Jumala on viime päivien aikana puhunut uudestaan ja uudestaan
- RUKOUKSESTA - mm. näiden Raamatun tekstin kautta:
1 Tess. 5
16. Olkaa aina iloiset.
17. Rukoilkaa lakkaamatta.
18. Kiittäkää joka tilassa. Sillä se on Jumalan tahto
teihin nähden Kristuksessa Jeesuksessa.
19. Henkeä älkää sammuttako,
20. profetoimista älkää halveksuko,
21. mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;
22. karttakaa kaikenkaltaista pahaa.
23. Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa,
ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne
nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
24. Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä.
Kol. 4
2. Olkaa kestäväiset rukouksessa ja siinä kiittäen valvokaa,
3. rukoillen samalla meidänkin edestämme, että Jumala avaisi meille sanan oven puhuaksemme Kristuksen salaisuutta, jonka tähden minä myös olen sidottuna,
4. että minä sen ilmoittaisin, niinkuin minun tulee puhua.
1 Piet. 3
12. Sillä Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa
heidän rukouksiansa, mutta Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan.
Uskon, että meidän tulisi entistäkin enempi rukouksin viedä mm. tätäkin foorumia Jumalan kasvojen eteen ja täällä olevia ihmisiä.
Kuten huomaamme, paha käy vastaamme kaikella voimallaan ja vallallaan ja ainut, miten me voimme vastustaa pahaa, on yhteisessä rukousrintamassa käydä taisteluun pimeyden henkivaltoja vastaan.
Ja kun Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan.
Vaikka paha valjastaisikin omiaan tekemään kaikenlaista vääryyttä ja pahaa, sillä ei ole valtaa meihin Herran omiin, jos me joka päivä puemme Jumalan koko sota-asun rukoillen ja kiittäen yllemme.
Ja suurinta mitä me voimme tehdä toinen toisemmekin hyväksi, on rukoillen viedä toisiamme Jumalan kasvojen eteen, siunaten jopa niitä, jotka meitä vihaavat.
Vaikka meiltä vietäisiin mahdollisuus jopa Jumalan Sanan esille tuomiseen, kukaan ei voi viedä meiltä mahdollisuutta rukoukseen ja neuvonpitoon meidän Taivaallisen Isämmen kanssa.
Joten, nyt haastan oikein erityisesti jokaisen Jumalan lapsen yhteiseen esirukoukseen kaiken sen pahan voittamiseksi, mikä tälläkin foorumilla tekee myyrän työtään Jumalan rakkauden sanoman eteenpäin viemiseksi!?
Olethan mukana??
ps. Vanha kansa julisti aikoinaan, että: "Rukous on tykki, joka auttaa vielä nytkin."
Tämä Jumalan omilleen antama ase on vielä tänäänkin sama voimassaan!
Rukouksen voimasta
127
674
Vastaukset
- tiesitkös?
Minäkin haastan vaikka yksin taisteluun pahan vallassa olevia helluntailaisia vastaan.
Henkien kanssa kyllä sinä joudut pulaan.- ~~tähkäpää~~
Miksi otit viestini henkilökohtaisesti?
Huomasitko, että kirjoitin taistelusta pahuuden voimia vastaan?
En haastanut ihmistä toista ihmistä vastaan.
Säälin ihmistä, joka on pahan käytettävissä, sillä kyllä minä tiedän niiden voimien sitovuuden ja otteen ja tiedän senkin, että ihminen on kuin räsynukke pahan käytössä, ei siinä ihmisellä itsellään ole suurtakaan valtaa.
Vain Jumala voi käydä taisteluun pahan valtoja vastaan ja siksi meidän tuleekin rukoilla Jumalaa ja pyytää Häntä toimimaan.
Minä uskon, luotan ja turvaan tähän Jumalan Sanaan:
1 Piet. 3
heidän rukouksiansa, mutta Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan - 19 on 19
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Säälin ihmistä, joka on pahan käytettävissä, sillä kyllä minä tiedän niiden voimien sitovuuden ja otteen ja tiedän senkin, että ihminen on kuin räsynukke pahan käytössä, ei siinä ihmisellä itsellään ole suurtakaan valtaa.
Vain Jumala voi käydä taisteluun pahan valtoja vastaan ja siksi meidän tuleekin rukoilla Jumalaa ja pyytää Häntä toimimaan.
1 Piet. 3
heidän rukouksiansa, mutta Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaantähkäpää, Tiedoksi, tuo kirjoittaja on Eenokki 12 ei kannata välittää hänen kirjoituksistaan, vaan pyrittävä hänen viestiään poisttamaan, katos kun paha on aina paha.
- pois pilkka jailkeys
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
1 Piet. 3
heidän rukouksiansa, mutta Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaanOikein kirjoitit. Jumala EI salli itseään pilkattavan. Se joka pahaa puolustaa, saa kärsiä omassa itsessään, ja tälle kärsimiselle ei loppua tule, ennenkuin sisäinen mielenmuutos tapahtuu.
- tiesitkös?
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
1 Piet. 3
heidän rukouksiansa, mutta Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaanTaisin ottaa, mutta ei meidän pidä nyrkkeillä pirujen ja henkivaltojen kanssa et sinä pysty niitä puuhun ylös ajamaan.
- ~~tähkäpää~~
tiesitkös? kirjoitti:
Taisin ottaa, mutta ei meidän pidä nyrkkeillä pirujen ja henkivaltojen kanssa et sinä pysty niitä puuhun ylös ajamaan.
Luitkos mitä kirjoitin:
>>>
..ja..
ihminen on kuin räsynukke pahan käytössä, ei siinä ihmisellä itsellään ole suurtakaan valtaa. - ~~tähkäpää~~
19 on 19 kirjoitti:
tähkäpää, Tiedoksi, tuo kirjoittaja on Eenokki 12 ei kannata välittää hänen kirjoituksistaan, vaan pyrittävä hänen viestiään poisttamaan, katos kun paha on aina paha.
Ok, kiitos!
Mutta viedään rukouksin Eenokkiakin Jumalan eteen?!
Ei ole ketään niin pahaa, etteikö Jumalan rakkaus kykenisi muuttamaan.
Eikä sitä tiedä, vaikka me vielä saisimme Eenokinkin kanssa täällä yhdessä kiitellä Jumalaa ja Eenokkikin astuu kanssamme yhteiseen rukousrintamaan pahaa vastaan.
Jumala kun voi luoda uutta ja silloin me saamme vain katsella ja ihmetellä, kun se puhkeaa kukkaan! :) - tomis...
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Ok, kiitos!
Mutta viedään rukouksin Eenokkiakin Jumalan eteen?!
Ei ole ketään niin pahaa, etteikö Jumalan rakkaus kykenisi muuttamaan.
Eikä sitä tiedä, vaikka me vielä saisimme Eenokinkin kanssa täällä yhdessä kiitellä Jumalaa ja Eenokkikin astuu kanssamme yhteiseen rukousrintamaan pahaa vastaan.
Jumala kun voi luoda uutta ja silloin me saamme vain katsella ja ihmetellä, kun se puhkeaa kukkaan! :)Kuule tähkäpää Eenokki on uskovien pilkkaaja, ollut sitä jokauan. Olen sitä mieltä ettei helmiä sikojen eteen, eikä Pyhää koirille. Minä kyllä rukoilen mutta en nykyisin pilkkaajien puolesta, vaan annan heidän mellastaa oman herransa kanssa, koska Jumala on heidät sinne alentanut.
- ~~tähkäpää~~
tomis... kirjoitti:
Kuule tähkäpää Eenokki on uskovien pilkkaaja, ollut sitä jokauan. Olen sitä mieltä ettei helmiä sikojen eteen, eikä Pyhää koirille. Minä kyllä rukoilen mutta en nykyisin pilkkaajien puolesta, vaan annan heidän mellastaa oman herransa kanssa, koska Jumala on heidät sinne alentanut.
Olenhan minä toki nähnyt tuon Eenokin toiminnan täällä, eikä se tosiaankaan ole edes hyviin käytöstapoihin sopivaa toimintaa, saatika sitten uskovaiseksi itseään kutsuvalle henkilölle sopivaa käytöstä.
Enkä hyväksy ollenkaan sitä, mitä hän harjoittaa täällä Sinua kohtaan ja olenkin yrittänyt kantaa Sinua rukouksin ja välillä tukea joillain muillakin tavoin, että jaksaisit ja kestäisit näissä koetuksissa ja Eenokki joutuisi huomaamaan, että Sinulla on todellakin Jumala, joka seisoo Sinun rinnallasi KAIKESSA!
Kuten olet varmasti huomannut, olen itsekin ollut eräänlaisessa "pyörityksessä" täällä ja on valtavaa huomata, miten Jumala kykenee nostamaan kaiken yläpuolelle, kunhan Häneltä apua ja voimaa pyydämme.
Jostain vain ilmestyvät ikään kuin kotkan siivet, joille saa nousta ja tuuli alkaa puhaltamaan niiden siipien alle ja näin pääsee näkemään asioita ja tilanteita aivan uudesta perspektiivistä ja mitä korkeammalle nousee, sitä pienemmältä vihollinenkin näyttää.
Tästä olen joskus aiemminkin täällä kirjoittanut ja sitä olen jälleen kerran elämässäni saanut kokea.
Tomumaja --- Jumalalla on tosiaankin valta ja voima tehdä kaikkea tuota ja uskon, että sinäkin olet jotain tuollaista saanut elämässäsi viime aikoina kokeakin, koska mielestäni olet selvinnyt kaikesta painostuksesta huolimatta todella hyvin.
Tämän ketjun aloitin näillä Raam. jakeilla, joita Jumala on omalle sydämelleni puhunut viimeisten päivien aikana ja uskon että näissä on se salaisuus, millä me selviämme ja jaksamme:
1 Tess. 5
16. Olkaa aina iloiset.
Vaikka tuo ei aina lähtisi meistä ikään kuin vappaaehtoisesti tai luonnostaan, tehdään päätös, että näin Herra sanassaan kehoittaa meitä toimimaan ja pian saamme huomata, että mehän jo elämme tuota kehoitusta.
Tämäkin on sitä kuuliaisuutta Jumalan sanalle. - _greeeeen
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Olenhan minä toki nähnyt tuon Eenokin toiminnan täällä, eikä se tosiaankaan ole edes hyviin käytöstapoihin sopivaa toimintaa, saatika sitten uskovaiseksi itseään kutsuvalle henkilölle sopivaa käytöstä.
Enkä hyväksy ollenkaan sitä, mitä hän harjoittaa täällä Sinua kohtaan ja olenkin yrittänyt kantaa Sinua rukouksin ja välillä tukea joillain muillakin tavoin, että jaksaisit ja kestäisit näissä koetuksissa ja Eenokki joutuisi huomaamaan, että Sinulla on todellakin Jumala, joka seisoo Sinun rinnallasi KAIKESSA!
Kuten olet varmasti huomannut, olen itsekin ollut eräänlaisessa "pyörityksessä" täällä ja on valtavaa huomata, miten Jumala kykenee nostamaan kaiken yläpuolelle, kunhan Häneltä apua ja voimaa pyydämme.
Jostain vain ilmestyvät ikään kuin kotkan siivet, joille saa nousta ja tuuli alkaa puhaltamaan niiden siipien alle ja näin pääsee näkemään asioita ja tilanteita aivan uudesta perspektiivistä ja mitä korkeammalle nousee, sitä pienemmältä vihollinenkin näyttää.
Tästä olen joskus aiemminkin täällä kirjoittanut ja sitä olen jälleen kerran elämässäni saanut kokea.
Tomumaja --- Jumalalla on tosiaankin valta ja voima tehdä kaikkea tuota ja uskon, että sinäkin olet jotain tuollaista saanut elämässäsi viime aikoina kokeakin, koska mielestäni olet selvinnyt kaikesta painostuksesta huolimatta todella hyvin.
Tämän ketjun aloitin näillä Raam. jakeilla, joita Jumala on omalle sydämelleni puhunut viimeisten päivien aikana ja uskon että näissä on se salaisuus, millä me selviämme ja jaksamme:
1 Tess. 5
16. Olkaa aina iloiset.
Vaikka tuo ei aina lähtisi meistä ikään kuin vappaaehtoisesti tai luonnostaan, tehdään päätös, että näin Herra sanassaan kehoittaa meitä toimimaan ja pian saamme huomata, että mehän jo elämme tuota kehoitusta.
Tämäkin on sitä kuuliaisuutta Jumalan sanalle.Tähkäpää, tulisitko selvittämään asiat kanssani tänne ->
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11468142#comment-61555402
Nyt näyttää harmillisesti siltä, että olet sanonut samasta asiasta kahdella päinvastaisella tavalla.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11468142#comment-61551158
Olen edelleenkin valmis antamaan anteeksi kaiken, ja samoin myöskin pyytämään anteeksi, jos jotakin todellisia perusteita syytöksillesi ilmenee. - ~~tähkäpää~~
_greeeeen kirjoitti:
Tähkäpää, tulisitko selvittämään asiat kanssani tänne ->
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11468142#comment-61555402
Nyt näyttää harmillisesti siltä, että olet sanonut samasta asiasta kahdella päinvastaisella tavalla.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11468142#comment-61551158
Olen edelleenkin valmis antamaan anteeksi kaiken, ja samoin myöskin pyytämään anteeksi, jos jotakin todellisia perusteita syytöksillesi ilmenee.Kuten olen aiemminkin sanonut, minulla ei ole kanssasi enää mitään selvitettävää!
Olen tehnyt kaiken voitavani ihmisenä ja siitä ei ole ollut mitään hyötyä,
kuten jokainen on täällä nähnyt.
Viedään näitä tuntemuksiasi Jumalan eteen, että Hän saisi Sinut niistä kahleista vapauttaa ja päästää Sinut ahtaasta avaralle.
Jumala voi sen tehdä ja sitä rukoilkaamme ja pyytäkäämme yhdessä Sinunkin kohdallasi tekemään, mutta luvan siihen Hän tarvitsee Sinulta itseltäsi!
Ja pyydän sydämestäni, että älä tuo tähän ketjuun riitaisuutta.
KIITOS!
Kaikella rakkaudella! - _greeeeen
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Kuten olen aiemminkin sanonut, minulla ei ole kanssasi enää mitään selvitettävää!
Olen tehnyt kaiken voitavani ihmisenä ja siitä ei ole ollut mitään hyötyä,
kuten jokainen on täällä nähnyt.
Viedään näitä tuntemuksiasi Jumalan eteen, että Hän saisi Sinut niistä kahleista vapauttaa ja päästää Sinut ahtaasta avaralle.
Jumala voi sen tehdä ja sitä rukoilkaamme ja pyytäkäämme yhdessä Sinunkin kohdallasi tekemään, mutta luvan siihen Hän tarvitsee Sinulta itseltäsi!
Ja pyydän sydämestäni, että älä tuo tähän ketjuun riitaisuutta.
KIITOS!
Kaikella rakkaudella!Tähkäpää, sinä olet pyöritellyt tätä asiaa monella tapaa. Sinä olet sanonut samasta asiasta kahdella eri tavalla.
Minä en ole tehnyt sinulle vääryyttä. Minä olen ollut koko ajan valmis selvittämään ja sopimaan asiat, ja olen sitä yrittänytkin.
Miksi lähdit tuollaiseen? En tahtonut loukata sinua olemalla eri mieltä kanssasi ASIOISTA, mutta jotenkin sinä vain selvästikin loukkannuit ASIASTA keskusteltaessa. Se on harmillista. - Ymmärrä jo greeen
_greeeeen kirjoitti:
Tähkäpää, sinä olet pyöritellyt tätä asiaa monella tapaa. Sinä olet sanonut samasta asiasta kahdella eri tavalla.
Minä en ole tehnyt sinulle vääryyttä. Minä olen ollut koko ajan valmis selvittämään ja sopimaan asiat, ja olen sitä yrittänytkin.
Miksi lähdit tuollaiseen? En tahtonut loukata sinua olemalla eri mieltä kanssasi ASIOISTA, mutta jotenkin sinä vain selvästikin loukkannuit ASIASTA keskusteltaessa. Se on harmillista.tämä on helluntailaisuutta koskeva palsta - ei sinun ihmissuhdeongelmien ratkomispaikka!
Et voi vaatia palstalla kirjoittavia tekemään sinulle tiliä yhtikäs mistään! - Tähkäpää ei ole
Ymmärrä jo greeen kirjoitti:
tämä on helluntailaisuutta koskeva palsta - ei sinun ihmissuhdeongelmien ratkomispaikka!
Et voi vaatia palstalla kirjoittavia tekemään sinulle tiliä yhtikäs mistään!kirjoittanut sinusta, greeen, mitään pahaa, eikä noissa linkeissäsikään sellaista tule esille, joten yritä saada sinäkin itsellesi jonkinlainen mielenrauha ja jätä hänetkin rauhaan.
- -kiusaantunut-
Tähkäpää ei ole kirjoitti:
kirjoittanut sinusta, greeen, mitään pahaa, eikä noissa linkeissäsikään sellaista tule esille, joten yritä saada sinäkin itsellesi jonkinlainen mielenrauha ja jätä hänetkin rauhaan.
Tähkäpää on kyllä kirjoittanut, greeen näytti minulle ne viestit, mutta hän oli ihan oikeassa siinä mitä greeenistä sanoi.
- hikoiletko
tiesitkös. Kyllä tiedän näiden henkimaailman touhuujien todellisuuden ja sen mitä nämä henkimaailman henget tahtoo. Tosi on olkaa varovaisia sillä nämä henkimaailman pirut ovat todella demoonivetoisia paholaisia. Vapaakirkoissa, helluntailaisissa, pabtisteissa, ja vieläpä valtion kirkkolaisissa on näitä pirullisia psykolokisia mielen manipuloitsijoita. Ei tavallisissa ihmisissä ole moisia typeryksiä jotka uskovat kaiken puhutun moskan totena ja ovat houkuteltavina pilkkaamaan toisia ihmisiä ilman mitään todellisuutta olevilla asioilla ilman perusteluja.
- _greeeeen
-kiusaantunut- kirjoitti:
Tähkäpää on kyllä kirjoittanut, greeen näytti minulle ne viestit, mutta hän oli ihan oikeassa siinä mitä greeenistä sanoi.
Eli siis Tähkäpää ei puhu totta sanoessaan, ettei ole minua koskaan mistään syyttänyt. Ja sen tosiaankin olen linkein todistanut.
Mielelläni olisin selvittänyt ja sopinut asian Tähkäpään kanssa, mutta hän ei siis siihen suostu. Minä en ole tehnyt mitään väärää, eivätkä Tähkäpään syytökset perustu todellisuuteen, vaan hän koki vain yhtäkkiä löytäneensä minusta (/meistä) jotakin pahaa rukousvastauksena... Yhtäkään kertaa hän ei ole suostunut näyttämään, mihin tekoihini (/tekoihimme) viittaa, ja syykin on siis selvä: mitään todellisia häntä kohtaan tekemiäni vääryyksiä EI ole, vaan Tähkäpää suuttui siitä, että pyysin häneltä täysin yksiselitteistä vastausta erääseen raamatunkohtaan liittyvässä keskustelussa...
Tuota ennen Tähkäpäällä oli siis 'piipannut' joku kohdallani (/kohdallamme) ja hän oli rukoillut Jumalaa näyttämään hänelle jotakin... Hän sai jo etukäteen ajattelemansa, 'piippauksensa' mukaisen 'vastauksen'... Se on harmillista, koska mitään todellista syytä Tähkäpään syytöksille ja keskusteluyhteytemme katkaisemiselle EI edelleenkään ollut.
Tuohon asti pidin Tähkäpäätä ystävänä, siinä mielessä kuin nyt täällä voi jotakin ystäväksi sanoa, ja myöskin puolustin häntä Semperin kirjoittaessa hänestä väheksyvästi. Minulla ei ollut mitään negatiivisia ajatuksia Tähkäpästä, eikä yhtään minkäänlaista syytä tehdä hänelle mitään väärää (joskaan vääryyksiin ei pidä ryhtyä edes vastapuolen tehdessä sitä). En ymmärrä, miksi Tähkäpää ryhtyy tekemään tällaista. - herää jo
_greeeeen kirjoitti:
Eli siis Tähkäpää ei puhu totta sanoessaan, ettei ole minua koskaan mistään syyttänyt. Ja sen tosiaankin olen linkein todistanut.
Mielelläni olisin selvittänyt ja sopinut asian Tähkäpään kanssa, mutta hän ei siis siihen suostu. Minä en ole tehnyt mitään väärää, eivätkä Tähkäpään syytökset perustu todellisuuteen, vaan hän koki vain yhtäkkiä löytäneensä minusta (/meistä) jotakin pahaa rukousvastauksena... Yhtäkään kertaa hän ei ole suostunut näyttämään, mihin tekoihini (/tekoihimme) viittaa, ja syykin on siis selvä: mitään todellisia häntä kohtaan tekemiäni vääryyksiä EI ole, vaan Tähkäpää suuttui siitä, että pyysin häneltä täysin yksiselitteistä vastausta erääseen raamatunkohtaan liittyvässä keskustelussa...
Tuota ennen Tähkäpäällä oli siis 'piipannut' joku kohdallani (/kohdallamme) ja hän oli rukoillut Jumalaa näyttämään hänelle jotakin... Hän sai jo etukäteen ajattelemansa, 'piippauksensa' mukaisen 'vastauksen'... Se on harmillista, koska mitään todellista syytä Tähkäpään syytöksille ja keskusteluyhteytemme katkaisemiselle EI edelleenkään ollut.
Tuohon asti pidin Tähkäpäätä ystävänä, siinä mielessä kuin nyt täällä voi jotakin ystäväksi sanoa, ja myöskin puolustin häntä Semperin kirjoittaessa hänestä väheksyvästi. Minulla ei ollut mitään negatiivisia ajatuksia Tähkäpästä, eikä yhtään minkäänlaista syytä tehdä hänelle mitään väärää (joskaan vääryyksiin ei pidä ryhtyä edes vastapuolen tehdessä sitä). En ymmärrä, miksi Tähkäpää ryhtyy tekemään tällaista.Mitä tähkäpää tekee. On hiljaa kaikkien sinun syytöstesi edessä.
Ei nouse puolustamaan itseään eikä syyttämään sinua vaikka sinä syytät häntä alituiseen, vaan on niinkuin lammas, ääneti syyttäjänsä edessä, ei hän suutansa avaa. - _greeeeen
herää jo kirjoitti:
Mitä tähkäpää tekee. On hiljaa kaikkien sinun syytöstesi edessä.
Ei nouse puolustamaan itseään eikä syyttämään sinua vaikka sinä syytät häntä alituiseen, vaan on niinkuin lammas, ääneti syyttäjänsä edessä, ei hän suutansa avaa.Olen vastannut tähän paikkansapitämättömään, kahteen eri kohtaan postaamaasi viestiisi alempana tässä keskustelussa: _greeeeen
21.5.2013 12:14.
- vastaa kysymykseen
Kuka sinä olet "tiesitkös?"- nimimerkki? Väitätkö olevasi uskossa?
Olen mukana.
10. Lopuksi: vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevässä voimassaan.
11. Pukekaa yllenne Jumalan koko taisteluvarustus
voidaksenne kestää Paholaisen juonet.
12. Emmehän me taistele verta ja lihaa vastaan
vaan hallituksia ja henkivaltoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita ja taivaan avaruuden pahoja henkiolentoja vastaan.
13. Ottakaa sen tähden yllenne Jumalan koko taisteluvarustus,
niin että voitte pahana päivänä tehdä vastarintaa
ja kaiken suoritettuanne pysyä pystyssä.
14. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä,
pukeutuneina vanhurskauden haarniskaan,
15. ja olkoon kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumia kohtaan.
16. Ottakaa kaikessa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa
kaikki Pahan palavat nuolet.
17. Ottakaa myös pelastuksen kypärä ja Hengen miekka,
joka on Jumalan sana.
18. Tehkää tämä kaikki alituisessa rukouksessa ja anomisessa
rukoillen joka hetki Hengessä.
Sen vuoksi valvokaa kaikessa kestävinä ja rukoilkaa kaikkien pyhien puolesta
19. ja minunkin puolestani, että minulle, kun avaan suuni,
annettaisiin oikeat sanat julistaakseni rohkeasti evankeliumin salaisuutta,
20. jonka vuoksi olen lähettiläänä, kahleissa.
Rukoilkaa, että puhuisin rohkeasti, niin kuin minun tulee puhua.- ~~tp~~
Kiitos Jeesus!
Näin rukousverkon punominen on käynnissä.
18. Tehkää tämä kaikki alituisessa rukouksessa ja anomisessa
rukoillen joka hetki Hengessä.
Näin jatkamme!
Siunaten ja rukoillen! Kristuksen sotilaalla on (Ef.6:10-20):
1) Kupeet TOTUUTEEN VYÖTETTYNÄ.
Näin hän voi esteettä liikkua. Vyö antaa varmuutta ja TOTUUS on hänen lanteittensa side (Jes. 11:5).
2) VANHURSKAUDEN HAARNISKAA (Ef.6:14).
Vanhurskaus ei ole meistä itsestämme lähtöisin, vaan lahjaksi saatua Kristuksen vanhurskautta. Se on täydellistä ja peittää kaikki minun puutteeni.
(KASTE:Gal.3:27, 1.Kor.6:11!)
3)Alttiuden KENGÄT.
Paavalilla on tässä mielessään Jesajan sana (Jes52:7): ”Kuinka suloiset ovat vuorilla ilosanoman tuojan jalat, hänen, joka julistaa rauhaa, ilmoittaa hyvän sanoman, joka julistaa pelastusta...!"
Alttius viedä evankeliumia eteenpäin syntyy siitä, että on ensin itse saanut vastaanottaa evankeliumin syntien anteeksiantamuksesta ja saanut näin rauhan Jumalan kanssa.
4)USKON KILPI.
Kilpi suojaa minua. Se tarkoittaa USKOA KRISTUKSEEN, jolla voi suojautua ”pahan palavilta nuolilta” (16).
(Palavat nuolet olivat sen ajan pelätyimpiä aseita).
Usko suojaa meitä omantunnon syytöksiltä sekä kiusauksilta.
5) PELASTUKSEN KYPÄRÄ.
Kysymys on taas siitä, mitä Kristus on tehnyt puolestani.
6) HENGEN MIEKKA.
Tämä tarkoittaa Jumalan Sanaa.
Vapahtajammekin turvautui Jumalan Sanaan torjuessaan perkeleen kavalat ehdotukset (Luuk.4:1-13).
Samoin meidänkin ainut turvamme ja paras aseemme on luja tukeutuminen Jumalan Sanaan.
---
Auta, oi Jeesus, suo katseesi loistaa
juonia kiusaajan paljastaen,
kun sanan selvän se tahtoisi poistaa
kulkien vaatteissa valkeuden.
Suo, että henget mä ain erottaisin,
voittaisin valheen ja voimasi saisin,
voittaisin valheen ja voimasi saisin”.
(virsi 385:5).- ~~tähkäpää~~
Tapio522 kirjoitti:
Kristuksen sotilaalla on (Ef.6:10-20):
1) Kupeet TOTUUTEEN VYÖTETTYNÄ.
Näin hän voi esteettä liikkua. Vyö antaa varmuutta ja TOTUUS on hänen lanteittensa side (Jes. 11:5).
2) VANHURSKAUDEN HAARNISKAA (Ef.6:14).
Vanhurskaus ei ole meistä itsestämme lähtöisin, vaan lahjaksi saatua Kristuksen vanhurskautta. Se on täydellistä ja peittää kaikki minun puutteeni.
(KASTE:Gal.3:27, 1.Kor.6:11!)
3)Alttiuden KENGÄT.
Paavalilla on tässä mielessään Jesajan sana (Jes52:7): ”Kuinka suloiset ovat vuorilla ilosanoman tuojan jalat, hänen, joka julistaa rauhaa, ilmoittaa hyvän sanoman, joka julistaa pelastusta...!"
Alttius viedä evankeliumia eteenpäin syntyy siitä, että on ensin itse saanut vastaanottaa evankeliumin syntien anteeksiantamuksesta ja saanut näin rauhan Jumalan kanssa.
4)USKON KILPI.
Kilpi suojaa minua. Se tarkoittaa USKOA KRISTUKSEEN, jolla voi suojautua ”pahan palavilta nuolilta” (16).
(Palavat nuolet olivat sen ajan pelätyimpiä aseita).
Usko suojaa meitä omantunnon syytöksiltä sekä kiusauksilta.
5) PELASTUKSEN KYPÄRÄ.
Kysymys on taas siitä, mitä Kristus on tehnyt puolestani.
6) HENGEN MIEKKA.
Tämä tarkoittaa Jumalan Sanaa.
Vapahtajammekin turvautui Jumalan Sanaan torjuessaan perkeleen kavalat ehdotukset (Luuk.4:1-13).
Samoin meidänkin ainut turvamme ja paras aseemme on luja tukeutuminen Jumalan Sanaan.
---
Auta, oi Jeesus, suo katseesi loistaa
juonia kiusaajan paljastaen,
kun sanan selvän se tahtoisi poistaa
kulkien vaatteissa valkeuden.
Suo, että henget mä ain erottaisin,
voittaisin valheen ja voimasi saisin,
voittaisin valheen ja voimasi saisin”.
(virsi 385:5).Aamen!
18 Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;
Tuossa virren säkeistössä on muuten valtavat ja syvään uurtavat sanat, suuri sisältöinen rukous!
Aamunhartauskirjaani ne ylös kirjasin.
Mutta kuten varmasti Tapio tiedätkin, siihen en kykene yhtymään,
jos tarkoitit tuolla maininnalla kasteesta, että meidät siinä puettaisiin vanhurkauteen? :)
Sillä vanhurskaus tulee vain ja ainoastaan uskosta, eikö vain?
"Ja Abram uskoi Herraan, ja Herra luki sen hänelle vanhurskaudeksi."
1. Moos. 15:6
Mutta tämä ei ole kasteketju, joten ei siitä sen enempää. ~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Aamen!
18 Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;
Tuossa virren säkeistössä on muuten valtavat ja syvään uurtavat sanat, suuri sisältöinen rukous!
Aamunhartauskirjaani ne ylös kirjasin.
Mutta kuten varmasti Tapio tiedätkin, siihen en kykene yhtymään,
jos tarkoitit tuolla maininnalla kasteesta, että meidät siinä puettaisiin vanhurkauteen? :)
Sillä vanhurskaus tulee vain ja ainoastaan uskosta, eikö vain?
"Ja Abram uskoi Herraan, ja Herra luki sen hänelle vanhurskaudeksi."
1. Moos. 15:6
Mutta tämä ei ole kasteketju, joten ei siitä sen enempää.* Tähkäpää, yhdyn kanssasi rukaosus rintmaan, nyt jos koskaan on aika rukoilla, rukoilla että sielut pelastuu ja saavat uudestisyntyä aidosti Jumalan Hengen kasteessa, ja kun sieluja pelastuu, on vapautuksemme hetki aina lähempänä, Jeesusken tulon esteenä ei ole aika, vaan se, että Jumalan määräämä pakaniain täysiluku sisälle tulisi ! Ja sitten kun viimenenkin siitä luvusta notksitaa polvensa Herran Jeesusken edessä ja tahtoo pelastua ja saada syntinsä anteeksi, silloin torvet soi ja psuna kajahtaa, ja sen soiton kuulee vain uskovat, ja siloiin meitä kiidätetään taivasta kohti. Silmänräpäyksessä me muutumme, ja saamme kohdata Jeesusken yläolmoissa , siitä matka jatkuu Jumalan taivaaseen, elämän veden viralle !
- ~~tähkäpää~~
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Tähkäpää, yhdyn kanssasi rukaosus rintmaan, nyt jos koskaan on aika rukoilla, rukoilla että sielut pelastuu ja saavat uudestisyntyä aidosti Jumalan Hengen kasteessa, ja kun sieluja pelastuu, on vapautuksemme hetki aina lähempänä, Jeesusken tulon esteenä ei ole aika, vaan se, että Jumalan määräämä pakaniain täysiluku sisälle tulisi ! Ja sitten kun viimenenkin siitä luvusta notksitaa polvensa Herran Jeesusken edessä ja tahtoo pelastua ja saada syntinsä anteeksi, silloin torvet soi ja psuna kajahtaa, ja sen soiton kuulee vain uskovat, ja siloiin meitä kiidätetään taivasta kohti. Silmänräpäyksessä me muutumme, ja saamme kohdata Jeesusken yläolmoissa , siitä matka jatkuu Jumalan taivaaseen, elämän veden viralle !
Hienoa Mohikaani_27!
On joskus hyvä nähdä, miten paljon täällä on kuitenkin niitäkin, jotka ovat rukouksin valmiita tekemään kaiken voitavansa, että sieluja pelastuisi ja tälläkin foorumilla saisimme tuntea Pyhän Jumalan läsnäoloa keskellämme!
Saamme tarttua uskossa luottaen kiinni tähän Matt.18:20 lupaukseen.
Natt. 18
20. Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.
Vihollinen on tosiaankin hallitsemassa täällä maailmassa vielä niitä, jotka hänen hallintavaltaansa itsensä antavat, siihen päivään saakka, kun meidän Herramme tekee hänen vallastaan lopullisen lopun.
Pidetään rintamalinjat suorassa ja aukottomina ja edetään niin kauan, kuin meillä aikaa vielä on.
On valtava se päivä ja hetki, kun saamme nousta Häntä vastaan tuuliin ja pilviin, kun Hän tulee noutamaan omansa kotiin!
- tieto palvelu
Kertokaapa uskovat, kuka ja mikä tämä Eenokki12 oikein on, mikä ihmistä riivaa, kun päivästä toiseen pitää täällä ilkeyksiä ladella?
- Oikeus Kunniaan
Luuleeko pilkkaajat, etteivät plussan klikkaukset muka näy, Jumalan edessä?
Hoh hoh hoo !!!
Aivan varmasti näkyvät!
Käsi väsyy.
Sormi ei jaksa enää klikata, oikeudentekijälle miinusta, koska Jumala näkee KAIKEN.
Piste.
. - EndTimes
Jumala on antanut erityisesti muutamia täältä sydämelle viime aikoina. Ihania uskovia joille Herra haluaa avata ihmeelisten aarteiden kätköt, ja sitten yllättäen sellaisia inhimillisesti vähän hankalampia, joiden edestä Pyhä Henki rukoilee eri tavalla kuin itse olisin keksinyt. Jumalalla on kaikille näille jotka on nostanut rukousalttarille hyvä suunnitelma, ja Hän näkee sydämeen. Hän tietää missä kukakin on menossa, ja mitä pitää sisällään se "kaikki" yhdessä, joka vaikuttaa niiden parhaaksi jotka Jumalaa (sitten joskus) rakastavat.
Niinkuin mekin olimme ennen Jumalan vihollisia ennenkuin Armo Kristuksessa meidät kohtasi, niin Jumala tietää jo heidätkin jotka ovat matkalla. Katsotaan enemmän Jumalan silmillä, vaikka nyt saattaisi inhimillisesti näyttää toivottomiltakin jotkut tapaukset. Jumala ei tunne sanaa "mahdoton". Hänen rakkautensa on paljon suurempi kuin käsittää saattaa.- ~~tähkäpää~~
Amen, kiitos Jumalalle!
On ihanaa huomata, että täällä on monia ihmisiä, jotka ihan tosissaan ovat tälläkin foorumilla liikkeellä.
Voi että, kun mun sydämeni ja sieluni ylistää Jumalaa! :)
Jotain samaa olen kokenut ja suuri Jumalan ihme on se, että olen saanut säälivän ja armahtavan mielen joitakin kohtaan, jonka tiedän, ettei lähtisi minun omasta inhimillisestä itsestäni, ellei Jumala sitä vaikuttaisi.
Tämä kohta tekstistäsi oli ihmeellinen:
>>
Katsotaan enemmän Jumalan silmillä
- ei se onnistu
Jumalan tahto tapahtuu vain harvoin tällä foorumilla tai yleensä millään ns. kristillisellä foorumilla. Ns. kristityt ovat nykyään kaukana siitä uskosta, joka Jeesuksella kristuksella ja apostoleilla ja profeetoilla ennen heitä oli. Kun näillä foorumeilla on lisäksi paljon pilkkaajia, niin vielä vähemmän täällä meneteltäisiin Jumalan tahdon mukaisesti.
- k.kiusaantunut
Ei se onnistukkaan.
- Näivetystauti
Rukouksessa me katsomme Jeesukseen, ja Hänen suuruutensa tulee ilmeiseksi. Vihollinen touhuaa vain saadakseen katseen siirtymään. Se pitää huomiosta, siksi se ei saa huomiota meiltä yhtään.
- ~~tähkäpää~~
Jumalan tahto tapahtuu jokaisen sellaisen ihmisen kohdalla, joka Jumalan tahtoa kysyy ja Hänen tahdossaan haluaa kulkea.
Ei Jumala pakota ketään ihmistä toimimaan tahtonsa mukaan.
Hän voi laittaa pahan teot palvelemaan omiensa kohdalla Hänen hyviä tarkoituksiaan, mutta ei Hän pakota ketään tekemään hyvää vasten tahtoaan. RUKOUS JA LÄHETYS
Kol. 4:2-6
4:2 Olkaa kestäväiset rukouksessa ja siinä kiittäen valvokaa,
4:3 rukoillen samalla meidänkin edestämme, että Jumala avaisi meille sanan oven puhuaksemme Kristuksen salaisuutta, jonka tähden minä myös olen sidottuna,
--.
4:5 Vaelluksessanne olkaa viisaat ulkopuolella olevia kohtaan, ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä.
4:6 Olkoon puheenne aina suloista, suolalla höystettyä, ja tietäkää, kuinka teidän tulee itsekullekin vastata.
--
Paavali kehoittaa kestävään rukoukseen, valvomiseen ja kiitokseen. Paavali mainitsee yhdeksi rukousaiheeksi evankeliumin levittämisen. Esirukous on kaikkein tärkein ja väkevin voima Paavalin evankeliumin työssä. Vain siten Jumala voi aikaansaada sen, että ihmisten sydämet avautuvat evankeliumin sanomalle.
Evankeliumin työssä vaaditaan viisautta ja taidollisuutta ”tilannetajua”; on otettava vaarin ”oikeasta hetkestä” (5).
Tärkeä asia lähetystehtävässämme, joka jää usein huomioimatta, on meidän jokapäiväinen käyttäytymisemme.
Meidän on käyttäydyttävä oikein ja viisaasti ulkopuolella olevia kohtaan (5), ei hyökkäävästi vaan ystävällisesti.
Varsinkin silloin meidän tulisi olla valmiita puhumaan, kun meiltä kysytään uskomme perusteita (6).
Puheemme tulee olla ”suolalla höystettyä”. Jeesushan kehoittaa meitä olemaan maan suolana.
--
1. Menkää maitten ääriin asti!
näin on käsky Kuninkaan.
Joukkoaan hän itse johtaa
taisteluunsa voittoisaan.
Kerran vapahdettu maa
kunnioittaa Karitsaa.
3. Menkää, seuraavathan teitä
siunaukset ystäväin.
Rukouksin mukananne
hekin työssä ovat näin.
Ystäviä Kristuksen
johtaa Henki yhteinen.
4. Menkää työhön, vainiolla
vilja on jo kypsynyt.
Odottaa vain leikkaajaansa
sato tähkään ehtinyt.
Herra käskee kiiruhtaa.
Lyhteet talteen korjatkaa.
(Virsi 426:4)- ~~tähkäpää~~
Niin....riittääkö että saa olla........Jumalan vainiolla?
Riittääkö riemuksi Jumalan tie.......vaikka se itkuihin vie?
Korottaa kortta arasti hiljaa.......korjata Jumalan viljaa.
Nämä ovat kysymyksiä, joita varmasti jokainen niillä vainioilla kyntävä, kylvävä ja leikkaava joutuvat itseltään kysymään.
Armoa kuitenkin kaikkensa antaa.....joskus itkeä jopa itkunsa salaa.......MUTTA
KERRA....KERRAN TAIVAAN KODISSA.....KYYNEL ON POISSA!!! - atheist
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Niin....riittääkö että saa olla........Jumalan vainiolla?
Riittääkö riemuksi Jumalan tie.......vaikka se itkuihin vie?
Korottaa kortta arasti hiljaa.......korjata Jumalan viljaa.
Nämä ovat kysymyksiä, joita varmasti jokainen niillä vainioilla kyntävä, kylvävä ja leikkaava joutuvat itseltään kysymään.
Armoa kuitenkin kaikkensa antaa.....joskus itkeä jopa itkunsa salaa.......MUTTA
KERRA....KERRAN TAIVAAN KODISSA.....KYYNEL ON POISSA!!!Kyynel on poissa-madot syö ja itse et sitä tiedosta. Todisteita muusta ei ole.
- ~~tähkäpää~~
atheist kirjoitti:
Kyynel on poissa-madot syö ja itse et sitä tiedosta. Todisteita muusta ei ole.
Mulla on, mutta mistäs me saatais niitä sulle? 8D
- piru itse
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Mulla on, mutta mistäs me saatais niitä sulle? 8D
Kerroppas niistä todisteista.
- ~~tp~~
piru itse kirjoitti:
Kerroppas niistä todisteista.
Miksi jälleen niistä kertoisin, olenhan tuon keskustelun jo käynyt kanssasi?
Sinulla on vahva ja luja usko sellaiseen, jota et kykene toteen näyttämään minulle ja johon minä en kykene millään uskomaan, sillä minulla on todisteita siitä, että Sinun uskosi on väärä! :)
Minun uskoni todisteet löytyvät Raamatusta, eikä niitä ole kukaan kyenneyt vielä koskaan tyhjiksi tekemään, joten lue sitä ja anna elämäsi Jeesukselle Kristukselle, niin alat Sinäkin saamaan todisteita, joita ei kukaan, koskaan, missään, eikä milloinkaan, voi tyhjäksi tehdä!
- ~~tähkäpää~~
- endtimes
Kun luottaa Jumalaan, siihen että Hän kuulee rukoukset, voi jättää Hänen hoitoonsa asiat joissa on yrittänyt ja huomannut että oma taito ei riitä. Tämä on luottamusta, ja hyvin tarpeellista. Jos me kannamme ylenmäärin tai pitkään jotain asiaa mielessämme, se saattaa jopa sairastuttaa. Ihmisen hermostoa ei ole luotu sellaista kuormitusta varten. Niin teemme inhimillisestäkin näkökulmasta todella viisaan ratkaisun, kun luovutamme vaikeat asiat Jumalalle.
Esimerkiksi kaikki eronneet tai läheisen menettäneet eivät sairastu, vaan sairastuneet ovat niitä jotka eivät osaa päästää irti "miksi, miten näin pääsi tapahtumaan, mitä olisin voinut tehdä" kysymyksistään, vaan jäävät niitä pyörittelemään kunnes aivot eivät enää kestä. Ne ovat hedelmättömiä kysymyksiä.
Ensinnäkin Jumala on ainoa joka voi tuoda vastauksen ja ratkaisun,
Toiseksi, Hän tekee sen vain jos Hänellä on siihen täysi valta.
Täysi valta tarkoittaa että me hellitämme oman otteemme ja luotamme Jumalaan.
Kaikkiin asioihin (yleensä miksi- kysymyksiin) ei ole vastausta, on vain lupaus huolenpidosta.
Se riittäköön meille, sillä Herra itse on vastaus.- ~~tähkäpää~~
Aamen!
>>>
Ensinnäkin Jumala on ainoa joka voi tuoda vastauksen ja ratkaisun,
>
Toiseksi, Hän tekee sen vain jos Hänellä on siihen täysi valta.
>
Kaikkiin asioihin (yleensä miksi- kysymyksiin) ei ole vastausta, on vain lupaus huolenpidosta.
>
Se riittäköön meille, sillä Herra itse on vastaus.
Selvitäpä "Tähkäpää" ensin asiasi niiden kanssa joita olet loukannut. Täällä keskustelupalstalla tuntuu olevan henkilöitä, jotka ovat kielenkäytöstäsi loukkaantuneet. Mene ja selvitä ensin asiasi heidän kanssaan ja tule vasta sitten opettamaan.
Muistathan perustella vastauksesi lapsille erityisesti sellaisiiin kysymyksiin, joihin helluntailaiset yleisesti vastaavat vain "Raamatussa sanotaan" tai "Raamattu kieltää".- ~~tähkäpää~~
Ensinnäkään, en ole täällä opetamassa, minulla ei ole kutsumusta opettajan tehtävään, ei myöskään edes kykyä, tai tieto taitoa sellaiseen, saatika halujakaan ja olen itsekin vielä monissa, monissa kohdin opetuksen tarpeessa.
Uskon kuitenkin, että minullakin on oikeus täällä keskustella helluntailaisuudesta ja hengellisistä asiosta, kuten muillakin.
Enkä olisi kyllä uskonut, että tämä kyseinen ketju saa Sinut liikkeelle tällä muodoin.
Olisin olettanut, että lähdet mukaan rukoilemaan, että Jumalan tahto saisi tulla esille tälläkin foorumilla. :(
Mutta selvitetäänpä nyt sitten asiat Sinun kanssasi.
Kerrohan, millä ja miten olen Sinua loukannut?!
Mitkä sanani ovat Sinua loukanneet?
Olen nimittäin kuvitellut vain keskustelevani avoimesti kanssasi omista kokemuksistani helluntailaisuudessa, kuten sinäkin olet tuonut esille Sinun kokemuksiasi ja mielestäni jopa rohkaissut ja puolustanut Sinua tilanteissa, joissa Sinua on syytetty?
Mutta jos omista oletuksistani huolimatta olen kutenkin toiminut Sinua kohtaan jossain kohdin väärin, loukannut sinua kielenkäytölläni tms. niin näytäthän minulle, missä niin on tapahtunuta ja minä haluan asian heti selvittää kanssasi ja pyytää anteeksi?!
Minulla ei ole mitään loukkaantumista Sinua kohtaan, eikä myöskään mitään henkilökohtaista negatiivisuutta Sinusta, joten minun puoleltani asiat ovat kunnossa ja Sinä saat olla ihan vapaa, kunhan saadaan pois se, miten minä olen toiminut Sinua kohtaan väärin?! ~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Ensinnäkään, en ole täällä opetamassa, minulla ei ole kutsumusta opettajan tehtävään, ei myöskään edes kykyä, tai tieto taitoa sellaiseen, saatika halujakaan ja olen itsekin vielä monissa, monissa kohdin opetuksen tarpeessa.
Uskon kuitenkin, että minullakin on oikeus täällä keskustella helluntailaisuudesta ja hengellisistä asiosta, kuten muillakin.
Enkä olisi kyllä uskonut, että tämä kyseinen ketju saa Sinut liikkeelle tällä muodoin.
Olisin olettanut, että lähdet mukaan rukoilemaan, että Jumalan tahto saisi tulla esille tälläkin foorumilla. :(
Mutta selvitetäänpä nyt sitten asiat Sinun kanssasi.
Kerrohan, millä ja miten olen Sinua loukannut?!
Mitkä sanani ovat Sinua loukanneet?
Olen nimittäin kuvitellut vain keskustelevani avoimesti kanssasi omista kokemuksistani helluntailaisuudessa, kuten sinäkin olet tuonut esille Sinun kokemuksiasi ja mielestäni jopa rohkaissut ja puolustanut Sinua tilanteissa, joissa Sinua on syytetty?
Mutta jos omista oletuksistani huolimatta olen kutenkin toiminut Sinua kohtaan jossain kohdin väärin, loukannut sinua kielenkäytölläni tms. niin näytäthän minulle, missä niin on tapahtunuta ja minä haluan asian heti selvittää kanssasi ja pyytää anteeksi?!
Minulla ei ole mitään loukkaantumista Sinua kohtaan, eikä myöskään mitään henkilökohtaista negatiivisuutta Sinusta, joten minun puoleltani asiat ovat kunnossa ja Sinä saat olla ihan vapaa, kunhan saadaan pois se, miten minä olen toiminut Sinua kohtaan väärin?!"Tähkäpää"
Älä väitä, että olisin Sinulle loukkaantunut. En ole niin kirjoittanut.
Lue tekstini uudestaan niin huomaat että kirjoitin
"palstalla olevan henkilöitä jotka ovat kielenkäytöstäsi loukkaantuneet. Mene ja selvitä asiasi ensin heidän kanssaan..."
En minä ole Sinulle loukkaantunut, mutta esim. muuan "greeeen" aivan tässä samassa ketjussa kirjoitti ja antoi ymmärtää niin.
Eikö tällaisissa tapauksessa "elävässä uskossa" olevan ole pyrittävä selvittämään asia, jos tietää että joku on loukkaantunut, vaikka vain ymmärtänyt väärin? Vaikka edes varmuuden vuoksi.- ~~tähkäpää~~
mazdels kirjoitti:
"Tähkäpää"
Älä väitä, että olisin Sinulle loukkaantunut. En ole niin kirjoittanut.
Lue tekstini uudestaan niin huomaat että kirjoitin
"palstalla olevan henkilöitä jotka ovat kielenkäytöstäsi loukkaantuneet. Mene ja selvitä asiasi ensin heidän kanssaan..."
En minä ole Sinulle loukkaantunut, mutta esim. muuan "greeeen" aivan tässä samassa ketjussa kirjoitti ja antoi ymmärtää niin.
Eikö tällaisissa tapauksessa "elävässä uskossa" olevan ole pyrittävä selvittämään asia, jos tietää että joku on loukkaantunut, vaikka vain ymmärtänyt väärin? Vaikka edes varmuuden vuoksi.En ole tokikaan halunnut väittää mitään, vaan koska vaadiit minulta asioiden selvittämistä, oletin että minulla on Sinunkin kanssasi jotain selvittämätöntä
ja halusin sen tehdän ihan ensiksi.
Mutta jos tuo käsitykseni oli väärä, olen siitä kovin kiitollinen ja pyydän anteeksi väärää olettamustani!
Annatko?
Kyllä minä olen Mazdels yrittänyt selvittä, mutta kun se ei tuota tulosta, muuta kuin uutta ja uutta vääntämistä, niin valitettavasti olen joutunut luovuttamaan. :(
Yritin kovasti selittää alkujaan mm. sitäkin, miten ymmärrän Pyhän Hengen tulemisen ihmiseen ja vaikka parhaani mukaan selitin, vääntäminen vain jatkui ja silloin totesin, että en osaa näkemystäni selvittää ymmärrettävästi, enkä myöskään halua asiasta jatkuvasti vääntää ja riidellä, en vain ole sellainen ihminen ja koska on hyvin vähän merkitystä kokonaisuuden kannalta sillä,
mikä juuri minun mieleipiteeni kyseisestä asiasta on.
Enkä edes pidä ollenkaan omaa näkemystäni niin tärkeänä, että siitä kannataisi alkaa väittelemään ja riitelemään, ja siksipä tuota vääntämistä
en ole enää halunnut jatkaa.
Mielestäni Kalamos on tuonut kyseisen asian hyvin ja ymmärettävästi esille
ja olen kanssansa siitä ihan samaa mieltä, joten olen ihan tyytyväinen ja kiitollinen, että joku osasi sen _greeeeenille selvittää.
Ohjeistit minua tuolla lasten opettamisesta, kiitos vain siitä!
Mutta voisin tuoda tässä esille sen, miten olen lapsiani opettanut ja
kasvattanut tällaisessa vastaavassa tilanteessa, mistä tuossa edellä kerroin.
Olen nimittäin sanonut, että kun mennään määrätynlaiseen "umpikujaan",
jossa kahden ihmisen näkemykset eivät vain jostain syystä kohtaa,
jossakin vaiheessa on vain minun mielestäni viisasta antaa asioiden
olla.
On vain pyrittävä jatkamaan niillä ja niissä asioissa, missä voi ja kykenee toimimaan yhdessä ja yhteisymmäryksessä, sillä jos jotain muuta vaadimme toiselta, silloin ajaudutaan siihen tilanteeseen, jossa painostetaan toista luopumaan omasta näkemyksestään ja se on mielestäni juuri sitä
henkistä (tai hengellistä) väkivaltaa.
Eli jomman kumman on vain kyettävä astumaan sivuun ja annettava toiselle tilaa olla omassa näkemyksessään ja sitä olen tässäkin tilanteessa yrittänyt toteuttaa.
Me emme voi koskaan miellyttää kaikkia, eikä meidän tule pyrkiä sitä tekemäänkään, vaan meidän on jokaisen toimittava siten, kuin koemme itse omassatunnosamme toimivamme oikein, vaikka se ei sitten kaikkia miellyttäsikään.
Kunhan itse sisimmässään tietää, että on tehnyt kaiken sen, mihin omat rahkeet riittävät, sen tulee riittää muillekin.
Olen vain pyrkinyt toimimaan näiden ohjeiden mukaan:
Ps. 34
13. Kuka oletkin, joka elää tahdot ja rakastat elämän päiviä, nauttiaksesi onnea:
14. varjele kielesi pahasta ja huulesi vilppiä puhumasta;
15. vältä pahaa ja tee hyvää, etsi rauhaa ja pyri siihen.
Room. 12
18. Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
Enempään minulla ei ole rahkeita eikä eväitä ja niistäkin, mitä on, olen vain kiitollinen Taivaalliselle Isälle! - Juuri näin!
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
En ole tokikaan halunnut väittää mitään, vaan koska vaadiit minulta asioiden selvittämistä, oletin että minulla on Sinunkin kanssasi jotain selvittämätöntä
Mutta jos tuo käsitykseni oli väärä, olen siitä kovin kiitollinen ja pyydän anteeksi väärää olettamustani!
Annatko?
Kyllä minä olen Mazdels yrittänyt selvittä, mutta kun se ei tuota tulosta, muuta kuin uutta ja uutta vääntämistä, niin valitettavasti olen joutunut luovuttamaan. :(
Yritin kovasti selittää alkujaan mm. sitäkin, miten ymmärrän Pyhän Hengen tulemisen ihmiseen ja vaikka parhaani mukaan selitin, vääntäminen vain jatkui ja silloin totesin, että en osaa näkemystäni selvittää ymmärrettävästi, enkä myöskään halua asiasta jatkuvasti vääntää ja riidellä, en vain ole sellainen ihminen ja koska on hyvin vähän merkitystä kokonaisuuden kannalta sillä,
Enkä edes pidä ollenkaan omaa näkemystäni niin tärkeänä, että siitä kannataisi alkaa väittelemään ja riitelemään, ja siksipä tuota vääntämistä
ja olen kanssansa siitä ihan samaa mieltä, joten olen ihan tyytyväinen ja kiitollinen, että joku osasi sen _greeeeenille selvittää.
olla.
On vain pyrittävä jatkamaan niillä ja niissä asioissa, missä voi ja kykenee toimimaan yhdessä ja yhteisymmäryksessä, sillä jos jotain muuta vaadimme toiselta, silloin ajaudutaan siihen tilanteeseen, jossa painostetaan toista luopumaan omasta näkemyksestään ja se on mielestäni juuri sitä
Eli jomman kumman on vain kyettävä astumaan sivuun ja annettava toiselle tilaa olla omassa näkemyksessään ja sitä olen tässäkin tilanteessa yrittänyt toteuttaa.
Me emme voi koskaan miellyttää kaikkia, eikä meidän tule pyrkiä sitä tekemäänkään, vaan meidän on jokaisen toimittava siten, kuin koemme itse omassatunnosamme toimivamme oikein, vaikka se ei sitten kaikkia miellyttäsikään.
Kunhan itse sisimmässään tietää, että on tehnyt kaiken sen, mihin omat rahkeet riittävät, sen tulee riittää muillekin.
Ps. 34
13. Kuka oletkin, joka elää tahdot ja rakastat elämän päiviä, nauttiaksesi onnea:
Room. 12
18. Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.
Enempään minulla ei ole rahkeita eikä eväitä ja niistäkin, mitä on, olen vain kiitollinen Taivaalliselle Isälle!Tähkäpää selvensi mielestäni asian niin selvästi, että jos tuosta lähdetään vielä jatkossa vääntämään jotain muuta, niin silloin sopii kyseenalaistaa vaatijoiden oman sieluntilan, samoinkuin pääkopankin!
Toivon, että asia jäisi tähän - siinä onkin aloituksen mukaisesti - rukousaihetta myös! - totuus on tämä
Juuri näin! kirjoitti:
Tähkäpää selvensi mielestäni asian niin selvästi, että jos tuosta lähdetään vielä jatkossa vääntämään jotain muuta, niin silloin sopii kyseenalaistaa vaatijoiden oman sieluntilan, samoinkuin pääkopankin!
Toivon, että asia jäisi tähän - siinä onkin aloituksen mukaisesti - rukousaihetta myös!Suurin osa täällä kirjoittavista syyttelijöistä varsinkin, pitää laittaa katkolle, pois täältä. Aivan turha jengi, toistensa kimpussa vaan. Saatananauraa sivusta seuraten.
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
En ole tokikaan halunnut väittää mitään, vaan koska vaadiit minulta asioiden selvittämistä, oletin että minulla on Sinunkin kanssasi jotain selvittämätöntä
Annatko?
olla.
Ps. 34
Room. 12
Enempään minulla ei ole rahkeita eikä eväitä ja niistäkin, mitä on, olen vain kiitollinen Taivaalliselle Isälle!"Tähkäpää"
Täällä keskustelupalstalla välillä kiivastutaan, se on näiden keskustelupalstojen luonne. En osaa täällä oikein loukkaantua kellekään, kun en tunne ketään.
Sinulta kaunis ele, kun pyysit anteeksi ja toki annan anteeksi.- ~~tähkäpää~~
mazdels kirjoitti:
"Tähkäpää"
Täällä keskustelupalstalla välillä kiivastutaan, se on näiden keskustelupalstojen luonne. En osaa täällä oikein loukkaantua kellekään, kun en tunne ketään.
Sinulta kaunis ele, kun pyysit anteeksi ja toki annan anteeksi.Kiitos Mazdels.
Siunausta matkallasi eteenpäin! - k.kiusaantunut
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Annatko?
olla.
Ps. 34
Room. 12
Enempään minulla ei ole rahkeita eikä eväitä ja niistäkin, mitä on, olen vain kiitollinen Taivaalliselle Isälle!Ole reilu, ja selvitä asiat greeenin kanssa sen sijaan että puhut hänestä selän takana toisille.
Nyt jätät hänet aivan yksin, ulkopuolelle. Joo, pääasia että itse saat loistaa. - Riitaa haastat
k.kiusaantunut kirjoitti:
Ole reilu, ja selvitä asiat greeenin kanssa sen sijaan että puhut hänestä selän takana toisille.
Nyt jätät hänet aivan yksin, ulkopuolelle. Joo, pääasia että itse saat loistaa.samoin kuin greeenkin - kirjoituksenne ovat tyystin turhia palstalla, ent. aurora..
- _greeeeen
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Annatko?
olla.
Ps. 34
Room. 12
Enempään minulla ei ole rahkeita eikä eväitä ja niistäkin, mitä on, olen vain kiitollinen Taivaalliselle Isälle!Tähkäpää, et sinä ole asiaamme suostunut selvittämään. Olet sanonut samasta asiasta kahdella eri tavalla. Yritit pestä kätesi tästä sanomalla nyt ihan vasta, että et ole syyttänyt koskaan minua mistään, mutta et vain jaksa jauhaa sitä enää. Todellisuudessa et suostunut ensin kertomaan ollenkaan, ketä tarkoitit kauheilla syytöksilläsi, vaikka sitä monet kerrat minäkin sinulta pyysin, mutta kuitenkin osoitit tarkoittavasi juuri mm. minua ja asiastakysettä keskustellessasi Semperin ja Jonahin kanssa 'tuosta joukosta' ja sanomalla suoraan meille, että että kukaan ei voi ottaa pois kokemustasi meistä.
Edelleenkin olen silti valmis selvittämään asian ja antamaan anteeksi. Vääristelysi ei siihen johda. - Oikeasti greeen
_greeeeen kirjoitti:
Tähkäpää, et sinä ole asiaamme suostunut selvittämään. Olet sanonut samasta asiasta kahdella eri tavalla. Yritit pestä kätesi tästä sanomalla nyt ihan vasta, että et ole syyttänyt koskaan minua mistään, mutta et vain jaksa jauhaa sitä enää. Todellisuudessa et suostunut ensin kertomaan ollenkaan, ketä tarkoitit kauheilla syytöksilläsi, vaikka sitä monet kerrat minäkin sinulta pyysin, mutta kuitenkin osoitit tarkoittavasi juuri mm. minua ja asiastakysettä keskustellessasi Semperin ja Jonahin kanssa 'tuosta joukosta' ja sanomalla suoraan meille, että että kukaan ei voi ottaa pois kokemustasi meistä.
Edelleenkin olen silti valmis selvittämään asian ja antamaan anteeksi. Vääristelysi ei siihen johda.mene hakemaan apua itsellesi jostain..seurakunnissa on sielunhoitajia, joiden kanssa voit keskustella. Ei ole tervettä olla riippuvainen itselle vieraasta henkilöstä jollain keskustelupalstalla!
- Lisään vielä
Oikeasti greeen kirjoitti:
mene hakemaan apua itsellesi jostain..seurakunnissa on sielunhoitajia, joiden kanssa voit keskustella. Ei ole tervettä olla riippuvainen itselle vieraasta henkilöstä jollain keskustelupalstalla!
Anteeksianto onkin se, jolla vapautat itsesi, mikäli teet sen ehdoitta.
Jos tosissasi olet valmis antamaan anteeksi, niin teet sen ilman vaatimuksia.
Jumala kehoittaa antamaan anteeksi - ilman anteeksiantoa et sinäkään saa omia syntejäsi anteeksi. Ja tuo edellinen tarkoittaa sitä, että sinäkin tarvitset päivittäin Jeesuksen puhdistusta, mutta ellet sinä anna anteeksi toisille, ei Taivaallinen Isäkään anna sinulle sinun syntejäsi anteeksi. - k.kiusaantunut
Lisään vielä kirjoitti:
Anteeksianto onkin se, jolla vapautat itsesi, mikäli teet sen ehdoitta.
Jos tosissasi olet valmis antamaan anteeksi, niin teet sen ilman vaatimuksia.
Jumala kehoittaa antamaan anteeksi - ilman anteeksiantoa et sinäkään saa omia syntejäsi anteeksi. Ja tuo edellinen tarkoittaa sitä, että sinäkin tarvitset päivittäin Jeesuksen puhdistusta, mutta ellet sinä anna anteeksi toisille, ei Taivaallinen Isäkään anna sinulle sinun syntejäsi anteeksi.Taas uhataan jollain sadistisella mielikuvituskaverilla.
"Ei Taivaallinen Isäkään anna sinulle sinun syntejäsi anteeksi."
- ymmärrä M tämä
Mazdelsillekin tiedoksi, T : n aloitus koskee mahdollisen yhteisen kristittyjen rukousrintaman aloitusta täällä palstalla, eli olet nyt mukana vastustajien porukassa, kylvämässä eripuraa, nauratat siis vihollisia, ymmärrä nyt M tämä.
- Valitut kahleet
Minulla on ystävä joka on sairastunut. Hän on vainoharhainen ja kokee kaikkien syyttävän ja puhuvan juuri hänestä. Kyse on sairaudesta, eikä se parane asioita kääntämällä ja vääntämällä. Hän on sairaudessaan tehnyt päätöksen josta ei luovu. Jos muut vakuuttavat olevansa ihan jees tuon ihmisen kanssa, hän palaa mielipiteeseensä "valehtelee kumminkin".
Muutosta sairauteen ei ole tulossa ennenkuin mielen linnake sortuu, ja totuus saa sijaa. Kyseessä on mielen sairaus joka aiheutuu siitä että on asioiden laidasta samaa mieltä perkeleen valheiden kanssa eikä Jumalan totuuden kanssa. Samaa olen nähnyt täälläkin palstalla. Tähkäpää olkoon vapaa.
Rukoilemme muillekin vapautusta valheista.- ~~ää~~
KIITOS vapautuksesta?!!
Koin ja omistin nuo sanasi Jumalan sydämeltä tulleina.
Herra tietää kaiken, senkin, miten olen etsinyt oikeaa ratkaisua tähän tilanteeseen ja halunnut toimia vain oikein ja siten, että saisimme rauhan aikaan tänne siinä määrin, kuin sen voisimme ainakin uskovien kesken aikaansaada. - yksi meistä
Ehdottomasti mukana, niin rukouksessa kuin kirjallisessa auttamisessa, ensimmäisenä tulee mieleen, onko syytöksissä silti perää, jostakinhan nämä tällaiset lähtee liikkeelle, jos hänen lähipiirissään on ollut joku, joka on pahemman kerran laukaissut pelon syyttämisistä? Ainahan nämä jostakin lähtee liikkeelle. Kysy seuraavaksi Valitut kahleet ystävältäsi kaikki taustat miksi hän epäilee, mistä aikoinaan lähti liikkeelle tämä pelko. Pakko se paise on puhkasta jossain vaiheessa, tämä on tervehtymisen alku, kun totuus kaivetaan esille, mutta tietenkin hellästi.
- Valitut kahleet
yksi meistä kirjoitti:
Ehdottomasti mukana, niin rukouksessa kuin kirjallisessa auttamisessa, ensimmäisenä tulee mieleen, onko syytöksissä silti perää, jostakinhan nämä tällaiset lähtee liikkeelle, jos hänen lähipiirissään on ollut joku, joka on pahemman kerran laukaissut pelon syyttämisistä? Ainahan nämä jostakin lähtee liikkeelle. Kysy seuraavaksi Valitut kahleet ystävältäsi kaikki taustat miksi hän epäilee, mistä aikoinaan lähti liikkeelle tämä pelko. Pakko se paise on puhkasta jossain vaiheessa, tämä on tervehtymisen alku, kun totuus kaivetaan esille, mutta tietenkin hellästi.
Ystäväni ongelmat juurtavat kaukaa, ja ne on ihan selvät. Se mitä hän kokee nykyisissä ihmissuhteissaan on reagointia tuohon vanhaan haavaan jonka paraneminen vaatisi mielenmuutosta. Hän ei niinkuin kuule oikein, vaan kaikkeen lisää omasta mielestään : tällä se tahtoo sanoa että... Kaikki liittyy häneen, ja negatiivisesti. Kaikki on vanhan toisintoa, riippumatta kenen kanssa on tekemisissä. Heikko itsetunto pelkää syytöksiä ja hylkäämistä. Siihen auttaa kun ymmärtää että saattaa olla erehtyväinen mielipiteissään, tuntee asemansa Kristuksessa ja osaa jättää asiansa Ristin juurelle. Se on päätös jonka sairaskin voi tehdä.
Ei-ammatti-ihminen auttaa parhaiten rukoilemalla, ja pitämällä itse kiinni omasta terveestä identiteetistään ja toimimalla sen mukaan. Sairastuneen ajatuksia ei kannata ryhtyä maallikon puntaroimaan liiaksi, riittää kun esittää oman kantansa ja pysyy siinä. Rakkautta ja kärsivällisyyttä saa kun rukoillen siunaa. - yksi meistä
Valitut kahleet kirjoitti:
Ystäväni ongelmat juurtavat kaukaa, ja ne on ihan selvät. Se mitä hän kokee nykyisissä ihmissuhteissaan on reagointia tuohon vanhaan haavaan jonka paraneminen vaatisi mielenmuutosta. Hän ei niinkuin kuule oikein, vaan kaikkeen lisää omasta mielestään : tällä se tahtoo sanoa että... Kaikki liittyy häneen, ja negatiivisesti. Kaikki on vanhan toisintoa, riippumatta kenen kanssa on tekemisissä. Heikko itsetunto pelkää syytöksiä ja hylkäämistä. Siihen auttaa kun ymmärtää että saattaa olla erehtyväinen mielipiteissään, tuntee asemansa Kristuksessa ja osaa jättää asiansa Ristin juurelle. Se on päätös jonka sairaskin voi tehdä.
Ei-ammatti-ihminen auttaa parhaiten rukoilemalla, ja pitämällä itse kiinni omasta terveestä identiteetistään ja toimimalla sen mukaan. Sairastuneen ajatuksia ei kannata ryhtyä maallikon puntaroimaan liiaksi, riittää kun esittää oman kantansa ja pysyy siinä. Rakkautta ja kärsivällisyyttä saa kun rukoillen siunaa."Ystäväni ongelmat juurtavat kaukaa, ja ne on ihan selvät. Se mitä hän kokee nykyisissä ihmissuhteissaan on reagointia tuohon vanhaan haavaan jonka paraneminen vaatisi mielenmuutosta. Hän ei niinkuin kuule oikein, vaan kaikkeen lisää omasta mielestään : tällä se tahtoo sanoa että... Kaikki liittyy häneen, ja negatiivisesti. "
Eli raamatullisesti sanottuna hänessä vaikuttaa luulevaisuuden henki. Voisit teroittaa hänelle oman korvilla kuulemisen tärkeyttä, miten kaikki se, minkä hän lisää muiden sanomisiin, on jo itsessään valehtelua.
"Kaikki on vanhan toisintoa, riippumatta kenen kanssa on tekemisissä. Heikko itsetunto pelkää syytöksiä ja hylkäämistä. Siihen auttaa kun ymmärtää että saattaa olla erehtyväinen mielipiteissään, tuntee asemansa Kristuksessa ja osaa jättää asiansa Ristin juurelle. Se on päätös jonka sairaskin voi tehdä."
Ja tässä sinä ystävänä, tietenkin, olet apuna hänelle, mutta ei tämän pelkkään rukoilemiseen tarvitse hänen kohdalla jäädä; kun lyöt hänelle hänen korvillaan kuulemistaan uskomuksistaan realiteetit pikkuhiljaa pöytään, silloin, silloin alkaa hänellä paranemisen tie.
Niin moni uskova, näköjään tännekin kirjoittava, elää omassa pienessä umpiossaan, viikosta toiseen, vuodesta toiseen, ja kuka muu kuin läheinen veli tai sisar, joka uskaltaa kertoa totuuden, ja vain ja ainoastaan totuuden, voi herätellä toisen hereille?
Totuus on kuitenkin tappavaa suoruudessaan, joten höystä sanasi ystävällesi rakkauden kuorrutuksella, kuten sanakin sanoo : 'maistuu suussa kuin hunaja, mutta vatsassa karvasteleepi'. Ole siunattu ystäväsi kanssa viisaasti toimiessasi. - Valitut kahleet
yksi meistä kirjoitti:
"Ystäväni ongelmat juurtavat kaukaa, ja ne on ihan selvät. Se mitä hän kokee nykyisissä ihmissuhteissaan on reagointia tuohon vanhaan haavaan jonka paraneminen vaatisi mielenmuutosta. Hän ei niinkuin kuule oikein, vaan kaikkeen lisää omasta mielestään : tällä se tahtoo sanoa että... Kaikki liittyy häneen, ja negatiivisesti. "
Eli raamatullisesti sanottuna hänessä vaikuttaa luulevaisuuden henki. Voisit teroittaa hänelle oman korvilla kuulemisen tärkeyttä, miten kaikki se, minkä hän lisää muiden sanomisiin, on jo itsessään valehtelua.
"Kaikki on vanhan toisintoa, riippumatta kenen kanssa on tekemisissä. Heikko itsetunto pelkää syytöksiä ja hylkäämistä. Siihen auttaa kun ymmärtää että saattaa olla erehtyväinen mielipiteissään, tuntee asemansa Kristuksessa ja osaa jättää asiansa Ristin juurelle. Se on päätös jonka sairaskin voi tehdä."
Ja tässä sinä ystävänä, tietenkin, olet apuna hänelle, mutta ei tämän pelkkään rukoilemiseen tarvitse hänen kohdalla jäädä; kun lyöt hänelle hänen korvillaan kuulemistaan uskomuksistaan realiteetit pikkuhiljaa pöytään, silloin, silloin alkaa hänellä paranemisen tie.
Niin moni uskova, näköjään tännekin kirjoittava, elää omassa pienessä umpiossaan, viikosta toiseen, vuodesta toiseen, ja kuka muu kuin läheinen veli tai sisar, joka uskaltaa kertoa totuuden, ja vain ja ainoastaan totuuden, voi herätellä toisen hereille?
Totuus on kuitenkin tappavaa suoruudessaan, joten höystä sanasi ystävällesi rakkauden kuorrutuksella, kuten sanakin sanoo : 'maistuu suussa kuin hunaja, mutta vatsassa karvasteleepi'. Ole siunattu ystäväsi kanssa viisaasti toimiessasi.Kiitos:) Aina pienen matkan jonka hän jaksaa uskoa sen mikä on totta, elämä hänessä pilkistää. On päässyt siis maistamaan, mutta siinä pysyminen vaatisi vaivannäköä. Ei voi aina lähteä ensimmäisen negatiivisen ajatuksen matkaan. Meillä kaikilla on sama valinnan paikka joka päivä. Usko on lahja, ja uskon soveltaminen elämäntilanteissa on tietoinen valinta. Ei me eletä tunteiden ja päähänpälkähtävien ajatusten riepoteltavina, siinä käy kehnosti. Jumala ei ole huonona päivänä huono ja hyvänä päivänä hyvä. Eikä meidän arvo ole kiinni toisten sanomisista tai tunteista. Pitää katsoa ettei seiso liejussa vaan kalliolla...
Kun me rukoilemme, silloin me katsomme Jumalaan joka ei muutu, ja jonka sana on luotettava. Silloin meillä on uskallus kohdata Herra. Ja Hän kuulee meitä! - yksi meistä
Valitut kahleet kirjoitti:
Kiitos:) Aina pienen matkan jonka hän jaksaa uskoa sen mikä on totta, elämä hänessä pilkistää. On päässyt siis maistamaan, mutta siinä pysyminen vaatisi vaivannäköä. Ei voi aina lähteä ensimmäisen negatiivisen ajatuksen matkaan. Meillä kaikilla on sama valinnan paikka joka päivä. Usko on lahja, ja uskon soveltaminen elämäntilanteissa on tietoinen valinta. Ei me eletä tunteiden ja päähänpälkähtävien ajatusten riepoteltavina, siinä käy kehnosti. Jumala ei ole huonona päivänä huono ja hyvänä päivänä hyvä. Eikä meidän arvo ole kiinni toisten sanomisista tai tunteista. Pitää katsoa ettei seiso liejussa vaan kalliolla...
Kun me rukoilemme, silloin me katsomme Jumalaan joka ei muutu, ja jonka sana on luotettava. Silloin meillä on uskallus kohdata Herra. Ja Hän kuulee meitä!Sinun pitää nyt korostaa hänelle, että negatiivisuus on negatiivisuutta, ja vainoharhainen ajattelu on negatiivisuutta, joka EI kuulu uskovan asenteeseen, hänen pitää jatkaa elämäänsä siis puhdistamalla pöytä puhtaaksi, kaikesta vanhasta joka sitoo, kaikki vanha farisealainen hapatus siis roskiin rohkeasti vaan, ja uusi elämä, joka päivä, joka hetki, tässä ja nyt, Kristukselle.
Herramme nimikin on, se mitä hän itsestään käytti, juuri preesensissä Minä Olen! kun hän huutaa myrskyävällä merellä vettä pitkin kävellessään pelästyneille opetuslapsilleen, kun hän sanoo Syykarin kaivolla samarialaiselle naiselle nimensä samaten preesensissä, kun hän sanoo vangitsijoilleen preesensissä nimensä Minä Olen! ja nämä kaatuvat selälleen maahan, samaten hän sanoo Pontius Pilatukselle Minä Olen- nimensä preesensissä.
Jumalan läsnäoleva tässä-ja-nyt vaikuttava Minä Olen- henki, vaikuttaa juuri sillä, täsmällisellä hetkellä.
Korosta ystävällesi tätä preesensissä olemista, menneet ikävät unohtaen, ja ei liikaa tulevaisuuteen katsoen, vaan preesensissä olemista, niin hän parhaiten tervehtyy oikeaan olemiseen ja asenteeseen Kristuksessa Jeesuksessa. - ~~tähkäpää~~
yksi meistä kirjoitti:
Sinun pitää nyt korostaa hänelle, että negatiivisuus on negatiivisuutta, ja vainoharhainen ajattelu on negatiivisuutta, joka EI kuulu uskovan asenteeseen, hänen pitää jatkaa elämäänsä siis puhdistamalla pöytä puhtaaksi, kaikesta vanhasta joka sitoo, kaikki vanha farisealainen hapatus siis roskiin rohkeasti vaan, ja uusi elämä, joka päivä, joka hetki, tässä ja nyt, Kristukselle.
Herramme nimikin on, se mitä hän itsestään käytti, juuri preesensissä Minä Olen! kun hän huutaa myrskyävällä merellä vettä pitkin kävellessään pelästyneille opetuslapsilleen, kun hän sanoo Syykarin kaivolla samarialaiselle naiselle nimensä samaten preesensissä, kun hän sanoo vangitsijoilleen preesensissä nimensä Minä Olen! ja nämä kaatuvat selälleen maahan, samaten hän sanoo Pontius Pilatukselle Minä Olen- nimensä preesensissä.
Jumalan läsnäoleva tässä-ja-nyt vaikuttava Minä Olen- henki, vaikuttaa juuri sillä, täsmällisellä hetkellä.
Korosta ystävällesi tätä preesensissä olemista, menneet ikävät unohtaen, ja ei liikaa tulevaisuuteen katsoen, vaan preesensissä olemista, niin hän parhaiten tervehtyy oikeaan olemiseen ja asenteeseen Kristuksessa Jeesuksessa.Mahtavaa, kertakaikkiaan! :) keskustelua olette käyneet täällä - Valitut kahleet - ja - Yksi meistä - !
Tällainen ajatusten, kokemusten ja näkemysten vaihto on juuri sellaista, jossa kumpikin antaa ja kumpikin saa, ts. vuorovaikutusta.
Olen lukenut paljon teologian tohtori, sairaalasielunhoitaja ja terapeutti Erik Ewalds:in kirjoja ja kuunnelut myöskin hänen puheitaan / luentojaan (suosittelen) ja tästä edellä käsittelemästänne asiasta hän mainitsi jotenkin tähän tyyliin, että;
"Ihminen ei koskaan reagoi puhtaasti siihen tilanteeseen, joka juuri on läsnä tai tapahtunut, vaan hän reagoi ensisijaisesti siihen, mitä muistoja ja tunteita kyseinen tapahtuma nostattaa hänen mieleensä menneisyytensä tapahtumien pohjalta."
Ja jos uskaltaa olla itsensä kanssa rehellinen, kykenee tuon huomaamaan itsessään ja silloin kykenee myöskin määrättyjen tilanteiden edessä pysähtymään ja kysymään itseltään, oliko tämä juuri tapahtunut nyt sellaista,
joka nämä tunteet sai aikaan ja joka "ansaitsi" tällaisen reagoinnin, vai liitinkö siihen nyt jotain menneisyydestä ja tunteeni tulivatkin siitä yhditelmästä; Juuri tapahtunut menneisyydessä tapahtunut = tuntemukseni ja reagointini tässä tilanteessa.
Ts. juuri tuota samaa, mitä "Valitut kahleet" sanoo:
>>>
Ystäväni ongelmat juurtavat kaukaa, ja ne on ihan selvät. Se mitä hän kokee nykyisissä ihmissuhteissaan on reagointia tuohon vanhaan haavaan jonka paraneminen vaatisi mielenmuutosta. - yksi meistä
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Mahtavaa, kertakaikkiaan! :) keskustelua olette käyneet täällä - Valitut kahleet - ja - Yksi meistä - !
Tällainen ajatusten, kokemusten ja näkemysten vaihto on juuri sellaista, jossa kumpikin antaa ja kumpikin saa, ts. vuorovaikutusta.
Olen lukenut paljon teologian tohtori, sairaalasielunhoitaja ja terapeutti Erik Ewalds:in kirjoja ja kuunnelut myöskin hänen puheitaan / luentojaan (suosittelen) ja tästä edellä käsittelemästänne asiasta hän mainitsi jotenkin tähän tyyliin, että;
"Ihminen ei koskaan reagoi puhtaasti siihen tilanteeseen, joka juuri on läsnä tai tapahtunut, vaan hän reagoi ensisijaisesti siihen, mitä muistoja ja tunteita kyseinen tapahtuma nostattaa hänen mieleensä menneisyytensä tapahtumien pohjalta."
Ja jos uskaltaa olla itsensä kanssa rehellinen, kykenee tuon huomaamaan itsessään ja silloin kykenee myöskin määrättyjen tilanteiden edessä pysähtymään ja kysymään itseltään, oliko tämä juuri tapahtunut nyt sellaista,
joka nämä tunteet sai aikaan ja joka "ansaitsi" tällaisen reagoinnin, vai liitinkö siihen nyt jotain menneisyydestä ja tunteeni tulivatkin siitä yhditelmästä; Juuri tapahtunut menneisyydessä tapahtunut = tuntemukseni ja reagointini tässä tilanteessa.
Ts. juuri tuota samaa, mitä "Valitut kahleet" sanoo:
>>>
Ystäväni ongelmat juurtavat kaukaa, ja ne on ihan selvät. Se mitä hän kokee nykyisissä ihmissuhteissaan on reagointia tuohon vanhaan haavaan jonka paraneminen vaatisi mielenmuutosta."Ihminen ei koskaan reagoi puhtaasti siihen tilanteeseen, joka juuri on läsnä tai tapahtunut, vaan hän reagoi ensisijaisesti siihen, mitä muistoja ja tunteita kyseinen tapahtuma nostattaa hänen mieleensä menneisyytensä tapahtumien pohjalta."
Ewalds tuo ongelman esille, mutta hän ei selvästi tuo ratkaisua ongelmaan.
Ainoa ja paras neuvo kristitylle on : siirry ilon keskiöön, Jeesuksen käsky, siis käsky, rakastaa Jumalaa ja sen jälkeen itseään, on ilon keskiön ydin.
Ydin on rakkaudesta kumpuava ilo.
Valitut kahleet nimimerkkinsä mukaan, saa Jeesuksen nimessä käskeä nyt ystäväänsä siirtymään kaikesta pimeästä, pahasta, negatiivisesta focukseen joka on ilo, rakkaus, lempeys, valo, kärsivällisyys, itsensähillintä, kaikki Hengen Hedelmä siis.
Kun siirtyminen on tapahtunut, pysyköön tässä rakkauden keskiössä. Tämä siis jatkuvana käskynä.
Arvet ovat arpia, mutta arvet kasvavat umpeen oikeilla Jumalan rakkauden valinnoilla.
Valinta on siis siirtyminen Jumalan rakkauden keskiöön.
Ja kun tämä rikkinäinen ihminen, kuka tahansa meistä siis, on tehnyt valinnan siirtyä Jumalan valoon, hänen pitää tehdä tämä joka päivä, joka tunti, joka sekuntti. Joka hetki. Vanhojen arpien peraaminen siis jatkuu aina hautaan saakka, ja tähän me saamme voimaa joka päivä, joka hetki, sekuntti sekuntilta Jumalalta.
Korosta Valitut kahleet ystävällesi nyt säännöllisesti edellistä, tämän vanhan haavan armolla hautaamista, ja Jeesuksen rakkauden kaksoiskäskyä noudattamalla pääsemistä Jumalan iloon, ja sitä kautta lopulta 'tässä ja nyt' olevaan 'Minä Olen' Jumalan voimaan.
Olemme kaikki samassa veneessä, joudun itsekin tekemään koko ajan aivan samat tarkistukset, ketä ja mitä oikein kumarran, Jumalaa vai vastustajaa. - _greeeeen
~~ää~~ kirjoitti:
KIITOS vapautuksesta?!!
Koin ja omistin nuo sanasi Jumalan sydämeltä tulleina.
Herra tietää kaiken, senkin, miten olen etsinyt oikeaa ratkaisua tähän tilanteeseen ja halunnut toimia vain oikein ja siten, että saisimme rauhan aikaan tänne siinä määrin, kuin sen voisimme ainakin uskovien kesken aikaansaada.Selvitetäänkö siis asia tässä, Tähkäpää?
Ketä tarkoitit kirjoitellessasi Jonahin ja Semperin kanssa 'tuosta joukosta', josta varoittelusta kiitit noita kahta? Ketä tuohon joukkoon kuuluu?
Miksi et aikaisemmin suostunut millään sanomaan, ketä tarkoitat? - ~~tähkäpää~~
_greeeeen kirjoitti:
Selvitetäänkö siis asia tässä, Tähkäpää?
Ketä tarkoitit kirjoitellessasi Jonahin ja Semperin kanssa 'tuosta joukosta', josta varoittelusta kiitit noita kahta? Ketä tuohon joukkoon kuuluu?
Miksi et aikaisemmin suostunut millään sanomaan, ketä tarkoitat?Minulla ei ole mitään selvitettävää kanssasi.
Jos Sinua jokin asia painaa ja vaivaa, niin luen selvityksesi, mutta en lähde yhtään tämän enempää keskustelemaan kanssasi, sillä olen jo ajat sitten jättänyt Sinut
kaikkinensa Jumalan, oikeudenmukaisen tuomarin käsiin ja uskon, että Hän kyllä asiat selvittää sen mukaan, mikä on tarpeellista, joten en itse niihin enää kajoa. - Kirjoituksenne
yksi meistä kirjoitti:
Ewalds tuo ongelman esille, mutta hän ei selvästi tuo ratkaisua ongelmaan.
Ainoa ja paras neuvo kristitylle on : siirry ilon keskiöön, Jeesuksen käsky, siis käsky, rakastaa Jumalaa ja sen jälkeen itseään, on ilon keskiön ydin.
Ydin on rakkaudesta kumpuava ilo.
Valitut kahleet nimimerkkinsä mukaan, saa Jeesuksen nimessä käskeä nyt ystäväänsä siirtymään kaikesta pimeästä, pahasta, negatiivisesta focukseen joka on ilo, rakkaus, lempeys, valo, kärsivällisyys, itsensähillintä, kaikki Hengen Hedelmä siis.
Kun siirtyminen on tapahtunut, pysyköön tässä rakkauden keskiössä. Tämä siis jatkuvana käskynä.
Arvet ovat arpia, mutta arvet kasvavat umpeen oikeilla Jumalan rakkauden valinnoilla.
Valinta on siis siirtyminen Jumalan rakkauden keskiöön.
Ja kun tämä rikkinäinen ihminen, kuka tahansa meistä siis, on tehnyt valinnan siirtyä Jumalan valoon, hänen pitää tehdä tämä joka päivä, joka tunti, joka sekuntti. Joka hetki. Vanhojen arpien peraaminen siis jatkuu aina hautaan saakka, ja tähän me saamme voimaa joka päivä, joka hetki, sekuntti sekuntilta Jumalalta.
Korosta Valitut kahleet ystävällesi nyt säännöllisesti edellistä, tämän vanhan haavan armolla hautaamista, ja Jeesuksen rakkauden kaksoiskäskyä noudattamalla pääsemistä Jumalan iloon, ja sitä kautta lopulta 'tässä ja nyt' olevaan 'Minä Olen' Jumalan voimaan.
Olemme kaikki samassa veneessä, joudun itsekin tekemään koko ajan aivan samat tarkistukset, ketä ja mitä oikein kumarran, Jumalaa vai vastustajaa.Valitut kahleet, Tähkäpää ja yksi meistä - kerrankin saa lukea tärkeää ja syvällisempää asiaa tällä palstalla!
Lisäisin kuitenkin jatkoksi sen, että rikkinäinen ihminen "peilaa" muista ihmisistä sen, mitä hän on ja siksi tarvitaan "peilejä", jotka tuovat esille Jumalan totuutta.. eheytyminen vie aikaa ja vaatii kärsivällisyyttä, puolin ja toisin.
Siunausta teille kaikille ja etenkin nimim. Valitulle kahleelle ystäväsi kanssa! - ~~tähkäpää~~
Kirjoituksenne kirjoitti:
Valitut kahleet, Tähkäpää ja yksi meistä - kerrankin saa lukea tärkeää ja syvällisempää asiaa tällä palstalla!
Lisäisin kuitenkin jatkoksi sen, että rikkinäinen ihminen "peilaa" muista ihmisistä sen, mitä hän on ja siksi tarvitaan "peilejä", jotka tuovat esille Jumalan totuutta.. eheytyminen vie aikaa ja vaatii kärsivällisyyttä, puolin ja toisin.
Siunausta teille kaikille ja etenkin nimim. Valitulle kahleelle ystäväsi kanssa!>>
> Jumalan totuutta
Ja esimerkiksi palestiinalaiskristityillähän rukous on sellainen tykki, joka on vahvempi kuin Israelin atomipommit!
HYVÄ!- ~~tähkäpää~~
Itse uskon ja luotan siihen, että niin palestiinalaiskristityt kuin israelilaiskristitytkin ovat täysin samoin rukouksen asein liikenteessä.
Olihan tämä Hamasin poika Mosab Hassan Yousef siitä hyvä esimerkki. - KTS (Ei kirj.)
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Itse uskon ja luotan siihen, että niin palestiinalaiskristityt kuin israelilaiskristitytkin ovat täysin samoin rukouksen asein liikenteessä.
Olihan tämä Hamasin poika Mosab Hassan Yousef siitä hyvä esimerkki.Mosab Hassan Yousef oli esimerkki siitä, että kun joku vähänkin tuo esiin Israelin rötöksiä, nousee lössi takajaloilleen ja leimaa hänet kaksoisagentiksi.
Että tälläinen tapaus... - siunaukset sille ken
KTS (Ei kirj.) kirjoitti:
Mosab Hassan Yousef oli esimerkki siitä, että kun joku vähänkin tuo esiin Israelin rötöksiä, nousee lössi takajaloilleen ja leimaa hänet kaksoisagentiksi.
Että tälläinen tapaus...Israelin siunauksellinen yksinoikeus pitäisi jatkossa kyseenalaistaa täysin, koska jos kuka ja mikä on täydellisen vastuussa Jumalan edessä teoistaan, niin Jumalan kansa. Ei mitään erioikeuksia Israelille vaan päinvastoin. Jos, siis jos, Israel näin näyttää olevansa Jumalan silmissä otollinen, niin sitten, sitten vasta I : a siunaamaan.
- EIKÖS NIIN
siunaukset sille ken kirjoitti:
Israelin siunauksellinen yksinoikeus pitäisi jatkossa kyseenalaistaa täysin, koska jos kuka ja mikä on täydellisen vastuussa Jumalan edessä teoistaan, niin Jumalan kansa. Ei mitään erioikeuksia Israelille vaan päinvastoin. Jos, siis jos, Israel näin näyttää olevansa Jumalan silmissä otollinen, niin sitten, sitten vasta I : a siunaamaan.
KUN HIHHULI FANITTAA ISRAELIA NIIN HÄN PYLLISTÄÄ PALESTIINAN KRISTITYILLE
- sotahullulle
KTS, leikitkö sä pienenä tinasotilailla?
- KTS (ei kirj.)
Ehkä pienenä mutta kun israelfanittajat tekee sitä vielä isonakin...
- ~~tähkäpää~~
Rukous virvoittaa sydämemme,
pitää meidät viritettyinä Jumalan tahdolle
ja sopusoinnussa ihmisten kanssa.
Nostaa arkisen työmme
kylmän ammattimaisuuden yläpuolelle.
Tekee rutiineista hedelmää tuottavaa
ja liikutta jokaista elämämme ratasta
---- kaiken mahdollistavalla Jumalan voimalla!
Jony E. Tada
Rukouksen voima ei siis ole meidän rukouksessamme
--- vaan siinä, mitä Jumala voi ja tekee!
"Jokainen kristitty tarvitsee joka päivä
vähintää puoli tuntia rukousta
--- paitsi silloin, kun hänellä on kiire.
Silloin hän tarvitsee vähintäänkin tunnin rukousta." :)
Tuntematon
"Usko on kuin lintu,
joka aavistaa aamunkoiton
ja laulaa kirkkaasti,
vaikka vielä on pimeää."
Tuntematon
Lähdettyään sieltä Jeesus meni Tyroksen ja
Sidonin seudulle. Siellä muuan kanaanilainen nainen,
sen seudun asukas, tuli ja huusi: "Herra, Daavidin Poika,
armahda minua! Paha henki vaivaa kauheasti tytärtäni."
Mutta hän ei vastannut naiselle mitään.
Opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja pyysivät:
"Tee hänelle jotakin. Hän kulkee perässämme ja huutaa."
Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin
Israelin kansan kadonneita lampaita varten." Silti nainen
tuli lähemmäs, heittäytyi maahan Jeesuksen eteen ja sanoi:
"Herra, auta minua!" Mutta Jeesus sanoi hänelle:
"Ei ole oikein ottaa lapsilta leipä ja heittää se koiranpenikoille."
"Ei olekaan, Herra", vastasi nainen, "mutta saavathan koiratkin
syödä isäntänsä pöydältä putoilevia palasia." Silloin Jeesus
sanoi hänelle: "Suuri on sinun uskosi, nainen! Tapahtukoon
niin kuin tahdot." Siitä hetkestä tytär oli terve.
Matt 15:21-28
Tällaisia ajatuksia tänään rukouksesta. - täh?
Kirjoitit aloitukseesi"paha käy meitä vastaan vallallaan ja voimallaan."
Mikä paha? - Sielunvihollinen eli
"vastustajamme Per.ke.le kiertää meitä, kuin kiljuva jalopeura, kenen voisi niellä" eli jos olet uskossa, joka kysyt, niin tiedät silloin, että Saa.ta.na on tuo paha.
- k.kiusaantunut
Aika vainoharhaista käytöstä. Ei ole mitään ärjyvää jalopeuraa, se on mielikuvitusta.
Asiat asioina palstalla niin huomaat sen kyllä. Ei ole mitään pahaa.. - Sekava olet
Aika vainoharhaista käytöstä. Ei ole mitään ärjyvää jalopeuraa, se on mielikuvitusta.
Asiat asioina palstalla niin huomaat sen kyllä. Ei ole mitään pahaa..k.kiusaantunut, kun välillä väität olevasi uskossa, välillä aknostikko ja välillä ateisti..!
- puolestasi jo rukoil
Asiat asioina palstalla niin huomaat sen kyllä. Ei ole mitään pahaa..Neuvo kiusaantuneelle. Jos etsit uskoa, ja samaan aikaan haet näkyvyyttä omalle nikillesi täällä S24:llä, niin varmasti pettymään tulet. Myrkytät itsesi. Ja uskon etsimisesi.
Jätä siis kilpailu palstadiktatuurista, ja etsi kaikessa rauhassa omaa uskoasi. Älä sotke näitä keskenään, varsinkaan tällä palstalla. - Hyvän neuvon annoit
puolestasi jo rukoil kirjoitti:
Neuvo kiusaantuneelle. Jos etsit uskoa, ja samaan aikaan haet näkyvyyttä omalle nikillesi täällä S24:llä, niin varmasti pettymään tulet. Myrkytät itsesi. Ja uskon etsimisesi.
Jätä siis kilpailu palstadiktatuurista, ja etsi kaikessa rauhassa omaa uskoasi. Älä sotke näitä keskenään, varsinkaan tällä palstalla.Asia on juuri siten, kuin kirjoitat, nimim. "puolestasi jo rukoil.." !
Tuli tällainen ajatus tuossa eilen tätä foorumia miettiessäni: Tunnen tuon ihmistyypin, siksi kierrän hänen kaukaa. Ihmisen on lupa suojella itseään.
Kaikkea tällä foorumilla ei lueta pelkistä kirjaimista ja sananparsista. Siksi ei ole ollenkaan hassumpi kehoitus haastaa toisiamme kahdenkeskiseen neuvonpitoon Herramme kanssa. Ja rukoilla tämän foorumin yhteisen hyvän vuoksi.
Päivääsi Tähkis iloa, tuhatsataa kiloa. Kuin myös jokaiselle muullekin. :)- ~~tähkäpää~~
Sinä Jumalan "kirjekyyhky"!
Toit viestin, joka lähes sana sanalta vastasit kysymyksiini, joita olen eilisen päivän aikana ja tänä aamuna vain ääneti Jumalalle esittänyt, joten kukaan muu, kuin Jumala ei ole sitä kuullut.
Ja joku vielä sanoo, että Jumalaa ei ole olemassa, eikä Hän kuule, eikä vastaa.
Minä en tunne Psalmilaulua, en tiennyt edes sitä, onko hän mies vai nainen, ellen katsonut hänen profiiliaan.
Tällaista uskovien yhteyttä tänne toivoisin, sillä on paljon niitä, joilla erinäisistä syistä johtuen ei ole mahdollisuuksia pitää yhteyttä ja keskustella kotiympyröissään muiden uskovien kanssa.
Josko tämä foorumi voisi olla edes jonkinlaisena yhteyskanavana varsinaisen tehtävänsä ohella meille.
Mieleeni tulivat sanat: "... ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä..."
Hengen yhteys on valtava asia, sillä se ohittaa ja on riippumaton meidän lihallisesta ihmisestämme ja kykenee kokoamaan yhteen Herran omat etäisyyksistä ja olosuhteista riippumatta ja sitä tänään tässä koen Psalmilaulun kanssa.
Kiitos Psalmilaulu, että olit uskollinen ja toit esille sen, mitä Jumala Sinulle puhui! SIUNAUSTA!
- ~~tähkäpää~~
Tänä aamuna ollut mielessäni:
"Krituksessa kasvaminen olisi helppoa, ellei olisi toisia ihmisiä / kristittyjä." :)
Näin sitä saattaa joskus ajatella ahdistettuna olessaan.
Mutta on tärkeää tietää, että Jumala toimii elämässämme niiden ihmissuhteiden kautta, joita vastaamme tulee.
Missä me muuten oppisimme kärsivällisyyttä, ystävällisyyttä, anteeksiantoa, itsensähillitsemistä yms. kuin yhteydessä muihin ihmisiin.
Meidän kristittyjen on myöskin hyvä muistaa, että mikään meidän elämässämme ei ole sattumaa, ei myöskään kenenkään toisen ihmisen kohtamiinen, kuten Hilja Aaltonen sanoo runossaan: "Ei sattuman vihurit viskele Jumalan lasta...."
Tärkeä tieto ja muistolause meille jokaiselle uskovalle kuitenkin on:
Kukaan muu, kuin sinä ja Jumala ja sinun suhteesi Jumalaan ei määritä ja määrää sitä - kuka sinä olet!!
Meistä kuka tahansa voi löytää toisesta virheitä, puutteita yms. mutta
tarvitaan armoa ja rakkautta nähdä vainoaja Sauluksessa apostoli
Paavali ja impulsiivisessa Pietarissa Jumalan seurakunnan peruskivi.
Kun siis elämme erilaisten ihmisten kanssa, joiden käytös ei meidän mielestämme yllä "pyhään" ja jotka näkevät meidät samalla tavoin --
on hyvä rukoilla 2 Piet. 1:2 tavoin:
"Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta."
Siunausta ja Jumaln Pyhän Hengen läsnäoloa jokaisen tällekin päivälle!- ~~tähkäpää~~
Ei sattuman vihurit viskele Jumalan lasta,
se sana ei kuulu taivaan piirrustuksiin.
En kaikkea ymmärrä, ehkäpä kotona vasta,
saan vastauksen outojen päivien kysymyksiin.
Mutta tänään jo tiedän, tämä on lyhin tie,
mikä janoisen henkeni juottaa, ojille vie
Isän tie tämä on ja tuossa taas Jumalan rasti,
käsi kädessä käyn Hänen kanssaan turvaisasti.
Nyt levätä saan, on kiireet otettu pois
Olet luonani Jeesus, kuka silloin nurista vois
Olen matkalla kotiin, täysihoidossa taivaallisessa
Mitä puuttuisi multa Isän sylissä turvallisessa
Kun päivä on kirkas, Hän lähellä lastaan kulkee
ja laaksojen usvassa käsivartensa voimaan sulkee.
Hän luonani aina, siks ylistän tänään jo tiellä
Kun perille saavun, mitä sitten, kotona siellä
Hilja Aaltonen
TAIVAALINEN ISÄ TUKEE JA KANNATTELEE MEITÄ KAIKESSA,
MITÄ TIELLEMME JA ETEEMME ANTAA JA SALLII!
Olemme pystyssä Hänen voimansa ansiosta, emme omin voiminemme.
Voittovoima on siinä, että turvaamme Häneen ja pysymme Hänessä.
Joh. 15:4-5:stä
Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä.......
......sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
- eräs näkemys
Se, mitä sanot"vyörytykseksi"tällä palstalla ei ole sattumaa. Se johtui siitä kun sinä puhuit pahaa greenistä selän takana.
Koit että sinua varoitettiin hänestä.
Se oli mielikuvitusta. Kukaan, ei ihminen eikä Jumala ei sinua varoittanut hänestä.
Sinä keksit sen omasta päästäsi. - k.kiusaantunut
Hienoa, kiva kun taas kirjoitat. Olin jo lähes varma että poistut kokonaan palstalta. Se olisi menetys, olethan kirjoittanut palstalle niin monta vuotta. Tähkis on suhteellisen uusi tulokas, sinuun verrattuna.
Jätin tähkikselle kysymyksen tomiksen ketjuun(otsikko taisi olla p**'*kat"), mutta hän ei ole vastannut siihen. Kysymykseni taisi olla liian haastava, tai sitten hän ei ole huomannut sitä.
"Tähkäpää koki nähneensä erinäisiä asioita minusta ja eräistä muista rukousvastauksena ja armolahjan kautta, ja suolsi päällemme kauheita syytöksiä ihan yllättäin."
Heh-heh. Raamatun Jumala on julma(5.Moos.28:63)ja ihminen joka ottaa hänet sydämeensä muuttuu pikkupiruksi, joka käyttää Häntä orjanaan joka suorittaa sen tuhon jonka uskoontullut kulloinkin haluaa.
Esim.Semper uhkaa kalamosta Jumalan vitsauksilla.
Tähkis ei sinun päälle ns. Jumalan tuhoa ole kironnut, siinä hän on parempi kuin monet muut.
Mutta ei se ole ihan niinkään että hän on jättänyt asian kokonaan Jumalan käsiin, sillä hän on puhunut negatiivisia käsityksiään teistä niille joilta hän olettaa saavansa ymmärtämystä.
Eräs heistä on ns.Jumala. Nyt hää olettaa että se ns.Jumala ratkaisee tämän riidan.
Siis naurettavaa, ihan vitsi.
Eihän se ns.Jumala ratkaise eikä tee mitään kun sitä ei ole!
Olen varma että sinä greeeen jaat minun kanssani tämän ajatuksen. Siitä huolimatta että olet uskossa.
Tiedän saavani vihat päälleni, ja tähkis ei ymmärrä. Ei mtn henkilökohtaista häntä vastaan, mutta kun minä en usko.
En ole uskovainen.
Olen a-g-n-o-s-t-i-k-k-o.
Eli ei mitään henkilökohtaista ketään ihmistä kohtaan. Nämä on näitä "uskonasioita".
Kuten puhuva aasi (4.Moos.22:21-30)tai luomiskertomuksen puhuva käärmes.
Niihin on vain vaikea uskoa.- _greeeeen
Harmillista kyllä, mutta niin se vain on, Kiusaantunut, että uskoviksi itseään sanovat ihmiset tekevät toisilleen paljon pahaa uskon ja Jumalan nimissä.
Aikaisemmin esimerkiksi Jonah on kirjoittanut minusta täysiä valheita täällä, uskoen tiedon tulleen suoraan Jumalalta, ja nyt sen jälkeen samaan ryhtyi Tähkäpää. Jollakin tavalla ymmärrän Tähkäpäätä, syöttiväthän Jonah ja Semper hänelle asioita ja varoittelivat minusta ja eräistä muista häntä ihan selkeän tarkoituksellisesti. Jonahin ja Semperin propaganda perustui valheille (mm. siitä, että sanoisimme itseämme synnittömiksi), mutta Tähkäpäähän se upposi.
Ymmärrän siis Tähkäpään erehdyksen syyttää meitä väärin, mutta sitä en ymmärrä, että hän saattaa lähteä valehtelemaan lähimmäisistään tuolla tavoin omaa erehtymättömyyttään suojellakseen.
Raamattu opettaa selvittämään ja sopimaan asiat, ei lyömään toista osapuolta, itsensä asioiden yläpuolelle korottaen, Jumalan nimissä... - k.kiusaantunut
_greeeeen kirjoitti:
Harmillista kyllä, mutta niin se vain on, Kiusaantunut, että uskoviksi itseään sanovat ihmiset tekevät toisilleen paljon pahaa uskon ja Jumalan nimissä.
Aikaisemmin esimerkiksi Jonah on kirjoittanut minusta täysiä valheita täällä, uskoen tiedon tulleen suoraan Jumalalta, ja nyt sen jälkeen samaan ryhtyi Tähkäpää. Jollakin tavalla ymmärrän Tähkäpäätä, syöttiväthän Jonah ja Semper hänelle asioita ja varoittelivat minusta ja eräistä muista häntä ihan selkeän tarkoituksellisesti. Jonahin ja Semperin propaganda perustui valheille (mm. siitä, että sanoisimme itseämme synnittömiksi), mutta Tähkäpäähän se upposi.
Ymmärrän siis Tähkäpään erehdyksen syyttää meitä väärin, mutta sitä en ymmärrä, että hän saattaa lähteä valehtelemaan lähimmäisistään tuolla tavoin omaa erehtymättömyyttään suojellakseen.
Raamattu opettaa selvittämään ja sopimaan asiat, ei lyömään toista osapuolta, itsensä asioiden yläpuolelle korottaen, Jumalan nimissä...Luin kerran linkittämäsi tähkiksen tekstin jossa hän kiitteli sempriä ja jonahia siitä vaivannäöstä jota he kokivat varoitellessaan teistä. Ihmettelin, ja ihmettelen sitä edelleen sillä eivät he tähkistä mistään varoitelleet vaan tähkis keksi sen itse.
En usko että sinäkään artistosta löydät yhtään viestiä jossa tähkistä on varoitettu teistä. Ikäänkuin tähkis olisi suojeltava, ei-ei..
Jonahin"yliluonnollinen tieto"sinusta on tosiaan samantyyppinen... vielä mutkikkaammaksi se menee kun ajattelee sitä hänen uskoaan: hänhän ei usko peruskristittyjen tavalla, että Jeesus on Jumala, eikö se näin ollut? Vielä vaikeampaa uskoa että jumala olisi puhunut hänelle yhtään mitään.
En tokkiisa usko.
Järki menisi jos näitä kaikkia alkaisi uskomaan.
Viimeisestä lauseestasi tuli mieleen että se on ihmisestä kiinni mitä sieltä Raamatusta löytää, ja käyttöön haluaa ottaa. - _greeeeen
Luin kerran linkittämäsi tähkiksen tekstin jossa hän kiitteli sempriä ja jonahia siitä vaivannäöstä jota he kokivat varoitellessaan teistä. Ihmettelin, ja ihmettelen sitä edelleen sillä eivät he tähkistä mistään varoitelleet vaan tähkis keksi sen itse.
En usko että sinäkään artistosta löydät yhtään viestiä jossa tähkistä on varoitettu teistä. Ikäänkuin tähkis olisi suojeltava, ei-ei..
Jonahin"yliluonnollinen tieto"sinusta on tosiaan samantyyppinen... vielä mutkikkaammaksi se menee kun ajattelee sitä hänen uskoaan: hänhän ei usko peruskristittyjen tavalla, että Jeesus on Jumala, eikö se näin ollut? Vielä vaikeampaa uskoa että jumala olisi puhunut hänelle yhtään mitään.
En tokkiisa usko.
Järki menisi jos näitä kaikkia alkaisi uskomaan.
Viimeisestä lauseestasi tuli mieleen että se on ihmisestä kiinni mitä sieltä Raamatusta löytää, ja käyttöön haluaa ottaa.Niin, en nyt muista, oliko kyseessä ihan suoranainen varoittelu, mutta kyllä tuo kaksikko, Jonah ja Semper, kovasti meitä mustamaalasi valheineen.
Kyllähän se totta on, että Jonahin usko on paljolti toisenlainen kuin peruskristityn, ja tosiaan ihan vääriä ovat olleet hänen 'tietonsa' minusta.
Raamatusta voi löytää monenlaisia asioita, mutta se on selvää, että se EI koskaan opeta tekemään pahaa lähimmäisilleen.
- 1 Piet.4:4
"Sentähden he oudoksuvat sitä, ettette juokse heidän mukanansa samaan riettauden lätäkköön. ja herjaavat." 1Piet.4:4
- k.kiusaantunut
Jer.4:22(Herra puhuu)Minun kansani on hullu.
Hah! Ei koske minua. - k.kiusaantunut
Jer.4:22(Herra puhuu)Minun kansani on hullu.
Hah! Ei koske minua.Hmm.. Raamatunlause sai miinuksen. Onkohan joku ateisti asialla? Kun ei Jumalan sana kelpaa?
- Jospa, Sari
Hmm.. Raamatunlause sai miinuksen. Onkohan joku ateisti asialla? Kun ei Jumalan sana kelpaa?
se ateisti oli oma miehesi?
- näin se vaa on...
eipä ole koskaan helluntalaisten rukoukset tuottaneet tulosta, sillä jumala on hyljännyt syntiset helarit
- _greeeeen
Eiköhän helluntailaisissakin ole myös todellisia Jeesuksen seuraajia, joiden sydämiin Jumalan laki on kirjoitettuna. Heitä Jumala kuulee kyllä.
- hihhulointia
moni helari kärsii kituen esim syövästä, jopa saanaajien puolisot, niin ei ole rukoukset koskaan auttanut parantumaan, siis vaikka saarnaaja vanhemmisto ja seurakuntalaiset yhdessä ovat yrittäneet rukoilla
- Katse peiliin
Kumpi kiusaa?
Mies kulkee toisen ohi, jolloin tämä ohikulkija tuntee töytäisyn ja arvelee miehen tönäisseen.
Ohikulkija kulkee miehen perässä viikkotolkulla heitellen pikkukiviä ja huudellen että häneltä pitää pyytää anteeksi. Ohikulkija on paikalla kaikkialla missä mies keskustelee, kassalla, pankissa, seurakunnassa ja keskeyttää miehen asiat tuomalla esiin oman kokemuksensa ja syytöksensä. Mies ei reagoi ohikulkijan huuteluihin eikä pikkukiviin vaan jatkaa omaa matkaansa.
Kumpi kiusaa?- green vih asialla
Greenin pitäisi nyt tajuta että vihulaisen syyttäjä toimii juuri näin.
- _greeeeen
Huono vertaus tässä tapauksessa. Tähkäpään syytökset ovat todellisia, kuten myöskin se, että hän kirjoittaa samasta asiasta kahdella eri tavalla ja kulkee eri ketjuissa esittämässä olevansa tässä itse se vääryydenuhri.
En ymmärrä, miten Tähkäpää saattaa toimia noin väärin. - Hyvä osuva vertaus!
_greeeeen kirjoitti:
Huono vertaus tässä tapauksessa. Tähkäpään syytökset ovat todellisia, kuten myöskin se, että hän kirjoittaa samasta asiasta kahdella eri tavalla ja kulkee eri ketjuissa esittämässä olevansa tässä itse se vääryydenuhri.
En ymmärrä, miten Tähkäpää saattaa toimia noin väärin.Sinun käytöksesi palstalla menee nyt todellakin liioitteluksi!
Palstalla olevat ovat varmasti lukeneet kirjoituksiasi ja siellä on selvästi nähtävissä, että sanot haluavasi Tähkäpään ystäväksi ja syytät häntä siitä, mitä itse teet eli sinä esität olevasi vääryydenuhri, eikä Tähkäpää.
Ps. Älä pyydä linkittämään kirjoituksiasi - ei niitä jaksa toistamiseen lueskella! - lueuudelleen
Hyvä osuva vertaus! kirjoitti:
Sinun käytöksesi palstalla menee nyt todellakin liioitteluksi!
Palstalla olevat ovat varmasti lukeneet kirjoituksiasi ja siellä on selvästi nähtävissä, että sanot haluavasi Tähkäpään ystäväksi ja syytät häntä siitä, mitä itse teet eli sinä esität olevasi vääryydenuhri, eikä Tähkäpää.
Ps. Älä pyydä linkittämään kirjoituksiasi - ei niitä jaksa toistamiseen lueskella!Niin se kyllä taisi olla, että Green sanoi luulleensa Tähkäpäätä ystäväkseen, eikä niin, että hän vaatisi ystäväkseen!
Älytöntä vääristelyä Greeniä kohtaan! - _greeeeen
lueuudelleen kirjoitti:
Niin se kyllä taisi olla, että Green sanoi luulleensa Tähkäpäätä ystäväkseen, eikä niin, että hän vaatisi ystäväkseen!
Älytöntä vääristelyä Greeniä kohtaan!Totta.
- Katse peiliin
Olen vain nähnyt sen perässä juoksevan, huutavan ja pikkukiviä heittelevän tapauksen. Minusta on merkityksetöntä vaikka hän kuinka kokisi syystä seurailevansa. Hänen toimintansa on se, joka kiinnittää huomiota. Hänen käytöksensä on silmiinpistävän omituista ja häiritsevää. Jos hän tietäisi minkälaisen kuvan itsestään antaa, jatkaisi hänkin omaa polkuaan ja lopettaisi itsensä nolaamisen.
Asiaan ei ole tulossa muutosta, niin että onkohan ohikulkijan suunnitelmissa jatkaa samaa kiviennakkelua hamaan mummoikään, aina taivaan porteille saakka? Niistä porteista ei kuitenkaan pääse mitään mukanaan. Jos on kiviä taskut täynnä, ei sisälle pääse. Ajallaan täytyy taskut niistä kivistä tyhjentää. Mitä pikemmin, sitä melekkäämpää elämää saa elää.- stopvääristely
Ihan oikeasta asiasta Green kirjoittaa. Tähkäpää on yrittänyt piiloutua Jumalan selän taakse ja tehdä Greenistä syyllisen vaikka on oikeasti sitä itse.
- Näin on!
Ja jokaisen kiven jonka on viskannut tulee itse keräämään. Olkoonkin, että on saanut siihen aihetta joistain, niin Raamattu kuitenkin kehoittaa antamaan anteeksi.
Greenistä saa sen käsityksen, että hänen täytyy saada viimeinen sana, eli hänellä ei ole tarkoitustakaan nöyrtyä tässä asiassa, ei Jumalan, eikä ihmisten suhteen.- _greeeeen
Eiköhän se ole niin, että väärintekijä ne kivensä tulee keräämään... En ole tehnyt Tähkäpäälle mitään väärää. Olen alusta lähtien pyytänyt häntä selvittämään omista syytöksistään lähteneen asian.
- GREENIN PAKKOMIELLE!
_greeeeen kirjoitti:
Eiköhän se ole niin, että väärintekijä ne kivensä tulee keräämään... En ole tehnyt Tähkäpäälle mitään väärää. Olen alusta lähtien pyytänyt häntä selvittämään omista syytöksistään lähteneen asian.
JA PAKKOMIELLE JATKUU ! ! ! ! ! ! !
- _greeeeen
GREENIN PAKKOMIELLE! kirjoitti:
JA PAKKOMIELLE JATKUU ! ! ! ! ! ! !
Sano vaikka pakkomielteeksi, mutta minä en edelleenkään hyväksy vääryyksiä. Kaikista pahinta vääryyttä on Jumalan nimissä tehty vääryys!
- k.kiusaantunut
_greeeeen kirjoitti:
Sano vaikka pakkomielteeksi, mutta minä en edelleenkään hyväksy vääryyksiä. Kaikista pahinta vääryyttä on Jumalan nimissä tehty vääryys!
"Sano vaikka pakkomielteeksi, mutta minä en edelleenkään hyväksy vääryyksiä. Kaikista pahinta vääryyttä on Jumalan nimissä tehty vääryyys!"
Kirjoitin äsken yksityisviestin Jari-pe-kalle. Kerroin että olin 25-vuotiaana kiihkouskovainen. Kerroin siinä kaikenlaista mutta yhdessä sivulauseessa kerroin eräästä evankelista, jolle sanoin jotain, josta hän ei pitänyt ja ajauduimme riitaan. Hän alkoi vältellä minua, aivan samoin kuin tähkis sinua.
Soitin hänelle ja ilmaisin suuttumukseni. En ole pitkävihaista sorttia ja aikomukseni oli vain selvittää ystävyytemme rikkonut erimielisyys.
Hän sanoi jotenkin tähän tapaan että hän on Jumalan voideltu ja Herra tulee kostamaan minulle sen minkä hänelle sanoi.
Hän syytti minua katkeruudesta ja sanoi etten pelastu lainkaan.
Järkytyin hänen julmuuttaan ja itsekkyyttään ja lopetin puhelun itkien.
Hän piti itseään rakkaampana Jumalalle kuin minua.
Tähkiksellä on samat elkeet. Tuo evankelista lopetti puhelun täysin tyytyväisenä siitä että Jumala rakastaa häntä ja piti täysin oikeutettuna sen että hän odotti Jumalan kostavan.
En ollut katkera, mutta uskoni alkoi hiipua tuosta hetkestä alkaen.
Myöhemmin evankelista antoi ohjeeksi ihmis-suhdeongelmiin;"Jos siunaat vihamiestäsi keräät tulisia hiiliä hänen päänsä päälle."
Rukoilin tosi paljon ihmisten puolesta. Myös niiden jotka loukkasivat minua, lähinnä tunkivat liian lähelle silloin kun olisin kaivannut rauhaa ja aikaa hoitaa perhettäni siihen keskittyen.
Sen jälkeen näin Jumalan joka vain "kokosi tulisia hiiliä", eikä välittänyt siitä että vilpittömästi toivoin kaikille rukouksissani hyvää.
Kun sitten kaksi ihmistä kuoli viikon sisällä, mieheni jätti minut uskon takia, ja menetin isäni dementialle niin huomasin että rukoukseni oli vain vihaista huutoa:"Olet sadisti".
En olisi halunnut rukoilla niin, ja en käsittänyt omia primitiivisiä tunteita. Aloin inhota itseäni. Sitten pelätä Jumalaa, ja nähdä ristiriitaisuuksia kaikessa siinä mihin olin uskonut: kristinusko.
Kerran soitin sähköurkuja ja lauloin itsetekemääni kaunista hengellistä laulua evankelioimismielessä ateistiselle työkaverilleni. Minua hävetti. Hän huomasi tukalan oloni ja muutama päivä myöhemmin hän kysyi ohimennen kun taas rallattelin Jeesuslaulua kävellessämme. "Uskotko todella Jumalaan?"
Halusin olla kuten hän: henkisesti ehjä ja terve. Vastasin "en".
Hän otti minut syliinsä.
Hän ateisti, oli minulle hellempi kuin yksikään jotka puhuivat Jumalan rakkaudesta.
Hän ei puhunut rakkaudesta mutta hän rakasti ja se ehjäsi minut. Toi lohdun. Minut hyväksyi joku.
Samalla tiellä olen vieläkin. Ihmis-suhteet antavat minulle voimaa, lohtua. En hyväksy kristinuskossa sitä että Jumala laittaa toisen helvettiin.
Tässä sinulle/teille hieman taustaa. Ehkä ymmärrätte paremmin miksi joskus olen niin katkera uskoville.
Jumalan nimissä tehdään paljon pahaa. - _greeeeen
"Sano vaikka pakkomielteeksi, mutta minä en edelleenkään hyväksy vääryyksiä. Kaikista pahinta vääryyttä on Jumalan nimissä tehty vääryyys!"
Kirjoitin äsken yksityisviestin Jari-pe-kalle. Kerroin että olin 25-vuotiaana kiihkouskovainen. Kerroin siinä kaikenlaista mutta yhdessä sivulauseessa kerroin eräästä evankelista, jolle sanoin jotain, josta hän ei pitänyt ja ajauduimme riitaan. Hän alkoi vältellä minua, aivan samoin kuin tähkis sinua.
Soitin hänelle ja ilmaisin suuttumukseni. En ole pitkävihaista sorttia ja aikomukseni oli vain selvittää ystävyytemme rikkonut erimielisyys.
Hän sanoi jotenkin tähän tapaan että hän on Jumalan voideltu ja Herra tulee kostamaan minulle sen minkä hänelle sanoi.
Hän syytti minua katkeruudesta ja sanoi etten pelastu lainkaan.
Järkytyin hänen julmuuttaan ja itsekkyyttään ja lopetin puhelun itkien.
Hän piti itseään rakkaampana Jumalalle kuin minua.
Tähkiksellä on samat elkeet. Tuo evankelista lopetti puhelun täysin tyytyväisenä siitä että Jumala rakastaa häntä ja piti täysin oikeutettuna sen että hän odotti Jumalan kostavan.
En ollut katkera, mutta uskoni alkoi hiipua tuosta hetkestä alkaen.
Myöhemmin evankelista antoi ohjeeksi ihmis-suhdeongelmiin;"Jos siunaat vihamiestäsi keräät tulisia hiiliä hänen päänsä päälle."
Rukoilin tosi paljon ihmisten puolesta. Myös niiden jotka loukkasivat minua, lähinnä tunkivat liian lähelle silloin kun olisin kaivannut rauhaa ja aikaa hoitaa perhettäni siihen keskittyen.
Sen jälkeen näin Jumalan joka vain "kokosi tulisia hiiliä", eikä välittänyt siitä että vilpittömästi toivoin kaikille rukouksissani hyvää.
Kun sitten kaksi ihmistä kuoli viikon sisällä, mieheni jätti minut uskon takia, ja menetin isäni dementialle niin huomasin että rukoukseni oli vain vihaista huutoa:"Olet sadisti".
En olisi halunnut rukoilla niin, ja en käsittänyt omia primitiivisiä tunteita. Aloin inhota itseäni. Sitten pelätä Jumalaa, ja nähdä ristiriitaisuuksia kaikessa siinä mihin olin uskonut: kristinusko.
Kerran soitin sähköurkuja ja lauloin itsetekemääni kaunista hengellistä laulua evankelioimismielessä ateistiselle työkaverilleni. Minua hävetti. Hän huomasi tukalan oloni ja muutama päivä myöhemmin hän kysyi ohimennen kun taas rallattelin Jeesuslaulua kävellessämme. "Uskotko todella Jumalaan?"
Halusin olla kuten hän: henkisesti ehjä ja terve. Vastasin "en".
Hän otti minut syliinsä.
Hän ateisti, oli minulle hellempi kuin yksikään jotka puhuivat Jumalan rakkaudesta.
Hän ei puhunut rakkaudesta mutta hän rakasti ja se ehjäsi minut. Toi lohdun. Minut hyväksyi joku.
Samalla tiellä olen vieläkin. Ihmis-suhteet antavat minulle voimaa, lohtua. En hyväksy kristinuskossa sitä että Jumala laittaa toisen helvettiin.
Tässä sinulle/teille hieman taustaa. Ehkä ymmärrätte paremmin miksi joskus olen niin katkera uskoville.
Jumalan nimissä tehdään paljon pahaa.Ei ole mitenkään ylitsepääsemättömän vaikeaa ymmärtää uskoviin kohdistuvaa vihaa ja katkeruutta, sen verran paljon pahaa on tehty Jumalan nimissä. Ymmärrän siis sinuakin, Kiusaantunut, mutta muista, että oikeasti Jumala ei ole koskaan väärämielinen eikä epäoikeudenmukainen, vaan jos selkeästi huomaat ja tiedät joutuneesi ihmisen tekemän vääryyden kohteeksi, ei Jumala ole häntä siihen ohjannut, vaikka kuinka sellaista väitettäisiin.
Harmillista, että menetit uskosi elämäsi koitoksissa, ja että siihen oli vielä osuutensa uskovalla, jota ei kovinkaan oikeamieliseksi voi kertomasi perusteella sanoa. - k.kiusaantunut
_greeeeen kirjoitti:
Ei ole mitenkään ylitsepääsemättömän vaikeaa ymmärtää uskoviin kohdistuvaa vihaa ja katkeruutta, sen verran paljon pahaa on tehty Jumalan nimissä. Ymmärrän siis sinuakin, Kiusaantunut, mutta muista, että oikeasti Jumala ei ole koskaan väärämielinen eikä epäoikeudenmukainen, vaan jos selkeästi huomaat ja tiedät joutuneesi ihmisen tekemän vääryyden kohteeksi, ei Jumala ole häntä siihen ohjannut, vaikka kuinka sellaista väitettäisiin.
Harmillista, että menetit uskosi elämäsi koitoksissa, ja että siihen oli vielä osuutensa uskovalla, jota ei kovinkaan oikeamieliseksi voi kertomasi perusteella sanoa.Niin, tuo ateisti on minun aviomieheni nykyisin. Hänestä olin uskonnon uhri. En laulanut hänelle enään yhtään laulua ja kieltäydyin keikoista joita helluntaiseurakunta minulle tarjosi.
Hän tietää kiinnostukseni uskonasioihin mutta jos ne tulee puheeksi hän laittaa kaiken leikiksi enkä voi olla nauramatta hänen jutuilleen. Hänellä on mainio huumorintaju.
Toivon että löydän vielä uskon, jollain tavalla sinun viestini sitä vahvisti. Se on vain harmi ettei omassa elämässäni ole enään ketään kenelle uskosta voi jutella.
Yksin on sinunkin varmaan vaikea jaksaa uskoa, luulin. Mutta viestisi paljasti muuta. Se on hyvä että sinulla on tuollainen tasapainoinen usko. - _greeeeen
Niin, tuo ateisti on minun aviomieheni nykyisin. Hänestä olin uskonnon uhri. En laulanut hänelle enään yhtään laulua ja kieltäydyin keikoista joita helluntaiseurakunta minulle tarjosi.
Hän tietää kiinnostukseni uskonasioihin mutta jos ne tulee puheeksi hän laittaa kaiken leikiksi enkä voi olla nauramatta hänen jutuilleen. Hänellä on mainio huumorintaju.
Toivon että löydän vielä uskon, jollain tavalla sinun viestini sitä vahvisti. Se on vain harmi ettei omassa elämässäni ole enään ketään kenelle uskosta voi jutella.
Yksin on sinunkin varmaan vaikea jaksaa uskoa, luulin. Mutta viestisi paljasti muuta. Se on hyvä että sinulla on tuollainen tasapainoinen usko.Toivottavasti löydät, Kiusaantunut, jostakin sieltä läheltäsi ihmisen, joka voi tukea sinua etsinnässäsi oikealla tavalla. Jos Jumala niin päättää, saatat löytää tuollaisen ihmisen ihan yllättäin, täysin yllättävästä paikasta. :)
En muista, kirjoititko jo tästä, joten kysyn, että luuletko, että ateistimiehesi hyväksyisi kuitenkin mahdollisen uuden uskoontulosi ja sen mukaisen elämän? - k.kiusaantunut
_greeeeen kirjoitti:
Toivottavasti löydät, Kiusaantunut, jostakin sieltä läheltäsi ihmisen, joka voi tukea sinua etsinnässäsi oikealla tavalla. Jos Jumala niin päättää, saatat löytää tuollaisen ihmisen ihan yllättäin, täysin yllättävästä paikasta. :)
En muista, kirjoititko jo tästä, joten kysyn, että luuletko, että ateistimiehesi hyväksyisi kuitenkin mahdollisen uuden uskoontulosi ja sen mukaisen elämän?Meillä on tänään hääpäivä.. Kysymykseesi: kyllä hän hyväksyisi.
- jhhggfölöklökj
Niin, tuo ateisti on minun aviomieheni nykyisin. Hänestä olin uskonnon uhri. En laulanut hänelle enään yhtään laulua ja kieltäydyin keikoista joita helluntaiseurakunta minulle tarjosi.
Yksin on sinunkin varmaan vaikea jaksaa uskoa, luulin. Mutta viestisi paljasti muuta. Se on hyvä että sinulla on tuollainen tasapainoinen usko.Se on surkeaa kun monet vieraantuvat uskosta nimenomaan ymmärtämättömien lakihenkisten uskovien takia. Uskoa Jeesukseen ei voi viedä kukaan ihminen jos rukoilet häntä, ihminen voi olla uskova vaikka ei käy seurakunnissa.
Jumala rakastaa sinua ja ymmärtää tilnateesi hän tajuaa kokemasi. - _greeeeen
Meillä on tänään hääpäivä.. Kysymykseesi: kyllä hän hyväksyisi.
Hyvä, että et siis koe painostusta suuntaan tai toiseen puolisosi taholta. Onnitellakin kai voi. :)
- k.kiusaantunut
_greeeeen kirjoitti:
Hyvä, että et siis koe painostusta suuntaan tai toiseen puolisosi taholta. Onnitellakin kai voi. :)
Mikset voisi? Olen tässä soitellut eräälle helariystävälle. Kyllä minulla olisi niitä lisääkin mutta uskoni on niin epäselvässä tilanteessa ettei minun kannata alkaa niillä asioilla live-elämässä ystäviäni vaivaamaan.
Keskustelen niistä epäselvyyksistä ennemmin nimettömänä palstoilla etten aiheuta hämmennystä kenenkään uskoon tai väleihimme.
On täällä muitakin samanlaisia, ateistit mukaanluettuina. Uskonnot ja uskomukset-osio on tosi suosittu.
Täällä netissä kuulee jos jonkinlaista tarinaa uskoon liittyen. Monet on pettyneet.
Ja jos jonkinlaista"evankeliumia"ja opetusta. Mistä sitä tietää mikä niistä on oikea, ei mistään. - k.kiusaantunut
jhhggfölöklökj kirjoitti:
Se on surkeaa kun monet vieraantuvat uskosta nimenomaan ymmärtämättömien lakihenkisten uskovien takia. Uskoa Jeesukseen ei voi viedä kukaan ihminen jos rukoilet häntä, ihminen voi olla uskova vaikka ei käy seurakunnissa.
Jumala rakastaa sinua ja ymmärtää tilnateesi hän tajuaa kokemasi.KIITOS, suuri kiitos viestistäsi.
2 nettiystävää on ymppäämässä miuta takasin seurakuntaan ja uskonystävien pariin.
Mun usko on niin epäselvässä tilanteessa heidän kannaltaan ajateltuna etten ala siihen.
Olen agnostikko, mutta kun nämä uskovat ei oikein tiedä mitä se tarkoittaa. Varmaan luulee että se on joku uus uskonlahko.
Minun pitäisi se heille selittää ja eivät he halua sivistää itseään.
Haluavat sen oman uskonsa mun päähän.
Ja koska näin on-ja minä en siihen suostu-niin mitä järkeä mun on alkaa niitten kaa vehtaamaan.
Olen tyytyväinen itseeni näin. Etsin Jumalaa.
Se ei muuttuisi uskoontulorukouksen aikanakaan.
Ja sitä he haluavat-uskontulorukouksen ja sen että liittysin seurakuntaan.
Miksi minun pitäisi niin tehdä? Mikä sillä paremmaksi muuttuis? - _greeeeen
Mikset voisi? Olen tässä soitellut eräälle helariystävälle. Kyllä minulla olisi niitä lisääkin mutta uskoni on niin epäselvässä tilanteessa ettei minun kannata alkaa niillä asioilla live-elämässä ystäviäni vaivaamaan.
Keskustelen niistä epäselvyyksistä ennemmin nimettömänä palstoilla etten aiheuta hämmennystä kenenkään uskoon tai väleihimme.
On täällä muitakin samanlaisia, ateistit mukaanluettuina. Uskonnot ja uskomukset-osio on tosi suosittu.
Täällä netissä kuulee jos jonkinlaista tarinaa uskoon liittyen. Monet on pettyneet.
Ja jos jonkinlaista"evankeliumia"ja opetusta. Mistä sitä tietää mikä niistä on oikea, ei mistään.Tietysti teet siten kuin itse tunnet parhaaksi, Kiusaantunut.
- k.kiusaantunut
_greeeeen kirjoitti:
Tietysti teet siten kuin itse tunnet parhaaksi, Kiusaantunut.
K.Kiusaantunt vastaa: juu ei nyt, mulla on kyllä paljon ei-uskovia kavereita.
- perusasiaa
Ensinnäkin se evankelista oli hyvin luultavasti ihan kasvamaton ihmisenä ja uskovana.
Se on sillä tavalla, että emme saa uskoamme juurikaan sen rajan yli mikä on ihmisenä olemisemme todellisuus.
On ollut paaaaljon ns. evankelistoja, joiden ei pitäisi olla sitä joko ollenkaan tai sitten hyvin ohjattuna ja rajattuna kaikessa työssään.
eli olitte ilmeisesti molemmat samanlaisia kasvamattomia lapsia kristuksessa ja siitä herkesi riitaa ja muuta välillenne.
Nämä kun nyt ymmärrät, saat uutta tukea allesi ja ehkä siitä alkaa kääntyä uusi intervallikin elämässä niin uskon kuin muunkin elämän kesken.
Luin eräästä ihan laajemminkin tunnetusta evankelistasta, jolla oli niin kapea se uskon kokonaisuus, että aina kun hän oli puhumassa, oli ihminen lähellä joka lopetti sen oikeassa kohdassa, koska heti kun se jUmalan antama sana loppui, alkoi tulla sellaista joka olisi pilannut kaiken alunkin hyvän.
KAikki uskovaisetkin ovat rajallisia jotkut hyvinkin sellaisia ja kapeita ja kyvyttömiä kohtaamaan mitään oman näkökyvyn ohi ja yli menevää, vaan sotkevat ja pilaavat kaiken hyvänkin sen takia.
Siksi juuri Raamatussakin on kehoitemk ettei äskenkääntynyttä taikka jotain vastaavaa vähillä varustettua tule laittaa mihinkään näkyvään tai vastuulliseen tehtävään.
Ja näistä ei oel pulaa tänäänkään.- k.kiusaantunut
"eli olitte ilmeisesti molemmat samanlaisia kasvamattomia lapsia kristuksessa ja siitä herkesi riitaa ja muuta välillenne."
No, minä olin vasta 25 vuotta ja tuo evankelista sanoi että me ollaan liian samanlaisia.
Isäni(ateisti)kannusti minua aina puhumaan-asiasta kuin asiasta. Tein sen virheen että kysyin vääriä kysymyksiä tuolta naiselta.
- gjhhjkh
Siunausta sinulle Tähkäpää :)
Ketjusta on poistettu 146 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1286888Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631624264Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen523416Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4903034Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2862011Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361693Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201571- 911533
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1751451Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151406