Onko totta

Erään kaverin muija ei ole vanhempiensa kanssa tekemisissä. Asia ei mulle kuulu, jokahinen saa olla niinko lystää. Mutta sitte kuulin syyn, ni pikkuse alko keittään päässä; vanhemmat on jehovia, ja yhteisö on kieltänyt vanhempia pitämästä yhteyttä lapseensa koska hän ei ole jehova vaan elää niinkuin normaalit ihmiset. Todella pöyristyttävää toimintaa. Eikö jehovilla ole todellakaan mitään kohtuutta, moraalia tässä toiminnassaan, ryhmäkurissaan ja kiristyksessä ja painostuksessa?

Ja toinen kysymys, millä sen jehovantodistajien roskasakin postilaatikkoon tungetuista törkytörähdyksistä pääsee eroon?

8

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • guhh

On totta. Valitettavasti. Laita "ei uskonnollista tiedotusta " lappu luukkuun/laatikkoon

• Raappanen

Tunnetaan tapaus, jossa viranomaiset toimeenpanivat todistajan lapsen huostaanoton jotta hänelle voitiin varmistaa verensiirtoa vaatinut hoito.
      Kun lapsi pääsi sairaalasta, sanoivat vanhemmat etteivät ota lasta takaisin kotiin koska hän on saanut verensiirron. (muistamalta Englannista)

Tanskasta tunnetaan tapaus jossa poliisi lähti takaa-ajamaan todistajaa, joka vei lastaan pakoon odotettavissa olevalta verensiirrolta

Ja kuitenkin lahkon lehti, Herätkään edeltäjä Consolation vielä 1939 kirjoitti arvostavasti New Yorkilaisrouvan saamasta verensiirtohoidosta.

• Lihansyåjå

Mä tunnen naapurista monta huostaanottotapauksia
        kun ne lutterilaiset ei oo antaneet lapsiaan ees rokottaa ja
        syöttää niile vaan kasvisruokaa.

Lutterilaiset on hihhuleita ja
        tappaa lapsensa aliravitsemuksen kautta
        kaikenlaissin tauteihin.

• Mietipä rehellisesti
        Lihansyåjå kirjoitti:

kaikenlaissin tauteihin.

Onko esimerkkeisi tapauksissa syynä luterilasisuus, vai mielenhäiriö? Mieti rauhassa.

Vertailun vuoksi, jehovantodisttaja voi tehdä lahkon mielenhallinnan ohjaamana aivan vastaavia päättömyyksiä, vaikka olisi muuten täysin järjissään.

• kaikissa löytyy...
        Lihansyåjå kirjoitti:

kaikenlaissin tauteihin.

minä tiedän pari ateistia jotka käyttäytyy hyvin ikävästi sukulaisiaan kohtaan.

• meillä tehos
    • omegawave

>>Mutta sitte kuulin syyn, ni pikkuse alko keittään päässä; vanhemmat on jehovia, ja yhteisö on kieltä-nyt vanhempia pitämästä yhteyttä lapseensa koska hän ei ole jehova vaan elää niinkuin normaalit ih-miset.>>

Näin se vaan lahkoissa menee. Vartiotorni-seuran omin sanoin:

"Se että perhe kannattaa uskollisesti Jehovan määräystä karttaa erotettujen sukulaisten kanssa seu-rustelemista, voi johtaa hyviin tuloksiin. Tätä valaisee seuraava esimerkki. Eräs nuori mies oli ollut ero-tettuna yli kymmenen vuotta, ja tuona aikana hänen isänsä, äitinsä ja neljä veljeään "lakkasivat ole-masta" hänen seurassaan. Välillä hän yritti lyöttäytyä heidän joukkoonsa, mutta kaikki perheenjäsenet pysyivät uskollisina ja kieltäytyivät päättäväisesti pitämästä häneen yhteyttä. Kun tämä mies oli otettu takaisin seurakuntaan, hän kertoi kaivanneensa aina perheenjäsentensä seuraa, varsinkin ollessaan yksin iltaisin. Hän kuitenkin myönsi, että jos perhe olisi vähänkin seurustellut hänen kanssaan, se olisi riittänyt hänelle. Mutta koska perheenjäsenet eivät pitäneet häneen minkäänlaista yhteyttä, palava halu olla heidän kanssaan kannusti osaltaan häntä korjaamaan suhteensa Jehovaan. Muista tämä, jos jos-kus tunnet kiusausta vastoin Jumalan käskyä seurustella erotettujen sukulaistesi kanssa.” (Vartiotorni 15. huhtikuuta 2012 s. 12)

Kuitenkin tästä huolimatta kaksinaamaisesti yritetään kaunistellen esittää ulkopuolisille jotain aivan muuta Jt-moraalista, eli näin:

"Ketään ei saisi pakottaa palvomaan tavalla, jota hän itse ei voi hyväksyä, tai valitsemaan uskonnon ja perheen välillä." (Herätkää! heinäkuu 2009, s. 29)

• Perhe on paras?

Eli on oltava, kuten perhe ja seurakunta määrää.
        Jos olet väleissä perheen kanssa, voit sitten hoitaa jumalasuhteesi erikseen seurakunnan määrätessä tahdin yhteisissä tilaisuuksissa. Kotonasi ja omantuntosi kanssa voit sitten tehdä uskosi mukaan.
        Pääasia, että välit perheseen säilyvät.

Jumalasi ymmärtää. Hän ei ole niin pikkumainen, kuin lahkot haluavat väittää. Mieti, miksi he haluavat pitää seuraajansa otteessaan. Mihin menee kymmenyksesi? Miksi maksat, miksi osallistut ilmaiseksi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      631
      2663
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      418
      2086
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      23
      2080
    4. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      75
      1686
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      20
      1649
    6. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      65
      1512
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      127
      1284
    8. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      20
      1121
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      23
      1100
    10. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      998
    Aihe