Nettipersoonia
Netistä löytyy kaikenlaista hölisijää ja höpöttäjää. Osan kanssa naurattaa ja osan kanssa joutuu puristelemaan stressipalloa rystyset valkoisena.
Kaikkien alojen amatilainen
Tarvitsetko kenties lakiapua, tai onko perämoottorisi rikki? Ole huoleti, amatilainen on nopeasti paikalla ja kertoo ohjeet. Esimerkiksi lakiohjeita pystyy täysin kelvollisesti antamaan kerran läpi luetun rikoslain perusteella.
Tähän ryhmään voidaan lukea myös besserwisserit, jotka osaavat asian kuin asian ja varmasti kertovat sen myös sinulle. Besserwisserin pystyy monesti pelkän uutisen tai kirjoituksen otsikon perusteella sisäistämään koko uutisen sisällön ja nohevasti kertomaan kuka on väärässä ja kuka oikeassa.
Poliitikko
Poliitikolla voi olla useita eri profiileja, blogeja ja sivustoja sosiaalisessa mediassa. Välillä on epäselvää käyttääkö palvelua poliitikko itse vai avustaja. Monesti palvelut on myös linkitetty yhteen: esimerkiksi siten, että Facebookin päivitys kirjautuu automaattisesti Twitteriin. Poliitikkojen blogaukset ovat yleensä yhtä ympäripyöreitä kuin missien maailmanrauhatoiveet.
Bändäri/miellyttäjä
Bändäri tykkää julkaisustasi salamaa nopeammin, riippumatta siitä mitä postaat. Samainen miellyttäjä kommentoi viestejäsi aina positiiviseen sävyyn, mutta tuottaa harvemmin mitään fiksua sisältöä vastaukseensa.
Somekänniääliö
Viikonloppuna karjalasta kajahtaa ja sunnuntai-iltana pyydellään sitten anteeksi.
Nettimökkihöperö
Mielen järkkyminen näkyy myös sosiaalisessa mediassa. Keskustelee aiheesta kuin aiheesta, aiheen ohi ja vierestä. Monesti profiilikuvat ja tiedot ovat ihan yhtä psykedeelisiä kuin käyttäjän viestit. Yleensä tyrehdyttää myös muiden osalta järkevän keskustelun.
Trolli
Harmittaako, ärsyttääkö ja kiehuuko. Luultavasti olet trollin kohteena, joka monesti postaa puutaheinää, muokkaa kuvia, tekee valeprofiileja jne. Uhreina usein kukkahattutätejä, mökkinettihöperöitä ja some-noviiseja. Trollailun alaesiintymismuotoja ovat somehuutelijat ja spammaajat.
Vihapuhuja
Ne vie kaikki meidän naiset ja työpaikat. Riippumatta päivän säästä, kaikki on maahanmuuttajien vika. Jos olet eri mieltä vihapuhujan kanssa, on hänellä omasta mielestään oikeus lähestyä sinua tappouhkauksin. Vihapuhujia löytyy eri alaryhmiä, kuten maahanmuuttoon, susiin, suomenruotsalaisuuteen ja seksuaaliseen suuntautumiseen keskittyneet vihapuhujat.
Isän maalinen
Nämä henkilöt olivat kovia kavereita vielä yläasteella, mutta kyllähän pilottitakki näyttää jo vähän hassulta nelikymppisellä. Toki näitä löytyy nuorempaakin sorttia. Isän maalisen koulutustaso on monesti profiilin mukaan ”elämän koulu”. Isän maalinen on osittain alaryhmä vihapuhujalle ja somekänniääliölle, mutta ansaitsee oman mainintansa.
Tarkkailija
Vaikka luulet olevasi täällä yksin, on tarkkailija koko ajan idlaamassa selkäsi takana. Ei viestittele. Seuraa taustalta.
Pilkunviilaaja
Unohditko kenties pilkun tai kirjoititko sydämen kahdella m-kirjaimella? Ole huoleti, pilkunviilaaja korjaa kyllä tekstisi.
Ammattiloukkaantuja
Voi kun kirjoitit pahasti ja minä niin mieleni pahoitin. Todennäköisesti kirjoituksella tai asialla ei ollut mitään tekemistä ammattiloukkaantujan itsensä kanssa, mutta toisten puolesta on vaan niin kiva loukkaantua. Ja vaikka kirjoituksessasi ei mitään ihmeellistä ollutkaan, niin kyllä ammattiloukkaantuja siitä aina jonkun loukkaantumisen aiheen löytää tavalla tai toisella. Oli kyse ironiasta, vitsistä tai ihan mistä vaan. Ammattiloukkaantujien alaryhmään kuuluu kukkahattutädit.
Salaliittoteoreetikot
Tämäkin listaus on joku poliisien juoni saada ihmiset paljastamaan tietojaan. Salaliittoteoreetikko on sitä mieltä, että viranomaisilla on valmiuksia kehitellä ja toteuttaa erityisen monimutkaisia tapahtumaketjuja, vaikka samaan aikaan yksikertaisetkin asiat tuottavat hallinnossa luomisen tuskaa.
netti persoonia
112
2235
Vastaukset
- Puoliviileät
Hyvä kirjoitus aloittajalta. Kiinnostaisi tietää mihin kategoriaan tuollaisen analyysin kirjoittaja sijottaisi itsensä ?
En löytänyt tuosta listasta itseni kaltaisia; ironiaa, satiiria, parodiaa käyttäviä ja sanojen merkityksillä leikitteleviä kirjoittajia, joilla kuitenkin (omasta mielestään) saattaa olla näitten takana jotain asiantynkääkin. Tosin täällä S24 sivustoilla harvoin saa sellaista palautetta mistä huomaa tulleensa oikein ymmärretyksi. Tämä tietysti on kirjoittajan itsensä aiheuttama ongelma. Savolaisena luonteena katson kuitenkin, että lukijallakin on vastuunsa miten lukemansa ymmärtää.
Ehkä listasta lähinnä itseäni olisi hölisevä ja höpöttävä besserwisser.- löytyy täältäkin
Ehkäpä tämä osuu parhaiten omalle kohdalle, pitkän harkinnan tuloksena:
Nettimökkihöperö
Mielen järkkyminen näkyy myös sosiaalisessa mediassa. Keskustelee aiheesta kuin aiheesta, aiheen ohi ja vierestä. Monesti profiilikuvat ja tiedot ovat ihan yhtä psykedeelisiä kuin käyttäjän viestit. Yleensä tyrehdyttää myös muiden osalta järkevän keskustelun. - Puoliviileät
löytyy täältäkin kirjoitti:
Nettimökkihöperö
Mielen järkkyminen näkyy myös sosiaalisessa mediassa. Keskustelee aiheesta kuin aiheesta, aiheen ohi ja vierestä. Monesti profiilikuvat ja tiedot ovat ihan yhtä psykedeelisiä kuin käyttäjän viestit. Yleensä tyrehdyttää myös muiden osalta järkevän keskustelun.Sosiaalisten kontaktien puute elävässä elämässä, tekemisen puute, halu kertoa miten asiat "oikeasti" ovat; nämä lienevät piirteitä mitkä yhdistää nettikeskusteluihin aktiivisesti osallistuvia. En näe sinänsä ongelmana sitä että osallistuu jos jonkinlaisiin ketjuihin vaikka mitään erityisen oleellista sanottavaa asiasta ei olisikaan.
Se on totta että mielenterveysongelmat näkyvät vahvasti keskustelupalstoilla. Tälle ei internetin luonteesta johtuen kuitenkaan mitään voi. Mielestäni "häiritsevät" kirjoitukset on vain pakko ohittaa kiinnittämättä niihin liikaa huomiota. Itse olen monasti todennut senkin, että oudoilta tuntuvien kirjoitusten takaa voikin paljastua yllättävän mielenkiintoisia näkökulmia asioihin.
Ehkä juuri tämä foorumi ei kuitenkaan ole paras paikka tämäntapaisille mietinnöille. - löytyy täältäkin
Puoliviileät kirjoitti:
Sosiaalisten kontaktien puute elävässä elämässä, tekemisen puute, halu kertoa miten asiat "oikeasti" ovat; nämä lienevät piirteitä mitkä yhdistää nettikeskusteluihin aktiivisesti osallistuvia. En näe sinänsä ongelmana sitä että osallistuu jos jonkinlaisiin ketjuihin vaikka mitään erityisen oleellista sanottavaa asiasta ei olisikaan.
Se on totta että mielenterveysongelmat näkyvät vahvasti keskustelupalstoilla. Tälle ei internetin luonteesta johtuen kuitenkaan mitään voi. Mielestäni "häiritsevät" kirjoitukset on vain pakko ohittaa kiinnittämättä niihin liikaa huomiota. Itse olen monasti todennut senkin, että oudoilta tuntuvien kirjoitusten takaa voikin paljastua yllättävän mielenkiintoisia näkökulmia asioihin.
Ehkä juuri tämä foorumi ei kuitenkaan ole paras paikka tämäntapaisille mietinnöille.No esimerkiksi tämän palstan alkuteksti: Täällä voit vapaasti puhua ihmissuhteista, ystävistä, elämästä, työstä tai mistä vaan.
Tämä teksti on täyttä paskaa huomioiden mikä on palstan valvojan ja ylläpidon toimintamallit poistojen suhteen. Aloittipa kuka minkälaisen keskustelun vaan, niin aina on jokin runkkari joka on tekstejä poistattamassa tai kyseenalaistaa onko juuri tämä aloitus nyt sopiva juuri tälle palstalle/foorumille. Juuri kuten sinä! - niinpäi
Nettimökkihöperö
Mielen järkkyminen näkyy myös sosiaalisessa mediassa. Keskustelee aiheesta kuin aiheesta, aiheen ohi ja vierestä. Monesti profiilikuvat ja tiedot ovat ihan yhtä psykedeelisiä kuin käyttäjän viestit. Yleensä tyrehdyttää myös muiden osalta järkevän keskustelun............ Niinä näillä sivuilla on ainakin muutama sellainen kaiken tietäjä , joka keskittyy kaikkien haukkumiseen niin että häneltä unehtuu se asia mistä piti puhua .. Mutta älkää välittäkö ,, niille kannatta korkintaan hymähtää vinosti ja naureskella -- Että siinä on taas se kaiken maailman viisas
- I'm from internet
Kirjoitus ei ole oma!!!! Se on kopioitu netistä.
- 20+14
I'm from internet kirjoitti:
Kirjoitus ei ole oma!!!! Se on kopioitu netistä.
Googlasin huvikseen ja sama teksti kirjoitusvirheineen löytyy vaikka mistä.
http://www.google.fi/#gs_rn=14&gs_ri=psy-ab&cp=28&gs_id=k&xhr=t&q="Kaikkien alojen amatilainen"&es_nrs=true&pf=p&rlz=1C2DVCJ_enFI378&sclient=psy-ab&oq="Kaikkien alojen amatilainen"&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.47008514,d.bGE&fp=de72f9856a3b4455&biw=1280&bih=905 - eheeeeee
Nettimökkihöperö
Mielen järkkyminen näkyy myös sosiaalisessa mediassa. Keskustelee aiheesta kuin aiheesta, aiheen ohi ja vierestä. Monesti profiilikuvat ja tiedot ovat ihan yhtä psykedeelisiä kuin käyttäjän viestit. Yleensä tyrehdyttää myös muiden osalta järkevän keskustelun.Ensinnäkin,aivan hienoa sensuuria täällä harrastetaan;Vastaukseni POISTETTIIN ilman hyvää syytä!Joten,vastaampa uudelleen;
"Salaliittoteoreetikko on sitä mieltä, että viranomaisilla on valmiuksia kehitellä ja toteuttaa erityisen monimutkaisia tapahtumaketjuja, vaikka samaan aikaan yksikertaisetkin asiat tuottavat hallinnossa luomisen tuskaa. "
Niin,salaliittoteorioita on kahdenlaisia;Hölypölyä ja niitä mitkä ovat totta.Yleisesti ottaen ovat huuhaata mutta on joitakin,joissa on ihan oikeasti faktaa takana.Ja miksikö näin?No koska on monenlaisia intressejä olemassa esim.valtiolla,yhtiöllä,varakkailla ihmisillä,joiden etua ajetaan virallisilla selityksillä,komenteilla ja tutkimuksilla.
Itse ainakin haluan ajatella omilla aivoilla ja miettiä,voisiko salaliittoteoriossa olla totuuden siemen takana.Ihmiset jotka tuomitsevat nämä suoraan huuhaana,tekevät tämän koska joutuisivat toteamaan että aivan kaikeen,mitä kerrotaan,ei voikkaan luottaa.Tämä taas luo ahdistavaa,epävarmaa ilmapiiriä.Joten,on vain helpompi kieltää kuin nähdä totuus. - jaahas?1?
Puoliviileät kirjoitti:
Sosiaalisten kontaktien puute elävässä elämässä, tekemisen puute, halu kertoa miten asiat "oikeasti" ovat; nämä lienevät piirteitä mitkä yhdistää nettikeskusteluihin aktiivisesti osallistuvia. En näe sinänsä ongelmana sitä että osallistuu jos jonkinlaisiin ketjuihin vaikka mitään erityisen oleellista sanottavaa asiasta ei olisikaan.
Ehkä juuri tämä foorumi ei kuitenkaan ole paras paikka tämäntapaisille mietinnöille.No joo... Mielenterveysongelmat todella näkyvät netissä. Esimerkiks väite, että nimettömään nettikeskusteluun osaa ottavista voisi päätellä kirjoittajien sosiaalisten kontaktien määristä elävässä elämässä: bullshittia! Tottakai jos joku nimellä ja kuvalla kirjoittelee sontaa, on selviö, että mielenterveydeltään häiriintynyt nettikiusaaja sellaisen laittoman toiminnan takana on, mutta mulle ainakin tän Suomi24.fi- foorumin mielenterveysongelmien määrät näkyy siinä, että mä joka en koskaan ole ensimmäistäkään kuvaa nettiin laittanut, enkä koskaan luonut mitään v*tun profiileja, niin mua kiusataan tällä foorumilla ikäänkuin olisin henkilö, voi v*ttu.
Sosiaalista kontakteistani en tasan tarkkaan avautuisi missään tällaisessa Suomi24.fi:ssa, koska tällaisessa julkisessa keskustelupalataympäristössä ts. muutenkaan netissä ei v*tunkaan vertaa kuulu kenellekään, mikä tai kuka minä olen. Eiks tän Suomi24.fi:n keskustelupalstakirjoittajat osaa erottaa, että tällaiset nimettömät keskustelupalstakeskustelut ovat täysin eri asia, kuin sosiaaliset mediat, missä ihmiset toimivat nimillä? Miksi tällaiseen keskusteluun pitäisi sotkea ihmisiä, sitä en ymmärrä.
Ja mä ainakin v*ttu haluan itse valita, ketkä ovat mun kavereita ja että mitä olen, eikä sitä saa kukaan nettikiusaaja päättää puolestani. Jos mun nimissä esimerkiks tällaisella Suomi24.fi-foorumilla olisi joku profiili, on törkeyden huippu!! Jos joku minuna esiintyy, on muuten vaikeaa. Kukaan ei pysty ainakaan minut hyvin tunteville feikkaamaan mun persoonaa. Tosin ei sellainen kiusaajanilkki minut hyvin tunteville menisikään leikkimään minua, jos haluaisi kiusata ja herjata minua ja loukata tyystin viattomien kunniaa, vaan varmaan ainoastaan ihmisille, jotka ovat minulle etäisten puolituttujen asteella.
Mielenterveysongelmia minä en tällaisesta älykääpiömäisestä nimettömästä keksustelusta itselleni halua, eli nettiroikkujille vaan sellaisia terkkuja! - jaahas?!?
niinpäi kirjoitti:
........... Niinä näillä sivuilla on ainakin muutama sellainen kaiken tietäjä , joka keskittyy kaikkien haukkumiseen niin että häneltä unehtuu se asia mistä piti puhua .. Mutta älkää välittäkö ,, niille kannatta korkintaan hymähtää vinosti ja naureskella -- Että siinä on taas se kaiken maailman viisas
No "naureskellahan" te osaatte. Hörhöfoorumi Suomi24.fi. Osaatteks kuitenkin tajuta, että joskus te mielestänne harmittomalla "naureskelullanne" saatatte olla osallisia todelliseen kunniaa loukkaavaan nettitoimintaan, missä viatonta pilkataan sosiaalisen median jäsenenä, vaikkei ko. tyyppi edes ole yhteisöjen jäsen? Mä olen varmaan psyykeltäni sentään kohtuullisen terve, koska mua ei ikinä naurata mikään tässä Suomi24.fi:ssa, huumorinlaatuni ei ole ilkeä.
Ja kaikkien haukkumisesta voitte puhua sitten, kun on kyse foorumista, missä pilkattukin tietäisi, keitä ovat pilkkaajat. Sen sijaan selän takana feikkiyhteisöjen perustaminen ja kunniallisten kansalaisten sotkeminen sellaiseen on törkykäytöstä, mistä korkeintaan Suomi24.fi:n nettikiusaajat tietävät, että keitä kiusaavat. Minä en ainakaan halua, että minun kirjoituksiani luetaan herjaten, että olisin henkilö, koska en koskaan ole toiminut niin, että olisin tässä Suomi24:a henkilö. Tai missään muuallakaan julkisessa netissä. Varmaan joo skitsoilta vaikuttaa monet minun kommenttini, mutta case muuttuu, jos osaatte lukea minun näkökulmastani, eli että mä olen ulkopuolinen, joka en tiedä keiden kanssa tässä Suomi24.fi:a kirjoitan. Mullehan yhteisöjen jäsenet eivät ole kertoneet, miksi ovat minua pakkomielteisesti julkisesti näillä Suomi24.fi-palstoilla herjanneet ja pelotelleet, vuosia. - khgcgk
eheeeeee kirjoitti:
Ensinnäkin,aivan hienoa sensuuria täällä harrastetaan;Vastaukseni POISTETTIIN ilman hyvää syytä!Joten,vastaampa uudelleen;
"Salaliittoteoreetikko on sitä mieltä, että viranomaisilla on valmiuksia kehitellä ja toteuttaa erityisen monimutkaisia tapahtumaketjuja, vaikka samaan aikaan yksikertaisetkin asiat tuottavat hallinnossa luomisen tuskaa. "
Niin,salaliittoteorioita on kahdenlaisia;Hölypölyä ja niitä mitkä ovat totta.Yleisesti ottaen ovat huuhaata mutta on joitakin,joissa on ihan oikeasti faktaa takana.Ja miksikö näin?No koska on monenlaisia intressejä olemassa esim.valtiolla,yhtiöllä,varakkailla ihmisillä,joiden etua ajetaan virallisilla selityksillä,komenteilla ja tutkimuksilla.
Itse ainakin haluan ajatella omilla aivoilla ja miettiä,voisiko salaliittoteoriossa olla totuuden siemen takana.Ihmiset jotka tuomitsevat nämä suoraan huuhaana,tekevät tämän koska joutuisivat toteamaan että aivan kaikeen,mitä kerrotaan,ei voikkaan luottaa.Tämä taas luo ahdistavaa,epävarmaa ilmapiiriä.Joten,on vain helpompi kieltää kuin nähdä totuus.Tästä olen samaa mieltä.
On salaliittoteoreetikoita ja "salaliittoteoreetikoita".
Ensin mainitut ovat niitä jotka eivät käsitä mistään yhtään mitään ja väittävät esimerkiksi Nibirun syöksyvän jostain esiin tuhoamaan Maapallon. Nuo paskapäät, jotka haukkuvat muita disinformaatikoiksi, ovat itse juurikin niitä. He tekevät naurunalaisiksi ne "salaliittoteoreetikot" jotka ovat huolissaan siitä mihin meitä ajetaan.
"Salaliittoteoreetikot" ovat omien alojensa asiantuntijoita jotka, sen sijaan että huutelisivat netissä tai kirjoittelevat roskaa ja keräävät saduillaan rahaa, ottavat asioista selvää ja tutkivat ilmiöiden ja uutisten taustoja skeptisesti.
"Salaliittoteoreetikot" olivat mm. ensimmäisenä kritisoimassa Bushin hallintoa ja sanomassa ettei Irakista löydy mitään. Kukaan ei tietenkään sitä suostu muistamaan, koska media ja muut olivat isänmaallisen hysterian vallassa juoksemassa kohti sotaa! Nyt media sitten lähettelee "uutisia" jotka kritisoivat Bushin hallintoa. Kymmenen vuotta sitten he haukkuivat "salaliittoteoreetikoita"
"Salaliittoteoreetikot" uutisoivat ensimmäisenä mm. Bilderberg-ryhmästä kun kaupallinen media pysyi asiasta visusti hiljaa.
"Salaliittoteoreetikot" kertoivat yksityisistä, valtion töissä olevista turvayhtiöistä ja heidän tarkoituksistaan viisitoista vuotta ennenkuin media alkoi raottaa verhoa ja paljastaa mitä kaikkea isoveli oikein valvoo.
"Salaliittoteoreetikot" kertoivat jo kaksikymmentä vuotta sitten, paljon ennen 911 iskuja siitä kuinka ihmisten yksityisyys tullaan murtamaan pikkuhiljaa turvallisuuden nimissä. Kaikki nauroivat, mutta nyt kaikki naurajatkin läpivalaistaan lentokentillä, heidän sähköpostinsa ovat jatkuvan kyttäyksen alla, puhelimia kuunnellaan ja viestien sisältöä tarkastellaan ja niistä etsitään säännöllisyyksiä ja toistuvia avainsanoja. Ja kansalaisilta ollaan otettu oikeudet pois ja kansalaiset eivät ole enää kansalaisia vaan potentiaalisia vihollisia.
Entä sitten ne todisteet pankkien toimista ja vallanhalusta jolla valtio on alistettu suuryhtiöiden alle, eikä toisinpäin. Valtioliittoa ajetaan joka puolelle jotta kansan ääni saadaan hiljennettyä, sillä suuryhtiöt ja pankit tietävät että mitä suurempi valtio, sitä vähemmän kansan ääni kuuluu!
Salaliittoteoreetikon ja "salaliittoteoreetikon" erottaa siitä että ensin mainittu ei hyväksy muiden mielipiteitä, ei suostu keskustelemaan ja bannaa kaikki väärin ajattelevat. He luovat jatkuvasti typeriä videoita jotka jokainen amatöörikin voi kumota, mutta juuri siksi he eivät päästä "väärin ajattelevia" ääneen. He keräävät valtion dataa todisteeksi omiin höperöinteihinsä, mutta samaan aikaan väittävät että Sätkynukkevaltio valehtelee ihan kaikesta ja vääristelee dataa. He voivat "löytää" vähintään kolme-, neljäkymmentä vuotta vanhoja uutisia lehdistä, joissa joku tiedemies on jollekin toimittajalle jotakin sanonut. Tuota yhtä ainoaa asiayhteydestä irrotettua uutislausetta he sitten pitävät tieteellisen tarkkana todisteena, vaikka tieteen tekijät olisivat sen jälkeen havainneet paljon uusia asioita mikä on kumonnut tai tarkentanut vanhoja havaintoja. Erona "salaliittoteoreetikoihin" he eivät tiedä eivätkä ymmärrä mitä on tieteellinen tutkimus ja kriittisyys, myös itseään kohtaan. - häirikkö mä ono
Puoliviileät kirjoitti:
Ehkä juuri tämä foorumi ei kuitenkaan ole paras paikka tämäntapaisille mietinnöille.www.pikavippiluottotiedottomalle.com
- Hanurinhaistaja
Huomenta ! Olisin kohteliaimmin tiedustellut seuraavaa: " Onko pilkunviilaaja yhtä kuin pilkunnussija ? "
Ihan eri juttujahan ne. Viilaaja ehostaa ja somistaa, kun nussija taas nussii.
Eri asia on sitten pilkun viilaaja ja höylääjä, joka ainakin Baddingin laulua mukaillen voisi tarkoittaa samaa kuin pilkunnussija.
Nice..oikein hyvä oikerinkirjoitus hehehe.. osaatko sanoo miallnen kirjottaja on sellanen joka saa joskus kasakaupoin miinuksia???
- basaschka
se on varmaan negatiivinen kirjottaja :-)
- Puoliviileät
Mie vähän luulen, että nuo miinukset ja plussat on vähän huuhaata. Joku humoristi voi viihdyttää itseään klikkailemalla niitä vaikka miten monta kertaa selaimen historiaa välillä tyhjentelemällä. Nörtit osaa sen tehdä muullakin tavalla.
Eli ei niillä ole tekemistä kirjoituksen hyvyyden tai huonouden kanssa.
- Lähde esiin myös
Eikös tuo ole sen yhden nettipoliisi Markon kirjoitus?
- Kunnia kuuluu Fobballe
Niimpä. On se helvetti että varastaa toisten juttuja ja omina niitä esittää. Ja vielä nostettu sitten juttu etusivulle.
HERÄTYS Suomi24!!! - plagiaattori
Kunnia kuuluu Fobballe kirjoitti:
Niimpä. On se helvetti että varastaa toisten juttuja ja omina niitä esittää. Ja vielä nostettu sitten juttu etusivulle.
HERÄTYS Suomi24!!!Sitä kutsutaan plagioinniksi, ei varastamiseksi.
- Netissä
plagiaattori kirjoitti:
Sitä kutsutaan plagioinniksi, ei varastamiseksi.
sitä kutsutaan jakamiseksi, ei plagioinniksi eikä varastamiseksi.
- fdsvcxfdsfsd
"Kaikkien alojen ammattilaisiksi" leimataan yleensä sellaiset henkilöt, jotka tietävät asiasta paljon, mutta muut eivät vain halua sitä myöntää. Netissä voi valita hyvin missä ja mistä haluaa keskustella, joten ei ole mikään ihme, että jotkut ovat kaikkien niiden alojen osaajia joista he keskustelevat.
- rellupösösitukka
minä en käytä yleensä isoja kirjainmia ja en tarkista teksitä jälkeenoäin kirjaitten välti laitan kyllä kuntoon yhden sormen teksnii´kalla kirjoittelen.
auto palstalla ja joskus muotija kauneus- hysteeristä!!!!
:D :D :D
- perus.v-mäinen älykk
Pelkkää pskaa, jos yrittää luokitella ihmisiä erilaisiin ryhmiin, pitää olla laajempi näkemys ja enemmän älyä.
Hei, nuo stereotypiat olivat arkkityyppejä, siis abstraktioita. Se tarkoittaa sitä, että vain harva tai ei kukaan todella sopii noihin määritelmiin, mutta usealta tai kaikilta odotetaan löytyvän niitä vastaavia piirteitä. Lisäksi, kuten sanot, pitää olla enemmän älyä - tai ainakin pitäisi. Vaan kun ihmisen kapasiteetti on rajallinen, niin käytännössä etenkin vieraita ihmisiä tulee luokiteltua edes jotenkin. Kaikkia ihmisiä ei voi ajatella erikseen, meitä on sentään tällä pallolla enemmän kuin laitimmaisilla aivosoluja....
Itsestäni tunnistan esimerkiksi kaikkien alojen ammattilaisen ja muistan olleeni eräässä vaiheessa kohtalaisen hyvä nettimökkihöperö. Pääasia lienee siinä, että tällainen luokittelu on tehty joko puolitosissaan tai lapsellisessa uskossa omaan erinomaisuteen. Kummin vain, mutta eivät ne koko ihmistä määrittele, joten ei niistä kannata liikaa möksähdellä. Ammattipsykologitkin erehtyvät selvitellessään ihmisten persoonallisuutta. Valitettavasti kaikki heistä eivät näytä tajuavan omaa erehtyväisyyttään, joten testitulosten perusteella voi analysoida psykologia. Takaisin asiaan: kyllähän näistä luokitteluista saa möksähtää, mutta sekin johtaa vain itseäsi koskevaan määrittelmään. Tällöin sekä määrittelijä että möksähtäjä ovat tällaisen analyysin orjia, eivät sen käyttäjiä.
- Nähdään selvästi
ettei totuutta enää kärsitä nettikeskusteluissakaan, kun poistetaan Julistus.
- Korvasyyhykeskustelu
on hyvinkin suosittua nykyään eli puhutaan joutavia ja valheet sallittuja.
- juttujuttujuttu
Ihmisten puolueen sketsi sopii tähän hyvin:
http://www.youtube.com/watch?v=XcVBW9JMYdQ - JKKL
NIINKÖ
- kyrp vitt
Harvinaisen typerä ketjustelunaihe ja vielä etusivulla, buahahaha
- kysyjä
Päiviä vaan.auringon paistetta.ruuvat uunissa.pienillä ajatuksella.
- VARAS!!!!!!!!
Jaahas, varastit sitten jutun Marko Fobba Forssin nettisivulta. Etkö keksinyt omasta päästä kirjoitettavaa?
- Maythe Force be W U
Jospa se aloittaja on "The Force" itse?
- fhsggj
Trolli?
- ehekutti
lol etsä tiiä mikä on trolli?!?! LOL
- autstikstiks
ehekutti kirjoitti:
lol etsä tiiä mikä on trolli?!?! LOL
Peikko?
- ´0_0`
En kuulu noista mihinkään. Otan kantaa asiallisesti. Joskus kirjoitan omista kokemuksista, joskus laitan faktaa, joskus koetan antaa joitain rakentavia neuvojakin ja sitten joskus myös huumoriviestejä, hieman ironiaa, tilannekomiikkaa. Mikä kategoria tämä olisikaan. Olisiko leppoisa kommentoija/maailmanparantaja.
- aivopöhö
Sitten on näitä kategorisoijia/leimaajia, jotka laittavat ihmiset lokeroihin jonkin yhden heidän kirjoittamansa asian vuoksi. Ehkä ärsyttävin tyyppi kaikista.
- löytyy täältäkin
No olipa hyvä, että kerroitte mistä tekstin olen lainannut, en millään olisikaan muistanut :D Teksti on lainattu kyseisen herrasmiehen fb-sivustolta siksi, että mielestäni hänellä on kasakaupalla hyviä ajatuksia ja kannanottoja sekä huomioitavia seikkoja myös nettipoliisin näkökulmasta!
- Nutless
Siis oliko "lainaaja" joku mode. Ilmankos nostettu etusivulle. Näinkö tämä toimii?
- puhin_nalle1
Ainakin 1 puuttui,nimittäin asiotten lokeroija :)
- Pillunviilaaja.
Tuosta sinun tekstistäsi löytyi huomattava määrä kirjoitusvirheitä. Ilmoitin asiasta sekä suomi24:n ylläpidolle, että rikospoliisille sähköisesti.
- löytyy täältäkin
ole ystävällinen, mielenkiintoiseksi tämän tekekin se, että kirjoituksen alkuperäinen tekijä ON POLIISI, teksti nimittäin lainattu nettipoliisin sivustolta, onne matkaan :D
- kysyjä
tuo on kyl ennemmin sahanteriä viilataan.
- Persjoona
Voi että ku ois netissä semmonen, paikka missä sais kirjoitella mitä huvittaa ja siitä sais rahaa.
- Eix tää
suoli24-palsta täytä kriteerisi ainakin puoliksi, jaskaa saat pauhaa, vaikket rahaa saakkan? Ja mitä sää rahalla tekisit? Ryyppäisit ja rälläisit vaan etkä käyttäsisi mihinkän huvituksiin...
- Persjoona
Eix tää kirjoitti:
suoli24-palsta täytä kriteerisi ainakin puoliksi, jaskaa saat pauhaa, vaikket rahaa saakkan? Ja mitä sää rahalla tekisit? Ryyppäisit ja rälläisit vaan etkä käyttäsisi mihinkän huvituksiin...
No katoppakö, mie en juo viinaksia. Hanavettä ja mehuja, wichyä kiskon janoon. Terästetty tai värjätty vesi ei ole hyväksi ropalle.
Voihan se joku vaikka juora terästettyäkin, ja kuvitella olevasa teräsmies.
- Ulla 54v
Minä olen kaikkien alojen ammattilainen. Oikea supernainen. Syön joka päivä sokerittomia Kings Light jäätelöpuikkoja. Tarjoan niitä myös diabeetikko ystävilleni. He ovat ihan haltioissaan kun ne on niin hyviä. Aivan älyttömän hyviä. Vaadin niitä lähikauppaani ja tilasivat.
- Gifu kipinä
Ymmärsinkö oikein, että Fobba on tämän tekstin alkuperäinen kirjoittaja?
Voisin lisätä tälläisen:
Nettivinkkaaja: Tarkastelee eri keskusteluja, ja etsii keskusteluketjuja jotka liittyvät johonkin laittomaan toimintaan. Nettivinkkaaja suosii eniten hamppuaiheisia keskusteluja. Nettivinkkaaja yrittää selvittää eri nimimerkkejen taustoja/henkilöllisyyttä, jotta voisi antaa nettivinkkiä. Nettivinkkaaja saattaa teeskennellä kuuluvansa itse ryhmään joka tekee jotain nettivinkkaamisen arvoista, ainoastaan onkiakseen muiden tietoja.
Nettivinkkaajan alalaji voisi olla vaikkapa paranoidi nettivinkkaaja, sillä olemme varmasti kaikki törmänneet internetin keskustelupalstoilla ihmisiin jotka luulevat jonkin kirjoituksessasi piilevän asian viittaavan siihen että he tuntevat sinut.
Paranoidi nettivinkkaaja saattaa huudella sinulle "Helvetin Anssi Koivula(nimi on summittainen), kohta loppuu nuo sinunkin puuhasi"
Yleensä sinulla ei oleedes mitään käryä mihin asioihin paranoidi nettivinkkaaja viittaa kun hän kertoo tietävänsä mitä puuhailet.- jgxjgf
Edellä mainittujen lisäksi eräs paranoidin nettivinkkaajan ominaisuuksista on suunnaton egoismi. Tulee esiin juuri siinä kun hän kuvittelee tietävänsä ja tunnistavansa toisen keskustelijan. Paranoidin nettivinkkaajan maailma on hyvin pieni, eli hän ja hänen "kaverinsa". Paranoidin nettivinkkaajan elämässä netissä ei koskaan keskustele kukaan muu kuin he ja siksi hän "tietää".
Nettivinkkaaja on netin valkea ritari. Siis omasta mielestään. Hän kuvittelee puhdistavansa netin moraalittomista mielipiteistä ja saastasta ja olevansa jonkinlaisella pyhällä ristiretkellä. Nettivinkkaajan elämässä ei ole muuta kuin säännöt ja lait, sekä tietenkin pedofiilejä, nistejä, raiskaajia, perverikkoja ja muita rikollisia.
Nettivinkkaaja eroaa kukkahattutädistä siinä että vinkkaaja painaa yleisemmin "Ilmoita asiattomasta viestistä", kuin "Lähetä"-näppäintä.
Ammattilaisen ja asiantuntijan lisäksi palstoilla tulee vastaan kolmas asiantuntijataho, eli Lääkäri.
Lääkäri on muka pitkään, lääketieteen alalla, työtään tehnyt henkilö joka tietää aivan kaiken. Harrastatko anaaliseksiä, Lääkäri kyllä tietää kuinka peräsuolesi luiskahtaa pihalle ja paskat ovat loppuelämäsi ajan housuissa. Oletko prostituoitu? Ei hätää, Lääkäri antaa diagnoosin että olet "SAASTAINEN VERISTÄ RIPULIPASKAAKIN ARVOTTOMAMPI, ÄITISI HUORANVITUSTAAN NUSSIMA HORO."
Lääkäri ei lue eikä huomioi lääketieteen alan ammattilaisten artikkeleita tai julkaisuja joissa hänen höpinänsä kumotaan. Lääkäri osaa kirjoittaa, mutta ei lukea. Lääkäri ei koskaan jätä aloittamatta valistustyötään, ei lauantaisin, jouluisin eikä sunnuntaisinkaan, vaan aloittaa työnsä aikaisin aamulla ja jatkaa sitä työpäivänsä ajan julkisilla nettifoorumeilla, kunnes lopettaa taas alkuillasta ja menee syömään lääkkeensä. Lääkärin nimimerkki on yleensä tyyppiä, "Lisn. Prof. Lääkt. am."
- Tätä nähnyt.
Unohdit yhden.
Nettitaiteilijat
Tunnettu taiteellisista taipumuksistaan, osaa tuoda itseään esille sen mukaisesti. Saa luultavasti siitä tuloja. Hyvin todennäköisesti perfektionisti. - Troll dknight lv 55
Olen pääasiassa TROLLI. Miten täältä skeletor-linnasta pääsee ulos?
- H445
Olen määrittelemätön persoona, enkä nettikeskustelija.
- löytyy täältäkin
kyllä, hän on tämän kirjoittanut ja mielestäni hyvin löydetty persoonat, joten laitoin nähtäväksi.
- virheen korjaus mahd
Sellainenkin ryhmä on joka saa aikaan epäselviä viestejä, joissa ei ole sisältöä ja/tai kirjoitusvirheitä löytyy paljon. Itsekin teen joskus virheitä, pitäisi olla joku korjausmahdollisuus, vähän kuin wordissa alleviivaus. Tai jälkikäteen korjausmahdollisuus.
Minusta negatiivinen haukkuminen on ikävää netissä, koska sen sijaan voisi kertoa mielipiteensä ja perusteluja. Sinkut-palstalla usein nimitellään?
Viesti jossa on paljon uutta informaatiota on kiva, hyvä huumori tai mielenkiintoiset näkökannat. Asiassa pysyminen.Virheenkorjaus on jo.
Rekisteröidyt jolloin voit poistaa oman viestisi ja kirjoittaa uudelleen.
On suorastaan häpeällistä laittaa aihe suomi24:lle ei täällä mitään persoonia ole.
Kaikki kirjoittelee jollain: "skdjhsdkfj" nimimerkillä.- jaahas?!?
Kertoo todella paljon siitä, miten häiriitynyttä sakkia tässä Suomi24.fi:ssa kirjoittelee, toi että nimittely on joillekin ongelma tällaisella foorumilla, missä paljon suurempi ongelma on se, että häiriintyneet tekee viattomista keskustelijoista persoonia foorumille lupaa kysymättä... Mitä v*ttua mitkään "ryhmät" liittyvät tähän Suomi24-keskustelupalstaan, häh? Voin vastata puolestasi: ei mitenkään. Näille Suomi24.fi-keskustelupalstoille saa käsittääkseni kirjoittaa rekisteröitymättä jäseneksi, mutta vainoamisen ja kiusaamisen puolelle mennään siinä, että jos aletaan väittää sellaisen ihmisen olevan netissä joku identifioitavissa oleva tietty nettikeskustelija ja herjata sitä kautta, joka ei netissä edes henkilöllään ole. Itse olen kokenut sellaista v*tun häiriitynyttä kiusaamista tässä Suomi24.fi:ssa, vaikka tasan tarkkaan haluan olla rauhassa, enkä ole käynyt keskustelemassa näillä Suomi24.fi-palstoilla siksi, että minua kiinnostaisi pätkän vertaa tuntemattomien kirjoittajien henkilöt. Tästä Suomi24.fi:sta kun en tunne ketään, paitsi että keskimääräistä enemmän idiootteja nettikiusaajia tuntuu tällä foorumilla riekkuvan.
Olen joo parilla kommentilla ottanut osaa tähän keskusteluketjuun, mutta se ei oikeuta siihen, että muut alkaa ronkkia minun viestejäni. Ja mitä v'ttua muka tän keskustelun aiheeseen liittyy rikollisten kommentit, jotka eivät edes kuvaa aloiutuksen aihetta mielipiteen tasolla?
"Negatiivinen haukkuminen" on sangen lievä sana siitä häiriityneestä kiusaamisesta, mitä tällä Suomi24.fi-foorumilla tuntuu tapahtuvan. Mä en ainakaan enää ikinä halua, että tuntemattomat anonyymit tulee leikkimään mulle tuttavaa missään tällaisella julkisella nimettömällä Suomi24.fi- keskustelupastoilla, koska siinä on kyse valehtelusta, jos joku väittää minun ( tai mahdollisesti joidenkin muidenkaan viattomien) olevan henkilö Suomi24.fi:ssa!
- ammammammaa
Älä nyt sentään ota nettikeskusteluja ja nettikeskustelijoita niin vakavasti, että vaivaudut kaikkia analysoimaan. Suurin osa noita on ihan höpö höpöä, sitä paitsi. Ei kukaan istu sinun kuvauksiisi täysin tarkalleen. Muista, että jokaisen kirjoituksen takana on joku, joka saattaa olla jo seuraavassa keskustelussa ihan eri "persoonallisuus" ja vaivasi on ihan hukkaan heitettyä. :)
- löytyy täältäkin
Niinpä niin. huuhaata tai ei, perää tai täysin perätön, mutta on ollut mukava huomata, että aloitus herätti kovasti keskustelua ja keskustelu aaltoillut mukavasti laidasta laitaan. Kiittäkäämme tästä aiheesta aiheen alkuperäistä laatijaa. KYseistä laatijaa saa myös moittiä kirjoitusvirheistä, jos jokin kukin niistä kovasti mielenne pahoititte, sillä teksti on lainattu suoraaan siinä muodossa millaisena se alkuperäisenä on. Uskon että plagiointiakin suuremman rikkeen olisin tehnyt sisältöä muuttaessani.
- Supermestari
Juuri niin. Itse ainakin pystyn ottamaan väliaikaisesti käyttööni kaikki nuo aloituksen roolit netissä tarpeen mukaan, esimerkiksi täällä Suoli24:ssä.
- jaahas?!?
Supermestari kirjoitti:
Juuri niin. Itse ainakin pystyn ottamaan väliaikaisesti käyttööni kaikki nuo aloituksen roolit netissä tarpeen mukaan, esimerkiksi täällä Suoli24:ssä.
Niin. Niinhän te pystytte, mutta millon teillä menisi kaaliin, että harrastaisitte feikkipersoonaleikkejänne omien kaltaistenne kanssa omissa porukoissanne ja omissa nettiyhteisöissänne, ja jättäisitte niistä sivulliset pois? Eikö sovi? Olisko paljon kivempaa vai, jos saisitte sotkettua kunniallisia kansalaisia rikolliseen toimintaan, niinkö, tai ainakin yrityksenne väittää on se? Minua onneksi ei naurata säälittävät idiootit, jotka käyttää tietoisesti tällaista avointa keskustelufoorumia Suomi24.fi rikolliseen viestintään ja valehteluun. Törkeää, että kun mun kaltainen tulee tuntemattomille kirjoittamaan tällaiseen Suomi24.fi:n ajanvietteeksi, niin kaiken maailman porsaat, jotka on vuosia leikkineet profiilileikkejään ja olleet nettiyhteisöissä ja jotka ovat teknisesti taitavia netin kanssa, vaikka kirjoittelumoraaliltaan eivät pätkääkään, niin että sellaisten ääliöiden hampaisiin tässä joutuu pelkän keskustelupalstalle nimettömänä kirjoittelemisen vuoksi. Onko teillä tekemisen puute, mitäs vittua ette anna olla rauhassa?
Ymmärrän, että ne taloudelliset vaikeudet voivat olla hankalia, mutta kun kaikki ihmiset eivät edes rahan puutteesta kärsiessään sorru rikollisuuteen, niin jättäkääs v-ttu kunnialliset kansalaiset touhuistanne pois ja mars poliisiasemalle ilmoittautumaan, jos vainonne ja perättömät nettipulinanne koskee ihmisiä!
- ........
Ihmeellistä on jos osallistuu keskusteluun eikä vaivaudu kirjoittamaan virheettömästi.
Peruskoulun käyneiden pitäisi tietää, että kirjoitettu teksti on oltava asiallista että se otettaisiin todesta.
Parhaita keskustelijoita ovat he jotka pysyvät asiassa ja sanovat oman käsityksensä juuri niin kuin se on.
Selvästä asiastakin voidaan käydä tunneperäistä juupas-eipäs-väittelyä, kuten siitä miten on meneteltävä kun perheenjäsen on tilannut tavaraa sinun nimellesi, voidaanko palauttaa. Kerroin palauttaneeni kirjattuna lähetyksenä, vastalauseiden ryöppy, eihän nyt kaikkea voida palauttaa. Vastasin etten väittänytkään.
Vain kerroin oman kokemukseni.Suoraan sanoen riville pisteitä "............" ei tarvitse vastata mitään.
Ei siinä mitään viihdepalstahan tämä on eikä todellakaan kannata ottaa vakavasti.- ......
ex-tissuttaja4 kirjoitti:
Suoraan sanoen riville pisteitä "............" ei tarvitse vastata mitään.
Ei siinä mitään viihdepalstahan tämä on eikä todellakaan kannata ottaa vakavasti.Nyt se myrkyn lykkäsi.
- jaahas?1?
Toivot vaan, että jonkun perheenjäsen muka tilaisi tavaraa. Mä en ainakaan ole koskaan tilannut mitään netistä, enkä tilaisi, eikä ole tilannut kukaan tuntemani. Sinun käsityskyvyssäsi on hieman todella iso vajaus, että missä määrin sinulla olisi oikeus tällaiselle netin keskustelupalstoille kirjoittavia tai viattomia osallistaa omiin intresseihisi. V*ttu erikoista kirjoittelua tää Suomi24.fi.
- ........
jaahas?1? kirjoitti:
Toivot vaan, että jonkun perheenjäsen muka tilaisi tavaraa. Mä en ainakaan ole koskaan tilannut mitään netistä, enkä tilaisi, eikä ole tilannut kukaan tuntemani. Sinun käsityskyvyssäsi on hieman todella iso vajaus, että missä määrin sinulla olisi oikeus tällaiselle netin keskustelupalstoille kirjoittavia tai viattomia osallistaa omiin intresseihisi. V*ttu erikoista kirjoittelua tää Suomi24.fi.
Ei vaan asiallinen keskustelu kunnes siinäkin joku alkoi irviä, ei suinkaan minun aloittamani.
Tämä lienee huumoripalsta ja osallistujat ovat maistaneet vähän muutakin kuin kahvia.
Posketonta ettei muka nettiä käyttävät tilaisi tavaraakin sieltä. - jaahas?!?
........ kirjoitti:
Ei vaan asiallinen keskustelu kunnes siinäkin joku alkoi irviä, ei suinkaan minun aloittamani.
Tämä lienee huumoripalsta ja osallistujat ovat maistaneet vähän muutakin kuin kahvia.
Posketonta ettei muka nettiä käyttävät tilaisi tavaraakin sieltä.Petosrikollisuuttako? Millä pokalla te kirjoittelette julkisella Suomi24.fi-palstalla?
- Profilli
Keskustelun avaaja unohti yhden tyypin listastaan:
ihminen joka profiloi keskusteljat eri lokeroihin,
taitaa olla peräti yleisin keskustelupalstojen nettipersoona- ckhghggc
Tuo on kieltämättä yleisin nettipersoonallisuus.
Sen jälkeen kun lokeroija on lokeroinut, hänen ei tarvitse nähdä kuin kirjoittajan nimi, niin hän "tietää" mitä toinen on kirjoittanut. Viestiä ei tarvitse sen jälkeen edes lukea, vaan riittää kun siihen vain vastataan haukuilla tai poistoilmoituksella.
Yleisyyden vuoksi olen täysin sitä vastaan että foorumeilla olisi rekisteröintipakko tai nimimerkkipakko koska keskustelu loppuu siihen. (ettekö usko? katsokaa vaikka lehtien foorumeita joissa täytyy keskustella facebook tunnuksella. Keskustelu on pelkkää typerää nössömyhäilyä jossa kukaan ei keskustele) - jaahas?!?
Niin ja unohti myös sellaisen nettihäirikkötyypin, joka laittelee viruslinkkejä tahallaan Suomi24.fi:n etusivulle vaikka mun koneelle, että kun mä viaton tulen lukemaan tätä nimetöntä Suomi24-palstaa, niin joudunkin ihan muun aiheen keskusteluun, kuin mistä olisin kiinnostunut. Äsken mun selain hyppäsi Tori-palstalle, kun etusivulta klikkasin tätä keskustelua: Miksi v*tussa? En koskaan käy siellä.
Ja mitä mieleltään häiriintyneisiin nettikirjoittajiin tulee, niin joku fiksu jolla on tulostin, voisi vaikkapa tulostaa tän keskustelun tekstit, niin päästäisiin arvioimaan, että kuka ja ketkä sitä oikein onkaan hulluja nettiin kirjoittelijoita. Olen varma, että minun ilmaisustani ei mitään mieleltään häiritynyttä löydy. Epäluuloinen olen ihan aiheesta tätä Suomi24.fi-foorumia kohtaan, koska vielä koskaan en ole tullut hyvälle tuulelle, luettuani tätä foorumia. Olis eilenkin vaan pitänyt lähteä terassille ystävien kanssa, eikä käyttää edes aikaansa tällaiseen p*skaan tuntemattomien hörhöjen kanssa keskustelemiseen, koska koskaan en järkeviin teksteihini ole normaaleita vastauksia tässä Suomi24.fi:ssa saanut.
Ärsyttävin nettikirjoittelijan yleinen "tyyppiesimerkki" on muuten nettikiusaajakirjoittaja, joka koska itse kuuluu nettiyhteisöihin, luulee, että hänellä on oikeus liittää siihen viattomiakin esimerkiksi Suomi24.fi:n keskustelupalstoille nimettömän kirjoittelemisen perusteella. Minä esimerkiksi en tässä ole hullu, vaikka kirjoitankin keskusteluketjuun, missä suurin osa tekstin suoltajista vaikuttaa häiriintyneiltä, kuten yleensäkin tässä Suomi24.fi:ssa suurin osa vaikuttaa häiriityneiltä, valitettavasti. Jos tällä Suomi24.fi- foorumilla muka on normaalijärkisiäkin tavallisia kirjoittajia, niin ei se ainakaan tämän keskustelupalstoilla näy. Nettikiusaajat ovat omineet tämän Suomi24.fi:n: asiallinen ja normaali keskustelu on kuihtunut pois, ja palstoista on tullut vain narsistien temmellyskenttä.
Minä en sitten ole antanut lupaa näiden Suomi24.fi- tekstieni käyttämiseen henkilöyhteyksissä. Enkä ole vastuussa siitä, että Suomi24.fi:ssa kirjoittelee häiriintyneet nettihäiriköt. Moderoinnin logiikkaa tässä Suomi24.fi:ssa usein valitettavasti ihmettelen suuresti: Miksi tällä Suomi24.fi- foorumilla sallitaan viattomien henkilöinti foorumille, eikö sellainen ole laitonta? Ja voisko hullut nettikiusaajat lakata kuvittelemasta, että kaikki näillä Suomi24.fi- palstoilla kirjoittavat muka olisivat henkilöillä netissä, kiitos!
- psykedeeliorava
en tiedä mitä näistä olen mutta... kuulitko ton äänen?
- Ferrous Cranus
Nettikeskustelijoista löytyy hyviä englanninkielisiä kuvia ja kuvauksia netistä.
Flame Warrors Roster.
Oma suosikkini on rautakallo, Ferrous Cranus. Hyvin yleinen keskustelukumppani Suomi24:ssä.
http://redwing.hutman.net/~mreed/warriorshtm/ferouscranus.htm
Toinen palstoilta erittäin tuttu on provojen perustyyppi eli Troller. Hän kirjoittelee saadakseen vastauksia. Mikä tahansa vastaus kelpaa eli kun haukutte Trolleria niin hän hiljaa kiittää saamastaa palautteesta ja jatkaa entistä kiihkeämmin.
http://redwing.hutman.net/~mreed/warriorshtm/troller.htm
Katsokaa koko luettelo läpi, hauskoja ja osuvia kuvauksia on useita... - jaahas?!?
Tiedän, että minun ei luultavasti koskaan kannattaisi edes kommentoida näitä Suomi24.fi:n etusivulta löytyviä linkkejä näihin keskusteluihin, koska vielä kertaakaan elämässäni en ole tässä Suomi24.fi:a törmännyt yhteenkään Suomi24.fi:n etusivulle nostettuun aloitukseen, joka olisi sisällöltään asiallinen, mutta kommentoin nyt kuitenkin ja _yritän olla ystävällinen_, vaikka kiristelen hampaitani inhosta lähestulkoon kaikkea tässä Suomi24.fi:a lukemaani kohtaan...
Joku tuolla vihjasi etusivun aloituksen olevan kopio nettipoliisin kirjoituksesta: jos niin, on kyllä harvinaisen tampiota ja asiatonta nettitoimintaa... Mitä nettipoliisin paikalla oloon tulisi, niin minä ainakin olisin erittäin tyytyväinen, jos vaikka Marko Forss päivystäisi tässä Suomi24.fi:a koko ajan: en ihmettele, jos hän tarvitsee työssään stressipalloakin välillä lukiessaan tyhmän nettikansan toilailuja, koska esimerkiksi itse en rehellisesti koskaan edes pysty lukemaan tai kommentoimaan selvinpäin _mitään kirjoituksia_ tässä Suomi24.fi:a, kun tulisin hulluksi tyhmyydestä, jos selvinpäin pohtisin idioottien motiiveja suoltaa nettiin paskaa, ja kirjoittajat Suomi24.fi:a ovat mielestäni keskimäärin aivan liian tyhmiä, jotta olisin missään määrin kiinnostunut selvinpäin kirjoittelemaan sellaisten kanssa.
Mikähän se olisi ärsyttävimmän nettikirjoittelijan yleinen "prototyyppi", ans kun pohdin vähän... Ei, sellainen ei ole besserwisser, ei. Sellainen ei ole kirjoitusten muotokielestä huomauttelija, vaan sellaisia ovat kaikki ne netitoimijat, jotka siinä missä joku tällainen Suomi24.fi-keskustelupalstakirjoittelu on osalle harmitonta ja normaalia ajanvietettä, on se osalle ärsyttäville niljakkeille viattomien asioista facebookien jne. sosiaalisten medioiden kautta yksityistietojen urkkimista viattomien herjaamiseen ja sitten niiden "tietojen" (useimmiten perättömien herjapuheiden) tietoista kiusaamis-ja herjalevittelyä netissä... Melkein yhtä ärsyttävä nettikirjoittelijan prototyyppi ovat myös tapaukset, joilla on vain yksi asia, mistä puhuvat ja mitä aihesisältöä sitten tyrkyttävät joka ikiseen keskusteluun maan ja taivaan väliltä keskustelupalatojen tietoisella häiriköinnillä, oli aiheena sitten kissojen ruokinta tai lenkkeily. Muiden kirjoitusten kopioitsijoiden nettipalstoille tyhmyyteen en osaa ottaa kantaa, koska siinä on niin tyhmät ihmiset kyseessä, että ei mene mulla jakeluun, miksi sellaiset edes netissä käyvät.
Minä varmaan olen Suomi24.fi-kirjoittelijoiden mielestä ensinnäkin mielisairas, siksi toisekseen varmaankin mökkihöperö ja kolmanneksi varmaankin häirikkö, koska en jaksa kirjoittaa ystävällisesti ihmisvihamieliseen viestintään näillä keskustelupalstoilla. Se on vaan niin, että päteviä sanomaan ei ole yksikään Suomi24.fi-kirjoittelija minusta yhtään mitään. Hullu en ole, enkä rasisti.- Kerrotko vielä
monenko promillen humalassa tämän kijroitit?
- jaahas?!?
Kerrotko vielä kirjoitti:
monenko promillen humalassa tämän kijroitit?
Alle yks, nyt ehkä lähemmäs kaks, tai mitä tekee neljä 0,33 kokoista bisseä promilleissa? En ole vastuullinen katsos muiden kirjoituksista, vaan ainoastaan omistani ja humalassakin saan varmasti tähän Suomi24.fi:n kirjoittaa, koska edes humalassa en koskaan riko lakia nettikirjoittelussani. Luulette minun olevan tyhmä. No varmaan joo olen, kun kirjoitan tällaisella anonyymilla Suomi24.fi-keskustelupalstalla anonyymina viestejä minulle tuntemattomien muiden anonyymien kirjoittajien viesteihin, joiden teidän yhdenkään henkilöistä en mitään tiedä, mutta ei tämä laitonta ole ainakaan minun kirjoitteluni. Tai jos on, niin siinä tapauksessa jokainen Suomi24.fi-keskustelupalstoille koskaan mitään nimettömästi kirjoittanut olisi rikollinen, eli jokainen kirjoittaja olisi rikollinen. Mulla on tän foorumin asiakaspalvelun vahvistus, että saan kirjoittaa näillä keskustelupalstoilla nimettömästi, joten miksi urputat? En tiedä mistään mitä tällä foorumilla tapahtuu. Rikolliset vois mennä vittuun netistä, se on kyllä yleinen mielipiteeni.
- löytyy täältäkin
Olisikin mielenkiintoista saada tuon Marko Forssin kommentit tähän keskusteluun ja tuohon hänen tekstiin pohjautuvaan aloitukseen. Antaisi mielipiteensä myös nettipoliisin näkökulmasta.
- jaahas?!?
Olisikin mielenkiintoista saada tuon Marko Forssin kommentit tähän keskusteluun ja tuohon hänen tekstiin pohjautuvaan aloitukseen. Antaisi mielipiteensä myös nettipoliisin näkökulmasta.
No jos todella on kyse nettipoliisilta lainatusta tekstistä(?), lienee kyseessä tekstin plagioijana ja aloituksen laatijana siis sekopää tai sekopäät, joka tai jotka heiluu myös sosiaalisissa medioissa, tässä Suomi24.fi:ssa tämän keskustelupalstoilla häiriköimisen lisäksi. Yks kommentti: sitten jos aletaan ihan Facebookeista puhua, on kyseessä rikosasia, jos nimetöntä Suomi24.fi-keskustelua yhdistellään henkilöihin. Olenkin tässä itsekin ihmetellyt, että miksi en saa omaa yksityissähköpostiani käyttööni... Toivottavasti ongelma ei liity siihen, että joku kaheli olisi vähän leikkimässä minua sosiaalisessa mediassa ( kunnianloukkaus & mahdollisesti viestintäsalaisuuden rikkominen ja yksityisyydensuojan rikos kyseessä, jos niin...).
Vähän mä saisin raivarin, jos joku menisi minuna sosiaaliseen mediaan. En kylläkään kuulu edes Facebookiin (tai muuten mihinkään muuhunkaan sosiaaliseen mediaan), koska se ei ole turvallinen paikka keskustella nettitaidoiltaan keskinkertaiselle. Joskin kaikkein turvattomin keskustelupaikka lienee tää Suomi24.fi, missä ei näemmä edes sen vertaa valvota, ettei ihmisiä rekisteröityisi väärillä identiteeteillä foorumille. Facebookissa olin elämästäni yhden kuukauden ja poistatin käyttäjätilini, koska joku sekopää oli lähtenyt muokkailemaan mun asuinpaikkaa. Samaten yhden läheiseni oli asettanut asumaan Keski-Eurooppaan, että se siitä "turvallisesta" Facebookista, joka pitää huolta käyttäjiensä yksityisyydestä...
Tällanen Suomi24.fi vois olla ihan kiva keskustelupaikka, jos tällä ei hilluisi skitsoja, jotka on niin uteliaita nimettömistä keskustelijoista, että herjaamaan alkavat henkilötasolla. Tän foorumin sairaus on siinä, että kun normaalisti nimettömässä viestinnässä tuntemattomien kesken asiallinen keskustelija perustelee ehä vielä tarkemmin mielipiteitään, kuin keskustelussa missä olisi tuttuja, niin tällä foorumilla ei kukaan perustele mitään ja tällä valehdellaan ja leikitään näemmä tuttuja mun kaltaisille viattomille ainoastaan keskustelupalstoilla keskustelemassa käyneille. Mielenkiintoista olisi tietää, että mitä h*vetin idiootteja ne minua "päkättelevät" on tältä foorumilta. En tasan tarkkaan ikinä oma-aloitteisesti hakeutuisi missään yhdenkään sellaisen kaveriksi nettissä, joka puhuttelee minua termillä "Päkä", enkä ole minkään nettiyhteisön jäsen.
Poliisi olis joo kova sana tälle Suomi24.fi foorumille!!
- 20 + 20
itte oon vaan sinkku 25v mies ja yritän vaa seuraa etsiskellä... mikä ihme teitä vaivaa :S
- dykobades
Häiriintyny psykopaatti
- seri52
Niin minäkö? Sait osuman!
Tarkkailija!
Katson, luen ja luen ehkä liikaakin, koska lukeminen on hauskaa. Hienoa. Ehkä minustakin on muualle kuin tarkkailuun!
Tosin harvoin kommentoin, teksteihin joita luen!.- useintietoavailla
Samoin, tarkkailija eli luen paljon mutta jos haluan tietää jostain asiasta vähän enemmän, kirjoitan myös. Valitettavasti vastauksia tulee laidasta laitaan joten oikeaan tietoon osumista voi olla vaikeaa löytää.
- testaaja papu
Tein ite netti persoona testin, jote tässä se testi o testakkaa ite jos haluutte :)
http://adf.ly/3912980/netti-chat-maailman-persoonallisuus-test - pakkoruotsi
Ruotsi vapaaehtoiseksi kampanjan radiomainos
http://youtu.be/46g6FjR2gEE - Tosi asia!
Mielenterveysogelmansa levittävä todella sairas narsistinen tyyppi.
Vaatii että toiset tottilisivat aina häntä sekä haukkuu kaikkia muita!
Ylläpidossa ei haluta poistaa haukkumiset ja toisten pilkkaviestejä. Tatavat olla hänen tuttuja tai maksanut siitä että hän herjaa!
http://www.suomi24.fi/yhteisö/Sanamies - Todettu juttu!
Mielenterveysogelmansa levittävä todella sairas narsistinen tyyppi.
Vaatii että toiset tottilisivat aina häntä sekä haukkuu kaikkia muita!
Ylläpidossa ei haluta poistaa haukkumiset ja toisten pilkkaviestejä. Tatavat olla hänen tuttuja tai maksanut siitä että hän herjaa!
http://www.suomi24.fi/yhteisö/Sanamies - Räivi Päsänen(Usk)
"Poliitikko
Poliitikolla voi olla useita eri profiileja, blogeja ja sivustoja sosiaalisessa mediassa. Välillä on epäselvää käyttääkö palvelua poliitikko itse vai avustaja. "
valitettavasti todellinen poliitikkokin löytyy.
P.Räsäsnen kun on vuorotahtiin lääkäri, uskovainen, yksityishenkilö, poliitikko, äiti ja moraalinsta kaikkitietävä upea henkilö :-) - kives paljas
"Bändäri tykkää julkaisustasi salamaa nopeammin, riippumatta siitä mitä postaat. Samainen miellyttäjä kommentoi viestejäsi aina positiiviseen sävyyn, mutta tuottaa harvemmin mitään fiksua sisältöä vastaukseensa.
Somekänniääliö"
Blondi?
"Pilkunviilaaja
Unohditko kenties pilkun tai kirjoititko sydämen kahdella m-kirjaimella? Ole huoleti, pilkunviilaaja korjaa kyllä tekstisi."
onks se kuitenki Isän maalinen henkilö? - Puurot ja...
Vellit sekaisin. Huvittavaa että usein puhutaan nettikeskustelusta, kun todellisuudessa ainoastaan kirjoitetaan tekstiä ruudulle. Jos joku kirjoittaa isoilla kirjaimilla, silloin puhutaan huutamisesta. Totuus on kuitenkin se, että kukaan ei puhu,vaan kirjoitaan tekstiä.
- ghgchgkc
Keskustelu tarkoittaa sitä että otetaan esimerkiksi kantaa jonkun toisen esittämiin mielipiteisiin.
Keskustelu ei ole koskaan tarkoittanut sitä että se olisi pelkästään suullista puhetta vaan se on aina käsittänyt kaiken median puheesta maalaamiseen.
Nettikeskustelu ei ole tarkoittanut nettipuhumista, vaan etuliite toimii ainoastaan tarkennuksena siinä minkä kautta keskustelua on tapahtunut.
Eli ainoa jolla täällä on puurot ja vellit sekaisin, olet sinä.
- skiz1
puuttuu monipersoona mikä omaa nää kaikki yhtä aikaa.
Tänään ja nimenomaan juuri nyt olen bändärimiellyttäjä..tai jotain..Aloitus on hauska, eli erittäin hyvä..Ja koko viestiketjukin tuntui mukavalle..;)...
Huomenna kokeilen salaliittoteoreetikkona..;o)...- jaahas?!?
Jos sä todella omalla naamallasi tuollaisia kirjoittelet, niin etpä paljoa taida omasta maineestasi piitata, huh huh, mikä sitten lienetkin. Mulle onneksi tuollainen naama ei sano mitään, enkä tiedä kuka olet, mutta erittäin iso toiveeni on, että et kuulu niihin sekopäihin, jotka ovat pakkomielteisesti herjanneet minua sinua tuntematonta julkisesti tässä Suomi24.fi-foorumilla. Itse en tekisi kenellekään sitä, että pidin minä jostakin ihmisestä tai en, että koskaan menisin muiden naamoilla nettiin. Erikoista on kyllä ollut, että kuinka paljon minua vihataan tällä Suomi24.fi-foorumilla. Live-elämässä kun en tunne ihmisiä, jotka vihaisivat minua. Itse en koe sen sortin uteliaisuutta, että siksi että joku minä käyn tällaisessa Suomi24.fi- netissä anonyymisti kirjoittamassa, että siksi kateutta ja kiusanhalua kävisi valehtelemaan.
Salaliitttoteroreetikoita tällä foorumilla kyllä piisaa. Mielestäni p*skiaisista suurin oli se jokukin hörhö, joka kirjoitteli mulle melkeinpä vuosien ajan väkivaltaista ja pelotteluviestintää ihan kuin muka oikeuskin olisi sellaiseen, ei ole. Mulla ei sen sortin mielenterveysongelmia ole, että netissä menisin nolaamaan itseni. Terkkuja vaan siis tässä samalla kaikille niille, joilla on ollut pakkomielle väittää juuri minua mielisairaaksi tällä Suomi24.fi- foorumilla. jaahas?!? kirjoitti:
Jos sä todella omalla naamallasi tuollaisia kirjoittelet, niin etpä paljoa taida omasta maineestasi piitata, huh huh, mikä sitten lienetkin. Mulle onneksi tuollainen naama ei sano mitään, enkä tiedä kuka olet, mutta erittäin iso toiveeni on, että et kuulu niihin sekopäihin, jotka ovat pakkomielteisesti herjanneet minua sinua tuntematonta julkisesti tässä Suomi24.fi-foorumilla. Itse en tekisi kenellekään sitä, että pidin minä jostakin ihmisestä tai en, että koskaan menisin muiden naamoilla nettiin. Erikoista on kyllä ollut, että kuinka paljon minua vihataan tällä Suomi24.fi-foorumilla. Live-elämässä kun en tunne ihmisiä, jotka vihaisivat minua. Itse en koe sen sortin uteliaisuutta, että siksi että joku minä käyn tällaisessa Suomi24.fi- netissä anonyymisti kirjoittamassa, että siksi kateutta ja kiusanhalua kävisi valehtelemaan.
Salaliitttoteroreetikoita tällä foorumilla kyllä piisaa. Mielestäni p*skiaisista suurin oli se jokukin hörhö, joka kirjoitteli mulle melkeinpä vuosien ajan väkivaltaista ja pelotteluviestintää ihan kuin muka oikeuskin olisi sellaiseen, ei ole. Mulla ei sen sortin mielenterveysongelmia ole, että netissä menisin nolaamaan itseni. Terkkuja vaan siis tässä samalla kaikille niille, joilla on ollut pakkomielle väittää juuri minua mielisairaaksi tällä Suomi24.fi- foorumilla.Tällä samaisella lärvillä kaikkialla..En vain netissä. Jos lärvini kiusaa muita, sille en voi mitään.. Kiusaanko netissä..?? En kiusaa, en jahtaa, en kirjoittele herjaavasti. Aivan sama kenelle vastailen ja kuka vastailee minulle..Ei ihmistä tarvitse tuntea henkilökohtaisesti, jonka kanssa on vuorovaikutuksessa. Itse vuorovaikuttelu on tärkeintä. sekä kirjoittelun ilo.
- huomauttaja.
jaahas?!? kirjoitti:
Salaliitttoteroreetikoita tällä foorumilla kyllä piisaa. Mielestäni p*skiaisista suurin oli se jokukin hörhö, joka kirjoitteli mulle melkeinpä vuosien ajan väkivaltaista ja pelotteluviestintää ihan kuin muka oikeuskin olisi sellaiseen, ei ole. Mulla ei sen sortin mielenterveysongelmia ole, että netissä menisin nolaamaan itseni. Terkkuja vaan siis tässä samalla kaikille niille, joilla on ollut pakkomielle väittää juuri minua mielisairaaksi tällä Suomi24.fi- foorumilla.niin, ethän itse ymmärrä tilaasi.
- Kirjuri Trppan
Kirjoituksessa tarvittiin kirjoittaja ennen ja vastaannottaja sekä nykyisin käytössä on myös sensuuri.Näiltä kolmelta osapuolelta pitäisi saada toimivuus jotta voitaisiin ymmärtää alunperin millainen nettikirjoittaja olet.Lisäksi voisi olla vaikka puoli maalloa raatina jotka asiat arvostelisivat puolueettomasti.Eihän kukaan voi itseään nettikirjoitusten arvostelijana arvostella uskottavasti.
- jaahas?!?
V-tun sekopäät. Minä ainakin arvaan sen, että joku hullu paitsi on henkilöinyt minut tähän Suomi24.fi:n, myös levittelee selkäni takana mun näitä viattomia anonyymeja tekstejä henkilöyleisölle netissä apureinaan kolmannet ja neljännet nettihäirikkö-osapuolet, kaikki kiusaajat tän Suomi24.fi:n jäseniä, toisin kuin minä ja varmaan moni muu viaton. Uskotteko, että olen kyllästynyt näkemään rikollista nettikäyttäytymistä?
- LÄÄKITYSOK
jaahas?!? kirjoitti:
V-tun sekopäät. Minä ainakin arvaan sen, että joku hullu paitsi on henkilöinyt minut tähän Suomi24.fi:n, myös levittelee selkäni takana mun näitä viattomia anonyymeja tekstejä henkilöyleisölle netissä apureinaan kolmannet ja neljännet nettihäirikkö-osapuolet, kaikki kiusaajat tän Suomi24.fi:n jäseniä, toisin kuin minä ja varmaan moni muu viaton. Uskotteko, että olen kyllästynyt näkemään rikollista nettikäyttäytymistä?
OTITKO LÄÄKKEESI ? SITÄ EI SAA JÄTTÄÄ VÄLIIN ! HYI !!
- jaahas?!?
LÄÄKITYSOK kirjoitti:
OTITKO LÄÄKKEESI ? SITÄ EI SAA JÄTTÄÄ VÄLIIN ! HYI !!
Mitä sä minuun purat omaa mielisairauttasi? En tiedä kuka sinäkään olet, mutta en usko sananvapaudenkaan kattavan sellaista nettitoimintaa, että missä mieleltään häiriitnynyt ensin itse häiriköi ja riehuu ympäri foorumia huomionhaussaan ja sitten laittaa häiriköintinsä sijaiskärsijäksi ja julkisissa herjauksissaa törkeästi mukamas "syylliseksi" tällaisella julkisella, mutta minulle ainakin nimettömällä keskustelufoorumilla minun kaltaiseni viattoman, joka satun ottamaan osaa kommenteilla tällaiseen tuntemattomien väliseen julkiseen nimettömään Suomi24-fi- keskustelupalstakeskusteluun.
Sinun täytyy olla todella yksinäinen ihminen, kun sinulla ei tunnu ole ketään kenelle purkaa henkistä pahaa oloasi ja sitten valitset tällaiselta Suomi24.fi-foorumilta yksittäisen tällaisella keksustelufoorumilla vain näillä keskustelupalstoillla keskustelemassa käyneen yksittäisen nimettömän naamattoman anonyymin minut sairauteen menevän herjaamiseksi kohteeksi.
:(
Oletko muuten siitä asiasta tietoinen, että laitonta on, jos roikut ip-osoitteiden urkkimisen perusteella herjaamassa? Ei sulla ole oikeutta toisen yksityisyyden suojaa viedä. Olen varma, että minun maineestani sinä et piittaa pätkän vertaa, törkeän kommentointisi perusteella, mutta en minä ihan todella muiden tässä Suomi24.fi:ssa häiriköinnistä tai mahdollisesta rikollisesta viestinnästä tässä Suomi24.fi:ssa aio ottaa mitään vastuuta, koska minulla ei ole sellaiseen velvollisuutta. Kun en kuulu edes mihinkään Suomi24.fi-yhteisöön, enkä ole foorumin jäsen.
- millainen pitäisi
tun mo
- CoverKill
Kieroutuneet luonteet.
Syyttää muita itseharjoittamistaan epäasiallisuuksista. Todisteet hullun käytöksestä onneksi jää nettiin. Elävässä elämässä todisteita ei jää. Näistä tapauksista on oppinut sen että vain todisteilla on merkitystä. Kenenkään taitavalla käytöksellä ei ole mitään merkitystä.- jaahas?!?
Onpas sulla sairas nimimerkkivalinta. Mun näkökulmasta (olen nimittäin päästäni terve) olisi aika erikoinen intressi käydä tällaisella nimettömällä Suomi24.fi- nettifoorumilla kyttäämässä "todisteita" joidenkin harjoittamasta epäasiallisuudesta. Melkein yhtä sairas harrastus, kuin on pakkomielteisesti vihatekstejä postaavien nettitoiminta tässä Suomi24.fi:a.
Se tietysti olisikin hyvä, jos jäisi oikeudenmukaisesti aina todisteet nettiin häiriköiden käytöksestä, mutta ainakin kun itseäni vainottiin ja pilkattiin ja lähinnä laittomilla viesteillä peloteltiin aktiivisesti mulle tyystin tuntemattomien toimesta sellainen yli vuosi eräällä ihmissuhdeaiheisella keskustelupalstalla tässä Suomi24.fi:ssa aikoinaan, niin silloin ainakin sen palstan mode tai modet oli täysin niiden puolella, jotka harrasti julkista sakinhivutusta ja nettikiusaamista mua viatonta kohtaan tän Suomi24.fi:n keskustelupalstoilla. Itse en edes tiennyt, että mikä minussa oli ne hörhöt keskustelijat suututtanut, koska en koskaan ole kommentoinut mitään muuta kuin tekstien sisältöjä; tottakai,kirjoittajien henkilöistä luonnollisestikaan mitään tietämättä ja tasan tarkkaan normaalia se, mutta nettirasistien tyylilaji oli se, että vaikka kuukausiakin olin poissa foorumilta, niin kun tulin yhden nimettömänkin kommentin kirjoittamaan, oli ensimmäinen saamani vastaus herjaus. Ja ylläpito siisti keskusteluita niiden häiriköiden eduksi.
Onneksi itsepä sen tiedän, että minäpä en mitään lakia riko netissäkään, kuten en missään muuallakaan. Aikoja sitten tän Suomi24.fi:n hörhöillä kirjoittelijoilla lienee mennyt pahasti sekaisin, että mitä on nimetön mielipiteenilmaisu ja mitä on muu netti. Itse en ikinä viittis käydä netissä keskustelupalstoilla kirjoittelemassa, jos olisin niin tampio, että ainoa intressi kirjoitella olisi jollekin omalle porukalle kerätä huomiota herjaamalla netissä ja vääristelemällä tietoisesti todellisuutta tai faktoja ihmisistä tai asioista. Mulle tällainen nettikirjoittelu ei missään määrin ole sikäli merkityksellinen asia.
Ootko psykopaatti, meinaan ton nimimerkkivalintasi perusteella herätät vilunväristyksiä? - -lisäys-
jaahas?!? kirjoitti:
Onpas sulla sairas nimimerkkivalinta. Mun näkökulmasta (olen nimittäin päästäni terve) olisi aika erikoinen intressi käydä tällaisella nimettömällä Suomi24.fi- nettifoorumilla kyttäämässä "todisteita" joidenkin harjoittamasta epäasiallisuudesta. Melkein yhtä sairas harrastus, kuin on pakkomielteisesti vihatekstejä postaavien nettitoiminta tässä Suomi24.fi:a.
Se tietysti olisikin hyvä, jos jäisi oikeudenmukaisesti aina todisteet nettiin häiriköiden käytöksestä, mutta ainakin kun itseäni vainottiin ja pilkattiin ja lähinnä laittomilla viesteillä peloteltiin aktiivisesti mulle tyystin tuntemattomien toimesta sellainen yli vuosi eräällä ihmissuhdeaiheisella keskustelupalstalla tässä Suomi24.fi:ssa aikoinaan, niin silloin ainakin sen palstan mode tai modet oli täysin niiden puolella, jotka harrasti julkista sakinhivutusta ja nettikiusaamista mua viatonta kohtaan tän Suomi24.fi:n keskustelupalstoilla. Itse en edes tiennyt, että mikä minussa oli ne hörhöt keskustelijat suututtanut, koska en koskaan ole kommentoinut mitään muuta kuin tekstien sisältöjä; tottakai,kirjoittajien henkilöistä luonnollisestikaan mitään tietämättä ja tasan tarkkaan normaalia se, mutta nettirasistien tyylilaji oli se, että vaikka kuukausiakin olin poissa foorumilta, niin kun tulin yhden nimettömänkin kommentin kirjoittamaan, oli ensimmäinen saamani vastaus herjaus. Ja ylläpito siisti keskusteluita niiden häiriköiden eduksi.
Onneksi itsepä sen tiedän, että minäpä en mitään lakia riko netissäkään, kuten en missään muuallakaan. Aikoja sitten tän Suomi24.fi:n hörhöillä kirjoittelijoilla lienee mennyt pahasti sekaisin, että mitä on nimetön mielipiteenilmaisu ja mitä on muu netti. Itse en ikinä viittis käydä netissä keskustelupalstoilla kirjoittelemassa, jos olisin niin tampio, että ainoa intressi kirjoitella olisi jollekin omalle porukalle kerätä huomiota herjaamalla netissä ja vääristelemällä tietoisesti todellisuutta tai faktoja ihmisistä tai asioista. Mulle tällainen nettikirjoittelu ei missään määrin ole sikäli merkityksellinen asia.
Ootko psykopaatti, meinaan ton nimimerkkivalintasi perusteella herätät vilunväristyksiä?Ja korjaus, kun en ole foorumin jäsen, en voi samaa viestiä muokata myöhemmin: piti sanomani "yhdenkin nimettömän viestin", eikä mitään "yhden nimetömänkin". En ole koskaan ollut tän Suomi24.:n jäsen millään nimimerkillä tai profiililla.
- netti kärjistää
Arkkityyppejä tosiaan löytyy. Netti on omanlaisensa ympäristö. Joskus tuntuu että tyhmyys tiivistyy kaikkein parhaiten juuri netissä. Ihmisellä täytyyy olla pakkomielle että saa itsensä parhaiten esille. Niinpä se mitä eniten netissä näkyy on pakkomielteen kourissa kouristelevat ekstremistit. Normaalien ihmisten mielipiteet ovat aliedustettuja.
- realistikko.
Mikä on nettipersoona??? Onko se joku uusi ihmisrotu vai mikä?
Mielestäni jokainen tuo sen oman persoonallisuutensa netissäkin esille, vaikka oletkin eritellyt nuo nettipersooniksi. Muuttuuko se ihminen jotenkin erilaiseksi persoonaksi netissä ollessaan? No, ei muutu. Kyllä ihmisten elämän taustoja voi hyvinkin arvailla nettikäyttäytymisen perusteella.
Monella ns. nettipersoonalla on taustalla voimakkaita mielenterveys/ muita terveydellisiä ongelmia. Em. ryhmiin kuuluvat eritoten nuo trollit, vihapuhujat sekä salaliittoteoreetikot, myös lisäisin nämä kiihkouskovaiset.- jaahas?!?
Ihmisten elämän taustoja _ei_ voi arvailla nettikäyttätymisen perusteella. Minä esimerkiksi suojelen itseäni tällaiselle Suomi24.fi-foorumille kirjoitellessani netissä siten, etten koskaan kerro tarkkoja elämäni tapahtumia, en nimeä tuntemiani ihmisiä, en kerro asuinpaikkaani, en kerro nimeäni, en ole koskaan laittanut nettiin levitykseen en itsestäni enkä kenestäkään muustakaan esimerkiksi kuvia, enkä siten ole tehnyt tällaiseen nettiin itsestäni minkäänlaista persoonaa. Siitä huolimatta olen joutunut herjatuksi tällä foorumilla, mikä kertoo siitä, että foorumilla käy mielenterveysongelmaisia, joiden koko elämä varmasti ovat virtuaaliset suhteet ja milloin mitkäkin pakkomielteiset, todennäkäisesti ilkeämieliset ja asiattomat agendat.
Nettipersoona tarkoittaa persoonaa, joka toimii netissä nimellään: tämä Suomi24.fi sensijaan on nimimerkkikirjoittelufoorumi, jonne tänne valitettavasti kuka tahansa voi mölistä mitä tahansa, eikä tällaisella siten ole nettipersoonia. Rikolliset ovat yliedustettuina ja rasistit, viestinnän perusteella. Oma toiveeni olisi, ettei sellaisia kävisi netissä ollenkaan. On epämiellyttävää, että samassa keskustelupaikassa ovat sekä asiattomat, että tavalliset mielipidekirjoittelun vuoksi kirjoittelevat.
Aloituksen laatijasta en tiedä, enkä osaa sanoa "asiaansa", mutta tähänkään keskusteluun en minä olisi tullut esittämään näitä nimettömän ja naamattoman kommenttejani, jollei tuokin aloitus olisi ollut etusivulla vielä eilen. Suomi24.fi- ylläpito voisi saada foorumilleen vähän fiksumpaa ja mielellään kirjoitustensa sisältöön panostavaa mielipidekirjoittelijasakkia kirjoittelemaan, jos eivät aina valikoisi etusivulleen surkeimpia ja törkeimpiä tuotoksia. - postman Z
jaahas?!? kirjoitti:
Ihmisten elämän taustoja _ei_ voi arvailla nettikäyttätymisen perusteella. Minä esimerkiksi suojelen itseäni tällaiselle Suomi24.fi-foorumille kirjoitellessani netissä siten, etten koskaan kerro tarkkoja elämäni tapahtumia, en nimeä tuntemiani ihmisiä, en kerro asuinpaikkaani, en kerro nimeäni, en ole koskaan laittanut nettiin levitykseen en itsestäni enkä kenestäkään muustakaan esimerkiksi kuvia, enkä siten ole tehnyt tällaiseen nettiin itsestäni minkäänlaista persoonaa. Siitä huolimatta olen joutunut herjatuksi tällä foorumilla, mikä kertoo siitä, että foorumilla käy mielenterveysongelmaisia, joiden koko elämä varmasti ovat virtuaaliset suhteet ja milloin mitkäkin pakkomielteiset, todennäkäisesti ilkeämieliset ja asiattomat agendat.
Nettipersoona tarkoittaa persoonaa, joka toimii netissä nimellään: tämä Suomi24.fi sensijaan on nimimerkkikirjoittelufoorumi, jonne tänne valitettavasti kuka tahansa voi mölistä mitä tahansa, eikä tällaisella siten ole nettipersoonia. Rikolliset ovat yliedustettuina ja rasistit, viestinnän perusteella. Oma toiveeni olisi, ettei sellaisia kävisi netissä ollenkaan. On epämiellyttävää, että samassa keskustelupaikassa ovat sekä asiattomat, että tavalliset mielipidekirjoittelun vuoksi kirjoittelevat.
Aloituksen laatijasta en tiedä, enkä osaa sanoa "asiaansa", mutta tähänkään keskusteluun en minä olisi tullut esittämään näitä nimettömän ja naamattoman kommenttejani, jollei tuokin aloitus olisi ollut etusivulla vielä eilen. Suomi24.fi- ylläpito voisi saada foorumilleen vähän fiksumpaa ja mielellään kirjoitustensa sisältöön panostavaa mielipidekirjoittelijasakkia kirjoittelemaan, jos eivät aina valikoisi etusivulleen surkeimpia ja törkeimpiä tuotoksia.Olen pihalla kuin postilaatikko.
- löytyy täältäkin
No johan taas asia pomppas yleisestä keskustelusta herjaamiseen ja syyttelyyn, on se vaan kumma, mikä meitä Suomalaisia oikein vaivaa?
- anselmi-muori
Näinhän se on: onneksi meitä löytyy joka junaan! Itse lukeudun höpöttäjiin, sillä rakastan ihmisiä PC:ni lisäksi :D
Jos sinäkin kuulut höpöttäjiin ja/tai viihdyt tietokoneen ääressä ja/tai haluat testata maksuttomia tuotteita, tässä sinulle höpötys. Muut siirtyköt eteenpäin.
Ruokaa, kirjoja, kauneudenhoitotuotteita, vempeleitä, kaikkea maan ja taivaan väliltä! Jos haluat testata tuoteita ilmaiseksi, liity tuotetestaajaksi Hopottajiin, niin saat osallistua haluamiisi kampanjoihin.
Tutustu, rekisteröidy ja ryhdy vastaanottamaan ilmaisia hyödykkeitä! Ehdottoman mukavaa harrastamista! Edellytyksenä on, että kerrot mielipiteesi testaamastasi tuotteesta.
Kysytty rekisteröinti-/suosittelukoodi on HOP3898. http://www.hopottajat.fi/rekisteroidy?id=3898&sha=c6c4f0c06e40b717910c6ba30af3eed94c6fe654 - hmmmm.
hmmmmmm
Ketjusta on poistettu 27 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017383
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?784903- 794799
- 1324218
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82998- 522629
- 402531
- 462176
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102171Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211810