http://www.ruutu.fi/ohjelmat/start/chevrolet-trax
laadukkaan oloista ajettavuutta
8 litran kulutus
Traxin testi
51
1956
Vastaukset
- halvalla lähtee kyllä
aika kova on kulutus, noin pieneen autoon...ja sisusta muovinen!
- muovinen
Aika harvassa on peltiä tai puuta sisustassa.
- Hyvältä näyttää
Huippuluokan ajettavuus. Nelivetoisella turbolla saa soppaa kulumaan jpa 8l satasella, jos haluaa, mutta pääsee pienellä normaaliajossa.
- tr339
Mielenkiintoinen autouutuus. Ehkäpä juuri samainen 1.4T 4WD on sopivin paketti meille.
- On jossakin...
Vaan miten niitä saa? Vastaava Opelin malli menee kuulemma ens vuoden puolelle jos nyt tilaa ?! Kukaan viitsi yli puolta vuotta venata.
- tr339
On jossakin... kirjoitti:
Vaan miten niitä saa? Vastaava Opelin malli menee kuulemma ens vuoden puolelle jos nyt tilaa ?! Kukaan viitsi yli puolta vuotta venata.
Outoa kun ei ole vielä täällä. Viime viikolla olin Saksassa ja siellä Traxeja oli jo. En tiedä onko asiakkaille jo toimitettu mutta autoliikkeiden mainosteksteillä näin useita.
- Traxia lisää...
Uusin Tuulilasi 7/2013 koeajoi Traxin ensituntumat.
Plussaa oli ohjauksen "ihan kelvollinen esitys". Tiloja ja monikäyttöisyyttä myös kehuttiin, vaikka pienuus hiukan tuntuukin tingittyinä mittoina . Maininnan sai myös se, että tämän pikkuauton saa myös oikeasti nelivetoisena, eikä vain sitä muistuttavana SUV:ina, vaikka tässä luokassa etuvetomalli onkin yleisempi ostos.
Miinuksena oli tyylilliset seikat. Mm digimittariston moitittiin antavan "halvan vaikutelman". Myös melutason viitattiin olevan hiukan huonommalla tolalla kuin sisarauto Mokassa. Koeajoauton diesel piti sisään melkoista metakkaa.
1,6 moottori mainittiin hengettömäksi, 1,4 T sai kehuja suorituskyvystä. Taloudellinen mutta vääntävä 1,7 D oli äänekkyydestä huolimatta koeajajan mieleen.
Mylinkiä kehuttiin myös, mutta samalla todettiin, että tämänkaltaiset päätelaitteet ovat kyllä nykypäivää monilla muillakin merkeillä, joten kyseessä ei ole sen kummempi ihmeellisyys. - Trax di
Ja lisäksi mokkaa merkittävästi pehmeämpi alusta, mutta kallistelu pysyy silti aisoissa. Testaajan mieleen jäi: Diesel rohahtaa kuuluvasti, mutta voimahan siellä puhuu.
- vielä vähäsen...
Muutama kommentti edelliseen.
"Ihan kelvollinen esitys" ei ollut kommentti ohjaukseen yleensä vaan ohjaustuntumaan.
Kirjoittaja korosti mittaristoarvosteluaan vain omaksi mielipiteekseen.
Melutasovertailu Mokkaan koski dieseliä ja toimittaja lisäsi "voimahan siellä puhuu". Tämä olisi mielenkiintoista testata itsekin, koska en usko, että näihin autoihin rakennettaisiin erilaisia ääneneristyksiä, eivätkä myöskään kymmenet muiden lehtien testit ole sellaista havainneet.
Mitään varsinaista negatiivista ei koeajossa löytynyt em. "tyyliseikkojen" lisäksi. "Kaikki tuntuisi olevan kunnossa". 1.4 T sai kehut ja yllättävän maininnan "viimeisintä tekniikkaa edustava". Sitähän se ei suinkaan ole. Ennemminkin sitä voisi kuvailla luotettavaksi ja kestäväksi moottoriksi ilman uusinta ja vielä testaamatonta tekniikkaa.- Jeps-kukkuu.
Suurin "vanhanaikaisuus" tuossa turbomoottorissa lienee polttoaineen jo hieman vanhanaikaiselta kuulostava epäsuorasuihkutus. Lähes kaikissa kilpailijoissa on vastaavissa moottoreissa suorasuihkukannet ja/tai modernia tekniikkaa ohjaamassa ajoituksien lisäksi myös jopa venttiilien nousua jne. Myös uusimmat innovaatiot ahtimissa - kuten BMW.llä nerokkaasti kanavoitu ahdin eri kuormitustilanteiseen - tuovat moottoreihin lisää taloudellisuutta ja laajaa käyttöaluetta, 1,4 T:n ollessa vielä melko perinteisellä ahdinratkaisulla varustettu moottori..
Suorasuihkutus on ollut ensimmäisissä perhekäyttöön tarkoitetuissa suuren tuotantomäärän bensiinimoottoreissa jo 90-luvun puolesta välistä lähtien, joten ei tuokaan ihan uutta tekniikkaa enää ole. Muutamana esimerkkinä Mitsun GDI:t, Toyotan D4:set ja 90-luvun lopulla ensimmäiset Volkkarin FSI:t. Muitakin alan pioneereja on.
Luin jostain, että 1,4 T seuraava sukupolvi, joka on jo nurkan takana, saisi vihdoin GDi-tekniikan. Tämän pitäisi pudottaa se parjattu kulutuskin parhaimpien kilpailijoiden tasolle.
Samaan syssyyn alkaa myös 3-sylinterisen, litraisen turbomoottorin esiinmarssi, ensin Opelin mallien nokalla ja luultavasti myöhemmin myös Chevroleteissä. Vanhat vapaastihengittävät laiskat "hinnat alkaen" ecotecit siirtyvät sen myötä vähitellen historiaan. - 165234
Jeps-kukkuu. kirjoitti:
Suurin "vanhanaikaisuus" tuossa turbomoottorissa lienee polttoaineen jo hieman vanhanaikaiselta kuulostava epäsuorasuihkutus. Lähes kaikissa kilpailijoissa on vastaavissa moottoreissa suorasuihkukannet ja/tai modernia tekniikkaa ohjaamassa ajoituksien lisäksi myös jopa venttiilien nousua jne. Myös uusimmat innovaatiot ahtimissa - kuten BMW.llä nerokkaasti kanavoitu ahdin eri kuormitustilanteiseen - tuovat moottoreihin lisää taloudellisuutta ja laajaa käyttöaluetta, 1,4 T:n ollessa vielä melko perinteisellä ahdinratkaisulla varustettu moottori..
Suorasuihkutus on ollut ensimmäisissä perhekäyttöön tarkoitetuissa suuren tuotantomäärän bensiinimoottoreissa jo 90-luvun puolesta välistä lähtien, joten ei tuokaan ihan uutta tekniikkaa enää ole. Muutamana esimerkkinä Mitsun GDI:t, Toyotan D4:set ja 90-luvun lopulla ensimmäiset Volkkarin FSI:t. Muitakin alan pioneereja on.
Luin jostain, että 1,4 T seuraava sukupolvi, joka on jo nurkan takana, saisi vihdoin GDi-tekniikan. Tämän pitäisi pudottaa se parjattu kulutuskin parhaimpien kilpailijoiden tasolle.
Samaan syssyyn alkaa myös 3-sylinterisen, litraisen turbomoottorin esiinmarssi, ensin Opelin mallien nokalla ja luultavasti myöhemmin myös Chevroleteissä. Vanhat vapaastihengittävät laiskat "hinnat alkaen" ecotecit siirtyvät sen myötä vähitellen historiaan.1.4 T:n kulutusta ei ole parjattu missään, eikä ole syytäkään. Sen perusteella mitään kiirettä moottorin uudistamiseen ei ainakaan ole.
Kia Ceed GDI 7.85l/100km
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/23-Kia/945-ceed.html?exactmodel=GDI&powerunit=2
VW Golf TSI 140hv 7.61l/100km
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&power_s=138&power_e=142&exactmodel=TSI&powerunit=2
Chevrolet Cruze 1.4T 140hv 7.42l/100km
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/10-Chevrolet/1155-Cruze.html?fueltype=2&power_s=138&power_e=142&exactmodel=1.4T&powerunit=2 - Bemarin kulutukset
165234 kirjoitti:
1.4 T:n kulutusta ei ole parjattu missään, eikä ole syytäkään. Sen perusteella mitään kiirettä moottorin uudistamiseen ei ainakaan ole.
Kia Ceed GDI 7.85l/100km
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/23-Kia/945-ceed.html?exactmodel=GDI&powerunit=2
VW Golf TSI 140hv 7.61l/100km
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&power_s=138&power_e=142&exactmodel=TSI&powerunit=2
Chevrolet Cruze 1.4T 140hv 7.42l/100km
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/10-Chevrolet/1155-Cruze.html?fueltype=2&power_s=138&power_e=142&exactmodel=1.4T&powerunit=2Katsoin samasta paikasta BMW 318i 143 hv kulutuksen 7.84 l/100 km. Tekniikasta ei ole tietoa mutta auto ja tehot olivat lähimpänä Ceediä, Golfia ja Cruzea.
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/37-3er.html?fueltype=2&constyear_s=2010&power_s=130&power_e=150&powerunit=2 - bim mer
Bemarin kulutukset kirjoitti:
Katsoin samasta paikasta BMW 318i 143 hv kulutuksen 7.84 l/100 km. Tekniikasta ei ole tietoa mutta auto ja tehot olivat lähimpänä Ceediä, Golfia ja Cruzea.
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/6-BMW/37-3er.html?fueltype=2&constyear_s=2010&power_s=130&power_e=150&powerunit=2143-heppainen ei ole turbolla mutta se on suorasuihkutusmoottori. Bemarilla on olemassa 1.6-litrainen turbo 316i 134 hv mutta sitä ei tuoda Suomeen.
- Osuuko omaan nilkkaa
Jeps-kukkuu. kirjoitti:
Suurin "vanhanaikaisuus" tuossa turbomoottorissa lienee polttoaineen jo hieman vanhanaikaiselta kuulostava epäsuorasuihkutus. Lähes kaikissa kilpailijoissa on vastaavissa moottoreissa suorasuihkukannet ja/tai modernia tekniikkaa ohjaamassa ajoituksien lisäksi myös jopa venttiilien nousua jne. Myös uusimmat innovaatiot ahtimissa - kuten BMW.llä nerokkaasti kanavoitu ahdin eri kuormitustilanteiseen - tuovat moottoreihin lisää taloudellisuutta ja laajaa käyttöaluetta, 1,4 T:n ollessa vielä melko perinteisellä ahdinratkaisulla varustettu moottori..
Suorasuihkutus on ollut ensimmäisissä perhekäyttöön tarkoitetuissa suuren tuotantomäärän bensiinimoottoreissa jo 90-luvun puolesta välistä lähtien, joten ei tuokaan ihan uutta tekniikkaa enää ole. Muutamana esimerkkinä Mitsun GDI:t, Toyotan D4:set ja 90-luvun lopulla ensimmäiset Volkkarin FSI:t. Muitakin alan pioneereja on.
Luin jostain, että 1,4 T seuraava sukupolvi, joka on jo nurkan takana, saisi vihdoin GDi-tekniikan. Tämän pitäisi pudottaa se parjattu kulutuskin parhaimpien kilpailijoiden tasolle.
Samaan syssyyn alkaa myös 3-sylinterisen, litraisen turbomoottorin esiinmarssi, ensin Opelin mallien nokalla ja luultavasti myöhemmin myös Chevroleteissä. Vanhat vapaastihengittävät laiskat "hinnat alkaen" ecotecit siirtyvät sen myötä vähitellen historiaan."Samaan syssyyn alkaa myös 3-sylinterisen, litraisen turbomoottorin esiinmarssi, ensin Opelin mallien nokalla ja luultavasti myöhemmin myös Chevroleteissä. "
Eikö Chevymiehet ole haukkuneet kokoajan kilpailijoiden vastaavia?!?!?!? Mitenköhän nyt ääni muuttuu kellossa...ei kestä...ei ole tehoa....
Kyllä ne muut valmistajat aina kopioi hyväksi havaitut keksinnöt edelläkävijöiltä!! - jano on kova.....
165234 kirjoitti:
1.4 T:n kulutusta ei ole parjattu missään, eikä ole syytäkään. Sen perusteella mitään kiirettä moottorin uudistamiseen ei ainakaan ole.
Kia Ceed GDI 7.85l/100km
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/23-Kia/945-ceed.html?exactmodel=GDI&powerunit=2
VW Golf TSI 140hv 7.61l/100km
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&power_s=138&power_e=142&exactmodel=TSI&powerunit=2
Chevrolet Cruze 1.4T 140hv 7.42l/100km
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/10-Chevrolet/1155-Cruze.html?fueltype=2&power_s=138&power_e=142&exactmodel=1.4T&powerunit=2Eipä mitään merkkiä autolehdissä voi parjata, mutta totuus kerrotaan!!
http://tekniikanmaailma.fi/autot/vertailut/vertailu-perhefarmarit
Tässäkin vertailussa mainittiin parikin kertaa Chevyn 1.4T:n suuri kulutus!!!!! - 16+2
jano on kova..... kirjoitti:
Eipä mitään merkkiä autolehdissä voi parjata, mutta totuus kerrotaan!!
http://tekniikanmaailma.fi/autot/vertailut/vertailu-perhefarmarit
Tässäkin vertailussa mainittiin parikin kertaa Chevyn 1.4T:n suuri kulutus!!!!!Saahan tehokkaalla autolla bensaa palamaan jos haluaa. Spritmonitor sitten taas kertoo todellisen kulutuksen normaaliajossa.
- 16+2
Osuuko omaan nilkkaa kirjoitti:
"Samaan syssyyn alkaa myös 3-sylinterisen, litraisen turbomoottorin esiinmarssi, ensin Opelin mallien nokalla ja luultavasti myöhemmin myös Chevroleteissä. "
Eikö Chevymiehet ole haukkuneet kokoajan kilpailijoiden vastaavia?!?!?!? Mitenköhän nyt ääni muuttuu kellossa...ei kestä...ei ole tehoa....
Kyllä ne muut valmistajat aina kopioi hyväksi havaitut keksinnöt edelläkävijöiltä!!Kolmisylinterinen litrainen on ihan ok moottori. Fordin virhe oli laittaa se liian isoon autoon.
- 16+2
Osuuko omaan nilkkaa kirjoitti:
"Samaan syssyyn alkaa myös 3-sylinterisen, litraisen turbomoottorin esiinmarssi, ensin Opelin mallien nokalla ja luultavasti myöhemmin myös Chevroleteissä. "
Eikö Chevymiehet ole haukkuneet kokoajan kilpailijoiden vastaavia?!?!?!? Mitenköhän nyt ääni muuttuu kellossa...ei kestä...ei ole tehoa....
Kyllä ne muut valmistajat aina kopioi hyväksi havaitut keksinnöt edelläkävijöiltä!!Vai on kolmisylinterinen moottori uusi keksintö. Ehkä ei sentään.
- Erittäin janoinen
16+2 kirjoitti:
Saahan tehokkaalla autolla bensaa palamaan jos haluaa. Spritmonitor sitten taas kertoo todellisen kulutuksen normaaliajossa.
Jännää, että ne saman vertailun muut autot esittivät samoilla ajotyyleillä, testilenkeillä samojen kuljettajien käsissä reilusti pienempiä lukemia. Vai väitätkö, että vertailussa Chevroletiä kengitettiin enemmän kuin muita??
Spritmonitor kertoo, mitä autot kuluttavat Saksan lauhassa talvessa, tasaisilla hyvillä teillä, sekä autobaanoilla, joten spritmonitor ei kerro meille Suomalaisille koko totuutta.
Suomessa talvikelit ja pienemmät nopeusrajoitukset (välitykset liian pitkät) voivat nostaa 1,4T :n kulutusta suhteessa kilpailijoihin. Niin kauan kun ei ole Suomen kulutuksista mitään muuta luotettavaa tietoa saatavissa kuin ammattimaisten autolehtien tekemät kulutusmittaukset, ne pätevät täällä.
Tämä nyt ei sinäänsä liity tähän, mutta Astran nokalla 1,4T 120 hp versioo (sama vääntö) moitittiin myös Autobildissä kulutuksesta.
Joo ja eipä 140 hepalla vielä kuuhun lennetä. Varsinkaan nykyautojen massoilla. Cruze ja Astrahan ovat luokassaan aikamoisia köntyksiä mitä omamassaan tulee. Tosin sekään ei täysin selitä litran suurempia testikulutksia. - Palkittu Ecoboost
16+2 kirjoitti:
Vai on kolmisylinterinen moottori uusi keksintö. Ehkä ei sentään.
Kolmisylinterinen suorasuihkutus turbomoottori joka mahtuu A4 arkin päälle ja sisältää kanteen integroidun ahtimen ja öljyssä pyörivän jakohihnan ja joka saavuttaa 125 hepan litratehon - on melko uusi konstruktio. Sitä ylläoleva kirjoittaja varmasti haki....Kolmisylinterisyys itsessään ei toki ole, kuten ei moni muukaan moottorikeksintö.
Kyllä se Chevykin jonkun vastaavan tulee pian saamaan koska downsizing on päivän kehityssuunta ja 1,4 - 1,6 litraiset turbot olivat vasta tämän aallon ensimmäinen sukupolvi.
Mitä tulee ecoboostiin: 125 heppaa, ohituksissa 200 nm vääntöä yliahtotoiminnolla ja n. 10 sekuntia nollasta sataan riittää useimmille Focuksen valitseville keskivertoperheille.
Jos ei riitä, valitaan se isompi 1,6 litrainen, jossa paukkuja on jo miltei GTI-kärryjen verran, mutta taitaapi 1,0 olla tällä hetkellä se myydyin. Niin ja 1,5 litrainenkin on juuri tulossa. On siinä mistä valita, kun Cruzeisteilla on oikeastaan vain yksi varteenotettava moottori, jos ei halua naftaa alkaa polttelemaan.
Jos tonnisen ecoboostin yhteydessä ruvetaan GTI-autoista puhumaan, siihen käyttöönhän se on aika nuhainen, eipä sitä kukaan kiistä. Mutta niistä puhuessa saa samaan syssyyn vetää tuon 1,4 T:kin vessanpöntöstä alas. Jos 400 metrin repäisyssä Cruze 1,4 T on puoli autonmittaa edellä 1,0 ecoboost Focusta ja se ratkaisee autokaupan, tervemenoa Chevrolet liikkeeseen. - 16+2
Erittäin janoinen kirjoitti:
Jännää, että ne saman vertailun muut autot esittivät samoilla ajotyyleillä, testilenkeillä samojen kuljettajien käsissä reilusti pienempiä lukemia. Vai väitätkö, että vertailussa Chevroletiä kengitettiin enemmän kuin muita??
Spritmonitor kertoo, mitä autot kuluttavat Saksan lauhassa talvessa, tasaisilla hyvillä teillä, sekä autobaanoilla, joten spritmonitor ei kerro meille Suomalaisille koko totuutta.
Suomessa talvikelit ja pienemmät nopeusrajoitukset (välitykset liian pitkät) voivat nostaa 1,4T :n kulutusta suhteessa kilpailijoihin. Niin kauan kun ei ole Suomen kulutuksista mitään muuta luotettavaa tietoa saatavissa kuin ammattimaisten autolehtien tekemät kulutusmittaukset, ne pätevät täällä.
Tämä nyt ei sinäänsä liity tähän, mutta Astran nokalla 1,4T 120 hp versioo (sama vääntö) moitittiin myös Autobildissä kulutuksesta.
Joo ja eipä 140 hepalla vielä kuuhun lennetä. Varsinkaan nykyautojen massoilla. Cruze ja Astrahan ovat luokassaan aikamoisia köntyksiä mitä omamassaan tulee. Tosin sekään ei täysin selitä litran suurempia testikulutksia.Samalla tavalla kaikkia autoja ajetaan ihan normaalissa jokapäiväisessä käytössä. Siinä 1.4T on osoittaunut taloudelliseksi moottoriksi vaikka se onkin isommassa ja painavammassa autossa kuin muut edellä mainitut.
Iso auto, pieni kulutus. - 165234
Palkittu Ecoboost kirjoitti:
Kolmisylinterinen suorasuihkutus turbomoottori joka mahtuu A4 arkin päälle ja sisältää kanteen integroidun ahtimen ja öljyssä pyörivän jakohihnan ja joka saavuttaa 125 hepan litratehon - on melko uusi konstruktio. Sitä ylläoleva kirjoittaja varmasti haki....Kolmisylinterisyys itsessään ei toki ole, kuten ei moni muukaan moottorikeksintö.
Kyllä se Chevykin jonkun vastaavan tulee pian saamaan koska downsizing on päivän kehityssuunta ja 1,4 - 1,6 litraiset turbot olivat vasta tämän aallon ensimmäinen sukupolvi.
Mitä tulee ecoboostiin: 125 heppaa, ohituksissa 200 nm vääntöä yliahtotoiminnolla ja n. 10 sekuntia nollasta sataan riittää useimmille Focuksen valitseville keskivertoperheille.
Jos ei riitä, valitaan se isompi 1,6 litrainen, jossa paukkuja on jo miltei GTI-kärryjen verran, mutta taitaapi 1,0 olla tällä hetkellä se myydyin. Niin ja 1,5 litrainenkin on juuri tulossa. On siinä mistä valita, kun Cruzeisteilla on oikeastaan vain yksi varteenotettava moottori, jos ei halua naftaa alkaa polttelemaan.
Jos tonnisen ecoboostin yhteydessä ruvetaan GTI-autoista puhumaan, siihen käyttöönhän se on aika nuhainen, eipä sitä kukaan kiistä. Mutta niistä puhuessa saa samaan syssyyn vetää tuon 1,4 T:kin vessanpöntöstä alas. Jos 400 metrin repäisyssä Cruze 1,4 T on puoli autonmittaa edellä 1,0 ecoboost Focusta ja se ratkaisee autokaupan, tervemenoa Chevrolet liikkeeseen.Cruze SW 1.4T 0-100km/h 9.5s
Focus SW 1.0EB 0-100km/h 11.5s - Ego Boost
Palkittu Ecoboost kirjoitti:
Kolmisylinterinen suorasuihkutus turbomoottori joka mahtuu A4 arkin päälle ja sisältää kanteen integroidun ahtimen ja öljyssä pyörivän jakohihnan ja joka saavuttaa 125 hepan litratehon - on melko uusi konstruktio. Sitä ylläoleva kirjoittaja varmasti haki....Kolmisylinterisyys itsessään ei toki ole, kuten ei moni muukaan moottorikeksintö.
Kyllä se Chevykin jonkun vastaavan tulee pian saamaan koska downsizing on päivän kehityssuunta ja 1,4 - 1,6 litraiset turbot olivat vasta tämän aallon ensimmäinen sukupolvi.
Mitä tulee ecoboostiin: 125 heppaa, ohituksissa 200 nm vääntöä yliahtotoiminnolla ja n. 10 sekuntia nollasta sataan riittää useimmille Focuksen valitseville keskivertoperheille.
Jos ei riitä, valitaan se isompi 1,6 litrainen, jossa paukkuja on jo miltei GTI-kärryjen verran, mutta taitaapi 1,0 olla tällä hetkellä se myydyin. Niin ja 1,5 litrainenkin on juuri tulossa. On siinä mistä valita, kun Cruzeisteilla on oikeastaan vain yksi varteenotettava moottori, jos ei halua naftaa alkaa polttelemaan.
Jos tonnisen ecoboostin yhteydessä ruvetaan GTI-autoista puhumaan, siihen käyttöönhän se on aika nuhainen, eipä sitä kukaan kiistä. Mutta niistä puhuessa saa samaan syssyyn vetää tuon 1,4 T:kin vessanpöntöstä alas. Jos 400 metrin repäisyssä Cruze 1,4 T on puoli autonmittaa edellä 1,0 ecoboost Focusta ja se ratkaisee autokaupan, tervemenoa Chevrolet liikkeeseen.1.5 kone on tulossa niihin maihin, joissa 1.5 on verotussyistä rajana. Järkevämpää olisi ollut tehdä 1.4, jota kaivataan korvaamaan 1.0.
- Oikea luokka on C
16+2 kirjoitti:
Samalla tavalla kaikkia autoja ajetaan ihan normaalissa jokapäiväisessä käytössä. Siinä 1.4T on osoittaunut taloudelliseksi moottoriksi vaikka se onkin isommassa ja painavammassa autossa kuin muut edellä mainitut.
Iso auto, pieni kulutus.Voihan joku Fiestalla tai Toyota Aygolla aikaisemmin ajanut pitää Cruzea "isona" autona. Meille muille se on ihan alemman keskiluokan perusauto, jossa tilaa on luokkaansa nähden melko normaalisti. Ei tiloiltaan ahdas, muttei nyt mikään hurraa-huutoja aiheuttava auto.
- Ego Boost
Oikea luokka on C kirjoitti:
Voihan joku Fiestalla tai Toyota Aygolla aikaisemmin ajanut pitää Cruzea "isona" autona. Meille muille se on ihan alemman keskiluokan perusauto, jossa tilaa on luokkaansa nähden melko normaalisti. Ei tiloiltaan ahdas, muttei nyt mikään hurraa-huutoja aiheuttava auto.
Pääosin saman kokoinen ja monelta mitaltaan vähän isompi kuin Audi A4 Avant.
Pienempi siis kuin Mersun E-sarja mutta selvästi isompi kuin C-sarja. - Ei ole todellisuutta
165234 kirjoitti:
Cruze SW 1.4T 0-100km/h 9.5s
Focus SW 1.0EB 0-100km/h 11.5sEipä kyennyt Cruze TM:n vertailukarkeloissa tehtaan ilmoittamiin arvoihin, niinkuin monilla valmistajilla tahtoo usein käydä. Yli kymmennen sekunnin meni, että heilahti. 10.1 sekuntia.
Ero tuossa täysrepäisyssä käytännössä Focuksen 1,0 ecoboostiin on niin mitätön, että menee amisviikseilyksi alkaa noita vatvomaan, eikä tavallinen täyskasvunen ostaja tuollaiseen eroon kiinnitä edes huomioonsa. Cruzen Focusta suurempi kulutus voi alkaa kyllä nyppimään ihan käytännönkin tasolla ja käydä kukkaron päälle. Mutta onhan se selvää, että miltei puolet pienemmällä kuutiotilavuudella kakkua palaa vähemmän.
Hauskaa muuten, että Cruzeilijat tukeutuvat tehdasarvoihin, silloin kun se on keskustelussa edullista. Sitten lainataan kentältä saatuja arvoja kun se sopii parhaiten (esim. kulutuslukemat....) - 16+2
Ei ole todellisuutta kirjoitti:
Eipä kyennyt Cruze TM:n vertailukarkeloissa tehtaan ilmoittamiin arvoihin, niinkuin monilla valmistajilla tahtoo usein käydä. Yli kymmennen sekunnin meni, että heilahti. 10.1 sekuntia.
Ero tuossa täysrepäisyssä käytännössä Focuksen 1,0 ecoboostiin on niin mitätön, että menee amisviikseilyksi alkaa noita vatvomaan, eikä tavallinen täyskasvunen ostaja tuollaiseen eroon kiinnitä edes huomioonsa. Cruzen Focusta suurempi kulutus voi alkaa kyllä nyppimään ihan käytännönkin tasolla ja käydä kukkaron päälle. Mutta onhan se selvää, että miltei puolet pienemmällä kuutiotilavuudella kakkua palaa vähemmän.
Hauskaa muuten, että Cruzeilijat tukeutuvat tehdasarvoihin, silloin kun se on keskustelussa edullista. Sitten lainataan kentältä saatuja arvoja kun se sopii parhaiten (esim. kulutuslukemat....)Kiihdytysarvot on mitattu satoihin kertoihin ja aina ollaan 9.5 sekunnin molemmin puolin. Siis myös alle.
- dsdfff
Ego Boost kirjoitti:
Pääosin saman kokoinen ja monelta mitaltaan vähän isompi kuin Audi A4 Avant.
Pienempi siis kuin Mersun E-sarja mutta selvästi isompi kuin C-sarja.Eipä Audin A4:sta ja Mercedes C-classia ole koskaan minään tilaihmeenä pidettykään. Siksi takseissa onkin lähinnä E-sarjalaisia. Cruzessa on aika paljon lyhyempi akseliväli kuin c-sarjassa. Se näkyy mm. takajalkotiloissa.
A4 avant on aina ollut juuriltaan lähinnä elämäntapafarmari, johon sopii hyvin just se golfbagi tai purjehduskassi. Perhefarkut löytyvät konsenin muista malleista. Esim. Octavia tai Suberb. Jälkimmäinen on oikesti iso auto, jonka rinnalla Cruze on aikamoinen kärpässarjalainen. Uusi Okukin on aika jyhkeä auto c-segmentin peliksi. - C-class
dsdfff kirjoitti:
Eipä Audin A4:sta ja Mercedes C-classia ole koskaan minään tilaihmeenä pidettykään. Siksi takseissa onkin lähinnä E-sarjalaisia. Cruzessa on aika paljon lyhyempi akseliväli kuin c-sarjassa. Se näkyy mm. takajalkotiloissa.
A4 avant on aina ollut juuriltaan lähinnä elämäntapafarmari, johon sopii hyvin just se golfbagi tai purjehduskassi. Perhefarkut löytyvät konsenin muista malleista. Esim. Octavia tai Suberb. Jälkimmäinen on oikesti iso auto, jonka rinnalla Cruze on aikamoinen kärpässarjalainen. Uusi Okukin on aika jyhkeä auto c-segmentin peliksi.Mesen C-sarjalaisessa ei ole takana jalkatilaa lähellekään sitä mitä Cruzessa. Avantin tavaratila taas on paaaaljon pienempi kuin Cruzessa vaikka se muuten onkin lähes samankokoinen auto. Siinä mielessä siis elämäntapafarkku kuten sanoit.
Superbissa takajalkatilaa on taas paljon enemmän kuin Cruzessa tai jopa Mesen E:ssä. Sehän onkin lähinnä penkkien välistä venytetty Octavia vähän pidemmällä takakopalla. Muuten se ei ole sen isompi auto kuin Golf. - ja miten
C-class kirjoitti:
Mesen C-sarjalaisessa ei ole takana jalkatilaa lähellekään sitä mitä Cruzessa. Avantin tavaratila taas on paaaaljon pienempi kuin Cruzessa vaikka se muuten onkin lähes samankokoinen auto. Siinä mielessä siis elämäntapafarkku kuten sanoit.
Superbissa takajalkatilaa on taas paljon enemmän kuin Cruzessa tai jopa Mesen E:ssä. Sehän onkin lähinnä penkkien välistä venytetty Octavia vähän pidemmällä takakopalla. Muuten se ei ole sen isompi auto kuin Golf.liittyy Traxiin häh?
- kyä kulkee
Palkittu Ecoboost kirjoitti:
Kolmisylinterinen suorasuihkutus turbomoottori joka mahtuu A4 arkin päälle ja sisältää kanteen integroidun ahtimen ja öljyssä pyörivän jakohihnan ja joka saavuttaa 125 hepan litratehon - on melko uusi konstruktio. Sitä ylläoleva kirjoittaja varmasti haki....Kolmisylinterisyys itsessään ei toki ole, kuten ei moni muukaan moottorikeksintö.
Kyllä se Chevykin jonkun vastaavan tulee pian saamaan koska downsizing on päivän kehityssuunta ja 1,4 - 1,6 litraiset turbot olivat vasta tämän aallon ensimmäinen sukupolvi.
Mitä tulee ecoboostiin: 125 heppaa, ohituksissa 200 nm vääntöä yliahtotoiminnolla ja n. 10 sekuntia nollasta sataan riittää useimmille Focuksen valitseville keskivertoperheille.
Jos ei riitä, valitaan se isompi 1,6 litrainen, jossa paukkuja on jo miltei GTI-kärryjen verran, mutta taitaapi 1,0 olla tällä hetkellä se myydyin. Niin ja 1,5 litrainenkin on juuri tulossa. On siinä mistä valita, kun Cruzeisteilla on oikeastaan vain yksi varteenotettava moottori, jos ei halua naftaa alkaa polttelemaan.
Jos tonnisen ecoboostin yhteydessä ruvetaan GTI-autoista puhumaan, siihen käyttöönhän se on aika nuhainen, eipä sitä kukaan kiistä. Mutta niistä puhuessa saa samaan syssyyn vetää tuon 1,4 T:kin vessanpöntöstä alas. Jos 400 metrin repäisyssä Cruze 1,4 T on puoli autonmittaa edellä 1,0 ecoboost Focusta ja se ratkaisee autokaupan, tervemenoa Chevrolet liikkeeseen.Saa Fordi siitä 1.0L 3pyttysestäkin 202hp !! Ja tuo autokin on joissain maissa vielä katulaillinen!
http://www.carscoops.com/2012/09/ford-formula-racer-with-202hp-10-liter.html - insinjööri sörsselsi
16+2 kirjoitti:
Kiihdytysarvot on mitattu satoihin kertoihin ja aina ollaan 9.5 sekunnin molemmin puolin. Siis myös alle.
Tai ainakin miljoooooniiin kertoihin ja aina on samat ajat!?!?!?
- lällällälläääää
Ego Boost kirjoitti:
1.5 kone on tulossa niihin maihin, joissa 1.5 on verotussyistä rajana. Järkevämpää olisi ollut tehdä 1.4, jota kaivataan korvaamaan 1.0.
Mitä käytännön eroa on 1.5 tai 1.4?? 1.4 on ihan pikkukinnerikone ja 1.5 on melkein isolohko!!!
- 16+2
Molemmissa autoissa, Cruzessa ja Focuksessa on yksi varteenotettava moottori, 1.4T ja 1.6 EcoBoost.
- Kyllä kansa tietää.
Ostava kansa lienee eri mieltä kanssasi.
Cruzehan ei kelpaa ostajille edes 1,4T:nä, vaikka kaiken piti olla toisin.
Mutta katotaan nyt, miten Cruzeilijoiden ääni muuttuu kellossa kun kolmipyttyinen pikkukone ilmestyy niidenkin nokalle. Cruzeilijoilla tuntuu aina olevan pääpaino kehumisessa juuri niissä asioissa ja ominaisuuksissa, joita juurikin löytyy heidän autoistaan :) - 16+2
Kyllä kansa tietää. kirjoitti:
Ostava kansa lienee eri mieltä kanssasi.
Cruzehan ei kelpaa ostajille edes 1,4T:nä, vaikka kaiken piti olla toisin.
Mutta katotaan nyt, miten Cruzeilijoiden ääni muuttuu kellossa kun kolmipyttyinen pikkukone ilmestyy niidenkin nokalle. Cruzeilijoilla tuntuu aina olevan pääpaino kehumisessa juuri niissä asioissa ja ominaisuuksissa, joita juurikin löytyy heidän autoistaan :)Kansa kyllä tietää ja Cruzea onkin myyty yli 2 miljoonaa kappaletta. Litran konetta ei tule koskaan Cruzeen. 1.6 T on jo tullut muutamissa maissa.
- On se kova!
16+2 kirjoitti:
Kansa kyllä tietää ja Cruzea onkin myyty yli 2 miljoonaa kappaletta. Litran konetta ei tule koskaan Cruzeen. 1.6 T on jo tullut muutamissa maissa.
HAHAHHAHH!!!!!
Focusta on myyty 2vuodessa enemmän kuin 2000000kpl!!!! Ja uusi 1.0ecoboosti on vain kiihdyttänyt myyntiä!! - on se
On se kova! kirjoitti:
HAHAHHAHH!!!!!
Focusta on myyty 2vuodessa enemmän kuin 2000000kpl!!!! Ja uusi 1.0ecoboosti on vain kiihdyttänyt myyntiä!!Cruzeen kun lasketaan rinnakkaismallit päälle jää Focus kauas taakse.
- voi ristus
on se kirjoitti:
Cruzeen kun lasketaan rinnakkaismallit päälle jää Focus kauas taakse.
Ei muuten jää!!
Ja miksi laskettaisi?? Ne on eri merkkejä Opel,Holden ja Buick....Totta on ettei Cruzessa ole mitään ns.omaa, vaan se on sekasikiö sisariaan!! - 16+2
voi ristus kirjoitti:
Ei muuten jää!!
Ja miksi laskettaisi?? Ne on eri merkkejä Opel,Holden ja Buick....Totta on ettei Cruzessa ole mitään ns.omaa, vaan se on sekasikiö sisariaan!!Jää ja kauas taakse. Focusta ei tehdä muilla merkeillä. Cruzesta tehdään myös rinnakkaismalleja, Holdenina, Opelina ja Buickina. Chevrolet on tietysti se päämalli.
- Mitä ihmettä?
16+2 kirjoitti:
Jää ja kauas taakse. Focusta ei tehdä muilla merkeillä. Cruzesta tehdään myös rinnakkaismalleja, Holdenina, Opelina ja Buickina. Chevrolet on tietysti se päämalli.
ÖÖÖÖÖ....mut eihän erimerkkejä yhteen voi laskea??
Eihän esim.Fordilta voi laskea kaikkia samalla koneella tehtyjä yhteen??
Ei taas mitään järkeä teidän jutuissa, eikä tuo liity edes Traxin testiin mitenkään!!!? - 165234
Mitä ihmettä? kirjoitti:
ÖÖÖÖÖ....mut eihän erimerkkejä yhteen voi laskea??
Eihän esim.Fordilta voi laskea kaikkia samalla koneella tehtyjä yhteen??
Ei taas mitään järkeä teidän jutuissa, eikä tuo liity edes Traxin testiin mitenkään!!!?Kun samaa autoa myydään eri merkeillä ne voi laskea perustellusti yhteen. Siitä tässä oli kyse.
- Opel??
16+2 kirjoitti:
Jää ja kauas taakse. Focusta ei tehdä muilla merkeillä. Cruzesta tehdään myös rinnakkaismalleja, Holdenina, Opelina ja Buickina. Chevrolet on tietysti se päämalli.
En ole tiennytkään, että Cruzesta on rinnakkaismalli myös Opelina?? Kerrotko mikä malli??
- 16+2
Opel?? kirjoitti:
En ole tiennytkään, että Cruzesta on rinnakkaismalli myös Opelina?? Kerrotko mikä malli??
Opel Astra.
- Opel?
16+2 kirjoitti:
Opel Astra.
Millähän perusteella?? Vierekkäin seisoessa Opel Astra ja Cruze ovat aivan eri näköisiä, kuten sisältäkin ja mitoitus eri. Jos Cruzeistit laskevat myyntitilastoissaan Astran ja Cruzen sisarautoiksi, lasketaan tuolla logiikalla Ford Focus, Ford C-Max, Ford Transit Connect, Volvo C70, Volvo c30, Ford Kuga, Volvo V50/S40 ja Mazda 3 Focuksen sisarautoiksi, käyttäähän ne samaa pohjalevyä ja pitkälti samaa tekniikkaakin. Oikeastaan Focuksen sisarautoja ovat myös Peugeot 308:t, Citroenin C4 ja pari muutakin mallia, jos tuolle "yhteistä tekniikkaa käytössä" linjalle lähdetään. Jos perusteena on pohjalevy, Fordin C1 platform on maailman eniten valmistettu perusrakenne ja näin ollen Focus "sisarautoineen" lienee ylivoimaisesti maailman eniten myyty automalli.
Itse olen kyllä sitä mieltä, että Chevrolet Cruze ja Opel Astra ovat yhtä kaukana toisistaan kuin Ford Focus ja Mazda 3, mutta pelataan nyt Cruzeistien laatimilla säännöillä jossa Cruzen sisarautoksi lasketaan mikä tahansa nelipyöräinen kottero, jossa on vaikkapa sama vilkkurele kuin Cruzessa.. - Ego Boost
Opel? kirjoitti:
Millähän perusteella?? Vierekkäin seisoessa Opel Astra ja Cruze ovat aivan eri näköisiä, kuten sisältäkin ja mitoitus eri. Jos Cruzeistit laskevat myyntitilastoissaan Astran ja Cruzen sisarautoiksi, lasketaan tuolla logiikalla Ford Focus, Ford C-Max, Ford Transit Connect, Volvo C70, Volvo c30, Ford Kuga, Volvo V50/S40 ja Mazda 3 Focuksen sisarautoiksi, käyttäähän ne samaa pohjalevyä ja pitkälti samaa tekniikkaakin. Oikeastaan Focuksen sisarautoja ovat myös Peugeot 308:t, Citroenin C4 ja pari muutakin mallia, jos tuolle "yhteistä tekniikkaa käytössä" linjalle lähdetään. Jos perusteena on pohjalevy, Fordin C1 platform on maailman eniten valmistettu perusrakenne ja näin ollen Focus "sisarautoineen" lienee ylivoimaisesti maailman eniten myyty automalli.
Itse olen kyllä sitä mieltä, että Chevrolet Cruze ja Opel Astra ovat yhtä kaukana toisistaan kuin Ford Focus ja Mazda 3, mutta pelataan nyt Cruzeistien laatimilla säännöillä jossa Cruzen sisarautoksi lasketaan mikä tahansa nelipyöräinen kottero, jossa on vaikkapa sama vilkkurele kuin Cruzessa..Cruze ja Astra ovat molemmat General Motorsin samalle pohjalevylle rakentamia autoja, joissa on sama tekniikka ja iso osa myös muista osista samoja, esimerkiksi sisällä. Ne ovat selkeästi rinnakkaismalleja, joissa vain ulkonäköä on tarkoituksella tehty merkkien oman tyylin mukaiseksi. Suurin osa osista on samoja GM-osia.
Rinnakkaismalleja ovat myös Holden Cruze, Buick Verano ja Buick Excelle. - Sisarmalleja
Opel? kirjoitti:
Millähän perusteella?? Vierekkäin seisoessa Opel Astra ja Cruze ovat aivan eri näköisiä, kuten sisältäkin ja mitoitus eri. Jos Cruzeistit laskevat myyntitilastoissaan Astran ja Cruzen sisarautoiksi, lasketaan tuolla logiikalla Ford Focus, Ford C-Max, Ford Transit Connect, Volvo C70, Volvo c30, Ford Kuga, Volvo V50/S40 ja Mazda 3 Focuksen sisarautoiksi, käyttäähän ne samaa pohjalevyä ja pitkälti samaa tekniikkaakin. Oikeastaan Focuksen sisarautoja ovat myös Peugeot 308:t, Citroenin C4 ja pari muutakin mallia, jos tuolle "yhteistä tekniikkaa käytössä" linjalle lähdetään. Jos perusteena on pohjalevy, Fordin C1 platform on maailman eniten valmistettu perusrakenne ja näin ollen Focus "sisarautoineen" lienee ylivoimaisesti maailman eniten myyty automalli.
Itse olen kyllä sitä mieltä, että Chevrolet Cruze ja Opel Astra ovat yhtä kaukana toisistaan kuin Ford Focus ja Mazda 3, mutta pelataan nyt Cruzeistien laatimilla säännöillä jossa Cruzen sisarautoksi lasketaan mikä tahansa nelipyöräinen kottero, jossa on vaikkapa sama vilkkurele kuin Cruzessa..Cruzea ja Astraa molempia jopa tehdään ainakin yhdessä GM:n tehtaassa.
- joko taas
Pysykää Ford-miehet omalla osastollanne!!! Fordista kiinnostuneet tulevat sinne. Ei tarvitse taas aloittaa täällä samaa lässytystä kuin kuin talvella.
- provoja piisaa
Kyllä siellä tuntuu käyvän monia muitakin...ei paljoo voi asiallisesti keskustella!!
- back on trax
Mitä ne huru-ukot täällä Cruzesta höpöttää, kun tässä viestiktejussa puhuttiin Traxista.
Neliveto ja urheilullinen ajotapa sitä bensaa syövät. - 130cab
Montakohan traxia on suomessa myyty/tilattu?
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/opel siirtaa mokkaa koreasta espanjaan/201306439727
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851