Otin neuvosta vaarin. Elikä: Mitä mieltä olette Taru Sormusten Herrasta elokuvien virheistä kirjaan nähden? siis kaikki te, jotka olette lukeneet kirjan.
Omasta mielestäni virheet eivät ollenkaan haittaa elokuvia. Oikeastaan elokuvista on saatu ehkä toimivimpia, kun joitain kohtia on muutettu. (Mikä todennäköisesti on ollut tarkoituskin.)
Mitä mieltä?
6
582
Vastaukset
- zippendaali
Eniten harmitti se kun elokuvaan oli pitänyt tunkea liika paljon arwenin ja aragornin rakkaustarinaa (dramatisointia siinäkin lisämausteena).. Jos kerta pitää miellyttää ko. lisäyksillä romantiikannälkäisiä katsojia olisin mielelläni sitten nähnyt elokuvassa faramirin ja eowyninkin "tarinan" alkua (jota kirjassa kyllä kuvattiin ihan kiitettävästi).. No, extended editionissa kai sitä sitten :) Jokatapauksessa ihan "rullaava" elokuva kirjan juonta silmälläpitäen. Konnun puhdistus olis kyllä voinu olla mukana...
- Alex
Moi !
Jo kymmeniä vuosia Tolkienia lukeneena voinh vilpittömästi kehua elokuvia, niissä kirjojen maailma on tuotu esiin uskomattoman hienosti.
Odotin elokuvia kauhuilla, valmistauduin pettymykseen. Lopputulos ylitti odotukset moninkertaisesti. Varsinkin extended-versiot.
-- - LOTR
oon samaa mieltä . jos kaikki kirjan kohdat olis ängätty mukaan leffaan,ei se luultavasti olis ollu noin hyvä ja toimiva.en oo nähny,en voi tietää ;) mutta hyviä on kaikki pätkät ja ne pikku puutteet ei haittaa.paitsi konnun puhdistusta ja sarumanin tuhoa jäin kaipaamaan..(kuulemani mukaan Lee otti loparit ennen 3 levitystä,ja sen takia sieltä puuttuu niin monia Leen kohtia..onko totta?)
- Mymmeli
Leffathan on ihan älyttömän upeita, mutta mun mielestäni kohtauksia olisi voitu ottaa enemmän kirjasta kuin keksiä itse. Esimerkiksi Kahdessa Tornissa se taistelu hukkien kanssa on ihan turha, eikä sitä ole edes kirjoissa. Eikä Aragornkaan putoa kalliolta. Minunkin mielestä Aragornia ja Arwenia oli LIIKAA, Faramiria ja Eowynia ihan liian vähän. Jos pitäisi valita suosikki"rakkaustarina" kirjasta, niin se olisi ehdottomasti Faramir ja Eowyn.
Harmittaa älyttömästi, että esim. Tom Bombadil ja Konnun puhdistus oli jätetty pois. Ja miksi ihmeessä Sarumania ei ollut Kuninkaan Paluussa?!
Ei kaikilla ole varaa hankkia Special Edition - DVD:tä.- Mymmeli
Edelliseen viestiin lisäisin vielä sen mikä mua kaikista eniten ärsyttää: Leffoissa ei ole yhtiä mun suosikkihahmoistani, jotka ovat Elrondin identtiset kaksospojat Elladan ja Elrohir. Eihän ne kirjoissakaan kovin suuressa roolissa ole, mutta olisi ne voineet edes vilahtaa jossakin...
- samwise
Mymmeli kirjoitti:
Edelliseen viestiin lisäisin vielä sen mikä mua kaikista eniten ärsyttää: Leffoissa ei ole yhtiä mun suosikkihahmoistani, jotka ovat Elrondin identtiset kaksospojat Elladan ja Elrohir. Eihän ne kirjoissakaan kovin suuressa roolissa ole, mutta olisi ne voineet edes vilahtaa jossakin...
niitä näytetään kahdessa kohtaa fotr:ssa...:siinä elrondin neuvonpidossa(aragornin vieressä)ja siinä pidennetyssä versiossa kun saatue lähtee rivendelistä(ne on arwenin takana)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1062419
- 1061902
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee161794Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen991457Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1921412Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41345- 57947
- 64946
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi125938- 76910