Jeesus puhui paholaisesta, kun Hän puhui "tämän maailman ruhtinaasta".
Tämän maailman ruhtinas pitää omansa vallassaan.
Mutta meidät Jeesuksen omat on siirretty paholaisen vallasta
Jumalan rakkaan Pojan valtakuntaan.
Maailma on pimeyden valtaamana sokeudessa.
Mutta meidät on siirretty pimeydestä Valoon.
Me olemme jo Kristuksessa kuolleet ja haudatut
ja nousseet ylös haudasta uuteen ja ikuiseen elämään,
joka on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa.
Ja tähän iloon ja riemuun haluamme toisetkin johdattaa
kertomalla heille ilosanoman siitä,
että tämän maailman ruhtinaalla ei enää ole oikeutta
hallita kuninkaana ketään ihmistä.
Elämän ruhtinaalla on nyt oikeus kaikkiin ihmisiin.
Tämä vallankaappaus tapahtui 2000 vuotta sitten.
Tuo vapautusoperaatio merkitsi Vapauttajallemme
kuoleman kaiken kauheuden läpikäymistä:
"Nyt minun sieluni on järkytetty; ja mitä pitäisi minun sanoman?
Isä, pelasta minut tästä hetkestä.
Kuitenkin: sitä varten minä olen tähän hetkeen tullut."
Taivaasta kuuluu ääni. Jeesus jatkaa:
"Nyt on tämän maailman tuomio.
Nyt tämän maailman ruhtinas heitetään ulos.
Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni."
Jeesuksen kuolemantuomio täytti minun ja koko maailman tuomion.
Jeesus kuoli meidän kuolemamme.
"Yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
ja hän on kuollut kaikkien edestä,
että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen,
vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut."
Minäkin olen jo Jeesuksen kuolemassa kuollut ja noussut kuolleista.
Siirretty kuolemasta elämään.
Saatanan vallasta Jumalan Rakkaan Pojan valtakuntaan.
Olemme ahtaalla kaikin tavoin täällä maailmassa.
Mutta Jeesus kehotti meitä olemaan turvallisella mielellä.
Miksi. Siksi, että Hän on jo voittanut maailman.
Hän on jo kukistanut perkeleen.
Jumala on Jeesuksen kautta jo saavuttanut voiton riemun.
"Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta
ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi;
hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun."
Jeesuksen ei enää tarvitse valloittaa mitään.
Hänellä on jo kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Hän ärjyy. Tämän maailman ruhtinas vain kiljuu.
Kaksi aivan eri asiaa. Paholainen on aseeton. Hampaaton.
Jeesuksen voiton tähden kenenkään ei tarvitse antautua sen nieltäväksi.
Elämän Ruhtinas vastaan tämän maailman ruhtinas
55
382
Vastaukset
- pintaremontti
Onko se tämän maailman ruhtinas antikristus?
- kuka on oikeessa?
Mohikaani_27
14.5.2013 10:29
* Vasta kun on esteet poissa, voi antkristus ilmestyä.
" Jahka tulee poistetuksi se, joka vielä pidättää häntä ilmestymästä.
* Ja tuo este on seurakunta ja PH:i. Siksi seurakunta temmataan ensin, ennen vihan aikaa, ja myös PH. menee taivaaseen seurakunnan mukana, koska on sitoutunut täysin seurakuntaan ja sen palvelemiseen. Jumalan fackta ! Kalamos saarnaa oppia 'aseettomasta' ja 'hampaattomasta' paholaisesta.
Monesti saamme kuulla arvioita, joiden mukaan jokin asia "on liian hyvää ollakseen totta". Kalamoksen julistaman 'evankeliumin' kohdalla tuo arvio pitää hyvin paikkansa: hänen imelä oppinsa on valheella makeutettu. Ja myöntää hän sen itsekin: >>Tämän maailman ruhtinas pitää omansa vallassaan.- kuka on oikeessa?
Mitä sanot Mohikaanin opista että paha ei vielä voi vaikuttaa kun seurakunta on esteenä? Paha saa maailmassa vallan vasta kun Jeesus on noutanut omansa?
Onko Mohikaanilla ja kalamoksella sama oppi? kuka on oikeessa? kirjoitti:
Mitä sanot Mohikaanin opista että paha ei vielä voi vaikuttaa kun seurakunta on esteenä? Paha saa maailmassa vallan vasta kun Jeesus on noutanut omansa?
Onko Mohikaanilla ja kalamoksella sama oppi?En tunne kalamoksen ja Mohiksen opetuksia niin hyvin, että voisin niitä verrata toisiinsa. Mohikaanin viestiä, josta mainitsemasi oppi löytyisi, en ole lukenut.
Oletan, että Mohikaani on viitannut 2.Tess.2.lukuun, jossa puhutaan laittomuuden salaisuudesta ja aikanaan ilmestyvästä laittomuuden ihmisestä. Se aika on edessämme. Mutta nyt me vielä elämme armon aikaa, jossa Jumala suuressa rakkaudessaan kaikkia ihmisiä kohtaan tarjoaa armoaan ja totuuttaan Pyhän Henkensä ja Sanansa kautta.
Tottakai paha (tämän maailman ruhtinas, per'kele) vaikuttaa tässä ajassa.
1.Piet.5:8 "Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, per'kele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä."
En ole havainnut, että Mohikaani kieltäisi pahan olemassaolon ja vaikutuksen maailmassa. Kalamoksen 'evankeliumin' ongelma on siinä, että hänelle paha on >>hampaaton>aseeton- Niko.
kuka on oikeessa? kirjoitti:
Onko Mohikaanilla ja kalamoksella sama oppi?Ei Paavali puhu tessalonikalaiskirjeessä siitä, että antikristus voisi ilmestyä vasta seurakunnan poistuttua. Sellaisesta apostoli ei puhu mitään.
Jeesus kyllä kertoi edeltä omileen mitä lopussa on ja miten heidän lopussa on oleva, joten eivät he ole epävarmuudessa tiedotta.
Mutta suuri luopumus on tuleva kuten Herra Jeesus sanoi ja myös Paavali. Ennen tätä suurta uskosta luopumista ei lopunajan antikristus astu näyttämölle. Semper
Jeesus tehtiin synniksi. Muistatko tällaisen asian Raamatusta.
Hän ei pelkästään kantanut meidän syntejämme ristille.
Hän hoiti koko syntikysymyksen loppuun.
Murskasi käärmeen pään eli vallan.
Se minkä Jumala lupasi Aadamille ja Eevalle, toteutui Golgatalla.kalamos kirjoitti:
Semper
Jeesus tehtiin synniksi. Muistatko tällaisen asian Raamatusta.
Hän ei pelkästään kantanut meidän syntejämme ristille.
Hän hoiti koko syntikysymyksen loppuun.
Murskasi käärmeen pään eli vallan.
Se minkä Jumala lupasi Aadamille ja Eevalle, toteutui Golgatalla.Kalamos
Noilla sinun mainitsemillasi tiedoilla on vain alkeisopin merkitys.
Niiden perusteella pääset aloittamaan elämää uskon kuuliaisuudessa.
Sinun syntikysymyksesi on täysin riippuvainen siitä, ketä palvelet:
Jumalaa vaiko mammonaa. Ratkaisun teet sinä, ei kukaan muu.
Oppisi on vaarallisen lähellä Raamatun sanaa. Niinhän aina on harhaoppien laita. Kaikkein vaarallisimmat eksytykset voivat käyttää syötteinä Jumalan sanaa; niinhän itse s'aatanakin teki Jeesusta kiusatessaan.
Lakkaa kalamos-hyvä plokkaamasta rusinoita sielusi viihdykkeeksi.
Aloita uskon taistelu, tottele Jeesuksen sanoja. Ota oma ristisi ja kanna se.
Tee se joka päivä uskon kuuliaisuudessa itsesi kieltäen ja Jeesusta seuraten. Vain sen kautta saat voiton ja perit iankaikkisen kirkkauden Isän kodissa.Semper.Fidelis kirjoitti:
En tunne kalamoksen ja Mohiksen opetuksia niin hyvin, että voisin niitä verrata toisiinsa. Mohikaanin viestiä, josta mainitsemasi oppi löytyisi, en ole lukenut.
Oletan, että Mohikaani on viitannut 2.Tess.2.lukuun, jossa puhutaan laittomuuden salaisuudesta ja aikanaan ilmestyvästä laittomuuden ihmisestä. Se aika on edessämme. Mutta nyt me vielä elämme armon aikaa, jossa Jumala suuressa rakkaudessaan kaikkia ihmisiä kohtaan tarjoaa armoaan ja totuuttaan Pyhän Henkensä ja Sanansa kautta.
Tottakai paha (tämän maailman ruhtinas, per'kele) vaikuttaa tässä ajassa.
1.Piet.5:8 "Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, per'kele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä."
En ole havainnut, että Mohikaani kieltäisi pahan olemassaolon ja vaikutuksen maailmassa. Kalamoksen 'evankeliumin' ongelma on siinä, että hänelle paha on >>hampaaton>aseetonPääsetkö sinä koskaan loppuun tuota Roomalaiskirjeen lukua 7.
Luetaan nyt sen viimeisestä jakeesta noiden huonojen uutisten jälkeen
julistettu ilosanoma:
"Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta!
Niin minä siis tällaisena palvelen mielellä Jumalan lakia
mutta lihalla synnin lakia.
Nyt ei siis ole mitään kadotustuomiota niille,
jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa,
sillä elämän Hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa
on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
Mikä laille oli mahdotonta, koska se lihan vuoksi oli heikko,
sen teki Jumala.
Hän lähetti oman Poikansa syntisen lihan hahmossa
ja synnin tähden ja tuomitsi synnin lihassa,
jotta lain vanhurskauden vaatimus täytettäisiin meissä,
jotka emme vaella lihan vaan Hengen mukaan.
Niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli,
mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
Lihan mieli on kuolema, mutta Hengen mieli on elämä ja rauha.
Lihan mieli on näet vihollisuutta Jumalaa vastaan,
sillä se ei alistu eikä voikaan alistua Jumalan lain alle.
Ne, jotka ovat lihan vallassa, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
Te ette kuitenkaan ole lihan vallassa vaan Hengen,
jos kerran Jumalan Henki asuu teissä.
Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa."
Lue myös kommenttini koskien lukua Kol 3.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11438717/#comment-61581868Semper.Fidelis kirjoitti:
Kalamos
Noilla sinun mainitsemillasi tiedoilla on vain alkeisopin merkitys.
Niiden perusteella pääset aloittamaan elämää uskon kuuliaisuudessa.
Sinun syntikysymyksesi on täysin riippuvainen siitä, ketä palvelet:
Jumalaa vaiko mammonaa. Ratkaisun teet sinä, ei kukaan muu.
Oppisi on vaarallisen lähellä Raamatun sanaa. Niinhän aina on harhaoppien laita. Kaikkein vaarallisimmat eksytykset voivat käyttää syötteinä Jumalan sanaa; niinhän itse s'aatanakin teki Jeesusta kiusatessaan.
Lakkaa kalamos-hyvä plokkaamasta rusinoita sielusi viihdykkeeksi.
Aloita uskon taistelu, tottele Jeesuksen sanoja. Ota oma ristisi ja kanna se.
Tee se joka päivä uskon kuuliaisuudessa itsesi kieltäen ja Jeesusta seuraten. Vain sen kautta saat voiton ja perit iankaikkisen kirkkauden Isän kodissa.Ymmärräthän sen, ettei meistä oli rintamalle
jos me vielä kannamme syntisäkkiä mukanamme.
Vasta kun Jeesus on saanut vapauttaa meidät siitä,
me voimme tehdä sen, minkä Paavali kehotti näin sanoen:
"Kärsi vaivaa niinkuin ainakin jalo Kristuksen Jeesuksen sotamies."kalamos kirjoitti:
Pääsetkö sinä koskaan loppuun tuota Roomalaiskirjeen lukua 7.
Luetaan nyt sen viimeisestä jakeesta noiden huonojen uutisten jälkeen
julistettu ilosanoma:
"Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta!
Niin minä siis tällaisena palvelen mielellä Jumalan lakia
mutta lihalla synnin lakia.
Nyt ei siis ole mitään kadotustuomiota niille,
jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa,
sillä elämän Hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa
on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
Mikä laille oli mahdotonta, koska se lihan vuoksi oli heikko,
sen teki Jumala.
Hän lähetti oman Poikansa syntisen lihan hahmossa
ja synnin tähden ja tuomitsi synnin lihassa,
jotta lain vanhurskauden vaatimus täytettäisiin meissä,
jotka emme vaella lihan vaan Hengen mukaan.
Niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli,
mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
Lihan mieli on kuolema, mutta Hengen mieli on elämä ja rauha.
Lihan mieli on näet vihollisuutta Jumalaa vastaan,
sillä se ei alistu eikä voikaan alistua Jumalan lain alle.
Ne, jotka ovat lihan vallassa, eivät voi olla Jumalalle mieleen.
Te ette kuitenkaan ole lihan vallassa vaan Hengen,
jos kerran Jumalan Henki asuu teissä.
Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa."
Lue myös kommenttini koskien lukua Kol 3.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11438717/#comment-61581868Kirjoitit edellä Paavalin "huonoista uutisista" Rm.7.luvussa.
Huomaatko sinä itse, että kaikki, mikä liittyy uskon kuuliaisuuteen, itsensä kieltämiseen ja Jumalan tahdon tekemiseen omassa elämässäsi, on sinulle "huonoa uutista"?
Iloittelu lavealla tiellä lienee sinulle se 'hyvä uutinen'.
Jeesuksen seuraaminen EI ole, kuten sinä annat ymmärtää, sielullista pintakerman kuorimista ja sen vaahdossa nautiskelua. En haluaisi olla sinulle liian ankara, mutta sanottava tämä on suoraan: sinun oppisi on lapsellista alkeiden höpsöttämistä. Siitä puuttuu se totuus ja TIE, jota Jeesus opetti.
Heb.5:11 Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.
5:12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
5:13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
5:14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta."kalamos kirjoitti:
Ymmärräthän sen, ettei meistä oli rintamalle
jos me vielä kannamme syntisäkkiä mukanamme.
Vasta kun Jeesus on saanut vapauttaa meidät siitä,
me voimme tehdä sen, minkä Paavali kehotti näin sanoen:
"Kärsi vaivaa niinkuin ainakin jalo Kristuksen Jeesuksen sotamies."Sinulla on kalamos-hyvä tyystin käsittelemättä oma syntisäkkisi.
Niin kauan kuin sitä et ole suostunut näkemään, sinun rintamalla olosi on erittäin kyseenalaista: et voi olla edes varma, kenen joukoissa seisot sokeudessasi.Semper.Fidelis kirjoitti:
Kirjoitit edellä Paavalin "huonoista uutisista" Rm.7.luvussa.
Huomaatko sinä itse, että kaikki, mikä liittyy uskon kuuliaisuuteen, itsensä kieltämiseen ja Jumalan tahdon tekemiseen omassa elämässäsi, on sinulle "huonoa uutista"?
Iloittelu lavealla tiellä lienee sinulle se 'hyvä uutinen'.
Jeesuksen seuraaminen EI ole, kuten sinä annat ymmärtää, sielullista pintakerman kuorimista ja sen vaahdossa nautiskelua. En haluaisi olla sinulle liian ankara, mutta sanottava tämä on suoraan: sinun oppisi on lapsellista alkeiden höpsöttämistä. Siitä puuttuu se totuus ja TIE, jota Jeesus opetti.
Heb.5:11 Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.
5:12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
5:13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
5:14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta."Nimenomaan minun viestini juurtuu yksinomaan Häneen,
joka Itse on tuo Tie.
Minulta ei siis suinkaan puutu tuo Tie.
Minulla on Hänet. Ja Hänellä on minut.
Jeesus ei ole minulle tienviitta, vaan Itse Tie.Semper.Fidelis kirjoitti:
Sinulla on kalamos-hyvä tyystin käsittelemättä oma syntisäkkisi.
Niin kauan kuin sitä et ole suostunut näkemään, sinun rintamalla olosi on erittäin kyseenalaista: et voi olla edes varma, kenen joukoissa seisot sokeudessasi.Jätin syntisäkkini Golgatan ristin juurelle noin 40 vuotta sitten.
Ja senkin jälkeen Hänen verensä
on jatkuvasti puhdistanut minut kaikesta synnistä.kalamos kirjoitti:
Nimenomaan minun viestini juurtuu yksinomaan Häneen,
joka Itse on tuo Tie.
Jeesus ei ole minulle tienviitta, vaan Itse Tie.Jos sinulla Jeesuksen Tie olisi, niin sinä olisit juurtumassa Totuuteen.
Nyt sinä todistat joka viestissä hengellistä sokeuttasi. Et näe sitä taistelua, johon uskon kuuliaisuus ja Tiellä vaeltaminen sinua velvoittaa.
Taistelu on lihasta nousevan pahan vastustamista ja itsensä kieltämistä, oman ristin ottamista joka päivä. SIINÄ on tie, jolle JEESUS meitä kehottaa.
Jeesus sanoo: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua." Lk.9:23.
Palaillaan asiaan illalla, jos aihetta on.
Hyvää päivää, totuuden kuuliaisuudessa!
SF- Usko Toivonen
kalamos kirjoitti:
Nimenomaan minun viestini juurtuu yksinomaan Häneen,
joka Itse on tuo Tie.
Jeesus ei ole minulle tienviitta, vaan Itse Tie.Ilmeisesti sinä "kalamos", olet myös löytänyt vapaaksi tekevän Totuuden.
Ja ilmeisesti myös sisäisen yli ymmärryksen käyvän rauhan, joka varjelee sydämen ja ajatukset Jeesuksessa kristuksessa.
7. ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
Fil. 4.
Kypsän Kristuspuun hedelmän tuoksu pääsee vapaasti tuoksumaan, kun Herra saa hoitaa oksaa kantamaan hyvää hedelmää. Usko Toivonen kirjoitti:
Ilmeisesti sinä "kalamos", olet myös löytänyt vapaaksi tekevän Totuuden.
Ja ilmeisesti myös sisäisen yli ymmärryksen käyvän rauhan, joka varjelee sydämen ja ajatukset Jeesuksessa kristuksessa.
7. ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
Fil. 4.
Kypsän Kristuspuun hedelmän tuoksu pääsee vapaasti tuoksumaan, kun Herra saa hoitaa oksaa kantamaan hyvää hedelmää.Kyllä. Jeesus on myös tuo Totuus, joka tekee vapaaksi.
Hän on Vapauttaja. Ja miten Rauhanruhtinas sen tekeekään:
"varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa".
Palaan tuohon Tiehen.
Kysymyksessä ei ole polku, jota pitkin etenemme.
Kysymyksessä on Jeesus, joka kulkee rinnallamme.
Olet varmaan kuullut lähetyssaarnaajasta,
joka tuon viidakon keskellä asuvan ihmisen kanssa
yritti lähestyä aluetta,
jonne oli menossa.
Opas raivasi tietä askeleen verran kerrallaan.
Lopulta lähetyssaarnaaja kysyi epäuskoisena,
olemmekon me nyt oikealla tiellä.
Mitään polkuakaan kun ei missään näkynyt.
Silloin tuo opas sanoi.
Ei täällä mitään tietä ole. Minä olen tie.kalamos kirjoitti:
Jätin syntisäkkini Golgatan ristin juurelle noin 40 vuotta sitten.
Ja senkin jälkeen Hänen verensä
on jatkuvasti puhdistanut minut kaikesta synnistä.Niin on kalamos, jatkuvasti puhdistanut kaikesta synnistä, mikäli olet ne tunnustanut.
1Jn 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Jeesuksen veri ilman syntien tunnustamista ei jatkuvasti puhdista mitään. Jeesuksen veri ei ole mikään automaattipesukone. Niinkuin jotkut täällä luulevat.
Joka päivä meidän on kannettava oma ristimme. Päivittäinen oma likapyykkimme meidän on itse kannettava Jeesukselle joka päivä, että hän meidät puhtaaksi pesisi. Edellyttää, että tunnustamme, että meillä on matkan varrella kertynyttä likapyykkiä.
Sinä kannoit likapyykkisäkkisi 40 vuotta sitten pestäväksi ja luulet, että olet sillä selvinnyt koko matkastasi. Että olet iankaikkisesti puhtaaksi tullut kertaheitolla.
Eivätkö vaatteesi matkalla ollenkaan likaannu, veli kalamos?Jonah kirjoitti:
Niin on kalamos, jatkuvasti puhdistanut kaikesta synnistä, mikäli olet ne tunnustanut.
1Jn 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Jeesuksen veri ilman syntien tunnustamista ei jatkuvasti puhdista mitään. Jeesuksen veri ei ole mikään automaattipesukone. Niinkuin jotkut täällä luulevat.
Joka päivä meidän on kannettava oma ristimme. Päivittäinen oma likapyykkimme meidän on itse kannettava Jeesukselle joka päivä, että hän meidät puhtaaksi pesisi. Edellyttää, että tunnustamme, että meillä on matkan varrella kertynyttä likapyykkiä.
Sinä kannoit likapyykkisäkkisi 40 vuotta sitten pestäväksi ja luulet, että olet sillä selvinnyt koko matkastasi. Että olet iankaikkisesti puhtaaksi tullut kertaheitolla.
Eivätkö vaatteesi matkalla ollenkaan likaannu, veli kalamos?Minä vaellan Valkeudessa eli Jeesuksessa,
jonka veri koko ajan puhdistaa minua.
Oman ristini kantaminen ei minua puhdista.
Sillä ei ole mitään tekemistä syntiongelman ratkaisun kanssa.kalamos kirjoitti:
Minä vaellan Valkeudessa eli Jeesuksessa,
jonka veri koko ajan puhdistaa minua.
Oman ristini kantaminen ei minua puhdista.
Sillä ei ole mitään tekemistä syntiongelman ratkaisun kanssa.Jonah varmaan vielä kommentoi sinun vastaustasi.
Omana kommenttina totean, että olet näköjään palstalla tutuksi tulleita automaattipesuriin toivosi panneita 'uskonmiehiä'. Sellaisista ei Raamattu puhu mitään - ei ainakaan heille mitään pelastusvarmuutta lupaa.
Pesukoneessa istumisen sijaan Jeesus kehottaa MYÖS sinua kalamos, TEKEMÄÄN Jumalan tahdon omassa elämässäsi, jotta taivasten valtakuntaan kerran pääsisit. Matt.7:21.
Sinun on Jeesuksen käskyn mukaan, jos sille arvoa annat, otettava JOKA PÄIVÄ oma ristisi, kiellettävä itsesi ja seurattava Häntä. Jeesuksen seuraaminen ei ole pesukoneteoriaan perustuvaa passiivisuutta oman elämän suhteen.
Mitä on Jeesuksen seuraaminen? Se on oman lihallisen tahdon hylkäämistä, ristille viemistä, täydellistä taipumista Jumalan tahtoon. SIIHEN Jeesus kutsuu omiaan - ei automaattipesurissa itseään pettämään ja siellä lekottelemaan.
Oletko kalamos valmis tekemään Jumalan tahdon? Paavali antaa sinulle kunnon ohjeen, jotta saisit Jumalan palveluksesi terveelle Sanan pohjalle:
"Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.
Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä." Room.12:1.Semper.Fidelis kirjoitti:
Jonah varmaan vielä kommentoi sinun vastaustasi.
Omana kommenttina totean, että olet näköjään palstalla tutuksi tulleita automaattipesuriin toivosi panneita 'uskonmiehiä'. Sellaisista ei Raamattu puhu mitään - ei ainakaan heille mitään pelastusvarmuutta lupaa.
Pesukoneessa istumisen sijaan Jeesus kehottaa MYÖS sinua kalamos, TEKEMÄÄN Jumalan tahdon omassa elämässäsi, jotta taivasten valtakuntaan kerran pääsisit. Matt.7:21.
Sinun on Jeesuksen käskyn mukaan, jos sille arvoa annat, otettava JOKA PÄIVÄ oma ristisi, kiellettävä itsesi ja seurattava Häntä. Jeesuksen seuraaminen ei ole pesukoneteoriaan perustuvaa passiivisuutta oman elämän suhteen.
Mitä on Jeesuksen seuraaminen? Se on oman lihallisen tahdon hylkäämistä, ristille viemistä, täydellistä taipumista Jumalan tahtoon. SIIHEN Jeesus kutsuu omiaan - ei automaattipesurissa itseään pettämään ja siellä lekottelemaan.
Oletko kalamos valmis tekemään Jumalan tahdon? Paavali antaa sinulle kunnon ohjeen, jotta saisit Jumalan palveluksesi terveelle Sanan pohjalle:
"Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.
Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä." Room.12:1.No. Minä yritän aina tehdä juuri sen,
mitä Jumala tahtoo minun tekevän.
Eräillä hengellisillä kesäjuhlilla koin,
että Jumala halusi minun pitävän saarnan
tuosta lainaamastasi Roomalaiskirjeen kohdasta.
Ja minä tein tuon Jumalan tahdon.
Monesti Jumalan tahdon tekeminen
saa kaikki pahan voimat liikkeelle.
Minä kyllä tiedän ihan kokemuksesta,
mitä on ristin kantaminen.- Paavalin kilvoitus
kalamos kirjoitti:
No. Minä yritän aina tehdä juuri sen,
mitä Jumala tahtoo minun tekevän.
Eräillä hengellisillä kesäjuhlilla koin,
että Jumala halusi minun pitävän saarnan
tuosta lainaamastasi Roomalaiskirjeen kohdasta.
Ja minä tein tuon Jumalan tahdon.
Monesti Jumalan tahdon tekeminen
saa kaikki pahan voimat liikkeelle.
Minä kyllä tiedän ihan kokemuksesta,
mitä on ristin kantaminen.Kyse on yhä syvemmästä Kristuksen tuntemisesta ja voittopalkinnon saamisesta.
Pelastusvarmuus on ja pysyy jokaisella uskovalla, joka vaeltaa Hänen sanalleen ja tahdolleen kuuliaisena. Semper.Fidelis kirjoitti:
Jos sinulla Jeesuksen Tie olisi, niin sinä olisit juurtumassa Totuuteen.
Nyt sinä todistat joka viestissä hengellistä sokeuttasi. Et näe sitä taistelua, johon uskon kuuliaisuus ja Tiellä vaeltaminen sinua velvoittaa.
Taistelu on lihasta nousevan pahan vastustamista ja itsensä kieltämistä, oman ristin ottamista joka päivä. SIINÄ on tie, jolle JEESUS meitä kehottaa.
Jeesus sanoo: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua." Lk.9:23.
Palaillaan asiaan illalla, jos aihetta on.
Hyvää päivää, totuuden kuuliaisuudessa!
SFEt tainnut tavoittaa asian ydintä.
Jeesus on Tie. Jeesus on Totuus.
Mutta mitä taisteluun tulee,
niin ei ole tarkoitus, että taistelemme itsemme kanssa.
Ei ristin kantaminen tarkoita taistelua itsemme kanssa,
vaan itsemme kieltämistä.
Meidän kuuluu taistella vihollisiamme vastaan.
Daavid jäi kerran pois tuosta taistelusta. Siis rintamalta.
Ja kohta hän taisteli itsensä kanssa.
Ja tiedäthän, miten siinä kävi.Paavalin kilvoitus kirjoitti:
Kyse on yhä syvemmästä Kristuksen tuntemisesta ja voittopalkinnon saamisesta.
Pelastusvarmuus on ja pysyy jokaisella uskovalla, joka vaeltaa Hänen sanalleen ja tahdolleen kuuliaisena."Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä;
mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle,
se ei ole elämää näkevä" (Joh 3:36)
Eli uskon ja kuuliaisuuden täytyy olla synonyymeja.
Alkutekstin ilmaisut kuuluvatkin samaan ryhmään (peitho),
mikä tarkoittaa luottamista.
Jos me laitamme kaiken luottamuksemme Poikaan,
niin meillä on iankaikkinen elämä.
Jos emme niin tee, emmekä ole elämää näkevä.
Paavali oli fariseuksena luottanut itseensä.
Ja saavuttanut lain vanhurskauteen nähden täydellisyyden.
Mutta tuon saavuttamansa hän hylkäsi,
sillä hän piti Kristuksen tuntemista paljon kallisarvoisempana.
Ja niin hän hylkäsi saavuttamansa
ottaakseen vastaan lahjavanhurskauden,
joka tulee yksin uskosta.- Samoin ymmärrän
kalamos kirjoitti:
"Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä;
mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle,
se ei ole elämää näkevä" (Joh 3:36)
Eli uskon ja kuuliaisuuden täytyy olla synonyymeja.
Alkutekstin ilmaisut kuuluvatkin samaan ryhmään (peitho),
mikä tarkoittaa luottamista.
Jos me laitamme kaiken luottamuksemme Poikaan,
niin meillä on iankaikkinen elämä.
Jos emme niin tee, emmekä ole elämää näkevä.
Paavali oli fariseuksena luottanut itseensä.
Ja saavuttanut lain vanhurskauteen nähden täydellisyyden.
Mutta tuon saavuttamansa hän hylkäsi,
sillä hän piti Kristuksen tuntemista paljon kallisarvoisempana.
Ja niin hän hylkäsi saavuttamansa
ottaakseen vastaan lahjavanhurskauden,
joka tulee yksin uskosta.minäkin, Kalamos, kuin kirjoitat. Sinulla on selvä Raamatullinen ymmärrys ja opetus.
En enää pysy Semperin kirjoitusten perässä, enkä käsitä hänen pyrkimyksiään..ensin oletin hänen todella olevan oikealla asialla painottaessaan kilvoittelemista ja pyhitystä
mutta jokin hänen kirjoituksissaan ei täsmää - eikä hän näe uskovan elämään kuuluvia asioita, kuin vain tuolta yhdeltä kannalta eli miten uskovan tulee kokoajan painottaa sitä yhtä ja samaa asiaa tai muuten ei kirjoita oikein asioista.
Hyvänen aika sentään, onhan kautta aikojen Raamatusta löytynyt useita aiheita pitää Raamattutunteja, eikä se sitä tarkoita, että jotain muuta olisi hyljätty tai ettei mitään muuta Raamattuun liittyvää kuuluisi noudattaa..ymmärrän varsin hyvin se, että tällä palstalla tuodaan esille - pääasiassa - Jumalan pelastusta ja Jeesuksen voittoa niille, jotka eivät vielä Häntä tunne.
Uskoontullut ja uskon kuuliaisuudessa vaeltava saa omistaa itselleen Jumalan sanan kohdan, jossa sanotaan: ettei mikään voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta. Samoin ymmärrän kirjoitti:
minäkin, Kalamos, kuin kirjoitat. Sinulla on selvä Raamatullinen ymmärrys ja opetus.
En enää pysy Semperin kirjoitusten perässä, enkä käsitä hänen pyrkimyksiään..ensin oletin hänen todella olevan oikealla asialla painottaessaan kilvoittelemista ja pyhitystä
mutta jokin hänen kirjoituksissaan ei täsmää - eikä hän näe uskovan elämään kuuluvia asioita, kuin vain tuolta yhdeltä kannalta eli miten uskovan tulee kokoajan painottaa sitä yhtä ja samaa asiaa tai muuten ei kirjoita oikein asioista.
Hyvänen aika sentään, onhan kautta aikojen Raamatusta löytynyt useita aiheita pitää Raamattutunteja, eikä se sitä tarkoita, että jotain muuta olisi hyljätty tai ettei mitään muuta Raamattuun liittyvää kuuluisi noudattaa..ymmärrän varsin hyvin se, että tällä palstalla tuodaan esille - pääasiassa - Jumalan pelastusta ja Jeesuksen voittoa niille, jotka eivät vielä Häntä tunne.
Uskoontullut ja uskon kuuliaisuudessa vaeltava saa omistaa itselleen Jumalan sanan kohdan, jossa sanotaan: ettei mikään voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta.Kirjoitat: >>Uskoontullut ja uskon kuuliaisuudessa vaeltava saa omistaa itselleen Jumalan sanan kohdan, jossa sanotaan: ettei mikään voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta.
Semper.Fidelis kirjoitti:
Kirjoitat: >>Uskoontullut ja uskon kuuliaisuudessa vaeltava saa omistaa itselleen Jumalan sanan kohdan, jossa sanotaan: ettei mikään voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta.
Me, jotka jo olemme kertakaikkisesti pyhitetyt (Hebr 10:10)
pyrimme siihen, että kaikki tulisivat osalliseksi
tästä kertakaikkisesta pyhityksestä,
sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa.
Ja nyt meidän,
jotka olemme Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla
kertakaikkiaan pyhitetyt (Hebr 10:10) tulee
PYRKIÄ RAUHAAN KAIKKIEN KANSSA
jotta voisimme heillekin kertoa Hyvän Sanoman,
JOTTA KUKAAN
EI JÄISI OSATTOMAKSI JUMALAN ARMOSTA
sillä ilman Golgatan kertakaikkista Jeesuksen ruumiin uhrilla
aikaansaatua pyhitysta
EI KUKAAN OLE NÄKEVÄ HERRAA.
"Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen,
sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa. Pitäkää huoli siitä,
ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta" (Hebr 12:14-15).- ~~tähkäpää~~
kalamos kirjoitti:
Ja nyt meidän,
JOTTA KUKAAN
aikaansaatua pyhitysta
ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta" (Hebr 12:14-15).Semper.Fidelis kirjoitat:
>>>
Kysymys kuuluukin: mitä ON uskon kuuliaisuus. Lyhyesti ilmaistuna se on oman itsekkään lihallisen tahdon hylkäämistä ja Jumalan tahdon tekemistä.
Jumalan tahtoa ei kukaan voi tehdä, ellei hän suostu kuolettamaan omaa lihaansa himoineen ja haluineen. Liha ei nimittäin voi alistua Jumalan tahdon alle. - ~~tp~~
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Semper.Fidelis kirjoitat:
>>>
Kysymys kuuluukin: mitä ON uskon kuuliaisuus. Lyhyesti ilmaistuna se on oman itsekkään lihallisen tahdon hylkäämistä ja Jumalan tahdon tekemistä.
Jumalan tahtoa ei kukaan voi tehdä, ellei hän suostu kuolettamaan omaa lihaansa himoineen ja haluineen. Liha ei nimittäin voi alistua Jumalan tahdon alle.Siis tuo edellä oleva kysymyskseni on Sempoer.Fidelikselle.
- Usko Toivonen
Kirjoitat: >>Uskoontullut ja uskon kuuliaisuudessa vaeltava saa omistaa itselleen Jumalan sanan kohdan, jossa sanotaan: ettei mikään voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta.
Sanot "Semper":
>> Armosta ja rakkaudesta osaamme uskosta osattomille jokainen todistaa. >>
Jumalan tahtohan on lähimmäisen rakastaminen, vähintään yhtä paljon, kuin oman itsensä rakastaminen.
Kun sanot osaavasi rakkauden kautta lähestyä uskosta osattomia, niin voisitko kertoa kuinka toimit. kalamos kirjoitti:
Ja nyt meidän,
JOTTA KUKAAN
aikaansaatua pyhitysta
ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta" (Hebr 12:14-15).Heb.10:10 "Ja tämän TAHDON perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."
Asiayhteys kertoo, että ratkaisevaa on "sinun tahtosi, Jumala" tekeminen. Kertakaikkinen pyhitys on kiinnitetty Jumalan tahdon tekemiseen. Jeesus täytti Isänsä tahdon ja meidän tulee seurata Jeesusta niin, että teemme "sinun tahtosi, Jumala". Vuorisaarnassaan Jeesus todistaa selkokielisesti, että millään muulla tavalla emme pääse taivasten valtakuntaan. Matt.7:21.
Sinun oppisi kalamos on 'kerran pelastettu, aina pelastettu'. Se on karkea petos, se on toista evankeliumia, josta Paavali vakavasti varoittaa.
Miksi sinua on aihetta vakavasti varoittaa? Koska oppisi on sovittamattomassa ristiriidassa Jumalan sanan totuuden kanssa.~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Semper.Fidelis kirjoitat:
>>>
Jumalan tahtoa ei kukaan voi tehdä, ellei hän suostu kuolettamaan omaa lihaansa himoineen ja haluineen. Liha ei nimittäin voi alistua Jumalan tahdon alle.Tähkäpää kysyy: >>Tapahtuuko se ns. "hartiapankilla" vai Jumalan antamalla Hengen voimalla?
Usko Toivonen kirjoitti:
Sanot "Semper":
>> Armosta ja rakkaudesta osaamme uskosta osattomille jokainen todistaa. >>
Jumalan tahtohan on lähimmäisen rakastaminen, vähintään yhtä paljon, kuin oman itsensä rakastaminen.
Kun sanot osaavasi rakkauden kautta lähestyä uskosta osattomia, niin voisitko kertoa kuinka toimit.Tässä on hyvä sanoma niin minulle kuin sinulle ja kaikille luoduille.
Joh.3:16 "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."- Usko Toivonen
Tässä on hyvä sanoma niin minulle kuin sinulle ja kaikille luoduille.
Joh.3:16 "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."Niin tuo on erittäin tunnettu Raamatunkohta, myös uskosta osattomien kohdalla.
Mutta et vastannut itse kysymykseen, kuinka uskosta osattomat näkevät sinussa
olevan rakkauden kautta vaikuttavan uskon.
Kuinka rakastat / voitat uskosta osattomia Kristukselle? - ~~tähkäpää~~
Tähkäpää kysyy: >>Tapahtuuko se ns. "hartiapankilla" vai Jumalan antamalla Hengen voimalla?
Kiitos vastauksestasi!
En muuten kirjoittanut huumorilla, vaan olen vain hyvin yksinkertainen ja suorasukainen ihminen ja siksi kysymyskseni saattoi tuntua jopa lapselliselta. :)
>>>
Raamattu on tulvillaan ilmaisuja, jotka tarkoittavat juuri tätä asiaa, jota kysyt. Tässä joitakin esimerkkejä:
- on otettava joka päivä oma ristinsä
- on kiellettävä itsensä
- on seurattava Jeesusta
- on pantava pois vanha ihminen tekoinensa
- on pidettävä itsensä kuolleena synnille
- on tehtävä Jumalan tahto
- on annettava itsensä uhriksi
- on kuoletettava maalliset jäsenemme
- jne.. Semper.Fidelis kirjoitti:
Heb.10:10 "Ja tämän TAHDON perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan."
Asiayhteys kertoo, että ratkaisevaa on "sinun tahtosi, Jumala" tekeminen. Kertakaikkinen pyhitys on kiinnitetty Jumalan tahdon tekemiseen. Jeesus täytti Isänsä tahdon ja meidän tulee seurata Jeesusta niin, että teemme "sinun tahtosi, Jumala". Vuorisaarnassaan Jeesus todistaa selkokielisesti, että millään muulla tavalla emme pääse taivasten valtakuntaan. Matt.7:21.
Sinun oppisi kalamos on 'kerran pelastettu, aina pelastettu'. Se on karkea petos, se on toista evankeliumia, josta Paavali vakavasti varoittaa.
Miksi sinua on aihetta vakavasti varoittaa? Koska oppisi on sovittamattomassa ristiriidassa Jumalan sanan totuuden kanssa.Ekivaari opettaa tuota samaa harhaa.
Mutta ei Sana enää selvempi voisi olla:
"me olemme pyhitetyt
Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla
kerta kaikkiaan."Semper.Fidelis kirjoitti:
Tähkäpää kysyy: >>Tapahtuuko se ns. "hartiapankilla" vai Jumalan antamalla Hengen voimalla?
Kuinka monta kertaa Semper onkaan kirjoittanut:
"kalamos opettaa ...".
Ja yhtä monta kertaa Semper on valhetellut kalamoksesta.
Esimerkiksi minä en ole koskaan sanonut,
että oman ristimme kantaminen olisi
toteutunut siinä,
kun nostimme katseemme Golgatalle.
Golgatan risti sovitti syntimme.
Oma ristimme ei liity mitenkään sovitukseen.
Me olemme pelastetut sen tähden,
että Jeesus kuoli ristillä,
ei sen tähden,
että me kannamme omaa ristiämme.
Mutta kun meidät on siirretty
kuolemasta Elämään,
tämän maailman ruhtinaan vallasta
Jumalan Rakkaan Pojan valtakuntaan,
kun Elämän Ruhtinaasta on tullut meidän Herramme,
niin silloin me joudumme ottamaan oman ristimme,
jos haluamme palvella Jeesusta
ja viedä sovituksen sanaa eteenpäin,
sillä tämän maailman ruhtinas
ei pidä niistä, jotka näin tekevät.
- Usko Toivonen
Suuret kiitokset veli "kalamos", että jaksat tuoda esille toivon evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta, meidän Herrastamme ja Vapahtajastamme.
Kiitos siitä, että kehoitat kaikessa panemaan turvan Häneen, joka voitti sen, jolla
oli kuolema vallassaan.
Kiitos siitä, että kehoitat pitämään katseen koko ajan uskon alkajassa ja täyttäjässä, Jeesuksessa Kristuksessa.
Kiitos siitä, että et kehoita katsomaan ketään itseensä armon ansaitsijana omilla teoillansa.
Mutta ennenkaikkea kiitos Jumalalle suuresta ja voimallisesta armosta, armon
evankeliumista ja pelastuksesta Jeesuksessa Kristuksessa.
19. Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
20. ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
21. Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
22. Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
23. jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina, horjahtamatta pois sen evankeliumin toivosta, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla
Kol. 1.U.Toivonen, sinä kirjoitat: >>Kiitos siitä, että kehoitat pitämään katseen koko ajan uskon alkajassa ja täyttäjässä, Jeesuksessa Kristuksessa.
U.Toivonen, sinä kirjoitat: >>Kiitos siitä, että kehoitat pitämään katseen koko ajan uskon alkajassa ja täyttäjässä, Jeesuksessa Kristuksessa.
Kalamos on kirjoittanut tällä foorumilla tähän mennessä
noin 300 viestiä joissa puhutaan synnistä.
Mutta sinä ilmeisesti et ollenkaan ymmärrä Raamatun ilosanomaa siitä,
miten me vapaudumme syntikahleista.
Vaikka se on nytkin jopa sinun omassa viestissäsi
niin kertakaikkisen selvästi sanottu:
"pankaamme mekin pois kaikki,
mikä meitä painaa, ja synti,
joka niin helposti meidät kietoo,
ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
SILMÄT LUOTUNIA USKON ALKAJAAN JA TÄYTTÄJÄÄN, JEESUKSEEN,
joka Hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin,
häpeästä välittämättä,
ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
Ajatelkaa Häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta
itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne."
Tuo samainen kohta paljastaa sen,
että ensin pannaan pois synti.
Ei kukaan asetu juoksukilpailun lähtötelineille
jos ei vielä ole antanut ottaa syntisäkkiään repustaan pois.
Siis ei ole mitään mitään sotapalvelusta,
ei ole mitään oman ristin kantamista,
ennenkuin Golgatan risti on vapauttanut sinut taistelemasta itsesi kanssa.kalamos kirjoitti:
Kalamos on kirjoittanut tällä foorumilla tähän mennessä
noin 300 viestiä joissa puhutaan synnistä.
Mutta sinä ilmeisesti et ollenkaan ymmärrä Raamatun ilosanomaa siitä,
miten me vapaudumme syntikahleista.
Vaikka se on nytkin jopa sinun omassa viestissäsi
niin kertakaikkisen selvästi sanottu:
"pankaamme mekin pois kaikki,
mikä meitä painaa, ja synti,
joka niin helposti meidät kietoo,
ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
SILMÄT LUOTUNIA USKON ALKAJAAN JA TÄYTTÄJÄÄN, JEESUKSEEN,
joka Hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin,
häpeästä välittämättä,
ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
Ajatelkaa Häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta
itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne."
Tuo samainen kohta paljastaa sen,
että ensin pannaan pois synti.
Ei kukaan asetu juoksukilpailun lähtötelineille
jos ei vielä ole antanut ottaa syntisäkkiään repustaan pois.
Siis ei ole mitään mitään sotapalvelusta,
ei ole mitään oman ristin kantamista,
ennenkuin Golgatan risti on vapauttanut sinut taistelemasta itsesi kanssa.Omaa syntiäsi, sinun lihassasi asuvaa syntiä, sinä kalamos et näe.
Ellei asia olisi näin vakava, voitaisiin sinun puhdaskaulaisuudellesi nauraa kunnon naurut. Vaan eipä hengellinen sokeus mikään naurun asia ole.
Olet vetänyt yllesi "paksun kalkkilaastin", jolla perusfariseuksen tavoin luulet peittäväsi sen pahan, jota asuu ja tulee esiin JOKAISEN ihmisen lihasta.
"Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!" Matt.23:27.
Jeesuksen suorat sanat sopivat sinuun kuin nenä päähän, kalamos.
Äläkä vain kersku sillä, että olisit 'synnitön Kristuksessa'. Sellainen ihminen, joka ei Paavalin tavoin tunnusta itsessään asuvaa pahaa, EI OLE muuta kuin itseään pettävä fariseus - ei yhtään sen enempää.
Sinulla on kalamos ulkokultaisten fariseusten väärennetty evankeliumi, valkoiseksi kalkitun haudan kuollut "ilosanoma", jolla itseäsi viihdyttelet.
"Sentähden sanotaan: 'HERÄJÄ sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!'" Ef.5:14.
"Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme." Room.13:11.- Usko Toivonen
U.Toivonen, sinä kirjoitat: >>Kiitos siitä, että kehoitat pitämään katseen koko ajan uskon alkajassa ja täyttäjässä, Jeesuksessa Kristuksessa.
Taivaassa iloitaan syntisestä, joka tekee parannuksen.
Taivaasta iloitaan siis jokaisesta synnin taakoittamasta, joka tulee Jeesuksen luo, puhdistuksen lähteelle.
Tämä on kaikkein tärkein asia, tulla Jeesuksen luo, huutaa Häntä avuksensa.
Joka nöyrtyneenä tulee Herran luo - saa armon, kaikki ennen tehdyt synnit anteeksi, sydän on nyt Jumalan uskolla puhdistama.
Jos ihmisen pitäisi nyt tulla toimeen omillaan, niin kukaan ei kestäisi.
Mutta koska Jumalan uskolla puhdistamaan sydämeen tulee asumaan Pyhä Henki, Puolustaja, on tilanne aivan toinen.
Jeesus lupaa, ettei mikään voima voi ryöstää Hänen luoksensa tulutta Hänen kädestään.
Jos ihminen käpertyy vain oman syntisyytensä tarkkailemiseen, on hän mielestäni huono palvelija, joka piilottaa leiviskänsä maahan ja nisun jyvän
laki ei hänen osaltaan toteudu.
Jumalan lapsen vapauteen vapautettu, sen sijaan palvelee hedelmää kantaen katse koko ajan Jeesuksessa Kristuksessa, kertoen Hyvästä Jumalasta, Hänen ihmeellisestä armostaan, Jeesuksessa Kristuksessa.
Tärkein on Jumalan valtakunnan rakentuminen - armon evankeliumin julistaminen Herrasta Jeesuksesta, että mahdollisimman moni tekisi parannuksen ja tulisi Jeesuksen luo synteinensä, siitä taivaassa riemuitaan.
Kiittäkäämme Pyhää Jumalaa siitä, mitä Hän meissä tekee. Meidän omissa teoissamme ei ole mitään kiitettävää.
Luuk. 15:7
Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.
23. Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
24. Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä.
1. Tess. 5.
Turvaammeko me kaikessa Jumalaan, ja Hänen varjelukseensa, vai eikö Hyvä Paimen pysty varjelemaan Häneen turvautuvia, uskommeko me Jumalaan vai itseemme?
Fil. 4:7
ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
Näin Paavali:
1. Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele - sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä -
2. että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni.
3. Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,
Room. 9. Usko Toivonen kirjoitti:
Taivaassa iloitaan syntisestä, joka tekee parannuksen.
Taivaasta iloitaan siis jokaisesta synnin taakoittamasta, joka tulee Jeesuksen luo, puhdistuksen lähteelle.
Tämä on kaikkein tärkein asia, tulla Jeesuksen luo, huutaa Häntä avuksensa.
Joka nöyrtyneenä tulee Herran luo - saa armon, kaikki ennen tehdyt synnit anteeksi, sydän on nyt Jumalan uskolla puhdistama.
Jos ihmisen pitäisi nyt tulla toimeen omillaan, niin kukaan ei kestäisi.
Mutta koska Jumalan uskolla puhdistamaan sydämeen tulee asumaan Pyhä Henki, Puolustaja, on tilanne aivan toinen.
Jeesus lupaa, ettei mikään voima voi ryöstää Hänen luoksensa tulutta Hänen kädestään.
Jos ihminen käpertyy vain oman syntisyytensä tarkkailemiseen, on hän mielestäni huono palvelija, joka piilottaa leiviskänsä maahan ja nisun jyvän
laki ei hänen osaltaan toteudu.
Jumalan lapsen vapauteen vapautettu, sen sijaan palvelee hedelmää kantaen katse koko ajan Jeesuksessa Kristuksessa, kertoen Hyvästä Jumalasta, Hänen ihmeellisestä armostaan, Jeesuksessa Kristuksessa.
Tärkein on Jumalan valtakunnan rakentuminen - armon evankeliumin julistaminen Herrasta Jeesuksesta, että mahdollisimman moni tekisi parannuksen ja tulisi Jeesuksen luo synteinensä, siitä taivaassa riemuitaan.
Kiittäkäämme Pyhää Jumalaa siitä, mitä Hän meissä tekee. Meidän omissa teoissamme ei ole mitään kiitettävää.
Luuk. 15:7
Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.
23. Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
24. Hän, joka teitä kutsuu, on uskollinen, ja hän on sen myös tekevä.
1. Tess. 5.
Turvaammeko me kaikessa Jumalaan, ja Hänen varjelukseensa, vai eikö Hyvä Paimen pysty varjelemaan Häneen turvautuvia, uskommeko me Jumalaan vai itseemme?
Fil. 4:7
ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
Näin Paavali:
1. Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele - sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä -
2. että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni.
3. Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,
Room. 9.Olemme yhtä mieltä ensiaskeleesta: >>Tämä on kaikkein tärkein asia, tulla Jeesuksen luo, huutaa Häntä avuksensa.
Omaa syntiäsi, sinun lihassasi asuvaa syntiä, sinä kalamos et näe.
Ellei asia olisi näin vakava, voitaisiin sinun puhdaskaulaisuudellesi nauraa kunnon naurut. Vaan eipä hengellinen sokeus mikään naurun asia ole.
Olet vetänyt yllesi "paksun kalkkilaastin", jolla perusfariseuksen tavoin luulet peittäväsi sen pahan, jota asuu ja tulee esiin JOKAISEN ihmisen lihasta.
"Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!" Matt.23:27.
Äläkä vain kersku sillä, että olisit 'synnitön Kristuksessa'. Sellainen ihminen, joka ei Paavalin tavoin tunnusta itsessään asuvaa pahaa, EI OLE muuta kuin itseään pettävä fariseus - ei yhtään sen enempää.
Sinulla on kalamos ulkokultaisten fariseusten väärennetty evankeliumi, valkoiseksi kalkitun haudan kuollut "ilosanoma", jolla itseäsi viihdyttelet.
"Sentähden sanotaan: 'HERÄJÄ sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!'" Ef.5:14.
"Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme." Room.13:11.Me olemme jo Kristuksessa kuolleet ja haudatut
ja nousseet ylös haudasta uuteen ja ikuiseen elämään,
joka on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa.
"Mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas,
on rakastanut meitä ja suuressa rakkaudessaan
tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikkomustemme tähden,
eläviksi yhdessä Kristuksen kanssa.
Armosta te olette pelastettuja.
Jumala on herättänyt meidät yhdessä hänen kanssaan
ja asettanut yhdessä hänen kanssaan istumaan taivaallisiin
Kristuksessa Jeesuksessa" (Ef 2)Semper.Fidelis kirjoitti:
Olemme yhtä mieltä ensiaskeleesta: >>Tämä on kaikkein tärkein asia, tulla Jeesuksen luo, huutaa Häntä avuksensa.
Jeesus ei ole tienviitta. Jeesus Itse on tuo Tie.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11476196/#comment-61583998- k.kiusaantunut
kalamos kirjoitti:
Jeesus ei ole tienviitta. Jeesus Itse on tuo Tie.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11476196/#comment-61583998Semper tuomitsee.
SEmper on tyypillinen TUOMITSEVA uskova. - k.kiusaantunut
Omaa syntiäsi, sinun lihassasi asuvaa syntiä, sinä kalamos et näe.
"Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme." Room.13:11."sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa"Matt.23:27 Jeesuksen suorat sanat sopivat sinuun kuin nenä päähän, kalaomos."
Miksi tuomitset? Tyypillinen tuomitseva uskovainen.
Tee itse se parannus.
Minä puolustan kalamosta.
Missä se uskovaisten keskinäinen rakkaus näkyy, josta raamatussakin puhutaan.
Tuo on puhdasta vihaa. Oletko ihan terve semper? k.kiusaantunut kirjoitti:
Semper tuomitsee.
SEmper on tyypillinen TUOMITSEVA uskova.Ei Semper ole tyypillinen, mikä ikinä sitten onkaan.
Mutta en halua keskustella Semperistä enkä kalamoksesta.
Sen sijaan kovin mielelläni kuulisin sinun kommenttisi avaukseeni,
joka kertoi Elämän Ruhtinaasta.- k.kiusaantunut
kalamos kirjoitti:
Ei Semper ole tyypillinen, mikä ikinä sitten onkaan.
Mutta en halua keskustella Semperistä enkä kalamoksesta.
Sen sijaan kovin mielelläni kuulisin sinun kommenttisi avaukseeni,
joka kertoi Elämän Ruhtinaasta.Hmm.. kirjoitat ettei uskovan tarvitse alistua saatanan valtaan.
Miten kun tuolla toisessa ketjussa vastauskoontulleesta sanotaan että on kaikkea saastaa ettei pyhä henki vielä uskoontullessa raamatunmukaan tule.
Mitä sinä olet mieltä?
Onko uskosta osattomat ja vastauskoon tulleet sinun mielestä, jumalan mielestä saastaa?
Niinkö se "elämän ruhtinas"ajattelee? - Usko Toivonen
Olemme yhtä mieltä ensiaskeleesta: >>Tämä on kaikkein tärkein asia, tulla Jeesuksen luo, huutaa Häntä avuksensa.
Olen minä vatukossakin ollut monasti, mutta en niinkään rypemässä, vaan keräämässä Luojan kasvattamaa hedelmää.
Hedelmän kantaminen on minulle tärkeämpää Kristus-tielläkin, kuin että itsekkäästi keskittyisin itseeni ja vain oman nahkani mahdolliseen pelastumiseen.
25. Kun opetuslapset sen kuulivat, hämmästyivät he kovin ja sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?"
26. Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".
Matt. 19.
Lahjaksi olette saaneet - lahjaksi antakaa. k.kiusaantunut kirjoitti:
Hmm.. kirjoitat ettei uskovan tarvitse alistua saatanan valtaan.
Miten kun tuolla toisessa ketjussa vastauskoontulleesta sanotaan että on kaikkea saastaa ettei pyhä henki vielä uskoontullessa raamatunmukaan tule.
Mitä sinä olet mieltä?
Onko uskosta osattomat ja vastauskoon tulleet sinun mielestä, jumalan mielestä saastaa?
Niinkö se "elämän ruhtinas"ajattelee?Jokainen ihminen on Jumalalle niin äärettömän arvokas,
että Hän antoi ainokaisen Poikansa viereltään
tulla maan päälle ja ottaa tuon ihmisen
kaiken synnin ja saastan päälleen ja kuolla.
Ja nyt me saamme vastaan ottaa Jeesuksessa olevan Elämän.
Meidät vanhurskautetaan eli luetaan syyttömiksi Jeesuksen tähden.
Ja silloin Jumala näkee niin minut kuin sinutkin
Jeesuksen sovitustyön tähden vanhurskaana eli syyttömänä.
Tuo Elämän Ruhtinas itse sanoi:
"Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään,
kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä."
Jeesus teki sen. Minun tähteni. Sinun tähtesi.
Näin rakkaita me olemme Hänelle.- Sanon minäkin
kalamos kirjoitti:
Jokainen ihminen on Jumalalle niin äärettömän arvokas,
että Hän antoi ainokaisen Poikansa viereltään
tulla maan päälle ja ottaa tuon ihmisen
kaiken synnin ja saastan päälleen ja kuolla.
Ja nyt me saamme vastaan ottaa Jeesuksessa olevan Elämän.
Meidät vanhurskautetaan eli luetaan syyttömiksi Jeesuksen tähden.
Ja silloin Jumala näkee niin minut kuin sinutkin
Jeesuksen sovitustyön tähden vanhurskaana eli syyttömänä.
Tuo Elämän Ruhtinas itse sanoi:
"Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään,
kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä."
Jeesus teki sen. Minun tähteni. Sinun tähtesi.
Näin rakkaita me olemme Hänelle.sinulle k.kiusaantunut - minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano saastaiseksi.
Uudestisyntynyt on puhdistunut synneistään Jeesuksen veressä siinä hetkessä, kun hän vastaanottaa pelastuksen Jeesuksessa ja tekee parannuksen syntielämästään.
Uskosta osaton on ja elää synneissään ja Raamattu sanoo, että Jumalan viha pysyy hänen päällään, eli synnissä eläessään hän on saastainen, mutta..Jumala rakastaa jokaista ihmistä ja siksi Hän antoi oman Poikansa, ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi.
Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin mitä Jumalalla on ihmistä kohtaan!
- EndTimes
Keskusteluketjusta nousi mieleeni sanat:
Jos olet pettynyt itseesi, se tarkoittaa että olet luottanut itseesi.
Kuka on sinun kalliosi, keneen sinä luotat? Omaan itseesi, vaiko Kristukseen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1023494
- 623147
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342654- 802443
- 852418
- 962096
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422094Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil491701Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221700- 121686