Kirjanoppineet olivat aikansa arvostetuimpia Kirjoitusten tuntijoita.
He tiesivät, mitä oli 'oikea usko'. Ja kykenivät osoittamaan sen Kirjoituksista.
Jeesus totesikin: "Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta." (Joh. 5:39)
Jäävätkö kirjoitukset oman oikeassaolemisen todistamiseksi, vai saako Jeesus Kristus muotoa meissä -?
Paljonko sisareni/veljeni rakentuu siitä, että 'noudatan Kirjoituksia' mutta todistus Hänestä on hiljaa?
keitä ovat kirjanoppineet?
6
242
Vastaukset
- Helena
kirjanonnineilla lainopettajia niin hehän tarkkailivat koko ajan Jeesusta, tekisikö hän virheen,esim.parantaisiko sapattina ja Jeesushan paransi sapattina...ja siitä nämä raivostuivat.
HE olivat vallassaolevaa luokkaa ja tämä Jeesus teki mitä tahtoi.Jeesushan varoitti kansaa lainopettajista, jotka mielellään ottivat vastaan kunnianosoituksi....Oli monenlaisia ryhmittymiä aivan kuin nykyäänkin, ja sitten oli Jeesus, hänen uskonsa ja sanomansa ,elämänsä ja esimerkkinsä, niin ja miten on nyt? Onko Jeesus esimerkkimme? Vaikka emme täälä pystykään olemaan Jeesuksen kaltaisia,niin kerran me muutumme.- witness
Ilman Pyhää Henkeä voi myös tutkia Raamattua.
Jeesus elää Pyhän Henkensä kautta uudestisyntyneessä avaten Sanan - opettaen, rohkaisten, nostaen ja lohduttaen. - ateisti45
tarkoitat perushim ryhmää niin kyllä heillä oli muutakin tekemistä kuin yhden galilealaissaarnaajan seuraaminen. Lahkoja tuon ajan Juudeassa oli pilvin pimein ja sen päälle miehitys ja jatkuva kapina. Jeesuksen opetus oli suurin piirtein samaa kuin Shamain -toiseen perushim-pääryhmään kuuluvan. Shamai oli myös Jeesuksen aikalainen.
- niin,niin
sitten nykyajan kirjanoppineet,onhan nykyäänkin monenlaista suuntausta?
- Lut
Olisivatko "fariseukset" sellaisia, jotka tahtovat esiintyä Jumalan sanan opettajina, mutta eivät kuitenkaan ojentaudu Jumalan tahdon mukaisesti. (Ovatkin raatelevia susia ja Raamatun sanan vääristelijöitä sisimmässään. Eli lopulta teeskentelijöitä...)
Mutta en tiedä, ... jokaisessa meissä varmasti on fariseus, joka kuvittelee olevansa parempi kuin muut. - Luterilainen
Sakari Korpisen saarna
otsikko "Ei kerskaamista Jumalan edessä"
22.8.2004
http://www.luthersaatio.com/saarnat.php
Saarnatekstinä:
Lk 18:9-14
9. Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen: 10. "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani. 11. Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani. 12. Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.' 13. Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'. 14. Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383809Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 64724
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708