Ateistihan on ihminen, joka ei halua taivaaseen. Hyväntahtoinen paavi ajatteli, että ateistit pitää saada juhliin mukaan, vaan nyt on luettu käsikirja tarkemmin ja todettu, että ei se käy.
Hyvä näin, sillä tuollainen vastentahtoinen pakottaminen olisi vastoin rakkauden periaatetta?
Paavin virhe saattaa muuten johtua ansiousko-opista, mutta sehän ei ole enää tämän palstan asioita.
Jos kumminkin ateisti haluaa taivaaseen, niin tässä asiassa on varmaan käännyttävä Jeesuksen puoleen sitten.
Vaara ohi, ateistit!
37
298
Vastaukset
Niin kauan kun tuo kyseinen valtaistuin on millään tavalla yhteiskunnallisesti merkityksellinen niin vaara ei suinkaan ole missään tapauksessa ohitse.
"Ateistihan on ihminen, joka ei halua taivaaseen."
-- Ja kristitty on ihminen, joka inhoaa ateisteja ja muslimeja. Kuten tuttumies!Eihän jason_dax vaan sittenkin halunnut taivaaseen, Jumalan luokse?
Mutta miten kävisi kahvila kahvit muslimiystäväni kera?- ...
tuttumies kirjoitti:
Eihän jason_dax vaan sittenkin halunnut taivaaseen, Jumalan luokse?
Mutta miten kävisi kahvila kahvit muslimiystäväni kera?''Mutta miten kävisi kahvila kahvit muslimiystäväni kera?''
Tietääkö muslimiystäväsi, mitä mieltä olet muslimeista?
Mulle kelpaa taivas ihan hyvin, jos vastoin kaikkia uskomuksiani sellainen on olemassa. Miksi arvelet että nimenomaisesti en sinne haluaisi siinä epätodennäköisessä tapauksessa että se on olemassa?
Mutta paavista sen verran että olen luullut paavin olevan erehtymätön katolisen kirkon opin mukaan. Olenko ollut väärässä käsityksessä?"olen luullut paavin olevan erehtymätön katolisen kirkon opin mukaan. Olenko ollut väärässä käsityksessä?"
Kyllä ja et. 1800-luvulla määriteltiin että paavi on erehtymätön vain nimenomaisesti antaessaan ex cathedra-lausuntoja, jotka koskevat uskoa ja moraalia. Tällainen ex cathedra lausunto on annettu vain kerran, kun 1950 paavi julisti että Neitsyt Maria otettiin taivaaseen kuoltuaan.
Kat.kirkko ei siis väitä paavin joka sanan olevan erehtymätön.Michelarkangelo kirjoitti:
"olen luullut paavin olevan erehtymätön katolisen kirkon opin mukaan. Olenko ollut väärässä käsityksessä?"
Kyllä ja et. 1800-luvulla määriteltiin että paavi on erehtymätön vain nimenomaisesti antaessaan ex cathedra-lausuntoja, jotka koskevat uskoa ja moraalia. Tällainen ex cathedra lausunto on annettu vain kerran, kun 1950 paavi julisti että Neitsyt Maria otettiin taivaaseen kuoltuaan.
Kat.kirkko ei siis väitä paavin joka sanan olevan erehtymätön.Ok. kiitos. Taas eteenpäin tiedon polulla.
- voi kauhistus sentäs
"Jos kumminkin ateisti haluaa taivaaseen, niin tässä asiassa on varmaan käännyttävä Jeesuksen puoleen sitten."
Ei kukaan halua paikkaan, josta ei edes ole kunnon matkaesitteitä, eikä kukaan tiedä paikasta yhtikäs mitään. Johtajakin on hermoraunio julli, joka ottaa herneen nenäänsä pienimmästäkin poikkipuolisesta sanasta ja kostaa oitis kauheilla hirveyksillä. Taivaaseen valitut ovat ikävystyttäviä typeryksiä. Sellaisessa ilmapiirissä pitäisi sitten elellä ikuisuus. Olisi se hel-vettiä! Ateistin taivaaseenpääsy on saman luokan kysymys kuin "kumpi on vahvempi, Batman vai Hämähäkkimies?"
Sarjakuvien vuosikertoihin perehtymällä voi laatia perusteltuja teorioita asiasta puoleen tai toiseen.
Todellisuus on kuitenkin muualla.- ..........
Erona on kuitenkin se, että sarjakuvista väittelevät useimmiten ymmärtävät että ne eivät ole totta.
- Batmanbatman
Batman
- kretarded
>>Ateistihan on ihminen, joka ei halua taivaaseen.>Jos kumminkin ateisti haluaa taivaaseen, niin tässä asiassa on varmaan käännyttävä Jeesuksen puoleen sitten.
Saanen ehdottaa, että otetaan nyt ihan hyvällä huumrilla tämä asia.
Huvittavaa tässä mielestäni oli mm. se, että kun paavi avasi taivaan portit ateisteille, niin siltäkin suunnalta löytyi hurraajia.
Se, ettei ateisti halua taivaaseen on toki vain minun looginen päätelmäni, mutta tietenkin rautaisen looginen. Jos ateisti haluaisi taivaaseen, hänhän uskoisi taivaaseen, jolloin hän ei olisikaan ateisti.- O'ou
tuttumies kirjoitti:
Huvittavaa tässä mielestäni oli mm. se, että kun paavi avasi taivaan portit ateisteille, niin siltäkin suunnalta löytyi hurraajia.
Se, ettei ateisti halua taivaaseen on toki vain minun looginen päätelmäni, mutta tietenkin rautaisen looginen. Jos ateisti haluaisi taivaaseen, hänhän uskoisi taivaaseen, jolloin hän ei olisikaan ateisti."Se, ettei ateisti halua taivaaseen on toki vain minun looginen päätelmäni, mutta tietenkin rautaisen looginen. Jos ateisti haluaisi taivaaseen, hänhän uskoisi taivaaseen, jolloin hän ei olisikaan ateisti."
Siis koska minä tahtoisin hyvin mielelläni olla teräsmies, niin tietenkin uskon teräsmiehen olevan totta... Aivan. Erittäin loogista. tuttumies kirjoitti:
Se, ettei ateisti halua taivaaseen on toki vain minun looginen päätelmäni, mutta tietenkin rautaisen looginen. Jos ateisti haluaisi taivaaseen, hänhän uskoisi taivaaseen, jolloin hän ei olisikaan ateisti."Huvittavaa tässä mielestäni oli mm. se, että kun paavi avasi taivaan portit ateisteille, niin siltäkin suunnalta löytyi hurraajia."
Voisikohan kyseessä olla itse ele eikä sen sisältö? Kirkot, lahkot, uskovat sun muut ovat aina toimineet Taivaan ja Helvetin portinvartijoina sekä pärstäkertoimen perusteella jaellut lippuja ihmisille. Se että paavi sanoo, että ateistitkin voivat olla hyviä ihmisiä ja sen takia meilläkin on mahdollisuus taivaaseen on sama kuin paavi sanoisi 'Nämä ateistit eivät ole keskivertoa huonompia ihmisiä', joka on aikamoinen ylistys uskovien suunnalta.
Pitäkää Taivaanne ja Helvettinne, oli vain kiva kuulla uskovalta muuta kuin panettelua ja p*skanjauhantaa ateistien suuntaan.
"Se, ettei ateisti halua taivaaseen on toki vain minun looginen päätelmäni, mutta tietenkin rautaisen looginen. Jos ateisti haluaisi taivaaseen, hänhän uskoisi taivaaseen, jolloin hän ei olisikaan ateisti."
-- Logiikkasi on... noh, jätetään sanomatta. Ateisteja ei kiinnosta teidän Taivaanne ja Helvettinne. Tämä ei tarkoita, että ateisti ei halua Taivaaseen tai haluaa Taivaaseen; ateistille tämä on vain yhdentekevää.jason_dax kirjoitti:
"Huvittavaa tässä mielestäni oli mm. se, että kun paavi avasi taivaan portit ateisteille, niin siltäkin suunnalta löytyi hurraajia."
Voisikohan kyseessä olla itse ele eikä sen sisältö? Kirkot, lahkot, uskovat sun muut ovat aina toimineet Taivaan ja Helvetin portinvartijoina sekä pärstäkertoimen perusteella jaellut lippuja ihmisille. Se että paavi sanoo, että ateistitkin voivat olla hyviä ihmisiä ja sen takia meilläkin on mahdollisuus taivaaseen on sama kuin paavi sanoisi 'Nämä ateistit eivät ole keskivertoa huonompia ihmisiä', joka on aikamoinen ylistys uskovien suunnalta.
Pitäkää Taivaanne ja Helvettinne, oli vain kiva kuulla uskovalta muuta kuin panettelua ja p*skanjauhantaa ateistien suuntaan.
"Se, ettei ateisti halua taivaaseen on toki vain minun looginen päätelmäni, mutta tietenkin rautaisen looginen. Jos ateisti haluaisi taivaaseen, hänhän uskoisi taivaaseen, jolloin hän ei olisikaan ateisti."
-- Logiikkasi on... noh, jätetään sanomatta. Ateisteja ei kiinnosta teidän Taivaanne ja Helvettinne. Tämä ei tarkoita, että ateisti ei halua Taivaaseen tai haluaa Taivaaseen; ateistille tämä on vain yhdentekevää." Tämä ei tarkoita, että ateisti ei halua Taivaaseen tai haluaa Taivaaseen; ateistille tämä on vain yhdentekevää. "
Yhdentekevyys voidaan hyvinkin sisällyttää "ei haluamiseen". Jälkimmäisen voi käsittää aktiivisena vastustamisena (sitä yhdentekevyys ei ole) tai vain haluttomuutena (jota yhdentekevyys hyvinkin on).
Eikös taas ollutkin loogista ja ajatteluasi selventävää?tuttumies kirjoitti:
" Tämä ei tarkoita, että ateisti ei halua Taivaaseen tai haluaa Taivaaseen; ateistille tämä on vain yhdentekevää. "
Yhdentekevyys voidaan hyvinkin sisällyttää "ei haluamiseen". Jälkimmäisen voi käsittää aktiivisena vastustamisena (sitä yhdentekevyys ei ole) tai vain haluttomuutena (jota yhdentekevyys hyvinkin on).
Eikös taas ollutkin loogista ja ajatteluasi selventävää?"Yhdentekevyys voidaan hyvinkin sisällyttää "ei haluamiseen". Jälkimmäisen voi käsittää aktiivisena vastustamisena (sitä yhdentekevyys ei ole) tai vain haluttomuutena (jota yhdentekevyys hyvinkin on)."
-- Kun sanot, ettei ateisti halua Taivaaseen, niin siitä saa helposti kuvan aktiivisesta vastustamisesta. Sinut tuntien taisit vielä ihan tarkoittaa tätä, vinoilu mielessä totta kai.
"Eikös taas ollutkin loogista ja ajatteluasi selventävää?"
-- Kyllä, en tiedä mitä tekisinkään ilman sinua.
- ttytlbjkjsfjj
Palstojen monivuotinen tuttu mies, nimimerkki tuttumies.
Kirjoitatko myös Homma-foorumilla?
Jos sopii, kertoisitko nimimerkkisikin sielä?Ei suinkaan sovi. Muutaman viestin olen sinne jättänyt.
Muutoin olen sitä mieltä, että nimimerkkien anonyymiteettiä tulee arvostaa.- A the ist
Tässä pitää kompata Tuttumiestä, olkoonkin että uskonto/uskonnottomuuskysymyksissä harvemmin. Itsekin kirjoittelen sinne tänne, sekä kotimaassa että ulkomailla, ja yleensä yhdelle foorumille yhdellä nimimerkillä, toiselle toisella, joillekin jopa omalla, oikealla nimelläni. Moinen ei mielestäni vähennä (tai lisää) kirjoitusten arvoa mitenkään. Ja sen pitää olla kirjoittajan itse päätettävissä, haluaako anonymiteettinsä säilyvän palstasta riippumatta vai ei, ei muiden kirjoittajien. Vähimmäisvaatimuksena kai voitaneen pitää sitä, että jos vaatii saada tietää jonkun käyttämän toisen nimimerkin, ilmoittaa ensin omansa. Epäilen että se ei ole ttytlbjkjsfjj.
No ei. Ateisti on ihminen joka ei usko taivaaseen eikä helevettiin, mutta ajatusleikkinä taivas olisi vastenmielinen paikka, sama helevetin kanssa.
- Ateismi ei ole ismi
Ateismi on vain uskon puutetta jumaliin. Taivaaseen ja helvettiin voi uskoa ja olla ateisti.
- miss ei kirj.
Ateismi ei ole ismi kirjoitti:
Ateismi on vain uskon puutetta jumaliin. Taivaaseen ja helvettiin voi uskoa ja olla ateisti.
Hmm ei minusta, koska taivas ja helvetti kuuluvat tiukasti kristinuskoon. Millainen ihminen olisi "ateisti" joka uskoo taivaaseen ja helvettiin? Mietin vain...
- Ateismi ei ole ismi
miss ei kirj. kirjoitti:
Hmm ei minusta, koska taivas ja helvetti kuuluvat tiukasti kristinuskoon. Millainen ihminen olisi "ateisti" joka uskoo taivaaseen ja helvettiin? Mietin vain...
Eli sinusta ateismissa on muuta sisältöä kuin uskonpuute jumaliin?
miss ei kirj. kirjoitti:
Tässä paavin tapauksessa nyt ainakin taivas = Jumalan asuinsija, Jumalan taivas. Taivas ilman Jumalaa ei olisi taivas.
Yleisellä tasolla varmaan joku voinee kuvitella kuolemattoman sielun ilman mitään jumalaa ja vielä sieluille kaksi loppusijoituspaikkaa, mutta ...- 1+13
tuttumies kirjoitti:
Tässä paavin tapauksessa nyt ainakin taivas = Jumalan asuinsija, Jumalan taivas. Taivas ilman Jumalaa ei olisi taivas.
Yleisellä tasolla varmaan joku voinee kuvitella kuolemattoman sielun ilman mitään jumalaa ja vielä sieluille kaksi loppusijoituspaikkaa, mutta ...''Yleisellä tasolla varmaan joku voinee kuvitella kuolemattoman sielun ilman mitään jumalaa ja vielä sieluille kaksi loppusijoituspaikkaa, mutta ...''
Tottakai voi, onhan jo nyt keksitty taivas, jossa jumala asuu. Ei vaadi kovinkaan paljoa mielikuvitusta keksiä taivasta ilman jumalaa.
- krabbiz
Sori.ei kiinnosta taivas.mieluummin juoksen puistossa poikani kanssa,kehruutan lainakissoja tai mietin mitä syön huomenna.
onko tämä aloittaja alia tuttu-runkkari uskovainen
idiootti ja itserakas pas'ka tuo ainakin onOnko nimimerkki Ikiateisti halukas lähtemään kanssani Mensan älykkyystesteihin? Niissä selviäisi, onko meistä jompi kumpi lähempänä idiootin tasoa?
tuttumies kirjoitti:
Onko nimimerkki Ikiateisti halukas lähtemään kanssani Mensan älykkyystesteihin? Niissä selviäisi, onko meistä jompi kumpi lähempänä idiootin tasoa?
Minun testit on tehty ja tiedän tulokset segmenteittäin.
Ja todellakin olet itserakas pas'ka ja henkinen runk'kari.
"Jos kumminkin ateisti haluaa taivaaseen, niin tässä asiassa on varmaan käännyttävä Jeesuksen puoleen sitten. "
Nuo sinun jeesustelusi ovat edelleen pelkkää mielikuvitusta, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Herääkin kysymys, että mikä muu motiivi sinun kirjoituksessasi voi olla kuin pään aukominen ateisteille. Minä en ainakaan keksi mitään muuta syytä, kun kirjoituksesi lukee. Oletko ylpeä itsestäsi?- sri1
Onhan se hyvä että ihmiset uskovat edes itseensä. Ateismissahan ei ole muusta kysymys. Suomessahan saa uskoa mihin haluaa, onneksi.
- ritsillee
Siis oman planeetan tuhoamisestako muka pitäisi saada palkinnoksi joku ikuinen elämä jossain paratiisissa? Jos itse olisin tuon paratiisin omistaja niin pitäisin visusti huolen siitä, että tuholaislaji nimeltä ihminen ei pääsisi sinne iki päivänä pesiytymään.
Jason_dax: "Sinut tuntien taisit vielä ihan tarkoittaa tätä, vinoilu mielessä totta kai."
Luettuani uudestaan aloitukseni, olen sitä mieltä, että vinoiluni on ollut varsin kohtuullista. Siitä ei juuri kenenkään olisi tarve alkaa repimään vaatteita ja huutamaan: "Profeettaamme on loukattu! Profeettaamme on loukattu!"
Ja aika usea palstan ateistihan onkin osannut ottaa sen huumorilla päätellen siitä, etteivät ole kommentoineet.
Minua siis huvitti ensikikin tämä paavin ja katolisen kirkon tarjous ja "eipäs annetakaan" -peruuttelu ja toisekseen ateismin ja taivaaseen pyrkimisen erisuuntaisuus. Hyvästä ihmisestä ajattelin vielä tehdä uuden aloituksen.Mistä 'profeetasta' sinä nyt puhut?
"Minua siis huvitti ensikikin tämä paavin ja katolisen kirkon tarjous ja "eipäs annetakaan" -peruuttelu..."
-- Sama täällä. Tavallaan arvattava veto.
"...ja toisekseen ateismin ja taivaaseen pyrkimisen erisuuntaisuus."
-- Erisuuntaisuus?
No sehän on hyvä ettei paavi ryhtynytkään ns. harhaoppiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun5612733T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli373563Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo372218- 1522071
Finnairin lento myöhästyi PS:n kansanedustajan häiriköinnin vuoksi:
Poliisi poisti koneesta Ensimmäisen kauden kansanedustaja ja everstiluutnantti evp. Tomi Immonen häiriköi Finnairin lenn3011535Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast231382Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?
Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?2001373- 841337
- 1021154
- 621136