Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ihme vai hyvää tuuria?

kirjailijatar97

Oli tossa vuoden alussa tosi outo tilanne, kun olen aika uskovainen luterilainen, ja kun kuulin, että luokallani on sellainen tyttövaljakko, missä kummatkin ovat narkomaaneja, ja toinen pelleilee saatanan palvonnalla. No sitten bussissa rukoilin hiljaa ja huomaamatta, että tämä kaksikko pelastuisi. Rukouksen jälkeen tuli tosi hyvä mieli, ja kun tulin sitten kouluun, yllätyin, kun toinen näistä tytöistä kertoi koko luokalle, että hän ja hänen kaverinsa kävivät edellisenä iltanana nuorisopaikassa, jossa oli paljon kristittyjä uskovaisia. Hän kertoi myös, että heidät siunattiin, ja heille sanottiin, että he ovat pelastuneet. Tämä tyttö sanoi, että kokemus oli hiukan vierastava, mutta minulle tuli silti sellainen olo, että olen tehnyt jotain hyvää. Kuitenkin mieleen tuli ajatus. En tiedä oliko se tempaistu omasta päästä vai olenko itselleni liian ankara lause: "Toiste en tee sinun töitäsi."

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vfebvebb

      Ajatuksesi oli hyvä, niin ajattelee kai useampi hyvä ja tunteva ihminen yleensä, siis ateistikin nähdessään pulassa olevan nuoren, hän ei vaan rukoile apua mieleltään.

    • velho3

      Ei se ollut ihme, eikä hyvää tuuria vaan elämän laki jonka alaisena toimimme, ja kun teemme valintoja, niin niillä on seuraukset.
      Rukoilemallakin voi auttaa, ja voi saadakkin apua, mutta mitkä ovat tuon rukouksen motiivit on ka ne itsekkäät vain,onko ne pelkästään inhimilliset, että kun toinen on hädässä niin hänrtä on autettava, mutta jos haluamme tuolla rukoilemisella omia
      uskonnollia henkisiä tavoitteita, niin se on itsekkyyttä, ja silloin sillä on eri seuraukset kun motiivittomalla rukouksella

      kUN RUKOILEMME JOTAIN ja saamme, ja jios emme käytä sitä saamaamme oiken tulee maksunaikaja joudumme siitä kärsimään, niin emme muista sitä, että se on seurausta rukouksella saadusta, vaan pidämme sitä paholaisesta lähtöisin

      Nämä asiat ovat niin monimutkaisia , että emme voi ymmärtää niitä, eikä jumalalla ja paholaisella ole niiden kanssa mitään tekemistä, vaan se on maailmankaikkeudellinen syyn ja seuraksen laki eli elämän laki joka on meissä sisään rakennettuna ja toimii kaikkialla olipa uskovainen tai ei

    • uskonto on satua

      Itseppä veikkaisin, että nimimerkki kirjailijatar97 on keksinyt ainakin osan tarinastaan ihan itse.

      Uskovaisilla on taipumusta keksiä kaikenlaisia satuja. Kattokaapa vaikka raamattua.

    • Ne jotka epäilevät kokevat välttämättömäksi ja ainoaksi todistukseksi määritellä aloittaja joksikin omituiseksi. Heillä ei ole muuta mahdollisuutta tällä hetkellä. Itse tapahtumaan heillä ei ole juri mitään sanottavaa.

      Itse tiedän juuri hiljakkoinkin tapahtuneista vastaavista tapahtumista.

      Katso vaikka aluksi ylearenasta viimeinen jakso "Viimeiset sanani"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe