Jo pikkuisesta taaperosta lähtien haaveenani on ollut laulajan ura =) Rakastan musiikkia yli kaiken.
Kärsin kuitenkin tilannekohtaisesti jännittämisoireista ja pari kertaa olen kokenut elämäni aikana paniikkikohtauksiakin. (Onneksi ei vakavia; nyt ei oo sitten alkukesän tullu).
Jännittämiseen sain Propralia, jota käytän tilannekohtaisesti todella vähän (5-10 mg/pvä).
Mutta sitten itse kysymykseen:
Eli, vaikka kärsin erilaisissa, esim. esiintymistilanteissa, välillä ruokailutilanteissa jännittämisestä, niin onko mulla toivoa toiveammattini suhteen..?
Ajatus siitä, että esiintyisin tuhansille ihmisille kiehtoo, mutta pelkään sitä ahdistusta, joka valtaa aina ennen tuollaisia tilanteita. Tuntuu siltä, että "ei perhana, en mä voi tuonne mennä...mua jännittää ihan törkeästi, nehän huomaa sen...mähän varmaan pyörryn lavalle jne"
Mutta olen ihan varma, että jos eka kerta sujuis ongelmitta, niin saisin itseluottamusta ihan helvetisti ja seuraavat kerrat ois varmasti helpompia!! Mutta kun se eka kerta on aina ylitsepääsemättömän vaikea!!
Paniikkihäiriöisenä laulajaksi..?
4
409
Vastaukset
- useat
ovat herkkiä persoonia ja kärsivät esiintymisjännityksestä. Jokainen eri tavalla; kuka voimakkaammin, kuka vähemmin. Kun tulet jännityksen kanssa "sinuiksi", se ei ole este laulajan uralle.
Monet ovat sitä mieltä, että tietynasteinen jännitys vain parantaa suoritusta lavalla. Älä heitä unelmia nurkkaan, Tsemppiä! - Maza
Propralin syöminen on ihan tavallista esiintyville taiteilijoille.
- taapero
Eka kerta on varmasti pahin, mutta sen jälkeen helpottaa, usko vaan! Oletko ajatellut esiintyä duo:na, jolloin ehkä ystäväsi seura tuo tukea sinulle ja jaat huomion? Ja oletko minkä ikäinen? Iän myötä saat varmasti varmuutta lisää.
- Sleeping Angel
Mä itse olen sairastanut paniikkihäiriötä aika pahaa sellaista kaksi vuotta. Nyt yhtäkkiä parin kuukauden aikana olen palannut yksin liikkumiseen, busseihin ja olen tasapainottunut. Toivoa paranemisesta siis on!
Itse ajon parannuttua ja kun ikää ja koulutusta on tarpeeksi hakea poliisikouluun. Ei toivoa kannatta menettää, mäkin ajon taistella unelmaani varten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181