Tuulivoima 16 MW
Sillä melkein kattaa kokomaan sähköntarpeen ?
Hetkonen, olikokaan se niin...?
http://www.fingrid.fi/fi/sahkomarkkinat/voimajarjestelman-tila/Sivut/default.aspx
no...ainakin vihreät niin sanoneet...
Hyvää tuo tuulisähkö
6
54
Vastaukset
- Vihreitten kynsissä
Enään ei riitä 1 € tuon hinnaksi / kW
Taitaa jo todellinen hinta olla 10 € / kW
Kyllä meitä kusetetaan tuulettomassa maassa.
Norjan rannikko on ihan eri.
Siellä kyllä vesivoima yli oman tarpeen.
n 25 000 MW pystyy vedestä sähköä ottamaan kun vettä on riittävästi. Ja siellä sitä on.
Suomi poloiselle ei saa parantaa vesivoimaa.
Heti olsi 500 -650 MW otetavissa jopa lisää säätösähköön.
Jo Vuotos ja Kollaja - no näin on
Sitä pitääkin rakentaa reilusti, ainakin 1000-kertaisesti nykyteho ja sitten tyynellä, no ostetaan ulkoa ydinsähköä halvalla.
- Kirjanpitoa.
Talvikin ollut hyvin tuuletonta.
Joulun kahtapuolen n 7 MW
2 MW :kin kävi
Melkein huiput, hetken yli 50 MW
Tuulivoima 12 MW
-nytkin vain
Kovin on heppasta satsauksiin nähden.
Maksetaan tyhjästä.
Ja vesisähkö pannassa edelleen. - tää on noitavainoo
Älkää ny persut takertuko pikkuasioihin.Tärkeintä on saimaan norppa,Pride,pakoputkipojat ja Kaskisten-Kanat.
- Kuka kerkee enste?
Heti kun joku sähköntuottaja lupaa jakaa puhdasta ja hiilentöntä atomisähköä pistorasiastani, siirryn oitis asiakkaaksi!
Tosivihree,
Grankulla - Ei saa vesihköä tehd
Vesisähkö on sitä.
Se puhdasta täysin.
Ilmasähkö ei ole puhdasta, kun vaatii työtä ja aineita; rakentaminen ja ylläpito.
Ydinvoimakin pitää ajatella vain ohimenevänä.
Kymmeniävuosia eteenpäin, osataan jo paremmin fuusiot.
Jo yksin vuotos korvaa öljyä satoja rekallisia /v
Kun MW ilmoitetaan 1-tunnin kulutukseksi.
Ja vaikkapa 500 MW Vuotos parhaimmillaan anttaa enemmän sättösähkönä 10 -alapuolisella voimallaan.
Siitä päässälaskuna paljonko on öljyksi muutettuna.
500 MW/h vastaisi ~ hieman yli 50 000 litraa öljyä tunnissa.
Toisaalta Vuotos ei voi kovin pitkään noin nostaa, veden puutteen takia.
Mutta, noin "äkäistä" se vesisähkö on. Kun verrataan öljyyn.
Taas, jos ydinvoimalaan verrataa, josta tulee tasaisesti tavaraa ".
500 MW voimala antaa ~50 000 litraa tunnissa öljynä.
~30 öljyrekallista vuorokaudessa a ~rapea 40 000 litraa
Kylmään maahan ehdottomasti pitäisi heti vesivoimaa parantaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1301355
- 101876
- 75713
- 51605
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13511ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30417Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381