Tappaako uupumusta vastaan taistelu?

Silmasä

Meinaan kun olo on välillä lihaksissa "kuoleman" väsynyt ja taistelet sitä vastaan esim, väkisin juoksulenkille lähdöllä, jonka jälkeen olen joskus huomannut että tavallaan "heikkohetki" osittain meni ohi.
Toisaalta on kyllä myös tullut seuraavan levon yhteydessä kaksinkertaisena takaisin.
Mutta onko se mm.pumpulle vaarallista, ainakin semmoinen tunne tulee kuin krapulassa olis. Elikkä olisko se parempi vaan kuin vanhukset harrastaa tuota liikuntaa? Kertokaa te viisaammat.

4

292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie vain

Mulla ihan sama. Olen ajayellut että parempi pitää peruskuntoa yllä, kun antaa sen repsahtaa. Maanantaina pääsen laktaatti testiin, jossa nähdään todellinen kunto.

• Huolestunut6

Onko tuo "lihaksissa kuolemanväsynyt olo" sellainen, että haluaisi liikkua ja touhuta mutta ei vaan PYSTY. Väsymys ja uupumus ovat eri asioita; uupumus ei mene levolla pois. Ovatko veriarvosi kohdallaan, mites hemoglobiini?

Ite olin viime syksynä ihan rätti ja kuitti - hemoglobiini oli laskenu 94:ään joten ei ihme että lin uupunut. Söin rautakuurin ja sain Hg:n 125:een, mutta nyt taas lamaannusta pukkaa.

• Silmäsä

Moi ! Kiitos kun vastasit. Veriarvot on mitattu n, viimeks pari vuotta sitten,oli hyvät.
      Mulla myös metaboolinen oireyhtymä(sokerit reistailee, ei lääkkeitä koskaan. Olen hoikahko 45 ukko, kohtuu liikunnallinen) kuulostaa pian treffiilmoitukselta...Vois noihin tietysti kiinnittää enemmän huomiota.
      Mutta onko nuo numerot kaikilla ihmisillä vertailukelpaisuja?

• Huolestunut6

No veriarvot voi heitellä rajustikin jo yhden vuoden sisällä, joten mitäpä jos käyt uudestaan testeissä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      90
      4064
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      207
      1570
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      76
      1420
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1110
    5. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1050
    6. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      327
      1036
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      49
      989
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      136
      949
    9. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      86
      929
    10. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      98
      909
    Aihe