Paniikkihäiriöisenä laulajaksi..?

Lost hope?

Jo pikkuisesta taaperosta lähtien haaveenani on ollut laulajan ura =) Rakastan musiikkia yli kaiken.
Kärsin kuitenkin tilannekohtaisesti jännittämisoireista ja pari kertaa olen kokenut elämäni aikana paniikkikohtauksiakin. (Onneksi ei vakavia; nyt ei oo sitten alkukesän tullu).
Jännittämiseen sain Propralia, jota käytän tilannekohtaisesti todella vähän (5-10 mg/pvä).
Mutta sitten itse kysymykseen:
Eli, vaikka kärsin erilaisissa, esim. esiintymistilanteissa, välillä ruokailutilanteissa jännittämisestä, niin onko mulla toivoa toiveammattini suhteen..?
Ajatus siitä, että esiintyisin tuhansille ihmisille kiehtoo, mutta pelkään sitä ahdistusta, joka valtaa aina ennen tuollaisia tilanteita. Tuntuu siltä, että "ei perhana, en mä voi tuonne mennä...mua jännittää ihan törkeästi, nehän huomaa sen...mähän varmaan pyörryn lavalle jne"
Mutta olen ihan varma, että jos eka kerta sujuis ongelmitta, niin saisin itseluottamusta ihan helvetisti ja seuraavat kerrat ois varmasti helpompia!! Mutta kun se eka kerta on aina ylitsepääsemättömän vaikea!!

4

409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • useat

ovat herkkiä persoonia ja kärsivät esiintymisjännityksestä. Jokainen eri tavalla; kuka voimakkaammin, kuka vähemmin. Kun tulet jännityksen kanssa "sinuiksi", se ei ole este laulajan uralle.
      Monet ovat sitä mieltä, että tietynasteinen jännitys vain parantaa suoritusta lavalla. Älä heitä unelmia nurkkaan, Tsemppiä!

• Maza

Propralin syöminen on ihan tavallista esiintyville taiteilijoille.

• taapero

Eka kerta on varmasti pahin, mutta sen jälkeen helpottaa, usko vaan! Oletko ajatellut esiintyä duo:na, jolloin ehkä ystäväsi seura tuo tukea sinulle ja jaat huomion? Ja oletko minkä ikäinen? Iän myötä saat varmasti varmuutta lisää.

• Sleeping Angel

Mä itse olen sairastanut paniikkihäiriötä aika pahaa sellaista kaksi vuotta. Nyt yhtäkkiä parin kuukauden aikana olen palannut yksin liikkumiseen, busseihin ja olen tasapainottunut. Toivoa paranemisesta siis on!

Itse ajon parannuttua ja kun ikää ja koulutusta on tarpeeksi hakea poliisikouluun. Ei toivoa kannatta menettää, mäkin ajon taistella unelmaani varten.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      57
      2326
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      112
      1681
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe