poikaystävä jättää jos pidän vauvan, auttakaa

xldld

Oon 19v. Ollaan oltu poikaystävän kaa 2,5v. Nyt tulin vahingossa raskaaksi, syön cerazette pillereitä.
Poikaystävä sanoi että joko annan lapsen adoptioon tai hän jättää mut kaksin vauvan kanssa eikä halua olla vauvan isä.
On jo liian myöhäistä tehdä abortti kun pillereiden takia raskautta ei huomattu heti.
Mitä teen?

17

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kät.

      Siis valitset mielummin poikaystävän kuin odottamasi lapsen? Pärjäät kyllä vaikka jäisittekin kaksin lapsen kanssa. Ja on poikaystäväsi häpeä jos ei halua tutustua lapseensa. Raukkamaista.....Joskos on kyse vain alkushokista?

      Oletko vain tehnyt raskaustestin? Ultralla ne raskausviikot vasta selviää. Onko sinulla yhtään aavistustakaan että milloin olet raskautunut?

      • yilbg

        Joo kävin terveydenhoitajalla, lääkärillä ja ultrassa. Olen joskus helmikuussa tullut raskaaksi. Nyt on muistaakseni rv14 5 tai jotain. En muista kun olin niin shokissa.
        En pysty huolehtimaan lapsesta yksin. Poikaystävä pistäis välit poikki, vanhemmat luultavasti myös. On koulut kesken ja käyn töissä. Ajattelin etten ikinä ees halua lapsia.
        Tilanne olisi eri jos olisi joku tukena


      • ****
        yilbg kirjoitti:

        Joo kävin terveydenhoitajalla, lääkärillä ja ultrassa. Olen joskus helmikuussa tullut raskaaksi. Nyt on muistaakseni rv14 5 tai jotain. En muista kun olin niin shokissa.
        En pysty huolehtimaan lapsesta yksin. Poikaystävä pistäis välit poikki, vanhemmat luultavasti myös. On koulut kesken ja käyn töissä. Ajattelin etten ikinä ees halua lapsia.
        Tilanne olisi eri jos olisi joku tukena

        Keskeytyksen voi saada viikolle 20 asti valviran luvalla.


      • iwer
        **** kirjoitti:

        Keskeytyksen voi saada viikolle 20 asti valviran luvalla.

        Se myöheisabortti ei ole mukava kokemus. Siinä lapsen joutuu synnyttämään. Eli se elää jonkun aikaa synnytyksen jälkeen. Mun vauva oli kuollut ja synnytin hänet viikolla 17. Mut jos se olis ollut abortti niin vauva olis ollut jonkun aikaa hengissä.


      • flfle
        iwer kirjoitti:

        Se myöheisabortti ei ole mukava kokemus. Siinä lapsen joutuu synnyttämään. Eli se elää jonkun aikaa synnytyksen jälkeen. Mun vauva oli kuollut ja synnytin hänet viikolla 17. Mut jos se olis ollut abortti niin vauva olis ollut jonkun aikaa hengissä.

        En kyllä pysty aborttiin... Mun mahakin on jo kasvanut vähän.. En tiedä mitä teen, en pysty ees kertoon kellekkään kun pelkään että kaikki kääntää selkänsä.. Jos pidän lapsen, kasvatan hänet yksin. En tiedä


      • Epäsikiö
        flfle kirjoitti:

        En kyllä pysty aborttiin... Mun mahakin on jo kasvanut vähän.. En tiedä mitä teen, en pysty ees kertoon kellekkään kun pelkään että kaikki kääntää selkänsä.. Jos pidän lapsen, kasvatan hänet yksin. En tiedä

        Itse tekisin abortin, jos olisin syönyt pillereitä alkuraskauden ajan. Miettisin koko raskausajan, onko lapsellani epämuodostumia sukuelimissä. Tuleeko hänestä steriili tms. Eikö sinua yhtään huolestuta odottamasi lapsen terveys? Tämän on pakko olla provo.


      • erillaisena arvokas
        Epäsikiö kirjoitti:

        Itse tekisin abortin, jos olisin syönyt pillereitä alkuraskauden ajan. Miettisin koko raskausajan, onko lapsellani epämuodostumia sukuelimissä. Tuleeko hänestä steriili tms. Eikö sinua yhtään huolestuta odottamasi lapsen terveys? Tämän on pakko olla provo.

        Pillerit eivät aiheuta epämuodostumia ym.
        Netistä löytyy listoja kielletyistä lääkkeistä. Sieltä voi tarkistaa. Esm. google kautta.
        Raskauden aikana kielletyt lääkkeet.
        Steriliys ei olisi ainakaan minusta syy aborttiin. Lapsettomuus ei tee ihmisestä elämälle kelvotonta.


      • Epäsikiö
        erillaisena arvokas kirjoitti:

        Pillerit eivät aiheuta epämuodostumia ym.
        Netistä löytyy listoja kielletyistä lääkkeistä. Sieltä voi tarkistaa. Esm. google kautta.
        Raskauden aikana kielletyt lääkkeet.
        Steriliys ei olisi ainakaan minusta syy aborttiin. Lapsettomuus ei tee ihmisestä elämälle kelvotonta.

        Enemmän ihmetyttää, että avaus tehdään aiheesta: poikkis jättää, jos pidän lapsen, kuin, että: APUA, olen syönyt raskausaikana e-pillereitä! Onko lapseni terve? Kässäätkö? No, et varmaan.


      • erillaisena arvokas
        Epäsikiö kirjoitti:

        Enemmän ihmetyttää, että avaus tehdään aiheesta: poikkis jättää, jos pidän lapsen, kuin, että: APUA, olen syönyt raskausaikana e-pillereitä! Onko lapseni terve? Kässäätkö? No, et varmaan.

        No, monet muutkin tajuavat, ettei ne pillerit ole vaarallisia sikiölle, joten miksi tehdä moista aloitusta.


      • Epäsikiö
        erillaisena arvokas kirjoitti:

        No, monet muutkin tajuavat, ettei ne pillerit ole vaarallisia sikiölle, joten miksi tehdä moista aloitusta.

        On jäänyt sitten pakkausseloste lukematta?
        http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=8116&i=MSD_CERAZETTE

        Kyllä eka ajatus pitäisi olla, onko lapsi terve, eikä jättääkö poikkis mut nyt, sillä pillereitä ei saa syödä, jos epäileekin olevansa raskaana, saati että niitä on syönyt useita viikkoja!


      • erillaisena arvokas
        Epäsikiö kirjoitti:

        On jäänyt sitten pakkausseloste lukematta?
        http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=8116&i=MSD_CERAZETTE

        Kyllä eka ajatus pitäisi olla, onko lapsi terve, eikä jättääkö poikkis mut nyt, sillä pillereitä ei saa syödä, jos epäileekin olevansa raskaana, saati että niitä on syönyt useita viikkoja!

        No voi hyvänen aika sua.
        Tekstissä olisi mainittu ne sikiövauriot, jos niitä olisi havaittu yhtään.
        Siinä sanottiin, että pitää lopettaa, jos epäilee olevansa raskaana, se on yleinen teksti, ja ihan järkeenkäypä, kun lääkkeen tarkoitus on ehkäisy.


      • Epäsikiö
        erillaisena arvokas kirjoitti:

        No voi hyvänen aika sua.
        Tekstissä olisi mainittu ne sikiövauriot, jos niitä olisi havaittu yhtään.
        Siinä sanottiin, että pitää lopettaa, jos epäilee olevansa raskaana, se on yleinen teksti, ja ihan järkeenkäypä, kun lääkkeen tarkoitus on ehkäisy.

        Niin, eikä tämä sinusta ole kyllin selvästi pakkausselosteessa sanottu: "Älä käytä Cerazette-valmistetta, jos olet tai epäilet olevasi raskaana"?

        Jos avaaja olisi tosissaan, eikä provoilisi, hänen avauksensa olisi tyystin toisenlainen. Etkö todellakaan haista tätä provoksi vai onko tämä sinun tekemäsi aloitus?


      • erillaisena arvokas
        Epäsikiö kirjoitti:

        Niin, eikä tämä sinusta ole kyllin selvästi pakkausselosteessa sanottu: "Älä käytä Cerazette-valmistetta, jos olet tai epäilet olevasi raskaana"?

        Jos avaaja olisi tosissaan, eikä provoilisi, hänen avauksensa olisi tyystin toisenlainen. Etkö todellakaan haista tätä provoksi vai onko tämä sinun tekemäsi aloitus?

        Mitä siellä vaahtoat, sairasta.
        En ole kirjoittanut tätä aloitusta, en myöskään ainutta aiempaa.
        Levität väärää tietoa lääkeväitteilläsi. Lähes kaikissa lääkkeissä on kyseinen teksti. Noin lievästi sitä ei sanottaisi, jos vaaraa olisi.

        Miksi sinulla on tuollainen asenne? Tämä on netti. Kukaan ei voi tietää näiden juttujen toden peräisyyttä, jos ei ole asiaan liittyvää kommetoitavaa, voi myös tehdä jotain muuta. Sen sijaan, että jankuttaa toisten asioista.


    • 14+1

      En usko että vanhempasi pistäisivät välit poikki sinuun, olethan heidän lapsensa. Alkushokkiin he voivat mennä, ja sitä voi kestää monta viikkoa, mutta kyllä uskon että tukisivat sinua. Mutta älä tee mitään, mitä itse et halua tehdä. Jos pidät lapsen, niin kyllä on esimerkiksi näitä "Nuoret äidit"-ryhmiä, missä voi hakea vertaistukea, etkä jää yksin.

      Olen itsekin nuori tuleva äiti, ikää on 20, ja kyllä minullakin oli pelko että vanhemmat ja ystävät kaikkoavat. Muutama huono kaveri lähtikin, mutta ne läheisimmät jäivät. Tsemppiä, kyllä löydät ratkaisun! :)

    • tyttö17

      Juu älä nyt lähde tuolle ajattelulinjalle yhtään että kaikki muka kääntäisivät sulle selkänsä! Itse tulin 16v raskaaks ja mua pelotti myös kertoa vanhemmille ja kavereille.. vanhemmat tietty oli tosi pettyneitä aluksi muhun, mutta kyllä sunkin vanhemmat pysyy sun tukena! Suurin osa kavereista on kyllä lähtenyt.. mutta et säkään tarvi sellasia kavereita jotka ei pysy sun tukena! Varmasti saat paljon uusia äiti-kavereita ja perhetuttavuuksia :) Meilläkin menee tosi hyvin nykyään.. asioilla on tapana selvitä! tsemppiä!♥

    • minä vain

      Itse olen saanut esikoiseni 17-vuotiaana. Olin aivan varma että vanhempani eivät pidä mitään yhteyttä sen jälkeen kun kuulevat, mutta alkujärkytyksestä selvittyään ovat olleet aivan ihanat isovanhemmat!
      Lapseni biologisen isän jätin itse, oli väkivaltainen... en halunnut että lapsi ikinä joutuisi kokemaan väkivaltaa! Lapsen biologinen isä tietää siis lapsesta mutta isyyttä ei ole tunnustettu eikä olla näiden vuosien aikana oltu missään tekemisissä. Nykyisen mieheni tapasin esikoiseni ollessa vuoden ikäinen ja hän on ottanut esikoiseni omakseen, adoptoinut hänet. eli ollaan molemmat hänen huoltajiaan, ihan virallisestikin. ja meillä on nyt yhteensä kolme aivan ihanaa lasta

    • Äityli:)

      Olen itse saanut poikani kun olin 19, lapsen isä ei halunnut olla lapsen tai minun kanssani missään tekemisissä. Olen siis yh äiti. Olen pärjännyt hyvin vaikka olenkin yksin.

      Jos pidät lapsen niin kyllä se poikaystävä tulee katumaan sitä, että pisti välit poikki ja ehkä muuttaa mielensäkkin. Mutta pointtina on se, että yksinkin pärjää :)

      Kannattaa kertoa vanhemmillesi raskaudesta, en usko että he pistävät välejä poikki. Voivat toki järkyttyä mutta yleensä se menee ohi.

      Ja mitä ikinä teetkin tän asian kanssa niin sen on oltava sun päätös. Ei poikaystävän tai vanhempien. SUN. Koska jos teet esim. Abortin tai annat lapsen adoptoitavaksi siksi, että joku muu haluaa niin tulet vielä katuman sitä:)

      Tsemppiä:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4839
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1326
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1000
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe