja kettuilu menee vaan pahemmaksi.

    • rikkuri 007

      tälläisten kuskien tilalle uudet esimiehet.. joo.. kellokoskelta uudet esimiehet näille kuskeille.. ei tosiaan tiedä sen jälkeen kuka on hullumpi.. kun naamasta tai käytöksestä sitä ei erota.. hyvää joulua...

    • rekkareino

      Kukas on veolian henkilöstöpäällikkö???

      • Riisikummi

        Veolian kuljettajat. Äkkiä hakemaan pikavippejä ennenkuin uusi lainmuutos astuu voimaan ja taas jaksaa lakkoilla. Suosittelee Veolian kuljettajien pääluottopula...


      • huu haaa

        hän on VANTAAN VARIKKOPALVELUN johtaja joka toimii sivutoimisesti kysymäsi yhtiön henkilöpäälikkönä...


    • totta mooses. ensimmäinen vastaus ei näköjään kelvannut sinulle..jos on sopimus voimassa, niin lakko on aina silloin laiton ja sitä on turha naamioida mielenilmauksiksi.
      kyllä tällä tavalla sahaa vain omaa oksaansa ja valitettavasti se näkyy jatkossa...
      kyllä työnantajalta pitää ja saa asiallisen kohtelun.. jos itse on asiallinen.. törkeyksia ei pidä missään mielessä hyväksy.... mutta asiat riitelee. ei miehet...pitää kuitenkin ymmärtää että olemme markkinataloudessa ja työnantajalla on oikeus teettää ajot halvimmalla mahdollisella tavalla.. lain ja sopimusten puitteissa...työn vaativuus ja palkka neuvotellaan ja kun kumpikin kun on hyväksynyt sopimuksen, niin kyllä silloin työrauhavelvoitetta ja sopimusta on kunnioitettava..eiko ole parempi ,hankalat ja vaikeat asiat hoidetaan keskitetysti AKT KAUTTA.. JÄRJELLÄ.. KOULUTETTJEN JA AMMATTILAISTEN AVUSTUKSELLA.. EIKÄ SOPULILAUMANA. jyrki mattila parkano

      • Kilpi pystyyn.

        Wessulla ajelit takoilla, et saanut Jyrki edes kaikkia palkkojasi ja täällä ruikutat. Veolian pojat on oikealla asialla, kohta on kaikilla yhtä paskat sarjat, hunot ne on nytkin, päivät tolkuttoman pitkät.

        Tuupakan luottamusmies on jämäkkä kaveri, kun päästiin eroon entisestä reppanasta, niin jotain tapahtuukin, ei syö pomon kädestä, pitää jätkien puolta. Tapellaan loppuun ja odotetaan, jos saadaan apuvoimia muilta firmoilta, samassa veneessä ollaan ja upotaan jos ei muutosta tule.


      • Totta mooses...

        Hyvin harvassa on ne paikat, jossa asiat riitelevät, koska bussialan johtajat ottavat ne henk kohtaisa, siis tälläiseen tulokseen on päätynyt 24v uran aikana.
        Ikävä kyllä ainoa keino on saada muutos asioihin lakko, koska neuvottelemalla ei yleensä olla päästy tuloksiin.
        Nykyisellä Veolian johdolla on täysin sanelupolitiikka ja jos neuvotteluita käydään niin niissä ei pystytä edistymään mitenkään, koska johto ei taivu omasta esityksestään.
        Omaa oksaansa enemmän firma sahaa, koska asiat tulevat julkisuuteen, niin tulevaisuudessa työvoiman saanti on paljon vaikeampaa.

        Edelleenkään et vastannut oletko ikinä ollut lakossa ja onko sellaista asiaa joka saisi sinut menemään lakkoon?

        Esim aikoinaan olin 3päivää lakossa sen takia, että päättäreille saataisiin vessat ja niistäkin oli käyty neuvotteluja ties kuinka monta vuotta, mutta mitään ei tapahtunut ennenkuin mentiin sinun mielestä laittomaan lakkoon.


      • ilmaisrenki

        Ei lakkoilu ole laitonta kesken sopimuskauden Jyrki poju vaan ei tiedä sitä kun wessulla villinä lukija ajoi ja vielä ilman yli kymppitonnin edestä. Jyrki sulle annettiin lautasellinen hyvää hernekeittoa tyydyit siihen. Mahtoi olla hyvää kun oli niin kallista soppaa. Oishan tietysti Hannu voinut antaa kevytmaitoa puolilasia siihen päälle juomaksi.


    • moomooo

      Nyt jo alkaa pikkuhiljaa tosissaan harmittamaan tämä lakkoilu. Mistä saan rahat takaisin käyttämättömästä bussilipusta?

    • rikkuri 007

      pohjois-korean johtaja on kanssa jämäkkä mies ja terve menoa veoliankuskit...
      loysitte hengenheimolaisen sielta... goy bay

      • Nyrkki Nousee

        RIKKURIN REPPANA, nyt on Vantaan Veolialla kunnon luotsikka, mies, joka ei kumarra pomoja ja kanna pullapitkoja.
        Luotsikka on duunari ja toimii heidän puolestaan, olot on ajettu sietopisteeseen, joka jätkä seisoo Luottamusmiehen takana, tää sairas henkilöstöpolitiikka ja johtaminen saa riittää.
        Rattiin nukahtamisia ym on tapahtunut, käsittämättömät pitkät päivät, lopputilia jaetaan mielivaltaisesti, vain asiakkaan sana ja lopari, vaikka poliisi toteaa syyttömäksi.


    • terv. totta mooses.... sä oot kovin vaativa, kun en osaa vastata sulle riittävän selvästi...
      viimeisestä lakosta, mihin olen joutunut mukaan on noin 7 v on koiviston-autolla ollessani.. olin pikavuoro-puolella silloin.. lakkon syy oli silloin tämä 80h takuupalkka ja lakko levisi myos koiviston-autoon..siellä se kyllä oli jo normaalissa käytössä. tämä 80h jakso.. työnantaja kyllä kysyi ajanko lakonaikana.. muuta ilmoitin että aijon jatkossakin käydä kaikkien kanssa kahvilla.. ja työnantaja arvosti ratkaisua...
      lakon jäkeen tämä ankyräsiipi aloitti taas pitämattömien saikkujen pitämisen ja mitä sen jälkeen tapahtui. on taas toinen juttu..lähtökohta on kuitenkin, kun nimensä on paperiin laittanut työrauhavelvoite on taatava...suuret asiat sovitaan paperilla..
      jos henkilökemiat eivät toimi ihmisillä.. pitää kyllä miettia onko neuvottelia vaihdetta, vaikkapa naiseen.. naiset näyttää paremmin keskityvan olennaisiin asioihin. tv jyrki

    • Tomintaan vaan
      • Talkoo-Taavetti

        Aivan turhaa rikkurien yrittää protestoida parin jakkaran heittämisellä. Lakko puree ja se on purrut jo. Ruuttaa ei ole tarvittu ,mutta mikäli sellaista havaitaan ja ilmeistä on , saapuu säiliöllä varustettu ent.paloauto lakkovahtien tueksi. Vaatteenvaihto edessä rikkureilla ja tärpättiä varattu muutama pänikkä jos joku tai jotkut rikkurireppanat ei vähällä usko. Otamme kiinni ja voitelemme munat tärpätillä kunnes äitiä huutavat.


    • Totta mooses...
      • 11+19

        V-mäinen johtaja Juha N siirtyy muihin tehtäviin, lakko täytti tehtävänsä. Nuo työajat on vain tekosyy, todellinen syy on olleet nimenomaan tulehtuneet henkilösuhteet. Näitä k-päisiä pomoja olisi muissakin firmoissa, jotka pitäisi istua pihalle, mm. MW Nobinalla, JH, JS ja MS Helbillä, JP, SM, KB ja JH Pölhölässä. Tsemppiä kaikille kuljettajille, työtä riittää vielä ennen kuin alan ongelmat on saatu kuntoon.


    • Onko näin?
    • rikkuri 007

      ei kai hävinnyt osapuoli juhli.. häntä vaan koipienvälii ja kiltisti töihin. ja maksakaa itse sakkonne, ei mitää kollektiivistä jakoa...

    • Talkoo-Taavetti

      Siellä on kuulemma jani hartikka irtisanottu. sen jälkeen kaikki palaavat töihin. No siinä mitään, kaveri ihan yhtä pihalla kuin minäkin

      • ?????????????

        Taasko olet jounut ruutasta, kun jutut ovat tuota tasoa?


      • Talkoo-Taavetti
        ????????????? kirjoitti:

        Taasko olet jounut ruutasta, kun jutut ovat tuota tasoa?

        Joo, kyllä siinä niin kävi. Rikkurit työnsi mulle ruutan kiduksiin asti ja pumppasi minut pullolleen sian kusta. Sylkivät vielä kengille mennessään, ryökäleet.


    • veolialla ollut

      Onkos tämä nykänen se yläkerran kulmahuoneen kaveri ja nainen se melko tiukka blondi? Muistelisin että kutsumanimet oli vaan eri.

    • Pashakuski

      Te ammattitaidottomat autokuskit ette osaa ajaa edes aasilla niin ette se hermostu, veolia haisevat kuskit osittain haisevat kamelipashalle, ym suitsukkeille, nyt on sorto kovaa palkkaa ei tule koiruudet, tehkää töitä ja opetelkaa ajamaan kuin ammattilaiskuskit ja käykää suihkussa ainakin kerran viikko ! ja käyttäkää edes puhtaita ja ehjiä vaatteita, terveisin pomomies !

    • Lakon loppu

      Vitut ne mitään puhkassu. TYÖNANTAJA VOITTI KIRKKAASTI 6-0 pelleporukan. Hartikka kumppaneineen myi kuskit suoraan työnantajalle ilmoittamalla että, lakko loppuu hahaa vittuuks läksitte...

    • wäsäilijä

      Kuskit aiheuttivat itselleen vain hallaa yleisön silmissä; kun tiedotus ei pelannut ollenkaan, niin suuri yleisö pitää nyt Veolian kuskeja akkamaisina kitisijöinä.
      Olisi pitänyt mediassa kertoa seikkaperäisesti syyt miksi joudutaan lainvastaiseen toimintaan, samoin olisi pitänyt varoittaa asiakkaita lakosta hyvissä ajoin.Nyt vain pelattiin työnantajan pussiin.
      Jos vastaisuudessakin tällaisia tärkeitä asioita hoidetaan näin tökerösti, on vaara että lakeja kovennetaan. Se ei olisi kenenkään etu.
      Toivottavasti tämänkertainen oli viimeinen näin surkeasti johdettu "työtaistelu".
      Seuraavalla kerralla hoitakaa PR-puoli kuntoon.Nyt homma meni pieleen.
      Amatöörimäistä touhua.

    • rikkuri 007

      pohjoiskorealaisten touhua.. alusta-loppuun. suuret puheet... kyllä nyt pojat paukuttelivat liian isoja henkseleitä. sopulilauma.

    • Järkeä esiin.

      http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288566356989.html

      Veolian kuskit olivat oikeassa, käsittämättömän pitkät työpäivät ym...
      Vuosi sitten nukahti rattiin Veolian kuski vantaalla, nyt vuorossa Pohjolan liikenteen kuljettaja hämeentiellä.
      Akt:n on saatava merkittävät parannukset seuraavalle sopimuskierrokselle, menee ihmishenkiä jossain vaiheessa. Eihän bussilla uskalla matkustaa, kun tämmöisiä tapahtuu jatkuvasti.

      • Talkoo-Taavetti

        Kyllä siinä nyt vaan kävi niin että paikalle tilattu moottoriruiskulla varustettu ent. paloauto jouduttiin puolessa matkassa käskemään takaisin kun lakko loppui. Rikkurithan loppuivat jo pelkän ruutan tulossaolon tiedon saannista mikä hyvä ettei sitä olis tositoimiin tarvittukaan.


    • Kilttiarto

      Kyllä nyt harmittaa mutta odottakaa vaan. Nöyrät ja hiljaiset perivät maan.

    • Talkoo-Taavetti

      Kilttiarto juoksi karkuun kun sankoruisku vain esiin otettiin.

    • Veli Auto.

      MIEHET seisoi Veolian portilla ja mies joka johti on Mies, eikä akka, hännystelijät on erikseen. Olot on saatava kuntoon, minkä takia kuljettajat nukahtaa rattiin ja ajaa päin tolppia? Pommi se on, joka kytee.
      Olio joka kehuu rikkurointi haaveillaan, pitäis käyttää käymälässä pää edellä.

    • Työttömyyskassa.

      Osuit asian ytimeen, miksi siis maksaa AKT herrojen lounaat. No saahan sieltä kalenterin joka vuosi.

      • Anonyymi

        Kaikenlaiset Jyrkimattilat joutaisi myöskin ruutata sillä Taavetin sianlietteellä.
        Taitaa olla isännän neitejä kun käskee olemaan nöyrä ja tekemään työtä lakkoilun sijasta.


    • Anonyymi

      Kohtapuoleen alkavat työnseisaukset koko maassa ja yleislakkoakin väläytetty !
      Talkoo-Taavetti hoitelee kusiruuttaryhmiä lakkoporteille , niin sitten ei ole kellään rikkurilla menemistä työpaikoilleen, ellei halua sianliemellä tulla uitetuksi kunnolla !!!

    • Anonyymi

      Odotellaan vielä hetken aikaa...pian se alkaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1564
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1276
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1224
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1222
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1160
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1150
    Aihe