Voltin kulutuksen väärintestaus jatkuu.

Kyltymätön jano.

Tällä kertaa kulutusmittauksia kuuluu spritmonitorin kotimaasta , eli Saksasta. Autobild testasi 8 taloudellista vaihtoehtoa. Opel Amperasta eli Chevrolet Voltista sanottiin näin:

"Valmistaja huijaa hieman. Nimittäin myös esitteessä ilmoitettu 1,2 litran kulutus on kaunistelua. Se perustuu kaavaan, jolla kulutus lasketaan eräällä tavalla painotetusti, eikä todelliseen kulutuslukemaan. Syy ei ole Opelin (Chevroletin), sillä lainsäätäjä on suunnitellut tämän vääristävän laskentatavan. Amperan (voltin) kulutus riippuu huomattavasti käytöstä. Jos ajaa aina akun kapasiteetin rajoissa, SIIS VAIN 40-60 KILOMETRIÄ, ja kytkee sen sitten lataukseen, kuluttaa vain edullista sähköä eikä tippaakaan polttoainetta. Kun bensiinimoottori on mukana toiminnassa, vakiomittauksemme on suurimmillaan 5,4 litraa. Näin paljon kuluu nopeassa maantieajossa. Säästöajossa kuluu 3,5 litraa ja tavallisessa arkiajossa 4,1 litraa."

Kaukana ovat siis luvatut litraluokan kulutukset - jos autolla ajaa hiukankin kotikulmia pidemmälle ja utopiaa on myös 80 kilometrin akkukantamat. Akun kapasiteetti on 16 kWh, joten 80 kilometriä on saavutettavissa vain hurjimmissa teorioissa. Ei ikinä oikeassa ajossa. Ei ainakaan jos ei halua ajaa 500 metrin autojono perässä.
Pyyhkeitä saa Autobildiltä myös erittäin pitkä latausaika, joten jos aamulla käy autolla sähköllä töissä, illan harrastukset ja kauppakäynnit ajetaankin sitten polttomoottorin avulla päivän keskimääräisen normikulutuksen noustessa vähän kuluttavien bensiinimoottorien tai eko-dieselien tasolle.

14

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuten olemme

      Kuten olemme todellisilta käyttäjiltä kuulleet, on kulutus 0-2l/100km tasoa normaalissa käytössä. Se on tietysti väärin mitattu, koska se on ihan normaalista käytöstä.

      • Pientä liioittelua.

        Mitä tätä palstaa on uskominen, Chevroletistien puheet saattavaat välillä hiukan lipsahtaa liioittelun puolelle. Eikä niin vähäänkään. Hyvänä esimerkkinä tosissaan kirjoitetut premium-puheet ja muut vastaavat hölmöilyt. Olemme kevään aikana saaneet kuulla mitä hauskempia tarinoita yhdysheilurin erinomaisuudesta monivarsituentaan nähden, perinteisen polttoaineensuihkutuksen olevan parempi kuin uudet suorasuihkut, H4 lyövän laudalta xenonit, Cruzen olevan markkinoiden tilavin auto, jopa isommman luokan autoihin verrattuna ja muita juttuja, joille saa nauraa vedet silmissä.
        Näin on varmasti kulutustenkin kanssa.

        Kukapa sitä kehtaa myöntää kymmeniä tuhansia maksaneen"hienon" pistokehybridin kuluttavan päivittäisessä normikäytössä saman verran kuin naapurin tavallinen bensa-auto, dieseleistä puhumattakaan.
        Halpamerkin leimaa yritetään pönkittää naapurille, mitä kummallisimmilla puheilla.
        Kohta varmaan nähdään, kuinka Dacia-kuskit kehuvat ajavansa premiumeilla ja autojen kulutttavan 0,8 litraa sataselle.


      • Volt owner
        Pientä liioittelua. kirjoitti:

        Mitä tätä palstaa on uskominen, Chevroletistien puheet saattavaat välillä hiukan lipsahtaa liioittelun puolelle. Eikä niin vähäänkään. Hyvänä esimerkkinä tosissaan kirjoitetut premium-puheet ja muut vastaavat hölmöilyt. Olemme kevään aikana saaneet kuulla mitä hauskempia tarinoita yhdysheilurin erinomaisuudesta monivarsituentaan nähden, perinteisen polttoaineensuihkutuksen olevan parempi kuin uudet suorasuihkut, H4 lyövän laudalta xenonit, Cruzen olevan markkinoiden tilavin auto, jopa isommman luokan autoihin verrattuna ja muita juttuja, joille saa nauraa vedet silmissä.
        Näin on varmasti kulutustenkin kanssa.

        Kukapa sitä kehtaa myöntää kymmeniä tuhansia maksaneen"hienon" pistokehybridin kuluttavan päivittäisessä normikäytössä saman verran kuin naapurin tavallinen bensa-auto, dieseleistä puhumattakaan.
        Halpamerkin leimaa yritetään pönkittää naapurille, mitä kummallisimmilla puheilla.
        Kohta varmaan nähdään, kuinka Dacia-kuskit kehuvat ajavansa premiumeilla ja autojen kulutttavan 0,8 litraa sataselle.

        http://www.voltstats.net/
        http://www.currentresults.com/Weather/US/average-annual-state-temperatures.php

        Voltin omistajista
        99% on päässyt alle 5 litran kulutuksen
        97% on päässyt alle 4 litran kulutuksen
        87% on päässyt alle 3 litran kulutuksen
        68% on päässyt alle 2 litran kulutuksen
        53% on päässyt alle 1.5 litran kulutuksen
        33% on päässyt alle 1 litran kulutuksen

        Tietysti voi seurata yhden autonkin kulutuksia jos se tuntuu luotettavammalta kuin 1555 auton ympärivuotiset kulutukset kaikissa olosuhteissa.


    • Mitä höpiset

      Jos akuilla ajetaan 60km eli enemmän, mitä keskimäärin päivittäin Suomessa ajetaan, ei bensaa kulu yhtään. Jos poikkeuksellisesti jonain päivänä ajetaan 100km ilman välillä lataamista eli 60km akuilla ja 40km maksimikulutuksella 5.4l/100km, tulee siitä keskikulutukseksi sille päivälle 2.2l/100km.

      • 156234

        Kai se pointti oli jälleen se, että kun Voltilla yrittää ajaa mahdollisimman paljon ilman että lataa akkuja, niin se kuluttaa lähes sen kuin muutkin bensa-autot.


    • järki käteen

      Saksan Autobilds onkin sellainen lehti jossa tulokset ostetaan ja koska Chevrolet ei ole lähtenyt eikä ole koskaan lähtenyt lehtien ponsorisopimuksiin niin tässä tulos. Kirpun pissasta tehdään elämääkin suurempi asia. 1,2 tai 5,4 litraa sadalla. Ihan sama koska kuitenkin liikumme minimikulutuksissa.

      • The Untouchables

        Ei kai lahjotut lehdetkään mene sentään niin alas, että ne suorastaan vääristelisivät kulutuslukemia?? Kysehän on näissä vertailuissa aina siitä, että Chevroletit kulutttavat täysin samalla lenkillä, millä ajetaan muutkin saman testin autot, yllättävän paljon polttoainetta. Näin on ollut eri lehtien vertailuissa Cruzen, Sparkin ja Malibun kanssa. Ja nyt siis Voltinkin kanssa.
        Ajotapa, testaajat, matkaan käytetty keskinopeus, aika, sekä ajettu reitti on aina sama.
        Sen nyt voisi ymmärtää, että pisteytyksien painoja muutellaan sen mukaan, että voittajaksi saadaan haluttu auto, mutta ei kai niitä lukemia nyt sentään rukkaa mikään lehti??


      • Volt owner
        The Untouchables kirjoitti:

        Ei kai lahjotut lehdetkään mene sentään niin alas, että ne suorastaan vääristelisivät kulutuslukemia?? Kysehän on näissä vertailuissa aina siitä, että Chevroletit kulutttavat täysin samalla lenkillä, millä ajetaan muutkin saman testin autot, yllättävän paljon polttoainetta. Näin on ollut eri lehtien vertailuissa Cruzen, Sparkin ja Malibun kanssa. Ja nyt siis Voltinkin kanssa.
        Ajotapa, testaajat, matkaan käytetty keskinopeus, aika, sekä ajettu reitti on aina sama.
        Sen nyt voisi ymmärtää, että pisteytyksien painoja muutellaan sen mukaan, että voittajaksi saadaan haluttu auto, mutta ei kai niitä lukemia nyt sentään rukkaa mikään lehti??

        Aika harva auto Voltin lisäksi kulkee 0l/100km kulutuksella vaikka kuinka paljon koittaisi valehdella. Volt kulkee ja sen on jokainen lehti ja testaaja todennut.


      • gs birotor
        Volt owner kirjoitti:

        Aika harva auto Voltin lisäksi kulkee 0l/100km kulutuksella vaikka kuinka paljon koittaisi valehdella. Volt kulkee ja sen on jokainen lehti ja testaaja todennut.

        Eli sinun volt kulkee 100km pelkillä akuilla?
        Jotenkin epäilen asiaa.


      • 16+2
        gs birotor kirjoitti:

        Eli sinun volt kulkee 100km pelkillä akuilla?
        Jotenkin epäilen asiaa.

        Keskikulutuksessa sataa kilometriä kohti ei ole määritelty matkaa. Nykyinen Volt ei kulje sataa kilometriä lataamatta.


    • Onmullakintommonen

      Volt/Ampera on siitä hauska auto, että sen bensiinin kulutuksen voi valitsemalla testausmenetelmän mitata mihin tahansa arvoon 0.0l/100km ja 20.0l/100km väliltä. Nollat saa ajamalla kesällä alle 70km pätkissä ja 20.0l/100km saa ajamalla pakkasessa tyhjillä akuilla vuoristomoodi päällä kunnes akku on latautunut 45% varaukseen. Pidemmillä reissuilla lähestytään tuota 5.4l/100km kulutusta, yli 6l/100km pääseminen yli 300km matkalla menee vaikeaksi kun sitä ei juuri saa edes tyhjäkäymään pakkasella.

      Suomessa normaaliajossa tuo vie talvella 3-4l/100km ja kesällä 0-2l/100km.

      • riippuu käytöstä

        No niin, tuleehan sitä järkitekstiä ihan omistajatasolta. toisinsanoen, kaupunkiajossa, jossa ajetaan hyvin lyhyitä siirtymiä, Volt on erittäin taloudellinen. Mutta sitten taas maaseudulla, jossa jo työmatkat voivat ylittää päivittäin akkukantaman - muista päivän ajoista puhumattakaan - kokonaiskulutus nousee pihiempien "normaaliautojen" tasolle. Eri asia stten, onko Volt kokonaiskuluiltaan kovin taloudellinen, kun uutena se maksaa aivan järjettömästi. Tästä kalleudesta se on myös saanut kritiikkiä. Todella vähän kuluttavia vaihtoehtoja - jopa hybridejä - saa 2 - 3 kertaa halvemmalla.


      • järki käteen
        riippuu käytöstä kirjoitti:

        No niin, tuleehan sitä järkitekstiä ihan omistajatasolta. toisinsanoen, kaupunkiajossa, jossa ajetaan hyvin lyhyitä siirtymiä, Volt on erittäin taloudellinen. Mutta sitten taas maaseudulla, jossa jo työmatkat voivat ylittää päivittäin akkukantaman - muista päivän ajoista puhumattakaan - kokonaiskulutus nousee pihiempien "normaaliautojen" tasolle. Eri asia stten, onko Volt kokonaiskuluiltaan kovin taloudellinen, kun uutena se maksaa aivan järjettömästi. Tästä kalleudesta se on myös saanut kritiikkiä. Todella vähän kuluttavia vaihtoehtoja - jopa hybridejä - saa 2 - 3 kertaa halvemmalla.

        Jos maalla asuva ajaa päivässä satoja kilometreja, on diesel ainoa vaihtoehto. Muussa tapauksessa Voltin kulutuslukemia ei pysty lyömään vastaavan tason autolla eikä kyllä edes pienemmillä kinnereillä.


      • Onmullakintommonen
        riippuu käytöstä kirjoitti:

        No niin, tuleehan sitä järkitekstiä ihan omistajatasolta. toisinsanoen, kaupunkiajossa, jossa ajetaan hyvin lyhyitä siirtymiä, Volt on erittäin taloudellinen. Mutta sitten taas maaseudulla, jossa jo työmatkat voivat ylittää päivittäin akkukantaman - muista päivän ajoista puhumattakaan - kokonaiskulutus nousee pihiempien "normaaliautojen" tasolle. Eri asia stten, onko Volt kokonaiskuluiltaan kovin taloudellinen, kun uutena se maksaa aivan järjettömästi. Tästä kalleudesta se on myös saanut kritiikkiä. Todella vähän kuluttavia vaihtoehtoja - jopa hybridejä - saa 2 - 3 kertaa halvemmalla.

        Jottei nyt ihan vääristeltäisi tätä asiaa, niin paperilla tilanteen saa kyllä yksinkertaistettuna näyttämään esittämältäsi. Todellisuus on sitten tarua ihmeellisempi. 80 rauhallisessa ajossa tuo kulutus on 4.5l/100km ja tuonne 5.4l/100km luokkaan päästään ajamalla "lainmukaista ajonopeutta" moottoritiellä.

        Kulutus 80km/h vauhdilla
        70km = 0.0l/100km
        140km = 2.3l/100km
        210km = 3.0l/100km
        280km = 3.4l/100km

        Kulutus 120km/h vauhdilla

        50km=0.0l/100km
        100km=2.7l/100km
        150km=3.6l/100km
        200km=4.1l/100km

        Yli 200km pituista moottoritietä ei suomesta taida sitten löytyä. Talvella nuo matkat sitten voi puolittaa (0,65 todellinen) laskelmien


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe