Raamattu puhuu-seurakunta

mitenkä

Edustaako ko. seurakunta "kerran pelastettu, aina pelastettu"-oppia?

32

5201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • edustaa se

KYLLÄ. Tietääkseni painottaa voimakkaasti tuota oppia.

• yx harhautettu

mitenkä26.5.2013 13:170

Kyllä nimenomaan Raamattu Puhuu srk opetti juuri näin ainakin vielä 1995, jolloin olin ollut ko seurakunnassa 10 vuotta, mutta läksin sitten sieltä pois "nauruherätyspiireihin", jota luulin miljoonien kristittyjen tavoin "Jumalan uudeksi tavaksi toimia kristikunnassa", kunnes Herra toi armossaan minut pois sieltä riettauden pesästä.

• seurakuntaan kuuluva

Suosittelisin ottamaan yhteyttä seurakunnan pastoriin Eero Kraamaan vaikka sähköpostilla ja kysymään häneltä mitä seurakunta opettaa ja mitä se tarkoittaa. Tohon on varsin raaka versio tuosta opetuksesta tuo lausahdus: "Kerran pelastettu, aina pelastettu". Seurakunnastahan liikkuu jos jonkilaista juttua ja paljon myös tämän ajatuksen takia, mutta seurakunnassa on paljon hyvää ja tervehenkistä opetusta. Pastorin kanssa on helppo keskustella ja hänen kanssaan syntyy mielenkiintoisia keskusteluita. Kaikki eivät mainitsemaasi oppia seurakunnassa allekirjoita. Olen seurakunnan toiminnassa vahvasti mukana, enkä itse esimerkiksi aivan noin suorasukaisesti tuota asiaa ajattele. Siunausta.

• Pelko hallitsee

Näinhän se menee. Seurakuntalaiset eivät uskalla itse keskustella mistään. OTA YHTEYTTÄ PASTORIIN. Hän tietää mikä tämänhetkinen totuus opetuksesta on.

• Armosta pelatsunut

Raamattu puhuu seurakunta pitää keskeisimpiin oppeihinsa kuuluvana, että pelastusta ei voi menettää eli predestinaatio-oppia.
      "Kerran pelastettu - aina pelastettu" -oppi antaa huonon kuvan siitä ryhmästä. Muuten ovat siellä mukavia kristittyjä, ainakin Helsingissä.

• Pelatuksen voi menettä,jos luopuu sanasta,kerran pelastettu ei ole aina pelastettu,viettelysten takia,on oltava valveilla joka hetki.

Armosta pelatsunut

• Anonyymi
        kuulija1 kirjoitti:

Pelatuksen voi menettä,jos luopuu sanasta,kerran pelastettu ei ole aina pelastettu,viettelysten takia,on oltava valveilla joka hetki.

Armosta pelatsunut

Ja Armosta siinä pysyt.

• voi menettää usko

Se huono muuten hyvä .

• Tarkenna

Täh? Suomeksi MITÄ?

• outoah

Lähetin sähköpostikysymyksen suoraan seurakunnallekin, mutta en koskaan saanut vastausta... joten yritetty on.

• kyllä opetta

Seurakunnan opetusohjelmaa tuli aikoinaan radiosta, ja niissä jaksoissa tuo kp-ap-opetus ainakin tuli mielestäni selväksi.

• On oltava Raamatun mukaista,muuten on harha teillä,

• Olkaa hyvät

Kyllä he edustavat juuri tuota oppia.

Tässä teille Raamattu Puhuu srk:n sivuilta vastaus kysymykseenne, jos ette muuten usko:

SEURAKUNTA

Uskon pääkohdat

Ihmisen syntisyys
      Koko ihmiskunta on täysin syntinen Jumalan edessä ja kykenemätön ansaitsemaan pelastustaan.

Jeesuksen sijaiskuolema
      Jeesus, Jumalan poika, kuoli koko maailman kaikkien ihmisten edestä sovittaen heidän syntinsä.

Jeesuksen ruumiillinen ylösnouseminen
      Jeesus nousi kuolleista ruumiillisesti.

Jumalan oikeudenmukainen tuomio
      Iankaikkinen elämä pelastetuille ja iankaikkinen kadotus pelastumattomille.

Pelastus
      Pelastus tapahtuu armosta, uskon kautta ilman omia tekoja.

Pelastusvarmuus
      Jumalan lapsi ei voi menettää lapsen asemaansa, vaan joutuu Jumalan kurituksen alle, jos elää synnissä.

Inspiraatio
      Raamattu on kokonaan Jumalan inspiroima. Tämä inspiraatio kattaa koko Raamatun alkutekstin ja takaa Raamatun virheettömyyden. Raamattu on Jumalan lopullinen ilmoitus, eikä ole muita kirjoituksia, jotka ovat samassa mielessä inspiroituja.

Kolminaisuus
      Yksi Jumala on olemassa kolmessa persoonassa. Isällä, Pojalla ja Pyhällä Hengellä kullakin on jumaluuden kaikki ominaisuudet. He ovat erillisiä persoonia.

Jeesuksen persoona
      Jeesus syntyi neitsyestä ja eli synnittömän elämän. Hän oli yhtä aikaa täysin Jumala ja täysin ihminen ilman, että hänen inhimmillinen ja jumalallinen luontonsa sekoittuivat toisiinsa.

Seurakunta
      Jokainen uudestisyntynyt uskova on osa maailmanlaajuista Kristuksen ruumista. Paikallisseurakunnan tarkoitus on rakentaa uskovia ja evankelioida.

Vesikaste
      Kasteella käydään uskoon tulemisen jälkeen. Kaste ei saa aikaan syntien anteeksisaamista. Sen saa aikaan usko Jeesukseen.

Ehtoollinen
      Ehtoollista vietetään Jeesuksen sovituskuoleman muistoksi.

Enkelit
      Kaikki enkelit, sekä pyhät että langenneet, ovat Jumalan luomia, persoonallisia olentoja. Saatana on langennut enkeli, jonka Jumala alunperin loi hyväksi, mutta joka lankesi omasta valinnastaan.

Jeesuksen toinen tuleminen
      Jeesus tulee tempaamaan seurakuntasa taivaaseen ennen ahdistuksen aikaa, jolloin Jumala vuodattaa vihansa maanpäälle. Tämä ahdistuksen aika päättyy siihen, että Jeesus palaa ruumiillisesti maanpäälle perustamaan tuhatvuotisen valtakunnan.

Kristuksen tuomioistuin
      Heti tempauksen jälkeen seurakunta tulee tuomittavaksi Kristuksen tuomioistuimelle. Tämä tuomio ei johda kenenkään iankaikkiseen kadotukseen, vaan tuomiolla Jumala palkitsee uskovia heidän vaelluksestaan maanpäällä.

Osoitteemme
      Pukinmäenaukio 4B
      3. kerros
      00720 Helsinki

Puh. 09 634 200

Copyright 2012 Raamattu Puhuu Ry

• Minusta "kerran pelastettu, aina pelastettu"-oppi ei ole mitenkään ongelmallinen kristillisen ortodoksian kannalta. Sillä tavoin kalvinistit ajattelevat (pyhien kestäväisyys). Vaikka en ole kalvinisti, pidän heitä ihan aidosti kristittyinä.

Luterilainen ystäväni kävi jonkin aikaa Kuopion Raamattu-puhuu seurakunnassa. Hän piti siitä, mutta ei liittynyt. Sanoi, että jumalanpalvelukset olivat rauhallisia ja opetus ihan hyvää, painottivat ainakin sinä aikana ihmissuhteita. Ystäväni liittyi myöhemmin helluntaiseurakuntaan.

• On se oppi sikäli ongelmallinen, sillä se on vastoin selvää Raamatun opetusta!

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

Siis Sana sanoo siis, että Pyhä Henki selvästi ilmoittaa osan luopuvan !

Ja se suomeksi siis tarkoittaa sitä, että jokainen kerran pelastunut ei ole välttämättä aina pelastunut !

On muitakin Sanan paikkoja, mutta tämä yksi jo paljastaa opin vääräksi eli suomeksi valheeksi ja eksytykseksi siis samalla !

Siis miten se Raamattu nyt todella puhuukaan tässä kohtaa ???

• Anonyymi

Näin on tapahtunut monille jopa kuuluisille julistajille mutta Jumala Armossaan on heidät palauttanut.hengellinen haureus on synti josta parannuksen kautta voi taas palata Jumalan luo.b

• Täytynee lisätä vielä seuraava Sanan paikka, jotta asia ei jäisi epäselväksi,
      sillä selvästi nyt on luettu vain OSA Raamatun opetuksista ja jätetty osa
      tutkimatta tai ei ole niitä asioita ymmärretty, mitä on luettu !

Siis mitä on uskosta luopuminen Raamatun muukaan ?

Heprealaiskirje 6
      4 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
      5 ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
      6 ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.

Eli tuon mukaan ei ole peruutusta, jos on uskostaan luopunut, ja Jumala
      on siis antanut ihmiselle vapaan valinnan mahdollisuuden, eli vaikka Herra sanoo, että Hän ei luovu, me voimme siis itse purkaa "kihlauksemme" ihan
      kuten luonnollisen kihlauksen moni purkaa ennen häitä.

2. Kor. 11:2
      Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.

Häät ovat vasta sitten kun Ylkä tulee noutamaan Morsiamensa, joten on siis se kihlauksen aika, kuten Paavali kirjoitti Hengessä ja siten vaimo ehdokas, jolla siis on vapaa tahto ja siten uskova voi luopua eli purkaa kihlauksensa, eikä Ylkä silloin voi sitä estää millään, koska se vapaa tahto on Jumalan säätämä ja ihmiselle antama !.

Näin ollen kerran pelastunut ei todellakaan ole aina pelastunut, vaikka Herra niin toki haluaisi, että kukaan ei itse luopuisi:

Heprealaiskirje 3
      7 Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
      8 Älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa,
      9 jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta;
      10 sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: 'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni;
      11 ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'."
      12 Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta,
      13 vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi;
      14 sillä me olemme tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme luottamuksessa, joka meillä alussa oli, vahvoina loppuun asti.
      15 Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa",
      16 ketkä sitten, vaikka kuulivat, katkeroittivat hänet? Eivätkö kaikki, jotka olivat Mooseksen johdolla lähteneet Egyptistä?
      17 Mutta keihin hän oli vihastunut neljäkymmentä vuotta? Eikö niihin, jotka olivat syntiä tehneet, joiden ruumiit kaatuivat erämaahan?
      18 Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille?
      19 Ja niin me näemme, että he epäuskon tähden eivät voineet siihen päästä.

Tuossa on sanomaa monille uskoville, eli älkäämme paaduttako itseämme, jotta meille ei kävisi kuten Kansalle erämaassa !

• Lisäksi minun nähdäkseni, kerran pelastunut- aina pelastunut oppi, tuuduttaa uskovia nukkumaan kuten "tyhmät neitsyet" ja olemaan valvomatta ja Hengelliseen velttouteen, ja siksi se on vaarallinen herha oppi, jossa on seuraavanlainen sanoma:

Jer. 6:14 He parantavat minun kansani vamman kepeästi, sanoen:
        "Rauha, rauha!" vaikka ei rauhaa ole.

Jer. 8:11 He parantavat kepeästi tyttären, minun kansani, vamman, sanoen: 'Rauha, rauha!' vaikka ei rauhaa ole.

1. Tessalonikalaiskirje 5
        1 Mutta aikakausista ja määrähetkistä ei teille, veljet, ole tarvis kirjoittaa;
        2 sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.
        3 Kun he sanovat: "Nyt on rauha, ei hätää mitään", silloin yllättää heidät yhtäkkiä turmio, niinkuin synnytyskipu raskaan vaimon, eivätkä he pääse pakoon.

Tuossa siis viitataan myös osin tyhmiin ja viisaihin neitsyeihin(Matt 25 luku), ja tyhmät jäivät siis ulkopuolelle.

Nyt mielestäni on jännää se, että on perustettu uusi lahko eli "puolue" jonka nimi on siis "raamattu puhuu" !

Kyllä todella Raamattu puhuu, mutta eikö sitä kuuulla tai ymmärretä, vai eikö ole
        tarpeeksi luettu ja tutkittu ?

Siis aina kun perustetaan uusi puolue ja sille oma julistus, joka ei pitäydy KOKO Raamatun sanomassa, niin ollaan jakamassa Kristuksen Seurakunta ruumista eli todellista Seurakuntaa, ja jos siihen liittyvän uskovan tulee allekirjoittaa uskovansa samoin, myös siis usein Raamatun vastaisien oppien mukaan itse uskovansa, niin ei hyvin mene ! :(

Surullista, perin surullista, ja tästä nousi mieleeni seuraava asia, eli mikä on
        todellinen syy perustaa näitä lahkoja eli puolueita:

Galatalaiskirje 4
        17 Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä.

Siis joku "opettaja" tai jotkut "opettajat" haluavat vain asemaa ja arvostusta sun muuta ja myös eristää osan uskovista toimimaan heidän itsensä ja heidän egonsa pönkittämisen hyväksi.

• Rukoilettehan

Olen oikein kongreettisesti samaa mieltä kanssasi vr62 tästä kp - ap-opista.

Nimittäin lähipiirissä elelee rakas entinen uskovainen veli, joka elämän katkeruuksien viettelyissä ajautui täydelliseen juoppouteen, kapakkaelämään ja Jumalan kiroamiseen.

Kaikkea on yritetty, mutta tuo veli ei halua enää palata Jeesuksen luo ja hän on itsekin sitä mieltä,että joutuu helvettiin kuolemansa jälkeen, vaikka olikin saanut tuon saman opin; kerran pelastettu - aina pelastettu itselleen.

• Kilvoittele hyvä usk

Ei voi mitään, mutta todellisesti Raamattupuhuu srk on omaksunut predestinaatio-opin, joka on harhaoppi. Raamattuhan opettaa selvin sanoin, että pelastuksen voi menettää. Hebr. 6:4-6. 10:26-31. Joh. 3:36. 15:6. 2 Piet. 2:15-22. Paavalinkin oli mahdollista menettää pelastus: ".. etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hylätyksi." 1 Kor. 9:27. 1 Joh. 2:19.
      On mahdollista, että nimi pyyhitään pois elämän kirjasta: "Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä." Ilm. 3:5.
      Nuo kohdat tulivat nyt mieleen, mutta varmasti on monia muitakin.

• Tirsa

tähän maailmaan mielistyneenä Deemas jätti minut....(Plin kirjeistä) entäs Hymeneus ja Filetus, 2 Tim 2:16-18, jotka ovat totuudesta eksyneet, kun sanovat, että ylösnousemus on jo tapahtunut ??????
      Pawson opettaa raittiisti, että "go on believing...", että pelastuisit ja Paavali itsekin ahkeroitsee uskossa Fil 3: 11 "jos minä ehkä pääsen ylösnousemukseeen kuolleista" Josssain muuallakin vaellletaan "pelolla ja vavistuksella", Ilmestyskirjan 7 srk:aa kehoitetaan myös vakavasti tekemään parannusta , "ettei kukaan ottaisi kruunuasi". Rtun kokonaissanoma tukee valvomista kaidalla tiellä vaellettaessa. Vaara vaanii oikealla ja vasemmallla kuten Bunyanin "Kristityn Vaellus" kirjassa .

• Room.10.13

Predestinaatio-opin kannattajat ovat harhaoppisia. Se on selvä. Ja raamattupuhuu niminen lahko on omaksunut tuon kerran pelastunut - aina pelastunut -opin.
      Tämän tähden jokaisen pitää varoittaa ihmisiä osallistumasta sellaiseen harhaan. Siellä ei toimi Pyhä Henki, vaan se toinen 2 Kor. 11:4 henki.

• Parasta.mallia
    • Anonyymi

Otin selvää. ja totta on. Heidän oma jäsenensä kertoi.
      Nyt voin yhtyä sanomaan, että
      sellaisessa lahkossa ei ole yhtäkään oikeaa opetusta, joka opettaa "kerran pelastunut - aina pelastunut " oppia. Silloinhan on kysymys harhaopista. Lisäksi opettavat, ettei pelastusta voi menettää.

• Anonyymi

Mitä sitten Raamattu puhuu asiasta, josta "Raamattu puhuu" seurakuntanimityksen alla opetetaan, ettei pelastusta voi menettää?
      Asia ei ole aivan yksinkertainen, koska kyseiseen oppiin kuuluu myös, että kaikki eivät voi pelastua. Linkissä asia käsitellään mielestäbi tyhjentävän selvästi:
      http://Jeesus-on-Herra.com/voivatko-kaikki-pelastua/

• Anonyymi

Kiitos linkistä. Asia on selvä.

• Kerran pelastettu aina pelastettu oppi on pahimpia eksytyksiä maanpäällä.Se saa ihmisen sydämmen pahimmillaan sellaiseen Laodikealaiseen asentoon eli haalea penseä kun kerran valheellisesti sanotaan ,että ON JO pelastunut ja sellaista ei ole olemassa .
      Meidän uskovien usko ja elä on todella MATKA ja se matka kestää pelastuksen kanssa koko matkan viimeiseen henkäykseen saakka ja sitten kun silmät sulkeutuu niin me joko näemme pimeän tai me muutumme uuteen ikuiseen iloon ja onneen ja elämme HETI vaikka olemmekin tästä ajasta kuolleet .Meissä siis on ikuinen elämä sisässä kun /jos Kristuksen omana Hänen Hengessään kuolemme ja me todella kuolemme ikuiseen elämään .

• Anonyymi

Hyvä, hyvä! Tällekin sivulle jouduin lukemaan kirjoituksianne koska hain lisätietoa Raamattu Puhuu- harhaoppisesta seurakunnasta. Jo monta kymmentä vuotta sitten kun se liike tuli Suomeen, Ristin Voitto-lehti kirjoitti heidän harhastaan ja varoitti siitä. Miten lie nykyisin helluntaiseurakunnat asiaan suhtautuvatkaan. Ihmetykseni on suuri kun luin että tänä vuonna( onko aiemminkin?)Tampereella Jeesus marssia puuhaavat monenlaiset uskonyhteisöt yhdessä. Ja mitä luinkaan: Tampereen Onewayseurakunta on mukana yhdessä Adventistien ja Raamattu Puhuu seurakunnan kanssa marssimassa. Seitsemännen päivän adventistit ovat harhaoppisia joiden tarkoitus on valaista toisia seurakuntia sapatin pitämisestä, sillä se on uskonvanhurskauden sinetti heidän oppinsa mukaan. Apua! Otan Suontoon yhteyttä asiasta ja kysyn miksi ja tietääkö hän asiasta. Olemme muka yhteiskristillisiä. Ei kaikki ole Herran seurakuntaa vaikka ovat mukavia ihmisiä. Aloittivat Hengessä- lihassa lopettavat.

• Anonyymi

Eiköhän se ole harhaoppia jos ajattelee, että ihminen on Jumalaa voimakkaampi.

Herra pelastaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo, eikö?

Te jotka vastustatte Isän Jumalan ja Jeesuksen kykyä pitää kiinni omista lampaistaan niin oletteko miettineet, että ne jotka tunnette luopuneiksi eivät välttämättä koskaan ole olleet lampaita. Eivät kaikki jotka sanovat Herra, Herra ole lampaita vaan koiria jotka palaavat takaisin oksennukselleen tai sikoja jotka voivat hetken aikaa esittää lammasta, mutta palaavat sitten takaisin rapakkoon rypemään.

Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
      Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;
      mutta jotka hän on edeltämäärännyt, ne hän on myös kutsunut; ja jotka hän on kutsunut, ne hän on myös vanhurskauttanut; mutta jotka hän on vanhurskauttanut, ne hän on myös kirkastanut.
      Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?
      Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?
      Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
      Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
      Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
      Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
      Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
      Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
      ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.
      Room 8:28-39

Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
      JMinun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
      Minä ja Isä olemme yhtä."

Joh 10:28-30

• Anonyymi

Siinä kaksi näkökulmaa

https://veliloponen.com/?p=164
      Kalvinistisessa jumalakuvassa Jumala nähdään hallitsijana. Jumalan suhde ihmisiin ja pelastukseen liittyy Jumalan tahdon suvereeniin toteutumiseen. Wesley taas näki hänet rakastavana vanhempana. Hänen mukaansa olisi rakkauden kautta toimivalle Jumalalle olisi mahdotonta pakottaa oman mielensä mukaan toiset elämään ja toiset kuolemaan.

https://larilaunonen.wordpress.com/2018/08/12/onko-jumala-ennaltamaarannyt-osan-ihmisista-pelastukseen-osa-1-2/
      Ennakoivan armon herättelemän ihmisen osa uskoontulossa on varsin passiivinen: hän antaa Jeesuksen tarttua käteensä niin, että pelastaja vetää hänet rannalle. Arminiuksen mukaan ihminen voi myös vastustaa Jumalan ennakoivaa armoa ja Jeesuksen pelastusyritystä. Rämeikköönsä rakastunut syntinen voi ikään kuin väistellä Jeesuksen otetta tai pyristellä siitä irti.

• Anonyymi

Mitä:tarkoittaa sitten 2tim2:13 jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata!silloin on risti riita raamatussa

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      17
      2214
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      84
      2178
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      10
      1426
    4. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1407
    5. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1277
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      147
      1206
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      253
      912
    8. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      78
      889
    9. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      173
      884
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      63
      874
    Aihe