Olen miettinyt kumpi on järkevämpää perustaa aluksi?Onko järkevämpää perustaa YksityinenToiminimi vai suoraan Osakeyhtiö.Kun kyseinen ala on Matkailupalveluiden tuottaja.
Kumpi on järkevämpää?
4
113
Vastaukset
- 123567432
Osakeyhtiö hyvin hoidettuna, koska matkailuopalveluiden tuottaminen sisältää riskejä. Tmi:ssä maksat omistasi korvaukset niiltä osin kuin mitä vakuutusyhtiö ei maksa. Oy:ssä suurin vaara on joutua konkurssiin jolloin menetät vain yhtiöön sijoittamasi pääoman.
- 17+3
Tässä niitä riskejä:
Kaupunkikierros peruuntuu koska bussikuski puhalsi liikaa promilleja
Amerikkalainen turisti hukkuu saunarantaan ja vakuutusyhtiö kieltäytyy korvaamasta koska puuttui englanninkielinen kyltti jossa sanotaan että "veteen voi hukkua ja uiminen tapahtuu omalla vastuulla"
Asiakas loukkaantuu tai kuolee ajettuaan järveen tai päin jotakin kiinteää estettä, esim moottorikelkkalla, mopolla, golfvaunulla, mönkijällä, potkulaudalla, skeittilaudalla, rullaluistimilla, koiravaljakolla, jne...
Asiakas saa myrkytyksen syötyään metsästä löytämiään "kauniin valkoisia herkkusieniä"
... jne ...
keksikää muut lisää
- on kokemusta
Osakeyhtiössä menetät omaisuutesi samalla tavalla kuin muissakin yhtiömuotojen konkurssissa. Osakeyhtiö ei anna turvaa jos olet syyllistynyt verovilppiin, olet ottanut yhtiöltä lähipiirilainaa ja et pysty sitä mksamaan takaisin ennen konkurssia, tai olet ottanut ylisuurta palkkaa ja siitä koituvat kulut jääneet yhtiö rasitteeksi josta maksukyvyttömyysjohtuu ym. ym. Oy - laki ei ole yksiselitteinen.
Suomessa omaisuutesi ei ole turvassa yrittäjänä kuin irtaimena, joka mahtuu lompakkoon tai tyynyn alle piste.- 13+6 = 136
"...Osakeyhtiö hyvin hoidettuna..."
Se tarkoittaa etteivät omistajat syyllisty verovilppiin eivätkäottaneet lainaa tai ylisuurta palkkaa ja/tai saata yritystä maksukyvyttömäksi jne ...
Mutta hyvinkin hoidettu yritys joutuu pinteeseen ilman vastuu- yms. vakuutuksia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231215
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87777
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20749- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511
