Tällä kertaa kulutusmittauksia kuuluu spritmonitorin kotimaasta , eli Saksasta. Autobild testasi 8 taloudellista vaihtoehtoa. Opel Amperasta eli Chevrolet Voltista sanottiin näin:
"Valmistaja huijaa hieman. Nimittäin myös esitteessä ilmoitettu 1,2 litran kulutus on kaunistelua. Se perustuu kaavaan, jolla kulutus lasketaan eräällä tavalla painotetusti, eikä todelliseen kulutuslukemaan. Syy ei ole Opelin (Chevroletin), sillä lainsäätäjä on suunnitellut tämän vääristävän laskentatavan. Amperan (voltin) kulutus riippuu huomattavasti käytöstä. Jos ajaa aina akun kapasiteetin rajoissa, SIIS VAIN 40-60 KILOMETRIÄ, ja kytkee sen sitten lataukseen, kuluttaa vain edullista sähköä eikä tippaakaan polttoainetta. Kun bensiinimoottori on mukana toiminnassa, vakiomittauksemme on suurimmillaan 5,4 litraa. Näin paljon kuluu nopeassa maantieajossa. Säästöajossa kuluu 3,5 litraa ja tavallisessa arkiajossa 4,1 litraa."
Kaukana ovat siis luvatut litraluokan kulutukset - jos autolla ajaa hiukankin kotikulmia pidemmälle ja utopiaa on myös 80 kilometrin akkukantamat. Akun kapasiteetti on 16 kWh, joten 80 kilometriä on saavutettavissa vain hurjimmissa teorioissa. Ei ikinä oikeassa ajossa. Ei ainakaan jos ei halua ajaa 500 metrin autojono perässä.
Pyyhkeitä saa Autobildiltä myös erittäin pitkä latausaika, joten jos aamulla käy autolla sähköllä töissä, illan harrastukset ja kauppakäynnit ajetaankin sitten polttomoottorin avulla päivän keskimääräisen normikulutuksen noustessa vähän kuluttavien bensiinimoottorien tai eko-dieselien tasolle.
Voltin kulutuksen väärintestaus jatkuu.
14
105
Vastaukset
- kuten olemme
Kuten olemme todellisilta käyttäjiltä kuulleet, on kulutus 0-2l/100km tasoa normaalissa käytössä. Se on tietysti väärin mitattu, koska se on ihan normaalista käytöstä.
- Pientä liioittelua.
Mitä tätä palstaa on uskominen, Chevroletistien puheet saattavaat välillä hiukan lipsahtaa liioittelun puolelle. Eikä niin vähäänkään. Hyvänä esimerkkinä tosissaan kirjoitetut premium-puheet ja muut vastaavat hölmöilyt. Olemme kevään aikana saaneet kuulla mitä hauskempia tarinoita yhdysheilurin erinomaisuudesta monivarsituentaan nähden, perinteisen polttoaineensuihkutuksen olevan parempi kuin uudet suorasuihkut, H4 lyövän laudalta xenonit, Cruzen olevan markkinoiden tilavin auto, jopa isommman luokan autoihin verrattuna ja muita juttuja, joille saa nauraa vedet silmissä.
Näin on varmasti kulutustenkin kanssa.
Kukapa sitä kehtaa myöntää kymmeniä tuhansia maksaneen"hienon" pistokehybridin kuluttavan päivittäisessä normikäytössä saman verran kuin naapurin tavallinen bensa-auto, dieseleistä puhumattakaan.
Halpamerkin leimaa yritetään pönkittää naapurille, mitä kummallisimmilla puheilla.
Kohta varmaan nähdään, kuinka Dacia-kuskit kehuvat ajavansa premiumeilla ja autojen kulutttavan 0,8 litraa sataselle. - Volt owner
Pientä liioittelua. kirjoitti:
Mitä tätä palstaa on uskominen, Chevroletistien puheet saattavaat välillä hiukan lipsahtaa liioittelun puolelle. Eikä niin vähäänkään. Hyvänä esimerkkinä tosissaan kirjoitetut premium-puheet ja muut vastaavat hölmöilyt. Olemme kevään aikana saaneet kuulla mitä hauskempia tarinoita yhdysheilurin erinomaisuudesta monivarsituentaan nähden, perinteisen polttoaineensuihkutuksen olevan parempi kuin uudet suorasuihkut, H4 lyövän laudalta xenonit, Cruzen olevan markkinoiden tilavin auto, jopa isommman luokan autoihin verrattuna ja muita juttuja, joille saa nauraa vedet silmissä.
Näin on varmasti kulutustenkin kanssa.
Kukapa sitä kehtaa myöntää kymmeniä tuhansia maksaneen"hienon" pistokehybridin kuluttavan päivittäisessä normikäytössä saman verran kuin naapurin tavallinen bensa-auto, dieseleistä puhumattakaan.
Halpamerkin leimaa yritetään pönkittää naapurille, mitä kummallisimmilla puheilla.
Kohta varmaan nähdään, kuinka Dacia-kuskit kehuvat ajavansa premiumeilla ja autojen kulutttavan 0,8 litraa sataselle.http://www.voltstats.net/
http://www.currentresults.com/Weather/US/average-annual-state-temperatures.php
Voltin omistajista
99% on päässyt alle 5 litran kulutuksen
97% on päässyt alle 4 litran kulutuksen
87% on päässyt alle 3 litran kulutuksen
68% on päässyt alle 2 litran kulutuksen
53% on päässyt alle 1.5 litran kulutuksen
33% on päässyt alle 1 litran kulutuksen
Tietysti voi seurata yhden autonkin kulutuksia jos se tuntuu luotettavammalta kuin 1555 auton ympärivuotiset kulutukset kaikissa olosuhteissa.
- Mitä höpiset
Jos akuilla ajetaan 60km eli enemmän, mitä keskimäärin päivittäin Suomessa ajetaan, ei bensaa kulu yhtään. Jos poikkeuksellisesti jonain päivänä ajetaan 100km ilman välillä lataamista eli 60km akuilla ja 40km maksimikulutuksella 5.4l/100km, tulee siitä keskikulutukseksi sille päivälle 2.2l/100km.
- 156234
Kai se pointti oli jälleen se, että kun Voltilla yrittää ajaa mahdollisimman paljon ilman että lataa akkuja, niin se kuluttaa lähes sen kuin muutkin bensa-autot.
- järki käteen
Saksan Autobilds onkin sellainen lehti jossa tulokset ostetaan ja koska Chevrolet ei ole lähtenyt eikä ole koskaan lähtenyt lehtien ponsorisopimuksiin niin tässä tulos. Kirpun pissasta tehdään elämääkin suurempi asia. 1,2 tai 5,4 litraa sadalla. Ihan sama koska kuitenkin liikumme minimikulutuksissa.
- The Untouchables
Ei kai lahjotut lehdetkään mene sentään niin alas, että ne suorastaan vääristelisivät kulutuslukemia?? Kysehän on näissä vertailuissa aina siitä, että Chevroletit kulutttavat täysin samalla lenkillä, millä ajetaan muutkin saman testin autot, yllättävän paljon polttoainetta. Näin on ollut eri lehtien vertailuissa Cruzen, Sparkin ja Malibun kanssa. Ja nyt siis Voltinkin kanssa.
Ajotapa, testaajat, matkaan käytetty keskinopeus, aika, sekä ajettu reitti on aina sama.
Sen nyt voisi ymmärtää, että pisteytyksien painoja muutellaan sen mukaan, että voittajaksi saadaan haluttu auto, mutta ei kai niitä lukemia nyt sentään rukkaa mikään lehti?? - Volt owner
The Untouchables kirjoitti:
Ei kai lahjotut lehdetkään mene sentään niin alas, että ne suorastaan vääristelisivät kulutuslukemia?? Kysehän on näissä vertailuissa aina siitä, että Chevroletit kulutttavat täysin samalla lenkillä, millä ajetaan muutkin saman testin autot, yllättävän paljon polttoainetta. Näin on ollut eri lehtien vertailuissa Cruzen, Sparkin ja Malibun kanssa. Ja nyt siis Voltinkin kanssa.
Ajotapa, testaajat, matkaan käytetty keskinopeus, aika, sekä ajettu reitti on aina sama.
Sen nyt voisi ymmärtää, että pisteytyksien painoja muutellaan sen mukaan, että voittajaksi saadaan haluttu auto, mutta ei kai niitä lukemia nyt sentään rukkaa mikään lehti??Aika harva auto Voltin lisäksi kulkee 0l/100km kulutuksella vaikka kuinka paljon koittaisi valehdella. Volt kulkee ja sen on jokainen lehti ja testaaja todennut.
- gs birotor
Volt owner kirjoitti:
Aika harva auto Voltin lisäksi kulkee 0l/100km kulutuksella vaikka kuinka paljon koittaisi valehdella. Volt kulkee ja sen on jokainen lehti ja testaaja todennut.
Eli sinun volt kulkee 100km pelkillä akuilla?
Jotenkin epäilen asiaa. - 16+2
gs birotor kirjoitti:
Eli sinun volt kulkee 100km pelkillä akuilla?
Jotenkin epäilen asiaa.Keskikulutuksessa sataa kilometriä kohti ei ole määritelty matkaa. Nykyinen Volt ei kulje sataa kilometriä lataamatta.
- Onmullakintommonen
Volt/Ampera on siitä hauska auto, että sen bensiinin kulutuksen voi valitsemalla testausmenetelmän mitata mihin tahansa arvoon 0.0l/100km ja 20.0l/100km väliltä. Nollat saa ajamalla kesällä alle 70km pätkissä ja 20.0l/100km saa ajamalla pakkasessa tyhjillä akuilla vuoristomoodi päällä kunnes akku on latautunut 45% varaukseen. Pidemmillä reissuilla lähestytään tuota 5.4l/100km kulutusta, yli 6l/100km pääseminen yli 300km matkalla menee vaikeaksi kun sitä ei juuri saa edes tyhjäkäymään pakkasella.
Suomessa normaaliajossa tuo vie talvella 3-4l/100km ja kesällä 0-2l/100km.- riippuu käytöstä
No niin, tuleehan sitä järkitekstiä ihan omistajatasolta. toisinsanoen, kaupunkiajossa, jossa ajetaan hyvin lyhyitä siirtymiä, Volt on erittäin taloudellinen. Mutta sitten taas maaseudulla, jossa jo työmatkat voivat ylittää päivittäin akkukantaman - muista päivän ajoista puhumattakaan - kokonaiskulutus nousee pihiempien "normaaliautojen" tasolle. Eri asia stten, onko Volt kokonaiskuluiltaan kovin taloudellinen, kun uutena se maksaa aivan järjettömästi. Tästä kalleudesta se on myös saanut kritiikkiä. Todella vähän kuluttavia vaihtoehtoja - jopa hybridejä - saa 2 - 3 kertaa halvemmalla.
- järki käteen
riippuu käytöstä kirjoitti:
No niin, tuleehan sitä järkitekstiä ihan omistajatasolta. toisinsanoen, kaupunkiajossa, jossa ajetaan hyvin lyhyitä siirtymiä, Volt on erittäin taloudellinen. Mutta sitten taas maaseudulla, jossa jo työmatkat voivat ylittää päivittäin akkukantaman - muista päivän ajoista puhumattakaan - kokonaiskulutus nousee pihiempien "normaaliautojen" tasolle. Eri asia stten, onko Volt kokonaiskuluiltaan kovin taloudellinen, kun uutena se maksaa aivan järjettömästi. Tästä kalleudesta se on myös saanut kritiikkiä. Todella vähän kuluttavia vaihtoehtoja - jopa hybridejä - saa 2 - 3 kertaa halvemmalla.
Jos maalla asuva ajaa päivässä satoja kilometreja, on diesel ainoa vaihtoehto. Muussa tapauksessa Voltin kulutuslukemia ei pysty lyömään vastaavan tason autolla eikä kyllä edes pienemmillä kinnereillä.
- Onmullakintommonen
riippuu käytöstä kirjoitti:
No niin, tuleehan sitä järkitekstiä ihan omistajatasolta. toisinsanoen, kaupunkiajossa, jossa ajetaan hyvin lyhyitä siirtymiä, Volt on erittäin taloudellinen. Mutta sitten taas maaseudulla, jossa jo työmatkat voivat ylittää päivittäin akkukantaman - muista päivän ajoista puhumattakaan - kokonaiskulutus nousee pihiempien "normaaliautojen" tasolle. Eri asia stten, onko Volt kokonaiskuluiltaan kovin taloudellinen, kun uutena se maksaa aivan järjettömästi. Tästä kalleudesta se on myös saanut kritiikkiä. Todella vähän kuluttavia vaihtoehtoja - jopa hybridejä - saa 2 - 3 kertaa halvemmalla.
Jottei nyt ihan vääristeltäisi tätä asiaa, niin paperilla tilanteen saa kyllä yksinkertaistettuna näyttämään esittämältäsi. Todellisuus on sitten tarua ihmeellisempi. 80 rauhallisessa ajossa tuo kulutus on 4.5l/100km ja tuonne 5.4l/100km luokkaan päästään ajamalla "lainmukaista ajonopeutta" moottoritiellä.
Kulutus 80km/h vauhdilla
70km = 0.0l/100km
140km = 2.3l/100km
210km = 3.0l/100km
280km = 3.4l/100km
Kulutus 120km/h vauhdilla
50km=0.0l/100km
100km=2.7l/100km
150km=3.6l/100km
200km=4.1l/100km
Yli 200km pituista moottoritietä ei suomesta taida sitten löytyä. Talvella nuo matkat sitten voi puolittaa (0,65 todellinen) laskelmien
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1253196
Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."
Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi892926- 172258
Kyllä poisto toimii
Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa241795"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla211678Haluan jutella kanssasi Nainen
Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O151529Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa
Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak181494Haluan tavata Sinut Rakkaani.
Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu281437Onko mies niin,
että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.161407Hermo mennyt sotealueeseen?
Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????811335