Opiskelu työttömyysetuudella

dcba1234

Onko kokemuksia, miten työvoimatoimisto suhtautuu opiskeluun työttömyysetuudella? Olen koulutukseltani DI ja opistoinsinööri. Olen ollut jo vuoden työttömänä, joten päätin hakea toisen alan 2-vuotiseen DI-muuntokoulutukseen, johon minut yllätyksekseni hyväksyttiin. Onko nyt niin, että koska omaan jo opisto- ja yliopistotutkinnon, toista muuntokoulutuksena toteutettavaa yliopistotutkintoa ei voida tukea työttömyysetuudella?

13

379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suosittelen

      Ei tietoa. Itse suoritan keskenjääneitä lukio-opintoja loppuun omaehtoisella opiskelulla kun Suomeen palattuani 10 vuotta sitten olen saanut vain tukitöitä ja lyhyitä pätkiä ja nyt alkaa jo iän puolesta olla tosi vaikea päästä edes työhaastatteluihin. Paikallinen työkkäri pisti niin paljon kampoihin opinnoissa, että jouduin ottamaan eri ministeriöihin yhteyttä ennen kuin asia selvisi. Olen nyt opiskelija 2014 keväälle saakka ja vaihdoin asioitani hoitavaa työvoimatoimistoa, kun siihen Suomessa on oikeus. Jo se että saan kehittää itseäni enkä vain pyöri liikaa yksin kotona ja yritä lähetellä yhtenään netin kautta hakemuksia, tekee itsetunnolle hyvää ja on tärkeää että pysyy työkykyisenä. Jokainen meistä tarvitsee onnistumisia ja turhauttava työnhaku voi henkisesti rassata todella paljon.Koska olet motivoitunut opiskelemaan, niin selvitä asia ihmeessä, jos pääsisit opiskelemaan. Kaikkihan me mieluummin oikeita töitä tekisimme kunnollisella työsuhteella ja oikeudenmukaisella palkalla, mutta jos töitä ei ole niin minusta tämä opiskelu tällä systeemillä on hyvävaihtoehto. Antaa uutta pontta hakea, kun on valmistunut!

    • WakeUp123

      Aloittaja on nähnyt unta, että apumiehestä on tullut DI.

      • dcba1234

        Voi pahus, kun en ole vieläkään herännyt uneksimasta ja pilvilinnoissa leijailusta. Mutta leikki leikkinä ja vitsit vitsinä. Käykö kateeksi?


    • Vanha muija