opamox

tietoakaipaavamies86

ajattelin kysellä mitä mieltä muut on kun pelkään että jään opamoxeihin riippuvaiseksi. sain viikko sitten optipar opamox reseptit lääkäriltä,syynä yleinen ahdistuneisuushäiriö. reseptissä on 1-3tabl/pv opamox 15mg. Olen joutunut viikon aikana ottamaan ehkä 5 päivänä puolikkaan tabletin ja pelkään että jään niin riippuvaiseksi. onko huoleni turha?

55

19439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äklöällö

      Moi
      Varmaan se on ihmisestä kiinni. ...jaa.. Onko opamoxia vielä.. Kun mulle annettiin jotain toista merkkiä ku opamox ois muka loppu.. Mut se ois vastaavaa. Hö? No enivei.. Minen oo jääny koukkuun ja aina melkeen otan puolikkaan ja vaan hätätapauksesa. Mua ärsyttää kun ne ei auta nopeasti ja oon yrittäny saaha vaihtoa diabamiin mut ei lääkäri vaiha ku on melkeen sama.. Kaveri sano että ois parempi... Hups.. En pysyny aiheessa. Mut siis joo.. Minen oo jääny koukkuun.. Mua se vaan väsyttää ja opamoxiahan käytetään.. Ainaki tääläpäin synnytysosastolla äiteilä nukahtamuslääkkeenä. En usko että on pahimmasta päästä.

    • Varovasti!!!

      Niihin jää koukkuun hyvin nopeasti! Ja joudut lisäämään pian annostusta, kun pieni määrä ei enää toimi!

      Ota vain pahimpaan oloon! Mulla ne helpottavat jo kaapissa, kun tiedän että saan sieltä avun jos tarvitsen.

      Ihme kun noita määräävät...

      Kokeile luomulääkettä: käy monta tuntia lenkillä joka päivä. Luonnossa, veden äärellä, metsässä.

      En ottaisi Opamoxia kuin äärimmäisessä hädässä.

    • mm,.-

      Opamoxiin ei jää koukkuun , mutta jatkuvassa käytössä kehittyy toleranssi. Opamox on miedoista miedointa benzoa, sen puoliintumisaika on noin viisi tuntia.

      • Varovasti!!!

        Mua on parikin lääkäriä niistä varoitellut ja psykologikin sanoi ettei kannata käyttää, tulee vaan pahempia ongelmia, jos vaan voi ilman olla. Väittivät kaikki, että aihettavat riippuvuutta ja että tarvittava määrä kasvaa käytössä koko ajan. Eivät olleet tyytyväisiä, kun yksi lääkäri oli mulle purkillisen määrännyt.


      • Lääkärikiusattu

        Tyypillistä lääkärien ja psykologien tietämättömyyttä ja sadistisuutta.


    • jooop

      Itse en ole jäänyt koukkuun, sillä en ole tuntenut opamoxista olevan apua. Viime yönä otin kaksi kokonaista, mutta en osaa sanoa, oliko siitä apua. Yksilöllistä siis. Lääkäri ei tunnu uskovan, ettei opamox tehoa. Pitää minua kai huomionkipeänä

      • Anonyymi

        Ei ne usko koska moni valehtelee niin sujuvasti päin naamaa ihan mitä tahansa.


    • tarpeenmukaan

      Itse mieluumin nappaan opamoxia kun ahdistus iskee pahemmin. Kyllä niistä lääkkeistä aina tahdonvoimalla (mitä ainakin itsellä riittää) eroon pääsee. Kun vaan pääsisi jatkuvasta ahdistuksesta eroon. Itse myös otan monesti kaksi tablettia kerralla, tehoaa onneksi aika hyvin minulla. Toleranssia kehittynyt tässä vuosien mittaan opamoxin suhteen, jonka vuoksi yksi tabletti ei enää riitä erittäin paskaaoloa pois viemään. kaksi toimii sentään ihan hyvin vielä. Koko ajan toki yrittää vähentää niiden syöntiä, mutta mieluumin napsin rauhottavia tarpeen mukaan, kun lähden taas uudelle sairaalajaksolle mielisairaalaan. Toki mielisairaalassa tarvittavien syönti vähentyy, helpompaa siellä on olla jostain syystä, mutta mieluusti ns. normaalielämässä pysyy kuitenkin.

    • aloittajaaaaa

      Kumpi on parempi vaihtoehto ahdistukseen diapam vai opamox? Meinaan et vähemmän riippuvuutta aiheuttava? Diapam ainakin vaikuttaa nopeammin sen olen huomannut.

      • molemat

        Pitemmän päälle huonoja kumpikin.


    • pelkuri1

      Pystyisikö joku antaa mulle noita,kun on kamala ahdistus ja sos.tilanteiden pelkoa ja jännitystä..eikä lääkärit suostu määräämään..joskus olen huomannut avun noista kun tuttavaltani saanut joihinkin juhliin ja nyt kesällä kamalasti sukujuhlia tulossa..AHDISTAA!!! Kiitos jos joku voi autaa:)

    • ...

      Toi nyt aika suoraan sanoen älytön kysymys, kuitenkaan kyse ei ole mistään 400mg buranoista. Jos lääkäri ei sulle lääkettä määrää, niin se eiköhän se asia oo sitä myöten käsitelty. Se aika normaalii jokaiselle, että joskus on tilanteita jotka hieman ahdistaa. Opamoxit tarkoitettu niille, joilla on oikeasti kunnon ongelma esim. ahdistuneisuuden vuoksi, ei vain joissain juhlissa.

      • pelkuri1

        No mulla on kyllä ihan kunnon ongelmia ahdistuneisuuden ja sos.tilanteiden kanssa,jo pelkkä kaupassa käynti on vaikeaa ja tuttujenkin ihmisten tapaaminen...että silleen.


    • safAEF

      Mene psykiatrin juttusille ja kerro ,että tarvitset lääkettä.

      • ...

        Kannatan samaa. Kyl se asiantuntijan kuuluu ne lääkkeet määrätä. Ja jos sulla on oikeesti pahempi ongelma ahdistuneisuuden vuoksi, niin et keneltäkään tuu saamaan niin paljon niitä nappeja. Kuitenki napin antajakin aika suurella varmuudella tarvitsee niitä itsekin ja ei niitä ihan tosta noin vaan kellekään määrätä.


    • efgwrg

      Opamox vaikuttaa nopeammin kun antaa sen liueta kielen alla.

    • symppistoo

      opamox on aika mietoa bentsoa, aine vaikuttaa hitaasti ja poistuu nopeasti. olen käyttänyt 15mg x3 jo 8vuotta ja vaikuttaa, että pääsen eroon aika helposti tästä lääkkeestä. Tahdonvoimaa vaatii kuten joku mainitsikin.

      • pentsone

        Oletko käyttänyt joka paiväisesti? Entä oletko missään vaiheessa käyttänyt muuta benzoa. Onhan se hienoa kuulla että pääset helposti eroon ja niinhän se pitäisi ollakin. Aina kun itse on yrittänyt vuosien varrella olla ilman ja kerran jopa puoli vuotta putkeen oli ilman ja muitakin kuukausien taukoja ollut niiin ne on olleet ihan hirveitä ja tullut jopa skitsophreenisia oireita jossain vaiheessa. Fyysiset tuska/kipu oireet myös henkisten päälle.


      • symppistoo
        pentsone kirjoitti:

        Oletko käyttänyt joka paiväisesti? Entä oletko missään vaiheessa käyttänyt muuta benzoa. Onhan se hienoa kuulla että pääset helposti eroon ja niinhän se pitäisi ollakin. Aina kun itse on yrittänyt vuosien varrella olla ilman ja kerran jopa puoli vuotta putkeen oli ilman ja muitakin kuukausien taukoja ollut niiin ne on olleet ihan hirveitä ja tullut jopa skitsophreenisia oireita jossain vaiheessa. Fyysiset tuska/kipu oireet myös henkisten päälle.

        juu olen käyttänyt päivittäin ja juuri tuolla 45mg/vrk annoksella..välillä oli yöksi Tenoxia, mutta sitä on jo useampi vuosi. Opamox on lääkeaineena vähemmän rasvaliukoinen kuin muut bentsot joten vaikutus alkaa hirtaammin ja poistuu nopeammin, Me jotka käytämme Opamoxia olemme paremmassa asemassa kuin esim. Diapamia käyttävät ja vieroittautuminen on paljon helpompaa


    • nukuksissa

      kaikki te jotka käytätte tällaisia lääkkeitä (bentsoja), oletteko todella työkykyisiä?? Minä olen ihan horroksessa noiden lääkkeiden takia, nukun puolet vuorokaudesta, ehkä ylikin, ja kaikki asiat menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, kun nuo lääkkeet vie keskittymiskyvyn ja oppimiskyvyn. Puhumattakaan lähimuistiongelmista. Olen ihan zombie, mutta minkäs teet kun ahdistus tappaa.
      Jos olisin työssäkäyvä; ei siitä tulisi mitään väsymyksen yms. vuoksi.

      • ..........

        Ilman lääkkeitä en olisi työkykyinen. Minua bentzot ei väsytä. Otan säännöllisesti 1-3 x15mg.


      • Anonyymi

        Olen työkykyinen lääkkeiden takia. En saa kunnolla unta millään masennuslääkkeillä vaan ihan normaalisti olen täysi zombi niillä.


    • JHAW

      Huolesi ei ole turha. Itse olen syönyt tuota jo 8 vuotta ahdistuneisuushäiriöön. Aloitettiin pienellä annostuksella silloin, nyt 4 x 30mg/pv.

      Olen myöntänyt itselleni että olen psyykkisesti sekä fyysisesti koukussa tuohon lääkkeeseen. Lääkäri alkoi iteroimaan reseptejäni vasta vuosi sitten.

      Mielumminhan sen napin ottaa kun kärsii ahdistuskohtauksesta, mutta todella helposti jää käyttämättä muut mahdolliset apukeinot kun tottuu nappaamaan lääkkeen naamaan.

    • äkfäwefr

      Meikäläisellä tosin 25 mg Levozinia vie ahdistuksen täysin pois, Opamox on varalla.

    • jortsukas

      Olen popsinut Opamox 50mg X 3 tarvittaessa jo vuosikausia mutta nyt jälleen kerran repässyt itseni irti näistä lääkkeistä.
      Toleranssi kasvaa käytön aika ja useampikaan tapu ei tunnu enää auttavan. Kun alat riisumaan itseäsi irti ko. lääkkeistä, niin paras tapa on pudottaa annosta pikkuhiljaa kunnes pääset pieniin muruihin asti ja lopulta irti kokonaan.

    • 15 mg

      "Opamoxiin ei jää koukkuun , mutta jatkuvassa käytössä kehittyy toleranssi."
      Mitä ihmettä?! No se toleranssi vaan valitettavasti tulee hetkessä! Jo lyhyen käytön jälkeen. Tiedän kokemuksesta.

      • Lääkärikiusattu

        Älä valehtele.


    • r242tr22d

      En ole jäänyt koukkuun eikä ole kehittynyt toleranssia kun hyvin harvoin Opamoxia tarvitsen.

    • kiusattu rikkinäinen

      olen niin vihainen ja katkera ihmisille, jotka aiheuttivat sen, että joudun käyttämään rauhoittavia.

    • sporttipaavo

      Olen syönyt opamox 15 mg noin 2 tablettia päivässä 3 vuotta, toleranssi ei ole kehittynyt eikä ole tullut fyysistä riippuvuutta ainakaan kovin voimakkaana (pientä pääkipua korkeintaan). Noin kahtena päivänä kuukaudessa olen pitänyt välipäivän. Uskon, että toleranssin kehittyminen ja riippuvuus ovat hyvin yksilöllisiä.

    • Nappipeliä

      Mua ahdistaa enempi se, jos en saa reseptiä. Ei niihin koukkuun jää. Olen käyttänyt Opamoxia (ennen Oxepam) 50 mg vuodesta 1999 ja nykyinen annos on 50 mg 4 krt vuorokaudessa. Huolesi on turha.

      • toukka1

        Koukussa tai ei tärkeintä, että saa avun. Olen syönyt kolme vuotta Temesataa 1,5 mg päivässä, näin pysyn työkykyisenä. Ei ole tarvivinnut annosta nostaa. Onhan monet "koukussa" diabeteslääkkeisiin, niitä on syötävä, että pysyy sairaus hallinnassa.


    • rimpuilija 64

      Hetkinen,50mg opamoxit on lopetettu myynnistä,30mg on vahvin!
      Ottakaa selvää,tämä on faktaa!
      Ja koukussa olen kuin mato!

      • 15v opaa

        Olen käyttänyt pitkään opamox3*30mg,eikä tahdo riittää!Olen lopen väsynyt
        Oleen aina väsynyt ja lähimuisti mennyt!Menen kysymään psykiatrilta vaihtoehtoja,
        Vaikka tiedän että tökkää heti SSRI res käteen!!Mutta jos olis jotain yhdistelmälääke
        mahiksia että sais vähenemään nuo väsyttävät opat!


    • rgtehwryjryhj

      venlafaxin on varmaan se, mitä sulle tarjotaan. mulla on se ja levozin 25 enkä juuri opamoxia tarvitse.

      • 11+16

        Ei jää opamoxiin koukkuun. Söin yhteen aikaan kuin karkkia ja vieläpä sekaisin temestan kanssa. Kumpaankaan ei jäänyt koukkuun. Lopetin kun paketti loppui. Sitä ennen söin 9 vuotta. Nyt mulla onkin psykiatri joka ei määrää muuta kuin neuroleptin ahdistukseen vaikka kuinka sanois et vaikkapa xanor olis hyvä.


    • E ukko

      Mulle määrättiin. Onneksi en aloittanut koskaan .
      Jos käytät jotain mielenterveyslääkitystä ja sairastut vakavasti . Et saa koskaan apua kun olet sen jälkeen mielenterveyspotilas.

      Ajattele elemääsi eteenpäin.

      Etsikää oikea lääkäri joka ymmärtää pireenne ja hoitaa sen pois

    • PööPöö

      omalla kohdallani tajusin, että ihan turhaa pohtia jääkö opamoxeista riippuvaiseksi, koska periaatteessa kaikkiin lääkkeisiin jää riippuvaiseksi. vai onko lääkettä jonka voi noin vaan lopettaa "kuin seinään"? sama asia se on esim masennuslääkkeillä, jos ne lopettaa ykskaks kerralla hiljalleen vähentämättä, niin tulee yleensä useimmiten vieroitusoireita. kyllä opamoxeista aikanaan eroon pääsee, kun sen vaan lopettaa vähitellen. mutta jos on taipuvaisuutta ns. viihdekäyttöön, niin ei kannata aloittaa edes koko opamox-lääkitystä. oon nähnyt vierestä kun niitä vedetään kuin "karkkia" ja ollaan nuppi sekaisin. sitten ihmetellyt kun lääkäri vaan niitä määrää vaikka tietäisikin että potilas on niihin koukussa. mutta ei pidä lääkäreitä pelkästään syyttää, koska yleensä viihdekäyttäjät saavat mitä haluavat.jos ei apteekista niin katukaupasta. ainakin omalla kohdallani on tärkeintä että saan hieman helpotusta ahdistukseen ja hermostuneisuuteeni, että saan nukuttua, ja jos esim kaupassa käyntikin tuntuu ensin lähes ahdistavan mahdottomalta, niin mua auttaa kun otan tarvittaessa yhden opamoxin, niin pystyy sitten hoitamaan pakolliset kauppareissut. huono puoli on se vaan ettei voi autolla lähteä ajamaan jos on tabletin ottanut. 15mg on vielä aika mieto, mut hyvinkin saattaa vaikuttaa ajokykyyn. eihän tätä lääkettä kevyin perustein kannata ottaa, mutta jos oikeasti on ahdistusta mikä häiritseee elämää, niin kyllä opamox oloa helpottaa ja rauhoittaa. jokainen omalla kohdallaan voi kuulostella itseään ja miettiä mitkä keinot itselle sopii. ei kaikki sovi kaikille.ja onhan niitä useita keinoja, esim itseäni auttaa lääkityksen lisäksi päivittäinen ulkoilu ja yms. toki toivon että koittaa vielä päivä, ettei tartte mitään lääkkeitä syödä. kaikille hyviä vointeja ja tsemppiä! Ahdistus on aivan kamala tunne. Mutta yritetään kaikesta huolimatta pitä muuten mieli positiivisena, niin jaksaa paremmin :)

    • Anonyymi

      Olrn käyttänyt opamoxia n. kaksi kk eikä siitä ole mulle mitään haittaa, päinvastoin Ei mitään huolta !

      • Anonyymi

        Mulla oli aikoinaan resepti opamoxiin.Muutaman kerran otin mutta eivät tehonneet.Joten ite en jäänyt koukkuun.Mitä sitä syödä lääkkeitä jotkan ei tehoa eikä muuta olotilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli aikoinaan resepti opamoxiin.Muutaman kerran otin mutta eivät tehonneet.Joten ite en jäänyt koukkuun.Mitä sitä syödä lääkkeitä jotkan ei tehoa eikä muuta olotilaa.

        Totta turhaan ei kannata syödä.

        Mutta aika jännä ettei opamox auttanu sua yhtään. Kun minulla auttaa nopeesti ja pienikin annos riittää. Kun pitempään ottaa niin vaikutus vaan paranee. Varmaan siks vaihtoivat toiseen lääkkeeseen joka ei toimi joten nyt kaikki hyvin sitte. Turha syödä kun ei toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta turhaan ei kannata syödä.

        Mutta aika jännä ettei opamox auttanu sua yhtään. Kun minulla auttaa nopeesti ja pienikin annos riittää. Kun pitempään ottaa niin vaikutus vaan paranee. Varmaan siks vaihtoivat toiseen lääkkeeseen joka ei toimi joten nyt kaikki hyvin sitte. Turha syödä kun ei toimi.

        Muutaman kerran otin kun olin työkokeilussa mutta ei ne auttanut.Ne työkokeilupäivät oli yhtä tuskaa opamoxista huolimatta.Eivät nostaneet itsetuntoa tai en oppinut asioita yhtään paremmin niiden lääkkeitten jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutaman kerran otin kun olin työkokeilussa mutta ei ne auttanut.Ne työkokeilupäivät oli yhtä tuskaa opamoxista huolimatta.Eivät nostaneet itsetuntoa tai en oppinut asioita yhtään paremmin niiden lääkkeitten jälkeen.

        Ne on rauhottavia. Tulee rento ja mukava olo eikä kelaa mitään turhia. Minusta aika jees. Parempi kun alkoholi. Voisin käyttää vaikka joka päivä. Paitsi etten saa niitä lisää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on rauhottavia. Tulee rento ja mukava olo eikä kelaa mitään turhia. Minusta aika jees. Parempi kun alkoholi. Voisin käyttää vaikka joka päivä. Paitsi etten saa niitä lisää...

        Kaikki rauhoittavat ja opioidipohjaiset kipulääkkeet toimivat, kun ottaa harvoin.
        Opamoxia jos heittelee joka päivä muutaman viikon, niin annos pitää sitten tuplata, että olo kevenee sellaiseksi, kuin aloitusvaiheessa.

        Eli ei päivittäiseen käyttöön. Lääkärit ei tuplaa sun annostusta, vaikka kuinka selität asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne on rauhottavia. Tulee rento ja mukava olo eikä kelaa mitään turhia. Minusta aika jees. Parempi kun alkoholi. Voisin käyttää vaikka joka päivä. Paitsi etten saa niitä lisää...

        Juu, ei näitä opamoxeja/ diapameja enää saa. Takavuosina reseptien uusiminen onnistui. Oma käyttö 5 mg diapamin suhteen oli puolikas kerran- kaksi viikossa. Usein ei sitäkään.
        Piti minut pinnalla ja toimintakykyisenä. Sain ahdistuskierteen katkaistua.
        N. vuosi sitten reseptien uusiminen ei enää onnistunutkaan. Ei siltikään, vaikka väärinkäyttöä ei esiintynyt. Ei sittenkään, vaikka oma fyysinen/ psyykkinen kunto on romahtanut.
        Alkoholia en pitänyt vaihtoehtona. Nyt pidän.
        Tätä tuskaa ei vain kestä. Ja kokeiltu on tyyliin kaikki mahdolliset SRI, SNRI, psykoosilääkkeet, terapiat, magneettistimulaatiot jne.

        Esketamiinin kokeilua ehdotin lääkärille, kun vastaanotolle viimein pääsin.
        Kyseisestä lääkkeestä on kuulemma vain vähän kokemuksia. Ja se on varattu vain itsetuhoisille. Paskat.
        Jep, oma elämänhalu ollut täysin nollissa parisen vuotta. Kummoinen se elämänhalu ei ollut ennen sitäkään. Olen valmis kuolemaan vaikkapa ihan heti ja justiinsa. Loppuisi tämä kärsimys.

        Jäljelle jää siis alkoholi. Huumeita en ole kokeillut.
        Ilmeisesti apua/ ainoaa toimivaa lääkitystä saa vain, jahka oikeasti hyppää sillalta vesistöön tai tekee muun istetuhoisen peliliikkeen.
        Sen jälkeen laitoshoito on taattu, eikä ihmishengen pelastamiselle tulekaan enää hintaa...
        Mikä se onkaan laitoshoitopäivän hinta? Taitaa olla luokkaa 600 €/pv.

        Piru vie, ihmispoloisia on varaa tekohengittää kallilla, mutta ei ole halua/ kykyä pitää kärsivää ihmistä halvan ja vähäisen rauhoittavan lääkkeen käyttömäärän avulla pinnalla.
        Näin siksi, koska riippuvuus/ väärinkäyttö yms. sontaa.

        Nämä hoitoalan ammattilaiset saavat pyyhkiä "jokainen ihminen on arvokas ja korvaamaton"- fraaseilla peppunsa.
        Linja on näemmä se, että jokainen kärsivä potilas on mahdollinenn narkkari tai vastaava.
        Haiskakaa hoitsut iso pska!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ei näitä opamoxeja/ diapameja enää saa. Takavuosina reseptien uusiminen onnistui. Oma käyttö 5 mg diapamin suhteen oli puolikas kerran- kaksi viikossa. Usein ei sitäkään.
        Piti minut pinnalla ja toimintakykyisenä. Sain ahdistuskierteen katkaistua.
        N. vuosi sitten reseptien uusiminen ei enää onnistunutkaan. Ei siltikään, vaikka väärinkäyttöä ei esiintynyt. Ei sittenkään, vaikka oma fyysinen/ psyykkinen kunto on romahtanut.
        Alkoholia en pitänyt vaihtoehtona. Nyt pidän.
        Tätä tuskaa ei vain kestä. Ja kokeiltu on tyyliin kaikki mahdolliset SRI, SNRI, psykoosilääkkeet, terapiat, magneettistimulaatiot jne.

        Esketamiinin kokeilua ehdotin lääkärille, kun vastaanotolle viimein pääsin.
        Kyseisestä lääkkeestä on kuulemma vain vähän kokemuksia. Ja se on varattu vain itsetuhoisille. Paskat.
        Jep, oma elämänhalu ollut täysin nollissa parisen vuotta. Kummoinen se elämänhalu ei ollut ennen sitäkään. Olen valmis kuolemaan vaikkapa ihan heti ja justiinsa. Loppuisi tämä kärsimys.

        Jäljelle jää siis alkoholi. Huumeita en ole kokeillut.
        Ilmeisesti apua/ ainoaa toimivaa lääkitystä saa vain, jahka oikeasti hyppää sillalta vesistöön tai tekee muun istetuhoisen peliliikkeen.
        Sen jälkeen laitoshoito on taattu, eikä ihmishengen pelastamiselle tulekaan enää hintaa...
        Mikä se onkaan laitoshoitopäivän hinta? Taitaa olla luokkaa 600 €/pv.

        Piru vie, ihmispoloisia on varaa tekohengittää kallilla, mutta ei ole halua/ kykyä pitää kärsivää ihmistä halvan ja vähäisen rauhoittavan lääkkeen käyttömäärän avulla pinnalla.
        Näin siksi, koska riippuvuus/ väärinkäyttö yms. sontaa.

        Nämä hoitoalan ammattilaiset saavat pyyhkiä "jokainen ihminen on arvokas ja korvaamaton"- fraaseilla peppunsa.
        Linja on näemmä se, että jokainen kärsivä potilas on mahdollinenn narkkari tai vastaava.
        Haiskakaa hoitsut iso pska!!

        Edelliseen liittyen:
        Masennuskyselyn tulos 55/ 63 pistettä.
        Ahdistuneisuuskyselyn tulos 38/ 42

        Pisteitä laskee lähes ainoastaan selkeiden istetuhoajatusten puuttuminen.
        Kuolemaa toki toivon, ja mieluusti jopa heti.
        Ei tämä kärsimys ihmistä jalosta.

        Mut joo, diapamia/opamoxia ei saa, koska ne itsetuhoajatukset/ -yritykset puuttuu.
        Semmoista on nykyinen terveydenhoito.
        Vittu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ei näitä opamoxeja/ diapameja enää saa. Takavuosina reseptien uusiminen onnistui. Oma käyttö 5 mg diapamin suhteen oli puolikas kerran- kaksi viikossa. Usein ei sitäkään.
        Piti minut pinnalla ja toimintakykyisenä. Sain ahdistuskierteen katkaistua.
        N. vuosi sitten reseptien uusiminen ei enää onnistunutkaan. Ei siltikään, vaikka väärinkäyttöä ei esiintynyt. Ei sittenkään, vaikka oma fyysinen/ psyykkinen kunto on romahtanut.
        Alkoholia en pitänyt vaihtoehtona. Nyt pidän.
        Tätä tuskaa ei vain kestä. Ja kokeiltu on tyyliin kaikki mahdolliset SRI, SNRI, psykoosilääkkeet, terapiat, magneettistimulaatiot jne.

        Esketamiinin kokeilua ehdotin lääkärille, kun vastaanotolle viimein pääsin.
        Kyseisestä lääkkeestä on kuulemma vain vähän kokemuksia. Ja se on varattu vain itsetuhoisille. Paskat.
        Jep, oma elämänhalu ollut täysin nollissa parisen vuotta. Kummoinen se elämänhalu ei ollut ennen sitäkään. Olen valmis kuolemaan vaikkapa ihan heti ja justiinsa. Loppuisi tämä kärsimys.

        Jäljelle jää siis alkoholi. Huumeita en ole kokeillut.
        Ilmeisesti apua/ ainoaa toimivaa lääkitystä saa vain, jahka oikeasti hyppää sillalta vesistöön tai tekee muun istetuhoisen peliliikkeen.
        Sen jälkeen laitoshoito on taattu, eikä ihmishengen pelastamiselle tulekaan enää hintaa...
        Mikä se onkaan laitoshoitopäivän hinta? Taitaa olla luokkaa 600 €/pv.

        Piru vie, ihmispoloisia on varaa tekohengittää kallilla, mutta ei ole halua/ kykyä pitää kärsivää ihmistä halvan ja vähäisen rauhoittavan lääkkeen käyttömäärän avulla pinnalla.
        Näin siksi, koska riippuvuus/ väärinkäyttö yms. sontaa.

        Nämä hoitoalan ammattilaiset saavat pyyhkiä "jokainen ihminen on arvokas ja korvaamaton"- fraaseilla peppunsa.
        Linja on näemmä se, että jokainen kärsivä potilas on mahdollinenn narkkari tai vastaava.
        Haiskakaa hoitsut iso pska!!

        Ihan samanlainen tilanne täälläkin mut ei jaksais enää kaljaa kitata ahdistukseen ja unettomuuteen.


    • Anonyymi

      Jäät koukkuun siihen, että on elämää ilman turhaa ahdistusta. Opamoxista se ei riipu vaan siitä, ettei sulla ole sairautta enää.

      • Anonyymi

        Joo mulla ainakin näin. Ei tule kummemmin vierotusoireuta mistään vaikka vetäis kuin pitkään ja paljon. Jotain positiivistaki tässä vielä pystyy löytää :)


    • Anonyymi

      Vedin ehkä neljäsosan pilleristä vaa päiväs. Lisäks panacodia. Ja bisoprololia. Kaikki keskushermostoo rauhottavia. Joku kuukauden. Oli oikein hyvä olo. Höm. Sitte tajusin että oon aika zombi ja lopetin sen opamaxin säännöllisen käytön. Vain tarvittaessa muutama päivä max.

      • Anonyymi

        😏😂😂😂


    • Anonyymi

      Kun olin pohjalla elämääni kohdanneen tragedian vuoksi sain Opamoxia joka ei auttanut yhtään, Temesta auttoi.

      • Anonyymi

        Olen kade. Ainoa hoito mitä saan on masennuslääke ja jos vielä valittaa niin fysioterapiaa jossa väännetään nivelet väljiksi niin että kohta on kulumaa sitten mutta sekin laitetaan masennuksen piikkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kade. Ainoa hoito mitä saan on masennuslääke ja jos vielä valittaa niin fysioterapiaa jossa väännetään nivelet väljiksi niin että kohta on kulumaa sitten mutta sekin laitetaan masennuksen piikkiin.

        Mä en tod. ole saanut fysioterapiaa, ei ole edes ehdotettu. Vuosia psykoterapiaa ja lääkkeitä. Olisin mieluusti ottanut fysioterapiaa masennuksen hoitoon, olisi ehkä ollut positiivisia vaikutuksia psykoosilääkkeiden aiheuttamaa lisääntynyttä ruokahalua ja painonnousua vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kade. Ainoa hoito mitä saan on masennuslääke ja jos vielä valittaa niin fysioterapiaa jossa väännetään nivelet väljiksi niin että kohta on kulumaa sitten mutta sekin laitetaan masennuksen piikkiin.

        Pakko ostaa kalliita nappeja katukaupasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe