Mitä mieltä?

heebo

Otin neuvosta vaarin. Elikä: Mitä mieltä olette Taru Sormusten Herrasta elokuvien virheistä kirjaan nähden? siis kaikki te, jotka olette lukeneet kirjan.

Omasta mielestäni virheet eivät ollenkaan haittaa elokuvia. Oikeastaan elokuvista on saatu ehkä toimivimpia, kun joitain kohtia on muutettu. (Mikä todennäköisesti on ollut tarkoituskin.)

6

561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zippendaali

      Eniten harmitti se kun elokuvaan oli pitänyt tunkea liika paljon arwenin ja aragornin rakkaustarinaa (dramatisointia siinäkin lisämausteena).. Jos kerta pitää miellyttää ko. lisäyksillä romantiikannälkäisiä katsojia olisin mielelläni sitten nähnyt elokuvassa faramirin ja eowyninkin "tarinan" alkua (jota kirjassa kyllä kuvattiin ihan kiitettävästi).. No, extended editionissa kai sitä sitten :) Jokatapauksessa ihan "rullaava" elokuva kirjan juonta silmälläpitäen. Konnun puhdistus olis kyllä voinu olla mukana...

    • Alex

      Moi !

      Jo kymmeniä vuosia Tolkienia lukeneena voinh vilpittömästi kehua elokuvia, niissä kirjojen maailma on tuotu esiin uskomattoman hienosti.

      Odotin elokuvia kauhuilla, valmistauduin pettymykseen. Lopputulos ylitti odotukset moninkertaisesti. Varsinkin extended-versiot.

      --

    • LOTR

      oon samaa mieltä . jos kaikki kirjan kohdat olis ängätty mukaan leffaan,ei se luultavasti olis ollu noin hyvä ja toimiva.en oo nähny,en voi tietää ;) mutta hyviä on kaikki pätkät ja ne pikku puutteet ei haittaa.paitsi konnun puhdistusta ja sarumanin tuhoa jäin kaipaamaan..(kuulemani mukaan Lee otti loparit ennen 3 levitystä,ja sen takia sieltä puuttuu niin monia Leen kohtia..onko totta?)

    • Mymmeli

      Leffathan on ihan älyttömän upeita, mutta mun mielestäni kohtauksia olisi voitu ottaa enemmän kirjasta kuin keksiä itse. Esimerkiksi Kahdessa Tornissa se taistelu hukkien kanssa on ihan turha, eikä sitä ole edes kirjoissa. Eikä Aragornkaan putoa kalliolta. Minunkin mielestä Aragornia ja Arwenia oli LIIKAA, Faramiria ja Eowynia ihan liian vähän. Jos pitäisi valita suosikki"rakkaustarina" kirjasta, niin se olisi ehdottomasti Faramir ja Eowyn.
      Harmittaa älyttömästi, että esim. Tom Bombadil ja Konnun puhdistus oli jätetty pois. Ja miksi ihmeessä Sarumania ei ollut Kuninkaan Paluussa?!
      Ei kaikilla ole varaa hankkia Special Edition - DVD:tä.

      • Mymmeli

        Edelliseen viestiin lisäisin vielä sen mikä mua kaikista eniten ärsyttää: Leffoissa ei ole yhtiä mun suosikkihahmoistani, jotka ovat Elrondin identtiset kaksospojat Elladan ja Elrohir. Eihän ne kirjoissakaan kovin suuressa roolissa ole, mutta olisi ne voineet edes vilahtaa jossakin...


      • samwise
        Mymmeli kirjoitti:

        Edelliseen viestiin lisäisin vielä sen mikä mua kaikista eniten ärsyttää: Leffoissa ei ole yhtiä mun suosikkihahmoistani, jotka ovat Elrondin identtiset kaksospojat Elladan ja Elrohir. Eihän ne kirjoissakaan kovin suuressa roolissa ole, mutta olisi ne voineet edes vilahtaa jossakin...

        niitä näytetään kahdessa kohtaa fotr:ssa...:siinä elrondin neuvonpidossa(aragornin vieressä)ja siinä pidennetyssä versiossa kun saatue lähtee rivendelistä(ne on arwenin takana)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1663
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1448
    4. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1131
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1128
    6. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1120
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1096
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1081
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      5
      1062
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1050
    Aihe