"Siinä olisi aikuisellekin tekemistä"
Helsingin keskustaa terrorisoivaan lapsiryöstöjengiin kuuluva 13-vuotias somalipoika on urakoinut lyhyessä ajassa lähes 30 rikosta. Viimeksi hänet otettiin kiinni tiistaina, mutta poliisi ei voi pojalle mitään, koska hän ei ole ikänsä tähden rikosoikeudellisessa vastuussa teoistaan.
Poliisi on tuskastunut, kun toistuvasti ryöstöihin syyllistyvää somalinuorta ei saada millään kuriin. Poika on vajaan kuukauden aikana jäänyt kiinni neljästä ryöstöstä ja yhdestä varkaudesta. Parin vuoden aikana hänen lasketaan rötöstelleen peräti 25 eri rikosta.
- Se on niin paljon, että siinä olisi aikuisellakin tekemistä, kun kyse on niin vakavista rikoksista kuin ryöstöistä, sanoo ylikomisario Olli Yliskoski Keskustan poliisipiiristä.
Poliisi muistuttaa, että lukuun sisältyvät rikokset, joista poika on jäänyt kiinni. Hänen tekemiensä rikosten todellista määrää voi vain arvailla.
13-vuotias lapsiryöstäjä tehnyt lähes 30 rikosta.
5
287
Vastaukset
- Gingston
Sanovat että somalit ovat kaikki rikollisia, jos laskisimme rikosia yhden per somali niin, kun kaikki somalien tekemät rikoset olisi näin jaetttu niin vielä sen jälkeen olisi jäljellä 97,2% somaleista, eli näin moni on täysin syyttömiä. Koska tämä yksi vintiö on tehnyt noin monta ryöstä, niin syyttömien somalien osuus kasvaisi edelleen.
97,2% on laskettu Suomen Sisun antamien tietojen perusteella.- Muffeh
toi on jo naurettavaa, ja oon sit samaa mieltä tosta 97 prossaa on sit syyttömiä, mutta silti, me(somalilaiset) ei ainakaan tehdä murhia, te suomalaiset tapatte ihmisiä koska joi sun alkoholin? okei, siinä on oiva syy tappaa ihminen, luin just kirjastossa kirjan, suomessa on yleistynyt nämä "kirves murhat" en mä ainakaan oo nähnyt ulkomaalaista joka tappaisi alkoholin takia.
- Suomalainen
Muffeh kirjoitti:
toi on jo naurettavaa, ja oon sit samaa mieltä tosta 97 prossaa on sit syyttömiä, mutta silti, me(somalilaiset) ei ainakaan tehdä murhia, te suomalaiset tapatte ihmisiä koska joi sun alkoholin? okei, siinä on oiva syy tappaa ihminen, luin just kirjastossa kirjan, suomessa on yleistynyt nämä "kirves murhat" en mä ainakaan oo nähnyt ulkomaalaista joka tappaisi alkoholin takia.
En ota kantaa itse asiaan, mutta olet selkeästi
oikealla tiellä. Jatka vain suomenkielen opiskelua ja ota kantaa asioihin, niinkuin teit!
Helppoa tähän yhteiskuntaan ei ole sopeutua, mutta yritä parhaasi. Yritä hankkia työpaikka, ihan minkälainen vain ja koeta etsiä itsellesi suomalaisia kavereita ja ota tietoisesti vähän etäisyyttä assalla roikkuviin klaaniveljiisi, niin opit kielen ja sopeudut paremmin. Lakkaa ajattelemasta olevasi somali ja ajattele Suomea uutena isänmaanasi. Meillä on paitsi oikeuksia on myös velvollisuuksia. Jos kaikki teistä tekisivät niinkuin sinä, luulenpa, että kansasi maine paranisi! Eivät kaikki meistä ole rasisteja, vaikka ennakkoluuloja on vähän jokaisella,niinkuin myös valitettavasti minulla.
Varmasti olet myös huomannut sen, että me Suomalaiset vittuilemme ja nostamme rähäkkää tyhjänpäiväisistä asioista, olemme kovempia ja paksunahkaisempia verrattuna vaikka sinun kansaasi, loukkaannutte helpommin. Humalassa tartumme helposti puukkoon, se on kansan luonto.
Jokaisessa kansassa on omat huonot ja hyvät puolensa. Meillä opettelun paikka voi olla viinan juomisessa, teillä se saattaa olla suhtautumisessa naisiin. Väkivaltaisuutta uskon olevan molemmissa kansoissa, mietippä vain minkä takia entisestä isänmaastasi pois lähdit.. - Muffeh
Suomalainen kirjoitti:
En ota kantaa itse asiaan, mutta olet selkeästi
oikealla tiellä. Jatka vain suomenkielen opiskelua ja ota kantaa asioihin, niinkuin teit!
Helppoa tähän yhteiskuntaan ei ole sopeutua, mutta yritä parhaasi. Yritä hankkia työpaikka, ihan minkälainen vain ja koeta etsiä itsellesi suomalaisia kavereita ja ota tietoisesti vähän etäisyyttä assalla roikkuviin klaaniveljiisi, niin opit kielen ja sopeudut paremmin. Lakkaa ajattelemasta olevasi somali ja ajattele Suomea uutena isänmaanasi. Meillä on paitsi oikeuksia on myös velvollisuuksia. Jos kaikki teistä tekisivät niinkuin sinä, luulenpa, että kansasi maine paranisi! Eivät kaikki meistä ole rasisteja, vaikka ennakkoluuloja on vähän jokaisella,niinkuin myös valitettavasti minulla.
Varmasti olet myös huomannut sen, että me Suomalaiset vittuilemme ja nostamme rähäkkää tyhjänpäiväisistä asioista, olemme kovempia ja paksunahkaisempia verrattuna vaikka sinun kansaasi, loukkaannutte helpommin. Humalassa tartumme helposti puukkoon, se on kansan luonto.
Jokaisessa kansassa on omat huonot ja hyvät puolensa. Meillä opettelun paikka voi olla viinan juomisessa, teillä se saattaa olla suhtautumisessa naisiin. Väkivaltaisuutta uskon olevan molemmissa kansoissa, mietippä vain minkä takia entisestä isänmaastasi pois lähdit..joo puhut asiaa, jokaisella kansalla on hyvät ja huonot puolet, mutta silti jos olen tullut suomeen pakoon sodasta, ei se meinaa että te odotatte multa että unohdan minun juureni,kansani,perinteeni,kulttuurini, ei se käy päinkään, vaikka jotkut tekeekin niin, muta olen musta ja ylpeä siitä, olen muslimi olen ylpeä siitä, opiskelen suomessa, olen hyvä kansalainen en aiheuta ongelmia, enkä usko monta muukaan afrikkalainen aiheuttaa, vaikka niin moni suomalainen uskoo, se taas onkin ennakkoluuloa, mutta se on turhaa syyttää joka rikoksesta ulkomaalaista, muistuttaisin suomalaiset tekevät eniten murhia, jopa raakoja murhia. ja etenkin kun ne on kännissä.
- Suomalainen
Muffeh kirjoitti:
joo puhut asiaa, jokaisella kansalla on hyvät ja huonot puolet, mutta silti jos olen tullut suomeen pakoon sodasta, ei se meinaa että te odotatte multa että unohdan minun juureni,kansani,perinteeni,kulttuurini, ei se käy päinkään, vaikka jotkut tekeekin niin, muta olen musta ja ylpeä siitä, olen muslimi olen ylpeä siitä, opiskelen suomessa, olen hyvä kansalainen en aiheuta ongelmia, enkä usko monta muukaan afrikkalainen aiheuttaa, vaikka niin moni suomalainen uskoo, se taas onkin ennakkoluuloa, mutta se on turhaa syyttää joka rikoksesta ulkomaalaista, muistuttaisin suomalaiset tekevät eniten murhia, jopa raakoja murhia. ja etenkin kun ne on kännissä.
.. että sun pitäis unohtaa omat juuresi.. Keski-Euroopassa joillakin siirtolaisilla on ongelmia sen takia, että he eivät yritä sopeutua valtakulttuurin, eivät yritä edes ymmärtää maan tapoja, opetella kieltä jne.. Tätä tarkoitan, kun sanoin että kannattaa ottaa vähän etäisyyttä, että ei lokeroisi itseään valtaväestöstä pois ja että ei olisi ainoastaan "omiensa" parissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa43118Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.92148Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1151766Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus101096Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R450992Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn129986- 35774
- 53733
- 67701
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.30665