Voltin kulutuksen väärintestaus jatkuu.

Kyltymätön jano.

Tällä kertaa kulutusmittauksia kuuluu spritmonitorin kotimaasta , eli Saksasta. Autobild testasi 8 taloudellista vaihtoehtoa. Opel Amperasta eli Chevrolet Voltista sanottiin näin:

"Valmistaja huijaa hieman. Nimittäin myös esitteessä ilmoitettu 1,2 litran kulutus on kaunistelua. Se perustuu kaavaan, jolla kulutus lasketaan eräällä tavalla painotetusti, eikä todelliseen kulutuslukemaan. Syy ei ole Opelin (Chevroletin), sillä lainsäätäjä on suunnitellut tämän vääristävän laskentatavan. Amperan (voltin) kulutus riippuu huomattavasti käytöstä. Jos ajaa aina akun kapasiteetin rajoissa, SIIS VAIN 40-60 KILOMETRIÄ, ja kytkee sen sitten lataukseen, kuluttaa vain edullista sähköä eikä tippaakaan polttoainetta. Kun bensiinimoottori on mukana toiminnassa, vakiomittauksemme on suurimmillaan 5,4 litraa. Näin paljon kuluu nopeassa maantieajossa. Säästöajossa kuluu 3,5 litraa ja tavallisessa arkiajossa 4,1 litraa."

Kaukana ovat siis luvatut litraluokan kulutukset - jos autolla ajaa hiukankin kotikulmia pidemmälle ja utopiaa on myös 80 kilometrin akkukantamat. Akun kapasiteetti on 16 kWh, joten 80 kilometriä on saavutettavissa vain hurjimmissa teorioissa. Ei ikinä oikeassa ajossa. Ei ainakaan jos ei halua ajaa 500 metrin autojono perässä.
Pyyhkeitä saa Autobildiltä myös erittäin pitkä latausaika, joten jos aamulla käy autolla sähköllä töissä, illan harrastukset ja kauppakäynnit ajetaankin sitten polttomoottorin avulla päivän keskimääräisen normikulutuksen noustessa vähän kuluttavien bensiinimoottorien tai eko-dieselien tasolle.

14

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuten olemme

      Kuten olemme todellisilta käyttäjiltä kuulleet, on kulutus 0-2l/100km tasoa normaalissa käytössä. Se on tietysti väärin mitattu, koska se on ihan normaalista käytöstä.

      • Pientä liioittelua.

        Mitä tätä palstaa on uskominen, Chevroletistien puheet saattavaat välillä hiukan lipsahtaa liioittelun puolelle. Eikä niin vähäänkään. Hyvänä esimerkkinä tosissaan kirjoitetut premium-puheet ja muut vastaavat hölmöilyt. Olemme kevään aikana saaneet kuulla mitä hauskempia tarinoita yhdysheilurin erinomaisuudesta monivarsituentaan nähden, perinteisen polttoaineensuihkutuksen olevan parempi kuin uudet suorasuihkut, H4 lyövän laudalta xenonit, Cruzen olevan markkinoiden tilavin auto, jopa isommman luokan autoihin verrattuna ja muita juttuja, joille saa nauraa vedet silmissä.
        Näin on varmasti kulutustenkin kanssa.

        Kukapa sitä kehtaa myöntää kymmeniä tuhansia maksaneen"hienon" pistokehybridin kuluttavan päivittäisessä normikäytössä saman verran kuin naapurin tavallinen bensa-auto, dieseleistä puhumattakaan.
        Halpamerkin leimaa yritetään pönkittää naapurille, mitä kummallisimmilla puheilla.
        Kohta varmaan nähdään, kuinka Dacia-kuskit kehuvat ajavansa premiumeilla ja autojen kulutttavan 0,8 litraa sataselle.


      • Volt owner
        Pientä liioittelua. kirjoitti:

        Mitä tätä palstaa on uskominen, Chevroletistien puheet saattavaat välillä hiukan lipsahtaa liioittelun puolelle. Eikä niin vähäänkään. Hyvänä esimerkkinä tosissaan kirjoitetut premium-puheet ja muut vastaavat hölmöilyt. Olemme kevään aikana saaneet kuulla mitä hauskempia tarinoita yhdysheilurin erinomaisuudesta monivarsituentaan nähden, perinteisen polttoaineensuihkutuksen olevan parempi kuin uudet suorasuihkut, H4 lyövän laudalta xenonit, Cruzen olevan markkinoiden tilavin auto, jopa isommman luokan autoihin verrattuna ja muita juttuja, joille saa nauraa vedet silmissä.
        Näin on varmasti kulutustenkin kanssa.

        Kukapa sitä kehtaa myöntää kymmeniä tuhansia maksaneen"hienon" pistokehybridin kuluttavan päivittäisessä normikäytössä saman verran kuin naapurin tavallinen bensa-auto, dieseleistä puhumattakaan.
        Halpamerkin leimaa yritetään pönkittää naapurille, mitä kummallisimmilla puheilla.
        Kohta varmaan nähdään, kuinka Dacia-kuskit kehuvat ajavansa premiumeilla ja autojen kulutttavan 0,8 litraa sataselle.

        http://www.voltstats.net/
        http://www.currentresults.com/Weather/US/average-annual-state-temperatures.php

        Voltin omistajista
        99% on päässyt alle 5 litran kulutuksen
        97% on päässyt alle 4 litran kulutuksen
        87% on päässyt alle 3 litran kulutuksen
        68% on päässyt alle 2 litran kulutuksen
        53% on päässyt alle 1.5 litran kulutuksen
        33% on päässyt alle 1 litran kulutuksen

        Tietysti voi seurata yhden autonkin kulutuksia jos se tuntuu luotettavammalta kuin 1555 auton ympärivuotiset kulutukset kaikissa olosuhteissa.


    • Mitä höpiset

      Jos akuilla ajetaan 60km eli enemmän, mitä keskimäärin päivittäin Suomessa ajetaan, ei bensaa kulu yhtään. Jos poikkeuksellisesti jonain päivänä ajetaan 100km ilman välillä lataamista eli 60km akuilla ja 40km maksimikulutuksella 5.4l/100km, tulee siitä keskikulutukseksi sille päivälle 2.2l/100km.

      • 156234

        Kai se pointti oli jälleen se, että kun Voltilla yrittää ajaa mahdollisimman paljon ilman että lataa akkuja, niin se kuluttaa lähes sen kuin muutkin bensa-autot.


    • järki käteen

      Saksan Autobilds onkin sellainen lehti jossa tulokset ostetaan ja koska Chevrolet ei ole lähtenyt eikä ole koskaan lähtenyt lehtien ponsorisopimuksiin niin tässä tulos. Kirpun pissasta tehdään elämääkin suurempi asia. 1,2 tai 5,4 litraa sadalla. Ihan sama koska kuitenkin liikumme minimikulutuksissa.

      • The Untouchables

        Ei kai lahjotut lehdetkään mene sentään niin alas, että ne suorastaan vääristelisivät kulutuslukemia?? Kysehän on näissä vertailuissa aina siitä, että Chevroletit kulutttavat täysin samalla lenkillä, millä ajetaan muutkin saman testin autot, yllättävän paljon polttoainetta. Näin on ollut eri lehtien vertailuissa Cruzen, Sparkin ja Malibun kanssa. Ja nyt siis Voltinkin kanssa.
        Ajotapa, testaajat, matkaan käytetty keskinopeus, aika, sekä ajettu reitti on aina sama.
        Sen nyt voisi ymmärtää, että pisteytyksien painoja muutellaan sen mukaan, että voittajaksi saadaan haluttu auto, mutta ei kai niitä lukemia nyt sentään rukkaa mikään lehti??


      • Volt owner
        The Untouchables kirjoitti:

        Ei kai lahjotut lehdetkään mene sentään niin alas, että ne suorastaan vääristelisivät kulutuslukemia?? Kysehän on näissä vertailuissa aina siitä, että Chevroletit kulutttavat täysin samalla lenkillä, millä ajetaan muutkin saman testin autot, yllättävän paljon polttoainetta. Näin on ollut eri lehtien vertailuissa Cruzen, Sparkin ja Malibun kanssa. Ja nyt siis Voltinkin kanssa.
        Ajotapa, testaajat, matkaan käytetty keskinopeus, aika, sekä ajettu reitti on aina sama.
        Sen nyt voisi ymmärtää, että pisteytyksien painoja muutellaan sen mukaan, että voittajaksi saadaan haluttu auto, mutta ei kai niitä lukemia nyt sentään rukkaa mikään lehti??

        Aika harva auto Voltin lisäksi kulkee 0l/100km kulutuksella vaikka kuinka paljon koittaisi valehdella. Volt kulkee ja sen on jokainen lehti ja testaaja todennut.


      • gs birotor
        Volt owner kirjoitti:

        Aika harva auto Voltin lisäksi kulkee 0l/100km kulutuksella vaikka kuinka paljon koittaisi valehdella. Volt kulkee ja sen on jokainen lehti ja testaaja todennut.

        Eli sinun volt kulkee 100km pelkillä akuilla?
        Jotenkin epäilen asiaa.


      • 16+2
        gs birotor kirjoitti:

        Eli sinun volt kulkee 100km pelkillä akuilla?
        Jotenkin epäilen asiaa.

        Keskikulutuksessa sataa kilometriä kohti ei ole määritelty matkaa. Nykyinen Volt ei kulje sataa kilometriä lataamatta.


    • Onmullakintommonen

      Volt/Ampera on siitä hauska auto, että sen bensiinin kulutuksen voi valitsemalla testausmenetelmän mitata mihin tahansa arvoon 0.0l/100km ja 20.0l/100km väliltä. Nollat saa ajamalla kesällä alle 70km pätkissä ja 20.0l/100km saa ajamalla pakkasessa tyhjillä akuilla vuoristomoodi päällä kunnes akku on latautunut 45% varaukseen. Pidemmillä reissuilla lähestytään tuota 5.4l/100km kulutusta, yli 6l/100km pääseminen yli 300km matkalla menee vaikeaksi kun sitä ei juuri saa edes tyhjäkäymään pakkasella.

      Suomessa normaaliajossa tuo vie talvella 3-4l/100km ja kesällä 0-2l/100km.

      • riippuu käytöstä

        No niin, tuleehan sitä järkitekstiä ihan omistajatasolta. toisinsanoen, kaupunkiajossa, jossa ajetaan hyvin lyhyitä siirtymiä, Volt on erittäin taloudellinen. Mutta sitten taas maaseudulla, jossa jo työmatkat voivat ylittää päivittäin akkukantaman - muista päivän ajoista puhumattakaan - kokonaiskulutus nousee pihiempien "normaaliautojen" tasolle. Eri asia stten, onko Volt kokonaiskuluiltaan kovin taloudellinen, kun uutena se maksaa aivan järjettömästi. Tästä kalleudesta se on myös saanut kritiikkiä. Todella vähän kuluttavia vaihtoehtoja - jopa hybridejä - saa 2 - 3 kertaa halvemmalla.


      • järki käteen
        riippuu käytöstä kirjoitti:

        No niin, tuleehan sitä järkitekstiä ihan omistajatasolta. toisinsanoen, kaupunkiajossa, jossa ajetaan hyvin lyhyitä siirtymiä, Volt on erittäin taloudellinen. Mutta sitten taas maaseudulla, jossa jo työmatkat voivat ylittää päivittäin akkukantaman - muista päivän ajoista puhumattakaan - kokonaiskulutus nousee pihiempien "normaaliautojen" tasolle. Eri asia stten, onko Volt kokonaiskuluiltaan kovin taloudellinen, kun uutena se maksaa aivan järjettömästi. Tästä kalleudesta se on myös saanut kritiikkiä. Todella vähän kuluttavia vaihtoehtoja - jopa hybridejä - saa 2 - 3 kertaa halvemmalla.

        Jos maalla asuva ajaa päivässä satoja kilometreja, on diesel ainoa vaihtoehto. Muussa tapauksessa Voltin kulutuslukemia ei pysty lyömään vastaavan tason autolla eikä kyllä edes pienemmillä kinnereillä.


      • Onmullakintommonen
        riippuu käytöstä kirjoitti:

        No niin, tuleehan sitä järkitekstiä ihan omistajatasolta. toisinsanoen, kaupunkiajossa, jossa ajetaan hyvin lyhyitä siirtymiä, Volt on erittäin taloudellinen. Mutta sitten taas maaseudulla, jossa jo työmatkat voivat ylittää päivittäin akkukantaman - muista päivän ajoista puhumattakaan - kokonaiskulutus nousee pihiempien "normaaliautojen" tasolle. Eri asia stten, onko Volt kokonaiskuluiltaan kovin taloudellinen, kun uutena se maksaa aivan järjettömästi. Tästä kalleudesta se on myös saanut kritiikkiä. Todella vähän kuluttavia vaihtoehtoja - jopa hybridejä - saa 2 - 3 kertaa halvemmalla.

        Jottei nyt ihan vääristeltäisi tätä asiaa, niin paperilla tilanteen saa kyllä yksinkertaistettuna näyttämään esittämältäsi. Todellisuus on sitten tarua ihmeellisempi. 80 rauhallisessa ajossa tuo kulutus on 4.5l/100km ja tuonne 5.4l/100km luokkaan päästään ajamalla "lainmukaista ajonopeutta" moottoritiellä.

        Kulutus 80km/h vauhdilla
        70km = 0.0l/100km
        140km = 2.3l/100km
        210km = 3.0l/100km
        280km = 3.4l/100km

        Kulutus 120km/h vauhdilla

        50km=0.0l/100km
        100km=2.7l/100km
        150km=3.6l/100km
        200km=4.1l/100km

        Yli 200km pituista moottoritietä ei suomesta taida sitten löytyä. Talvella nuo matkat sitten voi puolittaa (0,65 todellinen) laskelmien


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kunpa minä tietäisin

      Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2681
    2. paras asia kaivatussasi?

      ❤️‍🔥
      Ikävä
      134
      2442
    3. Syitä välttelyyn

      En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      116
      2083
    4. Vihaan sua todella paljon.

      Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      133
      2071
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

      Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      12
      1804
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

      Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      152
      1327
    7. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

      Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      29
      1172
    8. Pelottaa kohdata hänet

      En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      90
      1130
    9. Miksi kaivattunne

      ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1115
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

      Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      36
      1049
    Aihe