Hyvää tuo tuulisähkö

Aivan fantastista !

6

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vihreitten kynsissä

      Enään ei riitä 1 € tuon hinnaksi / kW

      Taitaa jo todellinen hinta olla 10 € / kW

      Kyllä meitä kusetetaan tuulettomassa maassa.
      Norjan rannikko on ihan eri.
      Siellä kyllä vesivoima yli oman tarpeen.
      n 25 000 MW pystyy vedestä sähköä ottamaan kun vettä on riittävästi. Ja siellä sitä on.

      Suomi poloiselle ei saa parantaa vesivoimaa.
      Heti olsi 500 -650 MW otetavissa jopa lisää säätösähköön.
      Jo Vuotos ja Kollaja

    • no näin on

      Sitä pitääkin rakentaa reilusti, ainakin 1000-kertaisesti nykyteho ja sitten tyynellä, no ostetaan ulkoa ydinsähköä halvalla.

    • Kirjanpitoa.

      Talvikin ollut hyvin tuuletonta.
      Joulun kahtapuolen n 7 MW
      2 MW :kin kävi
      Melkein huiput, hetken yli 50 MW

      Tuulivoima 12 MW
      -nytkin vain

      Kovin on heppasta satsauksiin nähden.
      Maksetaan tyhjästä.

      Ja vesisähkö pannassa edelleen.

    • tää on noitavainoo

      Älkää ny persut takertuko pikkuasioihin.Tärkeintä on saimaan norppa,Pride,pakoputkipojat ja Kaskisten-Kanat.

    • Kuka kerkee enste?

      Heti kun joku sähköntuottaja lupaa jakaa puhdasta ja hiilentöntä atomisähköä pistorasiastani, siirryn oitis asiakkaaksi!

      Tosivihree,
      Grankulla

    • Ei saa vesihköä tehd

      Vesisähkö on sitä.
      Se puhdasta täysin.
      Ilmasähkö ei ole puhdasta, kun vaatii työtä ja aineita; rakentaminen ja ylläpito.

      Ydinvoimakin pitää ajatella vain ohimenevänä.
      Kymmeniävuosia eteenpäin, osataan jo paremmin fuusiot.

      Jo yksin vuotos korvaa öljyä satoja rekallisia /v
      Kun MW ilmoitetaan 1-tunnin kulutukseksi.
      Ja vaikkapa 500 MW Vuotos parhaimmillaan anttaa enemmän sättösähkönä 10 -alapuolisella voimallaan.
      Siitä päässälaskuna paljonko on öljyksi muutettuna.
      500 MW/h vastaisi ~ hieman yli 50 000 litraa öljyä tunnissa.
      Toisaalta Vuotos ei voi kovin pitkään noin nostaa, veden puutteen takia.

      Mutta, noin "äkäistä" se vesisähkö on. Kun verrataan öljyyn.
      Taas, jos ydinvoimalaan verrataa, josta tulee tasaisesti tavaraa ".
      500 MW voimala antaa ~50 000 litraa tunnissa öljynä.
      ~30 öljyrekallista vuorokaudessa a ~rapea 40 000 litraa

      Kylmään maahan ehdottomasti pitäisi heti vesivoimaa parantaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe