Kyynelin kylvävät (uni)

yksin armosta

Tämä uni jäi vähän hämärän peittoon ja koetin skipata sen yli, mutta Patrick Winfrey sivusi samaa aihetta sivulauseessaan ja se tuli myös äsken jotain ketjua lukiessani eteen.

Oli taas kyse jostain näytelmästä ja siitä, kunka sen näyttelijöitä arvosteltiin ja runneltiin kovalla kädellä. He itkivät salaa haavojaan, mutta jatkoivat näyttelemistä urhoollisesti.

Yksi heitettiin kesken näytelmän roskikseen enkä nähnyt häntä nostettavan pois sieltä. MIetin hänen kohtaloaan, kuinka hänelle kävisi.

Näytelmä oli voimakkaan profetaallinen ja kuvasi todellista elämää. Se loppui seuraaviin toteamuksiin:

"Katsokaa näytelmä ja oppikaa. Muistakaa, että kun he näyttelevät, he tekevät sen aina myös itselleen. Kipuihmiset ovat aina kipuihmisiä."

----

Kaikilla meillä on tunteet. Sanat, joka lausumme toisiamme vastaan, sattuvat. Kipu on kaikille yhteinen, ja ne, jotka palvelevat, altistavat itsensä arvostelulle, kivulle ja tuomiolle. Siksikö palvelijoita on niin vähän?

Jokainen sana, joka suustamme lähtee, osuu johonkin. Jokainen kivi, joka on tullut heitettyä, tulee kerätyksi takaisin.

Pidin itse joskus saarnamiehiä jonkinlaisella jalustalla. On ollut kyseenalainen ilo huomata, että samanlaisia tallaajia ovat hekin, omine virheineen ja heikkouksineen.

Odotin itsekin, että minun tulisi olla ihmisten silmissä täydellinen vaelluksessani, ennen kuin voisin asettua Jumalan palvelukseen. Asia ei kuitenkaan Jumalan Sanassa ole näin. Se kehottaa meitä jokaista palvelemaan sillä armolahjalla, jonka olemme Herralta saaneet. Siihen ei liity korkeaa asemaa tai ylemmäksi nostamista.

Luuk. 22:26
Mutta älkää te niin; vaan joka teidän keskuudessanne on suurin, se olkoon niinkuin nuorin, ja johtaja niinkuin se, joka palvelee.

Matteuksen evankeliumi:
5:15 eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville.

Luukkaan evankeliumi:
19:13 Ja hän kutsui luoksensa kymmenen palvelijaansa, antoi heille kymmenen leiviskää ja sanoi heille: 'Asioikaa näillä, kunnes minä tulen.'

Palvelematta itse on helppo heitellä teräviä kommentteja ja arvostella muita. Vasta kun palvelee, alkaa nähdä asioiden toisen puolen.

Saarnaaja:
3:1 Kaikella on määräaika, ja aikansa on joka asialla taivaan alla.
3:5 Aika on heitellä kiviä ja aika kerätä kivet.

Psalmit:
126:5 Jotka kyynelin kylvävät, ne riemuiten leikkaavat.
126:6 He menevät itkien, kun kylvösiemenen vievät; he palajavat riemuiten, kun lyhteensä tuovat.

34

303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumala on uskollinen

      Kiitos viestistäsi "yksin armosta"!

      • yksin armosta

        Kiitos itsellesi! Jumala ON uskollinen!


    • .EndTimes.

      Olen vapaapäivänäni kuunnellut podcasteja, ja kaikissa on ollut otsakkeesta riippumatta sama aihe: siemen:) vaikka vähän toiselta kantilta.

      Meihin on kylvetty elävä siemen, ja niinkuin maaperään kylvettäessä, siemenen tulee itsessään kuolla, että siihen kätketty elämä pääsee esiin. Siemenen kuolemisen, elämän esiin nousemisen aiheuttaa paine, pimeys, lämpö ja vesi. Jumala hoitaa lämmittämisen ja kastelun. Meidän osaksi jää suostua pimeään ja ahtaaseen silloin kun on sen aika. Siemenessä on jo valmiina kaikki se, mitä siitä kerran nousee. Siemenessä on koko puun kopio! Niin meissäkin on jo kaikki, mitä meistä kerran tulee, kunhan kastelemme siementä Jumalan sanalla. Siinä on kaikki lupaukset, ja kaikki apu. Elämän paineissa on valtava siunaus. Ei niissä itsessään, vaan siinä mitä se nostaa meistä esille. Jos sieltä nousee omaa vanhaa, sen voi karsia alkuunsa, ja antaa tilaa vain sille, mikä nousee sanan siemenestä. Sen mihin uskomme, sen hedelmää syömme, siksi myös "he näyttelevät samalla itselleen"

      Monen taimet näyttävät puunalulle, mutta ne nousevat omasta kivusta eivätkä luottamuksesta. Aina on ihmisiä, jotka pitävät viimeiseen saakka kiinni omasta oikeudestaan loukkaantua, sääliä itseään, voivotella, murehtia ja pelätä. Se on vihollisen kylvämää lustetta. Annetaan sellainen poispantavaksi. Ojentaudutaan Sanan mukaan, sillä sanaa noudattava saa sanan voiman. Kelvollista on se mikä kantaa hengen hedelmää.
      Suru on hyvä, itsesääli on paha.
      Viha on joskus oikein, katkeruus on aina väärin.
      Peltomies tarkkaa mitä pellolla kasvaa, ja armosta karsii sen mikä ei tule kylvetystä siemenestä. Se tulee ilmi vain puristuksessa, silloin tarkataan itsemme.

      Ja niinkuin sanoit, pidetään huoli että me emme ole niitä jotka aiheuttavat toisille kuormaa. Meidät on kutsuttu rohkaisemaan toinen toistamme lupauksen sanoilla, että kasvaisi se, joka meihin on kylvetty:)

      • yksin armosta

        Hyvin kirjoitit.

        "Muistakaa, että kun he näyttelevät, he tekevät sen aina myös itselleen."

        Tämä puhui minulle myös siitä, että me jaamme niitä asioita, joissa itse elämme tai olemme eläneet ne todeksi. Emme ole sen ulkopuolella, mitä esitämme. Meidän täytyy syödä se sana, jota tuomme.

        Jumala on kutsunut meidät kaikki jakamaan sitä, mitä Hän itse meille antaa.


      • ...

        ...


      • ....
        ... kirjoitti:

        ...

        ....


    • KTS (Ei kirj.)

      Toi oli must niin lystikäs toi:

      "...Yksi heitettiin kesken näytelmän roskikseen ..."

      :D

    • ....

      selvästi tästä mutta on se kumma kun kivittäjät ei itse näe syntejään ja kivittämistään vaan aina syyttää siitä muita mutta ei itseään?

      tässä taas yksi surullinen tapaus jonka uskonveljet ja sisaret ovat tappaneet kuten minutkin eikä edes itse tajua sitä, uskotellaan itselleen että en se minä ollut vaan muut, kuinka monta tekin palstan vakikirjoittajat olette tappaneet edes tajuamattenne sitä?

      en voi allekirjoittaa kaikkea mitä tämä henkilö kirjoittaa mutta osan kummikin, lainauksia kirjoituksesta!

      minulle kun ei ole käynyt noin vaikka olenkin "luopunut, kylmä ja luollut"

      näin kävi minullekkin kiitoksia vain siitä eikä ole kukaan minua nostanut pois sieltä!

      "Yksi heitettiin kesken näytelmän roskikseen enkä nähnyt häntä nostettavan pois sieltä. MIetin hänen kohtaloaan, kuinka hänelle kävisi."

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12230426

      "Olen ex-hellari
      99 Vastausta 313 Lukukertaa

      SariSusannasi73

      7.5.2014 10:03

      Olen kirjoittanut S24:n helluntailaisuuspalstalle noin 9 vuotta. Aloittaessani olin ns.uskossa. Uskoin kuten kaikki muutkin että Raamattu on Jumalan erehtymätöntä sanaa.

      Minua kiusattiin palstalla alusta asti. Toisten uskovien mielipuuhaa oli sanoa minua mielisairaaksi. En käsitä vieläkään miksi. Uhattiin että jos en lopeta palstalle kirjoittelua niin minulle käy vielä huonommin. Koitin olla välittämättä.

      Kuten niin monet muutkin uskovat koin että minulla on"tehtävä"palstalla. Ei siitä sen enempää, mutta se liittyi toisten uskon vahvistamiseen. Kunnes tuli hetki jolloin jouduin myöntämään itselleni että en välitä kiusaajistani-toisista uskovista-niin että haluaisin enää toimia heidän hyvinvoinnin eteen. "

      ------------------------------------

      tosin minusta tuli itsestäni tämmönen kova kivittäjä ja sormella osottelija tuolloin ennen langeemustani...

      • ....

        ei sanassa turhaan sanota näin!

        Jaakobin kirje 3:1

        1. Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.


      • ....
        .... kirjoitti:

        ei sanassa turhaan sanota näin!

        Jaakobin kirje 3:1

        1. Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.

        Jesaja 28:9

        9. "Keitähän tuokin luulee taitoon neuvovansa, keitä saarnalla opettavansa? Olemmeko me vasta maidolta vieroitettuja, äidin rinnoilta otettuja?


      • ....
        .... kirjoitti:

        Jesaja 28:9

        9. "Keitähän tuokin luulee taitoon neuvovansa, keitä saarnalla opettavansa? Olemmeko me vasta maidolta vieroitettuja, äidin rinnoilta otettuja?

        Jaakobin kirje 4:1-3

        1. Mistä tulevat taistelut ja mistä riidat teidän keskuudessanne? Eikö teidän himoistanne, jotka sotivat jäsenissänne?

        2. Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole; te tapatte ja kiivailette, ettekä voi saavuttaa; te riitelette ja taistelette. Teillä ei ole, sentähden ettette ano.

        3. Te anotte, ettekä saa, sentähden että anotte kelvottomasti, kuluttaaksenne

        11. Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.

        12. Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?

        16. Mutta nyt te kerskaatte ylvästelyssänne. Kaikki sellainen kerskaaminen on paha.


    • .....

      tuli vielä mileen että ihan naurettavaa että tossakin ketjussa tulee uskovat vielä neuvomaan, opettamaan, tukemaan, vahvistamaan, anteeksi pyytelemään ja kivittämään/lyömään vaikka eka itse ovat kivittäneet ja tappaneet tämmösen henkilön ja monesti vielä on samat henkilöt jotka ovat eka tämän kivittäneet...

      onko vähän tekopyhää ja kaksnaamasuutta tämmönen?

      • sinettisormus1

        Muistan kuinka yksin armosta sai pahoja hyökkäyksiä ja minä myös, näkyineni (opetuslapsi1, silloinen)
        En tiedä mitä yksi armosta nykyään tekee, kuinka on hänen uskon elämänsä laita? Ikävä on kovasti! Tekopyhyyttä täällä riittää ja olen muutaman kerran kysynytkin: "Kuka heittää ensimmäisen kiven?" Kuka on niin synnitön että sen voi tehdä? Ei kukaan... lähimmäisen rakkaus on unohtunut, jos sitä joka taholla on ollutkaan, siis aito, pyyteetön rakkaus, se mikä ei vaadi vastineeksi itselleen mitään, sen perään kuulutan ja nöyryys, se on aidon uskovan tunnus merkki.
        Sinulle, -----, toivotan Herran Rauhaa ja Siunausta, muista että me suutumme ja tuskastumme ihmisiin ja heidän sanomisiin ja tekoihin, ei Jeesuksella ole niihin osaa eikä arpaa, muista myös että nämä parhaimillaan kuitenkin hiovat meistä vahvoja jalokiviä, kauniita timantteja, jos vain jaksamme pyörityksessä mukana ja tarkoitan tätä oikeasti, en näytellen. Jeesus sanoi ristillä: "Isä anna heille anteeksi, sillä he eivät ymmärrä."
        Katso vain Jeesusta kasvoihin, hän on tärkein, ei pilkkaavat ihmiset, heidän vuokseen älä luovuta, sillä he ei todellakaan ymmärrä. Sinä olet RAKAS siskoni, ja haluan seurata sinunkin kasvuasi, tämän oman kasvuni rinnalla ja sitä teemme loppuun asti.
        Aamen.


      • ...
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Muistan kuinka yksin armosta sai pahoja hyökkäyksiä ja minä myös, näkyineni (opetuslapsi1, silloinen)
        En tiedä mitä yksi armosta nykyään tekee, kuinka on hänen uskon elämänsä laita? Ikävä on kovasti! Tekopyhyyttä täällä riittää ja olen muutaman kerran kysynytkin: "Kuka heittää ensimmäisen kiven?" Kuka on niin synnitön että sen voi tehdä? Ei kukaan... lähimmäisen rakkaus on unohtunut, jos sitä joka taholla on ollutkaan, siis aito, pyyteetön rakkaus, se mikä ei vaadi vastineeksi itselleen mitään, sen perään kuulutan ja nöyryys, se on aidon uskovan tunnus merkki.
        Sinulle, -----, toivotan Herran Rauhaa ja Siunausta, muista että me suutumme ja tuskastumme ihmisiin ja heidän sanomisiin ja tekoihin, ei Jeesuksella ole niihin osaa eikä arpaa, muista myös että nämä parhaimillaan kuitenkin hiovat meistä vahvoja jalokiviä, kauniita timantteja, jos vain jaksamme pyörityksessä mukana ja tarkoitan tätä oikeasti, en näytellen. Jeesus sanoi ristillä: "Isä anna heille anteeksi, sillä he eivät ymmärrä."
        Katso vain Jeesusta kasvoihin, hän on tärkein, ei pilkkaavat ihmiset, heidän vuokseen älä luovuta, sillä he ei todellakaan ymmärrä. Sinä olet RAKAS siskoni, ja haluan seurata sinunkin kasvuasi, tämän oman kasvuni rinnalla ja sitä teemme loppuun asti.
        Aamen.

        "Sinä olet RAKAS siskoni"

        no olen kyllä miespuolinen eli veli mutta ei se mitään :)

        välillä vaan mietin että mikä näillä on kenelle on käynyt noin kun tossakin ketjussa pieleen?

        itellä vaikka kaikki on mennyt pieleen niin siltikään minulle ei ole käynyt noin ja olen kovia kokenut enkä ole hylännyt Herraa...

        välillä tulee miettineeksi että onko Herra ees ikinä tämmösiä ihmisiä kunnolla koskettanut?

        koska jokainen jota Herra on todella koskettanut niin on todellakin ihme jos noin käy vaikka mitä kävisi ja kuinka tekisi...

        mutta kyllä tuokin on mahdollista...


      • sinettisormus1
        ... kirjoitti:

        "Sinä olet RAKAS siskoni"

        no olen kyllä miespuolinen eli veli mutta ei se mitään :)

        välillä vaan mietin että mikä näillä on kenelle on käynyt noin kun tossakin ketjussa pieleen?

        itellä vaikka kaikki on mennyt pieleen niin siltikään minulle ei ole käynyt noin ja olen kovia kokenut enkä ole hylännyt Herraa...

        välillä tulee miettineeksi että onko Herra ees ikinä tämmösiä ihmisiä kunnolla koskettanut?

        koska jokainen jota Herra on todella koskettanut niin on todellakin ihme jos noin käy vaikka mitä kävisi ja kuinka tekisi...

        mutta kyllä tuokin on mahdollista...

        ... totta, rakas Veliseni ja samaa sisrus parvea kuitenkin ollaan. Jeesus sanoi: joka minut tunnustaa on minun siskoni ja veljeni,....."
        Usein mietin, minkälainen usko ihmisellä on, kun pilkkaajien ja kivittäjien takia hylkää uskonsa, Jeesuksen, tärkeimmän asian elämässään, onko se todellista uskoa, se on vielä kovin heikkoa uskoa ... tässä kaunis kappale kaikille, jotka kokevat itsensä kivitetyiksi, kuunelkaa noita sanoja, säilyttäkää ne sydämiinne.

        https://www.youtube.com/watch?v=f0M-_-URiUk


      • ...
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... totta, rakas Veliseni ja samaa sisrus parvea kuitenkin ollaan. Jeesus sanoi: joka minut tunnustaa on minun siskoni ja veljeni,....."
        Usein mietin, minkälainen usko ihmisellä on, kun pilkkaajien ja kivittäjien takia hylkää uskonsa, Jeesuksen, tärkeimmän asian elämässään, onko se todellista uskoa, se on vielä kovin heikkoa uskoa ... tässä kaunis kappale kaikille, jotka kokevat itsensä kivitetyiksi, kuunelkaa noita sanoja, säilyttäkää ne sydämiinne.

        https://www.youtube.com/watch?v=f0M-_-URiUk

        en tiedä muistaako täällä kukaan todistustani ja sitä kun todistin ensimäisen kerran uskoni uudistuksen jälkeen kun tulin palstalle siitä on n.reilu 6 vuotta

        kaiken laista on tapahtunut olen todistanut myös livenäkin ihmisille ja kavereille muutaman kerran olen meinannut saada turpaani uskoni takia ja ton langeemukseni aikanakin todistin omalla tavalla Jumalasta ja uskosta....

        voi kun tietäisitte minkälaista siellä on kyllä se on niin muutunut maailma mitä se oli silloin kun en ollut vielä uudistunut uskossa ja mitä sitä nytten kävi vierailemassa aidan toisella puolella kyllä ollaan menty niin pitkälle luopumuksessa että huhhuh!

        sitä jos ei ole uudistuksen jälkeen käynyt aidan toisella puolella käynyt niin sitä on vaikeampi nähdä kyllä olen sitä mieltä että moni uskova on tippunut kärryiltä siitä kuinka syvällä synnin suossa me olemme ja missä mennään niin uskovien ja jumalattomien synneissä, mutta sehän riittää kun valvoo ja pysyy synneistä erillään ja tekee parannuksen jos on parantamista... :)

        eli sitten siihen todistukseeni olen koko ikäniu ollut uskova ja olen pienenä nähnyt Jumalan oli siloin jos oikein muistan niin esikoulussa ja näin Jumalan samalla tavalla kuin mooses eli olin kahden rakennuksen välissä ja näin Jumalan selkäpuolen en ede pyytänyt että Herra näyttaytyisi minulle...

        minun äitini on uskova ja puihui meille Jumalasta ja Jeesuksesta...

        minun äidilleni joskus nuorena Jumala puhui kuuluvaan ääneen...

        sitten maailma vei mukanaan ja minut otettiin kiinni Jumala antoi suoraan herätyksen taivaasta minulle ja uudistuin uskossa ilman seurakuntaa ja välikäsiä en kuulunut mihkään lahkoon ja kirkosta erosimme en ollut missään tekemisissä uskoviin tuolloin...

        minulle kävi niin että minulta otettiin henki pois ja annettiin takaisin se kävi niin että kun olin mennyt nukkumaan niin en ollut vielä nukahtanut ja sitten se tapahtui tunsin kuin pullosta olisi korkki otettu pois ja sitten rupesi veri ja henki pakeneman ruumiistani ja samalla saatanan annettiin tulla hakemaan minua helvettiin... mutta minulle annettiin uusi mahdollisuus ja nostettiin Jumalan pojan Jeesuksen Kristuksen jalkojen juureen...

        kiitoksia tästä Herralle....

        ei moni ihminen ja uskovakaan taida tajuta sitä että ei ihmisen henki ole omissa käsissä ja kuinka pienestä ihmisen henki on kiinni...

        taivas ja helvetti on todellisia...


      • sinettisormus1
        ... kirjoitti:

        en tiedä muistaako täällä kukaan todistustani ja sitä kun todistin ensimäisen kerran uskoni uudistuksen jälkeen kun tulin palstalle siitä on n.reilu 6 vuotta

        kaiken laista on tapahtunut olen todistanut myös livenäkin ihmisille ja kavereille muutaman kerran olen meinannut saada turpaani uskoni takia ja ton langeemukseni aikanakin todistin omalla tavalla Jumalasta ja uskosta....

        voi kun tietäisitte minkälaista siellä on kyllä se on niin muutunut maailma mitä se oli silloin kun en ollut vielä uudistunut uskossa ja mitä sitä nytten kävi vierailemassa aidan toisella puolella kyllä ollaan menty niin pitkälle luopumuksessa että huhhuh!

        sitä jos ei ole uudistuksen jälkeen käynyt aidan toisella puolella käynyt niin sitä on vaikeampi nähdä kyllä olen sitä mieltä että moni uskova on tippunut kärryiltä siitä kuinka syvällä synnin suossa me olemme ja missä mennään niin uskovien ja jumalattomien synneissä, mutta sehän riittää kun valvoo ja pysyy synneistä erillään ja tekee parannuksen jos on parantamista... :)

        eli sitten siihen todistukseeni olen koko ikäniu ollut uskova ja olen pienenä nähnyt Jumalan oli siloin jos oikein muistan niin esikoulussa ja näin Jumalan samalla tavalla kuin mooses eli olin kahden rakennuksen välissä ja näin Jumalan selkäpuolen en ede pyytänyt että Herra näyttaytyisi minulle...

        minun äitini on uskova ja puihui meille Jumalasta ja Jeesuksesta...

        minun äidilleni joskus nuorena Jumala puhui kuuluvaan ääneen...

        sitten maailma vei mukanaan ja minut otettiin kiinni Jumala antoi suoraan herätyksen taivaasta minulle ja uudistuin uskossa ilman seurakuntaa ja välikäsiä en kuulunut mihkään lahkoon ja kirkosta erosimme en ollut missään tekemisissä uskoviin tuolloin...

        minulle kävi niin että minulta otettiin henki pois ja annettiin takaisin se kävi niin että kun olin mennyt nukkumaan niin en ollut vielä nukahtanut ja sitten se tapahtui tunsin kuin pullosta olisi korkki otettu pois ja sitten rupesi veri ja henki pakeneman ruumiistani ja samalla saatanan annettiin tulla hakemaan minua helvettiin... mutta minulle annettiin uusi mahdollisuus ja nostettiin Jumalan pojan Jeesuksen Kristuksen jalkojen juureen...

        kiitoksia tästä Herralle....

        ei moni ihminen ja uskovakaan taida tajuta sitä että ei ihmisen henki ole omissa käsissä ja kuinka pienestä ihmisen henki on kiinni...

        taivas ja helvetti on todellisia...

        Mahtava todistus sinulta, kiitos!
        En ole ollut täällä niin kauan kuin sinä ja olen jäänyt tuosta paitsi. Uskn täysin todistukseesi. Jumala piti minulle noin vuoden kestävän pelko koulun ja opetti mikä tuo vihtahousu on ja sitä meidän ei tarvitse pelätä kun tunnustamme ja tiedämme kuka meidän Herramme on; eli Jeesus Kristus! Hänen nimessään voimme ajaa tuon "mokoman" pois. Herra toi joka hetki asoita eteeni jotka kertoivat pelosta, masennuksesta jne. Lopulta huomasin etten enää pelännyt tuota "ötökkää" vaikka aika ajoin yrittikin koetella. Pitää muistaa että kun on hyvä on myös paha, se maailma on todellisuutta, vaikka moni kiistääkin.


      • sinettisormus1
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Mahtava todistus sinulta, kiitos!
        En ole ollut täällä niin kauan kuin sinä ja olen jäänyt tuosta paitsi. Uskn täysin todistukseesi. Jumala piti minulle noin vuoden kestävän pelko koulun ja opetti mikä tuo vihtahousu on ja sitä meidän ei tarvitse pelätä kun tunnustamme ja tiedämme kuka meidän Herramme on; eli Jeesus Kristus! Hänen nimessään voimme ajaa tuon "mokoman" pois. Herra toi joka hetki asoita eteeni jotka kertoivat pelosta, masennuksesta jne. Lopulta huomasin etten enää pelännyt tuota "ötökkää" vaikka aika ajoin yrittikin koetella. Pitää muistaa että kun on hyvä on myös paha, se maailma on todellisuutta, vaikka moni kiistääkin.

        https://www.youtube.com/watch?v=Es6nMwui6cg


    • jhjkhukhiilh

      Miksi täytyy näytellä?

      T: Roskiksessa oleva tai yhtä vähän kiinnostaa uskovien näytelmät. Ei näytelmä ketään auta tai palvele.

    • Häh

      Käytkö teattereissa?

    • -----------------
    • Ajattelin minäkin

      mitä Jeesus opetti kun lapsen toi apostolien keskelle ja kehotti nöyrtymään kaltaisekseen.

      • Sitten Jeesus pesi

        apostolien jalat ja ristinsä myös kantoi ja kärsimysmaljan joi häpeästä välittämättä.


      • Nöyrä ja ylpeä

        Nöyrä on sellainen joka nöyrtyy Jumalan Sanan alle. Vaikka ei aina ymmärtäisi tai tuntuisi mahdottomalta niin silti sanoo: Tahdon silti nöyrtyä sinun sanasi alle.

        Maailmassa nöyrä tarkoittaa sitä että taipuu auktoriteettien alle ja ottaa vastaan toisilta. siksi Jeesusta syytettiin ylpeäksi koska Hän ei taipunut hengellisten johtajien vaatimuksiin ja tulkintoihin isäin säännöistä.

        Ylpeydellä ei myöskään tarkoiteta nokka pystyssä kävelemistä. Suora ryhti ja katsekontaktin ottaminen on ihan tervettä.

        Ylpeä sanoo monille Jumalan sanan neuvoille: vanhanaikaista, kivikautista tai fundamentalistista. Ylpeä myös kieltää Jumalan voiman: ihmeet ja merkit, parantumiset ja kaiken yliluonnollisen. "Tällaisia ovat monet lopun ajan ihmiset, heillä on jumalisuuden ulkokuori, mutta kieltävät Jumalan voiman."


      • sinettisormus1
        Nöyrä ja ylpeä kirjoitti:

        Nöyrä on sellainen joka nöyrtyy Jumalan Sanan alle. Vaikka ei aina ymmärtäisi tai tuntuisi mahdottomalta niin silti sanoo: Tahdon silti nöyrtyä sinun sanasi alle.

        Maailmassa nöyrä tarkoittaa sitä että taipuu auktoriteettien alle ja ottaa vastaan toisilta. siksi Jeesusta syytettiin ylpeäksi koska Hän ei taipunut hengellisten johtajien vaatimuksiin ja tulkintoihin isäin säännöistä.

        Ylpeydellä ei myöskään tarkoiteta nokka pystyssä kävelemistä. Suora ryhti ja katsekontaktin ottaminen on ihan tervettä.

        Ylpeä sanoo monille Jumalan sanan neuvoille: vanhanaikaista, kivikautista tai fundamentalistista. Ylpeä myös kieltää Jumalan voiman: ihmeet ja merkit, parantumiset ja kaiken yliluonnollisen. "Tällaisia ovat monet lopun ajan ihmiset, heillä on jumalisuuden ulkokuori, mutta kieltävät Jumalan voiman."

        Aamen.


      • N ja Y
        sinettisormus1 kirjoitti:

        Aamen.

        Jeesus sanoo: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille Hän antaa armon".

        Toisin sanoen: Jumala antaa armonsa niille jotka tahtovat taipua kaikessa Hänen Sanansa alle. Meidän ei tarvitse osata rakastaa kaikkia Jumalan sanan ohjeita, mutta riittä että tahdomme tehdä Jumalan tahdon (tietoinen valinta). Kun Jumala antaa armonsa nöyrille, niin opimme sen jäleen rakastamaan Jumalan tahtoa.

        Ylpeä on jo tuominnut itsensä, se ei edes voi saada Jumalan rakkautta hänen tahdossaan elämiseen, ja siksi ylpeä kapinoi loppuun saakka.

        Avioliittolupauksessa käytetään tätä samaa TAHDON sanaa. Tämä ei ole lupaus rakastamisesta vaan siitä että tähtoo rakastaa.
        Myös tässä nöyrä selviää lupauksellaan kunnes kuolema erottaa, mutta ylpeä ei. Eli nöyrälle annetaan myös rakkautta (saa armon).


      • sinettisormus1
        N ja Y kirjoitti:

        Jeesus sanoo: "Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille Hän antaa armon".

        Toisin sanoen: Jumala antaa armonsa niille jotka tahtovat taipua kaikessa Hänen Sanansa alle. Meidän ei tarvitse osata rakastaa kaikkia Jumalan sanan ohjeita, mutta riittä että tahdomme tehdä Jumalan tahdon (tietoinen valinta). Kun Jumala antaa armonsa nöyrille, niin opimme sen jäleen rakastamaan Jumalan tahtoa.

        Ylpeä on jo tuominnut itsensä, se ei edes voi saada Jumalan rakkautta hänen tahdossaan elämiseen, ja siksi ylpeä kapinoi loppuun saakka.

        Avioliittolupauksessa käytetään tätä samaa TAHDON sanaa. Tämä ei ole lupaus rakastamisesta vaan siitä että tähtoo rakastaa.
        Myös tässä nöyrä selviää lupauksellaan kunnes kuolema erottaa, mutta ylpeä ei. Eli nöyrälle annetaan myös rakkautta (saa armon).

        AAMEN!!!


      • N ja Y
        sinettisormus1 kirjoitti:

        AAMEN!!!

        Ylpeys on joskus pahasti piilossa.
        Luin joskus hengellistä kirjaa jossa kerrottiin vertaus maanviljelijästä joka ei mene häpeillen nostamaan syksyllä satoa.

        "Joka runsaasti kylvää se runsaasti niittää ja joka niukasti kylvää se niukasti niittää".
        Kirjan kirjoittaja kysyi: Käykö joskus niin että unohdamme kylvämämme, tai menemme häpeillen pyytämään Jumalalta satoa siitä mitä olemme kylväneet?
        Jos maanviljelijä unohtaisi sadonkorjuuaikana kylvönsä tai menisi häpeillen korjaamaan satoa niin se olisi epätervettä. Miksi sitten me toimimme Jumalan kanssa usein tällä tavalla?

        Kysyin Jumalalta: Onko tämä sinusta vai puhuuko kirjoittaja omiaan?
        Jumala vastaa: Ettei se ole nöyryyttä vaan ylpeyttä. Olen sanonut että työmies on palkkansa ansainnut, ja se joka pyytää Minulta satoa kylvämästään tekee oikein.
        Jos me emme pyydä niin vihollinen joka on tullut tappamaan ja ryöstämään varastaa kylvömme ja sen jälkeen meillä ei ole uusia kylvösiemeniä.
        Jos ajattelemme että Herra sitten antaa ajallaan ja on ylpeyttä pyytää palkkaansa on väärä nöyryys tullut padoksi Jumalan huolenpidon virralle.


    • Onko Laodikeassa

      lasten kaltainen nöyryys vai kilpailu siitä kuka on suurin aikuisen oikeesti?

      • sinettisormus1

        ... meidän tulee olla nöyriä, että Jeesus voi tulla sydämiimme ja häneltä on tuleva voimamme, itsesämme emme ole mitään, se joka tähän ei kykene, ei ole valmis herran edessä ... usein tuo nöyryys tulee noiden lankeamuksien kautta, ihmisen täytyy käydä todella pohjalla että saa tuon nöyryyden ja ylpeys murenee, sillä ylpeys on synti ... me emme yksikään ole itsessämme suuria aikuisten oikeesti.


      • Sydämen usko ja
        sinettisormus1 kirjoitti:

        ... meidän tulee olla nöyriä, että Jeesus voi tulla sydämiimme ja häneltä on tuleva voimamme, itsesämme emme ole mitään, se joka tähän ei kykene, ei ole valmis herran edessä ... usein tuo nöyryys tulee noiden lankeamuksien kautta, ihmisen täytyy käydä todella pohjalla että saa tuon nöyryyden ja ylpeys murenee, sillä ylpeys on synti ... me emme yksikään ole itsessämme suuria aikuisten oikeesti.

        suun tunnustus on se keskeinen asia ihmiselle, jonka Jeesus tunnustaa Isän enkelien edessä, ja tietysti tämä uudestisyntyminen vedessä ja Pyhässä Hengessä. Toki uskon lisäksi tarvitaan rakkaus myös ja tarkoittaa ihan konkreettisesti Jeesuksen opetuksen mukaan tekemistä eikä vain osittaista ristin kantamista. Tietysti tulkinnat Jeesuksen opetuksesta voivat vaihdella ihan keskeisistä asioista myös kuten avioliitosta ja sen pyhyydestä, samoin maailmallisuudesta ja mammonan käyttämisestä ja seurakunnan toiminnasta ja siitä, kuka sitä johtaa käytännössä. Raamatussa on varotettu seuraamasta niitä, jotka itsekkyydestä tekevät työtä eikä hyvä hedelmä ole merkkinä Jeesuksen toiminnasta seurakunnan keskuudessa. Tämä asia on ainan myös ikäänkuin keskeneräistä, kuten nähdään myös Raamatusta, sillä täydellisiä ihmisiä ei ole olemassakaan vaan Jeesus on se Yksi Herra ja Kuningas ja Henkensä antaa hyvän armoliitossaan.


    • Miksi samassa

      kaupungissa tarvitaan Jeesuksen nimessä kokoontumiseen useita eri lahkoja? Toki monipuolisessa ja runsaassa tarjonnassa on varmaan myös hyviä puolia. Paavali piti kunnia-asiana olla julistamasta evankeliumia ja todistusta Jeesuksesta siellä missä nimensä oli jo esille tuotu ja seurakunta alkanut toimia. Miten nykyään Paavali toimisi ja missä seurakunnassa vaikuttaisi, entäs Jeesus Henkensä kautta? Miten tuo lapsi, jonka Jeesus toi apostolien keskelle, toimisi nykyään kun tahtoisi Herraa kiittää ja palvella myös? Voisi mennä myös pää pyörälle nykyajassa monella ja tietysti Jumala voi toimia ihan missä tahtoo varmuudella, joten ihan omassa kammiossaan myös voisi lapsi palvella ja kiittää Herraansa ja Kuningastaan varmaan, ja olisiko yhtään huonompi vaihtoehto kuin jossakin lahkossa, missä Laodikean tapaan ihmiset hallitsisivat eikä Herran Henki olisi Päänä Jeesuksessa.

    • Raamatussa on

      kirjoitettu että vaikeassa ajassa ymmärtäväinen voi olla hiljaa myös.

    • Ihan kaikkialla

      nykyään se mammona helposti saa sen keskeisen sijan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe